Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere propunerile procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 1.625/C/10.716 din 5 noiembrie 2013 şi 26 noiembrie 2013 privind modificarea unor prevederi ale Ordinului ministrului justiţiei nr. 529/C/2007 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară al parchetelor, cu modificările ulterioare, luând în considerare Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1.456 din 10 decembrie 2013 prin care au fost avizate favorabil propunerile de modificare a Regulamentului de ordine interioară al parchetelor, în conformitate cu dispoziţiile art. 9 şi art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor art. 140 alin. (2) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul justiţiei emite următorul ordin: ART. I Regulamentul de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 529/C/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 5 martie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La titlul II - Ierarhia funcţiilor din cadrul Ministerului Public, la articolul 3 alineatul (14), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c^1), cu următorul cuprins: "c^1) specialist IT şef;". 2. La titlul II articolul 3 alineatul (14), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins: "i) specialist IT;". 3. La titlul II articolul 3 alineatul (16), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins: "a^1) director;". 4. La titlul II articolul 3, alineatul (19) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(19) Specialiştii IT din cadrul parchetelor au calitatea de personal auxiliar de specialitate, având atribuţii legate exclusiv de activitatea specifică domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor a Ministerului Public şi de monitorizare a Strategiei de informatizare a sistemului judiciar din România. Conducătorii parchetelor asigură sprijinul logistic necesar pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii acestora." 5. La titlul III - Organizarea şi funcţionarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, capitolul I - Structura şi conducerea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la articolul 4 alineatul (1), literele h) şi k) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "h) Serviciul de tehnologia informaţiei; ................................................................... k) Direcţia de audit public intern;". 6. La titlul III, capitolul VIII se modifică şi va avea următorul cuprins: "CAPITOLUL VIII Serviciul de tehnologia informaţiei SECŢIUNEA 1 Atribuţiile, conducerea şi structura Art. 50. - (1) Serviciul de tehnologia informaţiei desfăşoară activităţile specifice domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, denumit în continuare IT&C, în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi coordonează această activitate la nivelul Ministerului Public, asigurând elaborarea şi implementarea Strategiei de informatizare a Ministerului Public şi a sistemului judiciar din România, alături de toate instituţiile implicate. (2) Serviciul de tehnologia informaţiei este condus de un specialist IT şef, care are următoarele atribuţii, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel: a) coordonează activitatea IT&C în Ministerul Public; b) participă la elaborarea Strategiei de informatizare a Ministerului Public şi a sistemului judiciar din România, alături de toate instituţiile implicate, şi asigură implementarea acesteia; c) coordonează proiectele IT&C ale Ministerului Public; d) coordonează realizarea, implementarea şi exploatarea sistemelor informatice; e) elaborează şi monitorizează strategia de dezvoltare a infrastructurii IT&C a Ministerului Public; în acest sens: - analizează, evaluează şi formulează propuneri privind asigurarea necesarului de tehnică de calcul; - asigură eficientizarea permanentă a utilizării tehnicii de calcul; f) monitorizează asigurarea securităţii informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora; g) asigură elaborarea, actualizarea şi aplicarea politicii de securitate a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; h) apreciază şi evaluează activitatea specialiştilor IT; i) coordonează aspectele legate de cariera specialiştilor IT, constând în recrutarea, instruirea şi specializarea lor; j) participă la sesiuni ştiinţifice, seminare şi alte forme de perfecţionare profesională; k) exercită alte atribuţii dispuse de procurorul general; l) răspunde pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la lit. a)-k). (3) Serviciul de tehnologia informaţiei are următoarea structură: A. Compartimentul de aplicaţii software; B. Compartimentul de resurse hardware şi comunicaţii. SECŢIUNEA a 2-a Compartimentul de aplicaţii software Art. 51. - (1) Compartimentul de aplicaţii software are următoarele atribuţii, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel: a) creează şi întreţine aplicaţiile software (realizare, depanare, adaptare, modificare şi extindere) ale Ministerului Public; b) instruieşte personalul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în utilizarea produselor software; c) participă la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse software, respectiv la: întocmirea caietelor de sarcini, participarea în comisiile privind achiziţiile publice, recepţia produselor, instalarea, darea în exploatare şi administrarea acestora; d) proiectează, realizează şi administrează bazele de date; e) administrează aplicaţiile şi serverele pe care sunt instalate, inclusiv accesul la aplicaţiile externe; f) furnizează servicii de proxy, e-mail