Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 128 din 27 ianuarie 2025  privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor  utilizate în activitatea de control a Direcţiei generale antifraudă fiscală    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 128 din 27 ianuarie 2025 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de control a Direcţiei generale antifraudă fiscală

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 120 din 10 februarie 2025
    Având în vedere prevederile:
    - art. 7 lit. B pct. 24 din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    – avizului conform comunicat de Ministerul Finanţelor prin Adresa nr. 744.458 din 10.11.2024,

    în temeiul art. 16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, şi al art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de control a Direcţiei generale antifraudă fiscală, prevăzute în anexele nr. 1a-7a, care fac parte integrantă din prezentul ordin, după cum urmează:
    1. Proces-verbal - anexa nr. 1a;
    2. Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri - anexa nr. 2a;
    3. Proces-verbal de sigilare/desigilare - anexa nr. 3a;
    4. Proces-verbal de prelevare probe - anexa nr. 4a;
    5. Invitaţie - anexa nr. 5a;
    6. Somaţie - anexa nr. 6a;
    7. Notă explicativă - anexa nr. 7a.


    ART. 2
    Formularele prevăzute la art. 1 se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexele nr. 1b-7b, care fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Caracteristicile de tipărire şi editare şi modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexele nr. 1c-7c, care fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 4
    Datele cu caracter personal ce fac obiectul prezentului ordin sunt prelucrate în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.

    ART. 5
    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia generală antifraudă fiscală, va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 6
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.838/2015 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de control a Direcţiei generale antifraudă fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 982 din 30 decembrie 2015.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Nicoleta-Mioara Cîrciumaru

    Bucureşti, 27 ianuarie 2025.
    Nr. 128.
    ANEXA 1a


┌────────────────────────────────┬─────┐
│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE │ │
│ADMINISTRARE FISCALĂ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ │SIGLĂ│
│FISCALĂ │ │
│Direcţia^1 │ │
│........................ │ │
└────────────────────────────────┴─────┘

    ^1 Se menţionează direcţia regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    PROCES-VERBAL
    încheiat în ............... ziua ..... luna ..... anul .....
    Subsemnaţii^2, ..................................., având funcţia de inspector antifraudă în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală, în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent şi a legitimaţiilor de control nr. ..............., am efectuat, în perioada ...................., un control antifraudă la ................., având codul de identificare fiscală .................., înmatriculată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ...................., cu sediul social în localitatea ......................., bd./str. ................ nr. ......, bl. ..., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ..............., cu domiciliul fiscal în localitatea ....................., bd./str. ........................... nr. ......, bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ................., având următoarele obiective: .....................................................................
    ^2 Numele şi prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă.

    Contribuabilul/Plătitorul are ca obiect principal de activitate declarat^3 ................................... şi desfăşoară efectiv activitate constând în ........................................................ .
    ^3 Denumirea şi clasificarea cod CAEN ale obiectului principal de activitate declarat.

    Controlul s-a desfăşurat^4 ............................., unde contribuabilul/plătitorul sus-menţionat are^5 ........................................ .
    ^4 Adresa sediului social/domiciliului fiscal/sediului secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate) sau adresa locului în care se desfăşoară controlul.
    ^5 Menţionarea tipului de sediu (sediul social/domiciliul fiscal, sediul secundar, punct de lucru, sucursală, subunitate). În situaţia în care nu este niciunul dintre locurile menţionate anterior se precizează informaţiile disponibile referitoare la locul controlului, respectiv cele referitoare la proprietar/deţinător şi motivele pentru care controlul se desfăşoară la adresa respectivă.

    În timpul controlului contribuabilul/plătitorul a fost reprezentat de^6 ......................., având calitatea de .............................. .
    ^6 Numele, prenumele, CNP ori numele, prenumele, seria şi numărul actului de identitate, statul emitent şi data emiterii, în cazul persoanelor care nu au domiciliul în România, pentru persoanele care reprezintă contribuabilul/plătitorul în timpul controlului.

    CAP. I
    Constatări
    .....................................................................
    CAP. II
    Prevederile legale încălcate
    .....................................................................
    CAP. III
    Consecinţe şi măsuri dispuse în timpul controlului
    .....................................................................
    La terminarea controlului au fost restituite toate documentele/înscrisurile originale puse la dispoziţia organelor de control, cu excepţia celor reţinute, pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri.
    Faţă de constatările înscrise în prezentul proces-verbal, contribuabilul/plătitorul a formulat/nu a formulat punct de vedere^7 ..................................................... Punctul de vedere faţă de constatările menţionate în procesul-verbal poate fi comunicat în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare.
    ^7 Se consemnează, după caz, punctul de vedere al contribuabilului/plătitorului.

    Prezentul proces-verbal s-a întocmit în ............... exemplare, dintre care un exemplar a fost înmânat contribuabilului/plătitorului şi a fost înregistrat în Registrul unic de control la poziţia nr. ................................... .

┌──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Contribuabil/Plătitor, │
│Inspectori antifraudă, │..........................................................│
│..................................................│(denumirea) │
│..................................................│Reprezentant, │
│(numele, prenumele şi semnătura) │................................................... │
│ │(numele, prenumele şi semnătura) │
└──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 1b

