Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 129 din 19 ianuarie 2023  privind termenele, formatul datelor şi al declaraţiei pe propria răspundere, condiţiile tehnice şi algoritmii de aplicare a criteriilor pe baza cărora se stabileşte eligibilitatea beneficiarilor, precum şi modalitatea de interogare, agregare şi validare a datelor, conform art. 25 alin. (24) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 129 din 19 ianuarie 2023 privind termenele, formatul datelor şi al declaraţiei pe propria răspundere, condiţiile tehnice şi algoritmii de aplicare a criteriilor pe baza cărora se stabileşte eligibilitatea beneficiarilor, precum şi modalitatea de interogare, agregare şi validare a datelor, conform art. 25 alin. (24) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile

EMITENT: Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 60 din 20 ianuarie 2023
    În temeiul prevederilor art. 25 alin. (24) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, ministrul muncii şi solidarităţii sociale, ministrul finanţelor, directorul general al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale emit prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) În scopul implementării aplicaţiei informatice prevăzute la art. 25 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, denumit în continuare MMSS, prin Casa Naţională de Pensii Publice, denumită în continuare CNPP, şi Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, denumită în continuare ANPIS, furnizează, în sistem centralizat, seturi de date cu caracter personal pentru tranşa I, respectiv pentru tranşa a II-a ale sprijinului temporar aferent anului 2023 acordat categoriilor de persoane vulnerabile pentru a compensa preţul la energie, indiferent de natura acesteia, denumit în continuare sprijin, în vederea verificării eligibilităţii beneficiarilor.
    (2) În vederea verificării eligibilităţii beneficiarilor, instituţiile prevăzute la alin. (1), cele prevăzute la art. 25 alin. (4) şi (5) din Ordonanţă, precum şi Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. pun la dispoziţia Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, denumit în continuare STS, datele şi informaţiile necesare, după cum urmează:
    a) de către CNPP: listă CNP, nume, prenume pentru persoanele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Ordonanţă, care au venit mai mic de 2.000 lei;
    b) de către ANPIS: listă CNP, nume, prenume pentru persoanele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) din Ordonanţă, precum şi listă CNP, nume, prenume, adresă pentru beneficiarii prevăzuţi la art. 3 alin. (1) lit. c) şi d) din Ordonanţă;
    c) de către Direcţia Generală Pentru Evidenţa Persoanelor (DGEP), ca urmare a interogării fiecărui CNP menţionat la lit. a) şi b), se returnează: validitatea CNP şi, după caz, CNP-ul actual, date privind statutul de persoană decedată, date privind statutul de persoană fără domiciliu în România, precum şi CNP-ul cetăţenilor români care au domiciliul sau, după caz, reşedinţa stabilit/ă la adresa de domiciliu a persoanei interogate;
    d) de către Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A.: CNP beneficiar, CNP coabitanţi ca urmare a completării declaraţiei pe propria răspundere prevăzute la art. 25 alin. (19) din Ordonanţă, precum şi, după caz, pentru persoanele pentru care se comunică rezultatul anchetei sociale prevăzute la art. 25 alin. (17) din Ordonanţă. Declaraţiile de propria răspundere şi anchetele sociale se întocmesc doar pe locul de consum indicat în lista de la art. 3 alin. (1) pct. 12;
    e) de către Ministerul Finanţelor, denumit în continuare MF, şi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, denumită în continuare ANAF: date privind veniturile pentru CNP potenţiali beneficiari şi coabitanţii acestora;
    f) prin excepţie de la lit. c), în cazul în care o persoană şi-a stabilit reşedinţa la o altă adresă decât cea de domiciliu, având valabilă o menţiune privind stabilirea reşedinţei, şi alege ca loc de consum adresa de reşedinţă, se returnează următoarele informaţii: validitatea CNP şi, după caz, CNP-ul actual, date privind statutul de persoană decedată, date privind statutul de
    persoană fără domiciliu în România, precum şi CNP-ul cetăţenilor români care au domiciliul sau, după caz, reşedinţa stabilit/ă la adresa de reşedinţă a persoanei interogate;

    g) prin excepţie de la lit. c), în cazul în care o persoană şi-a stabilit reşedinţa la o altă adresă decât cea de domiciliu, având valabilă o menţiune privind stabilirea reşedinţei, şi alege ca loc de consum adresa de domiciliu, se returnează următoarele informaţii: validitatea CNP-ului şi, după caz, CNP-ul actual, date privind statutul de persoană decedată, date privind statutul de persoană fără domiciliu în România, precum şi CNP-ul cetăţenilor români care au domiciliul sau, după caz, reşedinţa stabilit/ă la adresa de reşedinţă a persoanei interogate.

