Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 101 din 20 octombrie 2017  privind modificarea anexei la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 51/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind cadrul organizat de tranzacţionare pe pieţele centralizate de gaze naturale administrate de Societatea Bursa Română de Mărfuri (Romanian Commodities Exchange) - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 101 din 20 octombrie 2017 privind modificarea anexei la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 51/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind cadrul organizat de tranzacţionare pe pieţele centralizate de gaze naturale administrate de Societatea Bursa Română de Mărfuri (Romanian Commodities Exchange) - S.A.

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 847 din 26 octombrie 2017
    Având în vedere prevederile art. 99 lit. d) şi ale art. 146 alin. (1) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) lit. c) şi ale art. 10 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012,
    preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 51/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind cadrul organizat de tranzacţionare pe pieţele centralizate de gaze naturale administrate de Societatea Bursa Română de Mărfuri (Romanian Commodities Exchange) - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 din 29 iulie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Departamentele de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin, iar Societatea Bursa Română de Mărfuri (Romanian Commodities Exchange) - S.A., în calitate de operator al pieţelor centralizate de gaze naturale, şi participanţii la pieţele centralizate de gaze naturale administrate de Societatea Bursa Română de Mărfuri (Romanian Commodities Exchange) - S.A. vor proceda la ducerea la îndeplinire a acestuia.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,
                    Niculae Havrileţ

    Bucureşti, 20 octombrie 2017.
    Nr. 101.
    ANEXA 1

    REGULAMENT
    privind cadrul organizat de tranzacţionare pe pieţele centralizate de gaze naturale
    administrate de Societatea Bursa Română de Mărfuri (Romanian Commodities Exchange) - S.A.
    CAP. I
    Scop
    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte cadrul organizat pentru tranzacţionarea pe pieţele centralizate de gaze naturale, cu excepţia pieţei de echilibrare, pe termen scurt, mediu şi lung.

    CAP. II
    Domeniul de aplicare
    ART. 2
    Prezentul regulament se aplică producătorilor, titularilor de licenţă de furnizare, titularilor de licenţă de distribuţie şi titularilor de licenţă de transport din sectorul gazelor naturale. Prin excepţie, la tranzacţiile organizate pe pieţele centralizate de gaze naturale pot participa şi clienţii casnici şi noncasnici, însă numai în vederea achiziţionării de gaze naturale.

