Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 123 din 28 februarie 2011  privind modificarea si completarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 123 din 28 februarie 2011 privind modificarea si completarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE - AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011

    Având în vedere prevederile <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 113/2010 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi stabilirea unor mãsuri în domeniul protecţiei sociale, precum şi ale <>art. 296 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor <>art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, republicatã,

    preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã emite urmãtorul ordin:

     ARTICOL UNIC
    Procedura de primire şi de soluţionare a cererilor de loc de muncã sau indemnizaţie de şomaj, aprobatã prin <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã nr. 85/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 2, literele c) şi d) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "c) carnetul de muncã sau alte acte care atestã, potrivit legii, existenţa unor raporturi de muncã ori de serviciu, în cazul persoanelor provenite din muncã;
    d) adeverinţã medicalã din care sã rezulte cã persoana este clinic sãnãtoasã sau aptã de muncã ori cã are eventuale restricţii medicale."
    2. La articolul 5, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Cererea prevãzutã la alin. (1) va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) actul de identitate, în original;
    b) actele de studii şi de calificare, în original şi în copie;
    c) adeverinţã medicalã din care sã rezulte cã persoana este clinic sãnãtoasã sau aptã de muncã ori cã are eventuale restricţii medicale;
    d) acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care sã rezulte cã persoana nu realizeazã venituri sau cã realizeazã, din activitãţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţã al asigurãrilor pentru şomaj şi stimulãrii ocupãrii forţei de muncã în vigoare.
    (4) În afara documentelor prevãzute la alin. (3), care urmeazã sã fie prezentate de toate categoriile de solicitanţi de indemnizaţie de şomaj, cererea pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj va fi însoţitã, dupã caz, şi de urmãtoarele documente:
    A. în cazul persoanelor provenite din muncã:
    a) carnetul de muncã, în original şi în copie, şi adeverinţa prevãzutã la <>art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau, în cazul în care nu existã carnet de muncã întocmit, adeverinţa prevãzutã la <>art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte acte care, potrivit legii, atestã existenţa unor raporturi de muncã sau de serviciu pânã la data de 31 decembrie 2010 şi, dupã caz, vechimea în muncã realizatã anterior datei de 1 martie 2002;
    b) copie de pe hotãrârea judecãtoreascã definitivã prin care instanţa competentã potrivit legii a dispus reintegrarea în muncã, atunci când reintegrarea nu mai este posibilã la unitatea la care persoana a fost încadratã în muncã anterior, din cauza încetãrii definitive a activitãţii, sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;
    c) adeverinţã de la unitatea care a preluat patrimoniul unitãţii în care persoana a fost încadratã anterior, din care sã rezulte cã reîncadrarea în muncã nu mai este posibilã din cauza desfiinţãrii postului;
    B. în cazul pensionarilor de invaliditate care îşi redobândesc capacitatea de muncã:
    a) carnetul de muncã, în original şi în copie, şi adeverinţa prevãzutã la <>art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau, în cazul în care nu existã carnet de muncã întocmit, adeverinţa prevãzutã la <>art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte acte care, potrivit legii, atestã existenţa unor raporturi de muncã sau de serviciu pânã la data de 31 decembrie 2010 şi, dupã caz, vechimea în muncã realizatã anterior datei de 1 martie 2002;
    b) decizia de revizuire medicalã, în original şi în copie, emisã de medicul expert al asigurãrilor sociale, din care sã rezulte redobândirea capacitãţii de muncã;
    c) adeverinţã de la ultima unitate sau unitatea care a preluat patrimoniul acesteia, dupã caz, din care sã rezulte cã reîncadrarea în muncã nu mai este posibilã din lipsa unui post vacant de natura celui ocupat anterior;
    C. în cazul persoanelor ale cãror raporturi de muncã sau de serviciu au încetat în perioada de suspendare a acestora:
    a) carnetul de muncã, în original şi în copie, şi adeverinţa prevãzutã la <>art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau, în cazul în care nu existã carnet de muncã întocmit, adeverinţa prevãzutã la <>art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte acte care, potrivit legii, atestã existenţa unor raporturi de muncã sau de serviciu pânã la data de 31 decembrie 2010 şi, dupã caz, vechimea în muncã realizatã anterior datei de 1 martie 2002;
