Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 135 din 11 mai 2006  pentru aprobarea Normelor privind revizuirea periodica a securitatii nucleare pentru centralele nuclearoelectrice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 135 din 11 mai 2006 pentru aprobarea Normelor privind revizuirea periodica a securitatii nucleare pentru centralele nuclearoelectrice

EMITENT: COMISIA NATIONALA PENTRU CONTROLOLUL ACTIVITATILOR NUCLEARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 22 mai 2006
În conformitate cu prevederile:
● <>Legii nr. 111/1996 privind desfãşurarea în siguranţã a activitãţilor nucleare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.627/2003 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, cu modificãrile ulterioare,

preşedintele Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele privind revizuirea periodicã a securitãţii nucleare pentru centralele nuclearoelectrice, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Normele prevãzute la art. 1 intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
Direcţia reactori nucleari va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei Naţionale
pentru Controlul Activitãţilor Nucleare,
Vilmos Zsombori

Bucureşti, 11 mai 2006.
Nr. 135.

ANEXĂ

NORME
privind revizuirea periodicã a securitãţii nucleare pentru centralele nuclearoelectrice

CAP. I
Domeniu şi scop

ART. 1
(1) Prezentele norme sunt emise în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 111/1996 privind desfãşurarea în siguranţã a activitãţilor nucleare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Prin prezentele norme se stabilesc cerinţele generale privind revizuirea periodicã a securitãţii nucleare a unei centrale nuclearoelectrice în funcţionare.

CAP. II
Definiţii

ART. 2
Definiţiile prescurtãrilor şi termenilor utilizaţi în prezentele norme se regãsesc în anexa care face parte integrantã din prezentele norme.

CAP. III
Cerinţe generale

ART. 3
(1) Revizuirea periodicã a securitãţii nucleare, denumitã în continuare RPSN, este o evaluare sistematicã a tuturor aspectelor importante legate de proiectarea şi operarea unei centrale nuclearoelectrice, efectuatã pentru a confirma cã centrala este exploatatã în condiţii de siguranţã şi pentru a identifica toate mãsurile practicabile în scopul atingerii unui nivel de securitate nuclearã cât mai apropiat de cel impus de standardele curente.
(2) RPSN nu înlocuieşte evaluãrile speciale sau de rutinã ale securitãţii nucleare, ci trebuie efectuatã suplimentar faţã de acestea, cu scopul de a analiza efectele cumulate ale îmbãtrânirii, modificãrilor, experienţei de exploatare, evoluţiei tehnologice şi schimbãrilor legate de amplasament asupra bazelor de proiectare şi practicilor de operare ale centralei.
ART. 4
(1) Prin RPSN trebuie sã se determine:
a) în ce mãsurã centrala nuclearoelectricã corespunde standardelor şi bunelor practici internaţionale curente în domeniul securitãţii nucleare;
b) completitudinea şi valabilitatea documentaţiei de securitate nuclearã;
c) dacã sunt asigurate mãsuri adecvate pentru a continua exploatarea centralei în condiţii de securitate nuclearã pânã la efectuarea urmãtoarei RPSN sau pânã la sfârşitul perioadei de viaţã a centralei;
d) acţiunile corective necesar a fi implementate şi îmbunãtãţirile care pot fi aduse pentru a spori securitatea nuclearã a centralei.
(2) Prin RPSN trebuie sã se verifice conformitatea centralei cu bazele de proiectare şi orice deviaţii de la acestea trebuie rezolvate.
ART. 5
(1) RPSN trebuie efectuatã pentru prima datã la 10 ani de la începerea exploatãrii comerciale a centralei nuclearoelectrice.
(2) Se recomandã ca durata desfãşurãrii unei RPSN sã nu depãşeascã 3 ani. Intervalul dintre douã RPSN trebuie sã nu depãşeascã 10 ani.
ART. 6
(1) Înainte de începerea RPSN, titularul de autorizaţie trebuie sã elaboreze şi sã propunã spre aprobare la Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, denumitã în continuare CNCAN, urmãtoarele:
a) documentaţia care descrie scopul şi obiectivele RPSN, clar definite şi justificate, împreunã cu lista rapoartelor care vor fi înaintate la CNCAN şi graficul de desfãşurare a activitãţilor din cadrul RPSN;
b) documentaţia care descrie principiile de evaluare utilizate în procesul de revizuire a securitãţii nucleare a centralei;
c) planul de asigurare a calitãţii pentru efectuarea RPSN.
(2) Aprobarea de cãtre CNCAN a documentaţiei menţionate la alin. (1) marcheazã începutul RPSN.
ART. 7
Titularul de autorizaţie are întreaga responsabilitate pentru efectuarea RPSN şi pentru raportarea la CNCAN a rezultatelor obţinute.

