Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 115 din 13 martie 2002 pentru aprobarea Regulamentului privind atributiile, constituirea si functionarea comisiilor de incadrare si promovare a personalului silvic pe grade profesionale si gradatii
Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, având în vedere prevederile <>art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 , în temeiul <>art. 8 alin. (10) din Hotãrârea Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, cu modificãrile ulterioare, emite urmãtorul ordin:
ART. 1 (1) Se aproba Regulamentul privind atribuţiile, constituirea şi funcţionarea comisiilor de încadrare şi promovare a personalului silvic pe grade profesionale şi gradatii, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. (2) Activitatea comisiilor menţionate la alin. (1) vizeazã încadrarea pe grade profesionalã a personalului silvic aflat în activitate la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, precum şi a personalului silvic angajat dupã aceasta data, promovarea în grade superioare şi acordarea de gradatii personalului silvic din instituţiile, respectiv unitãţile prevãzute la <>art. 11 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 . ART. 2 Direcţiile de specialitate silvicã din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, precum şi Regia Nationala a Pãdurilor vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 3 Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, Ilie Sarbu
ANEXA 1
REGULAMENT privind atribuţiile, constituirea şi funcţionarea comisiilor de încadrare şi promovare a personalului silvic pe grade profesionale şi gradatii
CAP. 1 Atribuţiile comisiilor de încadrare şi promovare
ART. 1 Obiectivele comisiilor de încadrare şi promovare a personalului silvic pe grade profesionale şi gradatii, denumite în continuare comisii, sunt urmãtoarele: a) încadrarea personalului silvic pe gradele profesionale prevãzute la <>art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 ; b) promovarea în grade profesionale; c) acordarea gradatiilor prevãzute la <>art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 ; d) coordonarea acţiunilor de sustinere a examenelor şi a lucrãrilor de specialitate pentru promovarea în urmãtoarele grade profesionale: inginer inspector silvic, subinginer silvic principal şi tehnician silvic principal; e) propunerea de promovare în gradele profesionale de inginer inspector general silvic şi inginer consilier silvic; f) propuneri de încadrare în grade profesionale, în condiţiile prevãzute la <>art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 ; g) acordarea, la cerere, de grade profesionale şi gradatii personalului silvic aflat în activitate la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 , dar care în prezent nu mai lucreazã într-o structura silvicã. ART. 2 În vederea îndeplinirii obiectivelor prevãzute la art. 1 comisiile au urmãtoarele atribuţii: a) organizeazã desfãşurarea corespunzãtoare a examenelor de promovare în gradele profesionale prevãzute la art. 1 lit. d) şi stabilesc rezultatele examinãrii fiecãrui candidat; b) întocmesc, la cerere, dosarele cu documentele necesare pentru promovarea în gradele de inginer inspector general silvic şi inginer consilier silvic, pe care le depun pentru avizare şi aprobare, potrivit <>art. 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 ; c) întocmesc, la cerere, dosarele cu actele necesare pentru încadrarea pe grade profesionale a persoanelor care cad sub incidenta prevederilor <>art. 15 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 , şi le depun spre aprobare în condiţiile legii; d) întocmesc, la cerere, dosarele cu actele necesare pentru promovarea în grade profesionale a personalului silvic şi le depun spre aprobare în condiţiile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 ; e) vor comunica hotãrârile de încadrare/promovare structurii care are ca atribuţie ţinerea evidentei personalului silvic, potrivit <>art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 427/2001 , în termen de 30 de zile de la data validãrii acestora; f) elaboreazã programul anual şi planurile semestriale de lucru ale comisiilor; g) întocmesc anual, pana la data de 31 ianuarie, informãri cu privire la activitatea depusa şi rezultatele obţinute în anul anterior şi propun mãsuri de imbunatatire a activitãţii, pe care le transmit comisiei de încadrare şi promovare din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura şi conducerii instituţiei, respectiv unitãţii în cadrul cãreia funcţioneazã.
CAP. 2 Constituirea comisiilor de încadrare şi promovare
ART. 3 (1) Constituirea comisiilor se face dupã cum urmeazã: a) Comisia din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura este formatã din 3 membri şi are urmãtoarea componenta: - secretarul de stat pentru pãduri, preşedinte; - directorul Direcţiei strategii, politici şi legislaţie silvicã, membru; - directorul Direcţiei regim şi inspecţie silvicã, membru. b) Comisia din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor este formatã din 5 membri şi are urmãtoarea componenta: - directorul general adjunct al regiei, preşedinte; - directorul Direcţiei fond forestier, membru; - directorul Direcţiei tehnice, membru; - şeful Serviciului resurse umane, organizare, programare, membru; - şeful Compartimentului de perfecţionare a pregãtirii profesionale, membru. c) Comisia din cadrul fiecãrei direcţii silvice este formatã din 3 membri şi are urmãtoarea componenta: - inginerul-şef al direcţiei silvice, preşedinte; - şeful compartimentului fond forestier, membru; - şeful compartimentului regenerarea pãdurilor, membru. (2) În situaţia în care persoanele care ocupa funcţiile de şef serviciu resurse umane, organizare, programare sau şef compartiment de perfecţionare a pregãtirii profesionale nu sunt personal silvic, în comisia prevãzutã la alin. (1) lit. b) vor fi desemnate în locul acestora persoane care îndeplinesc aceasta condiţie. (3) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament conducãtorii instituţiilor, respectiv ai unitãţilor menţionate la alin. (1) vor stabili componenta nominalã a acestora. (4) Membrii comisiilor se numesc pe o perioada de 2 ani. ART. 4 (1) Preşedintele comisiei are urmãtoarele atribuţii: a) convoacã şi conduce şedinţele de lucru ale comisiei şi semneazã hotãrârile emise de aceasta; b) coordoneazã lucrãrile de pregãtire şi organizare a acţiunilor privind încadrarea, respectiv promovarea personalului silvic; c) aproba bibliografia şi tematica examenelor, subiectele pentru lucrãrile scrise şi altele asemenea, pentru susţinerea examenelor de promovare la gradele profesionale pentru care se organizeazã asemenea probe; d) reprezintã comisia în relaţiile cu conducerea instituţiei, respectiv a unitãţii din care face parte, în legatura cu actele emise de comisie; e) acţioneazã, împreunã cu ceilalţi membri ai comisiei, pentru rezolvarea corespunzãtoare de cãtre conducerea instituţiei, respectiv a unitãţii, a propunerilor fãcute, referitoare la încadrarea şi/sau promovarea personalului silvic; f) avizeazã programul anual şi planurile semestriale de lucru ale comisiei şi le supune aprobãrii conducerii instituţiei, respectiv a unitãţii în cadrul cãreia aceasta funcţioneazã; g) transmite situaţiile solicitate comisiei de încadrare şi promovare constituite în cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura. (2) Comisia de încadrare şi promovare constituitã în cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura coordoneazã şi monitorizeazã activitatea tuturor comisiilor constituite în cadrul structurilor silvice centrale şi locale de administrare sau control. ART. 5 (1) Secretariatul tehnic al comisiilor prevãzute la art. 1 se asigura de instituţiile, respectiv unitãţile de care acestea aparţin. (2) Componenta secretariatului tehnic prevãzut la alin. (1) se stabileşte prin ordin sau decizie a conducerii instituţiei, respectiv a unitãţii unde funcţioneazã comisia. (3) Secretariatul tehnic al comisiei are urmãtoarele atribuţii: a) comunica, în baza aprobãrii preşedintelui comisiei, convocarea întrunirii membrilor acesteia; b) asigura organizarea întrunirilor comisiei pregatind documentele necesare bunei desfasurari a acţiunilor prevãzute sa aibã loc; c) comunica hotãrârile comisiei cu privire la rezultatele examenelor de promovare susţinute, precum şi pe cele privind analizele întreprinse pentru încadrarea, respectiv promovarea pe grade profesionale şi acordarea de gradatii fiecãrui candidat şi instituţiei, respectiv unitãţii unde acesta este încadrat, pentru luare la cunostinta şi punere în aplicare; d) asigura în perioada dintre şedinţele comisiei asistenta de specialitate, precum şi legatura cu membrii comisiei; e) asista la lucrãrile comisiei, întocmeşte procesele-verbale ale întrunirilor, pe care le supune spre semnare tuturor membrilor prezenţi, şi redacteazã hotãrârile comisiei; f) asigura operaţiunile de registratura, respectiv primirea, distribuirea şi expedierea corespondentei, şi de arhivare pentru toate documentele privind activitatea comisiei; g) urmãreşte şi informeazã comisia asupra modului în care sunt soluţionate propunerilor şi hotãrârile luate de aceasta; h) comunica în scris celor interesaţi hotãrârile adoptate de comisie.
CAP. 3 Funcţionarea comisiilor de încadrare şi promovare
ART. 6 (1) Comisiile funcţioneazã statutar, în urmãtoarele condiţii: - pentru comisiile constituite din 3 membri, în prezenta tuturor membrilor; - pentru comisiile constituite din 5 membri, în prezenta preşedintelui şi a cel puţin 2 membri. (2) Hotãrârile comisiilor se iau prin vot deschis. Voturile membrilor comisiei se menţioneazã nominal în proceseleverbale ale şedinţelor. ART. 7 (1) Pentru funcţionarea corespunzãtoare şi crearea condiţiilor necesare exercitãrii atribuţiilor pe care comisiile le au de îndeplinit se vor pune la dispoziţie acestora, de cãtre compartimentele de specialitate din instituţiile, respectiv unitãţile în care au loc acţiunile menţionate la art. 1, datele necesare pe baza cãrora se analizeazã situaţia personalului silvic ce se considera îndreptãţit a fi încadrat, respectiv promovat pe un grad profesional sau a primi o gradatie superior/superioarã celui/celei pe care îl/o deţine. (2) Datele care se analizeazã în vederea stabilirii situaţiei personalului silvic se vor referi pentru fiecare candidat la: a) nivelul studiilor; b) data la care a obţinut gradul profesional şi gradatia la care se afla încadrat; c) vechimea în domeniul silviculturii; d) calificativul anual obţinut în perioada supusã analizei; e) sancţiunile primite în perioada analizata; f) titluri ştiinţifice, studii suplimentare; publicaţii, activitãţi în domeniu (învãţãmânt, organizaţii neguvernamentale etc.). ART. 8 Activitatea comisiilor se desfãşoarã la sediile instituţiilor, respectiv ale unitãţilor care le-au înfiinţat, în spaţii şi în condiţii corespunzãtoare, puse la dispoziţie de conducãtorii acestora. ART. 9 Comisiile se întrunesc semestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui. Convocarea se face în scris, pentru fiecare membru al comisiei, de cãtre secretariatul acesteia, cu aprobarea prealabilã a preşedintelui, cu 15 zile înainte de data la care este prevãzutã şedinţa comisiei. În convocare se precizeazã data, ora şi locul unde urmeazã sa se întruneascã comisia, precum şi ordinea de zi. ART. 10 (1) Comisiile îşi desfãşoarã activitatea pe baza programului anual şi a planurilor semestriale, care vor cuprinde obiectivele propuse a se realiza, modalitãţile de realizare, compartimentele din cadrul instituţiei, respectiv al unitãţii din care face parte comisia, implicate în realizarea obiectivelor înscrise în program, şi termenele la care acestea trebuie îndeplinite. (2) Programul anual prevãzut la alin. (1) se aproba de conducãtorul instituţiei sau unitãţii în cadrul cãreia funcţioneazã comisia respectiva. ART. 11 Hotãrârile comisiei se redacteazã în scris şi se comunica în termen de 3 zile de la data adoptãrii persoanelor interesate şi conducerii instituţiei, respectiv a unitãţii, spre validare şi punere în aplicare, consemnându-se, în principal, urmãtoarele: - locul şi data la care a avut loc şedinţa, precum şi componenta nominalã a comisiei; - obiectivul pentru care s-a întrunit comisia; - mãsurile dispuse de comisie în legatura cu problemele dezbãtute. ART. 12 (1) Validarea se face în termen de 5 zile de la primirea hotãrârii comisiei, dar nu înainte de expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. În situaţia depunerii de contestaţii validarea se face dupã soluţionarea acestora. (2) O data cu validarea se emit şi deciziile de încadrare/promovare pentru fiecare candidat, semnate de conducãtorul instituţiei, respectiv al unitãţii. (3) Rezultatul validãrii sau invalidãrii se comunica persoanelor interesate şi comisiei în termen de 3 zile de la emitere. Invalidarea va fi obligatoriu motivatã în scris.
CAP. 4 Contestaţii
ART. 13 (1) În situaţia în care în procesul de încadrare şi/sau promovare şi la acordarea de gradatii apar nemultumiri ale unor salariaţi fata de soluţiile comisiei şi deciziile conducerii instituţiei/unitãţii, se pot depune contestaţii care se adreseazã dupã cum urmeazã: a) în situaţia contestarii hotãrârii comisiei, contestaţia se adreseazã conducerii instituţiei/unitãţii în cadrul cãreia funcţioneazã comisia respectiva; b) în situaţia contestarii deciziei conducerii instituţiei/ unitãţii, contestaţia se adreseazã conducatorului ierarhic superior. (2) Contestaţia se depune în cel mult 3 zile de la data comunicãrii hotãrârii comisiei, respectiv a rezultatului validãrii sau invalidãrii. ART. 14 (1) Rezolvarea contestaţiei privind hotãrârea comisiei se face în maximum 15 zile de la data înregistrãrii acesteia, de cãtre conducerea instituţiei, respectiv a unitãţii cãreia îi este adresatã. (2) Rezultatul analizarii contestaţiei se comunica în scris, în interiorul termenului prevãzut la alin. (1), atât contestatarului, cat şi comisiei care a emis hotãrârea ce a fãcut obiectul contestaţiei. ART. 15 Rezultatul contestaţiilor adresate conform prevederilor art. 13 alin. (1) lit. b) se comunica în scris atât contestatarului, cat şi instituţiei/unitãţii care a emis decizia contestatã, în termen de 30 de zile de la primirea acestora.
──────────────────
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email