Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.992 din 14 iunie 2023  pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, autorizarea, dotarea, funcţionarea  şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum şi pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.992 din 14 iunie 2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, autorizarea, dotarea, funcţionarea şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum şi pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 574 din 26 iunie 2023
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de asistenţă medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii nr. AR 10.542 din 14.06.2023,
    având în vedere prevederile art. 1 alin. (3) şi (7), art. 11 alin. (3), art. 12 alin. (1) şi art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Normele metodologice privind înfiinţarea, funcţionarea şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, prevăzute în anexa nr. 1.

    ART. 2
    (1) Se aprobă condiţiile de autorizare sanitară şi de dotare minimă obligatorie a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Autorizaţiile sanitare de funcţionare pentru cabinetele de liberă practică conexe actului medical emise în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, îşi menţin valabilitatea până la modificarea condiţiilor care au stat la baza emiterii acestora, dar nu mai mult de 3 ani.

    ART. 3
    Se aprobă lista documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul autorizat de Ministerul Sănătăţii, altul decât medicii şi asistenţii medicali, să exercite în mod independent servicii publice conexe actului medical, prevăzută în anexa nr. 3.

    ART. 4
    Se aprobă modelul autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical, prevăzut în anexa nr. 4.

    ART. 5
    Se aprobă modelul cererii pentru solicitarea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, prevăzut în anexa nr. 5.

    ART. 6
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 7
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, precum şi direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

    ART. 8
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă:
    a) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 646/2019 privind aprobarea documentaţiei pentru înfiinţarea şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 358 din 8 mai 2019, cu completările ulterioare;
    b) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 979/2004 privind eliberarea autorizaţiei de liberă practică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 11 august 2004;
    c) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 527/1999 pentru stabilirea activităţilor conexe serviciilor medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 383 din 12 august 1999, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) Poziţia 3250, Fabricarea de dispozitive, aparate şi instrumente medicale stomatologice, din anexa nr. 2, Lista activităţilor care se autorizează în baza declaraţiei pe propria răspundere (coduri CAEN), la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 1 septembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila

    Bucureşti, 14 iunie 2023.
    Nr. 1.992.
    ANEXA 1

    NORME METODOLOGICE

    ANEXA 2

    CONDIŢII

    ANEXA 3

    LISTA

    ANEXA 4

    Modelul autorizaţiilor de liberă practică pentru
    personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical
    A. BIOCHIMIST, BIOLOG ŞI CHIMIST ÎN SISTEMUL SANITAR DIN ROMÂNIA (a se vedea imaginea asociată)
    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ................
    Nr. ................ data ................
    AUTORIZAŢIE DE LIBERĂ PRACTICĂ
    Nr. ................
    Ministerul Sănătăţii autorizează pe domnul/doamna ......................................, CNP ....................., absolvent/absolventă a ....................., promoţia .............., seria şi nr. documentului de studii .................., specialitatea absolvită .........................., profesia solicitantului ...................................., să practice profesia/activitatea de ......................... ........... în unităţi autorizate de Ministerul Sănătăţii, conform pregătirii profesionale, în conformitate cu Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România, cu modificările ulterioare.
    Activităţile autorizate se pot desfăşura cu îndeplinirea condiţiilor de spaţiu şi dotare minimă, conform Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 1.301/2007 pentru aprobarea Normelor privind funcţionarea laboratoarelor de analize medicale, cu modificările şi completările ulterioare.
    Orice dispozitiv medical utilizat la desfăşurarea activităţilor autorizate trebuie avizat de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Director executiv,
    Prezenta autorizaţie se avizează anual.

    B. OPTICIAN-OPTOMETRIST/TEHNICIAN DE PROTEZE ŞI ORTEZE/TEHNICIAN DE PROTEZE AUDITIVE/AUDIOLOG/TERAPEUT VOCAL (după caz)/FIZICIAN MEDICAL/SOCIOLOG MEDICAL (a se vedea imaginea asociată)
    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ................
    Nr. ................ data ................
     AUTORIZAŢIE DE LIBERĂ PRACTICĂ
    Nr. ................
    Ministerul Sănătăţii autorizează pe domnul/doamna .............................., CNP ................., absolvent/absolventă a .........................., promoţia ................, seria şi nr. documentului de studii ...................., specialitatea absolvită .........................., profesia solicitantului ....................................., să practice profesia/activitatea de ......................... în unităţi autorizate de Ministerul Sănătăţii, conform pregătirii profesionale, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
    Orice dispozitiv medical utilizat la desfăşurarea activităţilor autorizate trebuie avizat de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Director executiv,
    Prezenta autorizaţie se avizează anual.


    ANEXA 5

    Modelul cererii pentru solicitarea autorizaţiei
    de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical
    A. Modelul de cerere pentru: biolog, biochimist, chimist în sistemul sanitar
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ............................, născut(ă) la data de ..................., CNP ........................, cu domiciliul stabil în localitatea ........................., str. ....................... nr. ....., bl. ....., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ............., tel. ........................, absolvent(ă) al/a .........................., cu diploma ............. seria ........ nr. ....................., membru(ă) ................................, având specialitatea ....................................., confirmat(ă) specialist/principal prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. ........../.........., angajat(ă)/pensionar(ă) la .................. de la data de .................., vă rog a-mi elibera autorizaţia de liberă practică în specialitatea ........................... .
    Anexez următoarele acte:
    - document de studii eliberat de o instituţie de învăţământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licenţă sau adeverinţă de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;
    – certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
    – certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, în termen, care include viza medicului psihiatru şi viza medicului de medicina muncii, în original;
    – act de identitate, în copie certificată cu originalul, în termen;
    – dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
    – avizul Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor din Sistemul Sanitar din România;
    – adeverinţă de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.

    Data .......................
    Semnătura ....................

    B. Modelul de cerere pentru optician-optometrist
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ........................, născut(ă) la data de ............., CNP ..................., cu domiciliul stabil în localitatea ....................., str. ................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul .................., tel. .................., absolvent(ă) al/a ......................., cu diploma ....................., având specialitatea ........................................., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ........./........., perioada ............., cu un nr. total de ore de pregătire ................., angajat(ă) la ..........................., vă rog a-mi elibera autorizaţia de liberă practică în specialitatea ................... .
    Anexez următoarele acte:
    - document de studii eliberat de o instituţie de învăţământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licenţă sau adeverinţă de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;
    – certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
    – certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi viza medicului de medicina muncii, în original;
    – copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;
    – dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
    – adeverinţă de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.

    Data ......................
    Semnătura ...................

    C. Modelul de cerere pentru tehnician protezare şi ortezare
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ......................, născut(ă) la data de ................, CNP ..............., cu domiciliul stabil în localitatea ......................., str. ...................... nr. ......, bl. ......, sc. ....., et. ....., ap. ...., sectorul/judeţul ..............., tel. ......................, absolvent(ă) al/a ........................, cu diploma ....................., având specialitatea ................,
    Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ......../........, perioada ...................., cu un nr. total de ore de pregătire ................., angajat(ă) la ................................, vă rog a-mi elibera autorizaţia de liberă practică în specialitatea ....................................... .
    Anexez următoarele acte:
    - document de studii eliberat de o instituţie de învăţământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licenţă sau adeverinţă de absolvire a studiilor superioare de inginer/bioinginer protezist ortezist), în copie certificată cu originalul;
    – certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
    – certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi viza medicului de medicina muncii, în original;
    – copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;
    – dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
    – dovada obţinerii în ultimii 3 ani a cel puţin unui certificat de competenţă în protezare ortopedică/certificat de perfecţionare în protezare ortopedică, cu excepţia personalului care a absolvit o unitate de învăţământ superior medical în ultimii 3 ani;
    – adeverinţă de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.

    Data .....................
    Semnătura .................

    D. Modelul de cerere pentru tehnician protezare auditivă/audiolog/terapeut vocal (după caz)
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ......................, născut(ă) la data de ..............., CNP ................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................, str. .......................... nr. ....., bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul/judeţul .............., tel. .........................., absolvent(ă) al/a ...................................., cu diploma ....................., având specialitatea .............................., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ......../........, perioada ......................., cu un nr. total de ore de pregătire .................., angajat(ă) la ................................, vă rog a-mi elibera autorizaţia de liberă practică în specialitatea ................... .
    Anexez următoarele acte:
    - document de studii eliberat de o instituţie de învăţământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licenţă sau adeverinţă de absolvire a studiilor superioare/colegiale de inginer/bioinginer/audiolog/protezist/pedagogie muzicală, canto), în copie certificată cu originalul;
    – certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
    – certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi viza medicului de medicina muncii, în original;
    – copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;
    – dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
    – dovada obţinerii în ultimii 3 ani a cel puţin unui certificat de competenţă în protezare auditivă/certificat de perfecţionare în protezare auditivă, cu excepţia persoanelor care au absolvit o unitate de învăţământ superior în domeniul ingineriei medicale în ultimii 3 ani;
    – adeverinţă de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.


    E. Modelul de cerere pentru fizician medical/sociolog medical
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ......................., născut(ă) la data de .............., CNP ...................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................, str. ........................ nr. ......, bl. ...., sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul/judeţul ............, tel. .................., absolvent(ă) al/a ................, cu diploma .................., având specialitatea ...................................., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ......../......, perioada ..................., cu un nr. total de ore de pregătire ..............., angajat(ă) la ....................., vă rog a-mi elibera autorizaţia de liberă practică în specialitatea ................... .
    Anexez următoarele acte:
    - document de studii eliberat de o instituţie de învăţământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licenţă sau adeverinţă de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;
    – certificat de cazier judiciar, în original, în termen;
    – certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi viza medicului de medicina muncii, în original;
    – copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;
    – dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;
    – dovada obţinerii în ultimii 3 ani a cel puţin unui certificat de competenţă în profesie/certificat de perfecţionare, cu excepţia persoanelor care au absolvit o unitate de învăţământ superior de profil în ultimii 3 ani;
    – adeverinţă de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016