Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 127 din 3 aprilie 2024  privind aprobarea formularului-tip al cererii de plată pentru anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 127 din 3 aprilie 2024 privind aprobarea formularului-tip al cererii de plată pentru anul 2024

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 292 din 3 aprilie 2024
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 11.829 din 1.04.2024 al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură,
    în baza prevederilor:
    - Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013;
    – Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/2.289 al Comisiei din 21 decembrie 2021 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte prezentarea conţinutului planurilor strategice PAC şi sistemul electronic pentru schimbul securizat de informaţii;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/1.173 al Comisiei din 31 mai 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control din cadrul politicii agricole comune;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/587 al Comisiei de stabilire a unei derogări de la Regulamentul (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte aplicarea standardului privind bunele condiţii agricole şi de mediu ale terenurilor (standardul GAEC) 8, datele de eligibilitate a cheltuielilor pentru contribuţia din FEGA şi normele privind modificările planurilor strategice PAC pentru modificările anumitor ecoscheme pentru anul de cerere 2024;
    – Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/1998, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 şi (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului delegat (UE) nr. 640/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte Sistemul Integrat de Administrare şi Control şi condiţiile pentru refuzarea sau retragerea plăţilor şi pentru sancţiunile administrative aplicabile în cazul plăţilor directe, al sprijinului pentru dezvoltare rurală şi al ecocondiţionalităţii;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014 al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control, măsurile de dezvoltare rurală şi ecocondiţionalitatea, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 226/2015 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor programului naţional de dezvoltare rurală cofinanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 106/2024 privind modalitatea de implementare, îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, a condiţiilor şi altor cerinţe specifice, inclusiv tipurile de documente justificative pentru intervenţiile aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, începând cu anul 2024;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 107/2024 privind implementarea măsurilor şi intervenţiilor compensatorii de mediu şi climă din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 şi din Planul strategic PAC 2023-2027, începând cu anul 2024;
    – Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 125/2024 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, a documentelor justificative şi a condiţiilor pentru implementarea intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, începând cu anul de cerere 2024;
    – Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, PNDR 2014-2020, aprobat conform Deciziei de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C (2015) 3.508 din 26 mai 2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Planului strategic PAC 2023-2027 al României în vederea unui sprijin din partea Uniunii finanţat de Fondul european de garantare agricolă şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C (2022) 8.783 din 7 decembrie 2022, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 39 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 47 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă formularul-tip al cererii de plată pentru anul 2024, prevăzut în anexa nr. 1.

    ART. 2
    (1) Pentru anul 2024 cererea de plată, completată de fermier conform instrucţiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2, se depune la centrele locale/judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, în perioada 4 aprilie-7 iunie 2024.
    (2) Modificările cererilor de plată se depun la APIA în perioada 4 aprilie-7 iunie 2024.
    (3) Cererea de plată se depune la centrele judeţene ale APIA, de către fermierii care solicită la plată o suprafaţă de peste 50 hectare teren agricol, şi la centrele locale ale APIA, de către fermierii care solicită la plată o suprafaţă de până la 50 hectare teren agricol.
    (4) În cazul în care producătorul agricol foloseşte apă pentru irigaţii, odată cu depunerea cererii de plată sau până la data-limită de depunere a acesteia, trebuie să prezinte documente doveditoare ale dreptului de utilizare a apei pentru irigaţii, respectiv: autorizaţia de gospodărire a apelor pentru irigaţii eliberată de către Administraţia Naţională „Apele Române“, calitatea de membru al unei organizaţii a utilizatorilor de apă pentru irigaţii (OUAI), contractul de irigaţii al OUAI încheiat cu Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare sau contractul de irigaţii încheiat între beneficiar şi Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, după caz.

