Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 136 din 17 martie 2010  privind punerea in aplicare a Regulamentului pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare, functionare si procedura al Consiliului Concurentei, pus in aplicare prin   Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 61/2004 privind punerea in aplicare a regulamentelor si instructiunilor Consiliului Concurentei, elaborate in baza   Legii concurentei nr. 21/1996 , cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 136 din 17 martie 2010 privind punerea in aplicare a Regulamentului pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare, functionare si procedura al Consiliului Concurentei, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 61/2004 privind punerea in aplicare a regulamentelor si instructiunilor Consiliului Concurentei, elaborate in baza Legii concurentei nr. 21/1996 , cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 235 din 14 aprilie 2010
ORDIN nr. 136 din 17 martie 2010
privind punerea în aplicare a Regulamentului pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedurã al Consiliului Concurenţei, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 61/2004 privind punerea în aplicare a regulamentelor şi instrucţiunilor Consiliului Concurenţei, elaborate în baza <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare
EMITENT: CONSILIUL CONCURENŢEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 235 din 14 aprilie 2010


În baza:
- <>Decretului Preşedintelui României nr. 700/2009 pentru numirea preşedintelui Consiliului Concurenţei;
- <>Decretului Preşedintelui României nr. 701/2009 pentru numirea vicepreşedintelui Consiliului Concurenţei;
- prevederilor <>art. 21 alin. (2) şi ale <>art. 27 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã,
având în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ,

preşedintele Consiliului Concurenţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În urma adoptãrii în Plenul Consiliului Concurenţei, se pune în aplicare Regulamentul pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedurã al Consiliului Concurenţei, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 61/2004 privind punerea în aplicare a regulamentelor şi instrucţiunilor Consiliului Concurenţei, elaborate în baza <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 1 aprilie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurenţei vor urmãri punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin şi regulamentul menţionat la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Consiliului Concurenţei,
Otilian Neagoe

Bucureşti, 17 martie 2010.
Nr. 136.


ANEXÃ


REGULAMENT
pentru modificarea şi completarea Regulamentului de
organizare, funcţionare şi procedurã al Consiliului Concurenţei

În temeiul <>art. 27 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã,

Consiliul Concurenţei adoptã prezentul regulament.

ART. I
Regulamentul de organizare, funcţionare şi procedurã al Consiliului Concurenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 61/2004 privind punerea în aplicare a regulamentelor şi instrucţiunilor Consiliului Concurenţei, elaborate în baza <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 1 aprilie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 1
(1) Administrarea şi punerea în aplicare a <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, şi a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , sunt încredinţate Consiliului Concurenţei, ca autoritate administrativã autonomã în domeniul concurenţei, cu personalitate juridicã.
(2) În cuprinsul prezentului regulament, ori de câte ori se va face trimitere la <>Legea nr. 21/1996 , republicatã, şi la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , se va înţelege legile respective."
2. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 3
Consiliul Concurenţei are atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 21/1996 , republicatã, şi de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 ."
3. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 4
Organizarea, structura şi procedurile de funcţionare ale Consiliului Concurenţei trebuie sã asigure realizarea atribuţiilor prevãzute de <>Legea nr. 21/1996 , republicatã, şi de legislaţia privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat."
4. La articolul 5, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 5
(1) Consiliul Concurenţei îşi desfãşoarã activitatea prin urmãtoarele structuri cu caracter funcţional şi operaţional: direcţii, servicii şi compartimente.
..........................................................................
(3) Personalul Consiliului Concurenţei este alcãtuit din funcţionari publici şi personal contractual. Funcţia publicã de specialitate este cea de inspector de concurenţã."
5. La articolul 5, alineatul (4) se abrogã.
6. La articolul 6 alineatul (3), literele c) şi j) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"c) adoptã avizele prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 ;
..........................................................................
j) sesizeazã autoritatea emitentã a unui act normativ prin care se instituie mãsuri de ajutor de stat care nu respectã prevederile comunitare în domeniu, în vederea modificãrii sau abrogãrii;".
7. La articolul 6 alineatul (3), litera f) se abrogã.
8. La articolul 6, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Plenul Consiliului Concurenţei constatã sãvârşirea contravenţiilor prevãzute la <>art. 51 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, individualizeazã şi aplicã amenda."
9. La articolul 7, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 7
(1) Preşedintele Consiliului Concurenţei, în calitate de ordonator principal de credite, angajeazã patrimonial, prin semnãtura sa, Consiliul Concurenţei ca persoanã juridicã şi îl reprezintã ca instituţie publicã în faţa persoanelor fizice şi juridice, a autoritãţilor legislative, judiciare şi administrative, precum şi a altor instituţii româneşti şi strãine, a organismelor şi organizaţiilor internaţionale."
