Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 214/2008 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 228/2008 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, în temeiul prevederilor art. 4 pct. II lit. a) şi ale <>art. 12 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, cu modificãrile ulterioare, ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei emite urmãtorul ordin: ART. I Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, aprobate prin <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.430/2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 825 şi 825 bis din 13 septembrie 2005, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La articolul 3, litera a) se abrogã. 2. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(1) Transparenţa procedurii de autorizare a executãrii lucrãrilor de construcţii - atât la nivelul certificatului de urbanism, cât şi al autorizaţiei de construire/desfiinţare - se realizeazã prin asigurarea caracterului public al acesteia, respectiv prin asigurarea dreptului publicului de a fi informat. (2) În situaţia în care autoritatea pentru protecţia mediului competentã a stabilit necesitatea evaluãrii efectelor unei investiţii asupra mediului, publicul are dreptul de a se informa şi de a participa efectiv şi din timp la procedura de autorizare, de a se documenta şi de a transmite comentarii şi opinii autoritãţilor administraţiei publice competente, înaintea luãrii unei decizii finale asupra cererii pentru emiterea autorizaţiei de construire aferente investiţiei. (3) În situaţia prevãzutã la alin. (2), informarea şi consultarea publicului se realizeazã în conformitate cu prevederile legislaţiei privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului." 3. La articolul 8, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(1) Pentru creşterea operativitãţii în procesul autorizãrii executãrii lucrãrilor de construcţii, precum şi în vederea respectãrii termenului legal de emitere a autorizaţiei, autoritãţile administraţiei publice competente iau mãsurile organizatorice necesare pentru simplificarea procedurii de emitere a autorizaţiilor de construire, scop în care constituie în cadrul aparatului propriu structuri de specialitate având în componenţã personal cu pregãtire în domeniile arhitecturii, urbanismului şi construcţiilor pentru gestionarea procesului de emitere a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire/desfiinţare, prin: a) verificarea operativã privind respectarea structurii şi a conţinutului documentaţiilor depuse şi restituirea, dupã caz, a documentaţiilor necorespunzãtoare (în termen de maximum 5 zile de la înregistrarea cererii); b) analiza documentelor depuse în vederea emiterii certificatelor de urbanism, precum şi stabilirea cerinţelor şi a condiţiilor urbanistice necesare pentru elaborarea documentaţiei tehnice - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii; c) analiza documentaţiei pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii depuse, în vederea constatãrii îndeplinirii prin documentaţia tehnicã - D.T. a tuturor cerinţelor şi condiţiilor urbanistice impuse prin certificatul de urbanism, precum şi a condiţiilor cuprinse în avizele obţinute de solicitant; d) redactarea şi prezentarea spre semnare a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire/desfiinţare. ............................................................. (3) Instituţia Arhitectului-şef reprezintã autoritatea tehnicã în domeniul amenajãrii teritoriului şi al urbanismului din cadrul administraţiei publice locale şi duce la îndeplinire atribuţiile conferite de Lege ca şef al structurilor de specialitate organizate în cadrul acestora. Arhitectul-şef nu poate fi subordonat unui alt funcţionar public din cadrul aparatului propriu al consiliului judeţean, respectiv al primãriei, dupã caz." 4. La articolul 8, alineatele (5) şi (6) se abrogã. 5. La articolul 9, alineatul (1) litera b) şi alineatul (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "b) organizarea activitãţii de autorizare în vederea satisfacerii cerinţei de simplificare a accesului cetãţeanului la actul de autoritate al autoritãţii administraţiei publice prin organizarea procedurii de emitere a autorizaţiilor de construire/desfiinţare. (2) Prin excepţie de la prevederile art. 8 alin. (1), structurile de specialitate constituite în cadrul aparatului propriu al consiliilor judeţene acordã asistenţã tehnicã de specialitate primarilor unitãţilor administrativ-teritoriale care, în condiţiile prevederilor art. 45 alin. (2) din Lege, nu au constituite structuri de specialitate, scop în care analizeazã documentele/ documentaţiile depuse pentru obţinerea certificatelor de urbanism, respectiv a autorizaţiilor de construire/desfiinţare, din competenţa de emitere a acestora, pentru: a) eliberarea avizului structurii de specialitate în vederea emiterii de cãtre primari a autorizaţiilor de construire/desfiinţare pentru toate categoriile de construcţii, altele decât locuinţele individuale şi anexele gospodãreşti, la cererea acestora, în condiţiile prevederilor art. 45 alin. (3) şi (4) din Lege; b) emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare de cãtre preşedinţii consiliilor judeţene, pe termen limitat şi la solicitarea consiliilor locale interesate, în condiţiile prevederilor art. 45 alin. (3^1) din Lege." 6. La articolul 10 alineatul (2), literele b), d) şi e) se abrogã. 7. La articolul 10 alineatul (2), literele c) şi g) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "c) verificarea modului în care au fost preluate în cadrul documentaţiei tehnice - D.T. condiţiile din avizele şi acordurile obţinute în prealabil de solicitant, inclusiv cele cuprinse în actul administrativ emis de autoritatea competentã pentru protecţia mediului; ............................................................. g) emiterea de cãtre structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene a avizelor solicitate de primarii unitãţilor administrativ-teritoriale în situaţia inexistenţei structurilor de specialitate la nivelul primãriilor respective, în condiţiile prevãzute la art. 9 alin. (2) lit. a);". 8. La articolul 11, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins: "(5) În înţelesul prevederilor art. 2 alin. (1) din Lege, procedura de autorizare începe odatã cu depunerea cererii de emitere a certificatului de urbanism, cu menţiunea în clar privind scopul solicitãrii actului, respectiv autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, prin care solicitantul îşi anunţã intenţia de a obţine, ca act final, autorizaţia de construire." 9. La articolul 12, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins: "(3) Autorizaţiile de construire/desfiinţare se emit în condiţiile prevãzute la alin. (1) pentru monumentele istorice, construcţiile din zonele de protecţie a monumentelor, precum şi pentru construcţiile din zonele construite protejate, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. a) şi b) din Lege." 10. La articolul 14, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Potrivit prevederilor art. 11 alin. (3) din Lege, este obligatorie emiterea autorizaţiei de construire pentru lucrãrile prevãzute la alin. (1), dacã acestea se executã la construcţii monumente istorice, la construcţii din zonele de protecţie a monumentelor şi din zonele construite protejate sau la construcţiile care au valoare arhitecturalã ori istoricã deosebitã, stabilitã ca atare prin documentaţiile de urbanism aprobate, cãrora le sunt aplicabile prevederile art. 3 lit. b) şi ale art. 10 lit. a) şi b) din Lege." 11. La articolul 14, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins: "(4) În aplicarea prevederilor art. 11 alin. (1) lit. h) din Lege, lucrãrile de reabilitare energeticã a anvelopei - partea opacã şi/sau partea vitratã - şi a acoperişului clãdirii sunt exceptate de la autorizare numai în situaţiile în care prin aceste lucrãri nu se modificã aspectul arhitectural al clãdirii şi dacã aceste lucrãri nu se executã la construcţiile prevãzute la alin. (2)." 12. La articolul 15, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(1) Pentru emiterea certificatului de urbanism, solicitantul - orice persoanã fizicã sau juridicã interesatã - trebuie sã depunã la emitent o documentaţie cuprinzând: a) cererea-tip (formularul-model F.1 «Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism»), în conformitate cu precizãrile privind completarea acesteia, cuprinzând: 1. elementele de identificare a solicitantului; 2. elementele de identificare a imobilului pentru care se solicitã emiterea certificatului de urbanism, respectiv localitate, numãr cadastral şi numãr de carte funciarã, în cazul în care legea nu dispune altfel; 3. elementele care definesc scopul solicitãrii; b) planuri topografice sau cadastrale cu indicarea imobilului şi a vecinãtãţilor - teren şi/sau construcţii -, la scãrile 1:500, 1:2.000 sau 1:10.000, dupã caz, vizate de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliarã teritorial, sau extras din planul cadastral al localitãţii eliberat la cerere de autoritatea administraţiei publice locale, numai dacã lucrãrile de cadastru imobiliar edilitar au fost realizate în baza <>Legii cadastrului şi publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , republicatã, în douã exemplare; c) documentul de platã a taxei de eliberare a certificatului de urbanism, în copie." 13. La articolul 15, alineatul (2) se abrogã. 14. La articolul 16, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(1) Documentaţia pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, pe lângã cererea pentru emiterea autorizaţiei de construire - inclusiv anexa (se utilizeazã formularul-model F.9 «Cerere pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare», obţinut de la emitent) -, va conţine în mod obligatoriu urmãtoarele documente: a) certificatul de urbanism, în copie; b) dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, în copie legalizatã, sau, dupã caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciarã de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel; c) documentaţia tehnicã - D.T., în douã exemplare, dintre care un exemplar se arhiveazã la emitent şi un exemplar vizat spre neschimbare se returneazã beneficiarului; d) avizele, acordurile şi actul administrativ al autoritãţii pentru protecţia mediului competente, solicitate prin certificatul de urbanism, în copie; e) studiile, raportul de expertizã tehnicã pentru lucrãri de intervenţie la construcţii existente şi/sau raportul de audit energetic pentru lucrãri de intervenţie în vederea creşterii performanţei energetice la clãdiri, solicitate prin certificatul de urbanism, în condiţiile legii, un exemplar; f) dovada privind achitarea taxelor legale, în copie." 15. La articolul 16 alineatul (3), partea introductivã şi litera a) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(3) La depunerea documentaţiei pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii se vor avea în vedere urmãtoarele: a) în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) din Lege, odatã cu autorizaţia de construire/desfiinţare se solicitã, de regulã, şi autorizarea organizãrii executãrii lucrãrilor. În aceastã situaţie, solicitantul are obligaţia de a prezenta, pe lângã documentaţia tehnicã - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de bazã (D.T.A.C.), documentaţia tehnicã - D.T. pentru organizarea executãrii lucrãrilor (D.T.O.E.) - piese scrise şi desenate -, întocmitã în baza prevederilor anexei nr. 1 la Lege, împreunã cu avizele specifice aferente (aviz circulaţie, aviz pentru ocuparea temporarã a domeniului public, aviz sanitar, aviz/contract cu societatea de salubritate şi altele asemenea, dupã caz), în douã exemplare;". 16. La articolul 16 alineatul (3), litera b) se abrogã. 17. Dupã articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16^1, cu urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 16^1 Documentaţia tehnicã - D.T. (1) Documentaţia tehnicã - D.T. este, potrivit definiţiei din anexa nr. 2 la Lege, documentaţia tehnico-economicã distinctã, prin care se stabilesc principalele coordonate privind încadrarea în indicii urbanistici aprobaţi, amplasarea construcţiilor şi relaţiile acestora cu vecinãtãţile, schemele şi fluxurile funcţionale, compoziţia spaţialã, structura de rezistenţã, expresia de arhitecturã, dotarea şi echiparea construcţiilor - inclusiv soluţiile de asigurare, branşare şi racordare a acestora la infrastructura edilitarã, dupã caz -, care stã la baza emiterii autorizaţiei de construire/desfiinţare. (2) Potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) din Lege, autorizaţia de construire/desfiinţare se emite pentru executarea lucrãrilor de bazã şi a celor aferente organizãrii executãrii lucrãrilor. (3) În funcţie de scopul solicitãrii, documentaţia tehnicã - D.T. poate fi: a) documentaţie tehnicã - D.T. (D.T.A.C.+D.T.O.E.) pentru autorizarea lucrãrilor de construire, inclusiv pentru lucrãrile aferente organizãrii executãrii lucrãrilor; b) documentaţie tehnicã - D.T. (D.T.A.D.+D.T.O.E.) pentru autorizarea lucrãrilor de desfiinţare a lucrãrilor/construcţiilor, inclusiv pentru autorizarea lucrãrilor aferente organizãrii executãrii lucrãrilor. Documentaţia tehnicã - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii va cuprinde şi soluţiile privind branşamentele şi racordurile la utilitãţile urbane necesare, care se autorizeazã împreunã cu lucrãrile de bazã. (4) Documentaţia tehnicã - D.T., alcãtuitã din piese scrise şi desenate şi completatã cu elementele de identificare şi datele tehnice conform anexei la formularul-tip F.9, va respecta urmãtoarele condiţii: a) se elaboreazã în baza conţinutului-cadru prevãzut în anexa nr. 1 la Lege; b) se elaboreazã de colective tehnice de specialitate şi se semneazã în condiţiile prevãzute la art. 9 din Lege; c) se verificã, în condiţiile legii, de verificatori de proiecte atestaţi. (5) Potrivit prevederilor art. 6^1 alin. (1) din Lege, mãsurile specifice pentru protecţia mediului stabilite prin actul administrativ al autoritãţii competente pentru protecţia mediului, precum şi cerinţele din avizele şi acordurile emise vor fi avute în vedere la elaborarea documentaţiei tehnice - D.T. şi nu pot fi modificate prin procedura de autorizare ori prin autorizaţia de construire." 18. La articolul 18 alineatul (3), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) pentru autorizaţiile de construire/desfiinţare, în termen de maximum 15 zile." 19. La articolul 18 dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins: "(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazurile prevãzute la art. 45 alin. (3^1) din Lege, structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene elaboreazã autorizaţiile de construire/desfiinţare în vederea emiterii de cãtre preşedinţii consiliilor judeţene, situaţie în care emiterea unui aviz nu este necesarã." 20. Articolele 19 şi 20 se abrogã. 21. La articolul 21, titlul articolului şi alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 21 Avize şi acorduri ale autoritãţilor centrale/serviciilor deconcentrate (1) Avizele/Acordurile autoritãţilor centrale ori ale serviciilor deconcentrate ale acestora, dupã caz, potrivit cerinţelor înscrise în certificatul de urbanism, se obţin de cãtre solicitant. (2) În cazul autorizãrii executãrii lucrãrilor pe amplasamente situate în zone în care, prin documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism aprobate, s-a instituit un anumit regim de restricţie cu privire la realizarea construcţiilor, obţinerea avizelor şi acordurilor din partea autoritãţilor centrale competente prevãzute la art. 10 din Lege care au instituit restricţiile sau, dupã caz, a serviciilor deconcentrate ale acestora este obligatorie. Documentaţiile pentru obţinerea avizelor din partea autoritãţilor centrale competente sau a serviciilor deconcentrate ale acestora, dupã caz, care se întocmesc corespunzãtor reglementãrilor în vigoare specifice fiecãrui domeniu, se depun la sediul autoritãţilor avizatoare competente (inclusiv al serviciilor publice deconcentrate ale acestora, dupã caz). Dupã avizare, documentaţiile prezentate pot fi restituite sau se pãstreazã în arhiva avizatorului." 22. La articolul 21, alineatul (3) literele b) şi c) şi alineatul (6) se abrogã. 23. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(1) În vederea simplificãrii procedurii de autorizare se admite prezentarea unor documentaţii tehnice - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii (D.T.A.C., D.T.A.D.), cu conţinut simplificat în raport cu conţinutul-cadru prevãzut în anexa nr. 1 la Lege. Conţinutul simplificat al documentaţiei tehnice - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii (D.T.A.C., D.T.A.D.) se aplicã pentru urmãtoarele tipuri de lucrãri şi/sau construcţii, situate în afara zonelor cu regim special de protecţie sau de restricţii de construire, inclusiv a zonelor de protecţie a monumentelor istorice: a) locuinţe individuale în mediul rural, cu regim de înãlţime P, P+1E, realizate din fondurile persoanelor fizice; b) anexe gospodãreşti ale locuinţelor care alcãtuiesc împreunã cu aceasta o unitate funcţionalã distinctã: împrejmuiri şi bucãtãrii de varã; grajduri pentru animale mari; hambare, fânare, pãtule; magazii, şoproane, garaje; spaţii pentru activitãţi meşteşugãreşti, de prelucrare secundarã a produselor agricole şi silvice; fântâni individuale, WC-uri uscate sau cu tanc vidanjabil, fose vidanjabile; rezervoare de combustibil lichid şi gazos; c) racorduri şi branşamente la reţelele de utilitãţi; d) anexe ale exploataţiilor agricole: saivane, padocuri, adãposturi pentru animale, platforme de furaje, pãtule, împrejmuiri de pãşuni, spaţii de cazare temporarã pe timpul campaniilor agricole; e) construcţii provizorii cu utilizare temporarã: târguri, oboare, iarmaroace, circuri ambulante, construcţii temporare ocazionate de diverse evenimente (culturale, aniversare, publicitare, sportive, comemorative, politice, religioase şi altele asemenea), tabere de corturi şi rulote. Conţinutul simplificat al documentaţiei tehnice - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor - lista pieselor scrise şi desenate, strict necesare pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare - pe tipuri de construcţii, este prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. (2) Tipurilor de lucrãri şi/sau construcţii prevãzute la alin. (1) le sunt aplicabile prevederile art. 77 alin. (7^2) din prezentele norme." 24. Articolele 23 şi 24 se abrogã. 25. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 25 Competenţe de elaborare a documentaţiilor tehnice - D.T. (1) Documentaţiile tehnice - D.T., precum şi proiectele tehnice - P.Th., care dezvoltã documentaţiile tehnice - D.T. cu respectarea condiţiilor impuse prin autorizaţia de construire, precum şi prin avizele, acordurile şi actul administrativ al autoritãţii competente pentru protecţia mediului, se elaboreazã exclusiv de proiectanţi cu pregãtire în domeniul arhitecturii, construcţiilor şi instalaţiilor (arhitecţi, ingineri, conductori-arhitecţi, subingineri, tehnicieni), constituiţi în acest scop în colective tehnice de specialitate, şi se semneazã, în condiţiile legii, numai de cadre tehnice cu pregãtire superioarã în domeniul arhitecturii şi construcţiilor, potrivit prevederilor art. 9 din Lege. (2) Potrivit prevederilor art. 9 din Lege, coroborate cu dispoziţiile art. 24 alin. (1) lit. c) din aceeaşi Lege, este interzisã semnarea proiectelor tehnice - P.Th. pentru execuţia lucrãrilor, precum şi a documentaţiilor tehnice - D.T. de cãtre persoane care nu au absolvit - cu diplomã recunoscutã de statul român - instituţii de învãţãmânt superior de specialitate în domeniul arhitecturii şi construcţiilor/instalaţiilor ori care nu au drept de semnãturã în condiţiile legii, sub sancţiunea legii penale. (3) Potrivit prevederilor legale în vigoare privind calitatea în construcţii, documentaţiile tehnice - D.T., precum şi proiectele tehnice - P.Th., care dezvoltã documentaţiile tehnice - D.T. în condiţiile legii, se verificã pentru cerinţele de calitate de cãtre specialişti verificatori de proiecte atestaţi, solicitantul având obligaţia de a face dovada efectuãrii verificãrii. (4) În conformitate cu prevederile Legii nr. 184/2001 privind organizarea şi exercitarea profesiei de arhitect, republicatã, arhitecţii şi conductorii-arhitecţi cu drept de semnãturã sunt obligaţi sã aplice parafa cu numãrul de ordine înscris în Tabloul Naţional al Arhitecţilor, inclusiv pe documentaţiile tehnice - D.T. (5) În conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la Lege, în mod obligatoriu, fiecare planşã a documentaţiei tehnice - D.T. va avea un cartuş care va conţine informaţiile minimale necesare pentru identificarea investitorului, proiectantului şi documentaţiei tehnice - D.T., conform modelului cuprins în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice." 26. La articolul 31, alineatul (2) litera c) şi alineatele (4) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "c) nominalizarea avizelor, acordurilor şi actului administrativ al autoritãţii competente pentru protecţia mediului, care trebuie sã însoţeascã documentaţia tehnicã - D.T.; .................................................................... (4) În vederea încadrãrii investiţiei în regulile urbanistice aprobate, la certificatul de urbanism se anexeazã un extras din planşa de reglementãri a P.U.G., eliberat la cerere de autoritatea administraţiei publice locale interesate, pe care emitentul are obligaţia de a marca limitele edificabilului, retragerile obligatorii şi alte elemente extrase din documentaţiile de urbanism. .................................................................... (7) Emitentul certificatului de urbanism are obligaţia de a înscrie în rubrica rezervatã scopul utilizãrii actului categoria de lucrãri declaratã de solicitant şi înscrisã în formularul F.1 «Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism», în concordanţã cu precizãrile la acesta." 27. La articolul 31, alineatul (5) se abrogã. 28. La articolul 34, alineatele (2) şi (3) se abrogã. 29. La articolul 35, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins: "(3) Valabilitatea certificatului de urbanism înceteazã dacã: a) titularul renunţã la intenţia de a mai construi, situaţie în care are obligaţia de a notifica acest fapt autoritãţii administraţiei publice emitente; b) titularul nu solicitã prelungirea valabilitãţii certificatului de urbanism în termenul legal de 15 zile înaintea expirãrii acesteia." 30. La articolul 38, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(1) Autorizaţia de construire/desfiinţare este actul final de autoritate al administraţiei publice competente potrivit legii, în baza cãruia se pot executa lucrãri de construcţii şi pe baza cãruia se asigurã aplicarea mãsurilor legale referitoare la amplasarea, conceperea, realizarea, exploatarea şi postutilizarea construcţiilor cu privire la construirea, respectiv desfiinţarea construcţiilor, inclusiv a instalaţiilor aferente, precum şi a amenajãrilor, dupã caz." 31. La articolul 39, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(1) Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din Lege, solicitantul autorizaţiei de construire/desfiinţare poate fi orice persoanã fizicã sau juridicã titular al unui drept real asupra imobilului - teren şi/sau construcţii -, identificat prin numãr cadastral, în cazul în care legea nu dispune altfel, care atestã dreptul acestuia de a executa lucrãri de construcţii." 32. La articolul 40, alineatul (2) se abrogã. 33. La articolul 41 alineatul (1), literele d), e), g), i) şi j) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "d) existã dovada titlului solicitantului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, precum şi, dupã caz, a extrasului de plan cadastral şi a extrasului de carte funciarã de informare, actualizate la zi, dacã legea nu dispune altfel; e) documentaţia tehnicã - D.T. este completã şi conformã cu prevederile anexei nr. 1 la Lege, precum şi ale prezentelor norme metodologice; ................................................................... g) existã avizele şi acordurile favorabile şi, dupã caz, studiile cerute prin certificatul de urbanism; ................................................................... i) se face dovada achitãrii taxelor legale necesare emiterii autorizaţiei de construire/desfiinţare; j) este aplicatã pe piesele scrise şi desenate parafa emisã de Ordinul Arhitecţilor din România, care confirmã dreptul arhitectului/conductorului arhitect, dupã caz, de a proiecta şi semna documentaţiile, în condiţiile dispoziţiilor art. 9 alin. (1) lit. a) din Lege, şi arhitectul/conductorul arhitect face dovada luãrii în evidenţã, la filiala din care face parte, a proiectului de arhitecturã din cadrul documentaţiei tehnice - D.T. depuse pentru autorizare." 34. La articolul 41, alineatul (1) litera f) şi alineatul (3) se abrogã. 35. Articolul 42 se abrogã. 36. La articolul 43, alineatul (1) litera e) şi alineatul (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "e) introducerea condiţiilor din avizele şi acordurile favorabile obţinute, precum şi, dupã caz, din studiile cerute prin certificatul de urbanism. (3) În situaţia în care documentaţia prezentatã este conformã exigenţelor cuprinse la alin. (1), structura de specialitate a emitentului promoveazã documentaţia în vederea emiterii autorizaţiei de construire/desfiinţare." 37. La articolul 43, alineatul (2) se abrogã. 38. Articolele 44 şi 45 se abrogã. 39. La articolul 46, alineatul (2) litera d) şi alineatul (6) se abrogã. 40. La articolul 50, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(4) În cazul schimbãrii investitorului pe parcursul executãrii şi înaintea finalizãrii lucrãrilor, potrivit prevederilor art. 7 alin. (14) din Lege, valabilitatea autorizaţiei de construire/desfiinţare se menţine, cu condiţia respectãrii în continuare a prevederilor acesteia, precum şi a înscrierii în cartea funciarã a modificãrilor intervenite cu privire la drepturile reale imobiliare. În aceastã situaţie, autorizaţia împreunã cu celelalte acte - avize, acorduri, documentaţii etc. -, care au stat la baza eliberãrii acesteia, aparţin de drept noului investitor (proprietar) prin efectul înscrierii în cartea funciarã." 41. La articolul 52, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins: "(6) Potrivit prevederilor art. 7 alin. (15), (15^1) şi (15^3) din Lege, orice modificare adusã documentaţiei tehnice - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii înainte de începerea sau pe parcursul executãrii lucrãrilor este supusã reluãrii procedurii de autorizare dacã modificãrile nu se încadreazã în limitele avizelor, acordurilor şi actului administrativ al autoritãţii pentru protecţia mediului competente. Verificarea încadrãrii modificãrilor în limitele avizelor şi acordurilor se face de cãtre structurile de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice competente, precum şi de verificatorii de proiecte atestaţi în condiţiile legii, cu participarea reprezentanţilor instituţiilor avizatoare, iar verificarea încadrãrii modificãrilor în limitele actului administrativ al autoritãţii competente pentru protecţia mediului se realizeazã de cãtre aceasta potrivit prevederilor legislaţiei privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului." 42. La articolul 53, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(3) În temeiul prevederilor art. 7 alin. (21) din Lege, autorizaţiile de construire/desfiinţare împreunã cu anexele acestora, respectiv actele de respingere a cererii pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, au caracter public. În acest scop, se pun la dispoziţia publicului, pe pagina de web a autoritãţii administraţiei publice competente, emitentã, sau prin afişare la sediul acesteia listele la zi ale actelor de autoritate emise, în vederea solicitãrii şi obţinerii, dupã caz, a informaţiilor prevãzute la art. 7 alin. (23) din Lege." 43. La articolul 53, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins: "(4) În temeiul prevederilor art. 7 alin. (22) din Lege, caracterul public al autorizaţiilor de construire/desfiinţare prevãzut la alin. (1) şi (3) se asigurã fãrã a se aduce atingere restricţiilor impuse de legislaţia în vigoare privind secretul comercial şi industrial, proprietatea intelectualã, protejarea interesului public şi privat, garantarea şi protejarea drepturilor fundamentale ale persoanelor fizice cu privire la dreptul la viaţã intimã, familialã şi privatã." 44. Dupã articolul 55 se introduce un nou articol, articolul 55^1, cu urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 55^1 Autorizarea executãrii lucrãrilor aferente infrastructurii de transport rutier de interes naţional Autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii aferente infrastructurii de transport rutier de interes naţional, prin excepţie de la prevederile art. 4 din Lege, se face de cãtre Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, potrivit prevederilor <>art. II pct. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 228/2008 pentru modificarea şi completarea unor acte normative." 45. La articolul 62, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(1) În situaţia în care, înainte de începerea sau pe parcursul executãrii lucrãrilor de construcţii, devine necesarã modificarea soluţiilor tehnice din proiectul autorizat, beneficiarul/ investitorul/administratorul/managerul de proiect are obligaţia de a nu începe ori de a opri lucrãrile, dupã caz, şi de a solicita emiterea unei noi autorizaţii de construire corespunzãtor modificãrilor aduse proiectului, materializate prin documentaţii - piese scrise şi desenate -, cu condiţia ca documentaţia tehnicã - D.T. astfel modificatã sã se încadreze în prevederile documentaţiilor de urbanism aprobate, urmând sã se aplice în mod corespunzãtor prevederile art. 52 alin. (6). În aceste condiţii, taxa de autorizare se va regulariza dupã recepţia la terminarea lucrãrilor de construcţii, potrivit legii." 46. La articolul 64, alineatele (3) şi (4) se abrogã. 47. La articolul 66, alineatul (3) se abrogã. 48. La articolul 69 alineatul (4), partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(4) Potrivit dispoziţiilor art. 26 alin. (6) şi art. 35 alin. (3) din Lege, în corelare cu prevederile art. 28 şi 29 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în domeniul disciplinei autorizãrii execuţiei lucrãrilor de construcţii şi al execuţiei acestora în baza autorizaţiilor emise, la aplicarea sancţiunii contravenţionale:". 49. La articolul 73, alineatele (2) şi (3) se abrogã. 50. La articolul 77, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(2) Analizarea şi avizarea documentaţiilor necesare emiterii certificatului de urbanism şi a autorizaţiilor de construire/desfiinţare de cãtre compartimentele (structurile) de specialitate ale consiliului judeţean pentru primãriile comunelor, oraşelor şi municipiilor care nu dispun de structuri (compartimente) de specialitate se fac pe bazã de convenţie încheiatã între primari şi preşedintele consiliului judeţean. (3) Prin excepţie de la prevederile art. 4 alin. (1) lit. b), e) şi f) din Lege, dupã caz, pânã la numirea unei persoane cu responsabilitate în domeniul amenajãrii teritoriului şi urbanismului din cadrul aparatului propriu al primarilor comunelor şi oraşelor care încã nu au constituite structurile de specialitate potrivit prevederilor alin. (1), pe termen limitat, la solicitarea consiliilor locale interesate, certificatele de urbanism, respectiv autorizaţiile de construire/desfiinţare, se vor putea emite de cãtre preşedinţii consiliilor judeţene, pe bazã de protocol încheiat în acest scop cu consiliul local interesat." 51. La articolul 77, dupã alineatul (7) se introduc douã noi alineate, alineatele (7^1) şi (7^2), cu urmãtorul cuprins: "(7^1) Instituţiile/operatorii economici abilitate/abilitaţi prin lege sã emitã avize/acorduri în vederea autorizãrii executãrii lucrãrilor de construcţii au urmãtoarele obligaţii: a) sã stabileascã lista documentelor şi condiţiilor specifice, precum şi conţinutul-cadru al documentaţiilor specifice, necesare pentru emiterea avizelor/acordurilor solicitate prin certificatul de urbanism. Lista documentelor şi condiţiilor specifice, precum şi conţinutul-cadru al documentaţiilor specifice necesare sunt informaţii de interes public şi se pun la dispoziţia publicului şi a autoritãţilor administraţiei publice competente, prin grija instituţiilor avizatoare, pe pagina proprie de web şi/sau prin afişare la sediul acestora; b) sã emitã avizele/acordurile în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data înregistrãrii cererii şi documentaţiei specifice complete, sub sancţiunea aplicãrii prevederilor legale privind aprobarea tacitã, fãrã alte proceduri prealabile. Cererea înregistratã şi documentaţia specificã anexatã acesteia reprezintã acordul tacit al instituţiei/operatorului economic abilitate/abilitat asupra prevederilor conţinute în documentaţia care a stat la baza cererii pentru emiterea avizului şi/sau acordului. (7^2) Dupã emiterea autorizaţiei de construire, documentaţia tehnicã - D.T. vizatã spre neschimbare se dezvoltã prin proiectul tehnic - P.Th. şi constituie parte integrantã a acestuia, respectiv a «Detaliilor de execuţie», fiind interzisã modificarea prevederilor acesteia, sub sancţiunea nulitãţii autorizaţiei de construire. Investitorul împreunã cu executantul au obligaţia de a executa lucrãrile autorizate numai în baza proiectului tehnic - P.Th., a cãrui existenţã pe şantier este obligatorie pe toatã durata executãrii lucrãrilor." 52. La articolul 77, alineatul (8) se abrogã. 53. La capitolul VII "Formulare necesare autorizãrii", urmãtoarele formulare se modificã şi se înlocuiesc dupã cum urmeazã: a) Formularul F.1 "Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism" se modificã şi se înlocuieşte cu formularul F.1 "Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism", prevãzut în anexã; b) Formularul F.6.1-4 "Certificat de urbanism" se modificã şi se înlocuieşte cu formularul F.6 "Certificat de urbanism", prevãzut în anexã; c) Formularul F.9 "Cerere pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare" se modificã şi se înlocuieşte cu formularul F.9 "Cerere pentru emiterea autorizaţiei de construire/ desfiinţare", prevãzut în anexã; d) Formularul F.13.1-4 "Autorizaţie de construire/desfiinţare" se modificã şi se înlocuieşte cu formularul F.13 "Autorizaţie de construire/desfiinţare", prevãzut în anexã. 54. La capitolul VII "Formulare necesare autorizãrii", formularele F.8.1 - F.8.5 şi F.12 se abrogã. 55. Anexa nr. 1 "Lista actelor normative", anexa nr. 2 "Structura avizelor şi/sau acordurilor legale necesare în autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii" şi anexa nr. 3 "Lista A - Activitãţi cu impact semnificativ asupra mediului, care se supun evaluãrii impactului asupra mediului (EIM) şi Lista B - Activitãţi şi/sau instalaţii cu potenţial semnificativ asupra mediului, pentru care autoritãţile competente pentru protecţia mediului stabilesc, cu consultarea Colectivului de analizã tehnicã, dacã este necesarã evaluarea impactului asupra mediului" se abrogã. 56. În tot cuprinsul normelor metodologice, urmãtoarele sintagme şi abrevieri se înlocuiesc dupã cum urmeazã: a) termenul "proiect" din sintagmele "Proiect pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii", "Proiect de organizare a execuţiei lucrãrilor" şi "Proiect pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de desfiinţare" se înlocuieşte cu sintagma "Documentaţie tehnicã - D.T."; b) abrevierile "P.A.C.", "P.O.E." şi "P.A.D." se înlocuiesc cu abrevierile "D.T.A.C", "D.T.O.E." şi "D.T.A.D."; c) sintagma "oficiul judeţean de cadastru, geodezie şi cartografie" se înlocuieşte cu sintagma "oficiul de cadastru şi publicitate imobiliarã teritorial". ART. II Începând cu data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 214/2008 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, pentru certificatele de urbanism emise anterior acestei date şi în interiorul termenului de valabilitate a acestora, autoritãţile administraţiei publice competente vor proceda dupã cum urmeazã: a) vor emite autorizaţii de construire/desfiinţare fãrã acord unic, numai în baza fişelor tehnice prezentate odatã cu documentaţiile P.A.C./P.A.D., dupã caz; b) vor admite la autorizare documentaţii - "proiecte pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii P.A.C./P.A.D./P.O.E.", elaborate în conformitate cu conţinutul-cadru aflat în vigoare la data elaborãrii acestora. ART. III Anexa face parte integrantã din prezentul ordin. ART. IV Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei, Vasile Blaga Bucureşti, 26 februarie 2009. Nr. 119. ANEXĂ FORMULARE F.1 (pag.1) Cãtre .................................................. [conducãtorul autoritãţii administraţiei publice emitente*)] CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism Subsemnatul*1) .............., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, cu domiciliul*2)/sediul în judeţul ..........., municipiul/oraşul/comuna .........., satul ........, sectorul ......, cod poştal ........, str. ........... nr. ......, bl. ......, sc. ...., et. ...., ap. ...., telefon/fax .........., e-mail ..........., în calitate de/reprezentant al ..............., CUI ..............., în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, solicit emiterea certificatului de urbanism în scopul**): .............................................................. .............................................................. pentru imobilul - teren şi/sau construcţii -, situat în judeţul ............, municipiul/oraşul/ comuna ..........., satul .........., sectorul ........, cod poştal ..........., str. ......... nr. ......, bl. ...., sc. ....., et. ....., ap. ......, sau identificat prin*3) ............................................................... Suprafaţa terenului pentru care solicit certificatul de urbanism este de ........... mp. Anexez*3): ........................................................ ................................................................... ................................................................... Data ................... Semnãtura*5) .............. L.S.------------- *) Se completeazã, dupã caz: - preşedintele consiliului judeţean; - primarul general al municipiului Bucureşti; - primarul sectorului ..... al municipiului Bucureşti; - primarul municipiului; - primarul oraşului; - primarul comunei. **) Se completeazã potrivit pct. 4 din "Precizãri privind completarea formularului". F.1 (pag. 2) PRECIZĂRI privind completarea formularului "Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism" 1) Numele şi prenumele solicitantului: - persoanã fizicã; sau - reprezentant al firmei (persoanã juridicã), cu precizarea denumirii acesteia şi a calitãţii solicitantului în cadrul firmei. 2) Pentru persoanã fizicã: - se completeazã cu date privind domiciliul acesteia. Pentru persoanã juridicã: - se completeazã cu date privind sediul social al firmei. 3) Alte elemente de identificare: În situaţia în care amplasamentul imobilului nu este evidenţiat în planurile cadastrale sau topografice ale localitãţii/teritoriului administrativ (la scãrile 1:500, 1:2000 sau 1:10.000, dupã caz), aflate în gestiunea oficiului de cadastru şi publicitate imobiliarã teritorial, pentru identificarea imobilului solicitantul va putea prezenta, dupã caz, informaţii privind: - localitatea, numãrul cadastral şi numãrul de carte funciarã, în cazul în care legea nu dispune altfel; sau - elemente de reper, general cunoscute; sau - numãrul de ordine şi suprafaţa de teren înscrise în Registrul agricol; sau - plan de situaţie extras din cadrul unor studii şi/sau planuri urbanistice elaborate anterior în zonã. 4) Scopul emiterii certificatului de urbanism: Se completeazã - obligatoriu - de cãtre solicitant corespunzãtor categoriilor prevãzute la poziţiile 4.1.-4.5., inclusiv explicitãrile necesare definirii scopului: 4.1. Elaborarea documentaţiei pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii privind: 4.1.1. Lucrãri de construire - se va înscrie denumirea investiţiei şi se va specifica în care categorie se încadreazã, conform enumerãrii de mai jos: a) lucrãri de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, reabilitare, schimbare de destinaţie sau de reparare a construcţiilor de orice fel, precum şi a instalaţiilor aferente acestora; b) lucrãri de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum şi orice alte lucrãri, indiferent de valoarea lor, care urmeazã sã fie efectuate la construcţii reprezentând monumente istorice, inclusiv la cele din zonele lor de protecţie, stabilite conform legii; c) lucrãri de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, modernizare şi reabilitare privind cãi de comunicaţie, reţele şi dotãri tehnico-edilitare, noi capacitãţi de producere, de transport, de distribuţie a energiei electrice şi/sau termice, precum şi de reabilitare şi de retehnologizare a celor existente; d) împrejmuiri şi mobilier urban, amenajãri de spaţii verzi, parcuri, pieţe şi alte lucrãri de amenajare a spaţiilor publice; e) lucrãri de foraje şi excavãri necesare în vederea efectuãrii studiilor geotehnice, prospecţiunilor geologice, exploatãrilor de cariere, balastiere, sonde de gaze şi petrol, precum şi alte exploatãri; f) lucrãri, amenajãri şi construcţii cu caracter provizoriu, necesare în vederea organizãrii executãrii lucrãrilor de bazã, dacã nu au fost autorizate odatã cu acestea; g) organizarea de tabere de corturi, cãsuţe sau rulote; h) lucrãri de construcţii cu caracter provizoriu, chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere situate pe cãile şi spaţiile publice, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi reclame, precum şi anexele gospodãreşti ale exploataţiilor agricole situate în extravilan; i) cimitire - noi şi extinderi. 4.1.2. Lucrãri de desfiinţare - se va înscrie denumirea construcţiei/amenajãrii şi se va specifica în care categorie se încadreazã, conform enumerãrii de la pct. 4.1.1. 4.2. Operaţiuni notariale privind circulaţia imobiliarã: - vânzãri, cumpãrãri, concesionãri, cesionãri, dezmembrãri, parcelãri, comasãri, partaje, succesiuni etc. 4.3. Adjudecarea prin licitaţie a proiectãrii lucrãrilor publice 4.4. Cereri în justiţie 4.5. Alte scopuri 5) La rubrica "Semnãtura" se va înscrie şi în clar numele solicitantului: persoanã fizicã sau reprezentant al persoanei juridice. F.6 (pag. 1) ROMÂNIA Judeţul ......................... .............................................. [autoritatea administraţiei publice emitente*)] Nr. ........ din .......... CERTIFICAT DE URBANISM Nr. ...... din ......... În scopul: .......................................... ...................................................**) Ca urmare a Cererii adresate de*1) ..........., cu domiciliul/sediul*2) în judeţul ......., municipiul/oraşul/comuna ............., satul ......., sectorul ......, cod poştal ........, str. ....... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ......, ap. ....., telefon/fax ......., e-mail ........., înregistratã la nr. ...... din .... 20.., pentru imobilul - teren şi/sau construcţii -, situat în judeţul .........., municipiul/oraşul/comuna ........., satul ........, sectorul ......, cod poştal ......, str. ....... nr. ....., bl. ....., sc. ...., et. ....., ap. ...., sau identificat prin*3) .................................................... ....................................................................... ....................................................................... .......................................................................; în temeiul reglementãrilor Documentaţiei de urbanism nr. ....../....., faza PUG/PUZ/PUD, aprobatã prin Hotãrârea Consiliului Judeţean/Local ....... nr. ....../......., în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, SE CERTIFICĂ: 1. REGIMUL JURIDIC: ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... 2. REGIMUL ECONOMIC: ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... ......................................................................------------ *1) Numele şi prenumele solicitantului. *2) Adresa solicitantului. *3) Date de identificare a imobilului. F. 6 (pag. 2) 3. REGIMUL TEHNIC: ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... Prezentul certificat de urbanism poate fi utilizat/nu poate fi utilizat în scopul declarat*4) pentru/întrucât: ...................................................................... ...................................................................... ...................................................................... ......................................................................----------- *4) Scopul emiterii certificatului de urbanism conform precizãrii solicitantului, formulatã în cerere.
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare│
│ şi nu conferã dreptul de a executa lucrãri de construcţii. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM: În scopul elaborãrii documentaţiei pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii - de construire/de desfiinţare - solicitantul se va adresa autoritãţii competente pentru protecţia mediului: ..................................................................... (autoritatea competentã pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizeazã prin grija autoritãţii administraţiei publice emitente.) În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificatã prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legãturã cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunicã solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorialã de mediu pentru ca aceasta sã analizeze şi sã decidã, dupã caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluãrii impactului asupra mediului. În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfãşoarã dupã emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente. În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentã pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurãrii consultãrii publice, centralizãrii opţiunilor publicului şi al formulãrii unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultãrii publice. În aceste condiţii:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Dupã primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de │
│a se prezenta la autoritatea competentã pentru protecţia mediului în vederea │
│evaluãrii iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesitãţii evaluãrii efectelor│
│acesteia asupra mediului. În urma evaluãrii iniţiale a investiţiei se va emite│
│actul administrativ al autoritãţii competente pentru protecţia mediului. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│În situaţia în care autoritatea competentã pentru protecţia mediului │
│stabileşte necesitatea evaluãrii efectelor investiţiei asupra mediului, │
│solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autoritãţii administraţiei│
│publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea │
│executãrii lucrãrilor de construcţii. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│În situaţia în care, dupã emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul│
│derulãrii procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, │
│solicitantul renunţã la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are │
│obligaţia de a notifica acest fapt autoritãţii administraţiei publice │
│competente. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
F.6 (pag. 3) 5. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE va fi însoţitã de urmãtoarele documente: a) certificatul de urbanism; b) dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, dupã caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciarã de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizatã); c) documentaţia tehnicã - D.T., dupã caz: [] D.T.A.C. [] D.T.O.E. [] D.T.A.D. d) avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism: d.1) avize şi acorduri privind utilitãţile urbane şi infrastructura:
[] alimentare cu apã [] gaze naturale Alte avize/acorduri:
[] canalizare [] telefonizare [] .................
[] alimentare cu energie [] salubritate [] .................
electricã
[] alimentare cu energie [] transport urban [] .................
termicã
d.2) avize şi acorduri privind:
[] securitatea la incendiu [] protecţia civilã [] sãnãtatea populaţiei
d.3) avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora: []................ []................ []................ d.4) studii de specialitate: []................ []................ []................ e) actul administrativ al autoritãţii competente pentru protecţia mediului; f) dovada privind achitarea taxelor legale. Documentele de platã ale urmãtoarelor taxe (copie): ..................................................................... ..................................................................... ..................................................................... ..................................................................... Prezentul certificat de urbanism are valabilitatea de ........ luni de la data emiterii.
Conducãtorul autoritãţii Secretar general/Secretar,
administraţiei publice emitente***), ..........................
......................................... (numele, prenumele şi semnãtura)
(funcţia, numele, prenumele şi semnãtura)
L.S.
Arhitect-şef****),
................................
(numele, prenumele şi semnãtura)
Achitat taxa de: ......... lei, conform Chitanţei nr. ...... din ...... Prezentul certificat de urbanism a fost transmis solicitantului direct/prin poştã la data de ..... . F.6 (pag. 4) În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se prelungeşte valabilitatea Certificatului de urbanism de la data de ....... pânã la data de ......... Dupã aceastã datã, o nouã prelungire a valabilitãţii nu este posibilã, solicitantul urmând sã obţinã, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.
Conducãtorul autoritãţii Secretar general/Secretar,
administraţiei publice emitente***), ..........................
......................................... (numele, prenumele şi semnãtura)
(funcţia, numele, prenumele şi semnãtura)
L.S.
Arhitect-şef****),
................................
(numele, prenumele şi semnãtura)
Data prelungirii valabilitãţii: ............ Achitat taxa de .............. lei, conform Chitanţei nr. ....... din ........ Transmis solicitantului la data de ........... direct/prin poştã.--------------- *) Se completeazã, dupã caz: - consiliul judeţean; - Primãria Municipiului Bucureşti; - Primãria Sectorului ........ al Municipiului Bucureşti; - Primãria Municipiului ....................; - Primãria Oraşului .............; - Primãria Comunei ................; **) Se completeazã în conformitate cu declaraţia scopului înscris în cererea pentru emiterea certificatului de urbanism. ***) Se completeazã, dupã caz: - preşedintele consiliului judeţean; - primarul general al municipiului Bucureşti; - primarul sectorului ...... al municipiului Bucureşti; - primar. ****) Se va semna, dupã caz, de cãtre arhitectul-şef sau "pentru arhitectul-şef" de cãtre persoana cu responsabilitate în domeniul amenajãrii teritoriului şi urbanismului. F.9 (pag. 1) Cãtre ....................................................................... [conducãtorul autoritãţii administraţiei publice emitente*)] CERERE pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare Subsemnatul*1) .............., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, cu domiciliul*2)/sediul ........ în judeţul ........, municipiul/oraşul/comuna .........., satul ........, sectorul ......, cod poştal ........, str. ........... nr. ......, bl. ......, sc. ...., et. ...., ap. ...., telefon/fax .........., e-mail ..........., în calitate de/reprezentant al ..............., CUI ..............., în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, solicit emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare pentru imobilul - teren şi/sau construcţii -, situat în judeţul .........., municipiul/oraşul/comuna ........, satul ............, sectorul ........., cod poştal ........, str. ........... nr. ....., bl. ..., sc. ...., et. ..., ap. ....., Cartea funciarã*3)...................................................... Fişa bunului imobil .................................................. sau nr. cadastral ..................................................... în vederea executãrii lucrãrilor de*4) ................................. ........................................................................ ........................................................................ în valoare de*5): ...................................................... Documentaţia tehnicã - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construire (D.T.A.C. + D.T.O.E.), respectiv desfiinţarea construcţiilor (D.T.A.D.) nr.*6) ........... din ....... a fost elaboratã de .........., cu sediul în judeţul ............., municipiul/oraşul/comuna ........., sectorul/satul ........, cod poştal .........., str. ............ nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., respectiv de .......... - arhitect/conductor arhitect cu drept de semnãturã, înscris în Tabloul Naţional al Arhitecţilor cu nr. ............, în conformitate cu prevederile Legii nr. 184/2001 privind organizarea şi exercitarea profesiei de arhitect, republicatã, aflat în evidenţa Filialei teritoriale .............. a Ordinului Arhitecţilor din România. Proiectul de arhitecturã din cadrul Documentaţiei tehnice - D.T. (D.T.A.C. + D.T.O.E.) a fost luat în evidenţa Filialei teritoriale ........... a Ordinului Arhitecţilor din România cu nr. ...... din .............----------- *) Se completeazã, dupã caz: - preşedintele consiliului judeţean; - primarul general al municipiului Bucureşti; - primarul sectorului ...... al municipiului Bucureşti; - primarul municipiului ............; - primarul oraşului ............... ; - primarul comunei ................. . F.9 (pag. 2) Verificarea Documentaţiei tehnice - D.T., în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1995, a fost efectuatã de*7):
┌─────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ 1. Cerinţa A │ 4. Cerinţa D │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ 2. Cerinţa B │ 5. Cerinţa E │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ 3. Cerinţa C │ 6. Cerinţa F │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ 7. Cerinţa Af │ │
└─────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘
Durata estimatã a executãrii lucrãrilor solicitatã este de .......... luni/zile, în baza prevederilor Documentaţiei tehnice - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construire (D.T.A.C. + D.T.O.E.), respectiv desfiinţarea construcţiilor (D.T.A.D.), anexatã prezentei, conform graficului de execuţie, semnat şi parafat de proiectant, anexat prezentei. Anexez la prezenta cerere: a) Certificatul de urbanism nr. ........../........, emis de (copie); b) dovada titlului asupra imobilului - teren şi/sau construcţii -/extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciarã de informare actualizat la zi (copie legalizatã); ............................................... c) Documentaţia tehnicã - D.T.A.C./D.T.O.E./D.T.A.D., dupã caz, compusã din: .................................................................... .................................................. (2 exemplare). La elaborarea Documentaţiei tehnice - D.T. au fost respectate toate procedurile de notificare a autoritãţii publice pentru protecţia mediului prevãzute de Lege, care fac obiectul evaluãrii investiţiei privind efectele asupra mediului; d) avize/acorduri, studii de specialitate stabilite prin certificatul de urbanism (copie): d.1) avize şi acorduri privind utilitãţile urbane şi infrastructura: ........................... ............................. ........................... ............................. ........................... ............................. d.2) avize şi acorduri privind securitatea la incendiu, protecţia civilã, sãnãtatea populaţiei: ........................... ............................. ........................... ............................. d.3) avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora: ........................... ............................. ........................... ............................. d.4) studii de specialitate (1 exemplar): .................................................................. ..................................................................; d.5) raport de expertizã tehnicã pentru lucrãri de intervenţie la construcţii existente (1 exemplar); d.6) raport de audit energetic pentru lucrãri de intervenţie în vederea creşterii performanţei energetice la clãdiri existente (1 exemplar); e) actul administrativ al autoritãţii competente pentru protecţia mediului: (copie); ........................... ............................. f) dovada privind achitarea taxelor legale - documentele de platã a taxelor legale în vederea autorizãrii (copie); ........................... ............................. g) anexa la "Cererea pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare", completatã cu toate elementele necesare descrierii lucrãrilor pentru care se solicitã autorizaţia (2 exemplare).
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Declar pe propria rãspundere cã datele menţionate în prezenta cerere sunt │
│exacte şi mã angajez sã respect, cunoscând prevederile Codului penal privind │
│infracţiunea de fals în declaraţii, autorizaţia de construire şi documentaţia │
│aferentã, vizatã spre neschimbare. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Data ................. Semnãtura ................ L.S. F.9 (pag. 3) ANEXĂ la Cererea pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare Capitolul 1 - Tipuri de lucrãri În conformitate cu prevederile <>art. 3 din Legea nr. 50/1991 *1): [] a) lucrãri de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, reabilitare, schimbare de destinaţie sau de reparare a construcţiilor de orice fel, precum şi a instalaţiilor aferente acestora, cu excepţia celor prevãzute la <>art. 11 din Legea nr. 50/1991 ; [] b) lucrãri de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum şi orice alte lucrãri, indiferent de valoarea lor, care urmeazã sã fie efectuate la construcţii reprezentând monumente istorice, stabilite potrivit legii; [] c) lucrãri de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, modernizare şi reabilitare privind cãile de comunicaţie de orice fel, drumurile forestiere, lucrãrile de artã, reţelele şi dotãrile tehnico-edilitare, lucrãrile hidrotehnice, amenajãrile de albii, lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare, lucrãrile de instalaţii de infrastructurã, lucrãrile pentru noi capacitãţi de producere, transport, distribuţie a energiei electrice şi/sau termice, precum şi de reabilitare şi retehnologizare a celor existente; [] d) împrejmuiri şi mobilier urban, amenajãri de spaţii verzi, parcuri, pieţe şi alte lucrãri de amenajare a spaţiilor publice; [] e) lucrãri de foraje şi excavãri necesare pentru efectuarea studiilor geotehnice şi a prospecţiunilor geologice, proiectarea şi deschiderea exploatãrilor de cariere şi balastiere, a sondelor de gaze şi petrol, precum şi a altor exploatãri de suprafaţã sau subterane; [] f) lucrãri, amenajãri şi construcţii cu caracter provizoriu, necesare în vederea organizãrii executãrii lucrãrilor, în condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (1^1) din Legea nr. 50/1991 ; [] g) organizarea de tabere de corturi, cãsuţe sau rulote; [] h) lucrãri de construcţii cu caracter provizoriu, chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere situate pe cãile şi spaţiile publice, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi reclame, precum şi anexele gospodãreşti ale exploataţiilor agricole situate în extravilan; [] i) cimitire - noi şi extinderi. [] j) lucrãri de desfiinţare a construcţiilor prevãzute la lit. a)-h). Capitolul 2 - Categorii de construcţii*1):----------- *1) Se introduce "X" în casetã. [] construcţii de locuinţe [] construcţii pentru instituţii publice şi servicii: [] pentru sãnãtate [] pentru asistenţã socialã [] pentru învãţãmânt [] pentru culturã [] pentru turism [] pentru culte [] pentru administraţie şi finanţe [] pentru comerţ [] pentru servicii [] pentru sport [] pentru recreere [] construcţii agricole şi zootehnice [] construcţii industriale [] construcţii pentru depozitare [] construcţii pentru transporturi [] construcţii pentru telecomunicaţii [] construcţii energetice [] construcţii hidrotehnice [] construcţii pentru îmbunãtãţiri funciare [] construcţii tehnico-edilitare [] construcţii pentru pompieri [] construcţii cu caracter special [] construcţii cu funcţiuni comasate [] reţele edilitare: [] apã [] canalizare [] energie electricã [] termice [] gaze [] telecomunicaţii [] amenajãri exterioare: [] amenajarea şi consolidarea terenului [] strãzi, alei, platforme, parcaje, garaje [] spaţii libere şi mobilier exterior [] spaţii verzi, împrejmuiri [] construcţii cu caracter provizoriu. F.9 (pag. 4) Capitolul 3 - Date caracteristice privind amplasamentele şi construcţiile a) Suprafaţa terenului ........... mp b) Situarea terenului faţã de strãzile adiacente ................. c) Procentul de ocupare a terenului - POT*2): existent ............ % propus ..........% d) Coeficientul de utilizare a terenului - CUT: existent ........... propus ......... e) Alinierea construcţiilor: ● Corpul de clãdire cel mai avansat faţã de limita proprietãţii la stradã se aflã la ......... m. ● Distanţele minime ale construcţiilor faţã de vecinãtãţi sunt: de ......... m faţã de limita de proprietate din .............; de ......... m faţã de limita de proprietate din .............; de ......... m faţã de limita de proprietate din ............ . f) Numãrul de corpuri de clãdiri ........., din care: existente ....... desfiinţate .......... menţinute ......... propuse .......... rezultate ........... g) Suprafeţe*3):
(mp)
┌─────────────────────────┬───────────┬────────────┬──────────┬───────────────┐
│ Construcţii │Suprafaţã │ Suprafaţã │Suprafaţã │ Suprafaţã │
│ │construitã │ desfãşuratã│ utilã │ locuibilã/ │
│ │ │ │ │ nr. camere │
├─────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────────┤
│● existente, din care: / │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────────┤
│ - desfiinţate / │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────────┤
│ - menţinute / │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────────┤
│● propuse / │ │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────────┤
│ TOTAL*) / │ │ │ │ │
└─────────────────────────┴───────────┴────────────┴──────────┴───────────────┘
------------- *) Totalul rezultã prin însumarea suprafeţelor înscrise la rubricile "menţinute" şi "propuse". h) Înãlţimea construcţiilor propuse (în m):
CORP .... CORP ..... CORP .... CORP ...
┌─────────────────────────────────────┬─────────┬──────────┬─────────┬─────────┐
│Înãlţimea la cornişã sau streaşinã │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Înãlţimea maximã a construcţiilor │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────┴─────────┴──────────┴─────────┴─────────┘
i) Numãrul de niveluri:
CORP .... CORP ..... CORP .... CORP ...
┌─────────────────────────────────────┬─────────┬──────────┬─────────┬─────────┐
│Existente │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Propuse │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────┴─────────┴──────────┴─────────┴─────────┘
j) Caracteristici constructive şi aspect exterior:
CORP .... CORP ..... CORP .... CORP ...
┌─────────────────────────────────────┬─────────┬──────────┬─────────┬─────────┐
│Sistem constructiv │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Fundaţii │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Acoperiş (şarpantã/terasã) │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Sistem de încãlzire │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Învelitoare (material/culoare) │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Finisaj exterior (material/culoare) │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Tâmplãrie exterior (material/culoare)│ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────┴─────────┴──────────┴─────────┴─────────┘
k) Capacitãţi funcţionale ale construcţiilor proiectate: ● Construcţii de locuinţe*1) [] principale (permanente) [] sezoniere (de vacanţã) [] pentru închiriere [] sociale [] de serviciu [] de necesitate [] de intervenţie [] de protocol Numãr de apartamente propuse ...., din care cu: 1 cam.... 2 cam..... 3 cam..... 4 cam..... 5 cam.....-------------- *2) Conform Hotãrârii Guvernului nr. 525/1996. *3) Documentul naţional de referinţã este STAS 4908-85. F.9 (pag. 5) ● Construcţii pentru instituţii publice*1) [] sãnãtate nr. de paturi ....... nr. de consultaţii ... nr. de proceduri ... [] învãţãmânt nr. de sãli de clasã .... nr. de locuri ........ nr. de grupe ....... [] culturã nr. de locuri ........ [] hoteliere nr. de camere ....... nr. de locuri ........ [] culte nr. de locuri ....... [] administrative şi financiare nr. de personal ....... ● Construcţii pentru comerţ, alimentaţie publicã şi servicii*1) [] comerţ nr. de personal ........ [] alimentaţie publicã nr. de locuri ......... nr. de personal ......... [] servicii nr. de personal ........ ● Construcţii pentru sport, recreere*1) [] sport nr. de locuri ........ [] recreere nr. de locuri ........ ● Construcţii pentru activitãţi productive*1) [] producţie nr. de personal ........ [] depozitare nr. de personal ........ ● Alte caracteristici ale capacitãţilor funcţionale pentru construcţii propuse, necuprinse în categoriile de mai sus: ................................................................... ................................................................... l) Asigurarea utilitãţilor urbane*1) [] apã [] canalizare [] energie electricã [] energie termicã [] gaze naturale [] telefonie [] salubritate [] transport urban Alte utilitãţi:[] [] [] m) Garaje şi parcaje*1) [] garaje nr. de locuri ..... Suprafaţa construitã desfãşuratã ......mp [] parcaje nr. de locuri ..... Suprafaţa construitã desfãşuratã ......mp n) Drumuri, alei, platforme: suprafaţã carosabil....... mp; suprafaţã pietonalã ........ mp o) Spaţii verzi*1) [] arbori tãiaţi numãr ..... [] arbori menţinuţi numãr ........ [] arbori plantaţi numãr ..... [] spaţii verzi suprafaţã ..... mp p) Modul de evacuare a deşeurilor .............................. ................................................................ r) Mãsuri de securitate la incendiu şi protecţie civilã ........ ................................................................ s) Mãsuri de protecţie a mediului ............................... ................................................................. t) Alte caracteristici specifice ................................ ................................................................. Data .......... Întocmit*4) ----------- L.S.----------- *4) Anexa se întocmeşte de cãtre un proiectant autorizat (persoanã fizicã sau juridicã); se precizeazã datele de identificare, dupã caz: - numele şi prenumele persoanei care o întocmeşte şi se aplicã parafa - dupã caz; - numele firmei, numele şi prenumele reprezentantului şi se aplicã ştampila. F.9 (pag. 6) PRECIZĂRI privind completarea formularului "Cerere pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare" 1) Numele şi prenumele solicitantului: - persoanã fizicã; sau - reprezentant al firmei (persoanã juridicã), cu precizarea denumirii acesteia, precum şi a calitãţii solicitantului în cadrul firmei. 2) Pentru persoanã fizicã se completeazã cu date privind domiciliul acesteia. Pentru persoanã juridicã se completeazã cu date privind sediul social al firmei. 3) Se completeazã cu date extrase din Cartea funciarã sau din Fişa bunului imobil, dupã caz. 4) Se înscriu: denumirea lucrãrii, capacitatea şi categoria lucrãrilor, precum şi oricare alte elemente principale care definesc toate lucrãrile prevãzute a fi autorizate. 5) Valoarea lucrãrilor se declarã de cãtre solicitant şi se stabileşte, dupã caz, în funcţie de: - suprafaţa construitã desfãşuratã a construcţiilor; ori - valoarea lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente din devizul general al investiţiei. 6) Se completeazã cu numãrul proiectului, data elaborãrii, precum şi cu datele de identificare a proiectantului. 7) Se completeazã cu numele şi prenumele verificatorului şi domeniul de verificare, precum şi numãrul certificatului de verificator. * * * NOTĂ: - Baza de calcul pentru determinarea valorii lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora este cea evidenţiatã la cap. 4 - Cheltuieli pentru investiţia de bazã, subcap. 4.1. - Construcţii şi instalaţii, în conformitate cu Structura devizului general, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 pentru aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, coroboratã cu prevederile pct. 138 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. - Valoarea autorizatã a lucrãrilor de organizare de şantier va avea ca bazã de calcul cap. 5 - Alte cheltuieli, subcap. 5.1 - Organizare de şantier, pct. 5.1.1. Lucrãri de construcţii, în conformitate cu Structura devizului general aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008. - Taxele pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare se stabilesc de cãtre personalul de specialitate din cadrul administraţiei publice emitente, pe baza reglementãrilor legale în vigoare, şi se comunicã solicitantului la prezentarea acestuia în vederea depunerii cererii de autorizare. Solicitantul are obligaţia de a anexa la cererea pentru emiterea autorizaţiei documentele de platã a taxelor, comunicate anterior de emitent. - Dovada achitãrii taxelor se face prin prezentarea, în copie, a documentelor de platã - care se înregistreazã şi în formular la poziţia 7. F.13 (pag. 1) ROMÂNIA Judeţul ..................... ............................. [autoritatea administraţiei publice emitente *)] Nr. ............. din ............... AUTORIZAŢIE DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE Nr. ....... din ......... Ca urmare a cererii adresate de*1) .........................., cu domiciliul*2) /sediul în judeţul ......... municipiul/oraşul/comuna ........, satul ....., sectorul ...., cod poştal ....., str. ...... nr. ....., bl. ..., sc. ....., et. ..., ap. ...., telefon/fax ......, e-mail ......., înregistratã la nr. ..... din .... 20..., în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, SE AUTORIZEAZĂ executarea lucrãrilor de construire/desfiinţare pentru: *3) .............................................................. .................................................................. .................................................................. .................................................................. .................................................................. .................................................................. .................................................................. .................................................................. - pe imobilul - teren şi/sau construcţii -, situat în judeţul ............, municipiul/oraşul/comuna ......, satul .........., sectorul .............., cod poştal ......, str. ...... nr. ..., bl. .., sc. ..., et. ..., ap. ...., Cartea funciarã*4)/........................................................ Fişa bunului imobil ....................................................... sau nr. cadastral ......................................................... - lucrãri în valoare*5) de ......... F.13 (pag. 2) - în baza documentaţiei tehnice - D.T. pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construire (D.T.A.C. + D.T.O.E.), respectiv desfiinţarea construcţiilor (D.T.A.D.) nr.*6) ......... din ....., a fost elaboratã de ............, cu sediul în judeţul ......, municipiul/oraşul/comuna ........, sectorul/satul ........, cod poştal ....., str. ........ nr. ......, bl. ..., sc. ....., et. ....., ap. ...., respectiv de ........ - arhitect/conductor arhitect cu drept de semnãturã, înscris în Tabloul Naţional al Arhitecţilor cu nr. ........, în conformitate cu prevederile Legii nr. 184/2001 privind organizarea şi exercitarea profesiei de arhitect, republicatã, aflat în evidenţa Filialei teritoriale ........... a Ordinului Arhitecţilor din România. CU PRIVIRE LA AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR SE FAC URMĂTOARELE PRECIZĂRI: A. Documentaţia tehnicã - D.T. (D.T.A.C. + D.T.O.E. sau D.T.A.D.) - vizatã spre neschimbare -, împreunã cu toate avizele şi acordurile obţinute, precum şi actul administrativ al autoritãţii competente pentru protecţia mediului, face parte integrantã din prezenta autorizaţie.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nerespectarea întocmai a documentaţiei - D.T. vizatã spre neschimbare │
