Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 1369 din 24 iunie 1996  pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea de catre stat de garantii pentru credite interne contractate de agentii economici de la bancile comerciale si constituirea fondului de risc pentru garantiile acordate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 1369 din 24 iunie 1996 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea de catre stat de garantii pentru credite interne contractate de agentii economici de la bancile comerciale si constituirea fondului de risc pentru garantiile acordate

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 192 din 16 august 1996
În temeiul prevederilor <>Legii nr. 121/1994 pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 34/1994 privind acordarea de cãtre stat de garanţii pentru credite interne contractate de agenţii economici de la bãncile comerciale şi constituirea fondului de risc pentru garanţiile acordate şi în baza dispoziţiilor <>art. 7 din Hotãrîrea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, republicatã,
ministru de stat, ministrul finanţelor, emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind acordarea de cãtre stat de garanţii pentru credite interne contractate de agenţii economici de la bãncile comerciale şi constituirea fondului de risc pentru garanţiile acordate, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului, Direcţia generalã de contabilitate publica şi trezorerie a statului, precum şi celelalte direcţii implicate vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor acestui ordin.
ART. 3
Prevederile prezentului ordin vor intra în vigoare la data publicãrii acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind acordarea de cãtre stat de garanţii pentru credite interne
contractate de agenţii economici de la bãncile comerciale şi constituirea
fondului de risc pentru garanţiile acordate

I. Dispoziţii generale
1. În baza prevederilor <>art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 34/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 121/1994 , Ministerul Finanţelor este autorizat sa emita garanţii în numele şi contul statului, pentru creditele bancare interne pe termen scurt, mediu şi lung, dupã caz, contractate de agenţii economici de la bãncile comerciale, în vederea realizãrii programelor de restructurare ale agenţilor economici, constituirii stocurilor la principalele produse strategice necesare economiei naţionale, stabilite de Guvern, realizãrii producţiei agricole, precum şi a producţiei cu ciclu lung de fabricaţie, destinatã exportului.
2. Emiterea şi eliberarea garanţiilor sînt condiţionate de respectarea de cãtre agenţii economici şi de cãtre celelalte instituţii şi autoritãţi a obligaţiilor prevãzute în reglementãrile legale, precum şi de acceptarea de cãtre Ministerul Finanţelor a clauzelor cuprinse în contractele de credit încheiate între agenţii economici şi bãncile comerciale.
3. În vederea acoperirii riscurilor financiare ce pot decurge din garantarea de cãtre stat a creditelor contractate de agenţii economici cu bãncile comerciale pentru realizarea scopurilor menţionate mai sus, se constituie fondul de risc pentru creditele bancare interne, gestionat de cãtre Ministerul Finanţelor în regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului.