10. La articolul 8, alineatele (1), (2) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 8
(1) Consiliul Concurenţei îşi desfãşoarã activitatea şi în comisii, în scopul aplicãrii sancţiunilor pentru contravenţiile prevãzute la art. 50 lit. a) şi la art. 51 alin. (1) lit. c) şi d), precum şi a amenzilor cominatorii prevãzute la <>art. 54 din Legea nr. 21/1996 , republicatã.
(2) În cadrul Consiliului Concurenţei funcţioneazã douã comisii coordonatoare.
..........................................................................
(8) Comisiile constituite potrivit <>art. 20 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, au urmãtoarele atribuţii:
a) examineazã în activitãţile preliminare sesizãrile şi orice alte acte adresate Consiliului Concurenţei în temeiul <>Legii nr. 21/1996 , republicatã, şi al <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , soluţionându-le potrivit dispoziţiilor legale;
b) examineazã practicile anticoncurenţiale, concentrãrile economice, omisiunea notificãrii unei concentrãri economice;
c) propun acordarea derogãrii de la regula instituitã la <>art. 15 alin. (4) din Legea nr. 21/1996 , republicatã;
d) aplicã amenzile cominatorii potrivit <>art. 54 din Legea nr. 21/1996 , republicatã, amenzile pentru omisiunea notificãrii operaţiunilor de concentrare economicã şi amenzile pentru începerea unei operaţiuni de concentrare declarate incompatibilã cu <>Legea nr. 21/1996 , republicatã, printr-o decizie a Consiliului Concurenţei;
e) alte sarcini încredinţate comisiilor de cãtre plenul Consiliului Concurenţei sau de cãtre preşedinte."
11. La articolul 8, alineatul (12) se abrogã.
12. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 9
În vederea exercitãrii atribuţiilor sale, Consiliul Concurenţei dispune de aparatul propriu, conform organigramei prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament."
13. La articolul 10, alineatele (1), (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 10
(1) Direcţiile Consiliului Concurenţei sunt: Direcţia Bunuri de Consum, Direcţia Servicii, Direcţia Industrie şi Energie, Direcţia Ajutor de Stat, Direcţia Licitaţii şi Petiţii, Direcţia Cercetare- Sinteze, Direcţia Juridic-Contencios, Direcţia Relaţii Externe şi Comunicare, Direcţia Teritorialã, Direcţia Buget, Resurse Umane, Direcţia Administrativã.
(2) În compunerea Consiliului Concurenţei intrã, de asemenea, şi inspectoratele de concurenţã, care sunt unitãţi teritoriale ale Consiliului Concurenţei, fãcând parte din structura Direcţiei Teritoriale.
(3) Direcţia Buget, Resurse Umane, Direcţia Administrativã împreunã cu Managerii Publici, Compartimentul Secretariat, Organizare Şedinţe şi Protocol şi Compartimentul Registraturã, Documente Secrete şi Arhivã alcãtuiesc Secretariatul general, care este condus de cãtre un secretar general."
14. La articolul 11, alineatele (1)-(5) şi (10)-(12) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 11
(1) Direcţia Bunuri de Consum, Direcţia Servicii, Direcţia Industrie şi Energie sunt coordonate de cãtre o comisie alcãtuitã din un vicepreşedinte şi 2 consilieri de concurenţã, desemnaţi prin ordin de preşedintele Consiliului Concurenţei.
(2) Direcţia Ajutor de Stat, Direcţia Teritorialã şi Direcţia Licitaţii şi Petiţii sunt coordonate de cãtre o comisie alcãtuitã din un vicepreşedinte şi 2 consilieri de concurenţã, desemnaţi prin ordin de preşedintele Consiliului Concurenţei.
(3) Direcţia Relaţii Externe şi Comunicare, Direcţia Juridic-Contencios, Direcţia Cercetare-Sinteze sunt coordonate direct de cãtre preşedintele Consiliului Concurenţei.
(4) În cadrul fiecãrei direcţii se pot constitui, prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, la solicitarea directorului, module de lucru specializate pe anumite domenii de activitate. În cazul în care nu mai sunt necesare, pot fi desfiinţate sau înlocuite cu alte module.