    INSTRUCŢIUNI
    de completare şi utilizare a formularului „Proces-verbal“
    I. Reguli generale referitoare la întocmirea procesului-verbal
    1. Procesul-verbal se întocmeşte de către inspectorii antifraudă cu ocazia controlului antifraudă, pentru constatarea unor situaţii faptice şi documentare existente la un moment dat, pentru stabilirea stării de fapt fiscale, pentru constatarea unor împrejurări privind săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală în domeniul financiar-fiscal şi pentru evaluarea consecinţelor fiscale ale acestora.
    2. Procesul-verbal constituie mijloc de probă în sensul prevederilor art. 55 din Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv în situaţia în care în conţinutul său sunt prezentate consecinţele fiscale ale neregulilor constatate.
    3. În procesul-verbal se menţionează informaţiile, datele, documentele şi înscrisurile relevante pentru stabilirea împrejurărilor în care au fost săvârşite faptele, precum şi explicaţiile scrise ale administratorilor şi/sau ale oricăror persoane implicate în activităţile şi/sau operaţiunile investigate. Refuzul administratorilor şi/sau persoanelor implicate de a oferi explicaţii scrise se menţionează în procesul-verbal, în mod corespunzător.
    4. În cuprinsul procesului-verbal prin care se evaluează consecinţele fiscale, îndeosebi în cazul în care se constată împrejurări privind săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală în domeniul financiar-fiscal, se vor prezenta metodele de determinare a bazei de impunere suplimentare, respectiv modul de calcul al creanţelor fiscale suplimentare, detaliat pe fiecare perioadă fiscală şi impozit, taxă, contribuţie sau alte sume datorate bugetului general consolidat, după caz.
    5. Constatările vor fi susţinute de înscrisuri, în copie certificată sau în original, după caz, precum şi de alte mijloace materiale de probă.
    6. În cazul în care acţiunea de control a fost efectuată simultan ori succesiv în mai multe sedii/locuri unde îşi desfăşoară activitatea acelaşi contribuabil/plătitor, se vor întocmi, de regulă, pentru fiecare caz, procese-verbale în care se vor descrie faptele constatate. Constatările cuprinse în procesele-verbale încheiate în condiţiile menţionate mai sus pot fi valorificate printr-un proces-verbal, la finalizarea controlului antifraudă, care cuprinde descrierea faptelor în ansamblu, a legăturilor dintre acestea şi a eventualelor consecinţe fiscale rezultate. Procesele-verbale în care sunt descrise fapte valorificate ulterior, printr-un alt proces-verbal, fac parte integrantă din acesta din urmă.
    7. În cazul în care, la momentul încheierii procesului-verbal, nu există informaţii referitoare la unul sau mai multe capitole din modelul procesului-verbal, spaţiul aferent capitolului în cauză se barează.
    8. Procesul-verbal încheiat de inspectorii antifraudă în urma unei acţiuni de control se valorifică în funcţie de natura constatărilor şi obiectivul controlului antifraudă.
    9. Procesul-verbal se comunică contribuabilului/plătitorului, potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    II. Modul de completare a procesului-verbal
    A. Partea introductivă a procesului-verbal
    Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:
    1. localitatea şi judeţul, data (ziua, luna, anul) în/la care s-a întocmit procesul-verbal;
    2. numele şi prenumele complet al fiecărui inspector antifraudă care efectuează controlul;
    3. obiectivele controlului individualizate corespunzător şi perioada supusă verificării, după caz;
    4. în situaţia în care adresa sediului social este diferită de adresa domiciliului fiscal, adresele se menţionează în mod corespunzător;
    5. denumirea şi clasificarea cod CAEN ale obiectului principal de activitate declarat şi descrierea succintă a activităţii efectiv desfăşurate;
    6. adresa unde s-a efectuat controlul, respectiv adresa sediului social/domiciliului fiscal ori a sediului secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate) sau adresa locului în care s-a desfăşurat controlul, în situaţia în care nu este niciuna dintre cele menţionate anterior;
    7. tipul sediului (sediul social/domiciliul fiscal, sediul secundar etc.); în situaţia în care nu este niciunul dintre locurile menţionate anterior se precizează informaţiile disponibile referitoare la locul respectiv, în special cele referitoare la proprietar/deţinător şi motivele pentru care controlul se desfăşoară la adresa respectivă;
    8. numele, prenumele, CNP ori numele, prenumele, seria şi numărul actului de identitate, statul emitent şi data emiterii, în cazul persoanelor care nu au domiciliul în România, pentru persoanele care reprezintă contribuabilul/plătitorul în timpul controlului, după caz. În partea generală a procesului-verbal se menţionează informaţii referitoare la persoanele care reprezintă contribuabilul/plătitorul şi care au asistat la efectuarea controlului, respectiv datele de identificare, calitatea acestora, raporturile juridice cu contribuabilul/plătitorul (de exemplu: reprezentant al societăţii care asigură servicii de contabilitate, reprezentant al societăţii care asigură servicii juridice, reprezentant legal, administrator, asociat, acţionar, împuternicit etc.) şi documentele care justifică raporturile juridice cu contribuabilul/plătitorul. În situaţia în care, la momentul încheierii procesului-verbal, la locul efectuării controlului nu se află niciun reprezentant al contribuabilului/plătitorului verificat, acest fapt se menţionează în procesul-verbal, în mod corespunzător.


    B. Capitolul I - Constatări
    1. În procesul-verbal, constatările sunt descrise cu claritate, iar aspectele constatate sunt raportate la specificul şi obiectivele controlului. În cazul constatării unor aspecte care vor fi valorificate ulterior, îndeosebi în cazul indiciilor privind săvârşirea unor fapte de natură penală în domeniul financiar-fiscal ori a unor fapte de natură contravenţională, se vor descrie clar şi concis împrejurările în care a fost săvârşită fapta, cu indicarea datei sau a perioadei şi locului în care a fost săvârşită.
    2. Constatările inspectorilor antifraudă vor fi susţinute de documente justificative, evidenţe contabile, precum şi de alte înscrisuri şi mijloace materiale de probă, după caz. Înscrisurile care sunt necesare susţinerii constatărilor vor fi ridicate de organul de control în original sau copie certificată. Pentru cele ridicate în original se întocmeşte proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri. Atunci când există suspiciuni cu privire la originea, autenticitatea sau natura marcajelor/ produselor, inspectorii antifraudă pot preleva probe întocmind în acest sens proces-verbal de prelevare probe. La procesul-verbal sunt anexate înscrisurile menţionate anterior, precum şi rezultatele expertizelor tehnice şi analizelor de laborator care constituie mijloace de probă, în condiţiile legii.
    3. Sunt menţionate explicaţiile scrise date de reprezentanţii/administratorii entităţilor controlate ori de alte persoane implicate în activităţile şi/sau operaţiunile investigate, ce pot contribui la stabilirea unor aspecte relevante din activitatea contribuabilului/plătitorului şi care pot clarifica anumite cauze şi/sau împrejurări în legătură cu faptele constatate. Notele explicative se pot lua în orice etapă a controlului, de regulă, după ce s-a epuizat controlul asupra obiectivului la care s-a constatat abaterea ce necesită explicaţii, astfel încât inspectorii antifraudă să fie în măsură să adreseze întrebări precise şi să combată eventualele răspunsuri necorespunzătoare situaţiei de fapt. Inspectorii antifraudă analizează răspunsurile primite şi consemnează constatarea în procesul-verbal, în mod corespunzător.
    4. Dacă cei în cauză refuză să completeze nota explicativă sau să răspundă la unele întrebări din cadrul acesteia, inspectorii antifraudă comunică formularul de Notă explicativă conţinând întrebările adresate persoanei vizate, stabilind termenul în cadrul căruia trebuie primit răspunsul. În cazul în care nu se primeşte răspuns, situaţia de fapt va fi consemnată în procesul-verbal (anexând copia solicitării scrise) şi se aplică, după caz, măsurile legale ce se impun.

