Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 116 din 13 martie 2002  pentru aprobarea Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 116 din 13 martie 2002 pentru aprobarea Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 209 din 28 martie 2002
Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor,
în temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Regulamentul privind constituirea, organizarea şi funcţionarea structurilor silvice proprii, necesare pentru gospodãrirea pãdurilor proprietate publica aparţinând unitãţilor administrativ-teritoriale şi a celor proprietate privatã, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 997/1999 ,
având în vedere prevederile <>art. 39^2 din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicatã, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 75/2002 ,
în baza <>art. 8 alin. (10) din Hotãrârea Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Instrucţiunile privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodãrirea pãdurilor proprietate privatã şi a celor proprietate publica aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic aflate în subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar Direcţia regim şi inspecţie silvicã din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor va controla modul în care acesta se aplica.
ART. 3
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã valabilitatea prevederile Ordinului ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului nr. 1.123/2000 pentru aprobarea Instrucţiunilor de autorizare de cãtre inspectoratele silvice teritoriale din subordinea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului a personalului silvic necesar pentru paza şi gospodãrirea pãdurilor, altele decât cele administrate de Regia Nationala a Pãdurilor, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
(2) Prezentul ordin va intra în vigoare la 15 zile de la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu

ANEXA 1

INSTRUCŢIUNI
privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii
şi autorizarea functionarii structurilor silvice private pentru
gospodãrirea pãdurilor proprietate privatã şi a celor
proprietate publica aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Pentru constituirea şi funcţionarea structurilor silvice private - cantoane, brigazi/districte şi ocoale silvice -, necesare pentru gaspodarirea pãdurilor proprietate privatã şi/sau a celor proprietate publica aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic din subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor acorda asistenta tehnica şi juridicã.
ART. 2
Asistenta tehnica şi juridicã consta în oferirea de informaţii şi sprijin referitor la:
a) prevederile legale în vigoare privind constituirea şi funcţionarea structurilor silvice prevãzute la art. 1;
b) organizarea şi funcţionarea structurilor silvice existente pentru gospodãrirea pãdurilor proprietate publica a statului;
c) obligaţiile ce le revin proprietarilor sau deţinãtorilor de pãduri, referitoare la respectarea şi aplicarea regimului silvic;
d) autorizarea personalului silvic în vederea angajãrii în structurile silvice care fac obiectul prezentelor instrucţiuni;
e) consultanţa şi sprijin pentru întocmirea şi promovarea documentaţiilor necesare avizãrii constituirii, autorizãrii functionarii structurilor silvice, precum şi a personalului silvic angajat în structurile silvice respective;
f) sprijinirea proprietarilor de pãduri, persoane fizice, pentru constituirea în asociaţii, potrivit reglementãrilor în vigoare.

