Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 12 din 6 aprilie 2012  pentru aprobarea conditiilor-cadru asociate autorizatiei de infiintare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 12 din 6 aprilie 2012 pentru aprobarea conditiilor-cadru asociate autorizatiei de infiintare

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 20 aprilie 2012

    Având în vedere prevederile art. 11 alin. (1), alin. (2) lit. a) şi alin. (3^1) şi art. 15 alin. (1) pct. 1 din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborate cu dispoziţiile art. 8 alin. (1) lit. b) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, cu completãrile ulterioare,

    preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã condiţiile-cadru asociate autorizaţiei de înfiinţare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Departamentele de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei urmãresc respectarea prevederilor prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                  Preşedintele Autoritãţii Naţionale
                 de Reglementare în Domeniul Energiei,
                           Iulius Dan Plaveti

    Bucureşti, 6 aprilie 2012.
    Nr. 12.


    ANEXÃ

            CONDIŢIILE-CADRU ASOCIATE AUTORIZAŢIEI DE ÎNFIINŢARE

    I. Condiţii generale
    1. Prezentul document stabileşte condiţiile în care este valabilã Autorizaţia de înfiinţare nr. ....... pentru realizarea noii capacitãţi energetice/retehnologizarea capacitãţii energetice "CENTRALA ELECTRICÃ ...........", denumitã în continuare autorizaţie, care este emisã de autoritatea competentã în conformitate cu solicitarea primitã de la Societatea Comercialã [denumirea operatorului economic] - S.A./S.R.L., denumitã în continuare titularul autorizaţiei, şi constituie împreunã cu anexele A, B, C şi D parte integrantã din autorizaţie.
    2. Titularul autorizaţiei rãspunde pentru corectitudinea datelor pe care le-a pus la dispoziţia autoritãţii competente şi care au stat la baza acordãrii autorizaţiei.
    3. Titularul autorizaţiei este responsabil pentru îndeplinirea şi respectarea condiţiilor asociate autorizaţiei, denumite în continuare condiţiile autorizaţiei sau condiţii.
    4. Termenii evidenţiaţi prin caractere italice în textul condiţiilor autorizaţiei sunt explicitaţi în anexa A.

    II. Obiectul şi valabilitatea autorizaţiei
    5. Obiectul autorizaţiei îl reprezintã realizarea/retehnologizarea capacitãţilor energetice prevãzute în anexa B, denumite în continuare capacitãţi autorizate.
    6. Autorizaţia s-a acordat la data de ......... şi este valabilã pentru o perioadã de ........, începând de la data acordãrii, dacã autoritatea competentã nu hotãrãşte retragerea ei mai devreme, pentru vreuna dintre cauzele prevãzute la cap. VII "Retragerea autorizaţiei".

    III. Drepturi ale titularului autorizaţiei
    7. Autorizaţia permite desfãşurarea lucrãrilor de inginerie, procurare, construcţii-montaj, punere în funcţiune şi a altor servicii asociate necesare, conform specificaţiilor, pentru realizarea capacitãţilor autorizate.
    8. Pe durata de valabilitate a autorizaţiei, titularul autorizaţiei poate desfãşura lucrãrile de dezafectare şi provizoratele prevãzute în specificaţiile capacitãţilor autorizate.
    9. Pe durata executãrii lucrãrilor de realizare şi de punere în funcţiune a capacitãţilor autorizate, titularul autorizaţiei beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 16 şi 19 din Lege, cu respectarea obligaţiilor prevãzute la aceleaşi articole din Lege.
    10. Lucrãrile de înfiinţare a capacitãţilor autorizate sunt lucrãri de interes public, în sensul prevederilor art. 16 alin. (1) din Lege.
    11. Drepturile titularului autorizaţiei cuprinse în condiţiile 7-9 înceteazã la expirarea perioadei de valabilitate a autorizaţiei sau la retragerea ei de cãtre autoritatea competentã.
    12. Titularul autorizaţiei are dreptul de a ataca în justiţie, în conformitate cu dispoziţiile legale, orice ordin sau decizie care sa aprobat de autoritatea competentã, în mãsura în care considerã cã vreuna dintre acestea este inechitabilã, afecteazã sau ar putea afecta negativ activitãţile pe care acesta le desfãşoarã în vederea realizãrii capacitãţilor autorizate.

