Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.967 din 29 noiembrie 2023  privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului tipizat Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.967 din 29 noiembrie 2023 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor", destinat utilizării în activitatea de control a inspectorilor din cadrul Direcţiei generale antifraudă fiscală, a modelului şi conţinutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor", destinat utilizării în activitatea de control a lucrătorilor vamali din cadrul Autorităţii Vamale Române şi a modelului şi conţinutului formularului "Proces-verbal de custodie"

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1110 din 11 decembrie 2023
    Având în vedere prevederile art. 342 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile art. LVI alin. (14), (20), (27) şi (28) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare, precum şi avizul conform al Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 743.656 din 27.11.2023,
    în temeiul:
    - art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 8 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 237/2022 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Vamale Române şi pentru modificarea pct. 1 de la lit. C din cadrul anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional, cu modificările ulterioare;
    – art. LVI alin. (34) lit. a) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi preşedintele Autorităţii Vamale Române emit următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelul şi conţinutul formularului tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor“, destinat utilizării în activitatea de control a inspectorilor din cadrul Direcţiei generale antifraudă fiscală, şi anexa la acesta, prevăzute în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Se aprobă modelul şi conţinutul formularului tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor“, destinat utilizării în activitatea de control a lucrătorilor vamali din cadrul Autorităţii Vamale Române, şi anexa la acesta, prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor tipizate menţionate la art. 1 şi 2 şi a anexelor la acestea sunt prevăzute în anexa nr. 3.

    ART. 4
    Se aprobă modelul şi conţinutul formularului „Proces-verbal de custodie“, destinat utilizării în activitatea de control a inspectorilor din cadrul Direcţiei generale antifraudă fiscală şi a lucrătorilor vamali din cadrul Autorităţii Vamale Române, prevăzut în anexa nr. 4.

    ART. 5
    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului menţionat la art. 4 sunt prevăzute în anexa nr. 5.

    ART. 6
    Formularele prevăzute la art. 1 şi 2 au regim special şi se tipăresc prin unităţi specializate, pe baza comenzilor primite din partea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau a Autorităţii Vamale Române, după caz.

    ART. 7
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 8
    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin Direcţia generală antifraudă fiscală, şi Autoritatea Vamală Română vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Nicoleta-Mioara Cîrciumaru
                    Preşedintele Autorităţii Vamale Române,
                    Ion Cupă

    ANEXA 1






┌────────────────────────────┬─────────┐
│AGENŢIA NAŢIONALĂ DE │Regim │
│ADMINISTRARE FISCALĂ │special │
├────────────────────────────┼─────────┤
│DIRECŢIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ│Pag. 1 │
│FISCALĂ │ │
└────────────────────────────┴─────────┘

    DIRECŢIA*) ............................
    *) Se va menţiona direcţia regională antifraudă fiscală din care face parte agentul constatator, după caz.

    PROCES-VERBAL
    seria ....... nr. .................. de constatare şi sancţionare a contravenţiilor,
    încheiat astăzi, ........ luna ....................... anul ...........,
    în localitatea ......................................, judeţul/sectorul .................
    Subsemnaţii, ....................................................., cu funcţia de inspector, în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 520/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 296/2023, cu modificările ulterioare, în baza ordinelor de serviciu permanent şi a legitimaţiilor de control cu numerele ........................., eliberate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în urma controlului efectuat în ziua ........ luna .................... anul ........., ora ........, la ........................., cu domiciliul/sediul în ..........................., str. .............................. nr. ......., sectorul/judeţul ....................., cod de identificare fiscală/CNP ..................................., am constatat:
    La data(ele) de mai jos au fost săvârşite următoarele fapte:
    [1] ................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    [ ] .................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................

    Faptele de mai sus constituie contravenţii prevăzute la:
    [1] art. ........... alin. ........ lit. ....... pct. ......... din .............................,
    [2] art. ........... alin. ........ lit. ....... pct. ......... din ........................... .
    De săvârşirea acestor fapte se face vinovat contravenientul**) .........................
    **) Pentru contravenient persoană juridică se trec denumirea şi sediul social, codul de identificare fiscală (CIF), numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului şi datele de identificare ale persoanei care o reprezintă la momentul controlului.
    ......................................................
    ......................................................

