Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 124 din 26 iulie 2024  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Direcţiei suport decizional, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 122/2021     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 124 din 26 iulie 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Direcţiei suport decizional, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 122/2021

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 788 din 9 august 2024
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei suport decizional, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 122/2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 854 din 7 septembrie 2021, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) Serviciul managementul calităţii;"

    2. La articolul 16, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Serviciul managementul proiectelor este structura care gestionează portofoliul de proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile, la nivelul structurilor aflate în coordonarea/în componenţa D.S.U., identifică oportunităţile de finanţare, accesează şi monitorizează implementarea proiectelor în domeniul de competenţă pentru care D.S.U., structurile din coordonare, direcţia, Direcţia generală urgenţe medicale şi Direcţia generală pentru protecţie civilă au calitatea de beneficiari."

    3. La articolul 16 alineatul (2), literele h) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "h) prezintă conducerii D.S.U. şi direcţiei raportări periodice referitoare la stadiul implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile şi granturi externe, derulate de structurile aflate în componenţa/coordonarea D.S.U.;
i) monitorizează şi verifică, după caz, rezultatele proiectelor derulate de structurile aflate în componenţa/coordonarea D.S.U., prin raportare la normele şi reglementările aferente surselor de finanţare;"

    4. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Serviciul managementul calităţii este structura de specialitate care asigură crearea şi dezvoltarea unui cadru unitar pentru managementul performant la nivelul D.S.U., structurilor din coordonarea acestuia, direcţiei, Direcţiei generale urgenţe medicale şi Direcţiei generale pentru protecţie civilă, prin îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul implementării, menţinerii şi certificării/recertificării conformităţii sistemului de management al calităţii cu cerinţele specifice standardului SR EN ISO 9001 (ediţia în vigoare), precum şi prin implementarea şi dezvoltarea sistemului de control intern managerial la nivelul direcţiei.
    (2) Serviciul managementul calităţii îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) formulează propuneri pentru creşterea performanţei organizaţionale;
    b) asigură creşterea eficienţei serviciilor oferite de D.S.U., direcţie, Direcţia generală urgenţe medicale şi Direcţia generală pentru protecţie civilă prin implementarea, menţinerea şi certificarea/recertificarea conformităţii sistemului de management al calităţii cu cerinţele specifice standardului SR EN ISO 9001 (ediţia în vigoare);
    c) propune şi participă la implementarea măsurilor pentru creşterea capacităţii personalului de a implementa sisteme şi instrumente unitare de management al calităţii şi performanţei;
    d) asigură şi răspunde de îndeplinirea responsabilităţilor specifice în domeniul managementului calităţii la nivelul direcţiei, Direcţiei generale urgenţe medicale şi Direcţiei generale pentru protecţie civilă;
    e) participă la activităţile de audit în domeniul calităţii efectuate de organismele de certificare în domeniu;
    f) asigură implementarea, menţinerea şi certificarea/ recertificarea conformităţii sistemului de management al calităţii cu cerinţele specifice standardului de referinţă SR EN ISO 9001 (ediţia în vigoare) în cadrul D.S.U., direcţiei, Direcţiei generale urgenţe medicale şi Direcţiei generale pentru protecţie civilă;
    g) desfăşoară activităţi pentru stabilirea, implementarea şi menţinerea proceselor necesare sistemului de management al calităţii;
    h) asigură raportarea către conducerea direcţiei/şeful D.S.U. cu privire la funcţionarea sistemului de management al calităţii şi înaintează propuneri de îmbunătăţire;
    i) asigură întocmirea/verificarea/revizuirea/menţinerea documentelor specifice sistemului de management al calităţii în cadrul D.S.U. şi direcţiei şi acordă sprijin şi îndrumare Direcţiei generale urgenţe medicale şi Direcţiei generale pentru protecţie civilă, precum şi structurilor aflate în coordonarea D.S.U., în procesul de identificare a documentelor specifice sistemului de management al calităţii necesare la nivelul acestora;
    j) asigură elaborarea Programului anual de audit intern pentru sistemul de management al calităţii la nivelul D.S.U.;