    IV. Obligaţii ale titularului autorizaţiei

    Materiale, echipamente, instalaţii, procedee şi tehnologii utilizabile
    13. Titularul autorizaţiei trebuie sã desfãşoare activitãţile necesare realizãrii şi punerii în funcţiune a capacitãţilor autorizate potrivit specificaţiilor acestora, utilizând materiale, echipamente, instalaţii, procedee şi tehnologii în limitele prevãzute de legile şi de normativele aplicabile în vigoare.

    Asigurarea personalului calificat
    14. Titularul autorizaţiei este obligat sã asigure personalul de conducere şi de execuţie necesar pentru realizarea capacitãţilor autorizate.

    Respectarea legilor/reglementãrilor
    15. Pe toatã durata de valabilitate a autorizaţiei, titularul autorizaţiei este obligat sã respecte în totalitate prevederile:
    a) condiţiilor autorizaţiei;
    b) Legii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare ale acesteia;
    c) legilor în vigoare;
    d) tuturor reglementãrilor incidente emise de autoritatea competentã;
    e) standardelor/normelor aplicabile.
    16. Respectarea cerinţelor condiţiei 15 de cãtre titularul autorizaţiei constituie o condiţie esenţialã a autorizaţiei şi încãlcarea ei îndreptãţeşte autoritatea competentã sã aplice sancţiuni, mergând pânã la suspendarea sau retragerea autorizaţiei.
    17. Titularul autorizaţiei are obligaţia:
    a) sã stabileascã şi sã aplice, pe întreaga duratã a executãrii lucrãrilor, mãsurile de protecţie a persoanelor, bunurilor şi mediului;
    b) sã obţinã toate avizele, acordurile, autorizaţiile şi atestatele prevãzute de lege pentru realizarea obiectivului autorizat, în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (1) din Lege.

    Protecţia mediului şi activitãţilor de interes public
    18. Dupã finalizarea activitãţilor necesare realizãrii capacitãţilor autorizate şi/sau încetarea drepturilor prevãzute la condiţia 9, titularul autorizaţiei este obligat sã asigure degajarea terenurilor ocupate temporar sau care se disponibilizeazã, precum şi a spaţiilor afectate, care vor fi readuse la starea iniţialã, respectându-se şi toate celelalte condiţii specifice impuse de legislaţia cu privire la protecţia mediului.
    19. Titularul autorizaţiei va desfãşura lucrãrile de realizare şi de punere în funcţiune a capacitãţilor autorizate astfel încât sã nu determine limitarea sau oprirea nejustificatã a accesului altor utilizatori la reţelele electrice, iar consecinţele care pot astfel apãrea în piaţa de energie electricã sã fie cât se poate de reduse.
    20. Titularul autorizaţiei are obligaţia de a stabili şi aplica mãsuri de protecţie a persoanelor, potrivit normativelor aplicabile în vigoare, pe întreaga duratã a executãrii lucrãrilor de realizare şi de punere în funcţiune a capacitãţilor autorizate.

    Instituirea zonelor de protecţie şi de siguranţã
    21. (1) Pe toatã durata de valabilitate a autorizaţiei, titularul autorizaţiei trebuie sã instituie şi sã menţinã, în condiţiile Legii, zonele de protecţie şi zonele de siguranţã asociate lucrãrilor de realizare a capacitãţilor autorizate.
    (2) Titularul autorizaţiei trebuie sã asigure îndeplinirea tuturor mãsurilor necesare instituirii şi menţinerii, în condiţiile Legii, a zonelor de protecţie şi de siguranţã asociate funcţionãrii capacitãţilor autorizate, în conformitate cu norma tehnicã privind delimitarea zonelor de protecţie şi de siguranţã aferente capacitãţilor energetice, emisã de autoritatea competentã; principalele elemente normative de dimensionare a zonelor de protecţie şi de siguranţã asociate funcţionãrii capacitãţilor autorizate sunt prezentate în anexa C.
    (3) Asupra terenurilor aflate în proprietatea terţilor, cuprinse în zonele de protecţie şi de siguranţã, se stabileşte drept de servitute legalã.

    Separarea situaţiilor contabile
    22. Titularul autorizaţiei va ţine situaţii contabile separate pânã la nivelul balanţei de verificare pentru activitãţile care fac obiectul autorizaţiei, faţã de cele asociate altor activitãţi comerciale incluse în obiectul sãu de activitate, specificate în statutul societãţii comerciale.
    23. În cazul în care existã cheltuieli comune între activitãţile care fac obiectul autorizaţiei şi alte activitãţi ale titularului autorizaţiei, acesta va prezenta, la cererea autoritãţii competente, documentele ce stabilesc baza lor de repartizare şi rezultatele obţinute ca efect al acestei repartizãri.