    CAP. III
    Termeni, definiţii şi abrevieri
    ART. 3
    (1) În înţelesul prezentului regulament, termenii folosiţi au următoarele semnificaţii:
    a) Acord general privind predarea-preluarea gazelor naturale - condiţii generale de contractare asumate de către participanţii la licitaţii, în baza cărora se încheie contracte individuale între părţile în tranzacţie;
    b) activ standard - produs (activ-suport) definit în cadrul sistemului de tranzacţionare al Societăţii Bursa Română de Mărfuri (Romanian Commodities Exchange) - S.A., denumită în continuare BRM, având ca obiect vânzarea-cumpărarea de gaze naturale; tranzacţiile au la bază contractul de vânzare-cumpărare asociat fiecărei proceduri de tranzacţionare avizate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei. Excepţie fac activele tranzacţionate în baza „Procedurii de tranzacţionare pe pieţele centralizate de gaze naturale administrate de Societatea Bursa Română de Mărfuri - S.A. în condiţiile utilizării unei case de clearing în calitate de contraparte centrală“, caz în care tranzacţiile au la bază Acordul general privind predarea-preluarea gazelor naturale asociat acestei proceduri;
    c) activ nonstandard - produs (activ-suport) definit în cadrul sistemului de tranzacţionare al BRM, având ca obiect vânzarea-cumpărarea de gaze naturale pe diferite perioade de timp şi care are la bază contractul de vânzare-cumpărare definit de către participantul iniţiator al ordinului de vânzare/cumpărare;
    d) atribut total/parţial - specificaţie asociată ordinului introdus şi întreţinut de broker, prin care se precizează dacă ordinul poate fi tranzacţionat integral sau se acceptă tranzacţii cu cantităţi mai mici decât cea introdusă/întreţinută în ordin;
    e) autoritate competentă - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE);
    f) broker - persoană fizică aflată în relaţii de muncă cu operatorul economic sau cu o societate de brokeraj, având ca principale atribuţii menţinerea relaţiei cu operatorul pieţei centralizate, introducerea şi întreţinerea ordinelor în timpul şedinţelor de tranzacţionare şi dreptul de a angaja răspunderea operatorului economic pe care îl reprezintă în relaţia cu operatorul pieţei centralizate;
    g) casă de clearing - societate financiară pe care operatorul BRM o va putea desemna să desfăşoare rolul de contraparte centrală pentru tranzacţiile efectuate pe platforma sa electronică;
    h) contraparte centrală - calitatea de vânzător/cumpărător a casei de clearing;
    i) convenţie de participare - acord standard definit de operatorul pieţei centralizate, care se încheie cu participanţii şi este avizat de autoritatea competentă; prevede drepturile şi obligaţiile reciproce ale părţilor;
    j) excepţie de joc - contractul de joc nu produce efecte obligatorii şi deci creditorul (câştigătorul) nu are acţiune în justiţie pentru a-şi reclama câştigul; astfel, debitorul acţionat în justiţie poate opune creditorului lipsa de efecte obligatorii şi de sancţiune a jocului, denumită excepţie de joc, care este o excepţie de ordine publică;
    k) novaţie - o convenţie prin care părţile unui raport juridic obligaţional sting o obligaţie existentă, înlocuind-o cu o nouă obligaţie. Atunci când operatorul pieţelor centralizate apelează la serviciile unei case de clearing, aceasta are rolul de a garanta buna desfăşurare a procesului de decontare între clienţi prin interpunerea între aceştia, precum şi prin sistemul de garanţii aplicat participanţilor la piaţa centralizată. Casa de clearing devine astfel cumpărător pentru clientul care vinde şi vânzător pentru clientul care cumpără;
    l) ofertă de vânzare/cumpărare - ofertă introdusă de către un participant, constând dintr-o pereche preţ-cantitate şi care reprezintă angajamentul ferm al participantului;
    m) participant la piaţa centralizată de gaze naturale - operator economic din sectorul gazelor naturale/client final care se înscrie ca membru afiliat sau este acţionar la BRM şi semnează Convenţia de participare la piaţa centralizată de gaze naturale;
    n) preţ de adjudecare - preţul la care s-a efectuat tranzacţia şi înregistrat în sistemul de tranzacţionare;
    o) preţul cel mai bun - preţul cel mai mic în situaţia ordinelor de vânzare, respectiv preţul cel mai mare în situaţia ordinelor de cumpărare;
    p) raport de tranzacţionare - situaţie emisă de sistemele de tranzacţionare pentru fiecare participant şi/sau pentru casa de clearing, conţinând date complete privind tranzacţiile realizate;
    q) sesiune de tranzacţionare - interval de timp în care se derulează procedura de tranzacţionare dublu competitivă şi în care se pot introduce, modifica sau anula oferte şi încheia tranzacţii dacă sunt îndeplinite condiţiile de corelare a ofertelor de vânzare cu cele de cumpărare;
    r) sisteme de tranzacţionare - sisteme informatice deţinute şi administrate de BRM în scopul realizării tranzacţiilor;
    s) şedinţa de tranzacţionare - interval de timp în care se derulează procesul de tranzacţionare şi în care se pot introduce, modifica sau anula oferte şi încheia tranzacţii dacă sunt îndeplinite condiţiile de corelare a ofertelor de vânzare cu cele de cumpărare;
    t) tranzacţionare „Total unitrade“ - specificaţia asociată ordinului introdus şi întreţinut de broker, prin care se specifică faptul că tranzacţionarea întregii cantităţi se face printr-o singură tranzacţie;
    u) tranzacţionare „Total multitrade“ - specificaţia asociată ordinului introdus şi întreţinut de broker, prin care se specifică faptul că tranzacţionarea întregii cantităţi este obligatorie şi se poate face prin două sau mai multe tranzacţii;
    v) „Whitelist“ - opţiune în sistemul de tranzacţionare pusă la dispoziţia participantului, prin care se permit acestuia selectarea şi întreţinerea unui grup cu care se acceptă tranzacţionarea.

    (2) Ceilalţi termeni utilizaţi în prezentul regulament au semnificaţia prevăzută prin legislaţia în vigoare.

    CAP. IV
    Produse destinate tranzacţionării
    ART. 4
    Produsele care pot fi tranzacţionate pe pieţele centralizate de gaze naturale administrate de BRM sunt:
    a) gaze naturale cu perioade standard de livrare de: o zi, o săptămână, o lună, un trimestru, următoarele 4 luni, următoarele 5 luni, semestru, 6 luni sezon cald (aprilie-octombrie), 6 luni sezon rece (octombrie-aprilie), un an calendaristic/multiplu de an calendaristic şi an gazier;
    b) gaze naturale cu alte perioade de livrare.


    ART. 5
    Produsul pentru perioada de o zi se tranzacţionează numai prin active standard, iar cele cu o perioadă de livrare mai mare de o zi se pot tranzacţiona atât prin active standard, cât şi prin active nonstandard.

    CAP. V
    Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor/sesiunilor de tranzacţionare
    ART. 6
    Tranzacţiile efectuate în conformitate cu prevederile prezentului regulament sunt considerate pentru participanţi acte de comerţ şi dau naştere unor obligaţii valide şi valabile pe întreaga durată, de la încheierea tranzacţiei până la stingerea tuturor obligaţiilor contractuale, cărora nu li se poate opune excepţia de joc.

    ART. 7
    Înscrierea, suspendarea sau revocarea participanţilor la pieţele centralizate, depunerea ofertelor şi organizarea şedinţelor de tranzacţionare se desfăşoară în conformitate cu procedurile operaţionale specifice, elaborate de operatorul pieţelor centralizate şi avizate de autoritatea competentă.

    ART. 8
    Operatorul pieţelor centralizate asigură tranzacţionarea prin negociere continuă pe platforma electronică de tranzacţionare (on-line) şi prin organizarea de şedinţe de tranzacţionare cu prezenţă fizică.

    ART. 9
    Pentru activele definite pe baza ordinelor iniţiatoare se pot organiza şedinţe de tranzacţionare electronice sau cu prezenţă fizică.

    ART. 10
    Şedinţele/sesiunile de tranzacţionare sunt programate de operatorul pieţelor centralizate. Programul şedinţelor/sesiunilor de tranzacţionare este public pe site-ul specializat al operatorului pieţelor centralizate.

    ART. 11
    Şedinţele/sesiunile de tranzacţionare sunt coordonate şi supravegheate de un coordonator de şedinţă, care are următoarele atribuţii:
    a) să deschidă şi să închidă şedinţele de tranzacţionare;
    b) să asigure desfăşurarea în bune condiţii a şedinţelor/sesiunilor de tranzacţionare;
    c) să întrerupă, dacă este cazul, şedinţele/sesiunile de tranzacţionare, cu avizul preşedintelui-director general. Situaţiile în care se pot întrerupe şedinţele/sesiunile de tranzacţionare de către coordonatorul de şedinţă pot fi determinate de disfuncţionalităţi tehnice sau de alte cauze asemănătoare;
    d) să interzică accesul la platformele de tranzacţionare al brokerilor care au fost suspendaţi ori care au pierdut dreptul de a tranzacţiona;
    e) să editeze raportul de tranzacţionare;
    f) să facă publice rezultatele şedinţei/sesiunii de tranzacţionare pe site-urile BRM, în conformitate cu art. 35.


    ART. 12
    Pentru procedura electronică de tranzacţionare în care brokerii au posibilitatea întreţinerii perioadei de livrare, atribuţiile operatorului pieţelor centralizate sunt:
    a) să întrerupă, dacă este cazul, sesiunile de tranzacţionare, cu avizul preşedintelui - director general, cu notificarea părţilor şi precizarea motivului întreruperii;
    b) să interzică participarea la tranzacţionare a participanţilor care au fost suspendaţi ori care au pierdut dreptul de a tranzacţiona.


    ART. 13
    Şedinţa de tranzacţionare desfăşurată pe baza unui ordin iniţiator cuprinde 3 etape:
    a) deschiderea şedinţei;
    b) sesiunea de tranzacţionare;
    c) închiderea şedinţei.


    ART. 14
    În situaţia tranzacţionării de active definite pe baza unui ordin iniţiator, începând cu momentul publicării ordinului, operatorii economici interesaţi în participarea la şedinţa de tranzacţionare pot solicita clarificări participantului iniţiator al ordinului, prin intermediul operatorului pieţelor centralizate. Răspunsurile la clarificări vor fi publicate alături de celelalte documente asociate ordinului iniţiator.

    ART. 15
    În conţinutul răspunsului la clarificări nu va fi menţionată identitatea participantului care a solicitat clarificările.

    ART. 16
    Participantul care a transmis ordinul iniţiator trebuie să răspundă clarificărilor cu cel puţin două zile lucrătoare înainte de data la care a fost programată şedinţa de tranzacţionare.

    ART. 17
    În urma solicitărilor de clarificare, participantul care a transmis operatorului pieţelor centralizate ordinul iniţiator are următoarele posibilităţi:
    a) să modifice documentele asociate ordinului iniţiator;
    b) să decidă decalarea datei şi orei de desfăşurare a şedinţei de tranzacţionare după consultarea operatorului pieţei.


    CAP. VI
    Tranzacţionarea ordinelor. Reguli de tranzacţionare
    ART. 18
    În situaţia tranzacţionării unui activ definit pe baza unui ordin iniţiator, pe sensul ordinului iniţiator sunt permise introducerea şi întreţinerea unui singur ordin de către brokerul care a transmis operatorului pieţelor centralizate ordinul iniţiator.

    ART. 19
    Tranzacţionarea ordinelor se face cu respectarea atributului de „Total/Parţial“ asociat ordinului, astfel:
    a) dacă este îndeplinită condiţia de preţ, se efectuează tranzacţie dacă ordinul cu cantitatea cea mai mare are atributul „Parţial“;
    b) dacă cele două ordine pentru care este îndeplinită condiţia de preţ au aceeaşi cantitate, indiferent de atributul „Total/Parţial“ asociată ordinelor, se efectuează tranzacţie.


    ART. 20
    În situaţia în care condiţia de preţ este îndeplinită de două sau mai multe ordine, tranzacţionarea se face începând cu ordinul cu preţul cel mai bun, sub rezerva respectării atributului de „Total/Parţial“.

    ART. 21
    În situaţia procedurii electronice de tranzacţionare în care brokerii au dreptul de a întreţine perioada de livrare, ordinele de cumpărare au implicit asociat atributul „Total unitrade“, iar ordinele de vânzare pot avea atributul „Total unitrade“ sau „Total multitrade“, după caz.

    CAP. VII
    Garanţii
    ART. 22
    Pentru a putea tranzacţiona, un participant trebuie să constituie o garanţie de participare în favoarea operatorului pieţelor centralizate, în cuantumul stabilit de acesta în procedurile specifice de tranzacţionare.

    ART. 23
    În situaţia în care participantul nu este parte în tranzacţie, garanţia i se restituie în cel mult 3 zile lucrătoare, pe baza unei cereri în care se menţionează contul şi banca în care se face restituirea.

    ART. 24
    În situaţia în care participantul este parte într-o tranzacţie, dar cu o cantitate mai mică decât cea pentru care a depus garanţie, menţiunea de la art. 23 se aplică pentru partea din garanţie asociată cantităţii netranzacţionate.

    ART. 25
    În situaţia în care participantul este parte într-o tranzacţie, garanţia este blocată de operatorul pieţelor centralizate până la semnarea contractului de vânzare-cumpărare. În această perioadă, garanţia blocată nu poate fi folosită în scopul participării la o altă şedinţă de tranzacţionare în cadrul pieţei centralizate de gaze naturale.

    ART. 26
    (1) Operatorul pieţelor centralizate va executa garanţia participantului, în condiţiile în care acesta din urmă, deşi a efectuat o tranzacţie, nu semnează contractul de vânzare-cumpărare.
    (2) În situaţia în care participantul transmite operatorului pieţelor centralizate un ordin iniţiator, iar brokerul său nu participă la şedinţa de tranzacţionare programată, de mai mult de 3 ori în decursul unui an, BRM poate aplica penalizări, în limita garanţiei depuse de participant, cu avizul consiliului de administraţie.

    ART. 27
    (1) Operatorul pieţelor centralizate va executa garanţia ambilor participanţi - parte în contract în situaţia în care în contractul de vânzare-cumpărare semnat, nu sunt consemnate aceleaşi elemente din oferta tranzacţionată, respectiv aceeaşi cantitate cu cea tranzacţionată, acelaşi preţ cu cel al tranzacţiei sau aceeaşi perioadă de livrare cu cea care a făcut obiectul tranzacţionării.
    (2) Operatorul pieţelor centralizate va notifica ANRE cu privire la participanţii care, în contractul de vânzare-cumpărare semnat, nu consemnează aceleaşi elemente din oferta tranzacţionată.

    ART. 28
    Garanţia executată de operatorul pieţelor centralizate se va vira astfel:
    a) părţii prejudiciate prin nesemnarea contractului de către cealaltă parte;
    b) părţii/părţilor declarate câştigătoare - în situaţia în care participantul care a transmis ordinul iniţiator nu semnează contractul de vânzare-cumpărare;
    c) tuturor participanţilor la şedinţa de tranzacţionare, proporţional cu cantitatea din ordinul acestora - în situaţiile specificate la art. 26 alin. (1) şi la art. 27.


    ART. 29
    În situaţia procedurii electronice de tranzacţionare, în care brokerii au dreptul de a întreţine perioada de livrare poate fi folosită opţiunea de „Whitelist“, descrisă în procedura de tranzacţionare, situaţie în care operatorii economici nu trebuie să constituie garanţii de participare.

    CAP. VIII
    Utilizarea serviciilor unei contrapărţi centrale
    ART. 30
    Atunci când operatorul pieţelor centralizate apelează la serviciile unei case de clearing, aceasta din urmă are rolul de a garanta buna desfăşurare a procesului de decontare între clienţi prin interpunerea între aceştia, precum şi prin sistemul de garanţii aplicat participanţilor la piaţa centralizată. Casa de clearing devine astfel cumpărător pentru participantul la pieţele centralizate care vinde şi vânzător pentru participantul la pieţele centralizate care cumpără. Acest proces este denumit „novaţie“ şi se caracterizează prin următoarele particularităţi:
    a) pot participa toţi operatorii economici care se califică pentru a fi membri ai casei de clearing, conform criteriilor impuse de aceasta;
    b) sistemul de garantare va fi cel prevăzut în regulamentele casei de clearing, care vor fi publicate pe site-ul casei de clearing şi pe site-ul BRM;
    c) vor putea fi tranzacţionate doar active standard, ale căror specificaţii sunt stabilite în procedurile de tranzacţionare;
    d) programul şi orarul platformei de tranzacţionare vor ţine seama de zilele bancare şi de programul de funcţionare al operatorului pieţelor centralizate şi al casei de clearing;
    e) procedura de tranzacţionare folosită va fi procedura dublu competitivă specificată în „Procedura de tranzacţionare pe pieţele centralizate de gaze naturale administrate de Societatea Bursa Română de Mărfuri - S.A. în condiţiile utilizării unei case de clearing în calitate de contraparte centrală“;
    f) tranzacţiile realizate în cadrul sistemului informatic al operatorului pieţelor centralizate vor fi transmise spre validare către sistemul informatic al casei de clearing, tranzacţiile fiind considerate încheiate numai după confirmarea finală a casei de clearing.


    CAP. IX
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 31
    Participarea la pieţele centralizate de gaze naturale administrate de BRM este voluntară.

    ART. 32
    Un participant se poate retrage din proprie iniţiativă de la participarea pe piaţa centralizată de gaze naturale administrată de BRM în baza unei înştiinţări scrise.

    ART. 33
    BRM poate suspenda sau poate exclude un operator economic de la participarea la piaţa centralizată în situaţia în care acesta nu respectă prevederile prezentului regulament, ale convenţiei de participare sau ale procedurilor avizate de ANRE.

    ART. 34
    (1) În situaţia programării unei şedinţe de tranzacţionare pe baza unui ordin iniţiator, operatorul pieţelor centralizate va publica pe site-ul său specializat: ordinul iniţiator, documentele asociate ordinului iniţiator şi orice alte informaţii considerate necesare.
    (2) În cazul tranzacţionării activelor nonstandard prin procedura simplu competitivă, operatorul pieţelor centralizate va publica lista participanţilor la şedinţa de tranzacţionare numai dacă aceasta cuprinde cel puţin 3 participanţi.
    (3) În cazul tranzacţionării activelor standard prin procedura dublu competitivă, operatorul pieţelor centralizate va publica lista participanţilor la sesiunea de tranzacţionare numai dacă aceasta cuprinde cel puţin 3 participanţi.

    ART. 35
    Operatorul pieţelor centralizate va publica pe siteurile sale specializate, până la ora 18,00, următoarele informaţii aferente tranzacţiilor încheiate în ultimele 24 de ore:
    a) rezultatele şedinţelor de tranzacţionare simplu competitive, precizând, pentru fiecare tranzacţie încheiată, următoarele elemente: modalitatea de tranzacţionare, tipul de produs tranzacţionat, preţul de pornire, preţul de adjudecare, cantitatea contractată şi perioada de livrare;
    b) rezultatele sesiunilor de tranzacţionare dublu competitive, pentru fiecare activ standard în parte, precizând următoarele elemente: denumirea produsului, denumirea activului, cea mai bună ofertă de cumpărare, cea mai bună ofertă de vânzare, preţul de atribuire, cantitate tranzacţionată. Totodată, se vor publica, la sfârşitul fiecărei zile, preţul mediu ponderat şi cantitatea totală tranzacţionată aferente fiecărui produs standard.


    ART. 36
    Datele şi informaţiile prevăzute la art. 34 şi 35 vor fi publice pe o perioadă de minimum 2 (doi) ani.

    ART. 37
    Operatorul pieţelor centralizate va face publice pe site-ul său: tarifele şi comisioanele practicate, prezentul regulament, precum şi toate procedurile asociate activităţii de administrare a pieţelor centralizate de gaze naturale avizate de ANRE.

    ART. 38
    Orice modificări aduse procedurilor de tranzacţionare de către operatorul pieţelor centralizate vor intra în vigoare numai după obţinerea avizului autorităţii competente.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016