Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul prevederilor <>art. 187, 189^1, 191 şi 192^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale pct. 14, 15 şi 18^2 din titlul VII "Accize şi alte taxe speciale" din <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se aprobã Procedura de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv, prevãzutã în anexa nr. 1. ART. 2 Se aprobã Procedura de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, pe teritoriul comunitar, prevãzutã în anexa nr. 2. ART. 3 (1) Se aprobã formularul 121 "Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv", cod M.F.P. 14.13.01.03/d, prevãzut în anexa nr. 3. (2) Formularul 121 se completeazã conform instrucţiunilor prevãzute în anexa nr. 4. (3) Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare ale formularului 121 sunt prevãzute în anexa nr. 5. ART. 4 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. 5 (1) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se înfiinţeazã, în cadrul fiecãrei unitãţi fiscale teritoriale în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozite fiscale, o structurã de gestiune a documentelor administrative de însoţire a produselor accizabile, organizatã la nivel de serviciu, birou sau compartiment. (2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al unitãţilor fiscale teritoriale se completeazã în mod corespunzãtor. (3) Numãrul de posturi necesar funcţionãrii structurii organizatorice se va asigura prin redistribuire din numãrul de posturi vacante/ocupate, din cadrul structurii de administrare, cu încadrarea în numãrul total de posturi aprobat pentru fiecare direcţie generalã a finanţelor publice prin ordin al ministrului finanţelor publice. ART. 6 Serviciul/biroul/compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire a produselor accizabile are ca atribuţii principale urmãtoarele: a) procesarea şi organizarea evidenţei exemplarului 5 al documentelor administrative de însoţire primite de la expeditorii produselor accizabile în format electronic; b) procesarea şi organizarea evidenţei exemplarului 4 al documentelor administrative de însoţire sau a documentului unic vamal, dupã caz, transmise de primitorii produselor accizabile; c) verificarea formalã a datelor înscrise în documentele administrative de însoţire; d) colaborarea cu organul de control competent în scopul verificãrii neconcordanţelor sesizate în documentele administrative de însoţire, precum şi în circuitul acestora; e) încheierea circuitului documentelor administrative de însoţire, prin verificarea existenţei exemplarelor 4 şi 5 ale documentelor administrative de însoţire în evidenţa organelor fiscale; f) stabilirea şi identificarea gradului de risc fiscal în cazul transporturilor de produse accizabile în regim suspensiv; g) transmiterea documentelor administrative de însoţire pentru tranzacţiile intracomunitare Serviciului central de legãturi din cadrul Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã; h) acordarea aprobãrii pentru necompletarea cãsuţelor din documentul administrativ de însoţire în cazurile prevãzute de normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; i) orice alte sarcini ce îi revin din procedurile privind gestiunea documentelor administrative de însoţire şi administrare a accizelor. ART. 7 (1) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se înfiinţeazã, în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi în cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, compartimentul de schimb internaţional de informaţii. Compartimentul de schimb internaţional de informaţii funcţioneazã în subordinea directorului executiv adjunct coordonator al Activitãţii de Control Fiscal şi este coordonat şi îndrumat metodologic de cãtre Serviciul central de legãturi din cadrul Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã din Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã. (2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se completeazã în mod corespunzãtor. (3) Numãrul de posturi necesar funcţionãrii structurii organizatorice se va asigura prin utilizarea a 130 de posturi dintre cele prevãzute pentru Ministerul Finanţelor Publice, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 1/2006 privind unele mãsuri pentru întãrirea capacitãţii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeanã, repartizate astfel: a) câte 3 posturi pentru fiecare direcţie generalã a finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti; b) 4 posturi pentru Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili. ART. 8 Compartimentul de schimb internaţional de informaţii are ca atribuţii principale urmãtoarele: a) transmite cãtre Serviciul central de legãturi, periodic sau la cerere, informaţii şi date necesare gestionãrii activitãţii de cooperare administrativã între Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi administraţiile fiscale ale statelor membre ale Uniunii Europene; b) primeşte informaţiile şi datele transmise de Serviciul central de legãturi, referitoare la contribuabilii care efectueazã tranzacţii intracomunitare; c) organizeazã şi gestioneazã evidenţa solicitãrilor, informaţiilor şi datelor primite şi a celor transmise de la/cãtre Serviciul central de legãturi; d) efectueazã sau solicitã structurilor competente, cu avizul şefului ierarhic superior şi al directorului executiv adjunct coordonator, efectuarea de acţiuni de inspecţie fiscalã, în vederea soluţionãrii solicitãrilor primite de la Serviciul central de legãturi; e) asigurã şi urmãreşte respectarea termenelor de soluţionare a solicitãrilor primite de la Serviciul central de legãturi; f) asigurã comunicarea dintre Serviciul central de legãturi şi structurile teritoriale competente în gestionarea documentelor administrative de însoţire a produselor accizabile; g) colaboreazã cu compartimentele de inspecţie fiscalã în pregãtirea şi desfãşurarea acţiunilor de inspecţie fiscalã la contribuabilii care efectueazã tranzacţii intracomunitare; h) participã la elaborarea tematicilor şi metodologiilor de inspecţie fiscalã în domeniul inspecţiei fiscale a operaţiunilor intracomunitare; i) verificã modul de aplicare, de cãtre organele de inspecţie fiscalã, a metodologiilor şi procedurilor din domeniul inspecţiei fiscale a operaţiunilor intracomunitare; j) îndrumã activitatea organelor de inspecţie fiscalã în cazul inspecţiei fiscale la contribuabilii care efectueazã tranzacţii intracomunitare; k) primeşte din partea compartimentelor de inspecţie fiscalã solicitãri destinate altor state membre ale Uniunii Europene, pentru verificarea unor tranzacţii intracomunitare ale contribuabililor români, şi le transmite Serviciului central de legãturi; l) întocmeşte periodic raportãri cãtre Serviciul central de legãturi şi/sau cãtre conducerea direcţiei. ART. 9 Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice asigurã realizarea şi implementarea aplicaţiilor informatice suport pentru aplicarea procedurilor prevãzute în prezentul ordin. ART. 10 Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã şi Direcţia de organizare şi resurse umane din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei şi Direcţia generalã a politicilor şi resurselor umane din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. ART. 11 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu Bucureşti, 24 ianuarie 2007. Nr. 110. ANEXA 1 PROCEDURĂ de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv A. Documentul administrativ de însoţire 1. Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv este permisã numai atunci când transportul este însoţit de documentul administrativ de însoţire, în condiţiile titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal, şi ale normelor metodologice pentru aplicarea acestuia, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 2. În cazul deplasãrii produselor accizabile între douã antrepozite fiscale în regim suspensiv sau între un antrepozit fiscal şi un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar, în cazul în care antrepozitul expeditor îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României, acest document se întocmeşte în 5 exemplare, care se utilizeazã potrivit dispoziţiilor art. 187 alin. (2) din Codul fiscal. 3. În cazul deplasãrii produselor accizabile între un antrepozit fiscal care îşi desfãşoarã activitatea într-un alt stat membru al Uniunii Europene, în calitate de expeditor, şi un antrepozit fiscal, operator înregistrat sau neînregistrat, care îşi desfãşoarã activitatea în România, în calitate de primitor, documentul administrativ de însoţire sau un alt document comercial prevãzut în legislaţia acelui stat membru se întocmeşte în 4 exemplare, care se utilizeazã conform pct. 14 alin. (3) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal. 4. În cazul deplasãrii produselor accizabile între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar şi un antrepozit fiscal care îşi desfãşoarã activitatea în România, în calitate de primitor, cele 3 exemplare ale documentului administrativ unic reglementat de legislaţia vamalã vor fi folosite cu rol de document administrativ de însoţire, conform pct. 15 alin. (5) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal. B. Organizarea evidenţei documentelor administrative de însoţire 1. Documentele administrative de însoţire primite de organele fiscale competente se înregistreazã în urmãtoarele evidenţe, organizate în format electronic, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1a) la prezenta procedurã: a) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate în regim suspensiv pe teritoriul României; b) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite în regim suspensiv pe teritoriul României; c) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5, pentru tranzacţiile intracomunitare, care fac obiectul analizei de risc efectuate de Serviciul central de legãturi; d) evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4, depus de antrepozitul fiscal, operatorul înregistrat sau operatorul neînregistrat pentru produsele primite în regim suspensiv din Uniunea Europeanã. 2. Evidenţele se organizeazã şi se gestioneazã de compartimentele cu atribuţii în gestiunea documentelor administrative de însoţire. C. Deplasarea produselor accizabile, în regim suspensiv, între douã antrepozite fiscale situate pe teritoriul României I. Gestiunea documentului administrativ de însoţire, transmis de cãtre antrepozitul fiscal expeditor (exemplar 5) 1.1. Antrepozitul fiscal expeditor transmite, la momentul expedierii produselor, exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire cãtre organul fiscal teritorial în a cãrui razã îşi desfãşoarã activitatea, denumit în continuare organ fiscal competent. 1.2. Exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire se depune în format electronic, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii. 1.3. Formatul electronic al documentului administrativ de însoţire se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice. 1.4. Programul de asistenţã este pus la dispoziţie contribuabililor gratuit, de cãtre unitãţile fiscale, sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro. 1.5. La aceeaşi adresã pot fi consultate şi condiţiile tehnice care trebuie îndeplinite pentru utilizarea programului de asistenţã. 2. Zilnic, compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire, denumit în continuare compartiment de specialitate, preia de la registratura organului fiscal, pe bazã de notã de predare-primire, documentele administrative de însoţire şi le înregistreazã în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplar 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate în regim suspensiv pe teritoriul României. 3.1. În maximum o zi de la preluare, compartimentul de specialitate efectueazã o verificare formalã a documentelor administrative de însoţire primite şi urmãreşte dacã: a) datele de identificare înscrise în documentul administrativ de însoţire, referitoare atât la antrepozitul expeditor, cât şi la cel primitor, sunt valide, inclusiv valabilitatea autorizaţiilor de antrepozit fiscal; b) produsele înscrise în documentul administrativ de însoţire sunt incluse în listele de produse ce au fost autorizate în prealabil pentru cele douã antrepozite fiscale (expeditor şi primitor); c) garanţiile sunt depuse la organele fiscale în condiţiile legii. 3.2. În cazul în care din verificãri se constatã neconcordanţe, compartimentul de specialitate solicitã organului de control competent verificarea conformitãţii datelor înscrise în exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire. 3.3. În acest scop, compartimentul de specialitate transmite, în termen de maximum o zi de la verificare, organului de control competent, o listã a documentelor administrative de însoţire care au prezentat neconcordanţe. 3.4. Pentru fiecare poziţie din listã se comunicã în mod obligatoriu urmãtoarele informaţii: - persoana care a expediat produsul accizabil şi codul de identificare fiscalã al acesteia; - datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor; - seria şi numãrul documentului administrativ de însoţire; - copia exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire; - neconcordanţele constatate. 4. Formatul hârtie al documentelor prelucrate se arhiveazã de cãtre compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire. II. Gestiunea documentului administrativ de însoţire transmis de cãtre antrepozitul fiscal primitor (exemplar 4) 1. Antrepozitul fiscal primitor transmite, la momentul primirii produselor, exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire, care însoţeşte transportul, cãtre organul fiscal competent în a cãrui razã îşi desfãşoarã activitatea. 2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registraturã, pe bazã de notã de predare-primire, documentele administrative de însoţire şi le înregistreazã în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite în regim suspensiv pe teritoriul României. 3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire se preiau în baza de date informaţiile cuprinse în macheta prevãzutã în anexa nr. 1b) la prezenta procedurã. 4. A doua zi dupã primirea exemplarului 4 al documentului administrativ de însoţire, informaţiile din acesta, preluate potrivit pct. 3, se transmit organului fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã antrepozitul expeditor, prin intermediul suportului informatic pus la dispoziţie de Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei. 5. Formatul hârtie al documentelor înregistrate se arhiveazã de cãtre compartimentul de gestiune a documentelor administrative de însoţire. III. Închiderea circuitului documentelor administrative de însoţire 1.1. Circuitul documentelor administrative de însoţire se închide, la nivelul fiecãrui compartiment de specialitate, dacã unui exemplar 5 al documentului administrativ de însoţire i se alocã un exemplar 4 corespunzãtor aceluiaşi transport de produse accizabile, documentele cu regim special având elemente de identificare identice (numãr şi serie, antrepozit expeditor, antrepozit primitor, produse accizabile transportate). 1.2. În acest caz, aplicaţia genereazã un mesaj care confirmã închiderea circuitului documentului administrativ de însoţire. Exemplarul tipãrit al mesajului generat de sistemul informatic se arhiveazã de cãtre compartimentul de specialitate, împreunã cu exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire. 1.3. În situaţia în care, informaţiile cuprinse în exemplarul 5 nu coincid cu informaţiile cuprinse în exemplarul 4, documente cu regim special având acelaşi numãr şi aceeaşi serie, circuitul documentelor nu poate fi închis. 1.4. Atât închiderea circuitului, cât şi orice altã fazã intermediarã prin care trec documentele administrative de însoţire se înregistreazã în evidenţele documentelor administrative de însoţire. 2. Dacã, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii produselor accizabile, exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire nu i-a fost alocat, la nivelul compartimentului de specialitate, exemplarul 4 cu elemente de identificare identice, circuitul documentului administrativ de însoţire nu poate fi închis. 3. Bilunar, la datele de 1 şi 16 ale fiecãrei luni, compartimentul de specialitate transmite organului de control competent: a) situaţia documentelor administrative de însoţire al cãror circuit nu a fost închis, ca urmare a lipsei exemplarului 4, care cuprinde: - nr. şi seria documentului administrativ de însoţire; - copia exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire; b) situaţia documentelor administrative de însoţire al cãror circuit nu a fost închis, întrucât exemplarul 4 prezenta diferenţe, care cuprinde: - nr. şi seria documentului administrativ de însoţire; - informaţiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire care prezintã diferenţele prevãzute la cap. C pct. II alin. 3; c) situaţia documentelor administrative de însoţire al cãror circuit nu a fost închis, întrucât pentru exemplarul 4 nu a putut fi gãsit un exemplar 5 corespondent, care cuprinde: - nr. şi seria documentului administrativ de însoţire; - informaţiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire, prevãzute la cap. C pct. II alin. 3. IV. Obligaţii declarative ale antrepozitarilor expeditori 1. Dacã antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil în regim suspensiv nu primeşte, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire, certificat de organul fiscal competent, acesta este obligat sã înştiinţeze compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, în termen de 5 zile, potrivit dispoziţiilor art. 189^1 din Codul fiscal. 2. Totodatã, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, în termenul prevãzut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul 121 "Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv", întocmitã potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3 la ordin. V. Gestiunea documentelor administrative de însoţire în cazul antrepozitarilor autorizaţi pentru producţia de alcool etilic şi pentru prelucrarea acestuia 1. Documentele administrative de însoţire întocmite de antrepozitarii autorizaţi pentru producţia de alcool etilic şi pentru prelucrarea acestuia vor fi vizate, pe toate cele 5 exemplare, de cãtre reprezentantul desemnat de organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitarul expeditor. 2. Dacã antrepozitele fiscale de producţie pentru alcoolul etilic şi de prelucrare a acestuia se aflã în localitãţi diferite, gestiunea documentelor administrative de însoţire se face potrivit cap. C pct. I sau II, dupã caz. 3. Dacã antrepozitele fiscale de producţie pentru alcoolul etilic şi de prelucrare a acestuia se aflã în acelaşi loc, documentul administrativ de însoţire se întocmeşte în 3 exemplare, în condiţiile pct. 14 alin. (8) din normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În aceastã situaţie, antrepozitul fiscal de prelucrare, ca antrepozit primitor, transmite exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire certificat compartimentului de specialitate din cadrul organului fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea. D. Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar I. Gestiunea documentelor administrative de însoţire (exemplarul 4) sau a altor documente comerciale cu rol de document administrativ de însoţire în cazul produselor accizabile primite în România în regim suspensiv dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene 1. În situaţia în care produsele accizabile sunt deplasate în regim suspensiv dintr-un antrepozit fiscal aflat într-un alt stat membru al Uniunii Europene într-un antrepozit fiscal la un operator înregistrat sau neînregistrat aflat în România, primitorul transmite organului fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea exemplarul 4 certificat al documentului administrativ de însoţire a produsului accizabil. 2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registraturã documentele administrative de însoţire şi le înregistreazã în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4 pentru produse primite din Uniunea Europeanã. 3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de însoţire care prezintã diferenţe se preiau în baza de date informaţiile cuprinse în macheta prevãzutã în anexa nr. 1b) la prezenta procedurã şi se trateazã potrivit cap. D pct. II lit. A. 4. Formatul hârtie al exemplarului 4 al documentului administrativ de însoţire se arhiveazã de compartimentul de specialitate. II. Gestiunea documentelor administrative de însoţire - exemplarul 4 care prezintã lipsuri şi nereguli pe parcursul circulaţiei în regim suspensiv a produselor accizabile A. În cazul în care România este statul de destinaţie 1. Compartimentul de specialitate care primeşte exemplarul 4 al unui document administrativ de însoţire, care conţine pierderi sau lipsuri de produse intervenite pe parcursul transportului şi constatate de autoritatea competentã a unui stat membru, aplicã procedura prevãzutã la pct. 18^2 alin. (2)-(4) din normele de aplicare a titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 2.1. Compartimentul de specialitate întocmeşte un referat care cuprinde în mod obligatoriu: - numãrul şi seria documentului administrativ de însoţire; - datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor; - pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competentã a statului membru respectiv; - încadrarea pierderilor sau lipsurilor de produse constatate de autoritatea competentã a statului membru respectiv în situaţiile prevãzute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal, cu menţionarea temeiului legal; - stabilirea bazei de impozitare a accizelor, potrivit prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal. 2.2. Referatul se vizeazã de conducãtorul compartimentului de specialitate şi se aprobã de cãtre conducãtorul unitãţii fiscale, şeful adjunct de administraţie sau directorul executiv adjunct coordonator, dupã caz. 3. În baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate emite o înştiinţare care cuprinde: - numãrul şi seria documentului administrativ de însoţire; - datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor; - autoritatea competentã a statului membru care a constatat pierderile sau lipsurile de produse; - pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competentã a statului membru care se încadreazã în situaţiile prevãzute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal; - baza de impozitare a accizelor stabilitã potrivit prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal. 4. Compartimentul de specialitate transmite înştiinţarea prevãzutã la pct. 3 împreunã cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de însoţire Serviciului central de legãturi din cadrul Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã, prin intermediul compartimentului de schimb internaţional de informaţii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice. 5. Înştiinţarea prevãzutã la pct. 3 împreunã cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de însoţire se transmit de cãtre Serviciul central de legãturi din cadrul Direcţiei de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã autoritãţii fiscale competente care a stabilit sau a constatat lipsurile ori pierderile de produse accizabile. B. În cazul în care România este statul în care au fost stabilite sau constatate lipsurile ori pierderile de produse accizabile 1. Documentul prin care sunt stabilite lipsurile sau pierderile de produse accizabile, scutite potrivit legislaţiei din statul de destinaţie, precum şi baza de calcul a accizei, împreunã cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de însoţire, primite de la autoritatea competentã a statului membru de destinaţie al transportului de produse accizabile, se transmite Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenţi din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti. 2. Dupã primirea documentaţiei prevãzute la pct. 1, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi calculeazã acciza datoratã, pe baza cotelor aplicabile în România la data când s-au produs pierderile sau a fost înregistratã pierderea. 3. Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi emite Decizia privind stabilirea obligaţiei de platã a accizelor datorate în cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite sau constatate pe parcursul circulaţiei intracomunitare în regim suspensiv al produselor accizabile, prevãzutã în anexa nr. 1c) la prezenta procedurã. 4. În vederea recuperãrii accizelor stabilite, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi va aplica, potrivit competenţelor, mãsurile pentru recuperarea într-un alt stat membru a creanţelor stabilite prin titluri de creanţã în România. III. Gestiunea documentelor administrative de însoţire (exemplarul 5) în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, într-un alt stat membru al Uniunii Europene 1. Pentru gestiunea exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire transmis de antrepozitul fiscal expeditor din România, dispoziţiile cap. C pct. I sunt aplicabile în mod corespunzãtor. 2. Dupã înregistrarea în evidenţa documentelor administrative de însoţire - exemplarul 5, pentru tranzacţiile intracomunitare, compartimentul de specialitate va efectua analiza de risc. 3. Procedura de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, pe teritoriul comunitar este prevãzutã în anexa nr. 2 la ordin. IV. Obligaţii declarative 1. Dacã antrepozitul fiscal expeditor al produsului accizabil în regim suspensiv nu primeşte, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de însoţire certificat de autoritatea fiscalã în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitul fiscal primitor, antrepozitul fiscal expeditor este obligat sã înştiinţeze despre aceasta compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, în termen de 5 zile. 2. Totodatã, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, în termenul prevãzut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul 121 "Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv", întocmitã potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3 la ordin. E. Deplasarea produselor accizabile între un antrepozit fiscal din România şi un birou vamal de ieşire din teritoriul comunitar sau între un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar şi un antrepozit fiscal din România 1. În situaţia în care produsele accizabile sunt transportate în regim suspensiv de la un birou vamal de intrare în teritoriul comunitar cãtre un antrepozit fiscal situat pe teritoriul României, primitorul transmite cãtre organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea exemplarul 3 al documentului administrativ unic reglementat de legislaţia vamalã. 2. Pentru gestionarea exemplarului 3 al documentului administrativ unic vamal sunt aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile cap. D pct. I sau II, dupã caz. 3. În situaţia în care produsele accizabile sunt transportate în regim suspensiv de la un antrepozit fiscal situat pe teritoriul României cãtre un birou vamal de ieşire de pe teritoriul comunitar, antrepozitul fiscal expeditor transmite cãtre organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire. 4. Pentru gestionarea exemplarului 5 al documentului administrativ de însoţire sunt aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile cap. D pct. III. ANEXA 1a) ---------la procedurã------------
EVIDENŢA DOCUMENTELOR ADMINISTRATIVE DE ÎNSOŢIRE
┌─────────────┬─────────────┬───────────┬───────────────────────────────┬──────┐
│Data │ DAI │ Data │Rezultatele verificãrii formale│Inchi-│
│înregistrãrii├─────┬───────┤expedierii │Adresa de transmitere cãtre │dere │
│DAI │Seria│Numarul│produselor │organul de control │circu-│
│ │ │ │ │(nr. şi data) │it │
├─────────────┼─────┼───────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │Data │
│ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴─────┴───────┴───────────┴───────────────────────────────┴──────┘
ANEXA 1b) ---------la procedurã------------ Macheta de preluare a exemplarului 4 din documentul administrativ de insotire
I. Seria si numarul documentului administrativ de insotire
┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Seria │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Numarul │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘
II. Date de identificare expeditor
┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea expeditorului │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod unic de inregistrare│ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod accize antrepozit │ │
│expeditor │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Autoritatea competenta │ │
│in administrarea antre- │ │
│pozitului expeditor │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘
III. Date de identificare primitor
┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea primitorului │ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod unic de inregistrare│ │
├────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤
│Cod accize antrepozit │ │
│primitor │ │
└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘
IV. Cantitatea expediata - de pe fata documentului administrativ de insotire
(pct. 18a - 22c)
┌────────────────────────┬───────────┬─────────────┬───────────────────────────┐
│Descrierea produsului │ Cod NC │ Unitatea de │ Cantitatea │
│ │ │ masura │ │
├────────────────────────┼───────────┼─────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└────────────────────────┴───────────┴─────────────┴───────────────────────────┘
V. Diferente inscrise pe verso-ul exemplarului 4 al documentului
administrativ de insotire
┌────────────────────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┐
│Descrierea produsului │ Cod NC │ Unitatea de │ Plusuri │ Minusuri │
│ │ │ masura │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
└────────────────────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┘
ANEXA 1c) ---------la procedurã------------
[ Sigla ] ROMÂNIA - MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCURESTI
SERVICIUL DE ADMINISTRARE A CONTRIBUABILILOR NEREZIDENTI
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. ......../ ............
DECIZIE
privind stabilirea obligatiei de plata a accizelor datorate
in cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite sau constatate
pe parcursul circulatiei intracomunitare in regim suspensiv
a produselor accizabile
CATRE:
Denumire/Nume, prenume ...............................
Cod de identificare fiscala ..........................
Adresa completa din tara de rezidenta ................
......................................................
......................................................
Cod postal .....................Fax ..................
Telefon ........................E-mail ...............
In baza art. 192^2 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a pct. 18^2 alin.(5) din Normele metodologice de aplicare a Titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin <>Hotararea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare, si a constatarilor autoritatilor competente, astfel cum acestea sunt inscrise pe verso-ul exemplarului documentului administrativ de insotire nr. .... ce se returneaza expeditorului, se stabileste obligatia de plata a accizei, pentru lipsurile sau pierderile constatate pe teritoriul României la transportul in regim suspensiv a produselor supuse accizelor, dupa cum urmeaza:
┌────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │
│ │ │
│Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe │ │
│verso-ul documentului administrativ de insotire │ │
│ │ │
│Diferente de produse supuse la plata accizelor, con-│ │
│form deciziei autoritatii competente a statutului de│ │
│destinatie (baza de calcul) │ │
│ │ │
│Cota de acciza aplicabila la data constatarii │ │
│diferentelor │ │
│ACCIZA DATORATA │ ......(lei)│
│ │ │
│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe │ │
│verso-ul documentului administrativ de insotire │ │
│ │ │
│Diferente de produse supuse la plata accizelor, con-│ │
│form deciziei autoritatii competente a statutului de│ │
│destinatie (baza de calcul) │ │
│ │ │
│Cota de acciza aplicabila la data constatarii │ │
│diferentelor │ │
│ACCIZA DATORATA │ ......(lei)│
│ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│TIPUL ACCIZEI │ (nomenclator) │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe │ │
│verso-ul documentului administrativ de insotire │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Diferente de produse supuse la plata accizelor, con-│ │
│form deciziei autoritatii competente a statutului de│ │
│destinatie (baza de calcul) │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Cota de acciza aplicabila la data constatarii │ │
│diferentelor │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ACCIZA DATORATA │ ......(lei)│
└────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│TOTAL ACCIZA DATORATA │ ......(lei)│
└────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘
In conformitate cu <>art. 84 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul inscris reprezinta titlu de creanta si constituie instiintare de plata, conform legii. Suma stabilita ca acciza datorata se plateste in termen de 5 zile de la data constatarii pierderilor sau lipsurilor de catre organul de control competent. Pentru neachitarea sumei pana la termenul precizat mai sus se datoreaza majorari de intarziere, in conditiile <>art. 116 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Prezenta Decizie de impunere poate fi constata in termen de 30 de zile de la data comunicarii, sub actiunea decaderii, la organul fiscal competent potrivit art.179 alin. (1) din <>Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 , republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Aprobat, Verificat, Intocmit, Functia Functia Functia Nume, prenume Nume, prenume Nume, prenume Data Data Data Semnatura Semnatura Semnatura Cod MFP:14.13.02.03/p Nomenclator
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Tipul accizei │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │Accize pentru bere │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2 │Accize pentru vinuri spumoase │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3 │Accize pentru bauturi fermentate spumoase, altele decat bere si vinuri │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4 │Accize pentru produse intermediare │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5 │Accize pentru alcool etilic │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6 │Accize pentru tigarete │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7 │Accize pentru tigari si tigari de foi │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8 │Accize pentru tutun de fumat │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9 │Accize pentru benzina cu plumb │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 10 │Accize pentru benzina fara plumb │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 11 │Accize pentru motorina │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 12 │Accize pentru pacura │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 13 │Accize pentru gaz petrolier lichefiat │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 14 │Accize pentru gaz natural │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 15 │Accize pentru petrol lampant (kerosen) │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 16 │Accize pentru carbune si cocs │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 17 │Accize pentru energie electrica │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 2 PROCEDURĂ de stabilire şi de identificare a gradului de risc fiscal în cazul produselor accizabile expediate din România, în regim suspensiv, pe teritoriul comunitar I. Aspecte generale Procedura prevãzutã în aceastã anexã se aplicã în vederea determinãrii gradului de risc pe care îl comportã toate livrãrile de produse accizabile transportate în regim suspensiv pe teritoriul comunitar. Analiza de risc se realizeazã în douã etape, aşa cum sunt descrise la cap. II şi III: - stabilirea punctajului indicatorilor care reflectã comportamentul fiscal al antrepozitarului autorizat; - stabilirea punctajului indicatorilor care reflectã riscul prezentat de livrarea de produse accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar. Dupã parcurgerea acestor etape se va obţine Coeficientul de risc al transportului (CRT). Coeficientul de risc al transportului (CRT) reprezintã o sumã obţinutã automat în urma analizei de risc, clasificatã ulterior pe 3 niveluri de risc, indicând proporţional şi în ordine crescãtoare riscul dezvoltat: - CRT stabilit este sub valoarea de 10 puncte ponderate - fãrã risc; - CRT stabilit este între valorile de 11-60 de puncte ponderate - risc scãzut; - CRT stabilit este între valorile 61-100 de puncte ponderate - risc ridicat. Un CRT se va acorda fiecãrui DAI aferent unui transport pe teritoriul comunitar şi va fi determinat la momentul primirii exemplarului 5 din DAI de cãtre Serviciul central de legãturi, cu suportul Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei, în baza de date centralã. Se va identifica un grad de risc al transportului respectiv, pe baza datelor deţinute despre antrepozitarul autorizat şi antrepozitul fiscal expeditor şi a celor din documentul administrativ de însoţire. Fiecãrui indicator de risc i se acordã o pondere la calcularea CRT, care reprezintã procentul ariei de risc în cadrul riscului general. Valoarea CRT reprezintã ponderea punctajelor indicatorilor de risc care reflectã comportamentul fiscal al antrepozitarului şi a celor asociaţi livrãrii de produse accizabile în regim suspensiv pe teritoriul comunitar. Excepţie vor face de la analiza de risc urmãtoarele categorii de operaţiuni care se vor califica în mod automat ca având un risc ridicat: - operaţiuni având ca obiect tranzacţiile cu ţigarete, alcool etilic şi bãuturi spirtoase provenind sau având ca destinaţie o ţarã terţã; - livrãri de produse accizabile realizate de antrepozitarii aflaţi în stare de insolvabilitate; - livrãrile de produse accizabile realizate de antrepozitarii care se aflã în prima lunã de activitate; - operaţiuni realizate de antrepozitari care au fost declaraţi inactivi. II. Indicatori care reflectã comportamentul fiscal al antrepozitarului autorizat expeditor II.1. Indicatori calculaţi de cãtre autoritatea fiscalã teritorialã în a cãrei administrare se aflã antrepozitarul expeditor Indicatorii se calculeazã pentru prima datã în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri şi apoi semestrial, începând cu data de 5 august 2007, într-un termen de maximum 5 zile. Înainte de stabilirea punctajelor acestor indicatori, compartimentul de specialitate din cadrul autoritãţii fiscale de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor va solicita în scris compartimentelor de specialitate implicate confirmarea actualizãrii la zi a tuturor bazelor de date care furnizeazã informaţii utilizate în aplicarea procedurii. Dupã calcularea indicatorilor, compartimentul de specialitate din cadrul autoritãţii fiscale de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor va comunica punctajele cãtre Serviciul central de legãturi. Indicatorii urmãriţi şi punctajul aferent acestora sunt: 1. Mãrimea contribuabilului Punctaj: 0 puncte - mari contribuabili; 50 de puncte - contribuabili mijlocii şi mici. 2. Antecedente fiscale Punctaj: 0 puncte - nu are fapte înscrise în cazierul fiscal; 100 de puncte - are fapte înscrise în cazierul fiscal. 3. Modul de verificare a antrepozitarului (sumele reprezintã rezultatele cumulate ale tuturor inspecţiilor fiscale efectuate în perioada de referinţã) Punctaj: 0 puncte - a avut inspecţii fiscale în ultimii 3 ani şi au fost calculate sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 10.000 lei; 50 de puncte - a avut inspecţii fiscale în ultimii 3 ani şi au fost calculate sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 10.000 lei şi pânã la 100.000 lei; 70 de puncte - a avut inspecţii fiscale în ultimii 3 ani şi au fost calculate sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 100.000 lei; 100 de puncte - nu a avut inspecţii fiscale în ultimii 3 ani. 4. Sancţiuni aplicate Punctaj: 0 puncte - antrepozitarul nu a primit nicio sancţiune contravenţionalã la regimul produselor accizabile, prevãzutã în Codul de procedurã fiscalã, în ultimele 12 luni; 50 de puncte - antrepozitarul a primit pânã la 3 sancţiuni contravenţionale la regimul produselor accizabile, prevãzute în Codul de procedurã fiscalã, în ultimele 12 luni; 100 de puncte - antrepozitarul a primit mai mult de 3 sancţiuni contravenţionale la regimul produselor accizabile, prevãzute în Codul de procedurã fiscalã, în ultimele 12 luni. 5. Documente administrative de însoţire neînchise Punctaj: 0 puncte - nu are documente administrative de însoţire neînchise în ultimele 12 luni; 100 de puncte - are documente administrative de însoţire neînchise în ultimele 12 luni. 6. Gradul de conformare la îndeplinirea obligaţiilor declarative prevãzute de vectorul fiscal Punctaj: 0 puncte - îndeplinirea voluntarã şi la termen a tuturor obligaţiilor declarative în ultimele 12 luni; 50 de puncte - îndeplinirea tuturor obligaţiilor declarative în ultimele 12 luni, dar fãrã respectarea termenelor legale; 100 de puncte - neîndeplinirea parţialã sau totalã a obligaţiilor declarative în ultimele 12 luni (cel puţin un impozit sau o taxã nedeclaratã în ultimele 12 luni). 7. Executãri silite înregistrate Punctaj: 0 puncte - antrepozitarul nu a fost supus unei executãri silite de la autorizarea sa; 50 de puncte - antrepozitarul a fost supus unei executãri silite mai vechi de un an; 100 de puncte - antrepozitarul a fost supus unei executãri silite în ultimul an. 8. Nivelul datoriilor nete la bugetul general consolidat (total datorat - total de rambursat/restituit) Punctaj: 0 puncte - contribuabili care nu au datorii; 10 puncte - contribuabili mari care au datorii sub 500.000 lei, contribuabili mici şi mijlocii care au datorii sub 350.000 lei; 50 de puncte - contribuabili mari care au datorii între 500.001 lei şi 1.000.000 lei, contribuabili mici şi mijlocii care au datorii între 350.001 lei şi 1.000.000 lei; 100 de puncte - contribuabilii care au datorii ce depãşesc 1.000.000 lei. 9. Nivelul capitalurilor totale (se calculeazã potrivit bilanţului pentru ultimul an fiscal încheiat) Punctaj: 0 puncte - antrepozitarul deţine capitaluri totale de peste 10.000.000 lei; 10 puncte - antrepozitarul deţine capitaluri totale între 5.000.001 şi 10.000.000 lei; 50 de puncte - antrepozitarul deţine capitaluri totale între 1.000.001 şi 5.000.000 lei; 100 de puncte - antrepozitarul deţine capitaluri totale sub 1.000.000 lei sau nu existã date pentru calcularea indicatorului. 10. Active imobilizate (se calculeazã potrivit bilanţului pentru ultimul an fiscal încheiat) Punctaj: 0 puncte - antrepozitarul deţine active imobilizate de peste 10.000.000 lei; 10 puncte - antrepozitarul deţine active imobilizate între 5.000.001 şi 10.000.000 lei; 50 de puncte - antrepozitarul deţine active imobilizate între 1.000.001 şi 5.000.000 lei; 100 de puncte - antrepozitarul deţine capitaluri totale sub 1.000.000 lei sau nu existã date pentru calcularea indicatorului. 11. Variaţii ale rezultatelor fiscale anuale - profit/pierdere (se calculeazã potrivit bilanţurilor depuse pentru ultimii 2 ani fiscali încheiaţi) Punctaj: 0 puncte - dacã a înregistrat profit în ultimii 2 ani fiscali încheiaţi, pentru care existã bilanţ depus, sau în cazul în care antrepozitarul este nou-înfiinţat, dacã a încheiat primul an fiscal având profit; 30 de puncte - dacã a înregistrat profit în ultimul an şi pierdere în anul anterior; 50 de puncte - dacã a înregistrat în ultimul an fiscal pierdere şi profit în anul anterior; 70 de puncte - dacã a înregistrat pierdere în ultimii 2 ani consecutivi; 100 de puncte - dacã a înregistrat pierdere în ultimii 3 ani consecutivi sau nu existã date pentru calcularea indicatorului. 12. Variaţii ale cifrei de afaceri în ultimii 2 ani (se calculeazã potrivit bilanţurilor depuse pentru ultimii 2 ani fiscali încheiaţi) Se calculeazã: Variaţia = [(CA din ultimul an - CA din penultimul an)/CA din penultimul an] x 100 Punctaj: 0 puncte - dacã a înregistrat o variaţie pozitivã a cifrei de afaceri în ultimii 2 ani consecutivi de peste 25%; 30 de puncte - dacã a înregistrat o variaţie pozitivã a cifrei de afaceri în ultimii 2 ani consecutivi între 0-25%; 100 de puncte - dacã a înregistrat o variaţie negativã a cifrei de afaceri în ultimii 2 ani consecutivi sau nu existã date pentru calcularea indicatorului. 13. Gradul de îndatorare = (datorii totale/total active imobilizate) x 100 (se calculeazã potrivit bilanţului pentru ultimul an fiscal încheiat) Punctaj: 0 puncte - gradul de îndatorare este sub 100%; 50 de puncte - gradul de îndatorare este între 101% şi 150%; 100 de puncte - gradul de îndatorare este peste 150% sau nu existã date pentru calcularea indicatorului. II.2. Indicatori calculaţi la nivel central Indicatorii se calculeazã pentru prima datã în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri şi apoi semestrial începând cu data de 5 august 2007, într-un termen maxim de 5 zile. Înainte de stabilirea punctajelor acestor indicatori, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei va lua mãsuri în vederea actualizãrii la zi a tuturor bazelor de date care furnizeazã informaţii utilizate în aplicarea procedurii. Dupã calcularea indicatorilor, punctajele obţinute împreunã cu punctajele calculate pentru indicatorii menţionaţi la pct. II.1 şi comunicaţi de cãtre autoritatea fiscalã de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor vor fi pãstrate într-o bazã de date. Indicatorii urmãriţi şi punctajul aferent acestora sunt: 14. Istoricul activitãţii antrepozitarului Punctaj: 0 puncte - data autorizãrii antrepozitarului depãşeşte 3 ani, iar în aceastã perioadã a funcţionat fãrã întreruperi de nicio naturã (suspendarea autorizaţiei unui antrepozit, încetarea activitãţii); 20 de puncte - data autorizãrii antrepozitarului este între 1 şi 3 ani, iar în aceastã perioadã a funcţionat fãrã întreruperi de nicio naturã (suspendarea autorizaţiei unui antrepozit, încetarea activitãţii); 50 de puncte - data autorizãrii antrepozitarului depãşeşte un an, iar în aceastã perioadã activitatea antrepozitarului a suferit întreruperi (încetarea activitãţii urmatã de o nouã autorizare, suspendarea autorizaţiei unui/unor antrepozit/antrepozite); 70 de puncte - data autorizãrii antrepozitarului este între un an şi 6 luni; 100 de puncte - data autorizãrii antrepozitarului nu depãşeşte 6 luni. 15. Schimbarea recentã a proprietarilor (potrivit ultimelor date comunicate de registrul comerţului): Punctaj: 0 puncte - acelaşi acţionar majoritar în ultimele 12 luni; 100 de puncte - acţionarul majoritar a fost schimbat în ultimele 12 luni. III. Indicatori care reflectã riscul prezentat de livrarea de produse accizabile în regim suspensiv La momentul recepţionãrii exemplarului 5 al DAI, în format electronic, de cãtre autoritatea fiscalã în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitul fiscal expeditor, acesta va fi transmis în aceeaşi zi lucrãtoare Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei, într-o bazã de date centralã. DAI-urile recepţionate dupã ora 18,00 vor fi transmise a doua zi lucrãtoare pânã cel târziu la ora 10,00. Calcularea punctajelor indicatorilor de mai jos se va realiza la nivel central pe baza datelor din DAI. Indicatorii urmãriţi şi punctajul aferent acestora sunt: 16. Tipul de autorizare atribuit locului de expediere a produselor în funcţie de codul de accize completat în cãsuţa 15 din DAI (se urmãreşte codul de accize al antrepozitarului român şi codul din Nomenclatorul activitãţilor desfãşurate în cadrul antrepozitului fiscal) Punctaj: 0 puncte - antrepozite de producţie şi depozitare vin şi bãuturi fermentate, altele decât bere şi vin (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsele autorizate în SEED au codurile W2 şi W3); 20 de puncte - antrepozite de producţie şi depozitare bere (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsul autorizat în SEED are codul B); 30 de puncte - antrepozite de producţie ţigãri şi ţigãri de foi, tutun destinat rulãrii în ţigarete şi alt tutun de fumat (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt PP, iar produsele autorizate în SEED au codurile T3, T4 sau T5); 40 de puncte - antrepozite de producţie şi depozitare ţigarete (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsul autorizat în SEED are codul T2); 50 de puncte - antrepozite de producţie şi depozitare produse intermediare (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsul autorizat în SEED are codul I); 70 de puncte - antrepozite de producţie şi depozitare produse energetice (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi PP, iar produsele autorizate în SEED au codurile E2, E3, E5, E6, E7, E8, E9.1 şi E9.2); 80 de puncte - antrepozite de producţie/depozitare alcool etilic şi bãuturi spirtoase (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt PP sau DD, iar produsele autorizate în SEED au codurile S2, S3, S4 şi S5); 90 de puncte - antrepozite de depozitare produse energetice (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt DD şi produsele autorizate în SEED au codurile E4.1-E4.9); 100 de puncte - antrepozite de producţie produse energetice (caracterele 10 şi 11 din codul de accize sunt PP şi produsele autorizate în SEED au codurile E4.1-E4.9). 17. Tipul de autorizare a operatorului destinatar (se urmãreşte codul de accize al primitorului din cãsuţa 7 din DAI) Punctaj: 0 puncte - antrepozitar autorizat; 50 de puncte - operator înregistrat; 100 de puncte - operator neînregistrat. 18. Tipul de autorizare atribuit locului livrãrii produselor conform datelor declarate în cãsuţa 7a din DAI (se verificã în baza de date SEED şi se urmãreşte pentru ce este autorizat conform nomenclatorului de activitãţi din SEED) Punctaj: 0 puncte - vin şi bãuturi fermentate, altele decât bere şi vin (codurile W2 şi W3); 20 de puncte - bere (codul B); 40 de puncte - produse din tutun (codurile T2, T3, T4 sau T5); 50 de puncte - produse intermediare (codul I); 70 de puncte - produse energetice (codurile E2, E3, E5, E6, E7, E8, E9.1 şi E9.2); 80 de puncte - alcool etilic şi bãuturi spirtoase (codul S2, S3, S4 şi S5); 100 de puncte - produse energetice (coduri E4.1 E4.9) sau nu existã nicio codificare. 19. Produsele accizabile care fac obiectul transportului în regim suspensiv (cãsuţele 19a, 19b şi 19c) Punctaj: 0 puncte - vinuri (NC 2204, 2205), bere (NC 2203 00 sau orice produs care conţine un amestec de bere şi de bãuturi nealcoolice, încadrat la codul NC 2206 00), precum şi alte coduri NC care nu se regãsesc la punctajele de mai jos; 20 de puncte - tutun prelucrat (NC 2400, 2401, 2402, 2403); 50 de puncte - benzinã cu plumb (NC 2710 11 31, 2710 11 51, 2710 11 59), benzinã fãrã plumb (NC 2710 11 31, NC 2710 11 41, NC 2710 11 45, 2710 11 49, 2710 11 70 şi 2710 11 90), motorinã (NC de la 2710 1941 pânã la 2710 19 49), petrol lampant (kerosen) - 2710 19 21 şi 2710 19 25, gaz petrolier lichefiat cu codurile NC de la 2711 12 11 pânã la 2711 19 00, gaz natural cu codurile NC 2711 11 00 şi 2711 21 00, pãcurã cu codurile NC de la 2710 19 61 pânã la 2710 19 69, cãrbune şi cocs cu codurile NC 2701, 2702 şi 2704; 100 de puncte - alcool etilic (NC 2207, 2208, 2204, 2205 şi 2206). 20. Cantitatea sau greutatea netã a produselor accizabile livrate în regim suspensiv Plafon cantitativ: - NC 2207 alcool etilic nedenaturat cu o concentraţie alcoolicã mai mare sau egalã cu 80% în cantitate de 20 Hl alcool pur (20°C); - NC 2208 bãuturi spirtoase în cantitate de 12 Hl volum de bãuturi; - NC 2402.20 ţigarete în cantitate de 500.000 unitãţi. Punctaj: 10 puncte - antrepozitarul livreazã cantitãţi sub plafonul cantitativ mai sus menţionat; 50 de puncte - antrepozitarul livreazã cantitãţi care nu depãşesc cu mai mult de 20% plafonul cantitativ mai sus menţionat; 100 de puncte - antrepozitarul livreazã cantitãţi care depãşesc cu mai mult de 20% plafonul cantitativ mai sus menţionat. IV. Ponderea punctajelor indicatorilor de risc Punctajul final (CRT) se calculeazã prin însumarea punctajelor aferente fiecãruia dintre indicatorii menţionaţi la pct. II şi III, ponderate cu procentele prevãzute în tabelul de mai jos:
┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│Nr.│ │ │
│crt│ Indicatori │Pondere │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 1.│Mãrimea contribuabilului │ 2% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 2.│Antecedente fiscale │ 8% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 3.│Modul de verificare a antrepozitarului │ 11% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 4.│Sancţiuni aplicate │ 6% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 5.│Documente administrative de însoţire neînchise │ 6% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 6.│Gradul de conformare la îndeplinirea obligaţiilor declarative │ 8% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 7.│Executãri silite înregistrate │ 6% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 8.│Nivelul datoriilor nete la bugetul general consolidat │ 5% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 9.│Nivelul capitalurilor totale │ 3% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│10.│Active imobilizate │ 3% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│11.│Variaţii ale rezultatelor fiscale anuale │ 4% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│12.│Variaţii ale cifrei de afaceri în ultimii 2 ani │ 3% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│13.│Gradul de îndatorare │ 3% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│14.│Istoricul activitãţii antrepozitarului │ 6% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│15.│Schimbarea recentã a proprietarilor │ 2% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│16.│Tipul de autorizare atribuit locului de expediere a produselor │ 4% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│17.│Tipul de autorizare a operatorului destinatar │ 2% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│18.│Tipul de autorizare atribuit locului livrãrii produselor │ 4% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│19.│Produsele accizabile care fac obiectul transportului în │ │
│ │regim suspensiv │ 8% │
├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│20.│Cantitatea sau greutatea netã a produselor accizabile livrate │ │
│ │în regim suspensiv │ 6% │
└───┴───────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘
Dacã prin ponderare CRT nu este numãr întreg, acesta va fi rotunjit. Calculul CRT aferent unui DAI recepţionat se realizeazã automat de cãtre sistemul informatic, la primirea DAI în baza de date centralã. V. Utilizarea rezultatelor analizei de risc Dupã calcularea CRT pentru DAI-urile primite într-o zi lucrãtoare, Serviciul central de legãturi, cu suportul Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei, va lua urmãtoarele mãsuri: - va transmite DAI-urile împreunã cu CRT aferent compartimentului de schimb internaţional de informaţii din cadrul autoritãţii competente în a cãrei razã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitul fiscal expeditor, în vederea asigurãrii evidenţei la nivel judeţean; - va transmite DAI-urile cu risc ridicat Direcţiei supraveghere produse accizabile şi tranzite din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, în vederea supravegherii transporturilor ce se desfãşoarã pe teritoriul naţional pentru a asigura legalitatea mişcãrii produselor accizabile în regim suspensiv; - va transmite un mesaj de alertã cãtre statul membru, de destinaţie al transportului, atunci când CRT este cuprins între 61-100 de puncte ponderate; - atunci când CRT este cuprins între 11-60 de puncte ponderate, va analiza DAI-urile respective şi va decide asupra oportunitãţii transmiterii unui mesaj de informare cãtre statul membru, de destinaţie al transportului. Baza de date cu DAI-uri intracomunitare clasificate în funcţie de nivelul de risc va fi disponibilã pentru consultare Serviciului central de legãturi, în vederea îndeplinirii angajamentelor ce revin României conform legislaţiei naţionale şi comunitare în ceea ce priveşte schimbul de informaţii şi cooperarea administrativã pe linie de accize. ANEXA 3
Ministerul Finanţelor Publice
121 [SIGLA] Agenţia Naţionalã
de Administrare Fiscala
DECLARAŢIE PRIVIND ACCIZELE AFERENTE
DIFERENŢELOR DE PRODUSE ACCIZABILE TRANSPORTATE
ÎN REGIM SUSPENSIV
┌────────────────────────────┐
│Declaraţie rectificativã │
│Se completeazã cu X │
│numai în cazul declaraţiilor│
│rectificative │
└────────────────────────────┘
A. DATELE DE IDENTIFICARE ALE PLĂTITORULUI
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Codul de [][_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_]
identificare
fiscala
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumire │
├─────────────┬─────────────┬──────────────┬────────────────────────────┤
│Judet │ │Localitatea │ │
├───────┬─────┴──┬───────┬──┴─────┬─────┬──┴─────┬──────┬────┬──────────┤
│Strada │ │Nr. │ Bloc │ │Scara │ │Ap. │ │
├───────┼────────┴──┬────┴──┬──┬──┴─┬───┴────┬───┼──────┴──┬─┴────┬─────┤
│Cod │ │Sector │ │Tel:│ │Fax│ │E-mail│ │
│postal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴───────────┴───────┴──┴────┴────────┴───┴─────────┴──────┴─────┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. DIFERENŢE DE ACCIZE
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Documentul administrativ de însoţire seria ...... nr. ....... │
│crt. ├────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┤
│ │Codul de accize al expeditorului │ │
│ ├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │Data expedierii produselor │ │
│ │accizabile │ │
│ ├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │Tipul accizei*) │ │
│ ├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │Codul bugetar │ │
│ ├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
│ │Suma datoratã │ │
└─────┴────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prezenta declaraţie reprezintã titlu de creanţã şi produce efectele
juridice ale înştiinţãrii de platã de la data depunerii acesteia,
în condiţiile legii.
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar cã datele
înscrise în acest formular sunt corecte şi complete.
Nume, prenume____________ ┌───────────────────────┐
│ │
│ Semnãtura şi ştampila │
Funcţia _________________ │ │
└───────────────────────┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Loc rezervat organului fiscal
Nr. înregistrare ...............
Data ..................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Se completeazã conform Nomenclatorului din anexã.
Cod 14.13.01.03/d
Nomenclator
┌─────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │
│crt. │ Tipul accizei │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │Accize pentru bere │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2 │Accize pentru vinuri spumoase │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3 │Accize pentru bãuturi fermentate spumoase, altele decât bere şi vinuri │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4 │Accize pentru produse intermediare │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5 │Accize pentru alcool etilic │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6 │Accize pentru ţigarete │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7 │Accize pentru ţigãri şi ţigãri de foi │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8 │Accize pentru tutun de fumat │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9 │Accize pentru benzinã cu plumb │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10 │Accize pentru benzinã fãrã plumb │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11 │Accize pentru motorinã │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12 │Accize pentru pãcurã │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│13 │Accize pentru gaz petrolier lichefiat │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│14 │Accize pentru gaz natural │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15 │Accize pentru petrol lampant (kerosen) │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│16 │Accize pentru cãrbune şi cocs │
├─────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│17 │Accize pentru energie electricã │
└─────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 4 INSTRUCŢIUNI pentru completarea Declaraţiei privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv 1. În temeiul dispoziţiilor art. 194, coroborat cu <>art. 189^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, declaraţia privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv se depune de cãtre antrepozitarul autorizat, în cazul neprimirii exemplarului 3 al documentului administrativ de însoţire de la antrepozitul fiscal primitor, în situaţia livrãrilor de produse accizabile în regim suspensiv, în maximum 5 zile de la expirarea termenului de 45 de zile lucrãtoare de la data expedierii produsului accizabil. 2.1. Declaraţia se depune în format electronic, astfel: - la registratura organului fiscal competent; - la poştã, prin scrisoare recomandatã; - prin SEN, de cãtre marii contribuabili. 2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul pe suport hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii. Formularul se editeazã în douã exemplare: - un exemplar se depune la organul fiscal, împreunã cu suportul electronic; - un exemplar se pãstreazã de cãtre antrepozitar. Formatul electronic al declaraţiei se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic. Programul de asistenţã este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro. Modul de completare a declaraţiei Declaraţia depusã iniţial se poate rectifica prin depunerea unei noi declaraţii, pe acelaşi format, bifând cãsuţa corespunzãtoare de pe formular. Cartuşul A. "Date de identificare ale plãtitorului" conţine: 1. Cod de identificare fiscalã - se înscrie codul primit la înregistrarea în evidenţele fiscale, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã. Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta. 2. "Denumire" - se înscrie denumirea contribuabilului. Se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al contribuabilului. Cartuşul B. "Diferenţe de accize" "Documentul administrativ de însoţire" - se completeazã prin înscrierea seriei şi numãrului documentului administrativ de însoţire. "Codul de accize al expeditorului" - se completeazã cu codul de înregistrare pentru accize atribuit expeditorului de cãtre autoritatea fiscalã competentã. "Data expedierii produselor accizabile" - se completeazã cu data înscrisã pe exemplarul 5 al documentului administrativ de însoţire. "Tipul accizei" - se completeazã conform Nomenclatorului din anexa la declaraţie. "Codul bugetar" - se completeazã cu codul aferent accizei de platã. "Suma datoratã" - se va înscrie suma de platã aferentã operaţiunii. Suma va fi înscrisã în lei. ANEXA 5 CARACTERISTICI de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare ale formularelor 1. Denumire: Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv 1.1. cod: 14.13.01.03/d; 1.2. format: A4/t1; 1.3. U.M.: seturi; 1.4. caracteristici de tipãrire: se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice. 1.5. se difuzeazã: gratuit; 1.6. se utilizeazã la: declararea diferenţelor rezultate din neprimirea de cãtre antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil în regim suspensiv, în termen de 45 de zile lucrãtoare, a exemplarului 3 al documentului administrativ de însoţire, certificat de organul fiscal competent; 1.7. se întocmeşte de cãtre contribuabil în douã exemplare; 1.8. circulã: - originalul la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea antrepozitarul expeditor; - copia la contribuabil; 1.9. se arhiveazã: la dosarul fiscal al contribuabilului. ---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.