    Furnizarea de informaţii autoritãţii competente
    24. Titularul autorizaţiei va furniza autoritãţii competente toate datele şi informaţiile care îi sunt necesare acesteia pentru exercitarea atribuţiilor sale.
    25. În termen de ... luni de la data acordãrii autorizaţiei, titularul autorizaţiei va transmite autoritãţii competente, dupã caz, urmãtoarele contracte (în copie):
    a) contracte de împrumut încheiate cu societãţi bancare;
    b) contracte de finanţare nerambursabilã, încheiate cu instituţii sau organisme care gestioneazã fonduri de promovare a dezvoltãrii sectorului energetic, a protecţiei mediului etc.;
    c) contracte încheiate cu societãţi nebancare, care dovedesc cã au fonduri disponibile pentru a le investi sau a le împrumuta, dacã a încheiat contracte din categoriile specificate la lit. a), b) şi/sau c) ulterior acordãrii autorizaţiei, în scopul de a finanţa lucrãrile autorizate prin aceasta.
    Titularul autorizaţiei are obligaţia sã confirme, prin trimiterea acestor contracte, cã a asigurat inclusiv fondurile prevãzute, pentru finanţarea lucrãrilor care fac obiectul autorizaţiei, de documentele precontractuale prezentate autoritãţii competente înainte de acordarea autorizaţiei.
    26. (1) În termen de 30 de zile lucrãtoare de la data semnãrii procesului-verbal de recepţie a punerii în funcţiune a capacitãţilor autorizate, titularul autorizaţiei sau o altã persoanã care deţine cu titlu legal capacitãţile autorizate va transmite autoritãţii competente un raport în format electronic, pe adresa de e-mail darae@anre.ro, referitor la finalizarea lucrãrilor care fac obiectul autorizaţiei. Raportul astfel trimis va fi asumat de reprezentantul legal al elaboratorului şi printr-o scrisoare de notificare a îndeplinirii acestei obligaţii, care se va expedia potrivit condiţiei 45.
    Raportul va include, fãrã a se limita la acestea, cel puţin:
    a) activitãţile planificate şi realizate, precum şi eventualele lucrãri restante;
    b) problemele întâmpinate în derularea activitãţilor planificate, cu menţionarea acelor situaţii care au determinat incidente tehnice soldate cu afectarea unor utilizatori ai reţelei electrice de transport şi/sau distribuţie ori întârzieri în derularea proiectului, precum şi soluţiile adoptate pentru rezolvarea lor;
    c) pachetele de lucrãri/servicii contractate/executate, cu menţionarea proiectantului, antreprenorului, subcontractanţilor, furnizorilor de componente ale capacitãţilor autorizate;
    d) costul lucrãrilor executate, cu raportarea acestora la bugetul estimat în studiul de fezabilitate, precum şi la cel alocat;
    e) valoarea de înregistrare în contabilitate a capacitãţilor autorizate la titularul autorizaţiei sau la persoana care le deţine cu titlu legal, la data întocmirii raportului;
    f) eventualele modificãri şi/sau revizii ale proiectului;
    g) situaţia contractelor/convenţiilor încheiate cu terţe persoane fizice sau juridice în virtutea drepturilor prevãzute la condiţia 9 din autorizaţie;
    h) informaţii privind eventuale litigii survenite în raport cu terţe persoane fizice sau juridice;
    i) stadiul confirmãrilor de cãtre operatorii de reţea privind îndeplinirea/respectarea condiţiilor tehnice prevãzute în avizele tehnice de racordare emise pentru capacitãţile autorizate, precum şi planificarea probelor care mai sunt necesare pentru a verifica îndeplinirea condiţiilor tehnice respective.
    (2) Primirea de cãtre autoritatea competentã a raportului redactat potrivit specificaţiilor prevãzute la alin. (1) constituie o condiţie necesarã pentru ca aceasta sã aprobe intrarea în exploatare comercialã a capacitãţilor autorizate.
    27. Datele şi informaţiile precizate la condiţia 26 alin. (1) lit. d) vor fi în concordanţã cu evidenţele contabile ţinute potrivit cerinţelor prevãzute la condiţiile 22 şi 23.
    28. Titularul autorizaţiei este obligat sã informeze autoritatea competentã:
    a) despre orice încãlcare a condiţiilor autorizaţiei de cãtre titularul autorizaţiei;
    b) dacã o altã autoritate a suspendat valabilitatea unui act (autorizaţie, acord, aviz, permis sau aprobare) prin care a autorizat desfãşurarea unor activitãţi/lucrãri aferente uneia sau mai multor componente ale capacitãţilor autorizate,
    în termen de 7 zile lucrãtoare de la sesizarea încãlcãrii/nerespectãrii condiţiilor autorizaţiei, respectiv de la suspendarea valabilitãţii unui act din categoria celor specificate la lit. b).
    29. Titularul autorizaţiei va informa autoritatea competentã în termen de 10 zile lucrãtoare, dacã Legea sau Regulamentul nu prevãd altfel, despre schimbarea:
    a) sediului;
    b) statutului juridic al societãţii;
    c) structurii acţionariatului sau a valorii capitalului social;
    d) conducãtorului societãţii.