(5) Direcţia Servicii, Direcţia Bunuri de Consum, Direcţia Industrie şi Energie şi Direcţia Licitaţii şi Petiţii au atribuţii referitoare la:
a) aplicarea strategiei generale stabilite în Plenul Consiliului Concurenţei;
b) desfãşurarea de activitãţi de cunoaştere a pieţelor, în vederea detectãrii existenţei unor fenomene sau practici de naturã a avea efecte anticoncurenţiale;
c) analizarea cererilor sau a plângerilor, denunţând, respectiv acuzând o practicã anticoncurenţialã, şi elaborarea de propuneri, pe baza celor constatate, în vederea adoptãrii de mãsuri în aplicarea <>art. 40 din Legea nr. 21/1996 , republicatã;
d) analizarea notificãrilor operaţiunilor de concentrare economicã, în baza procedurii stabilite prin regulament, şi elaborarea de propuneri, pe baza celor constatate, în aplicarea prevederilor <>art. 46 din Legea nr. 21/1996 , republicatã;
e) analizarea şi elaborarea de propuneri pentru aplicarea prevederilor art. 11 lit. b) şi <>art. 15 alin. (5) din Legea nr. 21/1996 , republicatã;
f) desfãşurarea activitãţilor de investigaţie în conformitate cu <>Legea nr. 21/1996 , republicatã, privind cazurile de încãlcare a dispoziţiilor art. 5 alin. (1), art. 6, 9, 12 şi 15 din lege şi acordarea de dispense pentru înţelegeri, decizii ale asociaţiilor de agenţi economici ori practici concertate, prorogãri de dispense, care se încadreazã în prevederile <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 21/1996 , republicatã;
g) analizarea cererilor de certificare prealabilã a neintervenţiei, la cererea agenţilor economici, şi elaborarea de propuneri, pe baza analizei dovezilor prezentate de aceştia, în sensul certificãrii neintervenţiei Consiliului Concurenţei sau al declanşãrii unei investigaţii, dacã aceasta este necesarã;
h) analizarea şi elaborarea de propuneri în vederea emiterii de avize conforme pentru proiectele de acte normative care pot avea impact anticoncurenţial şi elaborarea propunerii de modificare a acelora care au un asemenea efect;
i) iniţierea de mãsuri care sã faciliteze dezvoltarea pieţei şi a concurenţei în vederea elaborãrii de cãtre Consiliul Concurenţei a unor recomandãri cãtre Guvern;
j) urmãrirea aplicãrii efective a deciziilor, respectiv a obligaţiilor sau condiţiilor impuse de Consiliul Concurenţei;
k) predarea la arhiva Consiliului Concurenţei a tuturor dosarelor de investigaţie, studiilor, rapoartelor şi a altor documente ce conţin date şi informaţii utile şi participarea la crearea bazei centralizate de date şi de documentare a Consiliului Concurenţei;
l) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute în <>Legea nr. 21/1996 , republicatã, dispuse de cãtre preşedintele Consiliului Concurenţei.
............................................................................
(10) Direcţia Relaţii Externe şi Comunicare are urmãtoarele atribuţii:
a) participã la investigaţiile şi la inspecţiile inopinate derulate de Consiliul Concurenţei şi colaboreazã cu ofiţerul responsabil de politica de clemenţã şi cu ofiţerul responsabil de inspecţiile inopinate din cadrul Consiliului Concurenţei în cazurile în care sunt incidente regulile de concurenţã comunitare sau atunci când Comisia Europeanã sau o altã autoritate naţionalã de concurenţã solicitã asistenţa Consiliului Concurenţei;
b) participã alãturi de celelalte direcţii ale Consiliului Concurenţei la implementarea proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile, şi anume: proiectele din programele comunitare şi proiectele în cadrul asistenţei bilaterale;
c) asigurã condiţiile necesare pentru participarea Consiliului Concurenţei la activitatea organizaţiilor internaţionale cu care colaboreazã, cum ar fi Organizaţia Mondialã a Comerţului - OMC, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã - OECD, Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare - UNCTAD, Reţeaua Internaţionalã a Concurenţei - ICN;
d) iniţiazã relaţiile de colaborare cu instituţii similare din strãinãtate, prin încheierea de acorduri bi- şi multilaterale;
e) asigurã derularea acordurilor de colaborare încheiate cu instituţiile similare din strãinãtate;
f) asigurã condiţiile necesare în vederea organizãrii şi desfãşurãrii misiunilor în strãinãtate ale membrilor şi/sau ale personalului Consiliului Concurenţei, precum şi a misiunilor strãine la sediul Consiliului Concurenţei;
g) organizeazã şi desfãşoarã manifestãri specifice, cu caracter internaţional, cum sunt: stagii, conferinţe, seminare, simpozioane etc., menite sã contribuie la pregãtirea profesionalã a personalului Consiliului Concurenţei;