II. Emiterea scrisorilor de garanţie a statului pentru credite interne

1. Persoanele juridice care se încadreazã în reglementãrile menţionate la cap. I "Dispoziţii generale" pot beneficia de credite bancare interne garantate de stat. În acest scop se vor adresa, în scris, Ministerului Finanţelor şi vor depune documentaţia corespunzãtoare.
2. Agenţii economici care vor solicita garanţia statului pentru credite interne contractate de la bãncile comerciale în vederea restructurãrii şi redresarii financiare vor prezenta Ministerului Finanţelor, în vederea analizei şi obţinerii scrisorii de garanţie, urmãtoarele:
- documentul în baza cãruia se poate verifica nominalizarea ca beneficiar al prevederilor reglementãrilor legale prin care Ministerul Finanţelor este autorizat sa acorde garanţia;
- proiectul contractului de credit ce urmeazã a se încheia cu banca comercialã, în vederea analizarii acestuia de cãtre Ministerul Finanţelor;
- programul de restructurare şi redresare financiarã, avizat şi aprobat conform prevederilor legale;
- fundamentarea surselor de rambursare a creditului;
- alte documente solicitate (ultimul bilanţ contabil, indicatorii economico-financiari etc.).
Ministerul Finanţelor, prin Direcţia generalã creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului, analizeazã prevederile din proiectul contractului de credit şi face eventuale propuneri de imbunatatire a acestuia, în constituirea mãsurilor asiguratorii necesare.
3. În cazul creditelor contractate în scopul constituirii de stocuri la principalele produse strategice necesare economiei naţionale, solicitantii scrisorii de garanţie trebuie sa prezinte:
- documentul în baza cãruia se poate verifica dreptul de acces la un astfel de credit cu garanţia statului, precum şi actul normativ prin care produsele sînt declarate strategice pentru economia nationala;
- proiectul contractului de credit ce urmeazã a se încheia cu banca comercialã, în vederea analizarii acestuia de cãtre Ministerul Finanţelor;
- contractul comercial, dupã caz;
- orice documente sau informaţii pe care le solicita Ministerul Finanţelor, în special cu privire la alte scrisori de garanţie acordate şi asupra modului de respectare a obligaţiilor asumate, precum şi a situaţiei economico-financiare (ultimul bilanţ contabil, indicatori economico-financiari etc.).
4. Pentru creditele cu garanţia statului acordate de bãncile comerciale în vederea realizãrii producţiei agricole, potentialii beneficiari trebuie sa depunã urmãtoarea documentaţie:
- documentul în baza cãruia se poate verifica accesul la astfel de credite;
- proiectul contractului de credit, în vederea analizarii la astfel de credite;
- proiectul contractului de credit, în vederea analizarii acestuia de cãtre Ministerul Finanţelor;
- alte informaţii de natura celor prevãzute la pct. 3 ultimul alineat.
5. Potentialii beneficiari de credite bancare pentru stimularea realizãrii de obiective complexe şi a producţiei cu ciclu lung de fabricaţie, destinatã exportului, pentru a obţine garanţia statului, trebuie sa prezinte Ministerului Finanţelor urmãtoarele:
- avizul Comitetului interministerial de garanţii şi credite de comerţ exterior, dat la propunerea comisiei pregãtitoare din cadrul Bãncii de Export-Import a României - S.A.;
- proiectul contractului de credit pe care urmeazã sa-l încheie cu banca comercialã, în vederea analizarii acestuia de cãtre Ministerul Finanţelor;
- contractul comercial;
- alte documente şi informaţii solicitate, de natura celor prevãzute la pct. 3 ultimul alineat.
6. Ministerul Finanţelor, în calitate de garant, pe baza documentaţiei prezentate, care cuprinde referiri cu privire la evaluarea riscurilor financiare, la oportunitatea şi condiţiile de acordare a garanţiei, emite scrisoarea de garanţie în favoarea bãncii comerciale finanţatoare.
Scrisoarea de garanţie, cu semnatura autorizata, este în mod obligatoriu prezentatã spre avizare reprezentantului Curţii de Conturi din cadrul Ministerului Finanţelor şi va fi înregistratã în Registrul unic al garanţiilor interne guvernamentale, numãrul şi data urmînd a fi specificate pe fiecare pagina a acesteia.
7. Termenul pentru verificarea şi analizarea documentaţie în vederea emiterii scrisorii de garanţie este de maximum 30 de zile de la depunerea documentaţiei complete la Ministerul Finanţelor.
8. Concomitent cu emiterea scrisorii de garanţie şi pe baza acesteia, între Ministerul Finanţelor şi beneficiarul creditului garantat de stat se încheie o convenţie de garanţie, în care sînt prevãzute drepturile şi obligaţiile pãrţilor semnatare.
Persoanele juridice pentru care Ministerul Finanţelor emite scrisori de garanţie, în numele şi contul statului, au urmãtoarele obligaţii:
- sa utilizeze creditul bancar garantat numai pentru destinatiile expres stabilite prin actul normativ şi prin contractul de credit;
- sa achite la scadenta obligaţiile decurgind din contractul de credit încheiat cu banca comercialã în favoarea cãreia Ministerul Finanţelor a emis scrisoarea de garanţie;
- sa anunţe în scris Ministerul Finanţelor, la termenele stabilite, despre imposibilitatea constituirii sumelor necesare acestor plati, cu motivatiile şi fundamentarile corespunzãtoare;
- sa plãteascã la scadentele prevãzute comisionul de risc negociat cu Ministerul Finanţelor, în calitatea acestuia de garant;
- sa întocmeascã şi sa depunã situaţia comisionului de risc datorat şi plãtit, în conformitate cu prevederile convenţiei, precum şi alte informaţii solicitate la Ministerul Finanţelor - Direcţia generalã creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului;
- sa informeze Ministerul Finanţelor asupra intentiei de divizare, privatizare sau asupra oricãror modificãri în statutul juridic, pentru a adapta prevederile convenţiei la situaţiile intervenite;
- sa anunţe, în prealabil, şi sa obţinã acordul Ministerului Finanţelor, în cazul în care intenţioneazã sa-şi transfere contul bancar la alta banca comercialã, ori sa deschidã un alt cont sau alte conturi la alte bãnci comerciale.
În convenţie vor fi prevãzute sancţiuni şi penalitãţi pentru neplata sau pentru plata cu intirziere a obligaţiilor ce decurg din aceasta, precum şi mãsuri de recuperare a sumelor suportate de Ministerul Finanţelor, în calitate de garant, în situaţia executãrii scrisorilor de garanţie.