CAP. IV
Domeniile de evaluare

ART. 8
(1) Scopul RPSN trebuie sã includã, în mãsura în care este practic posibil, toate aspectele importante pentru securitatea nuclearã a unei centrale în funcţionare. În efectuarea RPSN trebuie considerate pentru evaluare cel puţin urmãtoarele domenii:
a) proiectul centralei;
b) starea actualã a sistemelor, structurilor, componentelor şi echipamentelor centralei, denumite în continuare SSCE;
c) calificarea echipamentelor;
d) managementul îmbãtrânirii SSCE;
e) analizele deterministe de securitate nuclearã;
f) analizele probabilistice de securitate nuclearã;
g) analizele de pericol;
h) performanţele de securitate nuclearã ale centralei;
i) utilizarea experienţei de exploatare externe şi a rezultatelor activitãţilor de cercetare;
j) organizarea şi administrarea activitãţilor de exploatare a centralei;
k) procedurile centralei;
l) factorii umani;
m) planificarea rãspunsului la situaţiile de urgenţã;
n) impactul radiologic asupra mediului.
ART. 9
Titularul de autorizaţie trebuie sã stabileascã, de comun acord cu CNCAN, pentru fiecare dintre domeniile de evaluare enumerate la art. 8, elementele ce urmeazã a fi supuse revizuirii, precum şi metodele şi criteriile de evaluare în raport cu standardele şi practicile curente.
ART. 10
În revizuirea proiectului centralei trebuie analizate cel puţin urmãtoarele elemente:
a) descrierea detaliatã a proiectului centralei, incluzând desenele de proiectare;
b) lista SSCE importante pentru securitatea nuclearã şi clasificarea acestora în clase de securitate;
c) bazele de proiectare şi documentaţia aferentã;
d) diferenţele semnificative dintre proiectul actual al centralei şi standardele curente în raport cu care se face evaluarea;
e) semnificaţia, din punctul de vedere al securitãţii nucleare, a eventualelor deficienţe legate de aplicarea principiului de apãrare în adâncime.
ART. 11
În evaluarea stãrii actuale a SSCE trebuie luate în considerare cel puţin urmãtoarele:
a) informaţiile privind integritatea şi performanţa operaţionalã a SSCE importante pentru securitatea nuclearã;
b) informaţiile despre problemele existente sau anticipate privind obsolescenţa oricãruia dintre SSCE importante pentru securitatea nuclearã;
c) rezultatele testelor operaţionale;
d) rezultatele inspecţiilor;
e) înregistrãrile privind activitãţile de întreţinere şi reparaţie;
f) mijloacele prevãzute pentru asigurarea activitãţilor de întreţinere şi reparaţii.
ART. 12
Revizuirea calificãrii echipamentelor trebuie sã includã pentru analizã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) lista echipamentelor incluse în programul de calificare şi controlul acestei liste;
b) rapoartele de calificare şi alte documentaţii-suport;
c) verificarea echipamentelor instalate pentru a proba conformitatea cu cerinţele de calificare;
d) procedurile existente pentru menţinerea calificãrii echipamentelor din instalaţie pe toatã durata lor de serviciu şi modul de asigurare a conformitãţii cu aceste proceduri;
e) programul de supraveghere a echipamentelor calificate şi monitorizarea rezultatelor acestui program în scopul asigurãrii cã degradarea echipamentelor datoritã îmbãtrânirii rãmâne nesemnificativã;
f) monitorizarea condiţiilor de mediu din instalaţie;
g) analiza consecinţelor defectãrii echipamentelor asupra calificãrii acestora şi modul de asigurare a mãsurilor corective sau îmbunãtãţirilor necesare pentru menţinerea calificãrii;
h) starea fizicã şi funcţionalitatea echipamentelor calificate, confirmatã prin inspecţii în instalaţie;
i) înregistrãrile privind toate activitãţile legate de calificarea echipamentelor pe toatã durata de viaţã a acestora în instalaţie.
ART. 13
În evaluarea eficienţei managementului îmbãtrânirii SSCE trebuie luate în considerare cel puţin urmãtoarele:
a) descrierea programului de management al îmbãtrânirii, inclusiv obiectivele, aspectele organizatorice şi resursele alocate;
b) documentaţia care descrie metodologia de identificare şi criteriile de includere a SSCE în programul de management al îmbãtrânirii;
c) lista SSCE incluse în programul de management al îmbãtrânirii şi înregistrãrile privind starea de îmbãtrânire a SSCE;
d) analizele şi documentaţia privitoare la degradarea datoratã îmbãtrânirii care are potenţialul de a afecta funcţiile de securitate ale SSCE;
e) informaţiile privind principalele mecanisme de îmbãtrânire a SSCE;
f) disponibilitatea datelor necesare pentru evaluarea degradãrii datorate îmbãtrânirii;
g) eficienţa programelor de operare şi de întreţinere în managementul îmbãtrânirii componentelor care pot fi înlocuite;