h) organizeazã activitãţi de informare-documentare în domeniul relaţiilor internaţionale;
i) asigurã traduceri din şi în limbile strãine ale unor acte şi documente relevante legate de activitatea internaţionalã a instituţiei;
j) acordã asistenţã de specialitate în domeniul relaţiilor internaţionale, pentru toate structurile componente ale Consiliului Concurenţei;
k) îndeplineşte oricare alte sarcini aferente relaţiilor internaţionale şi integrãrii europene ale Consiliului Concurenţei, derivate din prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi din dispoziţia preşedintelui Consiliului Concurenţei;
l) coordoneazã participarea Consiliului Concurenţei în ECN, Reţeaua Europeanã a Concurenţei, şi gestioneazã schimbul de informaţii vehiculate în aceasta, prin intermediul ofiţerului autorizat - ADO, în cazul informaţiilor confidenţiale, şi prin punctul de contact general, în cazul informaţiilor care nu sunt supuse unui regim special;
m) gestioneazã schimbul de informaţii cu Comisia Europeanã în cazurile de concentrare economicã care intrã sub incidenţa Regulamentului (CE) nr. 139/2004 al Consiliului din 20 ianuarie 2004 privind controlul concentrãrilor economice între întreprinderi, prin intermediul ofiţerului responsabil de concentrãrile economice;
n) asigurã îndeplinirea obligaţiilor de informare şi cooperare impuse Consiliului Concurenţei prin Regulamentul (CE) nr. 1/2003 al Consiliului din 16 decembrie 2002 privind punerea în aplicare a normelor de concurenţã prevãzute la articolele 81 şi 82 din tratat, în cazurile instrumentate de Consiliul Concurenţei, şi colaboreazã cu direcţiile de specialitate pentru întocmirea documentelor necesare în acest sens;
o) monitorizeazã aplicaţia ECN Interactive în vederea identificãrii cazurilor care pot prezenta interes pentru Consiliul Concurenţei;
p) colaboreazã cu celelalte direcţii în vederea asigurãrii participãrii Consiliului Concurenţei la reuniunile comitetelor consultative convocate de Comisia Europeanã, la reuniunile grupurilor de lucru şi subgrupurilor ECN, precum şi la alte reuniuni organizate în cadrul ECN;
q) elaboreazã rãspunsuri la cererile de informaţii şi formuleazã poziţii faţã de proiecte legislative comunitare, în scopul transmiterii acestora cãtre Comisia Europeanã sau autoritãţi naţionale de concurenţã, în colaborare cu celelalte direcţii ale Consiliului Concurenţei;
r) monitorizeazã îndeplinirea obligaţiilor României prevãzute în Tratatul dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, ratificat prin <>Legea nr. 157/2005 (Tratatul de aderare la Uniunea Europeanã), ce revin în responsabilitatea Consiliului Concurenţei, şi participã la îndeplinirea atribuţiilor care îi revin Consiliului Concurenţei şi care decurg din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene.
(11) Direcţia Teritorialã are urmãtoarele atribuţii:
A. de descoperire şi investigare a încãlcãrii prevederilor legale din domeniul concurenţei şi ajutorului de stat:
a) efectueazã investigarea cazurilor privind posibile practici anticoncurenţiale în conformitate cu procedurile Consiliului Concurenţei;
b) întreprinde demersuri şi efectueazã analize pentru depistarea practicilor anticoncurenţiale şi a cazurilor de concentrãri economice nenotificate;
c) primeşte şi soluţioneazã sesizãrile, plângerile şi cererile depuse în teritoriu potrivit procedurii legale;
d) urmãreşte, la nivel local, aplicarea efectivã a deciziilor emise de cãtre Consiliul Concurenţei;
e) efectueazã unele investigaţii utile pentru cunoaşterea pieţei dispuse de Consiliul Concurenţei;
f) monitorizeazã, pe plan local, comportamentul pe piaţã al agenţilor economici;
g) efectueazã acţiuni de monitorizare a ajutoarelor de stat existente;
h) supravegheazã intervenţiile pe piaţã ale organelor administraţiei publice locale în vederea respectãrii normelor legale în domeniul concurenţei şi ajutorului de stat;
i) verificã datele şi informaţiile obţinute atunci când existã îndoieli serioase cu privire la aspectele vizând ajutorul de stat;
j) acordã asistenţã de specialitate furnizorilor de ajutor de stat în vederea întocmirii raportãrilor privind ajutoarele de stat acordate la nivel local şi elaborãrii schemelor de ajutor de stat;
k) realizeazã revista Consiliului Concurenţei împreunã cu Direcţia Cercetare-Sinteze;
l) îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de conducerea Consiliului Concurenţei;
B. de îndrumare şi coordonare a inspectoratelor de concurenţã:
a) implementarea, în plan teritorial, a obiectivelor cuprinse în strategia stabilitã de Consiliul Concurenţei;
b) elaborarea trimestrialã a programului-cadru de activitate pe baza sarcinilor primite de la conducerea Consiliului Concurenţei, a propunerilor celorlalte direcţii ale Consiliului Concurenţei, precum şi ale aparatului teritorial, pe care îl prezintã spre aprobare preşedintelui;
c) elaborarea materialelor necesare întocmirii, documentãrii şi colectãrii într-o manierã unitarã de cãtre inspectoratele de concurenţã a informaţiilor şi datelor care fac obiectul de activitate al direcţiei;
d) urmãrirea îndeplinirii sarcinilor repartizate aparatului teritorial;
e) mediatizarea, prin intermediul aparatului teritorial, a legislaţiei şi practicii în domeniul concurenţei şi al ajutorului de stat;
f) întocmirea situaţiilor privind necesarul de fonduri pentru cheltuieli materiale şi de personal şi propuneri de repartizare în teritoriu a creditelor bugetare;
g) urmãrirea realizãrii logisticii necesare funcţionãrii aparatului teritorial;
h) asigurarea informãrii, documentãrii şi pregãtirii profesionale a personalului din aparatul teritorial.
(12) Consiliul Concurenţei îşi organizeazã aparatul teritorial sub formã de inspectorate de concurenţã, fãrã personalitate juridicã, grupate din punct de vedere geografic în regiuni, coordonate şi îndrumate de Direcţia Teritorialã dupã cum urmeazã:
a) Regiunea nord-est, care cuprinde judeţele: Neamţ, Suceava, Bacãu, Botoşani, Iaşi şi Vaslui;
b) Regiunea nord-vest, care cuprinde judeţele: Bistriţa- Nãsãud, Bihor, Maramureş, Satu Mare, Cluj şi Sãlaj;
c) Regiunea sud-vest, care cuprinde judeţele: Olt, Dolj, Mehedinţi, Gorj şi Vâlcea;
d) Regiunea sud-est, care cuprinde judeţele: Brãila, Buzãu, Constanţa, Galaţi, Tulcea şi Vrancea;
e) Regiunea sud, care cuprinde judeţele: Argeş, Dâmboviţa, Prahova, Teleorman, Giurgiu, Ialomiţa şi Cãlãraşi;
f) Regiunea vest, care cuprinde judeţele: Arad, Caraş- Severin, Timiş şi Hunedoara;
g) Regiunea centru, care cuprinde judeţele: Braşov, Sibiu, Covasna, Alba, Harghita şi Mureş;
h) Regiunea Bucureşti-Ilfov, care cuprinde municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov."
15. La articolul 11, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Direcţia Ajutor de Stat are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã notificãrile privind posibile mãsuri de ajutor de stat supuse obligaţiei de notificare, informãrile privind mãsurile de ajutor de stat care intrã în domeniul de aplicare a exceptãrilor pe categorii, proiectele de acte juridice care instituie mãsurile respective, precum şi modificãrile acestora şi întocmeşte avize, din punctul de vedere al respectãrii reglementãrilor în domeniu;
b) solicitã iniţiatorului, furnizorului, beneficiarului sau altor persoane interesate orice date şi informaţii suplimentare necesare emiterii de avize, îndeplinirii altor atribuţii prevãzute de lege şi, dupã caz, iniţiazã, organizeazã şi efectueazã verificãri la faţa locului atunci când existã îndoieli serioase în legãturã cu datele transmise;
c) asigurã asistenţa de specialitate la elaborarea notificãrilor şi a informãrilor privind posibile mãsuri de ajutor de stat şi a proiectelor de acte juridice care instituie mãsurile respective şi acordã consultanţã de specialitate la solicitarea autoritãţilor publice şi altor iniţiatori sau furnizori în domeniul ajutorului de stat;
d) transmite Comisiei Europene notificãrile şi informãrile privind posibile mãsuri de ajutor de stat în sistemul SANI, State Aid Notification Interactive, şi elaboreazã cererile de retragere a notificãrilor de la Comisia Europeanã, în cazul în care primeşte o astfel de solicitare în timp util;
e) formuleazã şi transmite iniţiatorului observaţii pe marginea proiectelor de scheme de ajutor de minimis cu privire la respectarea regulilor specifice, la solicitarea acestuia;
f) asigurã suportul pentru reprezentarea României în faţa Comisiei Europene în procedurile comunitare privind ajutorul de stat, precum şi în relaţiile de cooperare cu alte instituţii şi organizaţii comunitare şi internaţionale în domeniul ajutorului de stat, inclusiv prin promovarea schimbului de experienţã şi informaţii;