şi mesagerie instant pentru utilizatorii din reţelele INTERNET şi INTRANET; g) asigură aplicarea politicii de securitate a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; h) asigură arhivarea datelor şi realizează restaurarea lor în caz de incident; i) asigură asistenţă tehnică şi suport pentru personalul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi personalul IT de la parchetele din subordine; j) întreţine şi actualizează site-urile Ministerului Public în reţelele INTERNET şi INTRANET; k) asigură securitatea informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora; l) monitorizează accesul la servicii, aplicaţii şi servere; m) instalează şi configurează servere şi firewall-uri; n) îndeplineşte orice alte sarcini din dispoziţia specialistului IT şef. (2) Specialiştii IT din cadrul compartimentului răspund pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a) - n). SECŢIUNEA a 3-a Compartimentul de resurse hardware şi comunicaţii Art. 52. - (1) Compartimentul de resurse hardware şi comunicaţii are următoarele atribuţii, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel: a) participă la toate fazele realizării proiectelor privind achiziţionarea de sisteme informatice şi achiziţionarea de servicii pentru reţelele de calculatoare, respectiv la: întocmirea caietelor de sarcini, participarea în comisiile privind achiziţiile publice, recepţia sistemelor, instalarea, darea în exploatare şi administrarea acestora; b) asigură managementul infrastructurii IT&C; c) asigură securitatea informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora; d) monitorizează desfăşurarea activităţilor în cadrul contractelor de service şi întreţinere preventivă pentru echipamentele din dotare; e) instalează, configurează şi administrează sistemele de operare utilizate în instituţie; f) instalează şi configurează servere şi echipamente de tipul «Storage Area Network» (SAN-uri); g) instalează, configurează staţii de lucru, imprimante, scannere etc.; h) instalează şi configurează echipamente de reţea; i) asigură asistenţă tehnică şi suport pentru personalul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi personalul IT de la parchetele din subordine; j) exploatează şi monitorizează sistemul de comunicaţii de arie extinsă (WAN); k) administrează reţelele locale (LAN); l) monitorizează accesul în cadrul reţelelor (LAN, WAN); m) asigură aplicarea politicii de securitate a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; n) îndeplineşte orice alte sarcini din dispoziţia specialistului IT şef. (2) Specialiştii IT din cadrul compartimentului răspund pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1)." 7. La titlul III, capitolul XI se modifică şi va avea următorul titlu: "CAPITOLUL XI Direcţia de audit public intern Art. 63. - (1) Direcţia de audit public intern îşi desfăşoară activitatea potrivit prevederilor Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările ulterioare, ale Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2013, şi ale normelor metodologice ale Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie privind organizarea şi funcţionarea auditului intern la Ministerul Public, aprobate prin ordin al procurorului general. (2) Direcţia de audit public intern este condusă de un director. Art. 64. - (1) Direcţia de audit public intern are următoarele atribuţii: a) elaborează norme metodologice specifice după care îşi desfăşoară activitatea, inclusiv pentru direcţiile din Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi parchetele de pe lângă curţile de apel; b) elaborează planul anual de audit public intern în cadrul Ministerului Public, respectiv pentru Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, inclusiv Direcţia Naţională Anticorupţie şi Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, precum şi pentru parchetele de pe lângă curţile de apel şi parchetele de pe lângă tribunale, pe care îl supune aprobării procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; c) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Ministerului Public sunt transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate; d) asigură activitatea de supervizare a misiunilor de audit public intern desfăşurate; e) informează Unitatea Centrală de Armonizare privind Auditul Public Intern despre recomandările neînsuşite de către conducătorii entităţii auditate, precum şi despre consecinţele acestora; f) raportează procurorului general constatările şi concluziile rezultate din misiunile de audit public intern desfăşurate, precum şi stadiul implementării recomandărilor formulate; g) elaborează raportările trimestriale şi semestriale prevăzute de lege; h) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern la nivelul Ministerului Public; i) în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi structurii de control intern abilitate; j) efectuează misiuni de consiliere, potrivit legii; k) desfăşoară audituri ad-hoc, respectiv misiuni de audit public intern cu caracter excepţional, necuprinse în planul anual de audit public intern; l) exercită alte atribuţii şi efectuează orice alte lucrări dispuse de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. (2) Direcţia de audit public intern auditează, cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele: a) angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare; b) plăţile asumate prin angajamentele bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare; c) vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale; d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale; e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora; f) efectuează