Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.978 din 7 mai 2024  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, al ministrului finanţelor, al ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 374/332/617/788/2024 privind aprobarea termenelor şi formatului de transmitere a situaţiilor centralizatoare, precum şi alte aspecte legate de modalitatea de comunicare între autorităţile implicate pentru asigurarea sprijinului material conform mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.978 din 7 mai 2024 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, al ministrului finanţelor, al ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 374/332/617/788/2024 privind aprobarea termenelor şi formatului de transmitere a situaţiilor centralizatoare, precum şi alte aspecte legate de modalitatea de comunicare între autorităţile implicate pentru asigurarea sprijinului material conform mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024

EMITENT: Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 710 din 22 iulie 2024
    În temeiul art. 5 alin. (2) din mecanismul de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea şi frecvenţa măsurilor de sprijin, precum şi instituţiile responsabile, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024,
    precum şi al:
    - art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, ministrul finanţelor, ministrul muncii şi solidarităţii sociale şi ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei emit prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, al ministrului finanţelor, al ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 374/332/617/788/2024 privind aprobarea termenelor şi formatului de transmitere a situaţiilor centralizatoare, precum şi alte aspecte legate de modalitatea de comunicare între autorităţile implicate pentru asigurarea sprijinului material conform mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 127 din 14 februarie 2024, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. După articolul 3 se introduc două noi articole, articolele 3^1 şi 3^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 3^1
    (1) Situaţiile centralizatoare pentru beneficiarii finali, prevăzute la art. 5 alin. (1) din mecanism, se întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin şi se transmit Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale de către entităţile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea acestuia, după cum urmează:
    a) unitatea administraţiei publice întocmeşte lista beneficiarilor eligibili aflaţi în evidenţele sale până la sfârşitul lunii anterioare şi o transmite la agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială/Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti până la data de 5 a lunii în curs;
    b) agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială/Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti centralizează situaţiile primite la nivel de judeţ şi le transmite în două zile de la primirea lor către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială;
    c) Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială centralizează la nivel naţional listele cu destinatarii finali pe judeţe şi le transmite Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
    (2) Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale transmite Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în format electronic, până la data de 10 a lunii în curs, listele cu destinatarii finali aflaţi în evidenţă la sfârşitul lunii anterioare celei pentru care se acordă sprijinul material prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. b) din mecanism. Situaţiile centralizatoare cu destinatarii finali sunt transmise şi unităţilor administraţiei publice în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa aceştia, de către entităţile aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
    (3) Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, constituie la nivelul fiecărei agenţii judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială/Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti grupuri de lucru cu atribuţii de întocmire şi centralizare a documentelor privind destinatarii finali.
    (4) La nivelul fiecărei unităţi a administraţiei publice se constituie prin act administrativ un grup de lucru, cu atribuţii de recepţie cantitativă şi calitativă de la furnizor a pachetelor cu produse alimentare, de întocmire a documentelor privind recepţia, sinteza de rulare şi listele cu semnăturile de primire ale destinatarilor finali.
    (5) Lista cu datele de contact ale persoanelor care alcătuiesc grupul de lucru pentru fiecare unitate a administraţiei publice va fi comunicată de către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, precum şi către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
    (6) Furnizorul de pachete cu produse alimentare asigură livrarea către unităţile administraţiei publice în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa destinatarii finali, conform listelor comunicate de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de beneficiar.
    (7) Distribuţia pachetelor cu produse alimentare către beneficiarii finali este făcută prin intermediul unităţilor administraţiei publice în baza listelor întocmite şi comunicate de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, în termen de 15 zile de la recepţionarea pachetelor.
    (8) Pachetele cu produse alimentare se ridică personal de către destinatarii finali de la unităţile administraţiei publice în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa, pe baza actului de identitate, a numărului unic de identificare desemnat persoanelor fără cod numeric personal şi fără adăpost sau a documentului eliberat de serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor, după verificarea identităţii, a persoanei pe listă şi semnarea de primire a pachetului cu produse alimentare.
    (9) Pentru destinatarii finali nedeplasabili, unităţile administraţiei publice în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa au obligaţia de a asigura serviciul de livrare a pachetului cu produse alimentare la domiciliul sau reşedinţa acestora.
    (10) Unităţile administraţiei publice transmit documentele întocmite la nivelul acestora către agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială/Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti, în maximum 10 zile de la data finalizării distribuirii pachetelor cu produse alimentare.
    (11) Pentru a facilita gestionarea şi centralizarea documentelor întocmite pentru distribuirea pachetelor cu produse alimentare la nivel naţional, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene încheie un acord de cooperare cu Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.
    (12) Pentru demararea procedurii de achiziţie a produselor din pachetul cu produse alimentare, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale transmite Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene o situaţie generală cu beneficiarii sprijinului material prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. b) din mecanism.
    ART. 3^2
    (1) Livrarea pachetelor cu produse alimentare se face la locaţia stabilită de unităţile administraţiei publice şi comunicată către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale prin situaţiile centralizatoare cu destinatarii finali, care sunt transmise şi autorităţilor administraţiei publice locale în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa aceştia, în vederea distribuirii.
    (2) Locurile de depozitare a pachetelor cu produse alimentare până la distribuirea acestora trebuie să aibă prevăzute căi de acces facil şi să asigure condiţii optime de păstrare, manipulare şi pază.
    (3) Graficul de livrări pentru fiecare tranşă de livrare este comunicat de furnizor către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi către unităţile de administraţie publică, cu minimum 5 zile calendaristice anterior datei de livrare.
    (4) Recepţia cantitativă şi calitativă se va consemna în procesul-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă de către persoanele desemnate pentru preluarea pachetelor cu produse alimentare din grupurile de lucru constituite la nivelul unităţilor de administraţie publică, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
    (5) În cazul în care se constată neconformităţi privind ambalarea, conţinutul, termenul de valabilitate, precum şi produse deteriorate sau conţinut incomplet al pachetului cu produse alimentare, persoanele desemnate cu preluarea acestora vor refuza recepţia livrării respective integral sau parţial şi vor remite o adresă Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene în care se vor consemna neregularităţile constatate.
    (6) Pentru verificarea şi monitorizarea calităţii alimentelor din pachetele cu produse alimentare, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene va încheia un acord de cooperare cu Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor.
    (7) Atât situaţiile cu eventualele cantităţi excedentare de pachete cu produse alimentare, cât şi cele cu nevoi neacoperite vor fi comunicate de unităţile administraţiei publice agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială.
    (8) Agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială va centraliza la nivelul judeţului situaţiile menţionate la alin. (7) şi le va comunica grupurilor de lucru constituite la nivelul unităţilor administraţiei publice.
    (9) Grupul de lucru constituit la nivelul unităţilor de administraţie publică va gestiona pachetele cu produse alimentare care au rămas nedistribuite, în sensul relocării acestora către unităţi ale administraţiei care înregistrează deficit.
    (10) Pentru corelarea cantităţilor raportat la data de livrare şi capacitatea de primire şi depozitare, unităţile administraţiei publice vor comunica operativ furnizorului cantitatea estimată de produse care poate fi depozitată pentru fiecare transport, precum şi eventuale modificări ale graficului de livrare.
    (11) La finalizarea distribuţiei, autorităţile administraţiei publice trimit Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în format electronic, declaraţia de conformitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, şi sinteza privind derularea proiectului la nivelul unităţilor administraţiei publice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6."

