Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 112 din 17 mai 2010 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 51 alin. (3^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005  privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 112 din 17 mai 2010 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 51 alin. (3^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 18 mai 2010
ORDIN nr. 112 din 17 mai 2010
pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor <>art. 51 alin. (3^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII
Nr. 429 din 11 mai 2010
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Nr. 112 din 17 mai 2010
CASA NAŢIONALÃ DE ASIGURÃRI DE SÃNÃTATE
Nr. 471 din 11 mai 2010
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 18 mai 2010


Având în vedere:
- Referatul de aprobare comun nr. Cs.A. 4.658 din 11 mai 2010 al secretarului general al Ministerului Sãnãtãţii, nr. 8.619 al secretarului general al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi nr. D.G.333 al directorului general al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
- <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 399/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi vãzând dispoziţiile <>art. III din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 36/2010 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate,
în temeiul:
- dispoziţiilor <>art. 7 alin (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu completãrile ulterioare, ale <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii, ministrul administraţiei şi internelor şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele de aplicare a prevederilor <>art. 51 alin. (3^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.074 din 29 noiembrie 2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 399/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Nicolae Lucian Duţã


ANEXÃ

NORMELE DE APLICARE
a prevederilor art. 51 alin. (3^1) din Ordonanţa
de urgenţã a Guvernului <>nr. 158/2005 privind concediile
şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate

ART. 1
(1) Verificarea prezenţei asiguraţilor aflaţi în incapacitate temporarã de muncã la adresa de domiciliu sau la reşedinţa indicatã se efectueazã de cãtre plãtitorii de indemnizaţii, însoţiţi, dacã este cazul, de un reprezentant al poliţiei, avându-se în vedere programul individual de recuperare recomandat de cãtre medicul specialist şi numai în intervalul menţionat în declaraţia prevãzutã în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentele norme.
(2) Adresa de domiciliu sau reşedinţa la care urmeazã a se efectua verificarea este cea menţionatã de asigurat prin declaraţia prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Plãtitorii de indemnizaţii pot solicita prezenţa reprezentantului poliţiei cu ocazia verificãrii prezenţei asiguraţilor la adresa de domiciliu sau la reşedinţa indicatã, în vederea desfãşurãrii în condiţii corespunzãtoare a acestei activitãţi, pentru preîntâmpinarea unor situaţii de risc ce ar putea aduce atingere ordinii şi liniştii publice.
ART. 3
Prezenţa reprezentantului poliţiei poate fi solicitatã astfel:
a) în scris, anterior deplasãrii reprezentanţilor plãtitorului de indemnizaţii la adresa de domiciliu sau la reşedinţa indicatã de asiguraţi;
b) prin apelarea numãrului unic de urgenţã 112, în timpul procedurii de verificare a prezenţei asiguraţilor la adresa de domiciliu sau la reşedinţa indicatã, de cãtre reprezentanţii plãtitorului de indemnizaţii.
ART. 4
(1) Solicitarea prezenţei reprezentantului poliţiei în situaţia prevãzutã la art. 3 lit. a) se face astfel:
a) în scris, cu minimum 24 de ore înainte de efectuarea verificãrii. Unitatea teritorialã de poliţie competentã sã rãspundã solicitãrii este cea de pe raza teritorialã unde îşi are adresa de reşedinţã asiguratul, adresã consemnatã prin declaraţia prevãzutã în anexa nr. 1;
b) plãtitorii de indemnizaţii au obligaţia de a comunica unitãţii teritoriale de poliţie competente, în copie conformã cu originalul, actul intern de desemnare a reprezentanţilor sãi care efectueazã verificarea, modalitãţile de contact a acestora (numãr de telefon, fax etc.), data şi intervalul orar la care urmeazã a se efectua verificarea.
(2) Unitatea teritorialã de poliţie competentã are obligaţia de a comunica plãtitorilor de indemnizaţii în maximum 24 de ore de la data primirii solicitãrii fie datele de contact ale reprezentantului sãu, fie motivul refuzului sau al imposibilitãţii de a desemna un reprezentant.
(3) În situaţia în care unitatea teritorialã de poliţie competentã este în imposibilitate de a desemna un reprezentant pentru data şi intervalul orar stabilite de plãtitorii de indemnizaţii, aceasta poate propune o altã datã şi/sau un alt interval orar, dintre cele menţionate în declaraţia prevãzutã în anexa nr. 1, pentru care poate desemna un reprezentant.
(4) Şeful structurilor de poliţie competente poate desemna reprezentantul sãu pentru activitatea de verificare, în principal, din cadrul formaţiunilor de ordine publicã, cu posibilitatea de a decide inclusiv asupra prezenţei şi a unor poliţişti din cadrul altor formaţiuni.
ART. 5
(1) În cadrul acţiunii de verificare reprezentantul unitãţii teritoriale de poliţie competente are obligaţia de a acţiona conform reglementãrilor legale cu privire la exercitarea profesiei de poliţist.
(2) Persoanele desemnate sã efectueze verificarea au obligaţia de a asigura pe parcursul verificãrii respectarea garanţiilor constituţionale privind inviolabilitatea domiciliului, respectarea dreptului la viaţã intimã, familialã şi privatã.
ART. 6
(1) În cadrul acţiunii de verificare a prezenţei asiguraţilor aflaţi în incapacitate temporarã de muncã la adresa de reşedinţã indicatã este interzisã pãtrunderea reprezentanţilor plãtitorilor de indemnizaţii sau a reprezentantului unitãţii teritoriale de poliţie competente în locuinţã sau în locul împrejmuit ţinând de aceasta.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) pot pãtrunde în locuinţã sau în locul împrejmuit ţinând de aceasta numai reprezentanţii plãtitorului de indemnizaţii având consimţãmântul expres al persoanei care le foloseşte. Consimţãmântul se obţine, în scris, sub semnãturã, anterior pãtrunderii în locuinţã sau în locul împrejmuit, prin procesul-verbal de constatare prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentele norme.
(3) Dispoziţiile alin. (2) sunt aplicabile numai în situaţia în care asiguratul, din cauza stãrii sale de sãnãtate, nu se poate deplasa în exteriorul locuinţei sau al locului împrejmuit ţinând de aceasta.
ART. 7
În cazul în care la activitatea de verificare participã şi un reprezentant al poliţiei, acesta semneazã procesul-verbal de constatare prevãzut în anexa nr. 2.


ANEXA 1
-------
la norme
--------

DECLARAŢIE

Subsemnatul/a, ............. angajat(ã) al/a ............., cu sediul .......(se va specifica adresa angajatorului)..........., cetãţean .........., nãscut(ã) la data de ..........., în localitatea ..........., domiciliat(ã) în .............., str. ........ nr. ...., bl. ....., sc. ......, et. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ........, posesor(oare) al/a ......, seria ....... nr. ........, eliberat(ã) de ........... la data de ............, cod numeric personal ............, cunoscând dispoziţiile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere urmãtoarele:
Pe perioada valabilitãţii concediului medical seria .......... nr. ........., acordat în data de ..........., voi locui la adresa de reşedinţã din:
Str. .......... nr. ......, bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......., sectorul/judeţul ..........
Prin prezenta declar cã sunt de acord cu urmãtoarele condiţii de eliberare a concediului medical:
- sã anunţ angajatorul/plãtitorul de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate cu privire la incapacitatea temporarã de muncã, precum şi datele medicului care a eliberat certificatul de concediu medical, în primele 24 de ore de la obţinerea acestuia, sau, în situaţia în care apariţia stãrii de incapacitate temporarã de muncã a intervenit în zilele declarate nelucrãtoare, sã anunţ angajatorul/plãtitorul de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate în prima zi lucrãtoare;
- sã menţionez adresa de reşedinţã pentru perioada concediului medical;
- sã fiu prezent la adresa de reşedinţã indicatã pe toatã perioada concediului medical, cu excepţia situaţiilor justificate cu documente medicale pentru efectuarea de tratamente de specialitate, analize paraclinice sau alte proceduri medicale;
- pe durata valabilitãţii concediului medical pot fi vizitat la adresa indicatã, în intervalele orare 08,00-11,00; 12,00-17,00 şi 18,00-20,00, de persoanele abilitate, desemnate în conformitate cu legislaţia în vigoare, obligându-mã sã mã legitimez.

În cazul nerespectãrii acestor condiţii, voi suporta rigorile legislaţiei în vigoare.


┌───────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ OBSERVAŢIILE │ │
│ MEDICULUI PRESCRIPTOR │ │
│ │ │
└───────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘


Declarant Data
............................. .................
(numele, prenumele şi semnãtura)




ANEXA 2
-------
la norme
--------

- model -

PROCES-VERBAL
de constatare

Nr. ....... din .......

Subsemnaţii (numele şi prenumele) ....., din cadrul .....(instituţia)....,
şi ...................., din cadrul ...........(instituţia)..............,
în baza (temeiul legal) .............. şi împuterniciţi prin (act administrativ nr.) ...........,
am constatat ca asiguratul (numele şi prenumele) ................, domiciliat în .............., posesor al ............ seria ............ nr. ...................., CNP ........., a fost/nu a fost prezent în ziua de ............, ora ..........., la adresa indicatã în declaraţia datã la data de ................, odatã cu eliberarea Certificatului de concediu medical seria .......... nr. ............ .
Prezentul proces-verbal de constatare a fost întocmit în douã exemplare, dintre care unul rãmâne la ............ şi unul la ...................
Prezentul proces-verbal poate fi contestat în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, la sediul plãtitorului de indemnizaţie.
Menţiuni speciale - consimţãmântul expres al persoanei care foloseşte locuinţa sau locul împrejmuit
.................................................................
.................................................................



Întocmit Asigurat
(numele, prenumele şi semnãtura): (numele, prenumele şi semnãtura):
1. .............................. ................................
2. ..............................


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016