misiuni de audit public intern, necuprinse în plan, stabilite prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. (3) În cadrul Direcţiei de audit public intern funcţionează Compartimentul de monitorizare şi metodologie, care exercită atribuţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), e) şi f), precum şi orice alte atribuţii dispuse de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Art. 65. - Directorul Direcţiei de audit public intern are următoarele atribuţii: a) organizează, coordonează, controlează şi răspunde de activitatea întregului personal din subordine privind îndeplinirea la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor de serviciu; b) coordonează, îndrumă şi verifică din punct de vedere tehnic şi metodologic şi, după caz, supervizează misiunile de audit efectuate de auditorii interni; c) repartizează personalului din subordine lucrările de competenţa direcţiei şi îl îndrumă în vederea soluţionării corecte şi în termen a acestora; d) soluţionează unele lucrări ale direcţiei, în special acelea cu un grad de complexitate ridicat; e) propune procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, conducătorilor unităţilor de parchet verificate tragerea la răspundere, în limitele atribuţiilor ce le revin, a persoanelor vinovate de neregulile constatate; f) evaluează performanţele profesionale individuale ale auditorilor interni, potrivit legii. Art. 66. - (1) Directorul Direcţiei de audit public intern are obligaţia să definească modalităţile de organizare şi desfăşurare a activităţii de consiliere în Carta auditului intern, alături de activităţile de asigurare. (2) Directorul Direcţiei de audit public intern răspunde de organizarea şi desfăşurarea misiunilor de consiliere şi de resursele necesare pentru desfăşurarea acestor misiuni." 8. La titlul IV - Organizarea şi funcţionarea parchetelor de pe lângă curţile de apel, capitolul I - Conducerea şi structura parchetelor de pe lângă curţile de apel, articolul 75 alineatul (1), litera E) se abrogă. 9. La titlul X - Departamentele economico-financiare şi administrative şi compartimentele de audit public intern, capitolul II - Departamentele economico-financiare şi administrative din cadrul parchetelor de pe lângă curţile de apel şi tribunale, articolul 108 se abrogă. 10. La titlul XI - Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile compartimentelor auxiliare de specialitate ale parchetelor, capitolul I - Dispoziţii generale, secţiunea a 5-a - Calcularea cheltuielilor judiciare avansate de stat şi evidenţa punerii în executare a ordonanţelor prin care s-a dispus plata de cheltuieli judiciare şi amenzi administrative, articolul 174 se modifică şi va avea următorul cuprins: "Art. 174. - Departamentul economico-financiar şi administrativ din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu ocazia acţiunilor de control financiar, va verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în activitatea de evidenţă şi de gestionare a corpurilor delicte şi a celorlalte mijloace de probă." 11. Anexa la regulament se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. II Secţia de resurse umane şi documentare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin. ART. III (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice alte dispoziţii contrare se abrogă. Ministrul justiţiei, Robert Marius Cazanciuc Bucureşti, 20 ianuarie 2014. Nr. 143/C. ANEXĂ -----(Anexa la regulament)---------------------
┌──────────────────────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────┐
│ DIRECŢIA DE INVESTIGARE A│ │ │ │ │
│ A INFRACŢIUNILOR DE │ │ PROCUROR │ │ DIRECŢIA │
│ CRIMINALITATE ORGANIZATĂ │<──────────────┤ GENERAL ├───────>│ NAŢIONALĂ │
│ ŞI TERORISM │ │ │ │ANTICORUPŢIE│
└──────────────────────────┘ └┬─┬──┬──┬───┘ └────────────┘
┌────────────┬────────────────────┘ │ │ │
│ │ │ │ │
v │ ┌────────────┐ │ │ │ ┌────────────┐
┌───────────────────┐ │ │PRIM ADJUNCT│ │ │ │ │ ADJUNCT │
│ CONSILIERI AI │ │ │ AL │<────┘ │ └───>│ AL │
│ PROCURORULUI │<─┤ │PROCURORULUI│ │ │PROCURORULUI│
│ GENERAL │ │ │ GENERAL │ │ │ GENERAL │
└───────────────────┘ │ └────────────┘ │ └────────────┘
│ v
┌───────────────────┐ │ ┌────────┬────────┬────────┬───────────┐
│ UNITATEA DE │ │ │ │ │ │ │
│ IMPLEMENTARE │<─┤ v v v v v
│ PROGRAME PHARE │ │ ┌───────┐┌───────┐┌───────┐┌───────┐┌──────────────┐
└───────────────────┘ │ │MODUL 1││MODUL 2││MODUL 3││MODUL 4││DEPARTAMENTUL │
┌───────────────────┐ │ │ ││ ││ ││ ││ ECONOMIC- │
│ SERVICIUL DE │ │ │ ││ ││ ││ ││ FINANCIAR │
│COOPERARE JUDICIARĂ│ │ └───────┘└───────┘└───────┘└───────┘└──────────────┘
│ INTERNAŢIONALĂ, │<─┤
│ RELAŢII │ │
│ INTERNAŢIONALE │ │
│ ŞI PROGRAME │ │
└┬──────────────────┘ │
│ ┌─────────────────┐ │
│ │ BIROUL DE │ │
├>│ COOPERARE │ │
│ │ JUDICIARĂ │ │
│ │ INTERNAŢIONALĂ │ │
│ └─────────────────┘ │
│ ┌─────────────────┐ │
│ │BIROUL DE RELAŢII│ │
│ │ INTERNAŢIONALE │ │
└>│ ŞI PROGRAME │ │
│ ALTELE DECÂT │ │
│ PROGRAMELE │ │
│ PHARE │ │
└─────────────────┘ │
┌───────────────────┐ │
│ DIRECŢIA DE AUDIT │<─┤
│ PUBLIC INTERN │ │
└───────────────────┘ │
┌───────────────────┐ │
│ SERVICIUL DE │ │
│ TEHNOLOGIA │<─┤
│ INFORMAŢIEI │ │
└───────────────────┘ │
┌───────────────────┐ │
│ BIROUL JURIDIC │<─┤
└───────────────────┘ │
┌───────────────────┐ │
│BIROUL DE INFORMARE│ │
│PUBLICĂ ŞI RELAŢII │<─┤
│ CU PRESA │ │
└───────────────────┘ │
┌───────────────────┐ │
│ COMPARTIMENTUL │ │
│ DOCUMENTELOR │<─┘
│ CLASIFICATE │
└───────────────────┘
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.