    k) asigură organizarea/participarea la auditurile interne ale sistemului de management al calităţii şi poate stabili acţiuni corective;
    l) asigură pregătirea documentelor specifice şi participarea la analiza sistemului de management al calităţii;
    m) întocmeşte Programul de îmbunătăţire continuă la nivelul D.S.U., prin valorificarea datelor primite de la structurile din cadrul direcţiei, Direcţiei generale urgenţe medicale şi Direcţiei generale pentru protecţie civilă;
    n) elaborează Planul de activităţi/management în domeniul calităţii la nivelul D.S.U. - Direcţia suport decizional (DSD) şi urmăreşte realizarea obiectivelor stabilite;
    o) monitorizează, evaluează şi întocmeşte rapoarte privind stadiul îndeplinirii obiectivelor stabilite în Planul de activităţi/management şi în alte documente programatice, care sunt gestionate la nivelul DSD, pe baza datelor furnizate de către structurile din cadrul acesteia;
    p) monitorizează şi informează conducerea D.S.U. cu privire la îndeplinirea obiectivelor stabilite în documente programatice, care sunt gestionate la nivelul structurilor din componenţa/ coordonarea D.S.U.;
    q) participă la elaborarea documentelor de politici publice şi a altor documente programatice cu impact în domeniul situaţiilor de urgenţă şi colaborează cu structurile din componenţa şi din coordonarea D.S.U.;
    r) asigură relaţionarea cu structura de specialitate din cadrul M.A.I. în ceea ce priveşte elaborarea şi monitorizarea documentelor de politici publice şi implementarea acestora la nivelul direcţiei;
    s) sprijină managementul în implementarea şi dezvoltarea sistemului de control intern managerial;
    t) monitorizează şi îndrumă metodologic activităţile de implementare şi dezvoltare a sistemului de control intern managerial la nivelul direcţiei;
    u) asigură colaborarea şi raportarea către structura de specialitate a M.A.I. cu privire la stadiul implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial la nivelul direcţiei;
    v) asigură consultanţă de specialitate responsabililor cu calitatea de la nivelul structurilor din componenţa D.S.U., precum şi al structurilor aflate în coordonarea acestuia;
    w) colaborează cu structurile direcţiei, Direcţiei generale urgenţe medicale şi Direcţiei generale pentru protecţie civilă, precum şi cu structurile aflate în coordonarea D.S.U., pentru menţinerea şi îmbunătăţirea continuă a sistemului de management al calităţii;
    x) elaborează Planul anual de instruire în domeniul sistemului de management al calităţii şi efectuează instruiri ale responsabililor cu calitatea de la nivelul structurilor din componenţa D.S.U., precum şi al structurilor aflate în coordonarea acestuia cu privire la cerinţele standardului de referinţă şi la prevederile din documentaţia sistemului de management al calităţii;
    y) colaborează cu structuri similare ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi asigură, la solicitare, raportarea impactului implementării, monitorizarea şi evaluarea implementării managementului calităţii la nivelul structurilor din componenţa D.S.U. şi al celor aflate în coordonarea acestuia;
    z) participă în grupuri de lucru constituite la nivel instituţional/interinstituţional pentru identificarea de soluţii pe diverse teme de interes în domeniul sistemelor de management implementate [sistemul de control intern managerial (SCIM) şi sistemul de management al calităţii (SMC)], în vederea creşterii calităţii serviciilor furnizate beneficiarilor;
    aa) asigură documentarea şi elaborarea de analize şi rapoarte pe baza prelucrării, centralizării şi valorificării informaţiilor primite de la structurile direcţiei, Direcţiei generale urgenţe medicale şi Direcţiei generale pentru protecţie civilă, precum şi de la structurile aflate în coordonarea D.S.U., în domeniul specific de activitate, în conformitate cu cerinţele conducerii D.S.U.;
    bb) participă la controale cu privire la modul de aplicare a reglementărilor în vigoare referitoare la domeniile de competenţă ale direcţiei/serviciului;
    cc) realizează analize referitoare la modalitatea de îndeplinire a obiectivelor specifice structurilor direcţiei;
    dd) asigură întocmirea anuală, respectiv verificarea şi revizuirea Planului de relaţii internaţionale şi afaceri europene al direcţiei;
    ee) soluţionează, potrivit normelor legale în vigoare, petiţiile repartizate;
    ff) gestionează activitatea de resurse umane pentru funcţiile publice din cadrul direcţiei;
    gg) asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare;
    hh) sprijină activităţile de elaborare şi de implementare a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile şi granturi externe, menite să contribuie la realizarea priorităţilor strategice şi obiectivelor D.S.U."