III. Execuţia scrisorilor de garanţie

1. În condiţiile în care agenţii economici garantaţi nu vor asigura resursele necesare rambursarii ratelor de credit, plãţii dobinzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente creditului garantat, iar banca comercialã a epuizat toate posibilitãţile de recuperare a creditului, prevãzute în contract, scrisoarea de garanţie devine exigibilã şi se executa pe seama Ministerului Finanţelor.
În acest sens, banca comercialã în favoarea cãreia a fost emisã scrisoarea de garanţie are obligaţia înştiinţãrii, în scris, a Ministerului Finanţelor, cu cel puţin 10 zile înainte, asupra intentiei sale de a proceda la executarea scrisorii de garanţie respective.
2. Acoperirea financiarã a plãţilor care decurg din executarea scrisorilor de garanţie se asigura din fondul de risc constituit în condiţiile legii.
3. Plãţile se efectueazã de cãtre Direcţia generalã de contabilitate publica şi trezorerie a statului, pe baza notelor de justificare întocmite de Direcţia generalã creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului, aprobate de conducerea ministerului şi vizate de organul de control al Curţii de Conturi. Aceste sume vor fi recuperate de la agenţii economici beneficiari, potrivit mãsurilor asiguratorii prevãzute în contractele de împrumut şi în convenţiile încheiate între Ministerul Finanţelor şi aceştia.