g) participã la elaborarea de rãspunsuri, explicaţii, formulãri de poziţii sau alte acte, cu consultarea iniţiatorului, furnizorului ori a beneficiarului ajutorului de stat, în scopul transmiterii acestora Comisiei Europene, prin intermediul Reprezentanţei Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã de la Bruxelles, şi pregãteşte informãrile ce se transmit iniţiatorului, furnizorului sau beneficiarului, dupã caz, cu privire la deciziile adoptate de Comisia Europeanã, primite prin intermediul Reprezentanţei Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã de la Bruxelles;
h) propune mãsuri privind modificarea, completarea sau abrogarea unor acte normative ori administrative care instituie ajutoare de stat ce conduc la distorsiuni semnificative pe piaţã sau la încãlcarea reglementãrilor în materia ajutorului de stat;
i) convoacã, pregãteşte, coordoneazã întâlnirile interministeriale axate pe domeniul ajutorului de stat;
j) asigurã administrarea şi funcţionarea în condiţii optime a programului RENAS, Reţeaua Naţionalã de Ajutor de Stat, şi actualizeazã baza de date a Consiliului Concurenţei în materia ajutorului de stat;
k) elaboreazã regulamentele pentru aplicarea legislaţiei primare în domeniul ajutorului de stat, regulamentele referitoare la procedurile de inventariere, raportare şi monitorizare a ajutoarelor de stat, precum şi de asigurare a transparenţei relaţiilor financiare dintre autoritãţile publice şi întreprinderile publice;
l) elaboreazã machete-standard pentru colectarea datelor şi informaţiilor, precum şi modele-standard de prelucrare pe calculator a informaţiilor primite în domeniul ajutorului de stat;
m) monitorizeazã ajutoarele de stat în derulare în vederea verificãrii respectãrii prevederilor actelor normative sau administrative care le instituie şi a condiţiilor din deciziile de autorizare;
n) analizeazã, prelucreazã şi centralizeazã raportãrile transmise de cãtre furnizorii de ajutoare de stat de la nivel central şi de cãtre oricare alte organisme care administreazã surse ale statului, precum şi de cãtre autoritãţile locale, prin intermediul inspectoratelor, potrivit prevederilor legii;
o) analizeazã efectele/impactul creat prin acordarea ajutoarelor de stat, întocmind rapoarte specifice de monitorizare, precum şi oricare alte rapoarte de monitorizare/situaţii privind ajutoarele de stat, la cererea Comisiei Europene şi a altor organisme internaţionale cum ar fi Organizaţia Mondialã a Comerţului şi Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã;
p) întocmeşte în fiecare an inventarul ajutoarelor de stat, evaluând cuantumul ajutoarelor de stat acordate, precum şi Raportul anual al ajutoarelor de stat acordate în România;
q) elaboreazã anual Scoreboard-ul ajutoarelor de stat în concordanţã cu cerinţele Comisiei Europene;
r) întocmeşte şi elaboreazã Raportul semestrial de activitate al Consiliului Concurenţei în domeniul ajutorului de stat, care este prezentat Guvernului României;
s) colaboreazã cu personalul împuternicit de Comisia Europeanã, atunci când acesta întreprinde acţiuni de control la faţa locului;
t) elaboreazã proiecte de rãspuns la sesizãrile şi reclamaţiile agenţilor economici şi persoanelor fizice privind domeniul ajutorului de stat;
u) urmãreşte evoluţia în timp a ajutoarelor acordate printr-un sistem de evidenţã computerizatã a actelor normative care conţin prevederi prin care se instituie ajutoare de stat, grupate pe sectoare de activitate;
v) propune furnizorilor de ajutor de stat luarea unor mãsuri corespunzãtoare, potrivit legii, în cazul în care constatã cã un ajutor existent denatureazã semnificativ mediul concurenţial normal sau afecteazã comerţul dintre România şi statele membre ale Uniunii Europene;
w) solicitã furnizorilor de ajutor de stat luarea de mãsuri corespunzãtoare, potrivit legii, în vederea recuperãrii sau rambursãrii ajutorului de stat în cazul în care nu au fost respectate condiţiile sau obligaţiile prevãzute în actul normativ de instituire a mãsurii în cauzã;
x) urmãreşte asigurarea transparenţei relaţiilor financiare dintre autoritãţile publice şi întreprinderile publice, precum şi transparenţa financiarã în cadrul anumitor întreprinderi, potrivit regulamentelor emise;
y) participã la elaborarea materialelor de mediatizare a problematicii ajutorului de stat, precum şi la specializarea personalului din administraţia centralã şi localã cu atribuţii în acest domeniu;
z) îndeplineşte orice alte atribuţii rezultând din prevederile legale în materia ajutorului de stat sau dispuse de preşedintele Consiliului Concurenţei."