    5. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) Serviciul evaluare instituţională şi control este structura de specialitate care asigură, la nivelul D.S.U., efectuarea activităţii de evaluare, verificare, control operaţional, inspecţie, îndrumare şi sprijin al structurilor aflate în coordonare, elaborarea de analize, rapoarte, informări şi sinteze, prezentarea de măsuri pentru creşterea eficacităţii activităţii ori eliminarea deficienţelor constatate.
    (2) Serviciul evaluare instituţională şi control îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) participă la procesul de planificare şi desfăşurare a activităţilor pentru verificarea nivelului de pregătire a structurilor aflate în coordonarea D.S.U., prin exerciţii, organizate la nivel regional, naţional şi internaţional;
    b) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a D.S.U. şi direcţiei;
    c) participă la elaborarea documentelor de politici publice şi a altor documente programatice cu impact în domeniul situaţiilor de urgenţă şi colaborează cu structurile din componenţa şi din coordonarea D.S.U.;
    d) asigură procesul de consultare şi avizare pentru documentele de politici publice iniţiate de către D.S.U.;
    e) propune măsuri pentru gestiunea riscurilor la nivelul serviciului - identificare, control, eliminare/minimizare;
    f) participă la procesul de planificare şi derulare a misiunilor de situaţii de urgenţă;
    g) monitorizează evoluţia riscurilor identificate şi fundamentează deciziile de iniţiere a procesului de planificare, monitorizare şi coordonare a misiunilor structurilor subordonate, în cazul evenimentelor de amploare/complexe;
    h) asigură îndeplinirea responsabilităţilor în domeniul managementului calităţii;
    i) planifică şi execută activităţi de evaluare, verificare, control operaţional, îndrumare şi sprijin al activităţii la structurile aflate în coordonarea D.S.U.;
    j) întocmeşte, la începutul fiecărui an, planul de control pentru structurile aflate în coordonarea D.S.U. şi îl supune spre aprobare conducerii;
    k) realizează activitatea de evaluare, verificare, control operaţional, inspecţie, îndrumare şi sprijin la structurile aflate în coordonarea D.S.U. prin controale de fond şi tematice;
    l) verifică respectarea procedurilor de intervenţie în situaţii de urgenţă, a protocoalelor de colaborare şi evaluează eficienţa dintre acţiunile dispuse şi rezultatele produse, în scopul identificării şi corectării deficienţelor, disfuncţionalităţilor şi neregulilor constatate, în cadrul unor acţiuni de control inopinat la nivelul structurilor aflate în coordonarea D.S.U.;
    m) verifică şi evaluează organizarea şi executarea activităţilor specifice, conform atribuţiilor funcţionale, în limita competenţelor conferite de lege personalului cu atribuţii de control;
    n) evaluează capacitatea managerială de implementare a unui program coerent şi continuu de pregătire, instruire, perfecţionare şi antrenament, în relaţionare directă cu specificul atribuţiilor fiecărei structuri aflate în coordonarea D.S.U.;
    o) participă în cadrul unor comisii de analiză a reclamaţiilor şi sesizărilor care privesc activitatea structurilor din coordonarea D.S.U., la nivel teritorial şi naţional;
    p) stabileşte relaţii de colaborare cu alte organizaţii de profil din ţară şi din străinătate;
    q) colaborează cu personalul de specialitate din structuri similare ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale;
    r) asigură participarea personalului propriu la programe de formare profesională în domeniul propriu de activitate ori în domenii conexe;
    s) îndeplineşte alte atribuţii din domeniul său de activitate, prevăzute de legislaţia în vigoare sau dispuse de conducerea D.S.U. şi a direcţiei, în limitele competenţelor specifice;
    t) iniţiază sau participă la realizarea unor studii şi analize privind cauzele disfuncţionalităţilor şi deficienţelor constatate în activitatea structurilor şi personalului, evaluate în scopul îmbunătăţirii activităţii acestora;
    u) asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare."

    6. După articolul 24 se introduce un nou articol, art. 24^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 24^1
    (1) În cadrul relaţiilor de serviciu/muncă funcţionează principiul egalităţii de tratament faţă de toţi angajaţii.
    (2) Sunt interzise orice formă de discriminare, bazată pe criteriul de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenenţă naţională, rasă, culoare, etnie, religie, origine socială, handicap, situaţie sau responsabilitate familială, apartenenţă ori activitate sindicală, funcţie sau apartenenţă la o anumită categorie profesională, precum şi emiterea oricărei dispoziţii în măsură de a discrimina o persoană.
    (3) Pentru prevenirea şi eliminarea oricăror comportamente, definite drept discriminare, direcţia are obligaţiile prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor privind discriminarea se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare."

    7. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Romeo Simionescu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 26 iulie 2024.
    Nr. 124.
    ANEXA 1

    ^1) Anexa este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 122/2021)
    ORGANIGRAMA
    Direcţiei suport decizional
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016