    V. Transferul autorizaţiei
    30. Autorizaţia este valabilã doar pentru realizarea capacitãţilor autorizate şi a componentelor acestora, specificate în anexa B. Autorizaţia nu poate fi transferatã la o altã capacitate, chiar dacã aceasta este identicã, sau la componentele oricãrei alte capacitãţi.
    31. (1) Autorizaţia este valabilã doar pentru titularul autorizaţiei şi nu poate fi transferatã unei alte persoane fizice sau juridice.
    (2) Fac excepţie de la cele stabilite la alin. (1) numai cazurile în care patrimoniul titularului autorizaţiei, ca societate comercialã, se transferã unei alte persoane juridice, atunci când:
    a) titularul autorizaţiei este absorbit, printr-un proces de fuziune, de o altã societate comercialã;
    b) prin divizarea titularului autorizaţiei, ca societate comercialã, componentele capacitãţilor autorizate realizate pânã la data divizãrii, precum şi continuarea lucrãrilor de înfiinţare care fac obiectul autorizaţiei revin societãţii comerciale create ca efect al divizãrii.
    (3) În situaţii de felul celor arãtate la alin. (2), autoritatea competentã va modifica autorizaţia procedând conform prevederilor Regulamentului.
    32. Transferul uneia sau al mai multor componente ale capacitãţilor autorizate, dar nu al unei întregi capacitãţi, pe parcursul lucrãrilor cãtre altã entitate legalã este considerat ca o cerere de modificare a autorizaţiei şi se poate face cu respectarea condiţiilor din cap. VIII "Modificarea autorizaţiei".

    VI. Suspendarea autorizaţiei
    33. (1) Autoritatea competentã poate suspenda autorizaţia în urmãtoarele circumstanţe:
    a) titularul autorizaţiei nu realizeazã capacitãţile autorizate în concordanţã cu specificaţiile;
    b) titularul autorizaţiei nu informeazã autoritatea competentã cu privire la asigurarea de fonduri pentru finanţarea lucrãrilor de realizare/retehnologizare a capacitãţilor autorizate, în conformitate cu prevederile condiţiei 25;
    c) altã autoritate a suspendat valabilitatea unui act (autorizaţie, acord, aviz, permis sau aprobare) prin care a autorizat desfãşurarea unor activitãţi/lucrãri aferente uneia sau mai multor componente ale capacitãţilor autorizate;
    d) titularul autorizaţiei încalcã repetat una sau mai multe dintre condiţiile autorizaţiei;
    e) înfiinţarea capacitãţilor autorizate sau a uneia ori mai multora dintre componentele acesteia pune în pericol sau dãuneazã persoanelor fizice, proprietãţii şi/sau mediului înconjurãtor;
    f) pe parcursul investigaţiilor privind o contestaţie având ca obiect acordarea autorizaţiei;
    g) în caz de deschidere a procedurii de reorganizare judiciarã sau de faliment la titularul autorizaţiei.
    (2) În situaţii de felul celor arãtate la alin. (1), autoritatea competentã va suspenda autorizaţia procedând conform prevederilor Regulamentului.
    34. Autoritatea competentã va anunţa în scris, la momentul suspendãrii, motivele de suspendare şi condiţiile pe care titularul autorizaţiei trebuie sã le îndeplineascã pentru revocarea suspendãrii. Comunicarea scrisã din partea autoritãţii competente nu este necesarã dacã suspendarea autorizaţiei se face ca urmare a începerii procedurii de reorganizare judiciarã sau de faliment, respectiv în cazul dizolvãrii titularului autorizaţiei.
    35. Autoritatea competentã poate revoca suspendarea autorizaţiei:
    a) în termen de 5 zile lucrãtoare de la data la care autoritatea competentã a acceptat dovezile furnizate de titularul autorizaţiei cu privire la îndeplinirea condiţiilor de revocare a suspendãrii;
    b) în urma unei hotãrâri a instanţei de judecatã, ca rezultat al unui apel fãcut de titularul autorizaţiei împotriva suspendãrii autorizaţiei.