CAP. 2
Autorizarea personalului silvic în vederea angajãrii
ART. 3
Prin autorizarea personalului silvic în vederea angajãrii se da dreptul persoanei respective de a fi angajata în structurile silvice private.
ART. 4
Prin autorizarea în vederea angajãrii se confirma capacitatea persoanei respective de a efectua lucrãri privind cultura, exploatarea, protecţia şi paza pãdurilor, în conformitate cu normele tehnice silvice şi cu prevederile amenajamentelor silvice.
ART. 5
(1) Persoanele fizice care solicita autorizarea trebuie sa îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sa fie cetãţean roman;
b) sa aibã varsta de 18 ani împliniţi;
c) sa aibã pregãtire profesionalã în domeniul silvic, dupã cum urmeazã:
- pregãtire superioarã, ca urmare a absolvirii facultãţii de silvicultura;
- pregãtire superioarã de scurta durata, ca urmare a absolvirii colegiului forestier;
- pregãtire medie, ca urmare a absolvirii şcolii tehnice silvice postliceale sau a liceului silvic;
- pregãtire de baza, ca urmare a absolvirii şcolii profesionale silvice;
d) sa nu fi fost condamnat penal pentru sãvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni.
(2) Dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1) se face cu documentele pe care trebuie sa le conţinã dosarul care se depune în vederea autorizãrii.
ART. 6
Dosarul cu documentele pentru autorizare se depune la inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic în raza cãruia îşi are domiciliul solicitantul. Acesta va cuprinde:
a) cererea pentru autorizare;
b) curriculum vitae al persoanei solicitante;
c) acte de studii, în original şi în copie;
d) certificatul de cazier judiciar;
e) adeverinta medicalã;
f) carnetul de munca, dupã caz, în original şi în copie;
g) copie de pe livretul militar, pentru posturi cu atribuţii de paza.
ART. 7
(1) Autorizarea personalului silvic în vederea angajãrii se face la inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic aflate în subordinea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura.
(2) Autorizarea personalului silvic se face de cãtre o comisie de autorizare, denumita în continuare comisie.
ART. 8
(1) Comisia este numita prin decizie a inspectorului-şef al inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic şi este formatã din 5 membri: 4 specialişti în domeniul silvic, cu pregãtire superioarã şi vechime în specialitate cel puţin egala cu cea a specialistului examinat, şi un consilier juridic, dintre care unul îndeplineşte şi funcţia de preşedinte.
(2) În situaţia în care nu pot fi îndeplinite condiţiile pentru constituirea comisiei în conformitate cu alin. (1), inspectorul-şef poate coopta specialişti din afarã inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, care sa îndeplineascã condiţiile menţionate.
ART. 9
Comisia este legal constituitã în prezenta tuturor membrilor.
ART. 10
(1) Secretarul comisiei este conducãtorul compartimentului resurse umane din cadrul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic şi are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte, înregistreazã şi pãstreazã dosarele persoanelor care solicita autorizarea;
b) verifica autenticitatea documentelor (acte de studii, extras de pe carnetul de munca) depuse în copie şi restituie originalele;
c) verifica conformitatea dosarelor depuse, întocmeşte periodic lista cuprinzând persoanele care îndeplinesc condiţiile pentru a fi supuse examinãrii, supune aprobãrii preşedintelui comisiei aceasta lista şi data organizãrii examinãrii;
d) redacteazã procesul-verbal al examinãrii şi afişeazã rezultatele;
e) completeazã formularele autorizaţiilor şi elibereazã autorizaţiile celor admişi la examinare.
(2) Secretarul comisiei nu este membru al acesteia.
ART. 11
Este autorizat, la cerere, în baza documentelor prevãzute la art. 6, fãrã a mai fi obligat sa susţinã examenul de autorizare, personalul silvic din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi din structurile sale teritoriale, precum şi din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor şi al structurilor teritoriale ale acesteia, cu condiţia sa îndeplineascã celelalte condiţii prevãzute în prezentele instrucţiuni.
ART. 12
(1) Solicitantii care nu îndeplinesc condiţiile de autorizare se pot prezenta la o noua examinare.
(2) Examenele de autorizare în vederea angajãrii se ţin lunar la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, pe baza unei bibliografii şi a unei tematici afişate permanent. Data desfãşurãrii examenului se afişeazã la sediul inspectoratului de regim silvic şi cinegetic cu cel puţin 15 zile înainte.
ART. 13
Examinarea consta într-o proba scrisã şi un interviu pe teme profesionale, notate fiecare cu note de la 1 la 10. Se autorizeaza solicitantii care obţin cel puţin nota 7 la fiecare dintre probe.
ART. 14
(1) Rezultatul examinãrii se consemneazã într-un proces-verbal care conţine urmãtoarele elemente: data examinãrii, componenta comisiei, numãrul deciziei prin care a fost constituitã comisia, numele şi prenumele celor examinati, notele obţinute la examinare, iar pentru cei declaraţi admişi la examinare, funcţiile pentru care este autorizat fiecare.
(2) Rezultatul examinãrii se afişeazã în termen de 3 zile de la data examinãrii, la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic.
ART. 15
Procesul-verbal al examinãrii sta la baza eliberãrii autorizaţiei. Aceasta se completeazã dupã modelul prezentat în anexa nr. 1 şi este semnatã de inspectorulsef.
ART. 16
(1) Eventualele contestaţii privind modul de desfãşurare a examinãrii şi/sau rezultatul acesteia se depun în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor şi se adreseazã inspectorului-şef al inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, care le soluţioneazã.
(2) Rezultatul soluţionãrii contestaţiilor se afişeazã în termen de 48 de ore de la data depunerii acestora.
(3) În cazul admiterii contestaţiei se va proceda dupã cum urmeazã:
a) când contestaţia are ca obiect modul de desfãşurare a examinãrii, se va proceda la anularea examinãrii şi se va organiza o noua examinare în termen de 15 zile de la data anulãrii examinãrii;
b) când contestaţia are ca obiect rezultatul examinãrii, inspectorul-şef va proceda la reevaluarea examinãrii contestatarului şi va elibera/nu va elibera autorizaţia, dupã caz.
ART. 17
(1) Autorizaţia da dreptul titularului ca în termen de un an sa solicite angajarea în structurile silvice.
(2) Dacã la expirarea termenului de un an titularul autorizaţiei nu este angajat, pentru a se angaja acesta este obligat sa solicite o noua autorizare.
ART. 18
Autorizaţia eliberata reprezintã una dintre condiţiile de angajare, aceasta efectuandu-se în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 3
Constituirea structurilor silvice
ART. 19
(1) Constituirea structurilor silvice private prevãzute la art. 1 se face de cãtre persoane juridice care au în proprietate sau care deţin terenuri forestiere (unitãţi administrativ-teritoriale, asociaţii de proprietari, unitãţi de cult, instituţii de învãţãmânt), precum şi de cele rezultate în urma asocierii acestora.
(2) Constituirea structurilor silvice - cantoane, brigazi, districte sau ocoale - se face cu avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic în raza cãruia îşi are sediul persoana juridicã care constituie structura.
(3) Funcţionarea structurilor silvice se autorizeaza de cãtre autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, în termen de 60 de zile de la depunerea documentelor necesare în vederea autorizãrii.
ART. 20
(1) Criteriile minime de avizare a constituirii structurilor silvice sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Numãrul de cantoane silvice care pot compune o brigada silvicã este de minimum doua şi de maximum 4, iar pentru constituirea unui district este de minimum 4 şi de maximum 7.
(3) Numãrul de brigazi sau districte silvice care pot compune un ocol silvic este de minimum 3 şi de maximum 6.
ART. 21
(1) În vederea obţinerii avizului de constituire persoana juridicã prevãzutã la art. 19 alin. (1) va depune la inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic competent o cerere la care se anexeazã:
a) memoriu în care sa fie prezentate motivele constituirii structurii silvice, modul de asigurare a surselor financiare pentru aplicarea regimului silvic, precum şi unele estimari privind viabilitatea în timp a structurii silvice, în situaţia avizãrii şi autorizãrii;
b) copie de pe actul doveditor al calitãţii de persoana juridicã (lege, hotãrâre a Guvernului, hotãrâre judecãtoreascã etc.);
c) copie de pe actul constitutiv al persoanei juridice, dupã caz;
d) copie de pe statutul persoanei juridice, respectiv extras din regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului comunal, orasenesc, municipal, din care sa rezulte ca are în obiectul de activitate, respectiv în atribuţiile sale, administrarea în regim silvic a terenurilor forestiere pe care le are în proprietate sau pe care le deţine, dupã caz;
e) copie de pe hotãrârea legal adoptatã de cãtre organele de conducere ale persoanei juridice, prin care se stabileşte constituirea de structuri silvice, la care se anexeazã un proiect de regulament de organizare şi funcţionare, al cãrui model orientativ este prezentat în anexa nr. 3;
f) organigrama şi statul de funcţii ale structurii silvice, precum şi organigrama persoanei juridice care solicita avizul, din care sa rezulte existenta numãrului minim de posturi corespunzãtor nivelului structurii silvice în conformitate cu prevederile art. 20. La statul de funcţii se anexeazã fişele posturilor corespunzãtoare acestuia, care vor cuprinde detaliat toate obligaţiile de serviciu, relaţiile functionale şi competentele fiecãrui post, corespunzãtor atribuţiilor funcţiilor similare din structurile silvice de administrare ale statului.
Fişa fiecãrui post pentru personalul silvic nu poate cuprinde alte atribuţii şi obligaţii în afarã celor ce privesc aplicarea regimului silvic;
g) statul de personal la care se anexeazã copiile de pe contractele individuale de munca; în situaţia în care nu au fost fãcute angajari de personal se va depune statul de personal pro forma aferent statelor de funcţii prevãzute la lit. f).
În termen de 30 zile de la avizare persoana juridicã solicitanta va depune la inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic statul de personal, la care se anexeazã copii de pe contractele individuale de munca şi fişele posturilor aferente. În termen de 5 zile de la primirea acestora, dupã verificare inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic va aviza statul de funcţii.
Statul de personal va fi întocmit cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 ;
h) extras din proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al persoanei juridice, întocmit şi aprobat conform legii, şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al structurii silvice, din care sa rezulte clar sursele, destinaţia şi sumele necesare gospodãririi în regim silvic a terenurilor forestiere pentru anul financiar în curs şi pentru anul financiar urmãtor, atunci când cererea de avizare se depune în semestrul 2 al anului în curs. La documentele prevãzute mai sus se anexeazã:
- un centralizator fizic şi valoric cuprinzând toate lucrãrile necesare a fi executate în terenurile forestiere ce urmeazã sa fie administrate de structura silvicã în cursul perioadei pentru care a fost elaborat proiectul de buget;
- un borderou al actelor de punere în valoare a masei lemnoase neautorizate la tãiere, aferente fondului forestier ce se preia, certificat prin semnatura şefului ocolului silvic al Regiei Naţionale a Pãdurilor de la care se preiau suprafeţele;
- lista cuprinzând unitãţile amenajistice din planul decenal de recoltare şi cultura, pe natura produselor, din care sa rezulte clar pentru fiecare unitate amenajistica volumul prevãzut a fi recoltat şi volumul recoltat pana la data întocmirii listei. Lista va cuprinde doar unitãţile amenajistice care sunt arondate noii structuri silvice şi va fi întocmitã, sub semnatura şefului ocolului silvic, de cãtre ocolul silvic al Regiei Naţionale a Pãdurilor de la care se preiau suprafeţele.
Borderoul cuprinzând actele de punere în valoare şi lista cuprinzând unitãţile amenajistice se transmit de cãtre ocolul silvic care le întocmeşte persoanei juridice solicitante, în termen de 30 de zile de la data solicitãrii;
i) proiectele de execuţie şi devizele de execuţie pentru toate operaţiunile, lucrãrile şi activitãţile legate de aplicarea regimului silvic, conform prevederilor amenajamentelor silvice şi reglementãrilor tehnice în vigoare, aferente proiectelor de buget prevãzute la lit. h);
j) copii de pe descrierile parcelare din amenajamentele silvice în vigoare, pentru unitãţile amenajistice ce urmeazã sa fie predate.
Pentru terenurile cu vegetaţie forestierã din afarã fondului forestier, incluse în arondarea cantoanelor silvice, se vor prezenta amenajamente silvopastorale sau studii de transformare, în vigoare. În situaţia în care acestea nu exista, vor fi prezentate orice alte documente pe baza cãrora pot fi stabilite amplasamentul şi caracteristicile vegetatiei forestiere (amenajamente silvopastorale mai vechi, evidente cadastrale etc.).
Terenurile cu vegetaţie forestierã din afarã fondului forestier vor fi luate în calcul la stabilirea suprafeţei cantoanelor silvice numai dacã o data cu cererea de avizare a constituirii structurii silvice se depune şi hotãrârea organului de conducere legal al persoanei juridice care are în proprietate terenurile forestiere respective, prin care se stabileşte schimbarea folosinţei şi, respectiv, a destinaţiei acestor terenuri, necesarã includerii lor în fondul forestier. Pentru aceste terenuri persoana juridicã ce le deţine are obligaţia de a întocmi amenajamente silvice în termen de un an de la data luãrii hotãrârii de schimbare a folosinţei;
k) copii de pe hartile amenajistice la scara 1: 20.000 sau 1:10.000 şi 1:50.0000 pentru intreaga suprafata ce urmeazã sa fie gospodarita prin structura silvicã, pe care sunt delimitate cantoanele, brigazile/districtele şi/sau ocoalele silvice, enclavele altor deţinãtori, vecinãtãţile etc.
Copiile de pe documentele prevãzute la lit. j) şi k) au o valabilitate de cel mult 2 ani şi vor fi certificate de ocolul silvic care deţine amenajamentele silvice şi care are obligaţia de a le pune la dispoziţie persoanei juridice solicitante;
l) situaţia arondarii suprafeţelor cantoanelor, brigazilor, districtelor şi ocoalelor silvice; atunci când unui canton silvic îi sunt arondate şi terenuri forestiere din afarã fondului forestier, acestea vor fi evidentiate separat, înscriindu-se fie unitãţile amenajistice din amenajamentul silvopastoral sau din studiul de transformare, fie elementele de identificare cadastrala, dupã caz;
m) centralizatorul cuprinzând suprafeţele ce urmeazã sa fie gospodãrite prin structura silvicã conform evidentelor amenajistice şi cadastrului general, la care se anexeazã copii de pe documentele care atesta dreptul de proprietate asupra suprafeţelor ce urmeazã sa fie gospodãrite (titlul de proprietate, hotãrârea de validare a comisiei judeţene cu anexele, procesele-verbale de punere în posesie, adeverintele eliberate în baza hotãrârii comisiei judeţene, dupã caz);
n) lista cuprinzând mijloacele fixe şi lista cuprinzând obiectele de inventar pentru dotarea structurilor silvice, conform condiţiilor minime de logistica, la care se anexeazã copii de pe documentele de înregistrare contabila (facturi, contracte de vânzare-cumpãrare sau de închiriere etc.).
În situaţia în care bunurile menţionate mai sus nu se afla în posesia persoanei juridice care solicita avizarea, se va prezenta dovada disponibilului financiar necesar. În aceasta situaţie procurarea bunurilor se face conform termenelor dintr-un program de conformare aprobat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic; la eliberarea avizului se va face menţiune în acest sens, urmând ca inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic competent sa urmãreascã respectarea obligaţiilor şi a termenelor şi sa propunã retragerea autorizaţiei, dupã caz.
Programul de conformare elaborat de persoana juridicã şi aprobat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic se va referi la bunurile pentru dotarea structurii silvice şi la termenele de procurare a acestora, termene ce nu pot depãşi 6 luni de la data avizãrii. Programul de conformare va cuprinde şi termenul de întocmire a amenajamentelor silvice pentru suprafeţele arondate noii structuri silvice şi care nu poate depãşi termenul de valabilitate a extraselor din amenajamentele în vigoare prevãzute la lit. k) teza a doua;
o) contractul de prestãri de servicii (numai în cazul structurilor silvice constituite la nivel de canton şi/sau brigada/district silvic) încheiat cu un ocol silvic, prin care se asigura executarea tuturor lucrãrilor ce depãşesc nivelul de competenta al personalului silvic încadrat în structurile respective, lucrãri prevãzute de regulamentul de paza şi de normele tehnice pentru aplicarea regimului silvic.
(2) O data cu analizarea cererii inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic va stabili, împreunã cu ocoalele silvice ale Regiei Naţionale a Pãdurilor implicate, documentele şi documentaţiile tehnice ce urmeazã sa fie predate-preluate în situaţia autorizãrii functionarii noii structuri silvice (acte de punere în valoare, carnete de teren, inventare, procese-verbale, fise tehnice pentru suprafeţele de control al regenerarilor etc.), fãcând menţiuni detaliate despre acestea în avizul de constituire prevãzut în anexa nr. 4. Menţiunile vor conţine în mod obligatoriu: numele şi funcţia persoanelor responsabile de predarea-preluarea documentaţiilor, atât din partea ocolului silvic al Regiei Naţionale a Pãdurilor, cat şi din partea persoanei juridice care constituie structura silvicã, precum şi termenul de finalizare a preluãrii, care nu poate depãşi 60 de zile de la data avizãrii.
ART. 22
Suprafata maxima de fond forestier ce se gospodareste de cãtre un padurar în cadrul cantonului silvic este de: 300 ha în zona de campie; 500 ha în zona de coline; 1.000 ha în zona de munte.
ART. 23
(1) În urma analizarii documentaţiei inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic decide dupã cum urmeazã:
a) admite solicitarea şi emite avizul pentru constituirea structurii silvice;
b) respinge motivat solicitarea şi invita în scris persoana juridicã solicitanta la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic pentru a primi asistenta tehnica şi juridicã în vederea obţinerii avizului.
(2) Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic comunica decizia luatã conform alin. (1), în termen de 30 de zile de la data depunerii documentaţiei. În avizul emis inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic menţioneazã, în cazul structurilor constituite la nivel de canton sau de brigada/district silvic, contractul de prestãri de servicii pe baza cãruia structurile respective vor fi arondate ocolului silvic ce presteazã serviciile de management tehnic funcţional.
(3) În termen de 30 de zile de la eliberarea avizului de constituire a structurii silvice titularul acestuia solicita autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura autorizarea functionarii.
ART. 24
(1) Eliberarea autorizaţiei de funcţionare a structurii silvice se face de cãtre direcţia de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, pe baza cererii depuse de persoana juridicã şi a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic competent.
(2) Modelul autorizaţiei de funcţionare este prezentat în anexa nr. 5.
ART. 25
(1) Autorizarea pentru practica a personalului silvic angajat în structuri silvice private se face concomitent cu autorizarea functionarii respectivelor structuri, pe baza cererii depuse de persoana juridicã, la care se anexeazã statul de personal avizat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic.
(2) Eliberarea autorizaţiilor de practica a personalului silvic angajat se face de cãtre direcţia de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 6.
ART. 26
În funcţie de gravitatea faptelor sãvârşite în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu direcţia de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, la propunerea personalului silvic cu atribuţii de control din structurile centrale şi teritoriale ale autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, poate hotãrî suspendarea sau retragerea autorizaţiei prevãzute la art. 25, dupã caz.
ART. 27
Persoanele cãrora li s-a retras autorizaţia pentru practica într-o structura silvicã pot fi angajate în alte structuri, dar nu mai devreme de 6 luni de la data retragerii autorizaţiei, pe baza autorizaţiei eliberate în vederea angajãrii, dacã aceasta nu a expirat, sau în baza unei noi autorizaţii obţinute în condiţiile prevãzute la cap. II.

CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 28
Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic şi unitãţile Regiei Naţionale a Pãdurilor vor acorda prioritate obligaţiilor ce le revin conform prezentelor instrucţiuni, astfel încât constituirea noilor structuri silvice şi transferul rãspunderii privind aplicarea regimului silvic sa se facã fãrã întârzieri şi fãrã repercusiuni asupra bunei gospodariri a fondului forestier naţional.
ART. 29
(1) Structurile silvice care au obţinut autorizaţie de confectionare şi folosire a ciocanelor silvice, potrivit <>Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 33/2002 , înainte de eliberarea autorizaţiei de funcţionare prevãzute în prezentele instrucţiuni, pot folosi ciocanele numai dupã eliberarea autorizaţiei de funcţionare.
(2) Încãlcarea prevederilor alin. (1) atrage retragerea autorizaţiei de confectionare şi folosire a ciocanelor silvice şi sesizarea organelor abilitate pentru sancţionarea conform legii a infracţiunii de utilizare fãrã drept a ciocanelor silvice.
ART. 30
(1) În funcţie de gravitatea situaţiilor determinate de nerespectarea regimului silvic (neelaborarea amenajamentelor silvice, neaplicarea prevederilor amenajamentelor silvice etc.), direcţia de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, la propunerea personalului silvic cu atribuţii de control din structurile centrale şi teritoriale ale autoritãţii pentru silvicultura, poate hotãrî suspendarea sau retragerea autorizaţiei de funcţionare a structurilor silvice, dupã caz.
(2) Persoanele juridice titulare ale autorizaţiilor care au fost suspendate sau retrase în condiţiile prevãzute la alin. (1) sunt obligate sa încheie cu alte structuri silvice, autorizate în acest scop, contracte de administrare a fondului forestier pe care îl deţin.
ART. 31
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni.

ANEXA 1
-------
la instrucţiuni
---------------

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR
Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ........

AUTORIZAŢIE
Nr. ....... din ......

În temeiul prevederilor Instrucţiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodãrirea pãdurilor proprietate privatã şi a celor proprietate publica aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 116 din 13 martie 2002,
în baza cererii nr. ........................... din .....................,
vazand constatãrile menţionate în procesul-verbal nr. ...... din ........., întocmit de comisia de autorizare,
Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ......... autorizeaza pe domnul/doamna*1) ...................., domiciliat/domiciliata în .................., absolvent/absolventa*2) a ............., care a obţinut*3) ............ pentru a fi angajat/angajata în cadrul structurilor silvice pentru gospodãrirea pãdurilor proprietate privatã, precum şi a pãdurilor proprietate publica aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor. Titularul prezentei autorizaţii poate solicita ocuparea unui post corespunzãtor funcţiilor de .......... şi are drepturile şi obligaţiile care decurg din reglementãrile silvice în vigoare.
În termen de un an de la eliberarea prezentei autorizaţii titularul autorizaţiei poate fi angajat în structurile silvice menţionate mai sus, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Inspector-şef
..............
-------------
*1) Numele şi prenumele.
*2) Denumirea instituţiei de învãţãmânt absolvite şi anul absolvirii.
*3) Media obţinutã la examinare.


ANEXA 2
-------
la instrucţiuni
---------------

CRITERII MINIME DE AVIZARE
a constituirii structurilor silvice

A. Criterii de avizare a structurii silvice la nivel de canton silvic
a) condiţii de personal: un post de padurar cu studii profesionale/liceale de specialitate şi grad profesional minim de padurar, gradatia III;
b) condiţii de logistica: spaţii pentru sediul cantonului silvic, arma de paza, uniforma de serviciu, clupa forestierã, pichet de incendiu;
c) condiţii tehnico-organizatorice: corespunzãtor reglementãrilor similare pentru structurile silvice de administrare ale statului.
B. Criterii de avizare a structurii silvice la nivel de brigada/district silvic
a) condiţii de personal: un post de brigadier/şef de district silvic cu studii liceale/tehnice de specialitate şi cu grad profesional minim de brigadier silvic, gradatia III/tehnician silvic, gradatia III;
b) condiţii de logistica: spaţii pentru sediul brigazii/districtului silvic, uniforma de serviciu, clupa forestierã, dendrometru cu pendul, pichet de incendiu;
c) condiţii tehnico-organizatorice: corespunzãtor reglementãrilor similare pentru structurile silvice de administrare ale statului;
d) condiţiile prevãzute la lit. A pentru fiecare canton silvic din structura brigazii/districtului silvic.
C. Criterii de avizare a structurii silvice la nivel de ocol silvic
a) condiţii de personal:
- un post de şef de ocol silvic cu studii superioare de specialitate şi cu gradul profesional minim de inginer şef silvic, gradatia III;
- un post de inginer silvic cu studii superioare de specialitate şi cu gradul profesional minim de inginer silvic, gradatia III;
- un post de subinginer silvic cu studii superioare de scurta durata de specialitate şi cu gradul profesional minim de subinginer silvic, gradatia III;
- un post de tehnician silvic cu studii tehnice postliceale de specialitate şi cu gradul profesional minim de tehnician silvic principal, gradatia III;
b) condiţii de logistica: spaţii pentru sediul ocolului silvic, mijloc de transport exclusiv, tehnica de calcul, mijloace de comunicare, birotica, pichet de incendiu;
c) condiţii tehnico-organizatorice: corespunzãtor reglementãrilor similare pentru structurile silvice de administrare ale statului;
d) condiţiile prevãzute la lit. B pentru fiecare brigada/district silvic din structura ocolului silvic. Condiţiile tehnico-organizatorice se referã la totalitatea normelor care reglementeazã organizarea şi funcţionarea interioarã a structurii silvice, în scopul gospodãririi în regim silvic a terenurilor forestiere, precum şi documentele care stau la baza functionarii acesteia, şi anume: statut, regulament, fişa postului, buget de venituri şi cheltuieli, documentaţii tehnice (proiecte de execuţie, devize de execuţie, prognoze, registre, evidente etc.), formulare şi documente conform sistemului internaţional, amenajamente silvice, documente privind regimul juridic al terenurilor forestiere, precontracte, contracte, protocoale etc.


ANEXA 3
--------
la instrucţiuni
---------------

REGULAMENT - CADRU
de organizare şi funcţionare al ...*1)

Partea I - Rolul şi funcţiile
Partea a II-a - Atribuţiile principale şi structura de organizare
Partea a III-a - Conducerea: atribuţii şi competente
Partea a IV-a - Atribuţiile şi relaţiile functionale existente

CAPITOLUL I - COMPARTIMENTELE DIN STRUCTURA DE ORGANIZARE A OCOLULUI SILVIC*)

Secţiunea I: Compartimentul regenerarea şi protecţia pãdurilor
Secţiunea a II-a: Compartimentul fond forestier
Secţiunea a III-a: Compartimentul paza pãdurilor
Secţiunea a IV-a: Compartimentul producţie-comercial-resurse umane
Secţiunea a V-a: Compartimentul financiar-contabilitate
Secţiunea a VI-a: Compartimentul secretariat-administrativ

CAPITOLUL II - ORGANIZAREA ÎN TERITORIU

Secţiunea I: Districtul/Brigada silvicã*),*2) .................
I.A: Cantonul silvic*2) ...............................
.
.
.
I.F: Cantonul silvic*2) ................................
.
.
.
Secţiunea a V-a Districtul/Brigada silvicã*2) ....................
.
.
.
Partea a V-a - Dispoziţii generale
Partea a VI-a - Anexe (organigrama, scheme privind funcţionarea şi
circulaţia informationala, extrase din Regulamentul de
organizare şi funcţionare a persoanei juridice, când este
cazul etc.)
---------------
*) Numai când este cazul.
*1) Denumirea structurii silvice şi nivelul acesteia.
*2) Denumirea şi numãrul de ordine.

NOTA:
Pentru fiecare secţiune vor fi precizate clar atribuţiile compartimentului, respectiv ale structurii silvice exterioare (district/brigada/canton silvic), atribuţiile şi competentele fiecãrui post din componenta acestora, responsabilitãţile fiecãrei funcţii şi relaţiile functionale dintre compartimente şi dintre posturi.
Din prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare trebuie sa rezulte clar modul de elaborare şi circulaţia documentelor de la elaborare/intrare pana la arhivare/ieşire, precum şi responsabilitãţile personalului implicat.
Pentru compartimentele ale cãror atribuţii, competente şi responsabilitãţi sunt preluate de structura persoanei juridice care solicita avizul, se vor face precizãri clare privind funcţionarea acestora şi legatura lor cu structura silvicã, prezentându-se eventual şi extrase din regulamentul de organizare şi funcţionare al persoanei juridice care solicita constituirea structurii silvice.
Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare se stampileaza şi se semneazã pe fiecare pagina de conducerea persoanei juridice care solicita avizul.


ANEXA 4
-------
la instrucţiuni

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR
Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic .........


AVIZ
Nr. ..... din .....
pentru constituirea structurii silvice*1) ....... aparţinând*2) .........

----------------
*1) Nivelul structurii silvice şi denumirea acesteia.
*2) Persoana juridicã ce solicita avizarea constituirii structurii silvice proprii.

În temeiul prevederilor Instrucţiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodãrirea pãdurilor proprietate privatã şi a celor proprietate publica aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 116 din 13 martie 2002,
în urma verificãrii documentaţiei depuse cu Cererea nr. ..... din data de ....... de cãtre ......., am constatat cu privire la îndeplinirea condiţiilor de avizare urmãtoarele:

I. Condiţii privind calitatea persoanei juridice solicitante:

a) prevederi ale actului doveditor privind calitatea de persoana juridicã

..........................................................................
.........................................................................
..........................................................................
b) prevederi din statut ..................................................
..........................................................................
..........................................................................
c) prevederi din actul de constituire a structurii silvice şi din regulamentul de organizare şi funcţionare ....................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................

II. Condiţii privind terenurile forestiere deţinute:
- documentaţia ce atesta proprietatea ....................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................

III. Condiţii privind organizarea structurii silvice:
a) prevederi din documentaţia privind personalul (organigrama, stat de funcţii, fise de posturi, stat de personal etc.) ...............................................
...........................................................................
b) prevederi din documentaţia tehnico-organizatoricã [amenajamente silvice, harti, arondare, menţiuni conform art. 21 alin. (2) din instrucţiuni etc.]
........................................................................
........................................................................

IV. Condiţii privind asigurarea resurselor financiare şi logistice:
a) prevederi ale bugetelor de venituri şi cheltuieli şi ale documentaţiilor tehnice care stau la baza întocmirii acestora ............................................
.........................................................................
b) prevederi ale documentaţiilor cu privire la asigurarea logistica (mijloace fixe, obiecte de inventar etc.) ...................................................
..........................................................................

V. Arondarea şi balanţa suprafeţelor*3):
...........................................................................
Având în vedere constatãrile de mai sus, existenta tuturor documentelor necesare, pertinenta şi relevanta acestor documente, precum şi informaţiile obţinute prin mijloace specifice sau existente în baza de date a Inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic ............... cu privire la solicitantul avizãrii,
Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ..................
------------------
*3) În cazul structurilor silvice constituite la nivel de canton sau de brigada/district silvic se va preciza ocolul silvic (aparţinând Regiei Naţionale a Pãdurilor, altei persoane juridice sau ocolul de regim silvic) cãruia îi este arondata suprafata gospodarita de structura silvicã avizatã. Balanţa suprafeţelor va cuprinde detaliat toate suprafeţele din centralizatorul prevãzut la art. 21 alin. (1) lit. m) din instrucţiuni şi ocolul/ocoalele silvice de la care se scad suprafeţele respective, pe folosinţe, deţinãtori etc.