    b) act din care sã rezulte data încetãrii motivului pentru care au fost suspendate raporturile de muncã sau de serviciu;
    D. în cazul absolvenţilor instituţiilor de învãţãmânt, în vârstã de minimum 16 ani, care într-o perioadã de 60 de zile de la absolvire nu au reuşit sã se încadreze în muncã potrivit pregãtirii profesionale:
    a) actul de absolvire a formei respective de învãţãmânt, în original şi în copie;
    b) adeverinţã eliberatã de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, prin care se certificã data înregistrãrii persoanei în evidenţele proprii, în cazul în care persoana s-a înregistrat în vederea medierii pentru încadrare în muncã la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, acreditat sau notificat conform legii;
    E. în cazul absolvenţilor şcolilor speciale pentru persoane cu handicap, în vârstã de minimum 16 ani, care nu au reuşit sã se încadreze în muncã potrivit pregãtirii profesionale: actul de absolvire a şcolii speciale pentru persoane cu handicap, în original şi în copie."
    3. La articolul 6, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
    "(5) Datele cu caracter personal ale solicitanţilor de indemnizaţie de şomaj, precum şi ale cetãţenilor români şi cetãţenilor Uniunii Europene, ai statelor membre ale Spaţiului Economic European, ai Elveţiei şi ale strãinilor care au înregistratã rezidenţa/şederea în România şi care se înregistreazã în evidenţa agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã în condiţiile prezentei proceduri se pun, în condiţiile legii, la dispoziţia agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi Oficiul Român pentru Imigrãri, dupã caz.
    (6) Prin semnarea de cãtre persoanele prevãzute la alin. (5) a fişei prevãzute la art. 1 şi, dupã caz, a cererii pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj, acestea îşi asumã corectitudinea datelor cu caracter personal înscrise în aceste documente, precum şi a declaraţiilor, evidenţiate prin bifare, din cuprinsul cererii pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj."
    4. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 14. - Carnetul de evidenţã se vizeazã lunar de cãtre agenţia localã pentru ocuparea forţei de muncã sau de cãtre punctul de lucru, pe baza actului de identitate."
    5. La anexa nr. 1 "Fişa pentru înregistrarea persoanei în cãutarea unui loc de muncã", paragraful "Adresa persoanei înregistrate:" şi textul "Alte abilitãţi/competenţe: carnet de conducãtor auto ........, limbi strãine ......, operare PC .........., dactilo ...., steno ......, altele (descriere) ..........." se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Adresa persoanei înregistrate:
    Domiciliul: judeţul/ţara .........., localitatea ..........., str. ........... nr. ....., bl. ..., sc. ...., ap...., tel. fix ............, tel. mobil ................ e-mail ..................
    Reşedinţa: judeţul/ţara ............, localitatea .................., str. ................. nr. ..., bl. ..., sc. .., ap. ..., tel. fix ............., tel. mobil .............. e-mail ..................
    Oficiul poştal cod ......., denumirea ....................., pentru comunicarea cu persoana înregistratã.
    .................................................................
    Alte abilitãţi/competenţe: carnet de conducãtor auto ........, limbã strãinã ......, operare PC .........., altele (descriere) ...........".
    6. La anexa nr. 5 "Carnet de evidenţã", numãrul cãsuţelor pentru viza lunarã se modificã de la 12 la 24.
    7. La anexa nr. 5, textul cu privire la "Obligaţiile persoanei îndreptãţite sã primeascã indemnizaţie de şomaj" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Obligaţiile persoanei îndreptãţite sã primeascã indemnizaţie de şomaj:
    a) sã se prezinte lunar, pe baza programãrii sau ori de câte ori este solicitatã, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã la care este înregistratã, pentru a primi sprijin în vederea încadrãrii în muncã;
    b) sã comunice în termen de 3 zile agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã la care este înregistratã orice modificare privind:
    - încadrarea în muncã;
    - emiterea certificatului de înmatriculare sau a autorizaţiei de funcţionare pentru a desfãşura activitãţi independente;
    - realizarea unor venituri lunare mai mari decât valoarea indicatorului social de referinţã al asigurãrilor pentru şomaj şi stimulãrii ocupãrii forţei de muncã în vigoare;
    - plecarea din ţarã;
    - concediul de maternitate sau de îngrijire a copilului;
    - pensionarea;
    - admiterea într-o formã de învãţãmânt;
    - alte situaţii;
    c) sã participe la serviciile pentru stimularea ocupãrii şi de formare profesionalã oferite de agenţia pentru ocuparea forţei de muncã la care este înregistratã;
    d) sã facã dovada cã a cãutat activ un loc de muncã."
    8. Anexele nr. 3 şi 4 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezentul ordin.