IV. Constituirea fondului de risc aferent creditelor bancare interne
acordate cu garanţia statului

1. Veniturile fondului de risc aferent creditelor bancare interne acordate agenţilor economici cu garanţia statului se constituie din:
a) sumele încasate de la beneficiarii creditelor bancare interne garantate de stat, reprezentind comisionul de risc negociat în cota procentualã stabilitã în convenţia încheiatã o data cu emiterea scrisorii de garanţie, aplicatã asupra valorii creditului garantat sau efectiv angajat de la banca comercialã;
b) dobinzile bonificate de trezoreria statului la depozitele constituite din sumele temporar disponibile la fondul de risc;
c) sumele reprezentind majorãrile de intirziere sau penalitãţile aplicate pentru neplata în termen a comisionului de risc de cãtre beneficiarii creditelor bancare interne garantate de stat, calculate conform prevederilor cuprinse în convenţiile încheiate şi ale celorlalte dispoziţii legale în vigoare;
d) sumele aprobate anual în bugetul de stat cu aceasta destinaţie, virate efectiv în contul de disponibil al fondului de risc, stabilite în funcţie de gradul minim de expunere la risc şi de cuantumul celorlalte surse de alimentare a fondului de risc.
În cazul executãrii unor scrisori de garanţie, veniturile fondului de risc se reintregesc cu sumele recuperate de la agenţii economici, reprezentind plãţile efectuate de Ministerul Finanţelor în contul acestora, cãtre bãncile comerciale.
2. Sumele datorate de cãtre agenţii economici la fondul de risc se vireazã în contul nr. 64.37.8.01.60 - "Disponibil pentru constituirea fondului de risc din garanţii interne şi externe acordate agenţilor economici", deschis pe seama Ministerului Finanţelor la centrala Bãncii Naţionale a României.
Documentul prin care se efectueazã viramentul trebuie sa cuprindã ori sa fie însoţit de acte din care sa rezulte: numãrul scrisorii de garanţie ce a generat obligaţia, cu menţiunea "garanţie interna", natura plãţii (comision, dobinzi, penalitãţi) şi perioada pentru care se achitã suma.
3. Gestiunea fondului de risc pentru creditele bancare interne contractate cu garanţia statului se face de cãtre Ministerul Finanţelor, în regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului.
Ministerul Finanţelor urmãreşte constituirea surselor de rambursare de cãtre beneficiarii creditelor garantate de stat, tine evidenta creanţelor statului provenite din executarea garanţiilor acordate şi acţioneazã pentru recuperarea lor de la debitori, inclusiv prin procedura executãrii silite, conform legii.
4. În baza cererii justificate a agenţilor economici, Ministerul Finanţelor, prin Direcţia generalã creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului, poate acorda înlesniri la plata majorãrilor de intirziere aferente sumelor datorate la fondul de risc, în condiţiile legii. De asemenea, la solicitarea intemeiata a beneficiarilor creditelor garantate de stat, Ministerul Finanţelor poate proceda la modificarea unor prevederi din convenţiile de garanţie prin încheierea unor acte adiţionale.
5. Rãspunderea materialã sau penalã, dupã caz, pentru gestionarea şi utilizarea creditelor în termen contractate de agenţii economici cu garanţia statului, precum şi pentru constituirea resurselor necesare rambursarii ratelor scadente, comisioanelor şi spezelor aferente, revine beneficiarilor de împrumut.
6. Evidenta fondului de risc aferent garanţiilor acordate se organizeazã în cadrul Ministerului Finanţelor, analitic şi sintetic, în funcţie de natura creditului bancar garantat pe fiecare agent economic, pe bãnci comerciale şi pe ansamblul fondului de risc.
Pe baza informarilor primite şi a propriilor evidente, în cadrul Ministerului Finanţelor se întocmeşte semestrial raportul privind modul de constituire şi de utilizare a fondului de risc.
7. Reflectarea în contabilitate a operaţiunilor economice privind primirea, utilizarea şi rambursarea acestor credite, precum şi a comisionului de risc aferent determina înregistrãrile contabile redate în monografia prezentatã în anexa nr. 2.

V. Dispoziţii finale

1. Scrisoarea de garanţie emisã în favoarea bãncii comerciale, precum şi convenţia încheiatã între agentul economic, beneficiar al creditului garantat, şi Ministerul Finanţelor au valoare de înscrisuri autentice şi constituie titluri executorii.
2. Încetarea obligaţiilor ce decurg din contractul de credit (raport juridic fundamental) atrage dupã sine încetarea valabilitãţii scrisorii de garanţie (raport juridic secundar, decurgind din cel principal), care urmeazã a fi restituitã emitentului, respectiv Ministerului Finanţelor.
Scrisoarea de garanţie îşi înceteazã valabilitatea şi se va restitui Ministerului Finanţelor şi în cazul în care, din diverse motive, creditul pentru care s-a obţinut garanţia statului nu se mai angajeazã.
3. Actul prin care se dispune recuperarea creanţelor bugetare provenite din executarea unei scrisori de garanţie are valoare de înscris autentic şi constituie titlu executoriu.
4. Litigiile de orice fel dintre pãrţile între care s-au încheiat convenţii vor fi soluţionate potrivit prevederilor din acele convenţii şi normele de drept civil.
5. Sub incidenta prevederilor din prezentele norme metodologice vor intra toate garanţiile emise de Ministerul Finanţelor, în numele şi contul statului, pentru creditele interne acordate agenţilor economici, precum şi convenţiile încheiate între Ministerul Finanţelor şi agenţii economici în legatura cu asemenea garanţii.

ANEXA 2

MONOGRAFIE

privind reflectarea în contabilitate a operaţiunilor generate de primirea,
utilizarea şi rambursarea creditelor bancare interne garantate de stat, precum
şi de constituirea şi utilizarea fondului de risc

A. Gestionarea creditelor garantate de stat şi a comisionului de risc
aferent acestora în contabilitatea agenţilor economici

1. Creditele garantate de stat, primite de agenţii economici pe baza scrisorilor de garanţie emise de Ministerul Finanţelor, vor fi evidentiate în conturile sintetice de gradul II, nou-introduse, astfel:
1627 "Credite interne garantate de stat", cu ajutorul cãruia se tine evidenta creditelor bancare pe termen lung şi mediu, garantate de stat.
5197 "Credite interne garantate de stat", cu ajutorul cãruia se tine evidenta creditelor bancare pe termen scurt, garantate de stat.
2. În contabilitatea agenţilor economici, sumele datorate şi plãtite la fondul de risc, potrivit pct. III alin. 3, pct. IV alin. 1 lit. a) şi pct. IV alin. 1 lit. b) din normele metodologice, se vor reflecta cu ajutorul contului 4483 "Datorii fata de stat", analitic distinct.
În creditul contului 4483 "Datorii fata de stat" se înregistreazã:
- sumele reprezentind comisionul de risc datorat Ministerului Finanţelor;
- penalitãţile aplicate pentru neplata în termen a comisionului de risc;
- datoriile agentului economic fata de stat, în condiţiile în care nu a achitat la scadenta ratele de credit, iar scrisoarea de garanţie a devenit exigibilã şi a fost executatã de banca comercialã pe seama Ministerului Finanţelor.
În debitul contului se înregistreazã sumele plãtite la fondul de risc.
Soldul contului reprezintã sumele datorate la fondul de risc.
Contabilitatea analitica a creditelor menţionate se tine distinct, pe feluri şi destinaţii (realizarea programului de restructurare, constituirea stocurilor de materii prime strategice, realizarea producţiei agricole etc.).
3.1. Primirea creditelor interne garantate de stat:
5121 "Conturi la bãnci în lei" = 1627 "Credite interne garantate de stat" - cu valoarea creditelor pe termen lung şi mediu primite.
5121 "Conturi la bãnci în lei" = 5197 "Credite interne garantate de stat" - cu valoarea creditelor pe termen scurt primite.
3.2. Rambursarea la scadenta a creditelor interne garantate de stat:
1627 "Credite interne garantate de stat" = 5121 "Conturi la bãnci în lei" - cu valoarea creditelor pe termen lung şi mediu rambursate.
5197 "Credite interne garantate de stat" = 5121 "Conturi la bãnci în lei" - cu valoarea creditelor pe termen scurt rambursate.
666 "Cheltuieli privind dobinzile" = 5121 "Conturi la bãnci în lei" - cu dobinzile plãtite aferente creditelor garantate de stat.
3.3. Contribuţia agenţilor economici la constituirea fondului de risc pentru garanţii interne, gestionat de Ministerul Finanţelor, determina operaţiunile contabile urmãtoare:
a) înregistrarea obligaţiei agentului economic de a plati comisionul de risc datorat;
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terţi" = 4483 "Datorii fata de stat"
b) achitarea comisionului de risc datorat:
4483 "Datorii fata de stat" = 5121 "Conturi la bãnci în lei"
c) evidentierea penalitatilor datorate şi plãtite pentru neachitarea în termen a comisionului de risc datorat:
671 "Cheltuieli excepţionale privind operaţiunile de gestiune" = 4483 "Datorii fata de stat"
4483 "Datorii fata de stat" = 5121 "Conturi la bãnci în lei".
3.4. Înregistrarea în contabilitate a datoriilor ce decurg din neachitarea la scadenta de cãtre agenţii economici a obligaţiilor ce le revin şi din executarea de cãtre banca comercialã a scrisorii de garanţie pe seama Ministerului Finanţelor, potrivit pct. III alin. 1 din normele metodologice, sume ce urmeazã a fi recuperate de la agenţii economici (pct. III alin. 3 din normele metodologice):
% = 4483 "Datorii fata de stat" - analitic distinct - cu valoarea datoriei nerambursate
1627 "Credite interne garantate de stat" - cu valoarea creditelor pe termen lung şi mediu
5197 "Credite interne garantate de stat" - cu valoarea creditelor pe termen scurt.
3.5. Înregistrarea în contabilitate a sumelor plãtite de agenţii economici (potrivit pct. III alin. 3 din normele metodologice), sume ce urmeazã a reintregi fondul de risc.
4483 "Datorii fata de stat" - analitic distinct = 5121 "Conturi la bãnci în lei".

B. Gestionarea şi utilizarea fondului de risc prin trezoreria centrala a statului

1. Gestionarea fondului de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici se efectueazã de cãtre Ministerul Finanţelor, în regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului, în care se deschide contul 64.37.8.01.60.
Operaţiunile privind încasarea veniturilor şi efectuarea cheltuielilor din fondul de risc se reflecta în contabilitatea trezoreriei centrale a statului cu ajutorul urmãtoarelor conturi specifice:
11.20 - Disponibil din fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici;
36.20 - Fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici, analitic pe surse de venituri;
27.20 - Debitori din executarea garanţiilor interne.
Principalele operaţiuni privind constituirea şi utilizarea fondului de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici sînt urmãtoarele:
1.1. Încasarea în contul de disponibil a sumelor datorate de agenţii economici pentru eliberarea garanţiilor la intern:
11.20 "Disponibil din fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici" = 36.20 "Fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici" - cu sumele încasate de la agenţii economici garantaţi.
1.2. Virarea în contul de disponibil al fondului de risc a sumelor de la bugetul de stat pentru completarea fondului de risc:
11.20 "Disponibil din fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici" = 36.20 "Fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici" - cu sumele virate de la bugetul de stat.
1.3. Dobinda calculatã şi virata de trezoreria statului pentru disponibilul fondului de risc pãstrat în contul general al trezoreriei statului:
11.20 "Disponibil din fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici" = 36.20 "Fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici" - cu dobinda aferentã disponibilului fondului de risc.
1.4. Plati dispuse de Ministerul Finanţelor din contul fondului de risc în cazul în care agenţii economici nu au rambursat la scadenta creditele bancare primite pe baza garanţiilor eliberate de acesta:
27.20 "Debitori din executarea garanţiilor interne" = 11.20. "Disponibil din fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici" - cu plãţile efectuate în contul agenţilor economici garantaţi.
1.5. Recuperarea sumelor de la agenţii economici, care au fost suportate din contul de disponibil al fondului de risc:
11.20 "Disponibil din fondul de risc pentru garanţii interne acordate agenţilor economici" = 27.20 "Debitori din executarea garanţiilor interne" - cu sumele suportate de Ministerul Finanţelor şi recuperate de la agenţii economici garantaţi.
Disponibilitãţile contului fondului de risc de la sfîrşitul anului se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.

--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016