Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 102 din 27 aprilie 2007  pentru modificarea si completarea Metodologiei de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, aprobata prin   Ordinul ministrului finantelor publice nr. 967/2005     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 102 din 27 aprilie 2007 pentru modificarea si completarea Metodologiei de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 967/2005

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 333 din 17 mai 2007

În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 147^3 alin. (9) al titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. I
Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare, aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 3 august 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Capitolul III se modificã şi va avea conţinutul prevãzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
2. Dupã capitolul III se introduce un nou capitol, capitolul III^1, cu urmãtorul cuprins:

"CAPITOLUL III^1
Transferul datelor pentru aplicarea metodologiei
de soluţionare

Pentru contribuabilii care îşi modificã sediul social/domiciliul fiscal se transferã, în format electronic, toate datele necesare pentru aplicarea procedurii prevãzute de prezentul ordin, pânã cel târziu la data transferului dosarului fiscal."
3. Anexa nr. 5 la metodologie se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
4. Anexele nr. 10-12 la metodologie se înlocuiesc cu anexele nr. 3-5 la prezentul ordin.
5. Dupã anexa nr. 12 la metodologie se introduc douã noi anexe, anexele nr. 13 şi 14, al cãror conţinut este prevãzut în anexele nr. 6 şi 7 la prezentul ordin.
ART. II
(1) Prevederile capitolului III din Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare, referitoare la contribuabilii mijlocii, astfel cum sunt definiţi potrivit reglementãrilor legale în vigoare, intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2008.
(2) Pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare depuse de contribuabilii mijlocii, dupã intrarea în vigoare a prezentului ordin, se aplicã prevederile capitolului II din metodologia de soluţionare aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. III
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. IV
În termen de 5 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor transmite Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei, din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, lista exportatorilor care, în anul 2006, au efectuat operaţiuni de export în valoare de minimum, echivalentul, în lei, a 1.000.000 euro.
ART. V
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã începând cu deconturile cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare depuse dupã data publicãrii.
ART. VI
Prevederile prezentului ordin se aplicã şi deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare depuse de contribuabilii mari, astfel cum sunt definiţi prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 753/2006 privind organizarea activitãţii de administrare a marilor contribuabili, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în perioade anterioare şi aflate în curs de soluţionare la data publicãrii.
ART. VII
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, se abrogã:
a) capitolul C "Rambursarea TVA" din anexa la <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.340/2006 pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicãrii <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.074/2006 privind organizarea activitãţii de administrare a contribuabililor mijlocii la Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 24 august 2006;
b) capitolul C "Rambursarea TVA", primul paragraf, din anexa la <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 269/2007 pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicãrii <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitãţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 159 din 6 martie 2007.
ART. VIII
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare şi Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 27 aprilie 2007.
Nr. 102.


ANEXA 1

"CAPITOLUL III
Dispoziţii speciale privind soluţionarea solicitãrilor
de rambursare