│(inclusiv a avizelor şi acordurilor obţinute) constituie infracţiune sau │
│contravenţie, dupã caz, în temeiul prevederilor art. 24 alin. (1), respectiv│
│ale <>art. 26 alin. (1) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii │
│lucrãrilor de construcţii, republicatã. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ În conformitate cu prevederile art. 7 alin. (15)-(15^1) din Legea │
│nr. 50/1991 şi cu respectarea legislaţiei pentru aplicarea Directivei │
│Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor │
│proiecte publice şi private asupra mediului, în situaţia în care în timpul │
│executãrii lucrãrilor şi numai în perioada de valabilitate a autorizaţiei │
│de construire survin modificãri de temã privind lucrãrile de construcţii │
│autorizate, care conduc la necesitatea modificãrii acestora, titularul are │
│obligaţia de a solicita o nouã autorizaţie de construire. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
B. Titularul autorizaţiei este obligat: 1. sã anunţe data începerii lucrãrilor autorizate, prin trimiterea înştiinţãrii conform formularului anexat autorizaţiei (formularul-model F.17) la autoritatea administraţiei publice locale emitentã a autorizaţiei; 2. sã anunţe data începerii lucrãrilor autorizate, prin trimiterea înştiinţãrii conform formularului anexat autorizaţiei (formularul-model F.18) la inspectoratul în construcţii al judeţului/municipiului Bucureşti, împreunã cu dovada achitãrii cotei legale de 0,1% din valoarea autorizatã a lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora; 3. sã anunţe data finalizãrii lucrãrilor autorizate, prin trimiterea înştiinţãrii conform formularului anexat autorizaţiei (formularul-model F.19) la inspectoratul în construcţii al judeţului/municipiului Bucureşti, odatã cu convocarea comisiei de recepţie; 4. sã pãstreze pe şantier - în perfectã stare - autorizaţia de construire şi documentaţia tehnicã - D.T. (D.T.A.C.+D.T.O.E./D.T.A.D.) vizatã spre neschimbare, pe care la va prezenta la cererea organelor de control, potrivit legii, pe toatã durata executãrii lucrãrilor; 5. în cazul în care, pe parcursul executãrii lucrãrilor, se descoperã vestigii arheologice (fragmente de ziduri, ancadramente de goluri, fundaţii, pietre cioplite sau sculptate, oseminte, inventar monetar, ceramic etc.), sã sisteze executarea lucrãrilor, sã ia mãsuri de pazã şi de protecţie şi sã anunţe imediat emitentul autorizaţiei, precum şi direcţia judeţeanã pentru culturã, culte şi patrimoniu; 6. sã respecte condiţiile impuse de utilizarea şi protejarea domeniului public, precum şi de protecţie a mediului, potrivit normelor generale şi locale; 7. sã transporte la ......(se completeazã de cãtre emitent)........ materialele care nu se pot recupera sau valorifica, rãmase în urma executãrii lucrãrilor de construcţii; 8. sã desfiinţeze construcţiile provizorii de şantier în termen de ....... zile de la terminarea efectivã a lucrãrilor; 9. la începerea execuţiei lucrãrilor, sã monteze la loc vizibil "Panoul de identificare a investiţiei" (vezi anexa nr. 8 la normele metodologice); 10. la finalizarea execuţiei lucrãrilor, sã monteze "Plãcuţa de identificare a investiţiei"; 11. în situaţia nefinalizãrii lucrãrilor în termenul prevãzut de autorizaţie, sã solicite prelungirea valabilitãţii acesteia, cu cel puţin 15 zile înaintea termenului de expirare a valabilitãţii autorizaţiei de construire/desfiinţare (inclusiv durata de execuţie a lucrãrilor); 12. sã prezinte "Certificatul de performanţã energeticã a clãdirii" la efectuarea recepţiei la terminarea lucrãrilor; 13. sã solicite "Autorizaţia de securitate la incendiu" dupã efectuarea recepţiei la terminarea lucrãrilor sau înainte de punerea în funcţiune a clãdirilor pentru care s-a obţinut "Avizul de securitate la incendiu"; 14. sã regularizeze taxa de autorizare ce revine emitentului, precum şi celelalte obligaţii de platã ce îi revin, potrivit legii, ca urmare a realizãrii investiţiei; 15. sã declare construcţiile proprietate particularã realizate, în vederea impunerii, la organele financiare teritoriale sau la unitãţile subordonate acestora, dupã terminarea lor completã şi nu mai târziu de 15 zile de la data expirãrii termenului de valabilitate a autorizaţiei de construire/desfiinţare (inclusiv durata de execuţie a lucrãrilor). F.13 (pag. 1) C. Durata de execuţie a lucrãrilor este de ........ luni/zile, calculatã de la data începerii efective a lucrãrilor (anunţatã în prealabil), situaţie în care perioada de valabilitate a autorizaţiei se extinde pe întreaga duratã de execuţie a lucrãrilor autorizate. D. Termenul de valabilitate a autorizaţiei este de ......... luni/zile de la data emiterii, interval de timp în care trebuie începute lucrãrile de execuţie autorizate. Conducãtorul autoritãţii administraţiei publice emitente**), ................................... (funcţia, numele, prenumele şi semnãtura) L.S. Secretar general/Secretar, .......................... (numele, prenumele şi semnãtura) Arhitect-şef ***), .... ......................... (numele, prenumele şi semnãtura) Taxa de autorizare în valoare de ....... lei a fost achitatã conform Chitanţei nr. ....... din ....... . Prezenta autorizaţie a fost transmisã solicitantului direct/prin poştã la data de ........, însoţitã de .....(.....) exemplar(e) din documentaţia tehnicã, împreunã cu avizele şi acordurile obţinute, vizate spre neschimbare. În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se prelungeşte valabilitatea Autorizaţiei de construire/desfiinţare de la data de ......... pânã la data de ......... Dupã aceastã datã, o nouã prelungire a valabilitãţii nu este posibilã, solicitantul urmând sã obţinã, în condiţiile legii, o altã autorizaţie de construire/desfiinţare. Conducãtorul autoritãţii administraţiei publice emitente**), ................................... (funcţia, numele, prenumele şi semnãtura) L.S. Secretar general/Secretar, .......................... (numele, prenumele şi semnãtura) Arhitect-şef ***), .... ......................... (numele, prenumele şi semnãtura) Data prelungirii valabilitãţii ............. Achitat taxa de ......... lei, conform Chitanţei nr. ...... din ...... . Transmis solicitantului la data de .......... direct/prin poştã.------------ *1) Numele şi prenumele solicitantului. *2) Adresa solicitantului. *3) Denumirea lucrãrii, descrierea concisã a lucrãrilor autorizate, precum şi alte date extrase din P.A.C./P.A.D. *4) Se completeazã cu datele extrase din Cartea funciarã sau din Fişa bunului imobil, dupã caz. *5) Valoarea lucrãrilor, declaratã de solicitant, înscrisã în cererea de autorizare, calculatã în funcţie de suprafaţa construitã desfãşuratã a construcţiilor, ori valoarea lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente din devizul general al investiţiei. *6) Se completeazã cu nr. proiectului şi data elaborãrii. *) Se completeazã, dupã caz: - consiliului judeţean; - Primãria Municipiului Bucureşti; - Primãria Sectorului ....... al Municipiului Bucureşti; - Primãria Municipiului ..........; - Primãria Oraşului .............; - Primãria Comunei ............. . **) Se completeazã, dupã caz: - preşedintele consiliului judeţean; - primarul general al municipiului Bucureşti; - primarul sectorului ....... al municipiului Bucureşti; - primar. ***) Se va semna, dupã caz, de cãtre arhitectul-şef sau, "pentru arhitectul-şef", de cãtre persoana cu responsabilitate în domeniul amenajãrii teritoriului şi urbanismului. ------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Care este Ordonanta de modificare a legii 50/91 pentru modificarile aduse prin PUZ si PUD