    ART. 3
    (1) APIA primeşte cererile de plată, autorizează cererile de plată/ajutor/sprijin după controale administrative şi pe teren, calculează şi efectuează plăţile către fermieri numai în contul bancar al acestora, conform legislaţiei.
    (2) Depunerea cererilor de plată în anul 2024 se realizează online, prin utilizarea aplicaţiei IPA online şi a mijloacelor electronice de comunicaţii. Dacă cererea de plată cuprinde şi declaraţie privind sectorul zootehnic, fermierul se va adresa prima dată centrelor locale/judeţene ale APIA pentru completarea declaraţiei privind sectorul zootehnic, înainte de accesarea IPA-online. Cererea de plată poate fi depusă şi prin prezentarea fermierilor la centrele judeţene/locale APIA.
    (3) Documentele care dovedesc că terenul agricol se află la dispoziţia solicitanţilor se pot transmite la APIA prin mijloacele electronice disponibile, pe adresele de e-mail ale centrelor judeţene/locale APIA. Adeverinţele conform înscrisurilor din registrul agricol vor fi trimise de primării la solicitarea APIA.
    (4) În anul 2024 fermierii pot semna cererile de plată folosind semnătura electronică.

    ART. 4
    (1) Beneficiarii măsurilor de reconversie/ restructurare a plantaţiilor viticole, asigurarea recoltei strugurilor pentru vin, membrii organizaţiilor de producători din sectorul fructe şi legume au obligaţia de a completa şi depune cererea de plată şi anexele acesteia, după caz, indiferent dacă cererea de plată întruneşte criteriile de eligibilitate.
    (2) În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.508/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de punere în aplicare a măsurii de restructurare/reconversie a plantaţiilor viticole, eligibilă pentru finanţare în cadrul Programului naţional de sprijin în sectorul vitivinicol 2019-2023, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiarii măsurii de restructurare/reconversie vor completa în cererea de plată codul numeric al parcelei viticole, denumit în continuare CNPV, pentru toate parcelele agricole ce au codul de cultură 965 - Suprafeţe viticole realizate prin programul de restructurare/reconversie conform instrucţiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2.
    (3) Beneficiarii măsurii 221 „Prima împădurire a terenurilor agricole“ din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013 şi submăsurii 8.1 „Împăduriri şi crearea de suprafeţe împădurite“ din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, eligibili pentru orice componentă a Primei 2, au obligaţia de a completa şi depune cererea de plată şi anexele acesteia, indiferent dacă solicită sau nu plăţi directe, pentru terenurile agricole şi/sau animalele pe care le deţin, cu excepţia celor care sunt date spre utilizare altor fermieri.
    (4) Beneficiarii submăsurii 15.1 „Plăţi pentru angajamente de silvomediu“ din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 şi intervenţiei DR-07 „Silvomediu şi climă“ din Planul strategic PAC 2023-2027 au obligaţia de a completa şi depune cererea de plată şi anexele acesteia, indiferent dacă solicită sau nu plăţi directe, pentru terenurile agricole şi/sau animalele pe care le deţin, cu excepţia celor care sunt date spre utilizare altor fermieri.

    ART. 5
    (1) Cererea de plată pentru anul 2024 se completează, în format electronic, de către fermieri, prin aplicaţia electronică pusă la dispoziţie de către APIA, şi digitizarea parcelelor agricole declarate se realizează numai după ce au fost completate în prealabil datele despre sectorul zootehnic din cerere.
    (2) Cererea de plată pentru anul 2024 completată electronic de fermieri se listează la centrele APIA numai în ceea ce priveşte secţiunile care cuprind datele declarate de către fermieri şi intervenţiile şi/sau măsurile solicitate şi angajamentele corespunzătoare.
    (3) Documentele specifice intervenţiilor/măsurilor se pot transmite la APIA de către solicitanţi prin mijloace electronice disponibile, cu excepţia adeverinţelor care vor fi transmise în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (7) şi (8) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    În scopul efectuării eficiente a controalelor administrative, APIA va furniza fermierilor implicaţi în cazurile de suprapunere a parcelelor agricole declarate sau de supradeclarare a blocurilor fizice numele şi prenumele celorlalţi fermieri cu care se află în aceste situaţii, la nivel de parcelă/bloc fizic, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.

    ART. 7
    Anexele nr. 1 şi 2*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
    *) Anexele nr. 1 şi 2 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 292 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.


    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu

    Bucureşti, 3 aprilie 2024.
    Nr. 127.
    ANEXA 1-2

    ANEXE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016