Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 118 din 26 octombrie 2018  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 60/2010 privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 118 din 26 octombrie 2018 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 60/2010 privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 924 din 1 noiembrie 2018
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 60/2010 privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 8 martie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 3 se abrogă.
    2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Constituirea dispozitivelor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice şi derularea activităţilor specifice pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice se realizează în funcţie de evoluţia situaţiei operative, folosind în acest sens analizele tactice care vizează criminalitatea stradală, întocmite la nivelul structurilor de analiză a informaţiilor.
    (2) Un exemplar al analizei tactice se înaintează către structurile de jandarmi şi poliţie de frontieră."

    3. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice se organizează de şeful poliţiei municipale/orăşeneşti/ secţiei de poliţie/structurii judeţene de poliţie transporturi cu forţe proprii, iar în funcţie de particularităţile elementelor situaţiei operative se solicită forţe suplimentare de la Jandarmeria Română şi/sau Poliţia de Frontieră Română, care se utilizează cu respectarea competenţelor teritoriale ale acestora."

    4. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) În baza solicitărilor primite săptămânal, jandarmeria şi poliţia de frontieră comunică structurilor de poliţie corespondente efectivele disponibile ce vor participa la activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.
    (2) Solicitările prevăzute la alin. (1), transmise pentru localităţile unde nu există structuri de jandarmerie/poliţie de frontieră, trebuie să se bazeze pe principiile eficienţei, eficacităţii şi economicităţii gestionării resurselor."

    5. La articolul 8 alineatul (2), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) teritoriul de competenţă al unei poliţii municipale/ orăşeneşti/secţii de poliţie/structuri judeţene de poliţie transporturi sau părţi din acesta;
    ........................................
c) teritoriul de competenţă al unor posturi de poliţie comunală/posturi de poliţie transporturi."

    6. La articolul 8, partea introductivă a alineatului (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Zonele de siguranţă publică se stabilesc, prin dispoziţie, de către şeful poliţiei municipale/orăşeneşti/secţiei de poliţie/structurii judeţene de poliţie transporturi, ţinând cont de:"

    7. La articolul 9, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Efectivele angrenate în activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, repartizate într-o zonă de siguranţă publică, desfăşoară activităţi de patrulare pedestră, auto sau folosind animale de serviciu, pe itinerare stabilite în funcţie de evoluţia criminalităţii şi asigură intervenţia la evenimentele semnalate.
    .......................................
    (3) Pe traseele turistice, menţinerea ordinii şi siguranţei publice se realizează prin patrule de jandarmi, conform art. 19 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Planului unic de ordine şi siguranţă publică."

    8. Articolul 10^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10^1
    (1) Constituirea patrulelor se realizează de către poliţistul anume desemnat de şeful poliţiei municipale/ orăşeneşti/secţiei de poliţie/structurii judeţene de poliţie transporturi.
    (2) Patrula de poliţie se constituie din cel puţin 2 poliţişti desemnaţi din rândul celor care îşi desfăşoară activitatea în structuri ale Poliţiei Române cu atribuţii principale de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.
    (3) În componenţa patrulei constituite potrivit alin. (2) pot fi incluşi suplimentar:
    a) poliţişti din cadrul altor structuri de poliţie decât cele cu atribuţii principale de menţinere a ordinii şi siguranţei publice;
    b) studenţi sau elevi ai instituţiilor de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne pentru formarea ofiţerilor/agenţilor de poliţie, poliţie de frontieră, respectiv a ofiţerilor/subofiţerilor de jandarmi.
    (4) În situaţii justificate, patrula poate fi formată dintr-un poliţist care îşi desfăşoară activitatea în structuri cu atribuţii principale de menţinere a ordinii şi siguranţei publice şi un poliţist din cadrul structurilor prevăzute la alin. (3) lit. a).
    (5) Prin excepţie de la alin. (2), în raport cu efectivele de poliţie avute la dispoziţie sau cu situaţia operativă, în cazul în care pentru activitatea de patrulare sunt disponibile efective ale Jandarmeriei Române şi/sau ale Poliţiei de Frontieră Române, acestea se utilizează de către poliţistul prevăzut la alin. (1) pentru constituirea de:
    a) patrule mixte, formate din cel puţin un poliţist cu atribuţii principale de menţinere a ordinii publice şi un jandarm sau un poliţist de frontieră;
    b) patrule formate din cel puţin 2 jandarmi sau 2 poliţişti de frontieră, care vor acţiona sub conducerea şi controlul structurilor competente ale Poliţiei Române.
    (6) Constituirea patrulelor prevăzute la alin. (2)-(5) se consemnează într-un registru privind dispozitivul de ordine şi siguranţă publică şi patrulare."

    9. La articolul 11, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În cazul unor situaţii urgente, neprevăzute, care implică adoptarea măsurilor de asigurare şi/sau de restabilire a ordinii şi siguranţei publice, atunci când efectivele de jandarmi sunt insuficiente, şeful unităţii de jandarmi competente teritorial poate dispune retragerea efectivelor proprii aflate în dispozitivele de patrulare pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice, cu informarea prealabilă a şefului unităţii de poliţie similare."

    10. La articolul 12, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Constituirea zonei speciale de siguranţă publică are loc la iniţiativa directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti/şefului inspectoratului de poliţie judeţean sau a şefilor unităţilor de poliţie subordonate/poliţie transporturi, atunci când pe un spaţiu delimitat se concentrează un fenomen criminogen, precum şi în situaţia în care există date cu privire la posibilitatea tulburării ordinii şi siguranţei publice."

    11. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    Şefii poliţiilor municipale/orăşeneşti/secţiilor de poliţie/posturilor de poliţie transporturi analizează săptămânal eficienţa activităţii desfăşurate de către efectivele din dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, concluziile fiind înaintate ierarhic pentru a fi avute în vedere în cadrul activităţilor prevăzute la art. 22 alin. (4)."

    12. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    Şefii poliţiilor municipale/orăşeneşti/secţiilor de poliţie/structurii judeţene de poliţie transporturi coordonează şi controlează toate activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice desfăşurate în zona lor de competenţă, cu excepţia celor care se desfăşoară pe trasee turistice, care sunt coordonate şi controlate de către şefii unităţilor/subunităţilor de jandarmi."

    13. La articolul 22, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
    "(7) În cadrul şedinţelor G.C.T.S., reprezentanţii structurilor de jandarmi şi poliţie de frontieră comunică datele necesare referitoare la efectivele disponibile pentru executarea misiunilor specifice de menţinere a ordinii şi siguranţei publice."

    14. La articolul 24, alineatele (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Integrarea efectivelor poliţiei locale în dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice se face având în vedere prevederile Planului unic de ordine şi siguranţă publică şi ale Planului de ordine şi siguranţă publică al poliţiei locale, în baza unor protocoale de cooperare încheiate între inspectoratele de poliţie judeţene/Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti/structura judeţeană de poliţie transporturi şi autoritatea administraţiei publice locale.
    ....................................….
(4) Evaluarea eficienţei activităţilor desfăşurate de Poliţia Română în comun cu poliţia locală se realizează cel puţin trimestrial de către şefii poliţiilor municipale/orăşeneşti/secţiilor de poliţie/structurilor judeţene de poliţie transporturi, concluziile fiind înaintate şefului inspectoratului de poliţie judeţean/Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti."

    15. După articolul 25 se introduce un nou capitol, capitolul III^1 - Planul unic de ordine şi siguranţă publică, conţinând opt noi articole, articolele 25^1-25^8, cu următorul cuprins:
    "    CAP. III^1
    Planul unic de ordine şi siguranţă publică
    ART. 25^1
    (1) Planul unic de ordine şi siguranţă publică, ale cărui reguli de întocmire sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin, este documentul operativ de lucru prin care se organizează anual activitatea pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice pe teritoriul unui judeţ/municipiului Bucureşti.
    (2) Documentul prevăzut la alin. (1) se elaborează sub coordonarea şefului inspectoratului judeţean de poliţie/ directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, iar ulterior se transmite spre consultare autorităţii teritoriale de ordine publică.
    (3) După consultarea autorităţii teritoriale de ordine publică, documentul elaborat în condiţiile alin. (2) se prezintă, spre aprobare, prefectului.
    ART. 25^2
    (1) Pentru elaborarea Planului unic de ordine şi siguranţă publică, prin dispoziţie a şefului inspectoratului judeţean de poliţie/directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, se constituie un grup de lucru format din şefii serviciilor operative, şeful serviciului comunicaţii şi informatică şi şefii poliţiilor municipale/orăşeneşti/structurilor judeţene de poliţie transporturi/şefii sectoarelor de poliţie ale municipiului Bucureşti.
    (2) Din grupul de lucru prevăzut la alin. (1) fac parte şi reprezentanţi ai celorlalte structuri teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne cu atribuţii în domeniul menţinerii ordinii şi siguranţei publice, desemnaţi prin dispoziţie/ordin a/al şefilor structurilor respective.
    (3) Grupul de lucru este condus de către adjunctul şefului inspectoratului judeţean de poliţie/directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, cu responsabilităţi în domeniul ordinii publice.
    ART. 25^3
    (1) La nivel judeţean, Planul unic de ordine şi siguranţă publică se elaborează de către inspectoratul judeţean de poliţie, în baza planurilor de ordine şi siguranţă publică ale municipiilor şi oraşelor.
    (2) La nivelul municipiului Bucureşti, Planul unic de ordine şi siguranţă publică se elaborează de către Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, în baza planurilor de ordine şi siguranţă publică ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
    (3) La nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti, planurile de ordine şi siguranţă publică se elaborează în baza planurilor de ordine şi siguranţă publică ale secţiilor de poliţie.
    (4) Planurile de ordine şi siguranţă publică ale municipiilor pe raza cărora sunt înfiinţate secţii de poliţie se elaborează în baza planurilor întocmite la nivelul fiecărei secţii.
    (5) În planurile de ordine şi siguranţă publică ale municipiilor şi oraşelor se includ şi posturile de poliţie comunale arondate.
    ART. 25^4
    La întocmirea planurilor de ordine şi siguranţă publică ale localităţilor, în care există şi structuri de jandarmerie şi/sau poliţie de frontieră, din cadrul grupului de lucru face parte şi un reprezentant al acestora.
    ART. 25^5
    Planul unic de ordine şi siguranţă publică şi planurile de ordine şi siguranţă publică se actualizează, după caz, anual până la data de 1 martie sau ori de câte ori se produc modificări în evoluţia situaţiei operative sau cu privire la efectivele proprii ori ale structurilor participante la activităţile de menţinere a ordinii publice.
    ART. 25^6
    (1) Planul unic de ordine şi siguranţă publică se păstrează la inspectoratul judeţean de poliţie/Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti.
    (2) Celorlalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, semnatare ale Planului unic de ordine şi siguranţă publică, li se transmit extrase din acesta, în părţile ce le privesc, respectiv situaţia operativă, dispozitivele poliţiei şi cele ale structurilor cărora li se comunică extrasul, misiunile, forţele aflate la dispoziţie şi asigurarea suportului logistic, instruirea efectivelor, precum şi modul de organizare a cooperării.
    ART. 25^7
    Planurile de ordine şi siguranţă publică întocmite la nivelul localităţilor se transmit celorlalte structuri teritoriale cu atribuţii în domeniul menţinerii ordinii şi siguranţei publice, în condiţiile art. 25^6 alin. (2).
    ART. 25^8
    Planul unic de ordine şi siguranţă publică elaborat în condiţiile art. 25^1 se clasifică la nivel secret de serviciu."