    2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin."

    3. După anexa nr. 2 se introduc patru noi anexe, anexele nr. 3-6, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 1-4 la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Teodora-Elena Preoteasa,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Alin Marius Andrieş,
                    secretar de stat
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat

    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 374/332/617/788/2024)
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    cu beneficiarii sprijinului material sub formă de pachet cu produse alimentare
    Judeţul ....................................
    Denumirea unităţii administrativ-teritoriale: ..............
    Categoria de beneficiari: ..........................................

┌─────────┬───┬──────────────┬──────────┬───────────┬───────────┬──────┬────────┬──────┬─────┬──────┬───┬────────┐
│ │ │ │ │Categoria │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │de │ │ │ │ │ │ │ │Venit │
│ │ │ │ │beneficiari│ │ │ │ │ │ │ │(total │
│ │ │ │Dispoziţia│conform │ │ │ │ │ │ │ │sau │
│Codul │ │Numele şi │primarului│art. 1 │Localitatea│ │Nr. │ │ │ │ │mediu │
│judeţului│CNP│prenumele │nr./ │alin. (4) │de │Strada│clădirii│Blocul│Scara│Etajul│Ap.│per │
│ │ │beneficiarului│Decizie │şi (6) din │domiciliu │ │ │ │ │ │ │membru │
│ │ │ │AJPIS nr. │anexa la │ │ │ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │Hotărârea │ │ │ │ │ │ │ │familie)│
│ │ │ │ │Guvernului │ │ │ │ │ │ │ │^1 │
│ │ │ │ │nr. 70/2024│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───┼──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──────┼───┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴───┴──────────────┴──────────┴───────────┴───────────┴──────┴────────┴──────┴─────┴──────┴───┴────────┘


    ^1 În cazul familiilor, persoanelor singure, precum şi al persoanelor/familiilor aflate temporar în situaţii critice de viaţă care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condiţiile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 374/332/617/788/2024)
    Titlul proiectului: sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027
    Codul de identificare: ..................................
    Lotul ..........., tranşa .....................
    PROCES-VERBAL DE RECEPŢIE CANTITATIVĂ ŞI CALITATIVĂ
    pachete cu produse alimentare nr. …........... data ….............…
    Încheiat între grupul de lucru ..................(numele unităţii administrativ-teritoriale şi judeţul)......................... şi furnizorul .............. (denumirea furnizorului)..................
    Subsemnaţii, .............… şi .............................................., în calitate de reprezentanţi ai părţilor, confirmăm primirea, respectiv predarea a ........(cifre şi litere)......... pachete cu produse alimentare.
    Primirea a avut loc fără rezerve referitoare la cantitatea recepţionată, conţinutul pachetelor, calitatea produselor alimentare livrate şi a ambalajului acestora.
    Reprezentantul/Reprezentanţii grupului de lucru confirmă primirea cantităţii de mai sus.
    Reprezentantul grupului de lucru,
    ..............................
    (nume, prenume, semnătura)
    Reprezentantul furnizorului,
    ….......................................................………
    (nume, prenume, semnătura, ştampila furnizorului)

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 374/332/617/788/2024)
    Titlul proiectului: sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027
    Lotul ….., tranşa ….
    Nr. …………./…….…….
    DECLARAŢIE DE CONFORMITATE
    Unitatea administrativ-teritorială: ......................................................................................
    Lotul ……...................., tranşa …...............................…
    Furnizor:
    Prin prezenta, subsemnatul, ………………………….., reprezentant al UAT ……......……., judeţul .........................……, certific realitatea, regularitatea şi legalitatea distribuţiei pachetelor cu produse alimentare conform listei anexate cuprinzând persoanele cele mai defavorizate stabilite potrivit Hotărârii Guvernului nr. 70/2024 pentru aprobarea mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea şi frecvenţa măsurilor de sprijin, precum şi instituţiile responsabile.
    Observaţii (dacă este cazul):
    Numele, prenumele şi semnătura reprezentantului UAT
    ............................................................
    Data .........

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 374/332/617/788/2024)
    Titlul proiectului: sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027
    Lotul …......................, tranşa …....................................
    SINTEZĂ
    privind derularea proiectului la nivelul UAT-urilor
    UAT ....................(numele localităţii) .....................
    Data recepţiei pachetelor cu produse alimentare - lotul ...., tranşa ........
    – din contractul de furnizare: …………................…….
    Data la care a fost finalizată distribuţia pachetelor cu produse alimentare - lotul ......................, tranşa ..............................
    – pe lista: ……....................................................……..

┌────┬───────────────────┬─────────────┐
│Nr. │Indicatorul │Valoarea │
│crt.│ │indicatorului│
├────┴───────────────────┼─────────────┤
│Pachete alimentare │Număr pachete│
├────┬───────────────────┼─────────────┤
│1 │Pachete │ │
│ │recepţionate │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│2 │Pachete distribuite│ │
├────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │Stoc/Diferenţă │ │
│ │pachete │ │
│ │recepţionate – │ │
│3 │pachete distribuite│ │
│ │(3 = 1 – 2) - │ │
│ │explicaţii sub │ │
│ │tabel │ │
├────┴───────────────────┼─────────────┤
│Beneficiari finali │Număr │
│ │persoane │
├────┬───────────────────┼─────────────┤
│ │Numărul total de │ │
│4 │persoane care au │ │
│ │primit pachet cu │ │
│ │produse alimentare │ │
└────┴───────────────────┴─────────────┘


    Explicaţii detaliate privind existenţa unui stoc/unei diferenţe între cantitatea recepţionată şi cea distribuită, alte menţiuni privind nereguli şi dificultăţi întâmpinate, propuneri pentru îmbunătăţirea derulării proiectului: ..........

┌────────────────────────────┬─────────┐
│Numele şi prenumele │Semnătura│
│reprezentanţilor UAT │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│ │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│ │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│ │ │
└────────────────────────────┴─────────┘



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016