Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobată şi modificată prin Legea nr. 11/1994, cu modificările ulterioare, în baza Hotărârii Guvernului nr. 193/2002 privind organizarea şi funcţionarea Biroului Român de Metrologie Legală, directorul general al Biroului Român de Metrologie Legală emite următorul ordin: ART. 1 Se aprobă modificările şi completările la Norma de metrologie legală "NML 022-03 Cronotahografe", aprobată prin Ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie Legală nr. 232 din 15 octombrie 2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 737 din 22 octombrie 2003, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Unităţile din structura şi în subordinea Biroului Român de Metrologie Legală, precum şi laboratoarele autorizate de acesta vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 3 Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data publicării lui. Directorul general al Biroului Român de Metrologie Legală, Fănel Iacobescu Bucureşti, 15 iulie 2004. Nr. 166. ANEXA 1 MODIFICĂRI ŞI COMPLETĂRI la Norma de metrologie legală "NML 022-03 Cronotahografe" 1. Capitolul 1 va avea următorul cuprins: " CAP. 1. Domeniu de aplicare Prezenta normă de metrologie legală stabileşte cerinţele tehnice şi metrologice pe care trebuie să le îndeplinească atât cronotahografele la care înregistrarea datelor se face pe foi de înregistrare, cât şi pe foile de înregistrare utilizate în acest scop. Prezenta normă de metrologie legală nu se referă la cronotahografele la care înregistrarea datelor se efectuează pe un tip de suport diferit de cel prezentat la alineatul precedent." 2. Paragraful 3.1.12 va avea următorul cuprins: "3.1.12. Erori tolerate pentru cronotahograful neinstalat pe vehicul: a) eroarea tolerată, atât pentru indicarea, cât şi pentru înregistrarea distanţei parcurse, este de ±1% din valoarea convenţional adevărată pentru o distanţă parcursă de cel puţin un kilometru; b) eroarea tolerată, atât pentru indicarea, cât şi pentru înregistrarea vitezei, este de ±3 km/h din valoarea convenţional adevărată; c) eroarea tolerată, atât pentru indicarea, cât şi pentru înregistrarea timpului, este de ±2 minute/zi, dar nu mai mult de ±10 minute/7 zile, în cazul în care perioada de funcţionare a ceasului după rearmare nu este mai mică decât această perioadă." 3. După paragraful 3.1.12 se introduc paragrafele 3.1.13, 3.1.14, 3.1.15 şi 3.1.16 cu următorul cuprins: "3.1.13. Erori tolerate pentru cronotahograful instalat pe vehicul: a) eroarea tolerată, atât pentru indicarea, cât şi pentru înregistrarea distanţei parcurse, este de ±2% din valoarea convenţional adevărată pentru o distanţă parcursă de cel puţin un kilometru; b) eroarea tolerată, atât pentru indicarea, cât şi pentru înregistrarea vitezei, este de ±4 km/h din valoarea convenţional adevărată; c) eroarea tolerată, atât pentru indicarea, cât şi pentru înregistrarea timpului, este de ±2 minute/zi, dar nu mai mult de ±10 minute/7 zile, în cazul în care perioada de funcţionare a ceasului după rearmare nu este mai mică decât această perioadă. Adaptarea constantei k a cronotahografului la coeficientul W al autovehiculului trebuie realizată astfel încât erorile ansamblului autovehicul-cronotahograf să nu depăşească erorile specificate la lit. a) şi b).3.1.14. Erori tolerate pentru cronotahograf în utilizare: a) eroarea tolerată, atât pentru indicarea, cât şi pentru înregistrarea distanţei parcurse, este de ±4% din valoarea convenţional adevărată pentru o distanţă parcursă de cel puţin un kilometru; b) eroarea tolerată, atât pentru indicarea, cât şi pentru înregistrarea vitezei, este de ±6 km/h din valoarea convenţional adevărată; c) eroarea tolerată, atât pentru indicarea, cât şi pentru înregistrarea timpului, este de ±2 minute/zi, dar nu mai mult de ±10 minute/7 zile, în cazul în care perioada de funcţionare a ceasului după rearmare nu este mai mică decât această perioadă.3.1.15. Cronotahograful trebuie să se încadreze în erorile tolerate menţionate la paragrafele 3.1.12, 3.1.13 şi 3.1.14 atunci când temperatura mediului ambiant este cuprinsă între 0°C şi 40°C, temperaturile fiind măsurate în imediata apropiere a aparatului.3.1.16. Determinarea erorilor prevăzute la paragrafele 3.1.13 şi 3.1.14 se efectuează în următoarele condiţii: a) vehiculul să fie gol, aflat în stare normală de mers; b) presiunea anvelopelor să fie cea indicată de fabricant; c) uzura anvelopelor să se găsească între limitele admise prin prevederile legale în vigoare; d) vehiculul să se deplaseze acţionat de propriul motor, în linie dreaptă, pe o suprafaţă plană, la o viteză de 50 km/h ± 5 km/h; e) controlul se poate efectua şi pe o instalaţie de verificare adecvată." 4. Paragraful 3.2.11 se renumerotează şi devine 3.3.11. 5. După paragraful 3.5.2 se introduce paragraful 3.5.3 cu următorul cuprins: "3.5.3. După ce cronotahograful este verificat după instalarea pe autovehicul, o placă de instalare trebuie fixată în apropierea aparatului sau direct pe acesta, astfel încât să fie clar vizibilă. După fiecare intervenţie a unui agent economic (care deţine autorizaţie/aviz) ce implică modificări ale setărilor efectuate la instalare trebuie să fie înlocuită placa de instalare. Placa de instalare trebuie să conţină cel puţin următoarele informaţii: a) numele, adresa sau denumirea comercială a agentului economic; b) coeficientul caracteristic al vehiculului, sub forma W = ... rot/km sau W = ... imp/km; c) circumferinţa efectivă a anvelopelor roţilor, sub forma l = ... mm; d) data determinării coeficientului caracteristic al vehiculului şi măsurării circumferinţei efective a anvelopelor roţilor; e) marcajul de verificare metrologică." 