Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 156 din 25 iunie 2012 privind coordonarea activitatii si delegarea unor competente in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor
EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 27 iunie 2012
Având în vedere prevederile art. 7 alin. (2) şi art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 48 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 1 alin. (5) şi (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:
ART. 1
Activitatea structurilor şi unitãţilor aflate în aparatul central şi în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor este coordonatã de persoanele stabilite de prezentul ordin.
ART. 2
Ministrul administraţiei şi internelor coordoneazã:
a) Direcţia generalã audit intern;
b) Corpul de control al ministrului;
c) Direcţia Generalã Anticorupţie;
d) Direcţia Generalã de Informaţii şi Protecţie Internã;
e) Academia de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza";
f) Direcţia medicalã.
ART. 3
Ministrul delegat pentru administraţie coordoneazã:
a) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici;
b) Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale şi Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, pentru realizarea atribuţiilor prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. a) pct. 23 şi 25 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
(1) Secretarul de stat pentru relaţiile cu instituţiile prefectului coordoneazã:
a) Direcţia generalã pentru relaţiile cu instituţiile prefectului;
b) instituţia prefectului (42);
c) Direcţia generalã de paşapoarte;
d) Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor;
e) Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã.
(2) Secretarul de stat pentru relaţiile cu instituţiile prefectului semneazã, în numele şi pentru ministrul administraţiei şi internelor sau în numele şi pentru ministrul delegat pentru administraţie, dupã caz, documentele promovate de structurile pe care le coordoneazã.
ART. 5
(1) Secretarul de stat pentru relaţia cu comunitãţile locale coordoneazã:
a) Direcţia generalã pentru relaţia cu comunitãţile locale;
b) Unitatea centralã pentru reforma administraţiei publice;
c) Direcţia pentru dezvoltarea capacitãţii administrative;
d) Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale;
e) Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice;
f) Centrul Informatic Naţional al Ministerului Administraţiei şi Internelor (e-administraţie).
(2) Secretarul de stat pentru relaţia cu comunitãţile locale semneazã, în numele şi pentru ministrul administraţiei şi internelor sau în numele şi pentru ministrul delegat pentru administraţie, dupã caz, documentele promovate de structurile pe care le coordoneazã, cu urmãtoarele excepţii:
a) documentele din competenţa de semnare a ministrului, care materializeazã îndeplinirea atribuţiilor legale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor prevãzute de Legea-cadru a descentralizãrii nr. 195/2006, în domeniul sprijinului acordat fundamentãrii şi implementãrii politicii de descentralizare a Guvernului;
b) documentele din competenţa de semnare a ministrului în calitateaacestuia de conducãtor al Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare.
ART. 6
(1) Secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul coordoneazã activitatea şefului Departamentului relaţia cu Parlamentul, precum şi:
a) Direcţia generalã juridicã;
b) Direcţia informare şi relaţii publice;
c) Unitatea de politici publice;
d) Arhivele Naţionale;
e) Oficiul responsabilului cu protecţia datelor personale.
(2) Secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul poate susţine în Parlament rãspunsurile scrise ale ministrului administraţiei şi internelor şi/sau ministrului delegat pentru administraţie, dupã caz.
(3) Secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul semneazã, în numele şi pentru ministrul administraţiei şi internelor sau în numele şi pentru ministrul delegat pentru administraţie, dupã caz, documentele promovate de structurile pe care le coordoneazã, cu urmãtoarele excepţii:
a) documente prin care se stabilesc soluţii şi mãsuri în domeniul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) documente prin care se aprobã promovarea unor acţiuni în justiţie, cum ar fi: acţiuni în regres, anularea unor acte administrative emise de Ministerul Administraţiei şi Internelor şi altele asemenea;
c) dovezi de citare, de comunicare a hotãrârilor judecãtoreşti, în dosare în care este citat personal ministrul administraţiei şi internelor sau ministrul delegat pentru administraţie.
ART. 7
(1) Secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã, coordoneazã:
a) Direcţia generalã management operaţional;
b) Poliţia Românã;
c) Jandarmeria Românã;
d) Poliţia de Frontierã Românã;
e) Oficiul Român pentru Imigrãri;
f) Agenţia Naţionalã Antidrog;
g) Agenţia Naţionalã împotriva Traficului de Persoane;
h) Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
i) Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, cu excepţia acelor activitãţi care presupun realizarea atribuţiilor în domeniul administraţiei publice;
j) Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, cu excepţia acelor activitãţi care presupun realizarea atribuţiilor în domeniul administraţiei publice.