    C. Capitolul II - Prevederile legale încălcate - se înscriu prevederile legale încălcate cu indicarea actului normativ, a articolului, alineatului etc., după caz.
    D. Capitolul III - Consecinţe şi măsuri dispuse în timpul controlului
    a) 1. În procesul-verbal se vor menţiona consecinţele fiscale ori suma cu care a fost prejudiciat bugetul general consolidat al statului, detaliat pentru fiecare creanţă fiscală suplimentară şi perioadă fiscală corespunzătoare acesteia, evidenţiindu-se metoda de estimare sau modalitatea de calcul al creanţelor fiscale, după caz.
    2. În procesul-verbal inspectorii antifraudă pot menţiona măsurile operative dispuse contribuabilului/plătitorului, cu precizarea dispoziţiilor din actele normative care trebuie să fie puse în aplicare şi a termenului de realizare, în condiţiile legii.
    3. În situaţia în care se constată incidenţa prevederilor art. 10 alin. (1) din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, contribuabilul/plătitorul va fi informat de acest drept la finalizarea controlului antifraudă, prevederile legale urmând a fi aplicate în mod corespunzător situaţiei de fapt.

    b) Punctul de vedere al contribuabilului/plătitorului - se va prezenta în sinteză punctul de vedere al reprezentantului contribuabilului/plătitorului faţă de constatările menţionate în procesul-verbal, în situaţia în care acesta îl prezintă în timpul controlului.


    III. Semnarea procesului-verbal
    Procesul-verbal se semnează de către inspectorii antifraudă şi de către reprezentantul contribuabilului/plătitorului, pe fiecare pagină completată, iar în cazul în care se refuză semnarea procesului-verbal inspectorii antifraudă vor consemna despre aceasta în cadrul procesului-verbal. Procesul-verbal se comunică contribuabilului/plătitorului conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.


    ANEXA 1c

    Caracteristicile de tipărire şi editare, modul de difuzare,
    utilizare şi păstrare a formularului „Proces-verbal“
    1. Denumire: Proces-verbal
    2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)
    3. Caracteristici de tipărire şi editare: se editează pe ambele feţe cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepţia situaţiilor în care nu este posibilă editarea informatică. Toate paginile completate vor fi numerotate, iar, în situaţia în care nu se editează pe ambele feţe, paginile necompletate vor fi barate.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează de către inspectorii antifraudă cu ocazia controlului efectuat în condiţiile legii.
    6. Se întocmeşte în trei sau patru exemplare, după caz.
    7. Circulă:
    - exemplarul 1, la inspectorii antifraudă care au efectuat controlul;
    – exemplarul 2, la organul fiscal competent cu atribuţii de gestiune a dosarului fiscal;
    – exemplarul 3, la contribuabil/plătitor;
    – exemplarul 4 (după caz), la organele de urmărire penală.

    8. Se arhivează:
    - exemplarul 1, la Direcţia generală/regională antifraudă fiscală;
    – exemplarul 2, la dosarul fiscal al contribuabilului;
    – exemplarul 3, la contribuabil;
    – exemplarul 4, la organul de urmărire penală.


    ANEXA 2a


┌────────────────────────────────┬─────┐
│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE │ │
│ADMINISTRARE FISCALĂ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ │SIGLĂ│
│FISCALĂ │ │
│Direcţia^1 │ │
│........................ │ │
└────────────────────────────────┴─────┘

    ^1 Se menţionează direcţia regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    PROCES-VERBAL
    de ridicare/restituire de înscrisuri
    încheiat în .................... ziua ..... luna ..... anul .....
    Subsemnaţii^2, .............................., având funcţia de inspector antifraudă în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală, în baza prevederilor art. 6 alin. (2) lit. g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, şi ale art. 64 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent şi a legitimaţiilor de control nr. ................, am ridicat de la/restituit^3 ...................., în prezenţa^4 ..............., următoarele (documente, înscrisuri etc.): .................................. .
    ^2 Numele şi prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă.
    ^3 Denumirea contribuabilului/plătitorului, sediul social, codul de identificare fiscală.
    ^4 Numele, prenumele, funcţia/calitatea reprezentantului contribuabilului/plătitorului, precum şi seria şi numărul actului de identitate, autoritatea emitentă şi data emiterii.

    Menţionăm că pentru documentele ridicate s-au lăsat/nu s-au lăsat copii certificate.
    Documentele/Înscrisurile au fost ridicate din^5 ........................... .
    ^5 Adresa locului din care au fost ridicate înscrisurile/documentele. Se menţionează şi tipul locului: sediu social, domiciliu fiscal, sediu secundar, punct de lucru, sucursală, subunitate etc. În situaţia în care nu este niciunul dintre locurile menţionate anterior se precizează informaţiile disponibile referitoare la acesta, respectiv cele referitoare la proprietar/deţinător şi motivele pentru care documentele/înscrisurile au fost ridicate din acel loc.

    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în două exemplare, din care unul a fost înmânat contribuabilului/plătitorului.

┌──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Contribuabil/Plătitor, │
│Inspectori antifraudă, │..........................................................│
│..................................................│(denumirea) │
│..................................................│Reprezentant, │
│(numele, prenumele şi semnătura) │................................................... │
│ │(numele, prenumele şi semnătura) │
├──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Martori, │
│................................................................. │
│.................................................................. │
│[numele şi prenumele, semnătura, B.I./C.I./ │
│paşaport seria ..... nr. ........., eliberat(ă) de ................ │
│la data de ...............] │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 2b

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului
    „Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri“
    1. Se completează de către inspectorii antifraudă cu ocazia ridicării/restituirii de înscrisuri în original, indiferent de mediul în care sunt stocate, în condiţiile legii.
    2. Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:
    a) localitatea şi judeţul, data (ziua, luna, anul) în/la care s-a întocmit procesul-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri;
    b) numele şi prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă care efectuează controlul;
    c) se precizează denumirea contribuabilului/plătitorului, adresa sediului social, codul de identificare fiscală;
    d) se înscriu numele şi prenumele, funcţia/calitatea persoanei care reprezintă contribuabilul/plătitorul în timpul controlului, precum şi seria şi numărul actului de identitate al acesteia, autoritatea emitentă şi data emiterii. După caz, se pot lua copii ale documentelor ce atestă calitatea acestora în cadrul contribuabilului/plătitorului;
    e) „Documente/Înscrisuri“: sunt specificate toate elementele necesare individualizării probei sau dovezii respective. Documentele şi/sau înscrisurile, în original, pot fi ridicate/restituite pe baza unui opis în care se vor numerota şi se vor descrie pe scurt prin prezentarea unor date, precum: tipul, seria, numărul, conţinutul, numărul de file, registre, carnete, bucăţi sau orice element care permite individualizarea acestora;
    f) se precizează tipul locului: sediul social, domiciliul fiscal, sediul secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate etc.). În situaţia în care nu este niciunul dintre locurile menţionate anterior se vor preciza informaţiile disponibile referitoare la locul controlului, respectiv cele referitoare la proprietar/ deţinător şi motivele pentru care documentele/înscrisurile au fost ridicate din acel loc.

    3. Procesul-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri se semnează de către inspectorii antifraudă şi de către reprezentantul contribuabilului, pe fiecare pagină completată.
    4. În situaţia în care, la momentul încheierii procesului-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri, la locul efectuării controlului nu se află niciun reprezentant al contribuabilului/plătitorului verificat sau, deşi prezent, refuză sau nu poate să semneze, acest fapt se va menţiona în cuprinsul procesului-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri, iar ridicarea înscrisurilor se efectuează în prezenţa a cel puţin un martor asistent. În lipsa unui martor inspectorii antifraudă vor preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri în acest mod. Nu poate avea calitatea de martor un alt inspector antifraudă.
    5. Procesul-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 2c

    Caracteristicile de tipărire şi editare, modul de difuzare, utilizare şi
    păstrare a formularului „Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri“
    1. Denumire: Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri
    2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)
    3. Caracteristici de tipărire şi editare: se editează pe ambele feţe cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepţia situaţiilor în care nu este posibilă editarea informatică, iar, în situaţia în care nu se editează pe ambele feţe, paginile necompletate vor fi barate.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează de către inspectorii antifraudă pentru ridicarea/restituirea de documente/înscrisuri.
    6. Se întocmeşte în două exemplare de inspectorii antifraudă.
    7. Circulă:
    - exemplarul 1, la inspectorii antifraudă;
    – exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.

    8. Se arhivează:
    - exemplarul 1, la Direcţia generală/regională antifraudă fiscală;
    – exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.


    ANEXA 3a


┌────────────────────────────────┬─────┐
│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE │ │
│ADMINISTRARE FISCALĂ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ │SIGLĂ│
│FISCALĂ │ │
│Direcţia^1 │ │
│........................ │ │
└────────────────────────────────┴─────┘

    ^1 Se va menţiona direcţia regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    PROCES-VERBAL
    de sigilare/desigilare încheiat în ............... ziua ..... luna ..... anul .....
    Subsemnaţii^2, ....................................., având funcţia de inspector antifraudă în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală, în baza prevederilor art. 6 alin. (2) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013, cu modificările şi completările ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent şi a legitimaţiilor de control nr. ..............., astăzi, .........., ora .........., în prezenţa^3 ...................., având funcţia de ................... la^4 ..............., posesor al B.I./C.I./paşaportului seria ...... nr. .........., eliberat(ă) de ............. la data de ........, am procedat la sigilarea următoarelor:^5 ........................
    ^2 Numele şi prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă.
    ^3 Numele şi prenumele reprezentantului contribuabilului/plătitorului.
    ^4 Denumirea contribuabilului/plătitorului, sediul social, codul de identificare fiscală, numărul de înmatriculare la registrul comerţului.
    ^5 Se vor menţiona spaţiile, imobilele, bunurile, valorile, mărfurile, documentele, mijloacele de transport etc., precum şi adresele sau locurile unde se află acestea la momentul sigilării/desigilării.

    Cele sigilate aparţin^6 ................................. .
    ^6 Denumirea contribuabilului/plătitorului, adresa sediului social/domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de înmatriculare la registrul comerţului.

    Sigilarea a fost determinată de^7 .................. .
    ^7 Se invocă motivul sigilării.

    A fost aplicat sigiliul^8 ................................ .
    ^8 Caracteristicile sigiliului/sigiliilor aplicat/aplicate (serie/număr, după caz).

    În conformitate cu prevederile art. 260 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, înlăturarea sau distrugerea sigiliului constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.
    Prezentul proces-verbal a fost întocmit în două exemplare, din care un exemplar a fost înmânat ......... .

┌──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Contribuabil/Plătitor, │
│Inspectori antifraudă, │..........................................................│
│..................................................│(denumirea) │
│..................................................│Reprezentant, │
│(numele, prenumele şi semnătura) │................................................... │
│ │(numele, prenumele şi semnătura) │
├──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Martori, │
│................................................................. │
│.................................................................. │
│[numele şi prenumele, semnătura, B.I./C.I./ │
│paşaport seria ..... nr. ........., eliberat(ă) de ................ │
│la data de ...............] │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Subsemnaţii, .............................., având funcţia de inspector antifraudă în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală, în baza prevederilor art. 6 alin. (2) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, a ordinelor de serviciu permanent şi a legitimaţiilor de control nr. .........., astăzi .........., ora .........., în prezenţa^3 .........., având funcţia de .................... la^4 .............., posesor al B.I./C.I./paşaportului seria ..... nr. .........., eliberat(ă) de ............... la data de ........................., am procedat la desigilarea următoarelor^5 .................... după verificarea prealabilă a sigiliului aplicat, care a fost găsit intact. (În orice altă situaţie se va preciza starea sigiliului)

┌──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Contribuabil/Plătitor, │
│Inspectori antifraudă, │..........................................................│
│..................................................│(denumirea) │
│..................................................│Reprezentant, │
│(numele, prenumele şi semnătura) │................................................... │
│ │(numele, prenumele şi semnătura) │
├──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Martori, │
│................................................................. │
│.................................................................. │
│[numele şi prenumele, semnătura, B.I./C.I./ │
│paşaport seria ..... nr. ........., eliberat(ă) de ................ │
│la data de ...............] │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 3b

    Instrucţiuni pentru completarea şi utilizarea formularului
    „Proces-verbal de sigilare/desigilare“
    1. Se întocmeşte de către inspectorii antifraudă, în situaţii precum:
    a) există indicii conform cărora în locurile de producţie, depozitare, comercializare sau pe timpul transportului se găsesc bunuri/produse a căror provenienţă nu este dovedită legal, bunuri care se produc fără îndeplinirea condiţiilor legale ori bunuri care au servit sau sunt destinate să servească la săvârşirea unor fapte contravenţionale ori penale, pentru asigurarea integrităţii bunurilor, în vederea finalizării acţiunii de control;
    b) există indicii/suspiciuni că documentele, înscrisurile, bunurile necesare efectuării controlului au fost sustrase, distruse ori nu se poate face un inventar al acestora în vederea ridicării/reţinerii acestora;
    c) în activităţile de monitorizare a transporturilor de bunuri;
    d) în alte cazuri în care se impune sigilarea, în condiţiile legii.

    2. Sunt înscrise informaţiile referitoare la calitatea persoanelor care reprezintă contribuabilul/plătitorul (administrator/angajat/împuternicit etc.) la sigilare şi la desigilare, după caz.
    3. În situaţia în care se sigilează mijloace de transport, iar locul sigilării este diferit de locul desigilării se vor înscrie informaţiile referitoare la locul în care are loc desigilarea.
    4. În situaţia în care, la momentul încheierii procesului-verbal de sigilare/desigilare, la locul efectuării controlului nu se află niciun reprezentant al contribuabilului/plătitorului verificat sau, deşi prezent, refuză sau nu poate să semneze, acest fapt se va menţiona în cuprinsul procesului-verbal de sigilare/desigilare, iar sigilarea/desigilarea se efectuează în prezenţa a cel puţin un martor asistent. În lipsa unui martor, inspectorii antifraudă vor preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal de sigilare/desigilare în acest mod. Nu poate avea calitatea de martor un alt inspector antifraudă.
    5. Procesul-verbal de sigilare/desigilare se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 3c

    Caracteristicile de tipărire şi editare, modul de difuzare, utilizare
    şi păstrare a formularului „Proces-verbal de sigilare/desigilare“
    1. Denumire: Proces-verbal de sigilare/desigilare
    2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)
    3. Caracteristici de tipărire şi editare: se editează pe ambele feţe cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepţia situaţiilor în care nu este posibilă editarea informatică.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează de către inspectorii antifraudă pentru sigilare/desigilare.
    6. Se întocmeşte în două exemplare de inspectorii antifraudă.
    7. Circulă:
    - exemplarul 1, la inspectori antifraudă;
    – exemplarul 2, la contribuabilul/plătitorul supus controlului sau la deţinătorul legal al spaţiului sigilat.

    8. Se arhivează:
    - exemplarul 1, la Direcţia generală/regională antifraudă fiscală;
    – exemplarul 2, la contribuabil/plătitor.


    ANEXA 4a


┌────────────────────────────────┬─────┐
│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE │ │
│ADMINISTRARE FISCALĂ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ │SIGLĂ│
│FISCALĂ │ │
│Direcţia^1 │ │
│........................ │ │
└────────────────────────────────┴─────┘

    PROCES-VERBAL
    de prelevare probe încheiat
    în .................... ziua ........ luna ......... anul .........
    Subsemnaţii, ...............................^2, având funcţia de inspector antifraudă în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală, în temeiul art. 6 alin. (2) lit. g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014 cu modificările ulterioare, al ordinelor de serviciu permanent şi al legitimaţiilor de control nr. .............., în cadrul controlului antifraudă, efectuat la ...................^3, având codul de identificare fiscală ..................., cu sediul social în localitatea ....................................., bd./str. ....................... nr. ......, bl. ....., sc......., et. ......., ap. ......., judeţul/sectorul ............., cu domiciliul fiscal în localitatea ............, bd./str. ....................... nr. ......., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ......................, am procedat la prelevarea:
    ^1 Direcţia regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă.
    ^2 Numele şi prenumele complete ale fiecărui inspector antifraudă.
    ^3 Denumirea contribuabilului/plătitorului la care se efectuează controlul antifraudă.

    A. .............^4 banderole/timbre de marcare, aplicate pe ..........................^5 din stocul faptic de .............^6 identificat/în ......................^7, aparţinând ...........................^8, situat în .............................^9.
    ^4 Numărul de marcaje care se prelevă.
    ^5 Se completează în situaţia în care banderolele/timbrele de marcare erau aplicate pe recipientele/pachetele, cu descrierea detaliată a recipientelor/pachetelor de pe care acestea se prelevează, după caz.
    ^6 Se înscrie numărul de produse care constituie stocul faptic de pe care au fost prelevate probele sau numărul total de banderole/timbre identificate (neutilizate ori utilizate şi desprinse de pe recipiente/pachete anterior controlului), după caz.
    ^7 Se înscrie locul de unde au fost prelevate probele şi/sau mijlocul de transport în care se aflau probele/bunurile în momentul controlului, după caz.
    ^8 Se înscrie/înscriu denumirea/numele şi prenumele persoanei căreia îi aparţine, terenul şi/sau clădirea ori mijlocul de transport, după caz.
    ^9 Se înscrie adresa completă a locului de unde au fost prelevate probele.
    Marcajele sunt inscripţionate astfel^10:
    ^10 Se vor completa datele inscripţionate pe marcajele care se prelevează: denumirea operatorului economic cu drept de marcare şi codul de marcare atribuit acestuia, denumirea generică a produsului, respectiv ţigarete, ţigări, ţigări de foi, tutun de fumat, alcool, băuturi slab alcoolizate - după caz, băuturi spirtoase, ţuică, rachiuri din fructe, produse intermediare, seria şi numărul care identifică în mod unic banderolele/timbrul, cantitatea nominală exprimată în litri de produs conţinut, concentraţia alcoolică în volum.
    ..................................................................
    ..................................................................

    Cele ……… marcaje se introduc în 4 plicuri, după cum urmează:
    - plicul 1 conţine ............... marcaje numerotate de la .......... la ..........;
    – plicul 2 conţine ............... marcaje numerotate de la .......... la ..........;
    – plicul 3 conţine ............... marcaje numerotate de la .......... la .........;
    – plicul 4 conţine ............... marcaje numerotate de la .......... la ...........

    Cele 4 plicuri au fost sigilate^11 în prezenţa reprezentantului contribuabilului/plătitorului verificat şi semnate de acesta şi de către echipa de control.
    ^11 Prin sigilarea plicului se înţelege închiderea acestuia prin suprapunerea suprafeţelor acoperite cu adeziv şi semnarea în locul punctelor de legătură, respectiv pe linia de lipire a plicului.

    Prezentul proces-verbal a fost înregistrat în Registrul unic de control la poziţia ........ .

    B. ..............^12 din stocul faptic de ..................^13 identificat/în .............^14, aparţinând ................^15, situat în .....................................^16.
    ^12 Se menţionează numărul produselor care se prelevează şi descrierea acestora.
    ^13 Se menţionează numărul produselor şi descrierea acestora care constituie stocul faptic din care s-au prelevat probele.
    ^14 Se înscrie locul de unde au fost prelevate probele şi/sau mijlocul de transport în care se aflau probele/bunurile în momentul controlului/prezentării, după caz.
    ^15 Se înscrie/înscriu denumirea/numele şi prenumele persoanei căreia îi aparţine, terenul şi/sau clădirea ori mijlocul de transport, după caz.
    ^16 Se înscrie adresa completă a locului de unde au fost prelevate probele.
    Produsele prelevate au fost ambalate, etichetate şi sigilate, astfel:
    - proba/eşantion 1 .....................;
    – proba/eşantion 2 .....................;
    – proba/eşantion 3 .....................;
    – proba/eşantion 4 ..................... .


    Cele 4 probe/eşantioane au fost sigilate în prezenţa reprezentantului contribuabilului/plătitorului verificat.
    Prelevarea s-a făcut prin sondaj, în prezenţa ..................^17, având calitatea de .............., la ................
    ^17 Se înscriu numele şi prenumele reprezentantului contribuabilului/plătitorului, precum şi seria şi numărul actului de identitate, autoritatea emitentă şi data când a fost emis.

    Prin semnarea procesului-verbal de prelevare probe, contribuabilul/plătitorul recunoaşte reprezentativitatea, pentru întregul lot de marfă, a probelor prelevate.
    Prezentul proces-verbal de prelevare probe s-a încheiat în ............. exemplare^18, din care unul a fost înmânat contribuabilului/plătitorului, împreună cu plicul/proba/eşantionul nr. .................................^19, iar celelalte ....... exemplare ale procesului-verbal de prelevare probe împreună cu plicurile/probele/ eşantioanele nr. ..............^19 au fost luate de organele de control.
    ^18 Procesul-verbal de prelevare probe se întocmeşte în 3 exemplare. În situaţia în care prin acelaşi proces-verbal de prelevare probe se prelevează atât probă de marcaj, cât şi eşantioane de produse, procesul-verbal de prelevare probe se va încheia în 4 exemplare.
    ^19 Numărul plicului şi/sau probei/eşantionului.


┌─────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│Inspectori antifraudă, │ │
│.............................│Reprezentant contribuabil/plătitor, │
│............................ │.............................................│
│(numele, prenumele şi │(numele, prenumele, funcţia şi semnătura) │
│semnătura) │ │
├─────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┤
│Martori, │
│............................ │
│............................ │
│[numele şi prenumele, semnătura, B.I./C.I./ │
│Paşaport seria ..... nr. ........., eliberat(ă) de ................ │
│la data de ....................] │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 4b

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului
    „Proces-verbal de prelevare probe“
    1. Reprezintă documentul pe care inspectorii antifraudă îl întocmesc pentru prelevarea unor probe. Prin excepţie de la pct. 1 din anexa nr. 3b la ordin, în cazul sigiliilor de unică folosinţă aplicate probelor prelevate nu se întocmeşte proces-verbal de sigilare/desigilare. Informaţiile referitoare la sigiliile de unică folosinţă aplicate se regăsesc, în mod corespunzător, printre cele înscrise la fiecare probă/eşantion constituită/constituit.
    2. Se completează de inspectorii antifraudă cu ocazia controlului, când există suspiciuni cu privire la originea, autenticitatea sau natura marcajelor/produselor care fac obiectul prelevării. Procesul-verbal de prelevare probe poate cuprinde datele/informaţiile de la lit. A, lit. B ori de la lit. A şi B, în funcţie de tipul probelor prelevate.
    2.1. În cazul marcajelor, după prelevarea probelor se formează 4 plicuri, în care se introduc acelaşi număr şi aceleaşi tipuri de marcaje. Plicurile cu marcaje vor fi sigilate şi semnate de echipa de control şi de reprezentantul contribuabilului/plătitorului.
    Cele 4 plicuri vor circula astfel:
    - plicul nr. 1 se lasă contribuabilului/plătitorului;
    – plicurile nr. 2, 3 şi 4 se ridică de către echipa de control. Plicul nr. 2 rămâne în posesia echipei de control, plicul nr. 3 se transmite spre expertizare Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională“ - S.A., iar plicul nr. 4 se păstrează la organul de control pentru a fi utilizat la contraexpertiză, dacă este cazul.


    2.2. În cazul eşantioanelor de produse se prelevează 4 probe, care vor avea următoarea destinaţie:
    - proba/eşantionul nr. 1 se lasă contribuabilului/plătitorului;
    – probele/eşantioanele nr. 2, 3 şi 4 se ridică de către echipa de control. Proba/Eşantionul nr. 2 rămâne în posesia echipei de control, proba/eşantionul nr. 3 se transmite spre analiză/examinare/expertizare în laboratoare de specialitate agreate, iar proba/eşantionul nr. 4 se păstrează la organul de control pentru a fi utilizat(ă) la contraexpertiză, dacă este cazul.
    Descrierea produselor prelevate va cuprinde date/informaţii cu privire la recipientele/pachetele în care sunt ambalate (de exemplu: pachete conţinând fiecare 20 de ţigarete ş.a.m.d.) şi orice alte date/informaţii relevante care permit individualizarea produsului precum denumirea, tipul şi, în măsura în care sunt disponibile, date/informaţii semnificative extrase de pe eventualele etichete aplicate pe produse (de exemplu: denumirea producătorului, codul de bare/identificare ş.a.m.d.). În situaţia în care produsele prelevate sunt marcate şi banderolele/timbrele nu fac obiectul prelevării şi nu se desprind de pe produse la momentul controlului/prelevării, descrierea produselor prelevate va cuprinde şi datele/informaţiile aferente marcajelor aplicate pe fiecare produs.


    3. Procesul-verbal de prelevare probe se semnează de către inspectorii antifraudă şi de către reprezentantul contribuabilului pe fiecare pagină completată.
    4. În situaţia în care, la momentul încheierii procesului-verbal de prelevare probe, la locul efectuării controlului nu se află niciun reprezentant al contribuabilului/plătitorului verificat sau, deşi prezent, refuză sau nu poate să semneze, acest fapt se va menţiona în cuprinsul procesului-verbal de prelevare probe, iar prelevarea de probe se efectuează în prezenţa cel puţin a unui martor asistent. În lipsa unui martor, inspectorii antifraudă vor preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal de prelevare probe în acest mod. Nu poate avea calitatea de martor un alt inspector antifraudă.
    5. Procesul-verbal de prelevare probe se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 4c

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi
    de păstrare a formularului „Proces-verbal de prelevare probe“
    1. Denumire: Proces-verbal de prelevare probe
    2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)
    3. Caracteristici de tipărire şi editare: se editează pe ambele feţe cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepţia situaţiilor în care nu este posibilă editarea informatică, iar în situaţia în care nu se editează pe ambele feţe paginile necompletate vor fi barate.
    4. Se difuzează: gratuit.
    5. Se utilizează: de către inspectorii antifraudă pentru prelevarea de probe.
    6. Se întocmeşte: în trei sau patru exemplare, după caz. În situaţia în care prin procesul-verbal de prelevare probe se prelevă atât marcaje, cât şi eşantioane de produse, acesta se va încheia în 4 exemplare.
    7. Circulă:
    - exemplarul 2, la contribuabil/plătitor sau la deţinătorul bunurilor prelevate;
    – exemplarele 1, 3 şi 4, la inspectorii antifraudă.
    Exemplarele 3 şi 4, după caz, vor însoţi probele pentru analiză/examinare/expertizare la unitatea emitentă/laboratoarele agreate.


    8. Se arhivează:
    - exemplarul 2, la contribuabil/plătitor sau la deţinătorul bunurilor prelevate;
    – exemplarele 1 şi 3, la Direcţia generală/regională antifraudă fiscală;
    – exemplarul 4, după caz, la laboratoarele agreate/unitatea emitentă.


    ANEXA 5a


┌────────────────────────────────┬─────┐
│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE │ │
│ADMINISTRARE FISCALĂ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ │SIGLĂ│
│FISCALĂ │ │
│Direcţia*) │ │
│........................ │ │
└────────────────────────────────┴─────┘

    *) Se va menţiona direcţia regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    INVITAŢIE
    întocmită în .........., ziua ....., luna ....., anul .....
    Domnului/Doamnei .........................., în calitate de ........................ al ............................................
    În vederea clarificării unor aspecte din activitatea ............................, subsemnaţii, ........................., inspectori antifraudă în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală, în baza art. 56 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, vă invităm în data de ............., ora ........., la sediul Direcţiei generale/regionale antifraudă fiscală ............ situat în .............................., în vederea efectuării controlului, ocazie cu care veţi prezenta, conform art. 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele: .................................................................................................... .
    Neprezentarea, în condiţiile de mai sus, constituie contravenţie conform art. 336 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi se sancţionează cu amendă contravenţională conform art. 336 alin. (2) lit. a) din acelaşi act normativ, cu excepţia cazului în care fapta a fost săvârşită în astfel de condiţii încât să fie considerată, potrivit legii, infracţiune.

┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Semnătura de primire │Inspectori antifraudă, │
│.................................│...............................│
│ │...............................│
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘


    ANEXA 5b

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Invitaţie“
    1. Reprezintă documentul prin care un contribuabil/plătitor este invitat şi îi sunt solicitate clarificări/înscrisuri la sediul Direcţiei generale/regionale antifraudă fiscală, în situaţiile în care se impune efectuarea/continuarea controlului ori controlul nu a putut fi efectuat la sediul social, domiciliul fiscal sau un sediu secundar al contribuabilului/plătitorului şi nici într-un loc stabilit de comun acord cu contribuabilul/plătitorul.
    2. Odată cu solicitarea prezenţei la sediul Direcţiei generale/regionale antifraudă fiscală, pentru a da informaţii şi clarificări necesare evaluării situaţiei sale fiscale reale, prin formularul „Invitaţie“ sunt solicitate registre, evidenţe contabile, documente de afaceri şi orice alte înscrisuri necesare clarificării stării de fapt. Solicitarea va avea în vedere un termen rezonabil, astfel încât contribuabilul să îşi poată exercita obligaţia. Prevederile art. 6 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aplicabile în mod corespunzător.
    3. Se întocmeşte în cazurile când acţiunea nu a putut fi efectuată la domiciliul fiscal/sediul secundar al contribuabilului/plătitorului şi nici într-un alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul/plătitorul.
    4. Invitaţia se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 5c

    Caracteristicile de tipărire şi editare, modul de difuzare,
    utilizare şi păstrare a formularului „Invitaţie“
    1. Denumire: Invitaţie
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire şi editare: se editează pe o faţă şi cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepţia situaţiilor în care nu este posibilă editarea informatică.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează: de către inspectorii antifraudă pentru a solicita prezenţa contribuabilului/plătitorului şi punerea la dispoziţie de înscrisuri/clarificări la sediul Direcţiei generale/regionale antifraudă fiscală.
    6. Se întocmeşte în două exemplare de către inspectorii antifraudă.
    7. Circulă:
    - exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;
    – exemplarul 2, la inspectorii antifraudă.

    8. Se arhivează:
    - exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;
    – exemplarul 2, la Direcţia generală/regională antifraudă fiscală.


    ANEXA 6a


┌────────────────────────────────┬─────┐
│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE │ │
│ADMINISTRARE FISCALĂ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ │SIGLĂ│
│FISCALĂ │ │
│Direcţia*) │ │
│........................ │ │
└────────────────────────────────┴─────┘

    *) Se va menţiona direcţia regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    SOMAŢIE
    întocmită în .................., ziua......., luna..........., anul...........
    Domnului/Doamnei ..........................., în calitate de ...................... al ..................................
    Vă înştiinţăm că în baza prevederilor art. 56 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, aţi fost invitat/invitată să vă prezentaţi în data de ............, ora ..........., la sediul Direcţiei generale/regionale antifraudă fiscală .............. situat în ..........................., în vederea efectuării/continuării controlului.
    Întrucât până la data prezentei somaţii nu aţi dat curs celor solicitate prin Invitaţia înregistrată cu nr. ............... din .............., vă somăm să vă prezentaţi în data de .................. la sediul Direcţiei generale/regionale antifraudă fiscală .......................... situat în ........................., în vederea efectuării/continuării controlului, ocazie cu care veţi prezenta, conform art. 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, documentele solicitate în invitaţia sus-menţionată, respectiv:
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................