                         Preşedintele Agenţiei Naţionale
                         pentru Ocuparea Forţei de Muncã,
                                   Silviu Bian

    Bucureşti, 28 februarie 2011.
    Nr. 123.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 3 la procedurã)

    Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului.............
    /Municipiului Bucureşti (AJOFM/AMOFM),
    cod judeţ/sector ....................
    Agenţia localã pentru ocuparea forţei de muncã
    (AL)/punct teritorial de lucru (PTL) .................,
    cod AL/PTL ...........................................

                                    CERERE
                    pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj

                         Nr. ..... data ...............

    1. Numele şi prenumele ....................................................
    2. Actul de identitate: tip ......, seria ...... nr. ....., data eliberãrii ................, autoritatea .....................
    3. Codul numeric personal .........................................
    4. Data naşterii ..................................................
    5. Domiciliul/Reşedinţa: localitatea ......................., str. .................. nr. ........, bl. ....., sc. ...., ap. ....., judeţul/sectorul..............., oficiul poştal nr. ........., tel. fix ............., tel. mobil ................, e-mail .................
    Vã rog sã aprobaţi plata indemnizaţiei de şomaj conform prevederilor <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    Menţionez cã am încheiat contract de asigurare pentru şomaj cu AJOFM/AMOFM ........................ în anul ........., luna ........................, contract care a încetat la data de: ziua ................ luna ............ anul ............*).
    6. Acte prezentate în vederea acordãrii indemnizaţiei de şomaj:
    a) actul de identitate BI/CI/AI seria .......... nr. ..................;
    b) adeverinţa medicalã nr. .................... data ..................;
    c) acte eliberate de organele financiare teritoriale: nr. ........ data .............;
    d) alte acte, dupã caz (denumirea, seria, numãrul, data):..............
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    Subsemnatul, ............................, declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile prevãzute de Codul penal pentru fals în declaraţii, urmãtoarele:
    Se bifeazã de cãtre toate categoriile de solicitanţi de indemnizaţie de şomaj.
    [] nu am loc de muncã, nu realizez venituri sau realizez, din activitãţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţã al asigurãrilor pentru şomaj şi stimulãrii ocupãrii forţei de muncã în vigoare
    Se bifeazã numai de cãtre persoanele provenite din muncã şi pensionarii de invaliditate care îşi redobândesc capacitatea de muncã.
    [] reîncadrarea în muncã nu mai este posibilã din cauza încetãrii definitive a activitãţii angajatorului
    Se bifeazã numai de cãtre persoanele ale cãror raporturi de muncã sau de serviciu au încetat în perioada de suspendare a acestora.
    [] reluarea activitãţii nu mai este posibilã la angajator
    Se bifeazã numai de cãtre absolvenţii instituţiilor de învãţãmânt, în vârstã de minimum 16 ani, care într-o perioadã de 60 de zile de la absolvire nu au reuşit sã se încadreze în muncã potrivit pregãtirii profesionale, precum şi de cãtre absolvenţii şcolilor speciale pentru persoane cu handicap, în vârstã de minimum 16 ani, care nu au reuşit sã se încadreze în muncã potrivit pregãtirii profesionale.
    [] nu urmez o formã de învãţãmânt la data solicitãrii dreptului la indemnizaţie de şomaj prin prezenta cerere
    Mã oblig sã comunic, în termen de 3 zile, agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã la care sunt înregistrat orice schimbare a condiţiilor care au condus la acordarea dreptului. În cazul în care nu îmi voi respecta declaraţia asumatã prin prezenta cerere, mã oblig sã restitui integral sumele încasate nelegal, suportând rigorile legii.

                                  Solicitant,
                             .....................
                             (numele şi prenumele)

                                   Semnãtura
                               ..................

------------
    *) Se completeazã numai în situaţia în care persoana a fost asiguratã în sistemul asigurãrilor pentru şomaj prin încheierea unui contract de asigurare pentru şomaj.