AVIZEAZĂ
Constituirea structurii silvice ................, aparţinând ..........., pentru gospodãrirea suprafeţei de ............ ha fond forestier şi ........... ha vegetaţie forestierã din afarã fondului forestier, având în subordine*4) .........................
............................................................................
...........................................................................,
cu urmãtoarele precizãri*5): ...................................................
............................................................................
Dupã obţinerea autorizãrii din partea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor titularul, prin structura silvicã, pe de o parte, şi actualul administrator, pe de alta parte, vor proceda la primirea, respectiv la predarea suprafeţelor şi a gestiunilor pe baza de controale de fond şi procese-verbale.
Titularul prezentului aviz este obligat sa asigure respectarea tuturor reglementãrilor în vigoare privind aplicarea regimului silvic în suprafeţele pe care le gospodareste prin structura silvicã proprie şi rãspunde de încãlcarea prevederilor acestora, conform legii.
În termen de 90 de zile de la data eliberãrii prezentului aviz Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ............. va efectua un control de fond al structurii silvice avizate pentru a constata modul de respectare a obligaţiilor şi termenelor prevãzute în reglementãrile în vigoare şi în programul de conformare.
Titularul avizului are obligaţia, sub sancţiunea retragerii autorizaţiei/avizului, de a aduce la cunostinta direcţiei de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi Inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic ....... orice intenţie de modificare a organizãrii şi functionarii structurii silvice, care nu corespunde documentaţiei depuse pentru avizare/autorizare.
În termen de 30 de zile de la data eliberãrii prezentului aviz titularul acestuia va depune la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, respectiv la inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic, cererea de autorizare la care se anexeazã în copie prezentul aviz şi statul de personal avizat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic.
--------------
*4) Se precizeazã, când este cazul, numãrul districtelor/brigazilor şi cantoanelor silvice.
*5) Numai când este cazul, în situaţii deosebite, se pot folosi anexe.

Inspector-şef,
..........................
(numele, prenumele şi semnatura)



ANEXA 5
-------
la instrucţiuni
---------------

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR
.................................................*1)

AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
Nr. ...... din ......

În temeiul prevederilor Instrucţiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodãrirea pãdurilor proprietate privatã şi a celor proprietate publica aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 116 din 13 martie 2002,
în baza Avizului nr. ....... din .........., emis de Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ................,
se autorizeaza funcţionarea structurii silvice la nivel de*2) ........, cu denumirea ........, având sediul în ......., aparţinând*3) ......., cu sediul în ...... .
Titularul prezentei autorizaţii de funcţionare este obligat sa asigure respectarea tuturor reglementãrilor în vigoare privind aplicarea regimului silvic şi rãspunde de încãlcarea prevederilor acestora, conform legii.

Terenurile forestiere administrate de*4) ........ sunt arondate Ocolului silvic*5) ................. care asigura şi managementul tehnic funcţional.

Activitatea*4) ................. este indrumata, coordonata şi avizatã tehnic de compartimentul de specialitate din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi de structurile teritoriale corespunzãtoare ale acestuia.
Activitatea personalului angajat în structura silvicã este controlatã sub aspectul aplicãrii regimului silvic, din punct de vedere tehnic, economico-financiar şi juridic, de autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, prin structurile centrale şi teritoriale de control ale acesteia.

Director,
.................

------------
*1) Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.
*2) Canton, brigada/district sau ocol silvic.
*3) Denumirea persoanei juridice care a constituit structura silvicã şi care este titulara autorizaţiei.
*4) Nivelul şi denumirea structurii silvice care se autorizeaza.
*5) Se completeazã numai în cazul structurilor silvice constituite la nivel de canton sau de brigada/district silvic, menţionându-se ocolul silvic (al Regiei Naţionale a Pãdurilor, privat sau ocolul de regim silvic) cãruia îi sunt arondate suprafeţele forestiere administrate de structura silvicã autorizata.


ANEXA 6
--------
la instrucţiuni
---------------

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR

AUTORIZAŢIE DE PRACTICA
Nr. ..... din .....
1. În temeiul prevederilor Instrucţiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodãrirea pãdurilor proprietate privatã şi a celor proprietate publica aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 116 din 13 martie 2002;

2. în baza Cererii nr. ....... din data de ........., depusa de*1) .......;

3. vazand statul de personal al*2) .........., avizat de Inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic ...... cu nr. ....... din data de .............;

4. Direcţia regim şi inspecţie silvicã din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor autorizeaza pe domnul/doamna ....... sa funcţioneze în cadrul*2) ............, în funcţia de ............;

5. titularul prezentei autorizaţii are drepturile şi obligaţiile care decurg din reglementãrile silvice în vigoare.
6. Prezenta autorizaţie da dreptul titularului sa îşi desfãşoare activitatea numai în structura silvicã şi în funcţia precizatã la pct. 4 şi poate fi suspendatã sau retrasã în condiţiile prevãzute de instrucţiunile menţionate la pct. 1.

Director,
...............
--------------
*1) Persoana juridicã ce înfiinţeazã structura silvicã proprie.
*2) Denumirea şi nivelul structurii silvice în care funcţioneazã titularul autorizaţiei de practica.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016