h) mãsurile prevãzute pentru urmãrirea evoluţiei mecanismelor de îmbãtrânire şi pentru atenuarea efectelor acestora;
i) criteriile de acceptare şi marjele de securitate impuse pentru SSCE;
j) informaţiile privind starea fizicã a SSCE, inclusiv marjele de securitate actuale, precum şi orice caracteristici care ar putea limita durata lor de serviciu.
ART. 14
În revizuirea analizelor deterministe de securitate nuclearã trebuie luate în considerare cel puţin urmãtoarele:
a) analizele deterministe de securitate nuclearã existente şi ipotezele folosite;
b) limitele şi condiţiile de operare;
c) evenimentele anticipate în exploatare;
d) evenimentele de iniţiere postulate;
e) combinaţiile de evenimente analizate;
f) metodele de analizã şi codurile de calcul folosite;
g) dozele de radiaţie şi limitele de emisii radioactive în condiţii de accident;
h) ghidurile folosite pentru elaborarea analizelor deterministe.
ART. 15
În revizuirea analizelor probabilistice de securitate nuclearã trebuie sã se ia în considerare cel puţin urmãtoarele:
a) analizele probabilistice de securitate nuclearã existente şi ipotezele folosite;
b) modul de actualizare a analizelor probabilistice de securitate nuclearã pentru a reflecta starea curentã a centralei;
c) evenimentele de iniţiere şi combinaţiile de evenimente analizate;
d) metodele de analizã şi codurile de calcul folosite;
e) ghidurile folosite pentru elaborarea analizelor probabilistice;
f) modul în care rezultatele analizelor probabilistice sunt utilizate în exploatarea centralei, inclusiv în ceea ce priveşte dezvoltarea programului de management al accidentelor.
ART. 16
(1) Scopul revizuirii analizelor de pericol este de a determina suficienţa mãsurilor prevãzute pentru protecţia centralei împotriva pericolelor interne şi externe, luându-se în considerare proiectul actual al centralei, caracteristicile curente ale amplasamentului, starea actualã a SSCE şi starea estimativã a acestora la sfârşitul perioadei acoperite de RPSN.
(2) În revizuirea analizelor de pericol trebuie luate în considerare cel puţin urmãtoarele elemente:
a) lista pericolelor relevante, atât interne, cât şi externe, care pot afecta securitatea nuclearã a centralei;
b) mãsurile de protecţie prevãzute.
ART. 17
În evaluarea performanţelor de securitate ale centralei trebuie sã se ia în considerare cel puţin urmãtoarele elemente:
a) sistemul de identificare şi clasificare a incidentelor cu semnificaţie din punctul de vedere al securitãţii nucleare;
b) metodele, procedurile şi resursele alocate pentru analiza cauzelor de profunzime care au contribuit la producerea incidentelor, stabilirea planului de acţiuni corective, precum şi analiza feedback-ului experienţei de exploatare;
c) metodele de selecţie şi înregistrare a datelor relevante pentru siguranţa în exploatare, inclusiv a datelor privind activitãţile de întreţinere, testare şi inspecţie;
d) evoluţia în timp a datelor din exploatare semnificative pentru securitatea nuclearã şi modul în care aceste date sunt analizate şi folosite pentru îmbunãtãţirea activitãţilor de exploatare;
e) analiza indicatorilor de performanţã relevanţi pentru securitatea nuclearã;
f) înregistrãrile privind integritatea barierelor fizice prevãzute pentru prevenirea eliberãrii produşilor de fisiune;
g) înregistrãrile privind dozele de radiaţie pentru personalul expus profesional;
h) înregistrãrile provenite din monitorizarea radioactivitãţii mediului în afara amplasamentului;
i) înregistrãrile privind cantitãţile de efluenţi radioactivi.
ART. 18
În evaluarea programului de utilizare a experienţei de exploatare externe şi a rezultatelor activitãţilor de cercetare trebuie luate în considerare cel puţin urmãtoarele:
a) modul de colectare şi evaluare a datelor relevante pentru securitatea nuclearã, provenite din experienţa de exploatare a altor centrale nuclearoelectrice;
b) metodologia de analizã a acestor date şi acţiunile întreprinse ca urmare a evaluãrilor;
c) mijloacele prin care se asigurã colectarea informaţiilor provenite din activitãţile de cercetare relevante, evaluarea şi utilizarea acestor date.
ART. 19
În revizuirea organizãrii şi administrãrii activitãţilor de exploatare trebuie luate în considerare pentru evaluare cel puţin urmãtoarele aspecte:
a) politica de securitate nuclearã şi implementarea acesteia;
b) mecanismul de stabilire a obiectivelor de exploatare şi a obiectivelor de securitate nuclearã;
c) documentaţia care descrie structura organizaţiei de exploatare, rolurile şi responsabilitãţile entitãţilor organizatorice, nivelurile de autoritate şi interfeţele interne şi externe;
d) mijloacele prin care se asigurã informarea personalului asupra experienţelor de exploatare, inclusiv asupra acelora legate de deficienţe organizatorice şi de management;
e) managementul configuraţiei centralei şi al documentaţiei aferente;
f) modul în care se asigurã contractarea de personal specializat provenit din organizaţii externe;
g) politica de menţinere a competenţelor şi calificãrii personalului;
h) programele şi facilitãţile-suport pentru pregãtirea personalului;
i) programul de management al calitãţii şi evaluãrile independente ale acestuia;
j) conformitatea cu cerinţele de reglementare;
k) modul de menţinere a înregistrãrilor;
l) programul de autoevaluare şi îmbunãtãţire continuã a performanţelor organizaţiei de exploatare;
m) modul de control al modificãrilor structurii şi resurselor organizaţiei de exploatare cu posibil impact asupra securitãţii nucleare.
ART. 20
În revizuirea procedurilor centralei trebuie luate în considerare acele proceduri care sunt importante din punctul de vedere al securitãţii nucleare şi trebuie avute în vedere cel puţin urmãtoarele:
a) procesul de elaborare, validare, aprobare şi documentare a tuturor procedurilor importante din punctul de vedere al securitãţii nucleare;
b) procesul de actualizare şi modificare a procedurilor;
c) stilul şi claritatea procedurilor;
d) aderenţa la proceduri;
e) corespondenţa procedurilor cu bunele practici internaţionale;
f) conformitatea procedurilor cu ipotezele şi rezultatele analizelor de securitate;
g) existenţa procedurilor şi instrucţiunilor adecvate pentru operarea în situaţii de urgenţã şi pentru managementul accidentelor.
ART. 21
În evaluarea factorilor umani care pot afecta exploatarea centralei în condiţii de securitate nuclearã trebuie luate în considerare cel puţin urmãtoarele elemente:
a) modul de asigurare a personalului necesar pentru activitãţile de exploatare a centralei;
b) asigurarea în permanenţã de suficient personal calificat în turã;
c) metodele de selectare şi încadrare a personalului în funcţie de aptitudini, cunoştinţe şi abilitãţi;
d) programele de pregãtire iniţialã şi continuã a personalului şi actualizarea programelor de pregãtire, inclusiv în ceea ce priveşte utilizarea simulatoarelor;
e) pregãtirea pentru menţinerea şi creşterea nivelului culturii de securitate nuclearã, în special pentru personalul cu funcţii de conducere şi coordonare;
f) programele de diseminare a informaţiilor obţinute din experienţa de exploatare, îndeosebi în ceea ce priveşte erorile umane care au contribuit la evenimente cu impact asupra securitãţii nucleare, precum şi acţiunile corective şi mãsurile luate pentru prevenirea repetãrii acestora;
g) prevederile legate de numãrul de ore de lucru, starea de sãnãtate a personalului şi regulile privind abuzul de substanţe prohibite;
h) cerinţele privind competenţele şi calificarea personalului organizaţiei de exploatare;
i) aspectele legate de interfaţa om-maşinã;
j) modul în care factorul uman este luat în considerare în elaborarea procedurilor.
ART. 22
În revizuirea planificãrii rãspunsului la situaţiile de urgenţã trebuie luate în considerare cel puţin urmãtoarele:
a) studiile privind mãsurile de reducere a consecinţelor accidentelor;
b) strategia şi organizarea rãspunsului la situaţii de urgenţã;
c) planurile şi procedurile pentru situaţiile de urgenţã;
d) echipamentele, amenajãrile şi resursele prevãzute pe amplasament pentru situaţiile de urgenţã;
e) centrele de rãspuns la urgenţã de pe amplasament;
f) mijloacele de comunicare;
g) pregãtirea pentru situaţiile de urgenţã, înregistrãrile privind exerciţiile şi evaluãrile acestora;
h) colaborarea cu organizaţiile externe cu rol în rãspunsul la situaţiile de urgenţã;
i) mãsurile prevãzute pentru revizia de rutinã a planurilor şi procedurilor de urgenţã;
j) mãsurile de protecţie fizicã prevãzute pentru situaţiile de urgenţã.
ART. 23
În revizuirea impactului radiologic asupra mediului trebuie luate în considerare cel puţin urmãtoarele elemente:
a) potenţialele surse de impact radiologic;
b) limitele derivate de emisie;
c) înregistrãrile privind emisiile de efluenţi;
d) monitorizarea radioactivitãţii mediului în afara amplasamentului;
e) sistemele de alarmare prevãzute pentru cazurile de emisii neplanificate de efluenţi de la instalaţiile de pe amplasament;
f) publicarea rezultatelor programelor de monitorizare a radioactivitãţii mediului în afara amplasamentului;
g) schimbãrile survenite în utilizarea zonelor din jurul amplasamentului.