    În situaţia în care nu veţi da curs solicitării în termen de 15 zile de la comunicarea prezentei somaţii, în cauză sunt incidente prevederile art. 4 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.

┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Semnătura de primire │Inspectori antifraudă, │
│.................................│...............................│
│ │...............................│
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘


    ANEXA 6b

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Somaţie“
    1. Reprezintă documentul prin care reprezentantul legal al unui contribuabil/plătitor este somat să se prezinte, în vederea efectuării/continuării controlului, la sediul Direcţiei generale/regionale antifraudă fiscală, în conformitate cu prevederile art. 56 şi 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare.
    2. Se întocmeşte în cazurile când contribuabilul/plătitorul nu a dat curs, explicit sau implicit, în tot sau în parte, invitaţiei inspectorilor antifraudă pentru efectuarea/continuarea controlului şi astfel refuză nejustificat să prezinte documentele legale şi bunurile din patrimoniu necesare pentru stabilirea situaţiei de fapt fiscale, în scopul împiedicării verificărilor financiare sau fiscale. Prevederile art. 6 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aplicabile în mod corespunzător.
    3. Somaţia se comunică contribuabilului/plătitorului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 6c

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
    utilizare şi păstrare a formularului „Somaţie“
    1. Denumire: Somaţie
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire şi editare: se editează pe o faţă cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepţia situaţiilor în care nu este posibilă editarea informatică.
    4. Se difuzează: gratuit.
    5. Se utilizează: de către inspectorii antifraudă pentru somarea contribuabilului/plătitorului de a se prezenta la sediul Direcţiei generale/regionale antifraudă fiscală şi de a pune la dispoziţie documente/înscrisuri necesare efectuării/continuării controlului, în situaţia în care contribuabilul/plătitorul nu a dat curs invitaţiei.
    6. Se întocmeşte: în două exemplare, de către inspectorii antifraudă.
    7. Circulă:
    - exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;
    – exemplarul 2, la inspectorii antifraudă.

    8. Se arhivează:
    - exemplarul 1, la contribuabil/plătitor;
    – exemplarul 2, la Direcţia generală/regională antifraudă fiscală.


    ANEXA 7a


┌────────────────────────────────┬─────┐
│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE │ │
│ADMINISTRARE FISCALĂ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ │SIGLĂ│
│FISCALĂ │ │
│Direcţia*) │ │
│........................ │ │
└────────────────────────────────┴─────┘

    *) Se va menţiona direcţia regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii antifraudă care efectuează controlul, după caz.
    NOTĂ EXPLICATIVĂ
    Subsemnatul(a), ...................., având calitatea de ............ la ............... de la data de ...../...../.........., legitimat(ă) cu B.I./C.I./paşaport seria ....... nr. ..............., eliberat(ă) de ..........., la data de ...../...../.........., la întrebările formulate de ..........................., având funcţia de inspector antifraudă în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia generală antifraudă fiscală, în baza art. 6 alin. (2) lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, şi a art. 58 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, dau următoarele explicaţii:
    1. Întrebare: ..........................................................
    1. Răspuns: ...........................................................

    2. Întrebare: ..........................................................
    2. Răspuns: ..........................................................

    3. Dacă faţă de cele de mai sus mai aveţi ceva de declarat sau documente de prezentat:
    3. Răspuns: ...........................................................



┌─────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │Dată în faţa noastră │
│Data şi semnătura │Inspectori antifraudă, │
│.................................│..........................................│
│.................................│..........................................│
│ │(numele, prenumele şi semnătura) │
└─────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 7b

    Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Notă explicativă“
    1. Reprezintă documentul prin care inspectorii antifraudă solicită explicaţii scrise reprezentaţilor/ administratorilor entităţilor controlate, precum şi oricăror persoane implicate în activităţile şi/sau operaţiunile investigate, explicaţii care contribuie la stabilirea unor elemente relevante pentru starea de fapt analizată şi care pot clarifica anumite cauze şi/sau împrejurări în legătură cu aspectele constatate.
    2. Solicitarea de explicaţii scrise se va face în timpul controlului, ori de câte ori acestea sunt necesare pentru clarificarea şi definitivarea constatărilor. Notele explicative se pot lua în orice etapă a controlului, de regulă, după ce s-a epuizat controlul asupra obiectivului la care s-a constatat abaterea ce necesită explicaţii, astfel încât inspectorii antifraudă să fie în măsură să adreseze întrebări precise şi să combată eventualele răspunsuri necorespunzătoare.
    3. Întrebările vor fi formulate în mod clar şi concis, pentru a da posibilitatea unor răspunsuri la obiect.
    4. În toate cazurile, explicaţiile la întrebările formulate de inspectorii antifraudă se vor da în scris prin „notă explicativă“.
    5. Paginile se numerotează şi se semnează, pe fiecare pagină, de către inspectorii antifraudă şi de persoana care a dat explicaţii. Paginile necompletate şi spaţiile libere din cadrul notei explicative vor fi barate astfel încât să se evite orice completare ulterioară a acesteia.
    6. În cazul în care nu se primeşte răspuns, refuzul de a coopera la determinarea stării de fapt va fi consemnat în procesul-verbal, în mod corespunzător.

    ANEXA 7c

    Caracteristicile de tipărire şi editare, modul de difuzare,
    utilizare şi păstrare a formularului „Notă explicativă“
    1. Denumire: Notă explicativă
    2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)
    3. Caracteristici de tipărire şi editare: se editează pe ambele feţe. Se poate edita şi cu ajutorul tehnicii de calcul.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează de către inspectorii antifraudă pentru a solicita explicaţii scrise.
    6. Se întocmeşte în 2 exemplare de persoana nominalizată de inspectorii antifraudă pentru a răspunde la întrebări.
    7. Circulă:
    - exemplarul 1, la inspectorii antifraudă;
    – exemplarul 2, la persoana nominalizată să răspundă la întrebări.

    8. Se arhivează:
    - exemplarul 1, la Direcţia generală/regională antifraudă fiscală;
    – exemplarul 2, la contribuabil/plătitor sau persoana nominalizată pentru a răspunde la întrebări, după caz.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016