    VII. Retragerea autorizaţiei
    36. (1) Autoritatea competentã poate retrage autorizaţia în cazurile prevãzute la art. 23 din Lege, precum şi în urmãtoarele circumstanţe:
    a) în cazurile în care anularea de cãtre emitent sau expirarea valabilitãţii unuia dintre actele (autorizaţie, acord, aviz, permis sau aprobare) care a stat la baza acordãrii autorizaţiei este iremediabilã, conducând la imposibilitatea desfãşurãrii activitãţilor permise de autorizaţie sau a respectãrii uneia/unora dintre condiţiile autorizaţiei;
    b) în cazul în care titularul autorizaţiei pierde titlul legal privind deţinerea de bunuri imobile în sau pe care se amplaseazã capacitãţile autorizate, în ansamblul sãu, titlul sau titlurile respective fiind cele care au permis acordarea autorizaţiei, precum şi menţinerea zonelor de protecţie şi de siguranţã ale capacitãţilor autorizate, în ansamblul lor;
    c) în urma unei solicitãri motivate, transmise de titularul autorizaţiei, care a fost acceptatã de autoritatea competentã;
    d) dacã titularul autorizaţiei nu mai deţine capacitãţile autorizate specificate în anexa B;
    e) dacã nu s-a înregistrat niciun progres în realizarea capacitãţilor autorizate în primul an de la data emiterii autorizaţiei sau de la data respingerii unei contestaţii referitoare la acordarea autorizaţiei de cãtre autoritatea competentã;
    f) în cazul în care capacitãţile autorizate nu pot fi realizate:
    - potrivit specificaţiilor;
    - în conformitate cu legile în vigoare, cu reglementãrile sau standardele care sunt aplicabile capacitãţilor autorizate ori componentelor acesteia;
    g) titularul autorizaţiei refuzã acceptarea unor modificãri ale autorizaţiei propuse de autoritatea competentã ca urmare a acţiunii menţionate la condiţia 39;
    h) ca rezultat al unei contestaţii referitoare la acordarea autorizaţiei, care a fost soluţionatã favorabil;
    i) în cazul încãlcãrii repetate a Legii sau a condiţiilor autorizaţiei.
    (2) Autoritatea competentã va retrage autorizaţia procedând conform prevederilor Regulamentului.
    37. Autoritatea competentã anunţã în scris, la momentul retragerii autorizaţiei, motivele retragerii, precizând momentul de la care autorizaţia îşi înceteazã valabilitatea. Comunicarea scrisã din partea autoritãţii competente nu este necesarã dacã retragerea autorizaţiei se face ca urmare a reorganizãrii judiciare sau a falimentului, respectiv în cazul dizolvãrii titularului autorizaţiei.

    VIII. Modificarea autorizaţiei
    38. Ca urmare a unei cereri scrise a titularului autorizaţiei, autoritatea competentã poate modifica autorizaţia procedând conform prevederilor Regulamentului. Autoritatea competentã va transmite rãspunsul la cerere în termen de 30-60 de zile de la primirea acesteia.
    39. Modificãrile autorizaţiei iniţiate de autoritatea competentã ca urmare a modificãrii condiţiilor existente la data acordãrii acesteia (legislaţia primarã şi secundarã şi decizii juridice) sau ca urmare a unor evenimente care afecteazã substanţial piaţa energiei electrice vor fi notificate titularului autorizaţiei cu 30 de zile calendaristice înainte de intrarea lor în vigoare.
    40. Titularul autorizaţiei poate cere autoritãţii competente prelungirea perioadei de valabilitate a autorizaţiei. Autoritatea competentã va rãspunde în scris în termen de 30-60 de zile de la primirea cererii şi va explica motivele, dacã cererea este respinsã. Autorizaţia rãmâne valabilã pânã la primirea de cãtre titularul autorizaţiei a rãspunsului scris al autoritãţii competente.
    41. Schimbarea adresei titularului autorizaţiei nu constituie motiv de modificare a autorizaţiei.