CAP. V
Metodologia RPSN

ART. 24
Metodologia folositã în vederea efectuãrii RPSN trebuie sã fie sistematicã şi documentatã corespunzãtor. Revizuirea fiecãruia dintre domeniile enumerate la art. 8 trebuie efectuatã utilizându-se metode curente de evaluare. Metodele de evaluare deterministe şi probabilistice trebuie astfel utilizate încât sã se completeze reciproc.
ART. 25
Pentru efectuarea RPSN trebuie ca atât bazele de proiectare, cât şi analizele deterministe şi probabilistice de securitate nuclearã pentru centrala respectivã sã fie documentate corespunzãtor. În cazul în care documentaţia menţionatã mai sus nu este completã, trebuie luate mãsuri pentru remedierea acestei deficienţe prin alte proiecte, separate de RPSN.
ART. 26
Atunci când în cadrul RPSN se utilizeazã rezultate provenite din alte studii şi evaluãri relevante, acestea trebuie sã fie accesibile şi referenţiate corespunzãtor, iar contribuţia lor trebuie justificatã.
ART. 27
Managementul calitãţii RPSN trebuie sã fie în conformitate cu prevederile Normelor privind cerinţele generale pentru sistemele de management al calitãţii aplicate la realizarea, funcţionarea şi dezafectarea instalaţiilor nucleare şi ale Normelor privind cerinţele specifice pentru sistemele de management al calitãţii pentru exploatarea instalaţiilor nucleare, emise de CNCAN.
ART. 28
Prin revizuirea fiecãruia dintre domeniile enumerate la art. 8 trebuie sã se identifice şi sã se evalueze semnificaţia, din punctul de vedere al securitãţii nucleare, a tuturor neconcordanţelor cu standardele şi bunele practici internaţionale curente aplicabile.
ART. 29
(1) Dupã integrarea rezultatelor RPSN pentru fiecare domeniu în parte trebuie efectuatã o evaluare globalã a tuturor deficienţelor nesoluţionate, luându-se în considerare toate acţiunile corective şi îmbunãtãţirile practicabile pentru implementare, precum şi toate mãsurile compensatorii identificate.
(2) Riscurile asociate deficienţelor nesoluţionate trebuie cuantificate, în scopul de a demonstra, cu o marjã de încredere adecvatã, cã centrala poate fi exploatatã în continuare în condiţii de securitate.

