Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.928 din 10 iulie 2024  privind modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului turismului nr. 1.183/2018 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi gestionare a Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.928 din 10 iulie 2024 privind modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului turismului nr. 1.183/2018 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi gestionare a "Declaraţiei privind activitatea desfăşurată de către agenţiile de turism organizatoare"

EMITENT: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 715 din 23 iulie 2024
    În temeiul prevederilor art. 28 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative şi ale art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 864/2023 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, cu modificările ulterioare,
    ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului turismului nr. 1.183/2018 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi gestionare a „Declaraţiei privind activitatea desfăşurată de către agenţiile de turism organizatoare“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 878 din 18 octombrie 2018, cu modificările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    În termen de 60 de zile de la data publicării prezentului ordin, transmiterea declaraţiilor prin punctul de contact unic electronic (PCUe - sistem informatic gestionat de către Agenţia pentru Agenda Digitală a României, instituţie publică în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, portal disponibil la adresa www.edirect.e-guvernare.ro), se va redirecţiona către platforma SITUR (sistem informatic gestionat de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, portal disponibil la adresa situr.gov.ro).

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,
                    Ştefan-Radu Oprea

    Bucureşti, 10 iulie 2024.
    Nr. 1.928.
    ANEXA 1

    INSTRUCŢIUNI
    de completare a formularului „Declaraţie privind activitatea desfăşurată de către agenţiile de turism organizatoare
    CAP. I
    Completarea şi depunerea declaraţiei
    1. Declaraţia se completează de către operatorul economic deţinător al unei licenţe de turism valabile pentru activitatea de organizare, prin completarea unui formular, în sensul art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative, numit în continuare „solicitant“.
    2. Declaraţia se depune lunar, până la data de 15 inclusiv a lunii următoare, de către operatorul economic care desfăşoară activitatea specifică agenţiei de turism, organizatoare, conform prevederilor legale în vigoare.
    3. Organul central competent de preluare şi gestionare a declaraţiilor este Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, prin Direcţia generală turism, conform atribuţiilor stabilite în ordin, numită în continuare „direcţia de specialitate“.
    CAP. II
    Modul de depunere
    1. Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă astfel:
    - prin SITUR - sistem informatic gestionat de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, portal disponibil la adresa situr.gov.ro;
    – prin punctul de contact unic electronic (PCUe) - sistem informatic gestionat de către Agenţia pentru Agenda Digitală a României, instituţie publică în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, portal disponibil la adresa www.edirect.e-guvernare.ro.

    2. Pentru depunerea declaraţiei prin SITUR reprezentantul legal sau împuternicitul operatorului economic trebuie să se înroleze în RoeID; pentru depunerea declaraţiei prin PCUe şi prin SITUR operatorul economic trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată.
    3. În vederea transmiterii declaraţiei la autoritatea administraţiei publice centrale responsabilă în domeniul turismului este necesar să se parcurgă următorii paşi:
    Pasul 1 - Se accesează platforma situr.gov.ro sau https://edirect.e-guvernare.ro
    Pasul 2 - Autentificare în sistem; pentru autentificarea în sistem se alege secţiunea „Conectare“. La secţiunea „Autentificaţi-vă prin“, se selectează ROeID sau eDirect (în funcţie de platformă).
    Pasul 3 - Se va depune declaraţia privind activitatea desfăşurată de către agenţiile de turism organizatoare utilizând ghidul aferent fiecărei platforme:
    https://turism.gov.ro/web/manual-de-utilizare-situr-gov-ro/
    sau https://edirect.e-guvernare.ro/Admin/Proceduri/Procedura Vizualizare.aspx?IdInregistrare=647618&IdOperatiune=2

    Pasul 4 - Direcţia de specialitate va analiza declaraţia depusă şi, dacă va fi nevoie, va putea solicita şi alte informaţii necesare prelucrării acesteia. Corectarea declaraţiilor se face de către solicitant, ori de câte ori se constată erori în declaraţia depusă. Constatarea erorilor poate fi făcută fie de către direcţia de specialitate în procesul de prelucrare a declaraţiilor, fie de către solicitant, ulterior depunerii declaraţiei. În cazul constatării erorilor de către direcţia de specialitate, se va proceda la emiterea de notificări în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data depunerii declaraţiilor, în vederea efectuării corecţiilor necesare (fără să se stabilească penalizări/amenzi etc.), moment în care solicitantul va primi un e-mail prin care i se comunică solicitarea de clarificări.
    Corectarea erorilor se poate face prin transmiterea de declaraţii rectificative - în termen de maximum 30 de zile de la depunerea declaraţiei iniţiale.
    Declaraţia rectificativă se utilizează pentru:
    - corectarea perioadei de raportare;
    – modificarea unor elemente de identificare ale operatorului economic;
    – modificarea unor date din tabelul privind raportarea informaţiilor;
    – corectarea altor informaţii prevăzute în formular.


    CAP. III
    Completarea declaraţiei
    1. Operatorul economic va selecta spaţiul special pentru tipul declaraţiei, respectiv „declaraţie iniţială“ pentru prima declaraţie aferentă perioadei de raportare sau „declaraţie rectificativă“ pentru declaraţia care cuprinde completări, modificări sau corecturi solicitate de către direcţia de specialitate sau din oficiu.
    2. Caseta „Perioada de raportare“:
    - în rubrica „An“ se înscrie cu cifre arabe anul, cu 4 caractere (de exemplu: 2024);
    – în rubrica „Luna“ se înscrie cu cifre arabe numărul lunii la care se referă obligaţia de raportare (de exemplu: 01 pentru luna ianuarie).

    3. Secţiunea „Date de identificare a operatorului economic“
    3.1. Caseta „Cod de identificare fiscală“ - se completează codul de identificare fiscală atribuit operatorului economic care desfăşoară activitatea specifică agenţiei de turism organizatoare, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
    3.2. Caseta „Denumire“ - se înscrie/se înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele operatorului economic.
    3.3. Caseta „Denumire agenţie“ - se completează denumirea agenţiei de turism organizatoare aşa cum este menţionată în licenţa de turism.
    3.4. Caseta „Număr licenţă de turism/data emiterii licenţei de turism“ - se înscriu numărul şi data emiterii licenţei de turism eliberate agenţiei de turism organizatoare de către instituţia publică centrală responsabilă în domeniul turismului.
    3.5. Caseta „Adresă domiciliu fiscal“ - se completează adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al operatorului economic.

    4. Secţiunea „Raportare informaţii“
    4.1. La completarea tabelului se au în vedere contractele aflate în derulare*), aferente pachetelor de servicii de călătorie neprestate, combinate de către agenţia de turism organizatoare, astfel cum sunt definite la art. 3 pct. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018, comercializate până în perioada de referinţă, inclusiv, pentru fiecare instrument de garantare deţinut.
    4.2. Sunt exceptate de la prevederile subpct. 4.1 pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate prevăzute la art. 2 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018.
    4.3. Coloana „Instrumente de garantare“ - se completează, pentru fiecare instrument de garantare deţinut, următoarele informaţii: suma asigurată - aşa cum este înscrisă în instrumentul/instrumentele deţinut/deţinute de agenţia de turism organizatoare declarante, potrivit obligaţiilor prevăzute la art. 18 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative.
    4.4. Coloana „Numărul total al contractelor aflate în derulare, aferente pachetelor de servicii de călătorie neprestate, exprimat pentru fiecare instrument de garantare deţinut“ - se completează cu numărul contractelor*) aflate în derulare, aferente pachetelor de servicii de călătorie comercializate direct sau prin reprezentanţi, exprimat global.
    4.5. Coloana „Valoarea pachetelor de servicii de călătorie neprestate, aferente contractelor aflate în derulare (lei)“ - se înscrie valoarea însumată a pachetelor de servicii de călătorie contractate şi neprestate*), exprimată în lei**), pentru fiecare instrument de garantare deţinut.
    4.6. Coloana „Valoarea totală încasată în avans, aferentă pachetelor de servicii de călătorie contractate şi neprestate (lei)“ - se înscrie valoarea totală încasată în avans, aferentă pachetelor de servicii de călătorie contractate şi neprestate*), exprimată în lei**), pentru fiecare instrument de garantare deţinut.
    4.7. Coloana „Sume achitate către furnizori din valoarea totală încasată în avans, aferente pachetelor de servicii de călătorie contractate şi neprestate (lei)“ - se înscrie valoarea totală achitată către furnizori, aferentă pachetelor de servicii de călătorie contractate şi neprestate*), din valoarea totală încasată, exprimată în lei**), pentru fiecare instrument de garantare deţinut.
    4.8. Coloana „Sold (diferenţa dintre coloanele 3 şi 4)“ - se înscrie valoarea/valorile rezultată/rezultate în urma diferenţei dintre suma/sumele înscrisă/înscrise în coloana 3 şi cea/cele înscrisă/înscrise în coloana 4 din formular. Menţiune: soldul nu poate fi negativ întrucât valoarea plăţilor efectuate către furnizori trebuie să fie aferentă avansurilor încasate de la călători sau mai mare decât limita valorii garantate.

     *) Inclusiv serviciile de călătorie asociate facilitate călătorilor în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018.
    **) Sumele încasate în valută se exprimă ca echivalent în lei la data încasării, potrivit cursului valutar oficial din ziua respectivă.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016