Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1059 din 23 septembrie 1999  pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de aplicare a prevederilor   art. I pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 120/1999 pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 66/1994 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1059 din 23 septembrie 1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de aplicare a prevederilor art. I pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 120/1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 66/1994 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 480 din 4 octombrie 1999
Ministrul finanţelor,
în baza prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 120/1999 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 66/1994 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind modul de aplicare a prevederilor <>art. I pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 120/1999 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 66/1994 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, anexa la prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã a trezoreriei va soluţiona operativ problemele rezultate din aplicarea normelor metodologice aprobate conform art. 1 din prezentul ordin.
ART. 3
Direcţia generalã a trezoreriei, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, trezoreriile statului, instituţiile publice şi agenţii economici vor lua mãsuri pentru aplicarea dispoziţiilor prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind modul de aplicare a prevederilor <>art. I pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 120/1999 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 66/1994 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului

În vederea aplicãrii în bune condiţii a reglementãrilor cuprinse la <>art. I pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 120/1999 se emit urmãtoarele norme metodologice:

1. Instituţiile publice vor dispune efectuarea de plati din conturile deschise la trezoreriile statului, indiferent de sursa de finanţare, pe baza creditelor bugetare deschise şi a disponibilitãţilor din conturi, precum şi a bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate în condiţiile legii.
Instituţiile publice au obligaţia de a prezenta trezoreriei statului la care au conturile deschise bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate, cu repartizarea pe trimestre, care se pot adapta în cursul exerciţiului financiar cu modificarea prevederilor de venituri şi cheltuieli efectuate cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
Trezoreriile statului nu vor accepta efectuarea de cãtre instituţiile publice de plati din conturi, fãrã prezentarea bugetelor de venituri şi cheltuieli.
2. Instituţiile publice au obligaţia sa îşi dimensioneze lunar plãţile pe care le efectueazã în numerar prin casieria proprie, pe baza prevederilor de cheltuieli corespunzãtoare din bugetele proprii, scop în care întocmesc programul prevãzut în anexa nr. 1. Aceasta anexa se întocmeşte distinct pentru cheltuielile bugetare, pe capitole, iar pentru fondurile speciale şi mijloacele extrabugetare, pe fiecare cont din care urmeazã a se ridica sumele respective.
La stabilirea plãţilor prevãzute la alin. 1 instituţiile publice vor avea în vedere ca prin casieria proprie pot fi efectuate plati în numerar pentru: drepturi de personal (titlul 02), drepturi cu caracter social, fonduri de premiere şi cheltuieli materiale şi servicii (titlul 20), burse, ajutoare şi alte transferuri (titlul 38), cheltuieli de capital în situaţia executãrii lucrãrilor de investiţii în regie proprie, inclusiv cumpãrãri de imobile de la persoane fizice (titlul 70).
Instituţiile publice vor lua mãsurile necesare pentru reducerea la maximum a plãţilor în numerar, efectuand prin casieria proprie numai acele cheltuieli de volum redus care nu se justifica a fi efectuate prin virament. Aceste cheltuieli vor avea ca documente de justificare facturi sau chitanţe fiscale.
Se interzice efectuarea de plati în numerar pentru procurari de materiale, prestãri de servicii şi executãri de lucrãri de la agenţii economici cu conturi deschise la trezoreria statului.
3. Instituţiile publice prezintã programul prevãzut în anexa nr. 1 în dublu exemplar la trezoreria statului la care au conturile deschise, pana la data de 25 a lunii curente pentru necesarul lunii urmãtoare. Nedepunerea acestui program la termen exonereaza trezoreria statului de obligaţia asigurãrii la termen a necesarului de numerar.
În asemenea situaţii se va putea elibera numerarul necesar numai în mãsura în care trezoreria statului are disponibilitati în casieria proprie. În caz contrar, plãţile se vor reprograma la alta data convenitã cu instituţia respectiva.
Trezoreriile statului verifica şi analizeazã programele primite în ceea ce priveşte dimensionarea necesarului de numerar pentru efectuarea plãţilor, introduc eventualele modificãri, dupã care restituie un exemplar vizat instituţiei publice respective.
4. Fiecare trezorerie întocmeşte, pe baza programului prevãzut în anexa nr. 1, programul asigurãrii numerarului în casieria tezaur a trezoreriei statului sau în contul de disponibil deschis la o banca comercialã pentru efectuarea plãţilor în numerar cãtre instituţiile publice, dupã caz, potrivit anexei nr. 2.
Programul astfel întocmit se transmite direcţiei de trezorerie judeţene pana la data de 27 a lunii curente, care, la rândul sau, întocmeşte programul pe ansamblul judeţului privind necesarul de numerar şi sursele de acoperire cu numerar (anexa nr. 2), pe baza cãruia se stabilesc alimentarile cu numerar de la Banca Nationala a României.
Pe baza programului prevãzut în anexa nr. 2 fiecare trezorerie operativã întocmeşte anexa nr. 2 a) care se prezintã la începutul lunii bãncii comericale la care are deschis contul de disponibil pentru efectuarea plãţilor în numerar cãtre instituţiile publice, în vederea asigurãrii numerarului necesar în casieria bãncii.
Direcţia de trezorerie judeteana, a municipiului Bucureşti, precum şi trezoreriile statului din sectoarele municipiului Bucureşti la care funcţioneazã trezorerii ale statului întocmesc anexa nr. 2b), care se prezintã unitãţii Bãncii Naţionale a României pentru programarea ridicãrii sumelor necesare în numerar.
5. În limita sumelor cuprinse în programul prevãzut în anexa nr. 1 instituţiile publice completeazã file de cec pentru ridicarea sumelor din conturile respective. În fila de cec se menţioneazã natura cheltuielilor pentru care se solicita ridicarea numerarului.
Trezoreria statului verifica cererile de ridicare a numerarului din conturi, în concordanta cu programul aprobat fiecãrei instituţii publice, încadrarea în disponibilul de credite bugetare sau în disponibilitãţile din cont, dupã caz, precum şi în destinaţia stabilitã prin buget.
Sumele ridicate se înregistreazã de cãtre instituţiile publice în jurnalul de casa şi se folosesc potrivit destinaţiilor prevãzute în cecul pentru ridicarea numerarului din cont.
În cazul în care din sumele ridicate şi utilizate rãmân unele disponibilitati, acestea vor fi depuse în contul corespunzãtor, deschis la trezoreria statului în termen de maximum 3 zile lucrãtoare.
6. Încasãrile efectuate de cãtre instituţiile publice prin casieria proprie, reprezentând venituri ale bugetului de stat, bugetului local, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetului fondurilor speciale, se depun în conturile bugetare respective, deschise la trezoreria statului, în prima zi lucrãtoare de la încasare.
În acelaşi termen se depun şi veniturile care sunt lãsate la dispoziţie instituţiilor publice ca mijloace extrabugetare.
În cazul în care instituţia publica se afla în alta localitate decât trezoreria statului, veniturile se depun în conturi în termen de doua zile lucrãtoare.
7. Trezoreriile statului au obligaţia sa stabileascã şi sa aprobe, la propunerea fiecãrei instituţii publice care are conturile deschise la trezoreria respectiva, plafonul de casa care sa asigure efectuarea unor plati urgente şi de volum redus, fãrã sa apeleze la ridicari din cont. De regula, plafonul de casa trebuie sa reflecte mãsurile pentru reducerea plãţilor în numerar.
Plafonul de casa se stabileşte ca medie a cheltuielilor materiale cu caracter urgent şi de volum redus la nivelul unei luni şi se aplica în tot cursul exerciţiului financiar anual. Acesta se constituie numai din ridicari de numerar din contul de cheltuieli materiale şi servicii sau de disponibil, dupã caz.
În cazuri justificate trezoreriile statului pot aproba în cursul anului modificarea plafoanelor de casa.
Peste plafonul de casa pot fi pãstrate sume care reprezintã drepturi de personal, ajutoare sociale şi fondurile de stimulare, pe o perioada de 3 zile lucrãtoare, şi venituri bugetare care urmeazã sa fie depuse în conturi la termenele precizate mai sus.
8. Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale vor aloca transferurile şi subvenţiile regiilor autonome şi societãţilor comerciale, dupã caz, folosind urmãtoarea procedura:
a) ordonatorii principali de credite vor vira în baza creditelor bugetare deschise, cu ordin de plata tip trezorerie, transferurile şi subvenţiile din contul de cheltuieli bugetare deschis la trezoreria statului în contul unitãţilor beneficiare. Pe versoul ordinului de plata ordonatorii principali de credite vor mentiona destinaţia precisa a fondurilor alocate;
b) regiile autonome şi societãţile comerciale, dupã caz, care beneficiazã de transferuri şi subvenţii de la buget, vor solicita deschiderea contului 50.70 "Disponibil din transferuri şi subvenţii" la trezoreria statului în a carei raza teritorialã îşi au sediul fiscal. Codul contului se formeazã din simbolul contului sintetic la care se adauga codul fiscal al unitãţii respective.
Contul 50.70 se crediteaza cu sumele virate de ordonatorii principali de credite şi se debiteaza cu plãţile dispuse de titularii contului;
c) regiile autonome şi societãţile comerciale, dupã caz, cu sediul fiscal în sectoarele 4 şi 5 ale municipiului Bucureşti, vor deschide la filiala Bãncii Comerciale Romane - S.A. din sectorul respectiv contul 64.05 "Disponibil din transferuri şi subvenţii", iar cele din judeţul Ilfov vor deschide acelaşi cont la filiala Bãncii Comerciale Romane - S.A. din sectorul 4.
Sumele alocate de la buget reprezentând transferuri şi subvenţii în completarea veniturilor proprii se utilizeazã de cãtre regiile autonome şi societãţile comerciale beneficiare pentru completarea sumelor necesare plãţii salariilor, precum şi pentru plata impozitului şi contribuţiilor aferente acestora şi achitarea obligaţiilor restante şi curente fata de bugetul de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale. Eventualele sume rãmase disponibile vor putea fi utilizate pentru alte destinaţii pe rãspunderea agenţilor economici.
Sumele de la bugetul de stat, reprezentând transferuri şi subvenţii care se aloca pe destinaţii precise (dezvoltare şi retehnologizare, investiţii, rambursãri de credite externe etc.) vor fi utilizate în scopul pentru care au fost destinate.
9. Agenţii economici care au de încasat sume de la instituţii publice pentru livrãri de mãrfuri, prestãri de servicii, executãri de lucrãri etc. au obligaţia sa solicite deschiderea contului de disponibil la trezoreria statului în a carei raza teritorialã îşi au sediul fiscal. Pe seama agenţilor economici respectivi se deschide la trezoreriile statului contul 50.69 "Disponibil al agenţilor economici". Codul contului se formeazã prin adãugarea la simbolul contului sintetic a codului fiscal al agentului economic.
Instituţiile publice au obligaţia de a vira sumele datorate furnizorilor pentru livrãrile de mãrfuri, prestãrile de servicii şi executãrile de lucrãri în contul 50.69 deschis pe seama agenţilor economici la trezoreria statului.
Unitãţile trezoreriei statului vor verifica ordinele de plata prezentate de instituţiile publice în ceea ce priveşte respectarea contului.
Contul 50.69 "Disponibil al agenţilor economici" se crediteaza cu sumele încasate de la instituţiile publice şi se debiteaza cu plãţile dispuse de agenţii economici titulari.
Potrivit <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 120/1999 , din sumele colectate agenţii economici îşi vor achitã obligaţiile cãtre bugetul de stat, iar disponibilitãţile rãmase vor fi utilizate pentru lichidarea obligaţiilor cãtre celelalte bugete sau, dupã caz, pentru alte scopuri.
Utilizarea sumelor din contul menţionat mai sus se efectueazã pe rãspunderea agenţilor economici respectivi, cu condiţia ca la scadenta sa aibã în cont disponibilitãţile necesare achitãrii obligaţiilor bugetare.
Pentru disponibilitãţile aflate în contul 50.69 trezoreriile statului calculeazã lunar dobanda la vedere pe care o vireazã în acelaşi cont în prima zi lucrãtoare a lunii urmãtoare, pentru luna expiratã.
De asemenea, trezoreriile statului pentru operaţiunile de încasãri şi plati elibereazã extrase de cont împreunã cu documentele care au stat la baza înregistrãrilor.
10. Agenţii economici cu sediul fiscal în sectoarele 4 şi 5 ale municipiului Bucureşti şi în judeţul Ilfov, în care nu funcţioneazã încã trezorerii ale statului, deschid la filialele sectoarelor respective ale Bãncii Comerciale Romane - S.A. contul 64.69 "Disponibil al agenţilor economici". Agenţii economici din judeţul Ilfov deschid contul 64.69 la filiala sectorului 4 a Bãncii Comerciale Romane - S.A.
În cazul în care agenţii economici nu prezintã cereri pentru deschiderea conturilor menţionate mai sus, instituţiile publice vor vira sumele datorate acestora în conturile care vor fi deschise din oficiu de cãtre trezoreria statului, urmând ca, ulterior, sa se întocmeascã şi sa se prezinte documentele necesare.


ANEXA 1




Instituţia .....................


PROGRAM
privind necesarul de numerar pentru efectuarea plãţilor prin casieria proprie, la capitolul .................. pentru luna .......... anul ........


contul


- mii lei -
------------------------------------------------------------------------------
|Z| Sumele | Sumele | din care, pentru: |
|i|în numerar|în numerar|------------------------------------------------------|
|u| ridicate |programate| cheltuieli | cheltuieli | transferuri | cheltuieli |
|a| în luna | a fi | de personal | materiale | (titlul 38) | de capital |
| | curenta | ridicate | (titlul 02) | şi servicii | | (titlul 70)|
| | | din cont | | (titlul 20) | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
|0| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|-|----------|----------|-------------|-------------|-------------|------------|
| | | | | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| TOTAL: |
------------------------------------------------------------------------------

Ordonator de credite, Contabil-şef,
..................... .............




ANEXA 2





Trezoreria ....................
...............................



PROGRAM
pentru asigurarea numerarului în casieria tezaur a trezoreriei statului, necesar plãţilor în numerar cãtre instituţiile publice prin casieria tezaur sau prin contul de disponibil deschis la o banca comercialã, dupã caz, pentru luna ......


- mii lei -


|Z| Sumele | din care, pentru: | Se asigura din: |
|i| în |------------------------------|------------------------------------|
|u| numerar|chel-|cheltu-|transfe-|cheltu-|soldul|încasãri|alimentari|sumele de|
|a| de | tu- | ieli | ruri | ieli | la |proprii | de la |virat din|
| |eliberat|ieli |materi-|(titlul | de |ince- | depuse | Banca | contul |
| | din | de |ale şi | 38) |capital|putul |în cont |Nationala | curent |
| |casieria|per- |servi- | |(titlul| zilei| | a | general |
| |trezore-| so- | cii | | 70) | | | României |al trezo-|
| |riei sau| nal |(tit- | | | | | | reriei |
| |din con-|(tit-|lul 20)| | | | | |statului |
| |tul de | lul | | | | | | |în contul|
| |disponi-| 02) | | | | | | |de dispo-|
| | bil | | | | | | | | nibil |
|-|--------|-----|-------|--------|-------|------|--------|----------|---------|
|0| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|-|--------|-----|-------|--------|-------|------|--------|----------|---------|
| | | | | | | | | | |
|-|--------|-----|-------|--------|-------|------|--------|----------|---------|
| | | | | | | | | | |
|-|--------|-----|-------|--------|-------|------|--------|----------|---------|
| | | | | | | | | | |
|-|--------|-----|-------|--------|-------|------|--------|----------|---------|
| | | | | | | | | | |
|-|--------|-----|-------|--------|-------|------|--------|----------|---------|
| | | | | | | | | | |
|-|--------|-----|-------|--------|-------|------|--------|----------|---------|
| | | | | | | | | | |
------------------------------------------------------------------------------



Coloana 1 - Se completeazã cu sumele eliberate din casieria trezoreriei statului şi din contul de disponibil deschis la o banca comercialã, dupã caz.
Coloana 6 - Se completeazã cu soldul la începutul zilei aflat în casierie sau în contul de disponibil la o banca comercialã.
Coloana 7 - Se înscriu încasãrile din impozite şi taxe, care se pãstreazã în casieria proprie sau se depun în contul de disponibil deschis la o banca comercialã, dupã caz.
Coloana 8 - Se completeazã cu sumele care se ridica de la Banca Nationala a României pentru alimentarea casieriei tezaur a trezoreriei statului.
Coloana 9 - Se completeazã cu sumele care necesita a fi virate de cãtre Direcţia trezorerie în contul de disponibil deschis la o banca comercialã.


ANEXA 2a)




Trezoreria ....................
...............................


PROGRAM
pentru asigurarea numerarului în casieria bãncii comerciale, necesar plãţilor în numerar cãtre instituţiile publice pentru luna ............


- mii lei -


| | Sumele | Se asigura din: | Soldul |
| | în numerar |-----------------------------------| la finele |
| Ziua | de eliberat | soldul | încasãri| alimentari | zilei |
| | din contul | contului | proprii | din contul | |
| | de |disponibil | depuse | trezoreriei | |
| | disponibil | la | în cont | statului | |
| | de la banca | începutul | |ale contului | |
| | comercialã | zilei | | deschis | |
| | | | | la banca | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
--------------------------------------------------------------------


Director, Şef serviciu,
................... .................





ANEXA 2b)





Direcţia trezorerie .............
.................................


PROGRAM
pentru asigurarea alimentarii cu numerar de la Banca Nationala a României a casieriei tezaur a trezoreriei statului, necesar plãţilor în numerar cãtre instituţiile publice pentru luna ......................


- mii lei -


| | Sumele | Se asigura din: | Soldul |
| | în numerar |-----------------------------------| la finele |
| Ziua | de eliberat | soldul | încasãri| alimentari | zilei |
| | din | în | proprii | de la | |
| | casierie | casa | | Banca | |
| | | la | | Nationala | |
| | | începutul | | a | |
| | | zilei | | României | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
|------|-------------|-----------|---------|-------------|-----------|
| | | | | | |
--------------------------------------------------------------------

Director, Şef serviciu contabilitate,
............ ...............................



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016