Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 153 din 14 decembrie 1999  privind infiintarea comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 153 din 14 decembrie 1999 privind infiintarea comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap

EMITENT: SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 11 din 13 ianuarie 2000
Secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap,
având în vedere:
- <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.100/1990 ;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 939/1997 privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare a Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, aprobat prin Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 120/1998,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) În temeiul <>art. 22-30 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, se înfiinţeazã, la nivel judeţean şi la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti, comisii de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, denumite în continuare comisii.
(2) Comisiile sunt în coordonarea Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap.
(3) Aceste comisii funcţioneazã în cadrul inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap.
ART. 2
Comisiile sunt alcãtuite din:
- un preşedinte, medic de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca, angajat prin concurs de inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap, cu norma intreaga;
- 2 membri, dintre care un medic specialist de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca, desemnat de oficiul judeţean de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca, şi un medic desemnat de inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap;
- un membru desemnat de organizaţiile neguvernamentale care sunt reprezentative prin activitatea în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap în judeţul respectiv sau în municipiul Bucureşti;
- un secretar, cadru mediu, angajat prin concurs de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap.
ART. 3
(1) Pentru buna desfãşurare a activitãţii comisiile pot încheia contracte de colaborare cu medicii de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca şi cu medici de diferite specialitãţi din judeţe sau din sectoarele municipiului Bucureşti.
(2) Aceştia sunt retribuiţi din Fondul special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap.
(3) Medicii de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca emit avize cãtre comisia judeteana sau a sectorului municipiului Bucureşti, conform modelului-tip prezentat în anexa nr. I.
ART. 4
(1) Comisiile de expertiza medicalã a copiilor cu handicap, prevãzute la <>art. 23 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 , sunt actualele comisii de diagnostic şi triaj, constituite în baza Ordinului secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 245/1992.
(2) Ele sunt preluate prin protocol de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap de la Ministerul Sãnãtãţii şi emit avize cãtre comisie.
(3) Cu excepţia preşedintelui şi a secretarului comisiei, care sunt angajaţi cu contract de munca la Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, membrii comisiei care elibereazã avize vor fi retribuiţi pentru activitatea depusa în baza unor contracte de colaborare încheiate cu inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap.
ART. 5
(1) Comisiile au urmãtoarea componenta:
- un medic specialist pediatru;
- un medic specialist psihiatru pentru copii;
- un psiholog,
desemnaţi de conducerile direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Componenta comisiilor este completatã cu un psihopedagog desemnat de inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
ART. 6
Membrii comisiilor prevãzute la <>art. 22 şi 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 au dreptul la o indemnizaţie de şedinţa. Cuantumul lunar al indemnizaţiilor de şedinţa nu poate depãşi cuantumul câştigului salarial mediu net comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica la data stabilirii drepturilor.
ART. 7
Comisiile constituite în baza <>art. 22 şi 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 funcţioneazã în cadrul inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap şi sunt în coordonarea Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, care funcţioneazã pe lângã Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
ART. 8
Comisiile au urmãtoarele atribuţii:
a) examineazã persoanele care solicita eliberarea unui certificat de persoana cu handicap, analizeazã documentaţia medicalã, precum şi rapoartele de ancheta socialã întocmite de organele competente;
b) emit certificatul de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã sau, dupã caz, resping cererea de încadrare. Pentru persoanele cu handicap grav se va specifica pe certificat şi faptul ca acestea au nevoie de un asistent personal. Respingerea, precum şi încadrarea într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã se fac prin certificat, conform modelului-tip prezentat în anexa nr. II;
c) întocmesc şi urmãresc realizarea programului individual de recuperare atât pentru copiii, cat şi pentru adultii cu handicap;
d) îndeplinesc orice alte atribuţii prevãzute de lege, precum şi îndrumarea şi consilierea persoanelor cu handicap, copii şi adulti cu deficiente neuropsihice, în centre de asistenta, recuperare şi învãţãmânt special;
e) primesc din teritoriul judeţului sau al sectorului municipiului Bucureşti avize privind recomandarea de evaluare, conform anexei nr. I, pe care le examineazã la prezentarea persoanei. La fel se procedeazã şi în cazul copiilor, avizele fiind emise de comisiile pentru copii. Comisiile emit, în baza avizelor şi a examinãrii certificatelor medicale, precum şi a persoanelor cu handicap, certificate atât pentru copii, cat şi pentru adulti. Programul de lucru este adaptat astfel încât o zi sau doua pe saptamana sa fie rezervate copiilor, în funcţie de solicitarile din zona de adresabilitate.