CAP. VI
Rezultatele RPSN

ART. 30
Rezultatele semnificative obţinute în urma revizuirii fiecãrui domeniu în parte, precum şi rezultatele evaluãrii globale trebuie prezentate spre aprobare la CNCAN sub forma unui raport.
ART. 31
Pe baza rezultatelor obţinute în urma revizuirii fiecãruia dintre domeniile enumerate la art. 8, ţinându-se cont de toate conexiunile şi suprapunerile dintre acestea, trebuie identificate toate acţiunile corective şi îmbunãtãţirile practicabile pentru implementare.
ART. 32
(1) În mãsura în care este posibil, cât mai multe dintre acţiunile corective şi îmbunãtãţirile practicabile identificate vor fi implementate pânã la finalizarea RPSN.
(2) Titularul de autorizaţie trebuie sã asigure toate resursele necesare pentru implementarea mãsurilor de îmbunãtãţire practicabile în scopul atingerii unui nivel de securitate nuclearã cât mai apropiat de cel impus de standardele curente.
ART. 33
Programul integrat de acţiuni corective şi mãsuri de îmbunãtãţire a securitãţii nucleare a centralei, conţinând o listã a acestora, criteriile pe baza cãrora au fost stabilite şi planul de implementare, trebuie transmis pentru aprobare la CNCAN. Aprobarea de cãtre CNCAN a programului integrat de acţiuni corective marcheazã încheierea RPSN.
ART. 34
Titularul de autorizaţie are obligaţia de a reactualiza documentaţia de securitate nuclearã a centralei pentru a reflecta rezultatele RPSN, pânã la o datã stabilitã de comun acord cu CNCAN.

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 35
Prezentele norme intrã în vigoare de la data publicãrii lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.


ANEXĂ


─────
la norme
────────

DEFINIŢII
- bazele de proiectare - reprezintã totalitatea condiţiilor şi evenimentelor considerate explicit în proiectarea unei centrale nuclearoelectrice, pe baza unor criterii prestabilite, astfel încât centrala sã reziste la aceste condiţii şi evenimente fãrã ca limitele legale de dozã sã fie depãşite;
- documentaţia de securitate nuclearã a centralei totalitatea documentelor care conţin informaţiile şi raţionamentele necesare pentru a demonstra cã centrala nuclearoelectricã poate fi exploatatã în condiţii de securitate nuclearã, în conformitate cu cerinţele de reglementare şi standardele aplicabile;
- îmbãtrânire - procesul complex prin care caracteristicile structurilor, sistemelor, componentelor şi echipamentelor se modificã treptat cu timpul sau în funcţie de uzurã;
- managementul îmbãtrânirii - ansamblul de activitãţi şi mãsuri prevãzute pentru a controla şi a menţine în limite acceptabile degradarea datoratã îmbãtrânirii şi uzurii structurilor, sistemelor, componentelor şi echipamentelor centralei;
- RPSN - revizuirea periodicã a securitãţii nucleare;
- securitate nuclearã - reprezintã ansamblul de mãsuri tehnice şi organizatorice destinate sã asigure funcţionarea instalaţiilor nucleare în condiţii de siguranţã, sã previnã şi sã limiteze deteriorarea acestora şi sã asigure protecţia personalului ocupat profesional, a populaţiei, mediului înconjurãtor şi bunurilor materiale împotriva iradierii sau contaminãrii radioactive;
- SSCE - sistemele, structurile, componentele şi echipamentele centralei nuclearoelectrice.
___________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016