A. Dispoziţii generale
1.1. Pentru contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi pentru persoanele impozabile care desfãşoarã activitãţi de export rambursarea se acordã cu inspecţie fiscalã ulterioarã, cu excepţia cazurilor care prezintã risc fiscal mare, când rambursarea se acordã în urma inspecţiei fiscale anticipate.
1.2. În categoria contribuabililor mari şi mijlocii se cuprind contribuabilii definiţi potrivit prevederilor legale în vigoare.
1.3. În categoria persoanelor impozabile care desfãşoarã activitãţi de export care beneficiazã de regimul special privind soluţionarea solicitãrilor de rambursare se încadreazã persoanele impozabile care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) au depus, în ultimele 12 luni, toate declaraţiile fiscale;
b) au depus toate situaţiile financiare cu termen de depunere în ultimele 12 luni;
c) nu înregistreazã obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat;
d) au desfãşurat în anul anterior activitãţi de export, în nume propriu sau în comision, în procent de minimum 80% din rulajul debitor al contului de clienţi (4111), dar nu mai puţin de echivalentul, în lei, a 1.000.000 euro. Volumul exportului derulat în anul 2006 se comunicã organului fiscal competent de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor;
e) activitatea de export nu se desfãşoarã în domeniul:
- comerţului cu bãuturi alcoolice (cod 5117 «Intermedieri în comerţul cu produse alimentare, bãuturi şi tutun», cod 5134 «Comerţ cu ridicata al bãuturilor», cod 5139 «Comerţ cu ridicata, nespecializat, de produse alimentare, bãuturi şi tutun», cod 5225 «Comerţ cu amãnuntul al bãuturilor»);
- tutunului (cod 5125 «Comerţ cu ridicata al tutunului neprelucrat», cod 5135 «Comerţ cu ridicata al produselor din tutun», cod 5226 «Comerţ cu amãnuntul al produselor din tutun»);
- petrolului (cod 505 «Comerţ cu amãnuntul al carburanţilor pentru autovehicule»);
- comerţului cu ridicata al animalelor vii (cod 5123 «Comerţ cu ridicata al animalelor vii»);
- comerţului cu ridicata al deşeurilor (cod 5157 «Comerţul cu ridicata al deşeurilor şi resturilor»);
- recuperãrii deşeurilor şi resturilor metalice şi nemetalice (cod 3710 şi cod 3720);
- comerţului cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii (cod 5153 «Comerţ cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii»).
1.4. În categoria contribuabililor prevãzuţi la pct. 1.3 nu intrã contribuabilii mari şi mijlocii.
2. Primul decont cu sume negative cu opţiune de rambursare depus, dupã înregistrarea investiţiei potrivit legii, de cãtre contribuabilii care realizeazã investiţii ce se încadreazã în prevederile <>Legii nr. 332/2001 privind promovarea investiţiilor directe cu impact semnificativ în economie, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, va fi supus inspecţiei fiscale, rambursarea fiind acordatã cu control anticipat.
Solicitãrile ulterioare depuse de aceastã categorie de contribuabili pe durata derulãrii investiţiei vor fi soluţionate cu inspecţie fiscalã ulterioarã.
Compartimentele cu atribuţii de inspecţie fiscalã vor verifica, semestrial, la sediul contribuabilului, rambursãrile acordate.
B. Procedura de aprobare a regimului special pentru persoanele impozabile care desfãşoarã activitãţi de export
1.1. La depunerea primului decont de taxã pe valoarea adãugatã de cãtre persoanele impozabile care îndeplinesc condiţiile prevãzute la lit. A pct. 1.3, acestea vor depune la organul fiscal competent şi o cerere prin care solicitã aplicarea regimului special, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 12 la prezenta metodologie.
1.2. Cererea va fi însoţitã de balanţa de verificare la data de 31 decembrie 2006 şi fişa contului 4111, din care sã rezulte cã volumul exportului scutit, efectuat în anul anterior, în nume propriu sau în comision, a reprezentat minimum 80% din rulajul debitor al contului de clienţi (4111), dar nu mai puţin de echivalentul, în lei, a 1.000.000 euro, precum şi de o declaraţie pe propria rãspundere cã nu a desfãşurat activitãţi de export în domeniile prevãzute la lit. A pct. 1.3 lit. e). Contribuabilii care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul comerţului cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii (cod CAEN 5153) vor înscrie în declaraţia pe propria rãspundere şi faptul cã respectã condiţia prevãzutã la lit. A pct. 1.4.
2. Pentru soluţionarea cererii, compartimentul de specialitate:
- analizeazã documentaţia depusã de persoana impozabilã;
- verificã lista transmisã de Autoritatea Naţionalã a Vãmilor;
- verificã îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de platã în evidenţele fiscale şi întocmeşte Referatul privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 13 la prezenta metodologie.
3.1. Dacã se constatã cã sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevãzute la lit. A pct. 1.3, compartimentul de specialitate propune aprobarea aplicãrii regimului special şi întocmeşte proiectul Deciziei privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã.
3.2. Decizia se întocmeşte şi în cazurile în care se propune respingerea solicitãrii de aprobare a regimului special.
3.3. Decizia privind aplicarea regimului special pentru rambursarea taxei pe valoarea adãugatã se întocmeşte în douã exemplare, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 14 la prezenta metodologie.
3.4. Decizia poate fi contestatã, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub condiţia decãderii, la organul fiscal emitent.
4. Referatul privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special, împreunã cu proiectul Deciziei privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, vizate de şeful compartimentului de specialitate, se înainteazã, spre aprobare, conducãtorului unitãţii fiscale.
5. Decizia privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã se comunicã persoanei impozabile, în conformitate cu prevederile <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
6. La depunerea unui decont de taxã pe valoarea adãugatã cu sume pozitive, precum şi dacã din analiza evidenţelor fiscale sau în urma inspecţiei fiscale efectuate se constatã cã persoana impozabilã nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la lit. A pct. 1.3., organul fiscal dispune, prin decizie, încetarea aplicãrii regimului special.
C. Fluxul de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare depuse de contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi de persoanele impozabile pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B
1. Compartimentul de analizã de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, înregistreazã deconturile într-o evidenţã, care se conduce informatizat, organizatã potrivit anexei nr. 3 la prezenta metodologie.
2. Dupã înregistrarea în evidenţã, deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare sunt supuse analizei, în vederea soluţionãrii, în ordinea cronologicã a înregistrãrii lor la organul fiscal.
3.1. Deconturile se verificã din punctul de vedere al corectitudinii completãrii urmãrindu-se şi corelarea soldului sumei negative solicitate la rambursare cu suma înregistratã în evidenţele fiscale.
3.2. Dacã se constatã erori materiale, compartimentul de specialitate notificã contribuabilul pentru corectarea erorilor materiale şi aplicã procedura specialã în domeniu.
3.3. Termenul legal de soluţionare a solicitãrii de rambursare se prelungeşte cu perioada de timp cuprinsã între data emiterii notificãrii şi data emiterii Deciziei de corectare a erorilor materiale, potrivit <>art. 68^1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4. Deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se încadreazã în categoria de risc fiscal mare, dacã este îndeplinitã oricare dintre urmãtoarele condiţii:
a) contribuabilul respectiv are fapte înscrise în cazierul fiscal;
b) deconturile depuse de contribuabili conţin neconcordanţe care nu pot fi îndreptate conform procedurii de corectare a erorilor materiale;
c) pentru contribuabilul respectiv a fost deschisã procedura de insolvenţã;
d) pentru contribuabilul respectiv, organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penalã sesizãri în legãturã cu constatãrile efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunii şi pentru care a fost începutã urmãrirea penalã;
e) pentru contribuabilul respectiv au fost primite, din partea organelor de cercetare penalã, solicitãri de efectuare a inspecţiei fiscale.
5. În cazul contribuabililor mijlocii, deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se încadreazã în categoria de risc fiscal mare şi dacã persoana impozabilã:
a) nu a depus, în ultimele 12 luni, toate declaraţiile fiscale;
b) nu a depus situaţiile financiare cu termen de depunere în ultimele 12 luni;
c) au ca obiect principal de activitate sau îşi desfãşoarã efectiv activitatea în domeniile prevãzute la cap. II «Procedura de soluţionare a solicitãrilor de rambursare» lit. B1 «Stabilirea Standardului Individual Negativ (SIN)», subpunctul 6.1.
6.1. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluţionãrii deconturilor cu sume negative de TVA depuse de contribuabilii mari sau de persoanele impozabile, pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B din prezentul capitol, se consemneazã în Referatul privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depus de marii contribuabili/de persoanele impozabile care desfãşoarã activitãţi de export, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 10 la prezenta metodologie.
6.2. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluţionãrii deconturilor cu sume negative de TVA depuse de contribuabilii mijlocii se consemneazã în Referatul privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depus de contribuabilii mijlocii, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 11 la prezenta metodologie.
7. Informaţiile prevãzute la pct. 4 vor fi transmise, la solicitarea compartimentului de specialitate, în termen de douã zile, de cãtre:
- compartimentul cu atribuţii în domeniul gestionãrii cazierului fiscal, pentru situaţia prevãzutã la lit. a);
- compartimentul cu atribuţii de colectare, pentru situaţia prevãzutã la lit. c);
- compartimentele cu atribuţii de control ale Ministerului Economiei şi Finanţelor: inspecţie fiscalã şi Garda financiarã, pentru situaţiile prevãzute la lit. d) şi e).
Informaţiile se transmit compartimentului de specialitate, de îndatã ce compartimentele responsabile le deţin.
8. Informaţiile prevãzute la pct. 5 vor fi transmise, la solicitarea compartimentului de specialitate, în termen de douã zile, de cãtre:
- compartimentul cu atribuţii de colectare, pentru situaţia prevãzutã la lit. a);
- compartimentul cu atribuţii în domeniul gestionãrii declaraţiilor fiscale, pentru situaţiile prevãzute la lit. b) şi c).
9.1. Dacã decontul supus analizei se încadreazã în una dintre situaţiile prevãzute la pct. 4 şi, dupã caz, pct. 5, se soluţioneazã cu inspecţie fiscalã anticipatã.
9.2. Rambursarea cu inspecţie fiscalã anticipatã se soluţioneazã potrivit prevederilor cap. 2 lit. C «Fluxul operaţiunilor în cazul deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare soluţionate cu inspecţie fiscalã anticipatã».
10.1. Dacã decontul supus analizei nu se încadreazã în condiţiile prevãzute la pct. 4 şi, dupã caz, pct. 5, se considerã cu risc fiscal mic, se soluţioneazã cu inspecţie fiscalã ulterioarã şi se emite decizie de rambursare.
10.2. Decizia de rambursare emisã pentru deconturile cu risc fiscal mic este decizie sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit <>art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
D. Termenul de efectuare a inspecţiei fiscale ulterioare
1. În cazul contribuabililor mari şi mijlocii, inspecţia fiscalã ulterioarã a rambursãrilor se efectueazã în termen de maximum un an de la aprobare.
2. În cazul persoanelor impozabile pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B din prezentul capitol, inspecţia fiscalã ulterioarã a rambursãrilor se efectueazã în termen de maximum 6 luni de la aprobare."


ANEXA 2
(Anexa nr. 5 la metodologie)



MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ...................
Administraţia Finanţelor Publice .........................
Nr. de înregistrare ........... Data .................

DECIZIE DE RAMBURSARE
a taxei pe valoarea adãugatã

Cãtre: Denumirea/Numele şi prenumele ......................................
Codul de identificare fiscalã .............................................
Domiciliul fiscal: localitatea ......................., str. ..............
nr. ..., bl. ..., ap. ..., et. ...., judeţul/sectorul ................
În baza <>art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul
de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a
Decontului de taxã pe valoarea adãugatã pentru perioada fiscalã ...............,
înregistrat sub nr. ....... din ............... şi a analizei de risc/inspecţiei
fiscale efectuate în perioada ........................, se stabileşte taxa pe
valoarea adãugatã de rambursat, astfel:

TVA solicitatã la rambursare ................ lei
TVA aprobatã la rambursare ................ lei

Suma aprobatã la rambursare urmeazã procedura prevãzutã la art. 111, 112
sau 113, dupã caz, din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã poate fi
contestatã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea
decãderii, la organul fiscal competent potrivit art. 179 alin. (1) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Aprobat, Verificat, Întocmit,
Funcţia ................. Funcţia ................. Funcţia .................
Numele şi prenumele ..... Numele şi prenumele ..... Numele şi prenumele .....
Data .................... Data .................... Data ....................
Semnãtura ............... Semnãtura ................ Semnãtura ...............

Cod MFP: 14.13.02.02




ANEXA 3
(Anexa nr. 10 la metodologie)



MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
Nr. ............/......................

Avizat, Aprobat,
Şeful compartimentului de specialitate, Conducãtorul unitãţii fiscale,

REFERAT
privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare
depus de marii contribuabili/de persoanele
impozabile care desfãşoarã activitãţi de export
nr. ......... din .................
aferent perioadei ...............................

A. Datele de identificare a persoanei impozabile
Denumirea .................................................................
Codul de înregistrare în scopuri de TVA ...................................
Domiciliul fiscal .........................................................
...............................................................................
B. Analiza documentarã
1. fapte înscrise în cazierul fiscal []
2. Decontul conţine neconcordanţe care nu pot fi îndreptate conform
procedurii de corectare a erorilor materiale. []
Motivaţie..................................................................
...............................................................................
3. A fost deschisã procedura de insolvenţã. []
Motivaţie..................................................................
...............................................................................
4. Organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penalã sesizãri
în legãturã cu constatãrile efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale, care cuprind
fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunii. []
Motivaţie..................................................................
...............................................................................
5. Au fost primite, din partea organelor de cercetare penalã, solicitãri de
efectuare a inspecţiei fiscale. []
Motivaţie..................................................................
...............................................................................
C. Concluzii:
a) Se propune aprobarea solicitãrii de rambursare a TVA. []
b) Se propune transmiterea, spre soluţionare cu inspecţie fiscalã
anticipatã, avându-se în vedere urmãtoarele: []
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................

Întocmit,




ANEXA 4
(Anexa nr. 11 la metodologie)



MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului .............
Administraţia finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii
Nr. .................../......................

Avizat, Aprobat,
Şeful compartimentului de specialitate, Conducãtorul unitãţii fiscale,

REFERAT
privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare
depus de contribuabilii mijlocii
nr. ......... din .................
aferent perioadei ...............................

A. Datele de identificare a persoanei impozabile
Denumirea ..................................................................
Codul de înregistrare în scopuri de TVA ....................................
Domiciliul fiscal ..........................................................
................................................................................
................................................................................
B. Analiza documentarã
1. fapte înscrise în cazierul fiscal ş
2. Decontul conţine neconcordanţe care nu pot fi îndreptate conform
procedurii de corectare a erorilor materiale. []
Motivaţie ..................................................................
................................................................................
3. A fost deschisã procedura de insolvenţã. []
Motivaţie ..................................................................
................................................................................
................................................................................
4. Organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penalã sesizãri
în legãturã cu constatãrile efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale, care cuprind
fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunii. []
Motivaţie ..................................................................
................................................................................
................................................................................
5. Au fost primite, din partea organelor de cercetare penalã, solicitãri de
efectuare a inspecţiei fiscale. []
Motivaţie ..................................................................
................................................................................
6. Are obligaţii fiscale restante faţã de bugetul general consolidat. []
Motivaţie ..................................................................
................................................................................
7. Nu a depus, în ultimele 12 luni, toate declaraţiile fiscale. []
Motivaţie ..................................................................
................................................................................
8. Nu a depus situaţiile financiare cu termen de depunere în ultimele
12 luni. []
Motivaţie ..................................................................
................................................................................
9. Au ca obiect principal de activitate sau îşi desfãşoarã efectiv
activitatea în domeniile prevãzute la cap. II "Procedura de soluţionare a
solicitãrilor de rambursare" lit. B1 "Stabilirea Standardului Individual
Negativ (SIN)", pct. 6.1. []
Motivaţie ..................................................................
................................................................................
................................................................................
C. Concluzii:
a) Se propune aprobarea solicitãrii de rambursare a TVA. []
b) Se propune transmiterea, spre soluţionare cu inspecţie fiscalã
anticipatã, avându-se în vedere urmãtoarele: []
................................................................................
................................................................................
................................................................................

Întocmit,




ANEXA 5
(Anexa nr. 12 la metodologie)



┌───────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ │ Cerere de aplicare a regimului special de rambursare │ │
│ SIGLA │ a taxei pe valoarea adãugatã │ │
│ │ │ │
└───────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│I. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE │
├──────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├──────────────────────────┴─┬─────────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┬───────────────────┼────────┬────┴─┬┴──┴──┴──┴──┼──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┤
│JUDEŢ │ │SECTOR │ │LOCALITATE │ │
├────────┼───────────────────┴────────┴──────┼────┬──────┬┴─────┬─────┬────┬───┤
│STRADA │ │NR. │ │BLOC │ │SC. │ │
├────┬───┼────┬──────┬───────────┬───────────┼────┴───┬──┴──────┴─────┴────┴───┤
│ET. │ │AP. │ │COD POŞTAL │ │TELEFON │ │
├────┴───┴────┼──────┴───────────┴────────┬──┴────┬───┴────────────────────────┤
│FAX │ │E-MAIL │ │
└─────────────┴───────────────────────────┴───────┴────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───┐
│Vã rog a-mi aproba aplicarea regimului special de rambursarea │ │
│taxei pe valoarea adãugatã │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Anexez urmãtoarele documente │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar cã datele │
│ înscrise în acest formular sunt corecte şi complete │
├──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┤
│Numele persoanei care face declaraţia │ │
├──────────────────┬───────────────────────────┴────┬──────────────────────────┤
│Funcţia │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────────┤ Ştampila │
│Semnãtura │ │ │
└──────────────────┴────────────────────────────────┴──────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeazã de personalul organului fiscal │
├───────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├───────────────────┼────────────────┬─────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│Numãr înregistrare │ │ Data înregistrare │ │ │/│ │ │/│ │ │ │ │
├───────────────────┴───────────────┬┴─────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
└───────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘




ANEXA 6
(Anexa nr. 13 la metodologie)



MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice .........................
Administraţia Finanţelor Publice ...............................
Nr. ............./......................

Avizat, Aprobat,
Şeful compartimentului de specialitate, Conducãtorul unitãţii fiscale/
Directorul coordonator,

REFERAT
privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special

A. Datele de identificare a persoanei impozabile
Denumirea .................................................................
Codul de înregistrare în scopuri de TVA ...................................
Domiciliul fiscal .........................................................
...............................................................................

B. Analiza documentarã a Cererii nr. ............/data
Au fost analizate urmãtoarele documente:
...............................................................................

Din analiza documentelor prezentate a rezultat:
...............................................................................

C. Analiza informaţiilor deţinute de organul fiscal
Au fost analizate urmãtoarele informaţii:
1. evidenţa analiticã pe plãtitori []
2. raportul de inspecţie fiscalã []
3. decontul de taxã pe valoarea adãugatã []
1. din analiza evidenţei pe plãtitori, la data de ........................
2. din Raportul de inspecţie fiscalã nr. ............ din ................
3. din Decontul de TVA aferent lunii ..........., anul ..........,
înregistrat la organul fiscal cu nr. .......... din ...................

D. Concluzii:
a) Se propune aprobarea aplicãrii regimului special pentru
rambursarea TVA. []
b) Se propune respingerea cererii, avându-se în vedere urmãtoarele: []
...............................................................................
...............................................................................
c) Se propune anularea aplicãrii regimului special pentru rambursarea TVA,
avându-se în vedere urmãtoarele:
...............................................................................
...............................................................................

Întocmit,




ANEXA 7
(Anexa nr. 14 la metodologie)



MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ...............................
Administraţia Finanţelor Publice .....................................
Str. ............................... nr. ......................
Localitatea ......................... cod poştal .................
Nr. ...................

Aprobat,
Conducãtorul unitãţii fiscale/
Directorul coordonator,

DECIZIE
privind aplicarea regimului special de rambursare
a taxei pe valoarea adãugatã

Cãtre: Denumirea/Numele şi prenumele ......................................
Domiciliul fiscal: localitatea ....................., str. ................
nr. ......, bl. ..., ap. ..., et. ..., judeţul/sectorul ............
Codul de identificare fiscalã .............................................
În baza prevederilor cap. III din Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
967/2005 privind Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de
taxã pe valoarea adãugatã cu opţiune de rambursare, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare, a Cererii nr. ............... din data ..............
şi a Referatului privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului
special nr. ............ din data .................., vã comunicãm:
Se aprobã aplicarea regimului special. []
Nu se aprobã aplicarea regimului special. []
Înceteazã aplicarea regimului special. []
Motivaţia respingerii/încetãrii: .........................................
..............................................................................
..............................................................................
Aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã
aprobatã prin prezenta decizie este valabilã de la data comunicãrii, pe durata
pãstrãrii condiţiilor prevãzute la cap. III din Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 967/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Împotriva prezentului înscris se poate formula contestaţie la organul fiscal
emitent, în conformitate cu prevederile art. 179 alin. (2) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu
modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 30 de zile de la data
comunicãrii, potrivit prevederilor art. 177 din acelaşi act normativ.

Verificat, Întocmit,
Funcţia ........................ Funcţia .........................
Numele şi prenumele ............ Numele şi prenumele .............
Data ........................... Data ............................
Semnãtura ...................... Semnãtura .......................

cod MEF




-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016