ART. 9
Eliberarea certificatelor este scutitã de taxa de timbru, conform <>art. 27 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 .
ART. 10
Certificatele pot fi contestate în termen de 30 de zile de la comunicare la Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, secţiunea pentru adulti şi, respectiv, secţiunea pentru copii. Contestaţia se va soluţiona prin decizie, în care se precizeazã încadrarea sau respingerea cererii de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã, conform modelului-tip prezentat în anexa nr. III, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la înregistrare la Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap.
ART. 11
(1) În urma activitãţii zilnice comisiile întocmesc un proces-verbal, conform modelului-tip prezentat în anexa nr. IV, în care se consemneazã activitatea desfasurata.
(2) Programul individual de recuperare este întocmit şi înmânat persoanei cu handicap, o data cu certificatul.
ART. 12
(1) Programul de recuperare este elaborat în scris atât pentru copii, cat şi pentru adulti. Acest program cuprinde acţiunile medicale, educative, profesionale şi sociale necesare pentru recuperarea, readaptarea, instruirea şi reintegrarea socialã a persoanei cu handicap. Din analiza datelor din dosarul medical se va decide asupra cazurilor care necesita internarea pentru tratament medical, recuperare prin tratament balnear sau chirurgical.
(2) Susţinerea programului de recuperare se face prin protocoale încheiate cu Ministerul Sãnãtãţii şi cu Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate privind tratamentul medical, precum şi cu Ministerul Educaţiei Naţionale privind programul educativ.
(3) Pentru copii programul cuprinde şi intervenţiile educative, formele de şcolarizare recomandate sau forma de pregãtire educativã adecvatã pentru nevãzãtori şi surdo-muti.
(4) Prin colaborare cu organizaţiile neguvernamentale se vor gãsi soluţii adecvate din punct de vedere social pentru fiecare caz: plasament familial, asigurarea unui îngrijitor la domiciliu.
ART. 13
(1) Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap are în componenta doua secţiuni: secţiunea pentru adulti şi secţiunea pentru copii.
(2) Secţiunea pentru adulti cu handicap este organizatã în cadrul Institutului Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap, aflat în coordonarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(3) Secţiunea pentru copii cu handicap este organizatã în aceleaşi condiţii.
ART. 14
(1) În temeiul <>art. 26 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 se înfiinţeazã Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, care funcţioneazã pe lângã Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, în cadrul Institutului Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap.
(2) Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap coordoneazã activitatea comisiilor la nivel judeţean şi la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 15
(1) Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap - secţiunea pentru adulti cu handicap are urmãtoarea componenta:
- un preşedinte, medic de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca, angajat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap prin concurs;
- un medic din cadrul Institutului Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap;
- un secretar, cadru mediu sanitar, angajat prin concurs de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
Membrii cu caracter nepermanent, care sunt convocaţi în funcţie de nevoile comisiei, sunt:
- un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii;
- un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
- un reprezentant al Institutului Naţional de Expertiza şi de Recuperare a Capacitãţii de Munca;
- un reprezentant al Institutului de Medicina Legalã;
- un reprezentant al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap - secţiunea pentru copii cu handicap are urmãtoarea componenta:
- un preşedinte, medic specialist pediatru, angajat prin concurs şi salarizat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap;
- un medic din cadrul Institutului Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap;
- un secretar, cadru mediu sanitar, angajat prin concurs, salarizat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
De asemenea, membrii cu caracter nepermanent sunt:
- un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii;
- un reprezentant al Departamentului pentru Protecţia Copilului;
- un reprezentant al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(3) Preşedinţii şi secretarii celor doua comisii lucreazã permanent, cu program de lucru zilnic.
ART. 16
Membrii Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap beneficiazã de indemnizaţie de şedinţa în condiţiile <>art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 .
ART. 17
Deciziile emise de Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pot fi atacate conform Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificãrile ulterioare.
ART. 18
Indemnizaţiile de şedinţa se suporta din Fondul special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap.
ART. 19
Preşedinţii şi membrii tuturor comisiilor au obligaţia sa respecte actele normative existente în domeniul protecţiei speciale a persoanei cu handicap. În caz contrar se aplica sancţiunile prevãzute la <>art. 30 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 .
ART. 20
Conform <>art. 59 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 , în termen de un an, începând cu data de 1 ianuarie 2000, comisiile vor examina şi vor reevalua toate persoanele deţinãtoare de certificate de persoana cu handicap, care necesita protecţie specialã.
ART. 21
Direcţiile de specialitate din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, precum şi inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor asigura punerea în practica a prevederilor prezentului ordin.
ART. 22
Anexele nr. I-VI fac parte integrantã din prezentul ordin.

Secretariatul de Stat
pentru Persoanele cu Handicap
dr. Gabriela Popescu,
secretar de stat




ANEXA 1

Judeţul ...................
Localitatea ...............
Unitatea sanitarã..........
Nr. ....... data ..........



AVIZ

Subsemnatul dr. ..............., în calitate de medic de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca, examinând astãzi .......... pe domnul/doamna ................................, domiciliat/domiciliata în ...................., str. .................. nr. ...., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ..........., nãscut/nascuta la data de ............., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ..... nr. ........., suferind/suferinda de ................... conform Certificatului medical nr. ........ din data de ............, eliberat de ............................, propun admiterea/respingerea încadrãrii în gradul de handicap ................. .
Prezentul aviz se elibereazã pentru a-i servi la Comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap a judeţului/sectorului ........................ .
Prezentul aviz este valabil timp de 30 de zile de la data eliberãrii.


Medic expert,
dr. .....................





ANEXA 2


COMISIA DE EXPERTIZA MEDICALĂ Nr. ..../............
A PERSOANELOR CU HANDICAP
Judeţul .....................



CERTIFICAT
de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap
care necesita protecţie specialã


Comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, constituitã în baza <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 , examinând pe domnul/doamna ......................., fiul/fiica lui .............. şi al/a ................, nãscut/nascuta la data de ........... în localitatea .........................., judeţul ..............., domiciliat/domiciliata în ............................, str. .................... nr. ...., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ........, posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria .... nr. ........, hotãrãşte încadrarea/respingerea încadrãrii în gradul de handicap ............., cu diagnosticul .........................., conform Certificatului medical nr. ......... din data de ............., eliberat de .................., şi a Avizului nr. ........., eliberat de .................. la data de ..................... .
Prezentul certificat este valabil timp de 6-12 luni de la data eliberãrii.
Prezentul certificat se elibereazã pentru a-i servi la Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap ..................... .

Preşedinte, Secretar,
dr. ................... ....................





ANEXA 3

COMISIA SUPERIOARĂ DE EXPERTIZA
MEDICALĂ A PERSOANELOR CU HANDICAP
Nr. ..../......


DECIZIE
de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap
care necesita protecţie specialã


Comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, constituitã în baza <>art. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 , examinând pe domnul/doamna ................., fiul/fiica lui ............ şi al/a ............, nãscut/nascuta la data de ........... în localitatea ..........................., judeţul ................., domiciliat/domiciliata în ............................, str. .................... nr. ...., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul .........., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria .... nr. .........., decide încadrarea/respingerea încadrãrii în gradul de handicap .............., cu diagnosticul ...................., conform Certificatului medical nr. ........... din data de ............., eliberat de ......................, a Avizului nr. .............., eliberat de ...................... la data de ..................., şi a Certificatului emis de Comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap a judeţului/sectorului ...... nr. ........... din data de ............ .
Prezenta decizie este valabilã timp de 6-12 luni de la data eliberãrii.
Prezentul certificat se elibereazã pentru a-i servi la Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap ................................ .


Preşedinte, Secretar,
dr. ................... ...............





ANEXA 4


PROCES-VERBAL


Comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap, constituitã în baza <>art. 22 şi 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 la data de ..........., avizeazã favorabil emiterea certificatelor nr. ............ de la ............... pana la .............

Observaţii: ................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................

Preşedinte, Membri,
............... ...............
...............
...............
...............




ANEXA 5

Atribuţiile membrilor comisiilor de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap sunt urmãtoarele:

Preşedintele, medic de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca:
- examineazã persoana care solicita eliberarea unui certificat de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap;
- studiazã documentaţia medicalã, inclusiv avizul medicului expert;
- încadreazã sau, dupã caz, respinge cererea de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap;
- elibereazã certificatul de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap;
- vegheazã la respectarea legalitãţii şi a bunului mers al activitãţii comisiei.

Medicul desemnat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap:
- participa la examinarea persoanelor cu handicap;
- participa la examinarea documentaţiei medicale;
- examineazã anchetele sociale;
- întocmeşte planul individual de recuperare a persoanei cu handicap;
- semneazã procesul-verbal de eliberare a certificatelor.

Medicul de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca, desemnat de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale:
- asigura consultanţa medicalã de specialitate, sprijinind la nevoie aplicarea altor mãsuri de protecţie specialã, conform legislaţiei în vigoare.

Reprezentantul organizaţiei neguvernamentale:
- are statut de observator;
- are obligaţia de a lua în evidenta toate cazurile deosebite de persoane cu handicap şi de a implica toate organizaţiile de la nivel local pentru a contribui la sprijinirea acestora.


ANEXA 6

Atribuţiile membrilor Comisiei superioare de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap sunt urmãtoarele:

A. Secţiunea pentru adulti cu handicap:

Preşedintele, medic de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca:
- studiazã documentaţia medicalã;
- încadreazã sau, dupã caz, respinge contestaţia impotriva certificatului emis de comisia de expertiza a persoanelor cu handicap;
- elibereazã decizia de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã;
- vegheazã la respectarea legalitãţii şi a bunului mers al activitãţii comisiei.

Medicul din cadrul Institutului Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap:
- participa la examinarea documentaţiei medicale;
- examineazã anchetele sociale;
- verifica planul individual de recuperare a persoanei cu handicap;
- semneazã procesul-verbal de eliberare a deciziilor.
Membrii cu caracter nepermanent vor fi convocaţi în funcţie de structura cazuistica şi vor da avize consultative de specialitate în cazurile deosebite.

B. Secţiunea pentru copii cu handicap:

Preşedintele şi membrii au aceleaşi atribuţii ca şi preşedintele şi membrii secţiunii pentru adulti.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016