    (3) Din listele prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b) sunt excluse persoanele care execută o măsură privativă de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidenţial organizate ca structuri publice sau private.
    (4) Accesul în aplicaţia informatică menţionată la alin. (1) se realizează pe bază de cont de utilizator stabilit la nivelul MMSS, CNPP, ANPIS, Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, şi STS.
    (5) Centrul de suport telefonic prevăzut la art. 7 alin. (18) din Ordonanţă funcţionează începând cu data de 1 februarie 2023, de luni până vineri, în intervalul orar 8,00-20,00, iar numărul de telefon la care poate fi apelat este 031.99.66. În situaţia în care apelantul trebuie să transmită documente, în format electronic, cu privire la situaţia pentru care solicită suport, adresa de corespondenţă electronică ce poate fi utilizată este: cardenergie@posta-romana.ro.
    (6) Centrul de suport telefonic înregistrează solicitările primite, în format electronic, sub formă de tichete, prin intermediul platformei informatice puse la dispoziţie de către STS. MMSS, DGEP, MIPE şi STS vor desemna reprezentanţi pentru soluţionarea sesizărilor din sfera de competenţă. Termenul de soluţionare a sesizărilor este de 15 zile lucrătoare de la data la care tichetul a fost înregistrat.
    (7) STS monitorizează modul de soluţionare a tichetelor primite de instituţiile sesizate prin Centrul de suport telefonic şi asigură alertarea acestora cu privire la depăşirea termenului de răspuns. Responsabilitatea soluţionării tichetului îi revine instituţiei care a fost sesizată.
    (8) Centrul de suport telefonic utilizează sistemul informatic prevăzut de art. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022, cu modificările şi completările ulterioare. Sistemul informatic al Companiei Naţionale „Poşta Română“ - S.A. utilizează baza de date cu beneficiarii sprijinului pentru a furniza informaţii, în condiţiile legii, apelanţilor Centrului de suport telefonic.
    (9) Datele cu caracter personal prelucrate prin intermediul aplicaţiei informatice menţionate la alin. (6) sunt stocate pe toată durata de implementare a Ordonanţei.
    (10) Măsurile de securitate cibernetică necesare pentru asigurarea securităţii şi confidenţialităţii datelor cu caracter personal sunt implementate la nivelul aplicaţiei informatice prevăzute la alin. (1) şi la alin. (6) de către STS.

    ART. 2
    (1) În procesul de stabilire a potenţialilor beneficiari pentru acordarea sprijinului, datele sunt interogate prin intermediul aplicaţiei informatice menţionate la art. 1, iar rezultatele interogărilor sunt structurate în lista prevăzută la art. 25 alin. (2) din Ordonanţă şi transmise de către STS către MMSS, în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii listei iniţiale de la MMSS.
    (2) În situaţia în care un CNP din lista transmisă de MMSS, prin CNPP şi ANPIS, cuprinzând pensionari şi persoane încadrate în grad de handicap, nu se regăseşte în baza de date administrată de DGEP sau aparţine unei persoane decedate, aplicaţia informatică nu continuă interogările de venituri pentru nicio altă persoană care are domiciliul la aceeaşi adresă cu persoana decedată sau, după caz, pentru nicio altă persoană menţionată în declaraţia pe propria răspundere.
    (3) Ca urmare a prelucrării informaţiilor cuprinse în declaraţiile pe propria răspundere şi a rezultatului anchetelor sociale de către Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A., modificările în lista de beneficiari prevăzută la art. 25 alin. (22) din Ordonanţă se realizează cu respectarea următoarelor aspecte tehnice:
    a) aplicaţia informatică menţionată la art. 1 expune un endpoint cu următoarea structură de date: ID, CNP beneficiar, lista de CNP-uri coabitanţi. Răspunsul va conţine statusul venitului personal şi statusul venitului mediu pe loc de consum, lista de locuri de consum posibil afectate, eventuale erori referitoare la datele introduse;
    b) transmiterea datelor pentru un loc de consum nou-introdus (prin declaraţie pe propria răspundere) se realizează fără completarea unui ID de loc de consum;
    c) pentru modificarea coabitanţilor aferentă unui loc de consum existent (prin anchetă socială), se transmit următoarele serii de date: ID, CNP beneficiar şi noua listă de CNP-uri;
    d) pentru invalidarea unui loc de consum (anulare card) se transmite ID-ul locului de consum fără CNP beneficiar şi fără lista de CNP-uri coabitanţi.

    (4) Aplicaţia informatică menţionată la art. 1 alin. (1) generează săptămânal o listă ce cuprinde doar datele potenţialilor beneficiari din locurile de consum adăugate ca urmare a prelucrării declaraţiilor pe propria răspundere, a rezultatelor anchetelor sociale sau ca urmare a actualizărilor sau rectificărilor de date. Lista se validează de către MMSS, iar tipărirea de noi carduri de energie se realizează doar pentru locurile de consum validate de către MMSS.
    (5) CNP-urile beneficiarilor care primesc alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, nu pot fi alocate altor locuri de consum decât celor menţionate iniţial în lista de la art. 25 alin. (2) din Ordonanţă.
    (6) Locurile de consum aferente grupurilor de beneficiari de alocaţie pentru susţinerea familiei sau venit minim garantat pot fi modificate doar prin adăugare de CNP-uri de beneficiari.
    (7) Procesul de stabilire a potenţialilor beneficiari se desfăşoară prin intermediul aplicaţiei informatice menţionate la art. 1, în cadrul etapelor prevăzute la art. 3 şi 4.

    ART. 3
    (1) Etapa I de stabilire a beneficiarilor sprijinului de compensare a preţului la energie menţionat la art. 1 este compusă din următoarele procese informatice:
    1. din lista de CNP-uri prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) se elimină, în mod automat, de către aplicaţia informatică prevăzută la art. 1, CNP-urile care încep cu cifra 7, 8, 9;
    2. ulterior prelucrării datelor prevăzute la pct. 1, prin compararea informaţiilor, se obţine lista unică de CNP-uri ale persoanelor care sunt beneficiare de venituri din pensie sau prestaţii pentru persoane cu dizabilităţi, care nu se regăsesc în lista persoanelor care primesc alocaţie pentru susţinerea familiei, respectiv venit minim garantat;
    3. CNP-urile prevăzute la pct. 2 se interoghează în mod automat la DGEP şi se inserează în lista de la pct. 1 informaţiile obţinute ca urmare a interogării cu privire la: validitate CNP, deces, cetăţenii români care au acelaşi domiciliu cu persoana interogată. Totodată, se marchează în listă persoanele pentru care DGEP a returnat un număr mai mare de 15 cetăţeni români care au acelaşi domiciliu cu persoana în cauză;
    4. se elimină din lista prevăzută la pct. 3 potenţialii beneficiari eligibili şi coabitanţii acestora care se regăsesc ca beneficiari de alocaţie pentru susţinerea familiei sau de venit minim garantat;
    5. se interoghează bazele de date ale Ministerului Finanţelor (MF)-ANAF şi CNPP, precum şi alte baze de date de venituri dintre cele prevăzute la art. 25 alin. (8) din Ordonanţă, în situaţia în care acestea pot fi interogate, şi se obţine venitul fiecărei persoane interogate;
    6. în baza informaţiilor obţinute ca urmare a interogărilor efectuate la pct. 5 se calculează şi se obţine venitul mediu aferent fiecărui loc de consum;
    7. se generează lista cu locurile de consum eligibile aferente persoanelor prevăzute în lista de la pct. 2;
    8. se interoghează în baza de date a DGEP CNP-urile beneficiarilor de alocaţie pentru susţinerea familiei sau de venit minim garantat şi se obţin informaţii despre deces, validitate CNP;
    9. se interoghează baza de date de venituri a MF-ANAF, baza de date de pensii a CNPP, precum şi alte baze de date de venituri disponibile conform art. 25 alin. (8) din Ordonanţă şi se obţine venit/persoană pentru CNP-urile menţionate la pct. 8;
    10. se generează lista cu locurile de consum eligibile aferente persoanelor prevăzute la pct. 8;
    11. se reunesc listele de la pct. 7 şi 10 şi se identifică locurile de consum comune, în situaţiile în care acest lucru este posibil conform acurateţei datelor;
    12. se generează lista finală ce conţine persoanele eligibile de a primi sprijinul, persoanele eligibile de a primi sprijinul care figurează în bazele de date ca având domiciliul împreună cu mai mult de 15 persoane şi lista cu persoanele pentru care nu se respectă criteriile de eligibilitate prevăzute de Ordonanţă, acestea din urmă având descris motivul sau motivele identificat(e) în urma prelucrărilor de date.

    (2) Lista prevăzută la alin. (1) pct. 12 se transmite pe suport optic, în format .csv, de către STS către MMSS, însoţită de un centralizator pe fiecare categorie eligibilă, pe judeţe şi la nivel naţional. În termen de 2 zile de la primire, MMSS transmite către MIPE, cu adresă oficială, lista finală cu gospodăriile eligibile, pe categorii de eligibilitate conform prevederilor art. 3 din Ordonanţă, precum şi lista persoanelor excluse din lista beneficiarilor eligibili ca urmare a depăşirii pragului de venit de 2.000 lei/loc de consum.
    (3) Pentru potenţialii beneficiari care figurează în bazele de date ca având domiciliul împreună cu mai mult de 15 persoane, MIPE solicită Companiei Naţionale „Poşta Română“ - S.A. distribuirea unor declaraţii pe propria răspundere cu privire la situaţia locativă reală, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul ordin.
    (4) Pentru persoanele care sunt marcate ca fiind excluse din lista beneficiarilor eligibili fie din cauza depăşirii pragului de venit individual de 2.000 lei, fie din cauza depăşirii pragului de venit mediu de 2.000 lei/persoană la locul de consum respectiv, după primirea listelor finale de la MMSS, MIPE solicită Companiei Naţionale „Poşta Română“ - S.A. transmiterea către aceste persoane a unor informări scrise cu privire la intervenirea situaţiei de neeligibilitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul ordin.
    (5) Pentru rezolvarea situaţiei de neeligibilitate, beneficiarii au posibilitatea fie să clarifice situaţia locativă a coabitanţilor, adresându-se serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, în vederea încetării menţiunii privind stabilirea domiciliului, fie să se adreseze serviciului de asistenţă socială din cadrul primăriei în raza căreia au domiciliul în vederea întocmirii unei anchete sociale, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 6 la prezentul ordin.
    (6) Pentru situaţia titularilor de card de energie care beneficiază de încălzire în sistem centralizat, MIPE solicită Companiei Naţionale „Poşta Română“ - S.A. distribuirea modelului de certificat de validare a datoriei, aprobat prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 3.237/2022 privind aprobarea modelului de card de energie şi a modelului de certificat de validare a datoriei faţă de asociaţia de proprietari/locatari, cu modificările ulterioare, către toate asociaţiile de proprietari/locatari de pe teritoriul României, împreună cu scrisoarea de instrucţiuni, conform anexei nr. 7 la prezentul ordin.
    (7) Locurile de consum comune care au fost identificate eronat în urma interogării datelor la DGEP, în situaţiile în care acest lucru este posibil conform acurateţei datelor, sunt identificate de Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A.

    ART. 4
    (1) Etapa a II-a de stabilire a beneficiarilor sprijinului de compensare a preţului la energie presupune efectuarea de procese informatice în aplicaţia informatică menţionată la art. 1 alin. (1) în baza datelor şi informaţiilor centralizate în urma colectării şi prelucrării declaraţiilor pe propria răspundere şi a anchetelor sociale de către reprezentanţii Companiei Naţionale „Poşta Romană“ - S.A.
    (2) În cazul transmiterii de către Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A., în mod electronic şi securizat, a datelor colectate din declaraţiile pe propria răspundere prevăzute în Ordonanţă, se verifică CNP-urile din fiecare declaraţie pe propria răspundere prin interogarea în baza de date a DGEP, pentru a obţine informaţii cu privire la: validitate CNP şi deces.
    (3) CNP-urile validate ca urmare a interogării menţionate la alin. (2) sunt prelucrate conform art. 3 alin. (1) pct. 5-11, iar lista prevăzută la art. 3 alin. (1) pct. 12 se actualizează în acest sens.
    (4) În cazul în care în lista de CNP-uri prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) se constată omisiuni, acestea sunt operate de utilizatori CNPP şi ANPIS în aplicaţia informatică prevăzută la art. 1 alin. (1), iar aceasta din urmă rulează etapele prevăzute la art. 3 alin. (1) pct. 1-11. Lista prevăzută la pct. 12 se actualizează în acest sens.
    (5) Pentru situaţia prevăzută la art. 3 alin. (5), aplicaţia informatică menţionată la art. 1 alin. (1) reinteroghează săptămânal, prin serviciul expus de DGEP, lista persoanelor cu status neeligibil, iar în cazul celor pentru care situaţia locativă sa soluţionat sau pentru care s-a efectuat ancheta socială se reinteroghează şi bazele de date menţionate la art. 3 alin. (1) pct. 9.
    (6) MMSS validează săptămânal în aplicaţia informatică locurile de consum nou-adăugate şi generează lista gospodăriilor eligibile finale, pe categorii de eligibilitate conform art. 3 din Ordonanţă, iar MIPE generează lista cu locurile de consum validate de MMSS şi o transmite, în termen de 2 zile, cu adresă oficială, către Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A.
    (7) Locurile de consum comune, în situaţiile în care acest lucru este posibil conform acurateţei datelor, sunt identificate de Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A.
    (8) Pentru situaţiile în care pentru un loc de consum s-a emis cardul de energie, iar Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. identifică existenţa mai multor locuri de consum la aceeaşi adresă ori pentru situaţiile în care au fost eliberate mai multe carduri de energie pentru acelaşi loc de consum, iar Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. identifică existenţa unui singur loc de consum, aceasta anulează cardurile emise şi distribuie declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art. 3 alin. (3), prevederile alin. (2), (3) şi (6) fiind aplicate în mod corespunzător.

    ART. 5
    Schema logică a fluxului informatic în baza căruia funcţionează aplicaţia informatică prevăzută la art. 1 alin. (1) este prevăzută în anexele nr. 1, 2 şi 3 la prezentul ordin.

    ART. 6
    (1) În cazul intervenirii situaţiei de neeligibilitate a unui beneficiar, cum ar fi: decesul, realizarea de venituri mai mari decât cele prevăzute de Ordonanţă, comunicarea de către beneficiar a unor informaţii suplimentare, refuzul de primire a sprijinului, instituţia care deţine informaţia despre persoana în cauză trimite notificare, în cel mai scurt timp posibil, către MIPE şi Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A., iar ulterior cardul de energie este invalidat de către Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A.
    (2) Ca urmare a prelucrării declaraţiilor pe propria răspundere sau a anchetelor sociale pentru prima tranşă, în situaţia în care un coabitant este deja în lista de beneficiari sau coabitanţi pentru care a fost emis card de energie la un alt loc de consum, apartenenţa acestuia la locul de consum pentru care s-a completat declaraţia pe propria răspundere este luată în considerare doar dacă prin eliminarea acestuia de la locul de consum pentru care era emis cardul de energie locul de consum respectiv rămâne eligibil din punctul de vedere al condiţiilor de eligibilitate prevăzute de Ordonanţă. Dacă locul de consum pentru care a fost emis card de energie devine neeligibil prin eliminarea persoanei care apare şi pe declaraţia pe propria răspundere sau în rezultatul anchetei sociale, persoana în cauză este ignorată pentru prima tranşă a sprijinului, la tranşa a doua urmând să fie revizuite în aplicaţia informatică ambele locuri de consum prin rularea etapelor prevăzute la art. 3.
    (3) În situaţia în care, ca urmare a prelucrării declaraţiilor pe propria răspundere sau a anchetelor sociale, rezultă că un potenţial beneficiar sau un coabitant se regăseşte la mai multe locuri de consum, pentru acesta nu se emite cardul de energie. Aplicaţia informatică menţionată la art. 1 alin. (1) generează lista cu persoanele care se află în această situaţie. Pentru persoanele astfel identificate, Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. ia o nouă declaraţie pe propria răspundere în care persoanele precizează locul de consum la care se află. După colectarea şi prelucrarea datelor din aceste declaraţii pe propria răspundere se verifică, prin aplicaţia informatică menţionată la art. 1 alin. (1), eligibilitatea acelor locuri de consum şi, în funcţie de rezultatul verificărilor, se emite cardul de energie.