(2) Secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã, semneazã, în numele şi pentru ministrul administraţiei şi internelor, documentele promovate de structurile pe care le coordoneazã, cu excepţia:
a) documentelor care se prezintã Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii, precum şi a celor din domeniul organizãrii, planificãrii misiunilor/resurselor şi al protecţiei infrastructurilor critice promovate de Direcţia generalã management operaţional;
b) statelor de organizare ale aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi ale aparatelor centrale ale unitãţilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) numãrului de posturi şi indicatorilor aflaţi în finanţare ai tuturor unitãţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 8
(1) Secretarul general coordoneazã:
a) Direcţia generalã management resurse umane;
b) Direcţia generalã financiarã;
c) Direcţia generalã logisticã;
d) Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei;
e) Secretariatul general;
f) Institutul de Studii pentru Ordine Publicã;
g) Casa de Pensii Sectorialã a Ministerului Administraţiei şi Internelor;
h) Clubul Sportiv "Dinamo" Bucureşti;
i) Societatea Comercialã COMICEX - S.A.;
j) structura de securitate.
(2) Secretarul general semneazã, în numele şi pentru ministrul administraţiei şi internelor, documentele promovate de structurile pe care le coordoneazã.
ART. 9
(1) Şeful Departamentului Schengen, afaceri europene şi relaţii internaţionale coordoneazã:
a) Direcţia generalã afaceri europene şi relaţii internaţionale;
b) Centrul Naţional SIS.
(2) Şeful Departamentului Schengen, afaceri europene şi relaţii internaţionale semneazã, în numele şi pentru ministrul administraţiei şi internelor sau în numele şi pentru ministrul delegat pentru administraţie, dupã caz, documentele promovate de structurile pe care le coordoneazã.
ART. 10
Coordonarea activitãţii structurilor subordonate unor unitãţi centrale se realizeazã de persoanele desemnate sã coordoneze, potrivit dispoziţiilor prezentului ordin, activitatea unitãţilor centrale.
ART. 11
(1) Delegarea dreptului de a semna, în numele şi pentru ministrul administraţiei şi internelor sau în numele şi pentru ministrul delegat pentru administraţie, dupã caz, prevãzutã de prezentul ordin, nu aduce atingere prevederilor Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 600/2005 pentru aprobarea competenţelor de gestiune a resurselor umane ale ministrului administraţiei şi internelor, secretarilor de stat, secretarului general şi şefilor/comandanţilor unitãţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor*1), cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 119/2012 privind delegarea unor competenţe de coordonare a activitãţilor de resurse umane şi financiare în domeniul administraţie publicã şi ale Ordinului ministrului administraţiei şi internelor privind împuternicirea ordonatorilor de credite în unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor*2), cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a cãror aplicare are întâietate.
_________
*1) Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 600/2005 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
*2) Ordinul constituie act normativ clasificat, potrivit legii, nefiind publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Delegarea dreptului de a semna, în numele şi pentru ministrul administraţiei şi internelor sau în numele şi pentru ministrul delegat pentru administraţie, dupã caz, prevãzutã de prezentul ordin, nu se aplicã pentru:
a) însuşirea proiectelor de acte normative pentru care ministrul administraţiei şi internelor sau ministrul delegat pentru administraţie are, potrivit reglementãrilor în vigoare, calitatea de emitent sau drept de contrasemnare;
b) instrumentele de prezentare şi motivare a proiectelor de legi, ordonanţe, ordonanţe de urgenţã şi hotãrâri ale Guvernului, pentru care ministrul administraţiei şi internelor are, potrivit reglementãrilor în vigoare, calitatea de iniţiator sau avizator;
c) memorandumuri, note, informãri şi rapoarte care se prezintã/transmit Guvernului, primului-ministru, Parlamentului sau preşedintelui României/Administraţiei Prezidenţiale;
d) rãspunsuri la sarcinile stabilite pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor, în cadrul şedinţelor Guvernului;
e) însuşirea documentelor programatice şi documentelor de politici publice ale Ministerului Administraţiei şi Internelor sau care vizeazã competenţe ale acestuia;
f) convenţii, protocoale, înţelegeri şi alte asemenea documente care se încheie la nivel interinstituţional şi la care Ministerul Administraţiei şi Internelor este parte.
ART. 12
În baza şi în executarea ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministrul administraţiei şi internelor şi de ministrul delegat pentru administraţie, secretarii de stat, şeful Departamentului Schengen, afaceri europene şi relaţii internaţionale şi secretarul general emit dispoziţii în domeniul de competenţã pentru toate instituţiile şi structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, indiferent de subordonarea acestora, cu respectarea prevederilor legale şi avizul secretarilor de stat, şefului de departament sau secretarului general care coordoneazã structurile implicate.
ART. 13
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 255/2011 privind coordonarea de cãtre ministru, secretarii de stat, secretarul general şi şefii de departament a structurilor şi unitãţilor aflate în Aparatul central şi în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor*3), cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
__________
*3) Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 255/2011 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, întrucât avea caracter individual.
ART. 14
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial la României, Partea I.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru administraţie,
Victor Paul Dobre
Bucureşti, 25 iunie 2012.
Nr. 156.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: