Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 103 din 22 ianuarie 2025  pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul pe venit pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 103 din 22 ianuarie 2025 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul pe venit pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 68 din 28 ianuarie 2025
    Având în vedere dispoziţiile art. 5 alin. (4) şi art. 123^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 100 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. LV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi avizul conform al Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 747.116 din data de 21.01.2025,
    în temeiul prevederilor art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Procedura privind stabilirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul pe venit pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    (1) Se aprobă modelul, conţinutul şi instrucţiunile de completare a formularului 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor“, prevăzut în anexa nr. 2.
    (2) Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
    a) 255 „Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private“, prevăzut în anexa nr. 3;
    b) 258 „Decizie privind recuperarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“, prevăzut în anexa nr. 4;
    c) „Situaţie centralizatoare a datelor cuprinse în formularul 230, transmisă de entitatea beneficiară“, prevăzut în anexa nr. 5;
    d) „Notificare privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“, prevăzut în anexa nr. 6;
    e) „Notificare privind comunicarea contului bancar de către entitatea beneficiară“, prevăzut în anexa nr. 7;
    f) „Notificare privind comunicarea datelor de identificare a contribuabililor şi a sumelor direcţionate de aceştia din impozitul pe venit“, prevăzut în anexa nr. 8;
    g) „Referat de stabilire a sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“, prevăzut în anexa nr. 9.


    ART. 3
    Prevederile prezentului ordin se aplică de către contribuabilii care optează pentru direcţionarea unei sume reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor realizate începând cu anul 2024.

    ART. 4
    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor de la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 10.

    ART. 5
    Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 6
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 6.228/2024 pentru aprobarea Procedurii privind comunicarea de către organul fiscal a datelor de identificare a contribuabililor şi a sumelor redirecţionate din impozitul datorat către entităţile beneficiare, în baza acordului contribuabilului, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 940 din 18 septembrie 2024.

    ART. 7
    Direcţiile de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi unităţile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Nicoleta-Mioara Cîrciumaru

    Bucureşti, 22 ianuarie 2025.
    Nr. 103.
    ANEXA 1

    PROCEDURĂ

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.




 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    INSTRUCŢIUNI
    privind completarea formularului 230 „Cerere privind
    destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul
    anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor“
    I. Depunerea formularului
    1. 1.1. Formularul se completează şi se depune de către persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor şi care nu au optat la angajator/plătitorul de venit pentru distribuirea prin reţinerea la sursă a sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul pe venit.
    1.2. Contribuabilii completează formularul în următoarele situaţii:
    a) au efectuat în anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private, conform legii, şi solicită restituirea acestora;
    b) dispun asupra destinaţiei sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii sau unităţilor de cult.


    2. Termen de depunere
    - până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului, sub sancţiunea decăderii.

    3. Organul fiscal central competent
    Formularul se completează în două exemplare:
    - Originalul se depune, după caz, la:
    a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
    b) organul fiscal central competent, potrivit legii, pentru administrarea contribuabililor persoane fizice fără domiciliu fiscal în România.

    – Copia se păstrează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia.


    4. Modul de completare şi depunere
    4.1. Formularul se completează de către contribuabili sau de către împuterniciţii acestora, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, înscriind corect, complet şi cu bună-credinţă informaţiile prevăzute de formular.
    4.2. Persoanele fizice care optează pentru direcţionarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru susţinerea mai multor entităţi nonprofit/unităţi de cult, precum şi pentru acordarea de burse private completează în mod corespunzător formularul „Anexă nr. ... la Cererea privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor“.
    În această situaţie se completează corespunzător căsuţele prevăzute în formularul 230 cu numărul anexelor completate şi depuse împreună cu acesta.

    4.3. Cererea se depune împreună cu anexele completate, dacă este cazul, în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire.
    4.4. Formularul „Anexă nr. ... la Cererea privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor“ se depune numai cu formularul 230.
    4.5. Formularul se pune gratuit la dispoziţia contribuabilului, la solicitarea acestuia.
    4.6. Formularul poate fi depus şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, potrivit legii.
    4.7. Contribuabilii pot opta pentru depunerea formularului 230 la entitatea nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii/unitatea de cult beneficiară a sumei.
    4.8. Entitatea nonprofit/Unitatea de cult are obligaţia de a transmite, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, la organul fiscal competent formularul „Situaţie centralizatoare a datelor cuprinse în formularul 230, transmisă de entitatea beneficiară“, prevăzută în anexa nr. 5 la ordin, prin care centralizează cererile primite de la contribuabili, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului, sub sancţiunea decăderii.
    În această situaţie originalul cererilor 230, în format hârtie, se păstrează de către entităţile nonprofit/unităţile de cult şi sunt puse la dispoziţia organului fiscal la solicitarea acestuia.



    II. Completarea formularului
    5. În rubrica „Anul“ se înscrie anul pentru care se completează formularul cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2024).
    6. Secţiunea I „Date de identificare a contribuabilului“
    6.1. În caseta „Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală“ se înscrie codul numeric personal al contribuabilului sau numărul de identificare fiscală atribuit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
    6.2. În rubricile „Nume“ şi „Prenume“ se înscriu numele şi prenumele contribuabilului.
    6.3. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.

    7. Secţiunea II „Destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii“
    7.1. Bursa privată - căsuţa se bifează de către contribuabilii care au efectuat cheltuieli în cursul anului de raportare cu burse private conform legii şi solicită restituirea acestora.
    7.1.1. Contract nr./data - se înscriu numărul şi data contractului privind acordarea bursei private.
    7.1.2. Sumă plătită (lei) - se înscrie suma plătită de contribuabil în cursul anului de raportare pentru bursa privată.
    7.1.3. Documente de plată nr./data - se înscriu numărul şi data documentelor care atestă plata bursei private.
    7.1.4. Contribuabilii vor prezenta organului fiscal competent, în copie cu menţiunea „conform cu originalul“, contractul privind bursa privată, precum şi documentele de plată pentru aceste burse.

    7.2. Susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult - căsuţa se bifează de către contribuabilii care solicită virarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult.
    7.2.1. Căsuţa „Opţiune privind distribuirea sumei pentru o perioadă de 2 ani“ - se bifează în cazul în care contribuabilul solicită prin cerere distribuirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru acelaşi beneficiar pentru o perioadă de 2 ani. Solicitarea poate fi reînnoită după expirarea perioadei de 2 ani.
    7.2.2. Cod de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult - se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii nonprofit/unităţii de cult pentru care se solicită virarea sumei.
    7.2.3. Denumire entitate nonprofit/unitate de cult - se înscrie denumirea completă a entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    7.2.4. Cont bancar (IBAN) - se completează codul IBAN al contului bancar al entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    7.2.5. Procentul din impozit - se completează cu procentul din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pe care contribuabilul optează să îl vireze către entitatea nonprofit/unitatea de cult, care nu poate depăşi plafonul admis de lege de 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor.
    7.2.6. Suma - se completează cu suma solicitată de contribuabil a fi virată în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult, determinată prin aplicarea procentului înscris la rândul 7.2.5 asupra impozitului anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor.
    În situaţia în care contribuabilul nu poate determina suma, rubrica nu se completează.

    7.2.7. Dacă suma rezultată prin aplicarea procentului din impozit înscris în cerere, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, cumulată cu suma plătită pentru bursa privată, depăşeşte plafonul admis de lege reprezentând 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor, atunci suma totală luată în calcul este limitată la nivelul acestui plafon, având prioritate cheltuielile efectuate în cursul anului de raportare cu bursa privată.
    7.2.8. În situaţia în care contribuabilul este de acord ca entitatea beneficiară să fie informată de organul fiscal cu privire la sumele direcţionate, precum şi la datele de identificare a contribuabilului care a direcţionat aceste sume, se bifează căsuţa corespunzătoare din formular.
    7.2.9. În cazul contribuabililor care şi-au exprimat acordul pentru transmiterea către entitatea beneficiară a datelor de identificare şi a sumelor direcţionate şi au solicitat, în anul anterior, distribuirea sumei pentru aceiaşi beneficiari pentru o perioadă de 2 ani, acordul contribuabilului se consideră valabil pentru toată perioada.


    8. Secţiunea III „Date de identificare a împuternicitului“
    8.1. Se completează numai în cazul în care direcţionarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private se realizează prin împuternicit, desemnat potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    8.2. În caseta „Cod de identificare fiscală“ se înscrie codul de identificare fiscală al împuternicitului, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
    8.3. În rubrica „Nume, prenume/Denumire“ se înscriu, după caz, numele şi prenumele împuternicitului sau denumirea acestuia.
    8.4. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al împuternicitului.



    ANEXA 3

    *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.




 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 4

    *) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.




 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 5

    *) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.




 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 6






┌───────┬──────────────────────────────────────┐
│ │Agenţia Naţională de Administrare │
│ │Fiscală │
│ │Direcţia Generală Regională a │
│Sigla*)│Finanţelor Publice .............. │
│ │Unitatea fiscală │
│ │......................................│
│ │Serviciul/Compartimentul │
│ │.................................. │
└───────┴──────────────────────────────────────┘

     *) Se va folosi sigla organului fiscal emitent.
    Nr. înregistrare ...........................
    Data ........................................
    Către**) ...................................................................
    **) Se vor înscrie numele, prenumele, codul numeric personal/numărul de identificare fiscală şi domiciliul fiscal ale contribuabilului.

    CNP/NIF ..................................................................
    Str. ..................................... nr. ...., bloc ....., sc. .....,
    et. ......, ap. ...., judeţul/sectorul .............................. ,
    localitatea ......................, cod poştal .......................
    NOTIFICARE
    privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul
    anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru
    susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult
    Stimată(e) doamnă/domn,
    Vă reamintim că, potrivit datelor din evidenţa fiscală, aţi optat pentru virarea unei sume reprezentând până la 3,5% din impozitul pe veniturile realizate din salarii şi asimilate salariilor în anul ................ pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult.
    Prin această notificare facem apel la înţelegerea dumneavoastră, în vederea verificării corectitudinii şi completitudinii informaţiilor existente în evidenţa fiscală.
    Referitor la opţiunea dumneavoastră privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, vă supunem atenţiei următoarele:
    1. Din analiza datelor din evidenţa fiscală rezultă că aţi optat pentru depunerea formularului 230 la entitatea nonprofit/ unitatea de cult beneficiară a sumei [ ]
    Potrivit evidenţelor noastre, opţiunea dumneavoastră privind virarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor, pentru o perioadă de ........., în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult ....................., cod de identificare fiscală ......................, a fost transmisă organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, de către entitatea beneficiară.
    De asemenea, din datele transmise de entitatea nonprofit/unitatea de cult menţionată mai sus rezultă că v-aţi exprimat acordul privind comunicarea către entitatea beneficiară a datelor de identificare şi a sumei direcţionate de dumneavoastră.
    În cazul în care nu aţi optat pentru virarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor în contul entităţii beneficiare menţionate sau nu aţi solicitat virarea sumei pentru această entitate nonprofit/unitate de cult pentru perioada de mai sus sau nu v-aţi dat acordul pentru a comunica datele de identificare şi sumele direcţionate entităţii menţionate, vă rugăm ca în termen de 30 de zile de la data primirii prezentei notificări să ne comunicaţi, în scris, aceste aspecte.
    Dacă aceasta este opţiunea dumneavoastră exprimată prin semnarea şi depunerea formularului 230 la entitatea beneficiară a sumei, atunci nu sunteţi obligat(ă) să răspundeţi la această notificare.
    În cazul în care nu vom primi un răspuns de la dumneavoastră în termen de 30 de zile de la data la care aţi primit această notificare, considerăm că opţiunea înregistrată la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală este exprimată de dumneavoastră, urmând să facem demersurile necesare în vederea direcţionării unei sume din impozitul pe venit, precum şi pentru comunicarea către entitatea beneficiară a datelor de identificare şi a sumei direcţionate.

    2. Au fost identificate erori în formularul 230 depus [ ]
    În vederea efectuării corecturilor, vă rugăm să vă prezentaţi, în termen de 30 de zile de la primirea prezentei notificări, la sediul unităţii fiscale.
    Pentru informaţii suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este dna/dl ........., la sediul nostru sau la numărul de telefon .......... între orele ..... şi ..... .


    Vă mulţumesc!
    Numele şi prenumele ....................
    Conducătorul unităţii fiscale
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679

    ANEXA 7






┌───────┬──────────────────────────────────────┐
│ │Agenţia Naţională de Administrare │
│ │Fiscală │
│ │Direcţia Generală Regională a │
│Sigla*)│Finanţelor Publice .............. │
│ │Unitatea fiscală │
│ │......................................│
│ │Serviciul/Compartimentul │
│ │.................................. │
└───────┴──────────────────────────────────────┘

     *) Se va folosi sigla organului fiscal emitent.
    Nr. înregistrare ...........................
    Data .......................................
    Către**) .........................................................................
    **) Se va înscrie denumirea entităţii beneficiare a sumei.

    CIF ................................................................................
    Str. ........................................... nr. ...., bloc ....., sc. .....,
    et. ......, ap. ...., judeţul/sectorul ................................... ,
    localitatea .........................., cod poştal .........................
    NOTIFICARE
    privind comunicarea contului bancar de către entitatea beneficiară
    Stimată(e) doamnă/domn,
    Vă comunicăm că unitatea de trezorerie ne-a comunicat că nu poate efectua viramentul sumelor întrucât contul bancar înscris în formularul 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor“ sau „Situaţie centralizatoare a datelor cuprinse în formularul 230, transmisă de entitatea beneficiară“ figurează ca fiind închis.
    Pentru efectuarea viramentului sumelor direcţionate din impozitul pe venit, vă rugăm să ne comunicaţi contul bancar în termen de 15 zile de la primirea prezentei.
    În situaţia în care nu transmiteţi informaţiile solicitate prin prezenta notificare, vă comunicăm că nu putem efectua virarea sumelor reprezentând până la 3,5% din impozitul pe venit în contul dumneavoastră.
    Pentru informaţii suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este dna/dl ........., la sediul nostru sau la numărul de telefon ........ între orele ..... şi ..... .
    Numele şi prenumele .....................
    Conducătorul unităţii fiscale
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679

    ANEXA 8






┌───────┬──────────────────────────────────────┐
│ │Agenţia Naţională de Administrare │
│ │Fiscală │
│ │Direcţia Generală Regională a │
│Sigla*)│Finanţelor Publice .............. │
│ │Unitatea fiscală │
│ │......................................│
│ │Serviciul/Compartimentul │
│ │.................................. │
└───────┴──────────────────────────────────────┘

     *) Se va folosi sigla organului fiscal emitent.
    Nr. înregistrare ...........................
    Data ........................................
    Către**) .........................................................................
    **) Se va înscrie denumirea entităţii beneficiare.

    CIF .................................................................................
    Str. .......................................... nr. ...., bloc ....., sc. ......,
    et. ......, ap. ...., localitatea .............................................
    judeţul/sectorul ................................ , cod poştal ..........
    NOTIFICARE
    privind comunicarea datelor de identificare a contribuabililor
    şi a sumelor direcţionate de aceştia din impozitul pe venit
    Stimată(e) doamnă/domn,
    Potrivit dispoziţiilor art. LV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm, alăturat, datele de identificare a contribuabililor şi sumele direcţionate de aceştia din impozitul pe venit pentru anul ............... .

┌────┬─────────┬────────────┬────────────┬────────────┐
│ │ │Codul │Data │ │
│ │ │numeric │transmiterii│Suma │
│Nr. │Numele, │personal/ │borderoului │direcţionată│
│crt.│prenumele│Numărul de │la unitatea │(lei) │
│ │ │identificare│de │ │
│ │ │fiscală │trezorerie │ │
├────┼─────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │
├────┼─────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴────────────┴────────────┴────────────┘

    Pentru informaţii suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este dna/dl ..........., la sediul nostru sau la numărul de telefon ......... între orele ..... şi ..... .
    Numele şi prenumele ....................
    Conducătorul unităţii fiscale
    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679

    ANEXA 9






┌───────┬───────────────────────────────────┐
│ │MINISTERUL FINANŢELOR │
│ │AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE │
│ │FISCALĂ │
│ │UNITATEA FISCALĂ*) │
│Sigla*)│...................................│
│ │SERVICIUL/COMPARTIMENTUL │
│ │.................. │
│ │NR. ................... │
│ │/................. │
└───────┴───────────────────────────────────┘

    *) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.
      **) Se va folosi sigla organului fiscal emitent.
    REFERAT
    de stabilire a sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual
    datorat, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult
    1. Datele de identificare ale entităţii nonprofit/unităţii de cult
    Denumire .........................................
    Cod de identificare fiscală ...............................
    Domiciliul fiscal .............................................

    2. Sume virate în mod necuvenit stabilite ca urmare a răspunsurilor persoanelor fizice la notificarea organului fiscal

┌────┬───────────────┬────────────────┬─────────┬────┬───────┐
│ │Situaţie │Poziţia din │ │ │ │
│ │centralizatoare│situaţia │Suma │ │Data │
│Nr. │transmisă de │centralizatoare │virată │Cont│virării│
│crt.│entitatea │transmisă de │necuvenit│IBAN│sumei │
│ │beneficiară nr.│entitatea │ │ │ │
│ │/data***) │beneficiară****)│ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│... │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────┴────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│TOTAL │ │X │X │
└─────────────────────────────────────┴─────────┴────┴───────┘

     ***) Se înscriu numărul şi data situaţiei centralizatoare a datelor cuprinse în formularul 230, transmisă de entitatea beneficiară.
    ****) Se înscrie poziţia persoanei fizice care figurează în situaţia centralizatoare a datelor cuprinse în formularul 230, transmisă de entitatea beneficiară, ca urmare a răspunsului la notificarea organului fiscal.


┌───────────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│Aprobat │Avizat │Întocmit │
│Conducătorul unităţii │Şef compartiment │Funcţia │
│fiscale │specialitate │...................................│
│Numele şi prenumele │Numele şi prenumele │Numele şi prenumele │
│................... │.................... │....................... │
│Data │Data │Data │
│...........................│...........................│................................. │
└───────────────────────────┴───────────────────────────┴───────────────────────────────────┘

    Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679

    ANEXA 10

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor
    a) Denumire: „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor“ (formularul 230)
    1. Cod: 14.13.04.13
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe o singură faţă;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare.

    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează de către contribuabilii care au realizat venituri din salarii şi asimilate salariilor şi care optează pentru virarea unei sume din impozitul pe venit, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, şi/sau care au efectuat în anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform legii şi solicită restituirea acestora.
    6. Se întocmeşte în două exemplare de contribuabil sau împuternicitul acestuia, după caz.
    7. Circulă:
    - în format electronic, la organul fiscal competent; sau
    – în format hârtie, în două exemplare semnate potrivit legii: un exemplar la contribuabil şi un exemplar la organul fiscal central competent.

    8. Se arhivează la dosarul contribuabilului.

    b) Denumire: „Anexa nr. ... la Cererea privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor“
    1. Cod: 14.13.04.13
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de editare: se poate utiliza echipament informatic pentru completare şi editare.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează de către contribuabilii care au realizat venituri din salarii şi asimilate salariilor şi care optează pentru virarea unei sume din impozitul pe venit, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, şi/sau care au efectuat în anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform legii şi solicită restituirea acestora.
    6. Se întocmeşte în două exemplare de contribuabil sau de împuternicitul acestuia, după caz.
    7. Circulă împreună cu formularul 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor“:
    - în format electronic, la organul fiscal competent; sau
    – în format hârtie, în două exemplare, originalul semnat potrivit legii, la organul fiscal central competent;
    – copia, la contribuabil.

    8. Se arhivează la dosarul contribuabilului.

    c) Denumire: „Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private“ (formular 255)
    1. Cod: 14.13.02.13/b
    2. Format: A4/t2
    3. Caracteristicile de tipărire:
    - se tipăreşte pe ambele feţe;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.

    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează la stabilirea de către organul fiscal central competent a cheltuielilor admise cu bursele private în limita sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat.
    6. Se întocmeşte:
    - în două exemplare de organul fiscal central competent.

    7. Circulă:
    - un exemplar la organul fiscal central competent;
    – un exemplar la contribuabil/împuternicitul acestuia.

    8. Se arhivează la dosarul contribuabilului.

    d) Denumire: „Decizie privind recuperarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“ (formularul 258)
    1. Format: A4/t1
    2. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe o singură faţă;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare.

    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se emite în situaţia în care suma reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat a fost virată în mod necuvenit entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal central competent în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată entitatea nonprofit/unitatea de cult.
    6. Circulă:
    - un exemplar la organul fiscal central competent;
    – un exemplar la entitatea nonprofit/unitatea de cult.

    7. Se arhivează la dosarul entităţii nonprofit/unităţii de cult, împreună cu referatul de stabilire a sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult.

    e) Denumire: „Situaţie centralizatoare a datelor cuprinse în formularul 230, transmisă de entitatea beneficiară“
    1. Format: formularul se depune în format electronic.
    2. Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.
    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se utilizează de către entitatea nonprofit/unitatea de cult în situaţia în care contribuabilii optează pentru depunerea formularului 230 la entitatea beneficiară a sumei.
    5. Circulă în format electronic, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.
    6. Se arhivează la organul fiscal central competent.

    f) Denumire: „Notificare privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“
    1. Format: A4/t2
    2. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe ambele feţe;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru completare şi editare.

    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se utilizează în scopul înştiinţării contribuabililor cu privire la opţiunea acestora privind direcţionarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii asimilate salariilor pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, pentru următoarele situaţii:
    a) în cazul în care contribuabilul a optat pentru depunerea formularului 230 la entitatea nonprofit/unitatea de cult beneficiară a sumei;
    b) în cazul în care au fost constatate erori.

    5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal central competent.
    6. Circulă:
    - un exemplar la organul fiscal central competent;
    – un exemplar la contribuabil.

    7. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

    g) Denumire: „Notificare privind comunicarea contului bancar de către entitatea beneficiară“
    1. Caracteristici de editare: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.
    2. Se utilizează în scopul înştiinţării entităţii beneficiare cu privire la închiderea contului bancar.
    3. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal.
    4. Circulă în format electronic, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.
    5. Se arhivează la organul fiscal.

    h) Denumire: „Notificare privind comunicarea datelor de identificare a contribuabililor şi a sumelor direcţionate de aceştia din impozitul pe venit“
    1. Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.
    2. Se utilizează în scopul înştiinţării entităţilor beneficiare cu privire la datele de identificare a contribuabililor şi sumele direcţionate de aceştia din impozitul pe venit.
    3. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal central competent.
    4. Circulă în format electronic, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.
    5. Se arhivează la organul fiscal competent.

    i) Denumire: „Referat de stabilire a sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“
    1. Format: A4/t1
    2. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe o singură faţă;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare.

    3. Se emite în situaţia în care suma reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat a fost virată în mod necuvenit entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    4. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal central competent pentru primirea şi procesarea formularului 230.
    5. Circulă:
    - un exemplar la organul fiscal în a cărui rază teritorială persoanele fizice îşi au domiciliul fiscal;
    – un exemplar la organul fiscal central competent.

    6. Se arhivează la organul fiscal central competent.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016