    IX. Controlul executãrii activitãţilor care fac obiectul autorizaţiei
    42. Autoritatea competentã va îndruma şi va supraveghea îndeplinirea de cãtre titularul autorizaţiei a condiţiilor autorizaţiei, scop în care:
    a) va analiza rapoartele remise de titularul autorizaţiei conform condiţiei 26 din autorizaţie;
    b) va efectua controale în conformitate cu regulamentul de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul energiei electrice şi în domeniul gazelor naturale, emis de autoritatea competentã.
    43. În exercitarea atribuţiilor de control, reprezentanţii autoritãţii competente au, în temeiul art. 88 alin. (1) din Lege, dreptul de acces, în condiţiile legii, pe teritoriul titularului autorizaţiei. La cererea autoritãţii competente, titularul autorizaţiei este obligat sã asigure, fãrã întârziere, accesul reprezentanţilor autorizaţi ai acesteia. Titularul autorizaţiei va acorda autoritãţii competente orice asistenţã necesarã pe parcursul efectuãrii inspecţiei în cauzã.

    X. Sancţiuni
    44. Dacã în urma investigaţiilor fãcute de autoritatea competentã s-a stabilit cã titularul autorizaţiei nu a respectat Legea sau una ori mai multe dintre condiţiile autorizaţiei, autoritatea competentã poate aplica, în temeiul Legii, amenzi contravenţionale.
    Aplicarea şi/sau plata oricãrei amenzi contravenţionale nu limiteazã în niciun fel dreptul autoritãţii competente de a suspenda/retrage autorizaţia în cazul încãlcãrii repetate a Legii sau a condiţiilor autorizaţiei.

    XI. Cãi de comunicare
    45. Orice comunicare, accept, confirmare, aprobare sau altã informaţie cerutã ori a cãrei transmitere este permisã în condiţiile autorizaţiei se va face în scris şi se va putea transmite prin telefax, cu condiţia ca, în toate cazurile, originalul sã se depunã prin curier sau prin serviciile poştale la urmãtoarele adrese:
    - pentru autoritatea competentã:
    Bucureşti, sectorul 2, str. Constantin Nacu nr. 3;
    - pentru titularul autorizaţiei:
    localitatea, str. ... nr. ... etc.

    XII. Cãi de apel
    46. Deciziile autoritãţii competente cu privire la modificarea, suspendarea sau retragerea autorizaţiei, precum şi cele cu privire la aplicarea amenzilor contravenţionale, generate de încãlcarea prevederilor autorizaţiei sau ale Legii, pot fi atacate de titularul autorizaţiei la instanţa judecãtoreascã competentã, în virtutea dreptului menţionat la condiţia 12.


    ANEXA A

                             DEFINIŢII

    Autoritatea competentã - prin Lege, Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei, cu sediul în Bucureşti, str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2, http://www.anre.ro, e-mail: anre@anre.ro; darae@anre.ro
    Lege - Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
    Regulament - Regulamentul pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 540/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
    Specificaţii - totalitatea datelor şi informaţiilor considerate definitorii pentru capacitãţile autorizate, transmise autoritãţii competente de cãtre titularul autorizaţiei, în vederea emiterii autorizaţiei
    Lista documentelor în care sunt cuprinse specificaţiile capacitãţilor autorizate este prezentatã în anexa D.
    Societatea Comercialã [denumirea operatorului economic] - S.A./S.R.L. - societate comercialã cu sediul în ..........., înregistratã la oficiul registrului comerţului cu nr. ........ .


    ANEXA B

                    DESCRIEREA CAPACITÃŢILOR AUTORIZATE

    Denumire: Centrala Electricã .........................................
    Amplasare: Centrala Electricã ................ va fi amplasatã în .................
    Date tehnice: putere electricã instalatã - ......... MW
    Componente principale: ...............................................


    ANEXA C

                    ZONE DE PROTECŢIE ŞI DE SIGURANŢÃ

    Instituirea şi delimitarea zonelor de protecţie şi de siguranţã asociate capacitãţii autorizate se realizeazã în conformitate cu prevederile din legislaţia aplicabilã, precum şi cu norma tehnicã privind delimitarea zonelor de protecţie şi de siguranţã aferente capacitãţilor energetice, emisã de autoritatea competentã.


    ANEXA D

                    LISTA DOCUMENTELOR CE ALCÃTUIESC
                 SPECIFICAŢIILE CAPACITÃŢILOR AUTORIZATE

    Documentele au fost transmise cu scrisorile înregistrate la autoritatea competentã sub numerele ........ .

                              ---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016