    Numele şi prenumele ......................, ocupaţia ............................, locul de muncă ..................., domiciliat(ă) în ...................., str. ....................... nr. ........., bl. ..........., sc. ......., ap. ......, judeţul/sectorul ......................., CNP .......................................
    Pentru contravenientul cetăţean străin sau cetăţean român cu domiciliul în străinătate se completează: paşaport seria ........... nr. ........................, statul emitent ........................, data eliberării .................
    Pentru contravenientul minor se înregistrează numele, prenumele şi domiciliul părinţilor sau ale altor reprezentanţi ori ocrotitori legali ai acestuia: .....................................................
    Faţă de contravenţiile săvârşite se aplică următoarele sancţiuni:
    A. Contravenientul ....................... se amendează cu:
    [1] ....................... lei, conform art. ........ alin. .... lit. .... pct. .... din .........................
    [2] ....................... lei, conform art. ........ alin. .... lit. .... pct. .... din .........................,
    În sumă totală de ...................... lei.
    Amenda/Amenzile se va/vor achita în contul nr. ................................ deschis la ............................, iar o copie de pe documentul de plată se va depune sau se va transmite prin poştă, recomandat, la sediul agentului constatator din ...................................... .
    În situaţia în care contravenientul nu va achita amenda (amenzile) în termen de 15 zile de la data comunicării procesului-verbal, se va proceda, în condiţiile legii, la executarea silită.

    B. Sancţiuni complementare
    În conformitate cu art. ......... alin ......... lit. ........ pct. ......... din ............................ se indisponibilizează, în vederea confiscării, de la contravenient următoarele bunuri/sume destinate, folosite sau rezultate din săvârşirea faptei prezentate la punctul [ ]
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    Inspectori,
    ......................
    ......................
    ......................
    Martori***),
    ......................
    ......................
    ......................
    Contravenient,
    ........................
    ........................
    ........................
    ÎNŞTIINŢARE: În cazul săvârşirii unei noi contravenţii într-un interval de 12 luni de la data aplicării prezentei sancţiuni, potrivit art. LVI alin. (13) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare, limitele minime şi maxime ale sancţiunii contravenţionale se dublează şi se aplică măsura complementară de suspendare a activităţii pentru o perioadă de până la 15 zile.
    NOTĂ:
    În cazul în care, la unele rubrici, spaţiul alocat este insuficient, se continuă scrierea separat în trei exemplare semnate de toate părţile, pe fiecare pagină, aceasta constituind anexă, parte integrantă a prezentului proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.

    Pag. 2
    Referinţe asupra locului de depozitare a bunurilor indisponibilizate:
    ......................................................
    ......................................................

    Locul şi termenul de prezentare a documentelor de provenienţă de către persoana verificată:
    ......................................................
    ......................................................

    Persoana responsabilă să prezinte documentele de provenienţă:
    ......................................................
    ......................................................

    Data şi locul predării de către contravenient a bunurilor confiscate:
    ......................................................
    ......................................................

    Neprezentarea documentelor care să ateste provenienţa bunurilor, în termen de 24 de ore de la data comunicării procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, atrage transformarea măsurii indisponibilizării în măsura confiscării, fără îndeplinirea altor formalităţi, pentru bunurile care nu au fost restituite prin proces-verbal de încetare totală sau parţială a indisponibilizării şi de restituire totală sau parţială a bunurilor indisponibilizate.
    În conformitate cu art. ......... alin. ........ lit. ........ pct. ......... din ................................ se confiscă de la contravenient următoarele bunuri/sume destinate, folosite sau rezultate din săvârşirea faptei prezentate la punctul [ ]
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................

    În conformitate cu art. ......... alin. ........ lit. ........ pct. ......... din ................................ se suspendă activitatea agentului economic pentru transport, depozitare şi/sau comercializare din săvârşirea faptei prezentate la punctul [ ]
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................

    Precizări cu privire la măsuri de conservare sau valorificare:
    ......................................................
    ......................................................

    Bunurile/Sumele indisponibilizate/confiscate aparţin****):
    ****) Dacă bunurile nu aparţin contravenientului se vor menţiona, dacă este posibil, datele de identificare ale proprietarului sau se vor preciza motivele pentru care identificarea nu a fost posibilă.
    ......................................................
    ......................................................