6. Paragraful 3.6.1 va avea următorul cuprins: "3.6.1. Cronotahograful trebuie să fie conceput şi realizat astfel încât să poată fi sigilate următoarele componente: a) placa de instalare, atunci când aceasta se aplică pe cronotahograf, numai dacă ea nu este aplicată astfel încât să nu poată fi desprinsă fără să se deterioreze indicaţiile pe care le conţine; b) cele două capete ale conexiunii dintre cronotahograful propriu-zis şi vehicul; c) adaptorul constantei cronotahografului la coeficientul specific al vehiculului şi inserarea adaptorului în circuit; d) dispozitivul de comutare pentru vehiculele cu mai multe sarcini pe axe; e) conexiunile dintre adaptor, dispozitivul de comutare şi restul echipamentului; f) carcasele prevăzute la pct. 3.1.11;" 7. După paragraful 5.4 se introduce paragraful 5.5 cu următorul cuprins: "5.5. Cerinţele metrologice şi tehnice care trebuie verificate în cadrul modalităţilor de control metrologic legal prin aprobare de model şi verificare metrologică sunt indicate în tabelul 1." 8. Se introduce tabelul 1 cu următorul cuprins: "Tabelul 1 Cerinţe metrologice şi tehnice care se verifică în cadrul modalităţilor de control metrologic legal prin aprobare de model şi verificare metrologică
┌────┬───────────┬────────┬───────────────────┬───────────┐
│ │ │ │Verificare │ │
│ │Cerinţe │ │metrologică │ │
│Nr. │metrologice│Aprobare│iniţială │Verificare │
│crt.│şi │de ├─────────┬─────────┤metrologică│
│ │tehnice │model │Înainte │După │periodică │
│ │ │ │de │instalare│ │
│ │ │ │instalare│ │ │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│1. │3.1.1 │X │X │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│2. │3.1.2 │X │X │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│3. │3.1.3 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│4. │3.1.4 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│5. │3.1.6 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│6. │3.1.7 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│7. │3.1.8 │X │X │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│8. │3.1.9 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│9. │3.1.10 │X │X │X │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│10. │3.1.11 │X │X │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│11. │3.1.12 │X │X │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│12. │3.1.13 │- │- │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│13. │3.1.15 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│14. │3.2.1 │X │X │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│15. │3.2.2 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│16. │3.2.3 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│17. │3.2.4 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│18. │3.2.5 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│19. │3.2.6 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│20. │3.2.7 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│21. │3.2.8 │X │X │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│22. │3.3.1 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│23. │3.3.2 │X │X │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│24. │3.3.3 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│25. │3.3.4 │X │X │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│26. │3.3.5 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│27. │3.3.6 │X │X │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│28. │3.3.7 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│29. │3.3.8 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│30. │3.3.9 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│31. │3.3.10 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│32. │3.3.11 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│33. │3.4.1 │X │X │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│34. │3.4.2 │X │X │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│35. │3.5.1 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│36. │3.5.2 │X │X │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│37. │3.5.3 │- │- │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│38. │3.6.1 │X │- │X │X │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│39. │4.1 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│40. │4.2 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│41. │4.3 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│42. │4.4 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│43. │4.5 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│44. │4.6 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│45. │4.7 │X │- │- │- │
├────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│46. │4.8 │X │- │- │-" │
└────┴───────────┴────────┴─────────┴─────────┴───────────┘
" -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.