                                  INFORMAŢII
                            privind indemnizarea*)

    1. Data încetãrii activitãţii ...................................
    [conform <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 76/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare]
    2. Stagiu de cotizare total: .... ani .... luni .... zile, din care:
    ..... ani ..... luni .... zile, realizat anterior datei de 1 martie 2002;
    ..... ani ..... luni .... zile, realizat ulterior datei de 1 martie 2002.
    3. Categoria de şomer indemnizat:
    [] 6 luni
    [] 9 luni
    [] 12 luni
    4. Data dobândirii dreptului la indemnizaţia de şomaj ...........................
    5. Valoarea indicatorului social de referinţã al asigurãrilor pentru şomaj şi stimulãrii ocupãrii forţei de muncã în vigoare la data stabilirii dreptului ............... lei
    6. Indemnizaţia de şomaj la data stabilirii dreptului:
    ......(cuantum)...... lei, din care:
    - ............ lei reprezentând ..........% din valoarea indicatorului social de referinţã în vigoare la data stabilirii dreptului, prevãzutã la pct. 5;
    - ............ lei reprezentând ......% din ......... lei (media bazei lunare de calcul asupra cãreia s-a aplicat contribuţia de asigurãri pentru şomaj, respectiv, dupã caz, a veniturilor care se iau în considerare, potrivit prevederilor legale, la stabilirea cuantumului indemnizaţiei de şomaj, pe ultimele 12 luni în care s-a realizat stagiu de cotizare)
    7. Data expirãrii perioadei de platã a indemnizaţiei de şomaj ....................

    Întocmit, funcţionar public:
       Numele şi prenumele ..........................
       Semnãtura ....................................
    Verificat, şef agenţie localã ...................
       Numele şi prenumele ..........................
       Semnãtura ....................................
    Vizat, CFP:
       Numele şi prenumele ..........................
       Semnãtura ....................................

-----------
    *) Aceste informaţii se completeazã de personalul AJOFM/AMOFM.


    ANEXA 2
    (Anexa nr. 4 la procedurã)

    Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului .............../
    Municipiului Bucureşti

                             DISPOZIŢIA Nr. ...........
                privind .....(Se completeazã, dupã caz: "stabilirea/
               respingerea")..... dreptului la indemnizaţie de şomaj*)

    Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã ........................, reprezentatã prin director executiv dna/dl ...................., numit în baza Ordinului nr. .......... din .................., având în vedere prevederile <>art. .............. din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

                                    DISPUNE:

    Art. 1. - (1) Începând cu data de ....(Se completeazã, dupã caz: "se stabileşte/se respinge").... dreptul la indemnizaţie de şomaj pentru doamna/domnul ........................, cod numeric personal ................., cu domiciliul/reşedinţa în ...................., având carnetul de evidenţã nr. ............
    (2) ........................................................................
    (Se completeazã, dupã caz, cu textul:
    "Cuantumul indemnizaţiei de şomaj este de ............... lei, din care:
    - ............ lei reprezentând .......... % din valoarea indicatorului social de referinţã al asigurãrilor pentru şomaj şi stimulãrii ocupãrii forţei de muncã în vigoare la data stabilirii dreptului;
    - ........... lei reprezentând ............% din .................. lei (media bazei lunare de calcul asupra cãreia s-a aplicat contribuţia de asigurãri pentru şomaj, respectiv, dupã caz, a veniturilor care se iau în considerare, potrivit prevederilor legale, la stabilirea cuantumului indemnizaţiei de şomaj, pe ultimele 12 luni în care s-a realizat stagiu de cotizare).
    Dreptul la indemnizaţie de şomaj se acordã, în condiţiile legii, pe durata de .......... luni, în perioada ...................", sau
    "Motivul respingerii dreptului la indemnizaţie de şomaj este .......................")
    Art. 2. - Cu drept de contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicare la instanţa judecãtoreascã competentã, potrivit legii.

                              Director executiv,
                              ...................

------------
    *) Se întocmeşte în 3 (trei) exemplare, dintre care:
    - exemplarul 1 rãmâne la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã;
    - exemplarul 2 se înmâneazã titularului dreptului;
    - exemplarul 3 se transmite la compartimentul plãţi.

                                    ---------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016