16. La articolul 11, alineatul (7) se abrogã.
17. La articolul 11 alineatul (8), dupã litera a) se introduc trei noi litere, literele a^1)-a^3), cu urmãtorul cuprins:
"a^1) elaboreazã strategia Consiliului Concurenţei, în colaborare cu celelalte direcţii şi Cabinetul preşedintelui;
a^2) efectueazã investigaţii utile pentru cunoaşterea pieţei, precum şi investigaţii privind încãlcarea art. 5 alin. (1), <>art. 6, 9, 12 şi 15 din Legea nr. 21/1996 , republicatã, dispuse în conformitate cu procedurile Consiliului Concurenţei;
a^3) culege şi prelucreazã date în format electronic pe parcursul investigaţiilor şi participã la derularea de inspecţii inopinate, asigurând şi suportul pentru analiza de tip Forensic a datelor;".
18. La articolul 11 alineatul (8), literele j), k) şi m) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"j) elaboreazã proiectele de raport anual al Consiliului Concurenţei şi Raportul asupra concurenţei în colaborare cu celelalte direcţii din cadrul Consiliului Concurenţei;
k) asigurã împreunã cu Direcţia Teritorialã realizarea revistei Consiliului Concurenţei;
............................................................................
m) asigurã actualizarea site-urilor Consiliului Concurenţei;".
19. La articolul 11 alineatul (9), litera i) se abrogã.
20. La articolul 11 alineatul (9), litera k) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"k) întocmeşte evidenţa executãrii deciziilor Consiliului Concurenţei în colaborare cu celelalte direcţii ale Consiliului Concurenţei."
21. La articolul 11, dupã alineatul (10) se introduc douã noi alineate, alineatele (10^1) şi (10^2), cu urmãtorul cuprins:
"(10^1) În cadrul Direcţiei Relaţii Externe şi Comunicare funcţioneazã Serviciul Relaţii Instituţionale şi Comunicare.
(10^2) Serviciul Relaţii Instituţionale şi Comunicare are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte materialele pentru informarea publicului în domeniul concurenţei şi al ajutorului de stat, prin mass-media şi alte mijloace;
b) stabileşte şi menţine legãturi permanente şi eficiente cu mass-media şi elaboreazã documente de presã şi materiale informative;
c) elaboreazã strategii de relaţii publice şi campanii de informare şi evalueazã impactul activitãţii de comunicare;
d) prin ofiţerul de presã desemnat, asigurã contactele media, iar atunci când este cazul, organizeazã şi conferinţele de presã;
e) soluţioneazã solicitãrile de informaţii publice adresate de cetãţeni conform <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, actualizeazã în mod permanent informaţiile de interes public şi întocmeşte raportul privind accesul la informaţiile de interes public şi asigurã primirea, înregistrarea, urmãrirea soluţionãrii petiţiilor şi expedierea rãspunsurilor cãtre petiţionari, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 ;
f) urmãreşte parcursul actelor normative care au primit aviz din partea Consiliului Concurenţei;
g) asigurã colaborarea cu celelalte instituţii publice în vederea facilitãrii comunicãrii interinstituţionale."
22. La articolul 11, alineatul (13) se abrogã.
23. La articolul 12 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) coordoneazã buna funcţionare a direcţiilor şi compartimentelor din subordinea sa;".
24. La articolul 12 alineatul (2), dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera h^1), cu urmãtorul cuprins:
"h^1) asigurã managementul carierei în cadrul Consiliului Concurenţei;".
25. La articolul 12, alineatele (3), (4), (5) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cadrul Direcţiei Administrative funcţioneazã Compartimentul Achiziţii şi Gestiune Materialã şi Compartimentul Logisticã, PSI, SSM.
