Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 137 din 23 ianuarie 2009  privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile in cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu si Dezvoltare Economica si Sociala, pentru proiecte finantate in cadrul primului apel de proiecte pentru Programul de Cooperare Transfrontaliera Romania-Bulgaria 2007-2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 137 din 23 ianuarie 2009 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile in cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu si Dezvoltare Economica si Sociala, pentru proiecte finantate in cadrul primului apel de proiecte pentru Programul de Cooperare Transfrontaliera Romania-Bulgaria 2007-2013

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 6 februarie 2009

Având în vedere prevederile art. 7 şi 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999, ale art. 56 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, art. 49-53 din Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.828/2006 stabilind regulile pentru implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.083/2006 în care se stabilesc prevederile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi pentru implementarea Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã şi prevederile Deciziei Comisiei Europene nr. 6.331/2007 privind aprobarea Programului Operaţional de Cooperare Transfrontalierã România-Bulgaria 2007-2013,
în temeiul <>art. 10 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 6, 8, al art. 19 alin. (2) şi al <>art. 21 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei şi ministrul finanţelor publice emit urmãtorul ordin:

ART. 1
În cadrul primului apel de proiecte pentru Programul de Cooperare Transfrontalierã România-Bulgaria 2007-2013 sunt eligibile numai acele activitãţi din cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu, Dezvoltare Economicã şi Socialã care nu presupun investiţii, ci doar activitãţi ca: strategiile, studiile, seminariile, schimburile de experienţã care sã stea la baza creãrii şi consolidãrii unor parteneriate viabile, concretizate în proiecte posibil de finanţat ulterior din program.
ART. 2
Prin prezentul ordin sunt reglementate categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu şi Dezvoltare Economicã şi Socialã, pentru proiecte finanţate în cadrul primului apel de proiecte, lansat în anul 2008, pentru Programul de Cooperare Transfrontalierã România-Bulgaria 2007-2013, denumit în continuare Programul.
ART. 3
(1) Cheltuielile efectuate în condiţiile stabilite pentru axele prioritare menţionate la art. 1 sunt considerate eligibile de la data intrãrii în vigoare a contractului-cadru de finanţare semnat între Autoritatea de management şi Partenerul lider de proiect.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), cheltuielile pentru pregãtirea proiectelor sunt eligibile de la data de 18 decembrie 2007 inclusiv (data aprobãrii Programului prin Decizia Comisiei Europene nr. 6.331/2007), în limita a maximum 10% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile aferente proiectul finanţat.
ART. 4
(1) Cheltuielile de pregãtire a proiectelor sunt considerate cheltuielile privind:
a) întâlniri între partenerii proiectului, în scopul dezvoltãrii proiectului:
1. cheltuieli de transport;
2. cheltuieli pentru cazare (în conformitate cu plafoanele prevãzute în legislaţia naţionalã aplicabilã instituţiilor publice);
3. cheltuieli pentru traducerea în timpul întâlnirilor (interpretariat);
4. cheltuieli pentru diurnã (în conformitate cu plafoanele prevãzute în legislaţia naţionalã aplicabilã instituţiilor publice);
5. servicii de catering (în conformitate cu plafoanele prevãzute în legislaţia naţionalã aplicabilã instituţiilor publice);
b) consultanţã, studii, asistenţã tehnicã şi traducerea documentelor:
1. cheltuieli cu consultanţa pentru pregãtirea proiectelor, în mãsura în care valoarea maximã cumulatã a acestor cheltuieli nu depãşeşte 1% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile aferente proiectului finanţat, dar nu mai mult de 10.000 euro;
2. cheltuieli pentru traducerea documentelor;
c) taxe:
1. TVA aferentã cheltuielilor de pregãtire ale proiectului, cu condiţia sã nu fie recuperabilã din alte surse;
2. cheltuieli cu alte taxe (taxe notariale, taxe de transport, taxe de eliberare a unor documente).
(2) Cheltuielile de pregãtire nu pot fi declarate ulterior de cãtre un beneficiar ca fiind cheltuieli de implementare (efectuate de la data intrãrii în vigoare a contractului-cadru de finanţare).
ART. 5
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale, suportate de angajat şi angajator, pentru personalul angajat de cãtre organizaţiile partenere în proiect, cu atribuţii în procesul de gestionare a proiectului, conform fişelor de prezenţã/fişelor de post, astfel cum sunt descrise în cererea de finanţare.
(2) Salariile ce pot fi decontate în cadrul proiectelor sunt aferente numai personalului încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau nedeterminatã, cu fracţiune de normã ori cu normã întreagã de lucru, având atribuţii în procesul de gestionare a proiectului, şi nu pot depãşi nivelul practicat în organizaţia respectivã.
(3) Pentru personalul care este implicat parţial în gestionarea proiectului se vor deconta doar cheltuielile efectuate pentru timpul efectiv lucrat în cadrul proiectului, conform fişelor de prezenţã/fişelor de post.
(4) Timpul de muncã alocat proiectului nu poate depãşi durata normalã de lucru, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
(5) Cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de cãtre angajat şi angajator, nu sunt eligibile în cazul funcţionarilor publici care deruleazã activitãţi în implementarea proiectului, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 6
Cheltuielile efectuate de personalul cu atribuţii în implementarea proiectelor, cu ocazia deplasãrilor, pentru transport, cazare, diurnã sunt considerate eligibile dacã se justificã efectuarea acestora pentru derularea implementãrii proiectului şi sunt în conformitate cu plafoanele prevãzute în legislaţia naţionalã aplicabilã instituţiilor publice.
ART. 7
Categoriile de cheltuieli eligibile pentru prestarea de servicii necesare implementãrii proiectelor sunt urmãtoarele:
1. cheltuielile pentru consultanţã financiarã, contabilã, fiscalã şi juridicã, cheltuielile pentru expertiza tehnicã, precum şi cele legate de managementul proiectului, doar dacã sunt direct legate de operaţiunea finanţatã şi sunt necesare pentru implementarea acesteia;
2. cheltuielile pentru efectuarea de studii, în concordanţã cu obiectivele proiectului supus finanţãrii;
3. cheltuieli pentru pregãtirea documentaţiei de atribuire şi pentru managementul derulãrii procedurilor de achiziţii publice, conform legislaţiei în vigoare;
4. cheltuielile privind achiziţionarea serviciilor de audit independent, necesare implementãrii proiectelor, în funcţie de complexitatea proiectului, fãrã a depãşi 10% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile aferente proiectului finanţat şi doar în cazul în care auditul independent este solicitat de Autoritatea de management;
5. cheltuieli pentru traducere;
6. cheltuieli de organizare pentru evenimente, reuniuni, întâlniri de lucru, sesiuni de instruire;
7. cheltuieli pentru achiziţia de servicii informatice şi de comunicaţii, actualizarea şi dezvoltarea aplicaţiilor informatice şi a paginilor web;
8. cheltuielile de informare şi publicitate: panouri publicitare, postere, broşuri, pliante, reclame media, materiale promoţionale, conferinţe de presã, conform Manualului de identitate vizualã a Programului şi prevederilor acordului de parteneriat încheiat între Partenerul lider de proiect şi ceilalţi parteneri şi între Partenerul lider de proiect şi Autoritatea de management.
ART. 8
(1) În categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe corporale strict necesare implementãrii proiectului se includ: cheltuieli pentru achiziţionarea de echipamente IT, aparaturã biroticã, mobilier, echipamente şi periferice de calcul, echipamente de aer condiţionat şi orice alte echipamente specifice necesare.
(2) În categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe necorporale strict necesare implementãrii proiectului se includ cheltuielile pentru achiziţia de aplicaţii informatice, brevete, licenţe, software.
(3) Toate echipamentele trebuie sã îndeplineascã condiţiile cerute prin proiect şi trebuie sã fie în conformitate cu principiul eficienţei economice.
ART. 9
(1) În categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ: cheltuielile efectuate pentru închirierea sediului; plata utilitãţilor: energie termicã, energie electricã, apã, canalizare, salubritate, gaze naturale, pazã, telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid şi internet, consumabile şi rechizite; cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului.
(2) Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile dacã sunt îndeplinite anumite condiţii:
a) valoarea totalã a acestor cheltuieli nu poate depãşi 5% din valoarea totalã eligibilã a proiectului;
b) respectã metoda de calcul pro-rata pentru determinarea cheltuielilor de administraţie direct generate de proiect, conform indicaţiilor Autoritãţii de management;
c) alocarea cheltuielilor generale de administraţie trebuie sã fie transparentã şi plauzibilã; calculul cheltuielilor generale de administraţie trebuie sã fie bine documentat şi revizuit periodic, trebuie sã provinã din proiect sau sã aibã o corelaţie clarã cu scopul proiectului. Ratele costurilor trebuie sã fie bazate pe cheltuieli deja plãtite, care sã se reflecte atât în calculul costurilor, cât şi în contabilitate.
ART. 10
(1) Sunt eligibile comisioanele bancare pentru tranzacţiile financiare transnaţionale.
(2) Sunt eligibile cheltuielile cu comisioanele bancare la deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe perioada implementãrii proiectului.
(3) Taxele notariale strict necesare pentru depunerea cererii de finanţare şi implementarea proiectului sunt eligibile.
(4) Taxele de participare la diverse evenimente (sesiuni de pregãtire, conferinţe, seminarii) sunt eligibile, cu condiţia ca evenimentele respective sã fie necesare implementãrii proiectului.
(5) Taxele de transport (taxa de drum, taxa de bac, taxa de pod) sunt eligibile cu condiţia ca acestea sã fie strict necesare implementãrii proiectului.
(6) TVA este eligibilã dacã:
a) nu este recuperabilã prin orice alte mijloace;
b) este identificatã clar în propunerea de proiect.
(7) Excepţie de la prevederile alin. (6) constituie TVA aferentã cheltuielilor generale de administraţie, calculate pe bazã de prorata, pentru acei beneficiari care desfãşoarã atât operaţiuni cu drept de deducere, cât şi operaţiuni fãrã drept de deducere.
ART. 11
Prezentul ordin se aplicã şi proiectelor strategice pentru care sunt eligibile numai acele activitãţi din cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu, Dezvoltare Economicã şi Socialã care nu presupun investiţii, ci doar activitãţi ca: strategiile, studiile, seminariile, schimburile de experienţã.
ART. 12
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltãrii
regionale şi locuinţei,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016