    16. După articolul 26 se introduc două noi articole, articolele 26^1 şi 26^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 26^1
    (1) Lunar, până pe data de 20, Inspectoratul General al Poliţiei Române transmite la Direcţia generală management operaţional analiza privind efectivele şi rezultatele obţinute pe timpul misiunilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice în sistem integrat pentru luna precedentă, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    (2) În săptămâna premergătoare elaborării analizei prevăzute la alin. (1), şefii unităţilor teritoriale de poliţie organizează şi desfăşoară şedinţe de lucru comune cu reprezentanţii structurilor prevăzute la art. 25^2 alin. (2), în cadrul cărora se vor evalua şi corela datele privind activităţile desfăşurate, efectivele folosite şi rezultatele obţinute pe timpul executării misiunilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice în sistem integrat, în acest sens întocmindu-se o analiză comună, care va fi transmisă la Inspectoratul General al Poliţiei Române.
    ART. 26^2
    Direcţia generală management operaţional monitorizează şi analizează trimestrial modul de desfăşurare a activităţilor de menţinere a ordinii publice, precum şi eficienţa acestora."

    17. După articolul 31 se introduce un nou articol, articolul 31^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 31^1
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin."

    18. După articolul 32 se introduc două anexe, anexele nr. 1 şi 2, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 184/2007 privind Planul unic de ordine şi siguranţă publică^* se abrogă.
    ^* Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 184/2007 privind Planul unic de ordine şi siguranţă publică nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională.


    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 26 octombrie 2018.
    Nr. 118.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 60/2010)
    REGULI

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 60/2010)
    ANALIZA
    privind efectivele şi rezultatele obţinute pe timpul misiunilor
    de menţinere a ordinii şi siguranţei publice în sistem integrat pentru luna …………
    I. Context operaţional (analiza situaţiei operative - date globale urban/rural, infracţionalitatea stradală, infracţionalitatea în şcoli, situaţia efectivelor încadrate în structurile de ordine publică la nivel judeţean - mediu urban/rural)
    II. Efectivele utilizate în dispozitivele de menţinere^1 a ordinii publice - total şi medie zilnică (numărul poliţiştilor, jandarmilor, poliţiştilor de frontieră - în patrule mixte, patrule de jandarmi şi patrule de poliţişti de frontieră, în mediul urban şi rural)
    ^1 Vor fi trecute şi misiunile de menţinere a ordinii publice în staţiuni montane, balneoclimaterice, Delta Dunării etc. efectuate de Jandarmeria Română.

    III. Modul de repartizare a efectivelor de jandarmi şi poliţişti de frontieră în cadrul dispozitivelor de menţinere a ordinii publice (pe judeţ - în mediul urban şi rural, atât sub formă tabelară, cât şi reprezentare grafică)
    IV. Rezultatele obţinute pe timpul misiunilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice desfăşurate în comun (acţiuni organizate, contravenţii constatate/amenzi aplicate, valoare, infracţiunii constatate, bunuri confiscate - detaliat pe patrulele mixte şi pe patrule independente)
    V. Alte aspecte de interes
    VI. Propuneri

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016