    C. Alte menţiuni: Contravenientul a luat cunoştinţă că are dreptul la obiecţii şi nu a formulat/a formulat obiecţii:*****) .......................................
    *****) Se solicită contravenientului să scrie obiecţiile sau să scrie că nu are obiecţii. În caz de refuz al contravenientului, inspectorii vor menţiona în scris refuzul contravenientului de a se conforma acestei cerinţe.
    ......................................................
    ......................................................
    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului proces-verbal care ţine loc şi de înştiinţare de plată se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării la judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia ori la judecătoria în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau sediul contravenientul.
    Întocmit în 3 exemplare, din care un exemplar s-a înmânat astăzi, ............................................, sau se va comunica contravenientului în cel mult două luni de la data încheierii.
    Inspectori,
    ......................
    ......................
    ......................
    Martori***),
    ***) Se vor înscrie datele personale din actul de identitate al martorului şi semnătura acestuia.
    ......................
    ......................
    ......................
    Contravenient,
    (Am primit un exemplar al procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.)
    ...........................


    Datele pot fi divulgate destinatarilor sau terţilor numai în conformitate cu dreptul Uniunii Europene sau dreptul intern şi sunt stocate atât timp cât este necesar pentru îndeplinirea obligaţiilor legale şi atribuţiilor instituite în sarcina noastră în raport cu persoana dumneavoastră, după care vor fi arhivate potrivit legislaţiei aplicabile.
    Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate de către Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (D.G.A.F.) în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale ce reglementează domeniul specific de activitate. Scopul prelucrării este constatarea şi sancţionarea contravenţiilor.
    Potrivit dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului, persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate de către D.G.A.F. beneficiază de dreptul de acces, de rectificare, de ştergere a datelor cu caracter personal, dreptul de restricţionare a prelucrării, dreptul de a se opune prelucrării, dreptul de a-şi retrage consimţământul în orice moment, precum şi dreptul de a depune plângere către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
    Exercitarea drepturilor se poate face printr-o cerere depusă personal sau trimisă prin poştă la sediul D.G.A.F. din municipiul Bucureşti, Piaţa Presei Libere numărul 1, corp C3, et. 3-4, sectorul 1, cod poştal 013171, sau la adresa de e-mail: antifrauda.generala@anaf.ro.
    Formular aprobat prin Ordinul nr. 1.967/3.746/2023.
    ANEXA 1





    la Procesul-verbal de constatare şi sancţionare
    a contravenţiei seria ............. nr. ................
    emis în data de ................................
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    DIRECŢIA GENERALĂ ANTIFRAUDĂ FISCALĂ
    Direcţia^1 ........................
    ^1 Se menţionează direcţia regională antifraudă fiscală din care fac parte inspectorii care efectuează controlul, după caz.

    PROCES-VERBAL
    de încetare totală sau parţială a indisponibilizării şi de restituire totală sau parţială
    a bunurilor indisponibilizate, încheiat în ............... ziua ....... luna ....... anul .............
    Subsemnaţii^2, .........................................., cu funcţia de inspector, în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 520/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 296/2023, cu modificările ulterioare, în baza ordinelor de serviciu permanent şi a legitimaţiilor de control cu numerele .................................... eliberate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în urma controlului efectuat în ziua .......... luna ................ anul ........, ora ........, la ............................, cu domiciliul/sediul în ...................., str. ............................ nr. ........., sectorul/judeţul ..................., cod de identificare fiscală ...................., am procedat la:
    ^2 Numele şi prenumele complet al inspectorilor.
    [ ] restituirea totală a bunurilor indisponibilizate prin Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei seria ........ nr. ................... emis în data de .................................;
    [ ] restituirea parţială a bunurilor indisponibilizate prin procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei seria ....... nr. ........... emis în data de .............., după cum urmează ..................................

    Încetarea totală/parţială a măsurii indisponibilizării are la bază următoarele documente de provenienţă depuse de contravenient:
    ......................................................
    ......................................................

    Documentele de provenienţă au fost depuse la data de ......................, ora ................., data şi ora limită fiind ............................................. .
    În toate cazurile, inclusiv după data restituirii bunurilor, în care se constată existenţa unor împrejurări privind săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală în legătură cu documentele prezentate sunt sesizate organele de urmărire penală competente.
    Prin restituirea totală/parţială a bunurilor indisponibilizate, organul de control nu atestă veridicitatea absolută a documentelor de provenienţă prezentate de contravenient şi/sau a datelor cuprinse în aceste documente.
    Prezentul proces-verbal de încetare totală sau parţială a indisponibilizării şi de restituire totală sau parţială a bunurilor indisponibilizate a fost încheiat în două exemplare.
    Organ de control,
    ......................................................
    ......................................................
    ......................................................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Contravenient,
    ......................................................
    (denumirea)
    ......................................................
    (numele, prenumele şi semnătura)

    ANEXA 2





    Pag. 1
    AUTORITATEA VAMALĂ ROMÂNĂ
    DIRECŢIA/BIROUL VAMAL*) ........................
     *) Se va menţiona direcţia generală din cadrul Autorităţii Vamale Române/direcţia regională vamală/biroul vamal din care face parte agentul constatator, după caz.

    PROCES-VERBAL SERIA AVR Nr. ..................
    de constatare şi sancţionare a contravenţiilor,
    încheiat astăzi, .......... luna ......... anul ........., în localitatea .........., judeţul/sectorul ............
    Subsemnaţii, .................................................., cu funcţia de ..........................., la ............................, în temeiul prevederilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare, ale Legii nr. 268/2021 pentru înfiinţarea Autorităţii Vamale Române şi pentru modificarea unor acte normative, ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 237/2022 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Vamale Române şi pentru modificarea pct. 1 de la lit. C din cadrul anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional, cu modificările ulterioare, în baza ordinului de control ............................... şi a legitimaţiilor de control cu numerele ..................., eliberate de Autoritatea Vamală Română, în urma controlului efectuat în ziua ........ luna ............. anul ........, ora ........, la ..............................., cu domiciliul/sediul în ........................................, str. .......................... nr. ........, sectorul/judeţul ................., cod de identificare fiscală/CNP ...................., am constatat:
    La data(ele) de mai jos au fost săvârşite următoarele fapte:
    [1] ..................................................
    ......................................................
    .......................................................
    ......................................................
    [ ] .................................................
    .....................................................
    ......................................................
    ......................................................

    Faptele de mai sus constituie contravenţii prevăzute la:
    [1] art. ........... alin. ........ lit. ....... pct. ......... din ..............................;
    [2] art. ........... alin. ........ lit. ....... pct. ......... din .............................. .
    De săvârşirea acestor fapte se face vinovat contravenientul**) .................................................., numele şi prenumele ...................................., născut(ă) la data de ........................, ocupaţia ..........................., locul de muncă ................................, domiciliat(ă) în ...................., str. ..................................................... nr. ......., bl. ....., sc. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ......................., legitimat(ă) cu ....... seria .... nr. ............, eliberat(ă) de ........................... la data de ....................., CNP ..................................... .
    **) Pentru contravenientul persoană juridică se trec denumirea şi sediul social, codul de identificare fiscală (CIF), numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului şi datele de identificare ale persoanei care o reprezintă la momentul controlului.

    Pentru contravenientul cetăţean străin sau cetăţean român cu domiciliul în străinătate se completează: paşaport seria ........ nr. ................, statul emitent ........................, data eliberării ............... .
    Pentru contravenientul minor se înregistrează numele, prenumele şi domiciliul părinţilor sau ale altor reprezentanţi ori ocrotitori legali ai acestuia: ...................................... .
    Faţă de contravenţiile săvârşite se aplică următoarele sancţiuni:
    A. Contravenientul ..................................... se amendează cu:
    [1] ....................... lei, conform art. ........ alin. .... lit. .... pct. .... din ..........................;
    [2] ....................... lei, conform art. ........ alin. .... lit. .... pct. .... din ..........................,
    în sumă totală de ...................... lei.
    Amenda/Amenzile a/au fost achitată(e) cu chitanţa seria ....... nr. .......... data ................ .
    Amenda/Amenzile se va/vor achita în contul nr. .................................., deschis la ..........................., iar o copie de pe documentul de plată se va depune sau se va transmite prin poştă, recomandat, la sediul agentului constatator din ................................................................. .
    În situaţia în care contravenientul nu va achita amenda (amenzile) în termen de 15 zile de la data comunicării procesului-verbal, se va proceda, în condiţiile legii, la executarea silită.

    B. Sancţiuni complementare
    În conformitate cu art. ......... alin. ........ lit. ........ pct. ......... din ................................ se indisponibilizează, în vederea confiscării, de la contravenient următoarele bunuri/sume destinate, folosite sau rezultate din săvârşirea faptei prezentate la punctul [ ]
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    Agent constatator,
    ................................
    ................................
    Martori***),
    ................................
    ................................
    Contravenient,
    ................................
    ................................
    NOTĂ:
    În cazul săvârşirii unei noi contravenţii într-un interval de 12 luni de la data aplicării prezentei sancţiuni, potrivit art. LVI alin. (13) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare, limitele minime şi maxime ale sancţiunii contravenţionale se dublează şi se aplică măsura complementară de suspendare a activităţii pentru o perioadă de până la 15 zile.

    NOTĂ:
    În cazul în care, la unele rubrici, spaţiul alocat este insuficient, se continuă scrierea separat în trei exemplare semnate de toate părţile, pe fiecare pagină, aceasta constituind anexă, parte integrantă a prezentului proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.

    Pag. 2
    Referinţe asupra locului de depozitare a bunurilor indisponibilizate:
    .......................................................
    .......................................................

    Locul şi termenul de prezentare a documentelor de provenienţă de către persoana verificată:
    .......................................................
    .......................................................

    Persoana responsabilă să prezinte documentele de provenienţă:
    .......................................................
    .......................................................

    Data şi locul predării de către contravenient a bunurilor confiscate:
    .......................................................
    ........................................................

    Neprezentarea documentelor care să ateste provenienţa bunurilor, în termen de 24 de ore de la data comunicării procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, atrage transformarea măsurii indisponibilizării în măsura confiscării, fără îndeplinirea altor formalităţi, pentru bunurile care nu au fost restituite prin proces-verbal de încetare totală sau parţială a indisponibilizării şi de restituire totală sau parţială a bunurilor indisponibilizate.
    În conformitate cu art. ......... alin. ........ lit. ........ pct. ......... din ................................ se confiscă de la contravenient următoarele bunuri/sume destinate, folosite sau rezultate din săvârşirea faptei prezentate la punctul [ ]
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................

    În conformitate cu art. ......... alin. ........ lit. ........ pct. ......... din ................................ se suspendă activitatea agentului economic pentru transport, depozitare şi/sau comercializare din săvârşirea faptei prezentate la punctul [ ]
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................

    Precizări cu privire la măsuri de conservare sau valorificare:
    .......................................................
    .......................................................

    Bunurile/Sumele indisponibilizate/confiscate aparţin****):
    ****) Dacă bunurile nu aparţin contravenientului se vor menţiona, dacă este posibil, datele de identificare ale proprietarului sau se vor preciza motivele pentru care identificarea nu a fost posibilă.
    .......................................................
    .......................................................
    .......................................................


    C. Alte menţiuni: Contravenientul a luat cunoştinţă că are dreptul la obiecţii şi nu a formulat/a formulat obiecţii:*****)
    *****) Se solicită contravenientului să scrie obiecţiile sau să scrie că nu are obiecţii. În caz de refuz al contravenientului, inspectorii vor menţiona în scris refuzul contravenientului de a se conforma acestei cerinţe.
    .......................................................
    .......................................................
    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi de înştiinţare de plată, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării la judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia ori la judecătoria în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau sediul contravenientul.
    Întocmit în 3 exemplare, din care un exemplar s-a înmânat astăzi ......................... sau se va comunica contravenientului în cel mult două luni de la data încheierii.
    Agent constatator,
    ..................................
    ..................................
    ..................................
    Martori***),
     ***) Se vor înscrie datele personale din actul de identitate al martorului şi semnătura acestuia.

    ..................................
    ..................................
    ..................................
    Contravenient,
    (Am primit un exemplar al procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.)
    ..................................
    Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate de către Autoritatea Vamală Română (A.V.R.) în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale ce reglementează domeniul specific de activitate. Scopul prelucrării este constatarea şi sancţionarea contravenţiilor.
    Datele pot fi divulgate destinatarilor sau terţilor numai în conformitate cu dreptul Uniunii Europene sau dreptul intern şi sunt stocate atât timp cât este necesar pentru îndeplinirea obligaţiilor legale şi atribuţiilor instituite în sarcina noastră în raport cu persoana dumneavoastră, după care vor fi arhivate potrivit legislaţiei aplicabile.
    Potrivit dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului, persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate de către A.V.R. beneficiază de dreptul de acces, de rectificare, de ştergere a datelor cu caracter personal, dreptul de restricţionare a prelucrării, dreptul de a se opune prelucrării, dreptul de a-şi retrage consimţământul în orice moment, precum şi dreptul de a depune plângere către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
    Exercitarea drepturilor se poate face printr-o cerere depusă personal sau trimisă prin poştă la sediul A.V.R. din municipiul Bucureşti, str. Alexandru Ivasiuc nr. 34-40, sectorul 6, cod poştal 060305, sau la adresa de e-mail: vama@customs.ro.
    Formular aprobat prin Ordinul nr. 1.967/3.746/2023


    ANEXA 1





    la Procesul-verbal de constatare şi sancţionare
    a contravenţiei seria ................ nr. ................,
    emis în data de ................................
    AUTORITATEA VAMALĂ ROMÂNĂ
    DIRECŢIA/BIROUL VAMAL^1 ........................
    ^1 Se menţionează direcţia regională vamală/biroul vamal din care fac parte lucrătorii vamali care efectuează controlul, după caz.

    PROCES-VERBAL
    de încetare totală sau parţială a indisponibilizării şi de restituire totală sau parţială
    a bunurilor indisponibilizate, încheiat în ............... ziua ..... luna ..... anul .....
    Subsemnaţii^2, ........................., având funcţia de ...................... în cadrul ...................................., în baza prevederilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare, ale Legii nr. 268/2021 pentru înfiinţarea Autorităţii Vamale Române şi pentru modificarea unor acte normative, ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 237/2022 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Vamale Române şi pentru modificarea pct. 1 de la lit. C din cadrul anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional, cu modificările ulterioare, a ordinelor de control ................ şi a legitimaţiilor de control nr. ..........................., am procedat la:
    ^2 Numele şi prenumele complet ale lucrătorilor vamali.
    [ ] restituirea totală a bunurilor indisponibilizate prin Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei seria .......... nr. ........................., emis în data de ................................;
    [ ] restituirea parţială a bunurilor indisponibilizate prin Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei seria ........... nr. ..................., emis în data de ......................................, după cum urmează:
    .....................................................
    .....................................................


    Încetarea totală/parţială a măsurii indisponibilizării are la bază următoarele documente de provenienţă depuse de contravenient:
    .....................................................
    ......................................................

    Documentele de provenienţă au fost depuse la data de ..............................., ora ............, data şi ora-limită fiind .................................................... .
    În toate cazurile, inclusiv după data restituirii bunurilor, în care se constată existenţa unor împrejurări privind săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală în legătură cu documentele prezentate sunt sesizate organele de urmărire penală competente.
    Prin restituirea totală/parţială a bunurilor indisponibilizate, organul de control nu atestă veridicitatea absolută a documentelor de provenienţă prezentate de contravenient şi/sau a datelor cuprinse în aceste documente.
    Prezentul proces-verbal de încetare totală sau parţială a indisponibilizării şi de restituire totală sau parţială a bunurilor indisponibilizate a fost încheiat în două exemplare.
    Organ de control,
    ............................................
    ............................................
    ............................................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Contribuabil,
    ............................................
    (denumirea)
    ............................................
    (numele, prenumele şi semnătura)

    ANEXA 3

    A. Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor“
    1. Denumire: Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
    2. Format: A4/t2
    3. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe ambele feţe, în 3 exemplare (negru, roşu şi verde);
    – este înseriat şi numerotat;
    – se broşează în carnete de câte 150 de file (50 de seturi).

    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează la constatarea unor fapte de care se face vinovat contravenientul şi la stabilirea sancţiunilor prevăzute de lege.
    6. Se întocmeşte în 3 exemplare de inspector/agentul constatator.
    7. Circulă şi se arhivează:
    - exemplarul 1 la organul fiscal cu atribuţii de evidenţă şi colectare a creanţelor statului competent;
    – exemplarul 2 la contravenient;
    – exemplarul 3 la inspector/agentul constatator.


    B. Caracteristicile de tipărire şi editare, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului „Proces-verbal de încetare totală sau parţială a indisponibilizării şi de restituire totală sau parţială a bunurilor indisponibilizate“
    1. Denumire: Proces-verbal de încetare totală sau parţială a indisponibilizării şi de restituire totală sau parţială a bunurilor indisponibilizate
    2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)
    3. Caracteristici de tipărire şi editare: de regulă, se editează pe ambele feţe şi cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepţia situaţiilor în care nu este posibilă editarea informatică. Toate paginile completate vor fi numerotate, iar în situaţia în care nu se editează pe ambele feţe, paginile/feţele necompletate vor fi barate.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează de către organul de control.
    6. Se întocmeşte în două exemplare.
    7. Circulă:
    - exemplarul 1 la organul de control;
    – exemplarul 2 la contravenient.

    8. Se arhivează:
    - exemplarul 1 la organul de control;
    – exemplarul 2 la contravenient.



    ANEXA 4





    PROCES-VERBAL DE CUSTODIE,
    încheiat astăzi ....................., în .................................
    Subsemnaţii, ..............................., având funcţia de ........................... în cadrul ........................ şi legitimaţiile de control nr. ..........................., în calitate de deponenţi,
    şi
    contravenientul^1/operatorul economic^2 ...................., în calitate de depozitar/custode, cu sediul social în ..................., CIF ............................., înregistrat la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ....................., reprezentat de ............................, având funcţia de ..................., legitimat(ă) cu .............. seria ............... numărul .................................., am procedat la predarea-primirea în vederea depozitării temporare cu titlu gratuit/conform contractului a următoarelor bunuri:
    ......................................................
    .......................................................
    ^1 Se va menţiona doar în situaţia prevăzută la art. LVI alin. (27) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare.
    ^2 Se va menţiona doar în situaţia prevăzută la art. LVI alin. (28) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările ulterioare.

    Bunurile sunt depozitate în depozitul/incinta/autovehiculul ......................, aparţinând ................, situat(ă) în ...................... .
    Depozitarul se obligă să asigure paza bunurilor depozitate temporar, respectiv păstrarea calităţii şi integrităţii acestora, ca un bun proprietar, şi să ia toate măsurile pentru evitarea oricărui impact asupra calităţii mediului până la restituirea acestora ori predarea către organul de control, în condiţiile legii.
    Depozitarul se obligă să predea bunurile depozitate temporar organului de control la data şi locul indicate în Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor seria ......... nr. ...................., emis la data de ....................... .
    În cazul în care, de la momentul confiscării şi până la momentul predării inclusiv, se constată lipsuri ori substituiri de produse, fapta constituie infracţiune potrivit Codului penal.
    Prezentul proces-verbal de custodie s-a încheiat în două exemplare, din care unul a fost înmânat contravenientului/operatorului economic şi unul a fost ridicat de organul de control.
    Organe de control,
    ............................................
    ............................................
    Contravenient/Operator economic,
    ............................................

    ANEXA 5

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului „Proces-verbal de custodie“
    1. Denumire: „Proces-verbal de custodie“
    2. Format: A4/t2 (Poate avea un număr variabil de pagini.)
    3. Caracteristici de tipărire şi editare: de regulă, se editează pe ambele feţe şi cu ajutorul tehnicii de calcul, cu excepţia situaţiilor în care nu este posibilă editarea informatică, iar în situaţia în care nu se editează pe ambele feţe, paginile/feţele necompletate vor fi barate.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează de către inspectori/lucrătorii vamali pentru predarea-primirea în vederea depozitării temporare a bunurilor indisponibilizate.
    6. Se întocmeşte în două exemplare de către inspectori/lucrătorii vamali.
    7. Circulă:
    - exemplarul 1 la inspectori/lucrătorii vamali;
    – exemplarul 2 la contravenient/operatorul economic.

    8. Se arhivează:
    - exemplarul 1 la direcţia generală/regională antifraudă fiscală/Autoritatea Vamală Română, după caz;
    – exemplarul 2 la contravenient/operatorul economic.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016