─────
(Anexa la <>Ordinul nr. 317/2009 )
───────────────────────────────
NORME METODOLOGICE
privind alimentarea cu date şi utilizarea paginii de intranet a aparatului
central al Ministerului Administraţiei şi Internelor
ART. 1
Intranetul aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare intranetul aparatului central, este o reţea conceputã în scopul prelucrãrii informaţiilor din interiorul instituţiei şi reprezintã un instrument modern de lucru pus la dispoziţia utilizatorilor pentru a le facilita comunicarea în timp real şi la distanţã, pentru a le permite accesul permanent la informaţiile privind activitatea instituţiei, în vederea realizãrii cu operativitate a atribuţiilor legale.
ART. 2
Condiţiile tehnice şi de securitate privind utilizarea intranetului aparatului central se stabilesc prin dispoziţia secretarului general al Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 3
Intranetul aparatului central funcţioneazã ca un centru de informare şi coordonare, care leagã între ele structurile, procesele şi funcţiile.
ART. 4
Principalul scop al intranetului aparatului central este de a oferi personalului din Ministerul Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, urmãtoarele instrumente:
a) coordonarea activitãţii prin transmiterea de ordine, regulamente, instrucţiuni, dispoziţii, planuri de acţiune, ordine de zi etc.;
b) comunicarea unor anunţuri de grup, statistici, rapoarte etc.;
c) informarea şi documentarea personalului MAI, prin materiale documentare, buletine de informare şi documentare, sinteze documentare realizate de Serviciul informare-documentare;
d) sprijin al activitãţii, prin consultarea bazelor de date ce cuprind informaţii utile despre structurile MAI.
ART. 5
Organizarea paginii de intranet a aparatului central va fi urmãtoarea:
a) secţiunea cu paginile proprii de intranet ale structurilor MAI, ce cuprinde, în principal: denumirea, organizarea, numere de telefon, adrese poştale şi de e-mail, acte normative ce reglementeazã activitatea;
b) secţiunea "informaţii de interes imediat";
c) secţiunea "biblioteca virtualã" a Serviciului informare-documentare, ce cuprinde buletine de informare şi documentare, sinteze documentare, publicaţii şi altele asemenea;
d) secţiunea de aplicaţii informatice;
e) link-uri utile;
f) alte secţiuni care pot servi scopului intranetului aparatului central.
ART. 6
În vederea bunei organizãri a intranetului aparatului central, se stabilesc urmãtoarele responsabilitãţi:
a) pentru Serviciul informare-documentare din cadrul Secretariatului general - de a selecta, prelucra, valida şi sistematiza, dupã caz, informaţiile proprii sau primite de la structurile MAI, respectiv de a furniza Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei datele şi informaţiile care se posteazã pe pagina de intranet a aparatului central;
b) pentru Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei - de a asigura suportul tehnic necesar funcţionãrii intranetului aparatului central, de a actualiza conţinutul paginii de intranet a aparatului central, în timpul programului normal de lucru, cu datele şi informaţiile primite de la Serviciul informare-documentare şi de a aduce îmbunãtãţiri intranetului aparatului central, conform nevoilor utilizatorilor şi tehnologiilor existente;
c) pentru structurile MAI, prin persoanele desemnate de acestea - de a furniza Serviciului informare-documentare datele şi informaţiile care se posteazã pe pagina de intranet a aparatului central, respectiv de a gestiona şi actualiza periodic cu date şi informaţii pagina proprie de intranet;
d) pentru structurile şi persoanele care furnizeazã date şi informaţii - de a rãspunde pentru corectitudinea, acurateţea şi efectele postãrii datelor şi informaţiilor pe pagina de intranet şi, dupã caz, pe pagina proprie de intranet din cadrul intranetului aparatului central.
ART. 7
(1) Informaţiile publicate pe intranetul aparatului central trebuie sã fie în concordanţã cu nivelul de clasificare pentru care este acreditat sistemul informatic care permite actualizarea, menţinerea şi publicarea informaţiilor.
(2) Accesul utilizatorilor în secţiunea de aplicaţii informatice se face conform atribuţiilor legale şi principiului necesitãţii de a cunoaşte şi se acordã de cãtre deţinãtorii bazelor de date.
ART. 8
Personalul de conducere are obligaţia de a lua toate mãsurile necesare pentru consultarea paginii de intranet a aparatului central - secţiunea "informaţii de interes imediat", în vederea informãrii la timp cu privire la comunicãrile ce îi sunt adresate.
ART. 9
(1) Personalul de conducere din aparatul central al MAI are obligaţia de a lua mãsurile necesare pentru utilizarea, cu precãdere, a intranetului aparatului central în schimbul de corespondenţã şi informaţii al structurii proprii cu celelalte structuri ale MAI.
(2) În situaţia aplicãrii procedurii prevãzute la alin. (1), transmiterea informaţiilor în format tipãrit nu mai este obligatorie.
_____________