(4) Compartimentul Achiziţii şi Gestiune Materialã are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte programul achiziţiilor publice de produse şi servicii;
b) elaboreazã şi întocmeşte documentaţia pentru achiziţiile publice de bunuri şi servicii, în conformitate cu <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) recepţioneazã şi gestioneazã produsele achiziţionate;
d) întocmeşte documentaţia cãtre Regia Autonomã "Monitorul Oficial" pentru publicarea ordinelor şi deciziilor emise de Consiliul Concurenţei;
e) avizeazã facturile emise de furnizori sau prestatori.
(5) Compartimentul Secretariat, Organizare Şedinţe şi Protocol are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte, înregistreazã şi asigurã evidenţa, distribuţia şi circulaţia corespondenţei, materialelor pentru şedinţe şi a altor documente;
b) asigurã pregãtirea mapelor de şedinţã pentru membrii Consiliului Concurenţei;
c) întocmeşte şi asigurã consultarea stenogramelor şi a proceselor-verbale ale şedinţelor în plen şi în comisii ale Consiliului Concurenţei;
d) îndeplineşte şi alte atribuţii încredinţate de cãtre preşedintele Consiliului Concurenţei, membrii Plenului şi secretarul general.
(6) Compartimentul Registraturã, Documente Secrete şi Arhivã are urmãtoarele atribuţii:
a) distribuie corespondenţa sositã şi asigurã predarea acesteia cãtre Cabinetul preşedintelui şi înregistreazã în registrele dedicate documentele aferente;
b) organizeazã şi gestioneazã arhiva Consiliului Concurenţei, potrivit legislaţiei în domeniul arhivelor;
c) asigurã aplicarea prevederilor legale privind declararea şi verificarea averilor, conflictele de interese şi incompatibilitãţile;
d) gestioneazã informaţiile clasificate naţionale din cadrul Consiliului Concurenţei şi este responsabil cu protecţia personalului şi securitatea documentelor clasificate;
e) tine evidenţa şi gestioneazã ştampilele şi sigiliile din cadrul Consiliului Concurenţei;
f) asigurã întocmirea documentaţiei pentru confecţionarea paşapoartelor demnitarilor şi a paşapoartelor de serviciu, a documentaţiei pentru obţinerea vizelor de la ambasade şi consulate, precum şi pentru obţinerea asigurãrilor de sãnãtate;
g) asigurã verificarea şi pãstrarea paşapoartelor de serviciu;
h) asigurã întocmirea legitimaţiilor de serviciu şi de control pentru angajaţii instituţiei şi ţine evidenţa lor;
i) asigurã relaţionarea cu autoritãţile şi instituţiile statului care au atribuţii pe linia protecţiei informaţiilor clasificate."
26. La articolul 12, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Compartimentul Logisticã, PSI, SSM are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã gestionarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar în folosinţã din evidenţele contabile ale Consiliului Concurenţei;
b) se ocupã de rezervarea şi pregãtirea sãlilor pentru şedinţele de audieri;
c) gestioneazã şi rãspunde de buna funcţionare a parcului auto;
d) rãspunde de gestionarea bonurilor valorice de carburant auto, de eliberarea acestora şi de încadrarea în consumul normat de carburant;
e) întocmeşte documentele de necesitate pentru reviziile şi reparaţiile autoturismelor;
f) asigurã organizarea şi desfãşurarea, potrivit legislaţiei în vigoare, a instructajelor angajaţilor instituţiei privind normele de tehnica securitãţii muncii şi de pazã şi stingere a incendiilor."
27. La articolul 15, alineatul (5) se abrogã.
28. La articolul 16 alineatul (4), literele d), d^1), d^2) şi e) se abrogã.
29. La articolul 22, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 22
(1) Nomenclatorul de funcţii al Consiliului Concurenţei, cuprinzând inspectori de concurenţã şi alte categorii de personal, condiţiile de încadrare pe funcţii, de promovare şi de stimulare, precum şi atribuţiile fiecãrei funcţii se stabilesc prin regulament adoptat de Consiliul Concurenţei."
30. La articolul 22, alineatul (4) se abrogã.
31. Anexa la regulament se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
ART. II
Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. I pct. 15 şi 16, care intrã în vigoare în termen de 6 luni de la publicare.
ART. III
Regulamentul de organizare, funcţionare şi procedurã al Consiliului Concurenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezentul regulament, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.


ANEXÃ
la regulament
(Anexa la regulament)

Organigrama Consiliului Concurenţei
Numãrul de posturi= 352

--------------
NOTÃ(CTCE)
Organigrama Consiliului Concurenţei se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 235 din 14 aprilie 2010, la pagina 15 (a se vedea imaginea asociatã).

---------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016