    ART. 7
    În situaţia în care informaţiile din bazele de date pe care le gestionează nu fac obiectul unor cerinţe de securitate specifice, instituţiile şi autorităţile publice menţionate la art. 25 alin. (8) din Ordonanţă pun la dispoziţia STS un serviciu web securizat pentru consultarea veniturilor medii/pensiei aferente unui CNP din lista prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b).

    ART. 8
    Structura datelor din fişierul de export este prevăzută în anexa nr. 8.

    ART. 9
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 10
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Lucian-Ovidiu Heiuş
                    Directorul general al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor,
                    Cătălin-Aurel Giulescu
                    Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
                    Ionel-Sorin Bălan

    ANEXA 1

 (a se vedea imaginea asociată)
    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

    ANEXA 2

 (a se vedea imaginea asociată)
    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

    ANEXA 3

 (a se vedea imaginea asociată)
    *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

    ANEXA 4





    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    (model)
    Subsemnatul/Subsemnata, ............................, beneficiar/ă al/a Programului ..................., cu domiciliul în ........ (Se va menţiona adresa completă, inclusiv numărul poştal al străzii)......, legitimat/ă cu ...... seria ....... numărul ....................., CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ], eliberat de .......... la data de .................., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii publice, declar prin prezenta, pe propria răspundere, că locuiesc la imobilul din strada .................... nr. ........., UAT ...................., satul ............, judeţul .............., împreună cu următoarele persoane:
    1. numele, prenumele ...................., CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]
    2. numele, prenumele ........................, CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]\u-3928?\u-3928?
    3. numele, prenumele ......................, CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]
    4. numele, prenumele ........................, CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]
    5. numele, prenumele .........................., CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]
    6. numele, prenumele .........................., CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]
    7. numele, prenumele ..........................., CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]\u-3928?\u-3928?
    Prin semnarea prezentei declaraţii împuternicesc Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. să colecteze şi să prelucreze datele cu caracter personal în vederea emiterii cardului de energie prevăzut de dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările şi completările ulterioare.
    Dau prezenta declaraţie şi o susţin.
    Data
    Semnătura
    OJP ............................
    Subunitatea poştală .........................
    Salariat poştal ........................
    Nr. listă ...................... Nr. poziţie în cadrul listei ............

    ANEXA 5





    ÎNŞTIINŢARE
    privind neîndeplinirea venitului de eligibilitate
    Către:
    Stimate domnule/Stimată doamnă,
    Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se poate compensa factura la energie indiferent de natura acesteia, respectiv energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne pentru foc, păcură, peleţi şi alte materiale de încălzire, vă informăm că aţi fost exclus/ă din lista beneficiarilor eligibili ca urmare a depăşirii pragului de venit de 2.000 lei/loc de consum deoarece la locul de consum unde aveţi domiciliul figurează următorii colocatari:
    - .....................................
    – .....................................
    – .....................................
    – .....................................
    – .....................................

    Pentru a beneficia de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte tranşa a doua a alocaţiei de sprijin, aveţi posibilitatea să întreprindeţi următoarele măsuri:
    - să vă adresaţi serviciului de asistenţă socială din cadrul primăriei în raza căreia aveţi domiciliul în vederea întocmirii unei anchete sociale;
    – să clarificaţi situaţia locativă a coabitanţilor adresându-vă serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, în vederea încetării menţiunii privind stabilirea domiciliului.

    Cu stimă,
    Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene

    ANEXA 6





    ANCHETĂ SOCIALĂ
    în vederea aplicării prevederilor art. 25 alin. (13)-(17) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022
    privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile
    pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile
    În urma solicitării domnului/doamnei .................................................., în temeiul art. 25 alin. (14) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările şi completările ulterioare, înregistrată cu nr. ...................., reprezentantul SPAS s-a deplasat la adresa indicată de către solicitant şi au fost constatate următoarele:
    A. Adresa la care acesta locuieşte este .....................
    B. Solicitantul coabitează cu:
    1. numele, prenumele .........................., CNP .................., act de identitate .........
    2. numele, prenumele ............................, CNP ....................., act de identitate .........
    3. numele, prenumele ............................., CNP ....................., act de identitate .........
    4. numele, prenumele ..........................., CNP ....................., act de identitate .........
    5. numele, prenumele ..........................., CNP ....................., act de identitate .........
    6. numele, prenumele ........................., CNP ..................., act de identitate .........
    7. numele, prenumele ........................, CNP .................., act de identitate .........
    8. ......

    C. Solicitantul şi coabitanţii, în vederea verificării îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate pentru acordarea cardului pentru energie, sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul acordării cardului de energie, precum şi cu prelucrarea în scop statistic a acestora.

    Numele şi prenumele solicitantului ....................................
    Semnătura ................................
    Numele şi prenumele asistentului social/tehnicianului de asistenţă socială .....................................
    Semnătura ...............................
    Data întocmirii
    ...............................

    ANEXA 7

    Scrisoare către asociaţiile de proprietari
    Către: asociaţiile de proprietari/locatari
    Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea preţului la energie, suportat parţial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările şi completările ulterioare (OUG nr. 166/2022), prin care se poate compensa factura la energie indiferent de natura acesteia, respectiv energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne pentru foc, păcură, peleţi şi alte materiale de încălzire, vă informăm că aveţi obligaţia de a elibera, conform art. 8 alin. (1) din actul normativ menţionat, la solicitarea beneficiarilor de sprijin, certificate de validare a datoriilor curente şi/sau restante pentru consumul de energie termică (căldură în sistem centralizat, centrale termice de bloc).
    În acest scop este necesar să solicitaţi beneficiarului de sprijin acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal în temeiul prevăzut de OUG nr. 166/2022, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor.
    Certificatele de validare a datoriilor trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) datele de identificare ale beneficiarului de sprijin pentru compensarea preţului la energie;
    b) suma datorată de beneficiarul de sprijin pentru consumul de energie termică furnizată în sistem centralizat;
    c) datele de identificare ale asociaţiei de proprietari/locatari şi contul bancar al acesteia;
    d) perioada de consum;
    e) datele de identificare ale furnizorului de energie termică.

    Certificatele de validare a datoriilor se emit în două exemplare, din care un exemplar se păstrează la asociaţia de proprietari/locatari emitentă, iar cel de-al doilea exemplar se păstrează la Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A., ca anexă la documentele care stau la baza plăţii prin serviciul de mandat poştal. Acesta se emite numai pentru titularul care figurează în evidenţele asociaţiei de proprietari/locatari, fără a fi permisă emiterea pentru o altă persoană terţă. Certificatul de validare a datoriilor faţă de asociaţia de proprietari/locatari nu se poate emite de două ori pentru aceeaşi perioadă de consum şi nu pot fi efectuate mai multe plăţi prin serviciul de mandat poştal pentru aceeaşi perioadă de consum.
    La eliberarea certificatului de validare a datoriei este necesar ca beneficiarul să prezinte cartea de identitate în original şi cardul de energie emis în original.
    Certificatul de validare a datoriei anexat trebuie multiplicat şi completat corespunzător pentru fiecare titular de loc de consum care beneficiază de sprijinul privind compensarea facturilor de energie. Titularul locului de consum poate să se prezinte la orice oficiu poştal, cu certificatul de validare a datoriei şi cardul de energie, unde va putea efectua plata datoriei stipulate în certificat prin mandat poştal. Ca urmare a acestei operaţiuni, Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A. va vira sumele respective în contul asociaţiei de proprietari/locatari.
    Asociaţia de proprietari/locatari, la virarea sumelor pe numele beneficiarului şi în contul indicat de dumneavoastră în certificatul de validare a datoriei, este obligată:
    - să opereze în evidenţele contabile plata datoriei beneficiarului faţă de asociaţie;
    – să vireze, în termenul prevăzut de contract, sumele primite din ajutorul pentru încălzire către furnizorul de energie termică.

    Falsificarea certificatelor de validare a datoriilor, utilizarea lor necorespunzătoare şi/sau efectuarea de plăţi în alte scopuri decât cele pentru achitarea datoriilor faţă de furnizorii de energie termică atrag răspunderea civilă şi penală a persoanelor care se fac vinovate de această stare de fapt.
    Anexăm prezentei modelul de certificat de validare a datoriilor, pentru care vă adresăm rugămintea să îl utilizaţi numai în scopul prevăzut de OUG nr. 166/2022.
    Vă facem cunoscut, de asemenea, că aveţi obligaţia de a înregistra în evidenţele dumneavoastră, într-un registru special, certificatele de validare a datoriilor.
    Mulţumim pentru colaborare!
    Cu stimă,
    MINISTERUL INVESTIŢIILOR ŞI PROIECTELOR EUROPENE
    Program finanţat prin Fondul Social European

    ANEXA 8

    Structura datelor din fişierul de export

┌───────────────────┬──────────────┬────────┐
│Câmp │Explicaţie │Sursa │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Declaraţie, │ │
│ │Eligibil, │ │
│ │Neeligibil, │ │
│status │Neeligibil - │calculat│
│ │decedat, │ │
│ │Neeligibil - │ │
│ │în lucru │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │CNP-ul │CNPP, │
│cnp │beneficiarului│ANPIS │
│ │din lista MMPS│ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Numele │DGEP, │
│nume │beneficiarului│ANPIS │
│ │- DGEP │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Prenumele │DGEP, │
│prenume │beneficiarului│ANPIS │
│ │- DGEP │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Numărul de │ │
│colocatari │persoane cu │DGEP, │
│ │acelaşi │ANPIS │
│ │domiciliu │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Răspunsul │ │
│ │primit de la │ │
│dgep_response │DGEP la │DGEP │
│ │interogarea │ │
│ │CNP │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│decedat │true/false │DGEP │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Lista în care │ │
│ │s-a regăsit │ │
│sursa │CNP-ul │CNPP, │
│ │beneficiarului│ANPIS │
│ │(CNPP, HAND, │ │
│ │VMG, ASF) │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│judeţ │Adresa loc de │DGEP, │
│ │consum - judeţ│ANPIS │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│uat │Adresa loc de │DGEP, │
│ │consum - uat │ANPIS │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Adresa loc de │DGEP, │
│localitate │consum - │ANPIS │
│ │localitate │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Adresa loc de │DGEP, │
│strada │consum - │ANPIS │
│ │strada │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│număr │Adresa loc de │DGEP, │
│ │consum - număr│ANPIS │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│bloc │Adresa loc de │DGEP, │
│ │consum - bloc │ANPIS │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│scara │Adresa loc de │DGEP, │
│ │consum - scara│ANPIS │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Adresa loc de │DGEP, │
│apartament │consum - │ANPIS │
│ │apartament │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │status venit │CNIF, │
│venit │personal │CNPP, │
│ │beneficiar │alte │
│ │ │baze │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│id │id loc de │calculat│
│ │consum │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │status venit │CNIF, │
│venit_eligibilitate│mediu pe loc │CNPP, │
│ │de consum │alte │
│ │ │baze │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Lista │DGEP, │
│lista_coabitanţi │prelucrată │ANPIS │
│ │colocatari │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│ │Colocatari │ │
│ │care se găsesc│ │
│observaţii │în locuri de │ │
│ │consum │ │
│ │diferite │ │
├───────────────────┼──────────────┼────────┤
│detalii │ │ │
└───────────────────┴──────────────┴────────┘


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016