Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 158 din 8 februarie 2019 pentru aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programului de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 233 din 27 martie 2019
Văzând Referatul comun al Centrului de resurse umane în sănătate publică şi al Serviciului de medicină de urgenţă nr. SP/1.551 din 8.02.2019,
ţinând cont de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 97 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
ART. 1
Se aprobă Normele de organizare şi desfăşurare a programului de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali, pentru obţinerea atestatului de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă.
ART. 2
(1) La programul de studii complementare pentru obţinerea atestatului în asistenţă medicală de urgenţă prespitalicească au acces:
a) moaşe cu studii superioare de lungă durată;
b) moaşe cu studii postliceale;
c) asistenţi medicali generalişti cu studii superioare de lungă durată;
d) asistenţi medicali generalişti cu studii superioare de scurtă durată;
e) asistenţi medicali generalişti cu studii postliceale şi medii.
(2) Categoriile de personal prevăzute la alin. (1), încadrate cu contract individual de muncă în cadrul serviciilor de ambulanţă judeţene şi al Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, precum şi în structurile de primire a urgenţelor (UPU, UPU-SMURD şi CPU), au acces cu prioritate la acest program.
(3) Categoriile de personal prevăzute la alin. (1), încadrate cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată în cadrul serviciilor de ambulanţă judeţene, Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, care nu promovează Programul de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali şi/sau nu obţin atestatul de studii complementare timp de 2 ani de la prima parcurgere şi finalizare a programului de studii se vor pune la dispoziţia angajatorului şi nu îşi vor putea desfăşura activitatea ca şef în cadrul echipajelor de ambulanţă.
(4) Categoriile de personal prevăzute la alin. (1), încadrate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată în cadrul structurilor de primiri urgenţe (UPU, UPU-SMURD, CPU), care nu promovează programul de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali şi/sau nu obţin atestatul de studii complementare se vor pune la dispoziţia angajatorului şi nu îşi vor putea desfăşura activitatea în zonele de tratament: triaj, resuscitare, tratament imediat, salon observaţie pacient critic, precum şi în cadrul echipajelor SMURD .
(5) În termen de cel mult 10 ani de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, toate categoriile de personal prevăzute la alin. (1) care sunt încadrate în serviciile şi structurile menţionate la alin. (2) trebuie să promoveze programul de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali şi să obţină atestatul de studii complementare.
(6) Începând cu termenul prevăzut la alin. (5), încadrarea în posturile vacante din serviciile şi structurile menţionate la alin. (2) se poate face doar cu categoriile de personal prevăzute la alin. (1) care au promovat programul de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali şi au obţinut atestatul de studii complementare sau care fac dovada înscrierii la programul de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali, sub condiţia promovării acestuia în termen de 1 an.
ART. 3
Structura programului de formare pentru studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali, denumită curriculumul de pregătire, se elaborează de către Comisia de medicină de urgenţă şi dezastre a Ministerului Sănătăţii, se avizează de secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne, şi se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
ART. 4
(1) În vederea asigurării menţinerii concordanţei între cunoştinţele dobândite şi dinamica informaţiilor din acest domeniu, atestatul obţinut în urma programului de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali îşi menţine valabilitatea timp de 5 ani de la data emiterii, după care se va efectua recertificarea.
(2) Metodologia de recertificare se elaborează de Comisia de medicină de urgenţă şi dezastre a Ministerului Sănătăţii, se avizează de secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne, şi se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
ART. 5
(1) Programul de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali se desfăşoară numai în centrele de formare a asistenţilor medicali din serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov şi din unităţile de primiri urgenţe, prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
(2) Centrele de formare a asistenţilor medicali din serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov şi din unităţile de primiri urgenţe prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin au obligaţia ca în termen de 1 an de la data publicării să solicite declanşarea procedurii de acreditare.
(3) După expirarea termenului de 1 an de la data publicării prezentului ordin, programul de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali se desfăşoară numai în centrele de formare acreditate.
(4) Metodologia acreditării/reacreditării centrelor de formare se elaborează de către Comisia de medicină de urgenţă şi dezastre a Ministerului Sănătăţii în termen de 90 de zile de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se avizează de secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne, şi se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
(5) Normele de organizare şi desfăşurare a programului de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă pentru asistenţii medicali sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
ART. 6
Responsabilii naţionali ai programului de studii complementare în asistenţa medicală de urgenţă se stabilesc de către Comisia de medicină de urgenţă şi dezastre a Ministerului Sănătăţii şi se avizează de către Comisia Interministerială pentru Suport Tehnic.
ART. 7
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 8
Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Sorina Pintea
Bucureşti, 8 februarie 2019.
Nr. 158.
ANEXA 1
CENTRELE DE FORMARE
ale programului de pregătire pentru obţinerea atestatului de studii complementare pentru asistenţii medicali
1. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti
2. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Universitar de Urgenţă Bucureşti
3. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă „Bagdasar-Arseni“ Bucureşti
4. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad
5. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
6. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca
7. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova
8. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Iaşi
9. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş
10. Unitatea de primiri urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara
11. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Bihor
12. Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov
13. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Cluj
14. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Constanţa
15. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Iaşi
16. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Mureş
17. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Timiş
ANEXA 2
NORME
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: