Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 145 din 5 septembrie 2024  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 181/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 145 din 5 septembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 181/2022

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 904 din 6 septembrie 2024
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele metodologice de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 181/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1171 din 7 decembrie 2022, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. După articolul 2 se introduce un nou articol, art. 2^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    În aplicarea art. 2 lit. g) din hotărâre, dovada calităţii de membru de familie se face prin:
    a) certificatul de căsătorie, pentru soţ/soţie;
    b) certificatul de naştere, pentru copil/copii minor/minori;
    c) certificatul de naştere, însoţit de dovada continuării studiilor, pentru copil/copii major/majori;
    d) declaraţie pe propria răspundere a părintelui/părinţilor aflat/aflaţi în întreţinere din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 77 alin. (5) şi (9) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, însoţită de dovada care atestă gradul de rudenie."

    2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre vizează personalul militar şi poliţiştii care se află, după caz, în una dintre următoarele situaţii:
    a) este numit în prima funcţie într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    b) este mutat în interes de serviciu într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    c) este detaşat să îndeplinească funcţii într-o/într-un alt(ă) unitate/subunitate/structură/formaţiune/punct de lucru decât cea/cel din care face parte, situat(ă) într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă, ori este împuternicit să îndeplinească funcţii într-o/într-un alt(ă) unitate/subunitate/ structură/formaţiune/punct de lucru decât cea/cel din care face parte, situat(ă) într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    d) este încadrat în structurile teritoriale ale unor unităţi care au sediul în altă localitate;
    e) este transferat/chemat/rechemat în activitate într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    f) este detaşat în afara instituţiilor de apărare, ordine publică şi securitate naţională într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    g) este pus la dispoziţie, potrivit legii, într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă.
    (2) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. i) şi j) din hotărâre vizează personalul militar şi poliţiştii care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), analizate exclusiv în raport cu localitatea de domiciliu.
    (3) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre vizează personalul civil care se află, după caz, în una dintre următoarele situaţii:
    a) este transferat într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    b) este detaşat să îndeplinească funcţii într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă.
    (4) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. i) şi j) din hotărâre vizează personalul civil care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (3), analizate exclusiv în raport cu localitatea de domiciliu."

    3. La articolul 5, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Pentru alocarea la suma forfetară lunară, personalul îndreptăţit întocmeşte o cerere, ce se înregistrează la secretariatul structurii din care face parte solicitantul şi care trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) datele de identificare ale persoanei solicitante;
    b) traseul de deplasare, cu indicarea numărului de kilometri dintre domiciliu sau reşedinţă şi locul de muncă;
    c) mijlocul de transport utilizat, cu indicarea, după caz, a numărului de înmatriculare al autoturismului proprietate personală ori al mijlocului de transport deţinut legal, cu orice titlu, numele deţinătorului legal şi, după caz, al proprietarului;
    d) date privind domiciliul sau reşedinţa avut(ă) la momentul primei modalităţi de stabilire sau modificare a raportului de serviciu/muncă în localitatea în care se află locul de muncă;
    e) dacă solicitantul sau, după caz, soţia/soţul beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie aferentă unei locuinţe închiriate sau compensaţia lunară pentru chirie pentru plata ratei sau a unei fracţiuni din rata aferentă unui credit ipotecar/imobiliar destinat achiziţionării unei locuinţe ori a unui contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuinţe;
    f) dacă solicitantul sau, după caz, soţia/soţul deţine locuinţă proprietate personală în localitatea în care îşi are locul de muncă;
    g) dacă solicitantul sau, după caz, soţia/soţul a înstrăinat o locuinţă proprietate personală în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea după data mutării în interes de serviciu, numirii în prima funcţie, transferării, chemării/rechemării în activitate, detaşării şi/sau împuternicirii ori punerii la dispoziţie sau dacă au deţinut locuinţe proprietate personală şi au pierdut beneficiul folosinţei acestor locuinţe în baza unor titluri executorii sau prin partaj convenţional/judiciar;
    h) dacă solicitantul sau, după caz, soţia/soţul beneficiază de locuinţă de serviciu, de intervenţie ori din fondul locativ de stat cu plata subvenţionată a chiriei sau de cazare în unităţi de cazare aparţinând instituţiilor de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    i) dacă soţia/soţul beneficiază de prevederile art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre, în situaţia în care aceasta/acesta este angajată/angajat a/al unei structuri din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    j) dacă are calitatea de membru al unei organizaţii sindicale/ profesionale;
    k) angajamentul de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea situaţiei, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condiţiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară lunară;
    l) declaraţie pe propria răspundere că datele prezentate în cerere sunt reale, precum şi angajamentul de a restitui în condiţiile legii sumele încasate fără temei legal.
    (2) Pentru alocarea la suma forfetară săptămânală/bilunară, personalul îndreptăţit întocmeşte o cerere, ce se înregistrează la secretariatul unităţii şi care trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) datele de identificare ale persoanei solicitante;
    b) traseul de deplasare, cu indicarea numărului de kilometri dintre domiciliu şi locul de muncă;
    c) mijlocul de transport utilizat, cu indicarea, după caz, a numărului de înmatriculare al autoturismului proprietate personală ori al mijlocului de transport deţinut legal, cu orice titlu, numele deţinătorului legal şi, după caz, al proprietarului;
    d) date privind domiciliul avut la momentul primei modalităţi de stabilire sau modificare a raportului de serviciu/muncă în localitatea în care se află locul de muncă;
    e) dacă solicitantul sau, după caz, soţia/soţul beneficiază de compensaţie lunară pentru chirie pentru plata ratei sau a unei fracţiuni din rata aferentă unui credit ipotecar/imobiliar destinat achiziţionării unei locuinţe ori a unui contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuinţe;
    f) dacă are calitatea de membru al unei organizaţii sindicale/ profesionale;
    g) angajamentul de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea situaţiei, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condiţiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară săptămânală/bilunară;
    h) declaraţie pe propria răspundere că cel puţin un membru de familie locuieşte efectiv în localitatea pentru care solicită acordarea contravalorii transportului, că datele prezentate în cerere sunt reale, precum şi angajamentul de a restitui în condiţiile legii sumele încasate fără temei legal."

    4. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Pentru deplasarea săptămânală şi bilunară de la domiciliu la locul de muncă şi de la locul de muncă la domiciliu, la cererea prevăzută la alin. (2) se anexează documente care să ateste faptul că cel puţin un membru de familie are stabilit domiciliul sau reşedinţa în localitatea pentru care se solicită acordarea contravalorii transportului sau din care să rezulte că are dreptul de folosinţă a unui spaţiu de locuit în localitatea respectivă."

    5. La articolul 5, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Alocarea personalului solicitant la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară se face pe o perioadă de 1-3 ani, după caz, de regulă pentru intervalul 1 ianuarie-31 decembrie, prin dispoziţie zilnică/ordin de zi pe unitate a/al şefului/ comandantului unităţii care are calitatea de ordonator de credite. Pentru personalul care îndeplineşte condiţiile de acordare în cursul unui an calendaristic, alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară se face de la data înregistrării cererii la secretariatul structurii din care face parte solicitantul."

    6. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Raportul prevăzut la alin. (1) se întocmeşte lunar, pentru luna precedentă, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, şi se înregistrează la compartimentul cabinet/secretariat/similar responsabil cu întocmirea graficului de prezenţă la serviciu al unităţii din care face parte solicitantul, de regulă până la data de 5 a lunii următoare. Compartimentul cabinet/secretariat/similar responsabil cu întocmirea graficului de prezenţă la serviciu al unităţii transmite raportul, împreună cu graficul de prezenţă la serviciu, în termen de 2 zile lucrătoare la structura financiar-contabilă care asigură plata drepturilor băneşti ale acestuia."

    7. După articolul 6 se introduce un nou articol, art. 6^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 6^1
    Pentru deplasarea săptămânală şi bilunară de la domiciliu la locul de muncă şi de la locul de muncă la domiciliu, personalul alocat la suma forfetară săptămânală/bilunară poate beneficia, într-o lună calendaristică, de acordarea contravalorii transportului pentru maximum patru deplasări săptămânale sau maximum două deplasări bilunare."

    8. La articolul 7, alineatul (1) se abrogă.
    9. La articolul 16, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Pentru situaţia prevăzută la art. 22 din hotărâre, decontarea cheltuielilor de transport se face pe baza documentelor prevăzute la alin. (1)."

    10. La articolul 17, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Decontarea cheltuielilor de transport pentru deplasările prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. g) din hotărâre se face pentru un singur drum dus-întors pentru deplasarea de la adresa locului de muncă la adresa locului de desfăşurare a cursului sau a altei forme de pregătire."

    11. La articolul 20, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) Folosirea mijloacelor de transport din înzestrarea Ministerului Afacerilor Interne pentru transportul personalului decedat şi al membrilor de familie decedaţi ai personalului se aprobă de către şeful/comandantul unităţii care are calitatea de ordonator de credite.
    (2) În situaţia în care transportul personalului decedat şi al membrilor de familie decedaţi ai personalului se efectuează cu mijloace de transport ale operatorilor specializaţi, decontarea cheltuielilor se face de către unităţile din care cei în cauză au făcut parte, pe baza documentelor justificative şi a confirmării unităţii că nu s-a putut asigura transportul cu mijloace auto proprii.
    (3) Autovehiculele utilizate pentru transportul personalului decedat şi al membrilor de familie decedaţi ai personalului trebuie să fie special amenajate şi autorizate pentru acest scop, în conformitate cu legislaţia în domeniul serviciilor funerare."

    12. La articolul 21, alineatul (2) se abrogă.
    13. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    (1) Pentru personalul Ministerului Afacerilor Interne care, la data de 11.07.2024, beneficia de suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară şi a depus/depune cerere pentru alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară începând cu data de 12.07.2024 până în a 15-a zi lucrătoare, inclusiv, de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, alocarea la drept se face începând cu data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 538/2024 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională, dacă la momentul respectiv îndeplinea condiţiile de acordare a contravalorii transportului sub forma sumei forfetare solicitate, conform noilor reglementări.
    (2) Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) atrage încetarea plăţii contravalorii transportului sub forma unei sume forfetare, începând cu data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 538/2024.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Romeo Simionescu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 5 septembrie 2024.
    Nr. 145.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la normele metodologice)
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    UNITATEA .....................................................
    Nr. ....................... din ......................
    Aprob.
    Şeful/Comandantul unităţii,
    .........................................
    RAPORT^1
    pentru plata sumelor forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors
    de la adresa de domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă
    Subsemnatul(a), ......................(grad militar/profesional, nume, prenume)..................., având funcţia ............................................ în cadrul .................(serviciu, birou, compartiment etc.)........................, am onoarea să vă adresez rugămintea de a-mi aproba plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. [ ] h); [ ] i); [ ] j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională, cu modificările şi completările ulterioare, pentru perioada ......................................
    Forma de organizare a programului de lucru este ..................................^2.
    Precizez că numărul deplasărilor efectuate în perioada menţionată mai sus este de .......................^3.
    Deplasările au fost efectuate în datele de .................................................................^3.
    Menţionez că ruta pentru care solicit contravaloarea transportului este ................................................
    .........................................................
    ................................................... ^4.

    Precizez că nu a intervenit nicio schimbare de natură să modifice condiţiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară aferentă contravalorii transportului de la domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă, cu menţiunea că documentele justificative anexate anterior la cererea depusă în acest sens rămân valabile.
    Declar pe propria răspundere că datele prezentate sunt reale şi mă angajez să restitui în condiţiile legii sumele încasate fără temei legal.
    Semnătura .............................
    ^1 Raportul se întocmeşte lunar, pentru luna precedentă, de regulă până la data de 5 a lunii următoare.
    ^2 Se completează în situaţia în care se solicită plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^3 Se completează în situaţia în care se solicită plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. i) sau j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^4 Se vor menţiona adresa de domiciliu sau reşedinţă şi adresa locului de muncă.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016