Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.923 din 24 iulie 2024  pentru aprobarea Metodologiei-cadru de evaluare a nevoilor comunităţii  în vederea organizării serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.923 din 24 iulie 2024 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de evaluare a nevoilor comunităţii în vederea organizării serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice

EMITENT: Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 923 din 12 septembrie 2024
    Având în vedere:
    - prevederile art. 12 alin. (2) şi art. 21 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările ulterioare;
    – prevederile Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 2.489/2023 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice;

    în temeiul:
    - art. 21 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările ulterioare;
    – art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările şi completările ulterioare;

    ministrul muncii şi solidarităţii sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Metodologia-cadru de evaluare a nevoilor comunităţii în vederea organizării serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice prevăzută în anexa care este parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    În aplicarea prevederilor art. 12 alin. (2) şi a art. 21 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările ulterioare, şi a prevederilor Ordinului ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 2.489/2023 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice, autorităţile administraţiei publice locale aprobă propria metodologie de evaluare a nevoilor comunităţii, cu respectarea modelului-cadru aprobat prin prezentul ordin.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Simona Bucura-Oprescu

    Bucureşti, 24 iulie 2024.
    Nr. 1.923.
    ANEXA 1

    METODOLOGIA-CADRU
    de evaluare a nevoilor comunităţii în vederea organizării
    serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice
    (model-cadru)

┌────────────────┬─────────────────────┐
│Municipiul/ │ │
│Oraşul/Comuna │Anexă la HCL/Decizia │
│..............….│Directorului general │
│DGASPC/DGAS/DAS/│al DGASPC/DGAS nr. │
│Compartiment │…../….........., │
│…......... │ │
└────────────────┴─────────────────────┘

    Metodologia de evaluare a nevoilor comunităţii în vederea organizării
    serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice din UAT .................
    ART. 1
    Dispoziţii generale
    Prezenta Metodologie de evaluare a nevoilor comunităţii în vederea organizării serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice are în vedere următoarele acte normative:
    1. atribuţiile serviciului public de asistenţă socială prevăzute la art. 112 alin. (2) lit. g) şi alin. (3) lit. d) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi în HCL nr. ....../......;
    2. funcţia serviciilor publice de asistenţă socială de realizare a diagnozei sociale la nivelul unităţii administrativ-teritoriale respective, prin evaluarea nevoilor sociale ale comunităţii, realizarea de sondaje şi anchete sociale, valorificarea potenţialului comunităţii în vederea prevenirii şi depistării precoce a situaţiilor de neglijare, abuz, abandon, violenţă, a cazurilor de risc de excluziune socială etc. prevăzută în regulamentele-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 797/2017, cu modificările ulterioare;
    3. obligaţia serviciului public de asistenţă socială de a organiza sesiuni de consultări cu reprezentanţi ai organizaţiilor beneficiarilor şi ai furnizorilor de servicii sociale în scopul fundamentării strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale şi a planului anual de acţiune, prevăzută la art. 6 alin. (1) lit. c) din anexele nr. 1-3 la Hotărârea Guvernului nr. 797/2017, cu modificările ulterioare;
    4. prevederile art. 5 alin. (3) din anexele nr. 1-3 la regulamentele-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 797/2017, cu modificările ulterioare, conform cărora elaborarea planului anual de acţiune se fundamentează prin realizarea unei analize privind numărul şi categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente şi cele propuse spre a fi înfiinţate, resursele materiale, financiare şi umane disponibile pentru asigurarea furnizării serviciilor respective, cu respectarea planului de implementare a strategiei judeţene şi a sectoarelor municipiului Bucureşti de dezvoltare a serviciilor sociale prevăzut la art. 4 alin. (1), în funcţie de resursele disponibile şi cu respectarea celui mai eficient raport cost/beneficiu;
    5. prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din anexele nr. 1-3 la regulamentele-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 797/2017, conform cărora elaborarea strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale se fundamentează în principal pe informaţii colectate de serviciul public de asistenţă socială în exercitarea atribuţiilor de identificare a familiilor şi persoanelor aflate în dificultate, precum şi a cauzelor care au generat situaţiile de risc de excluziune socială; documentul de fundamentare a strategiei conţine cel puţin următoarele informaţii: caracteristici teritoriale ale unităţii administrativ-teritoriale; nivelul de dezvoltare socioeconomică şi culturală a regiunii; indicatori demografici, cum ar fi: structura populaţiei după vârstă, sex, ocupaţie, speranţa de viaţă la naştere, speranţa de viaţă sănătoasă la 65 de ani, soldul migraţiei etc.; tipurile de situaţii de dificultate, vulnerabilitate, dependenţă sau risc social etc., precum şi estimarea numărului de beneficiari; tipurile de servicii sociale care ar putea răspunde nevoilor beneficiarilor identificaţi şi argumentaţia alegerii acestora;
    6. măsura 1.3.8 din Planul de acţiune pentru perioada 2023-2030 prevăzut în anexa la Strategia naţională privind îngrijirea de lungă durată şi îmbătrânirea activă pentru perioada 2023-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.492/2022, referitor la implementarea de către SPAS a instrumentelor standardizate de evaluare a nevoilor de servicii de ÎLD şi realizare a diagnozei sociale, monitorizarea şi evaluarea procesului de implementare;
    7. obligaţia serviciului public de asistenţă socială de a utiliza o metodologie de estimare a nevoilor de servicii sociale pentru persoane vârstnice în comunitate şi de identificare a cazurilor, prevăzută în Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 2.489/2023 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice;
    8. prevederile art. 13 alin. (6) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările ulterioare, conform cărora, pentru aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2), autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să prevadă în bugetul local sumele necesare, fundamentate pe baza estimărilor realizate de serviciul public de asistenţă socială pe baza datelor colectate din anchetele sociale, în care se consemnează datele de identificare ale îngrijitorilor informali şi sprijinul acordat de aceştia;
    9. prevederile art. 21 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 17/2000, cu modificările ulterioare, conform cărora, în vederea atingerii obiectivelor prevăzute în Strategia naţională privind îngrijirea de lungă durată şi îmbătrânire activă pentru perioada 2023-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.492/2022, finanţarea de la bugetul de stat a serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice este condiţionată de îndeplinirea unor indicatori de performanţă, printre care şi respectarea prevederilor art. 12 alin. (2) în ceea ce priveşte planificarea înfiinţării şi organizării serviciilor sociale şi utilizarea unei metodologii de evaluare a nevoilor comunităţii, cu respectarea metodologiei-cadru reglementate la nivel naţional;
    10. prevederile art. 30-34 din Legea nr. 17/2000, cu modificările ulterioare;
    11. prevederile art. 27^1 alin. (3) din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora solicitantul dreptului la venit minim de incluziune se înregistrează, din oficiu, ca solicitant de servicii sociale.


    ART. 2
    Scopul utilizării prezentei metodologii
    Pentru fundamentarea organizării şi acordării serviciilor sociale pentru persoanele vârstnice şi planificarea dezvoltării acestora în funcţie de nevoile identificate ale persoanelor vârstnice care au domiciliul/reşedinţa pe raza administrativ-teritorială ........ se aprobă prezenta metodologie.

    ART. 3
    Rezultatele implementării prezentei metodologii
    Prin aplicarea prezentei metodologii, serviciul public de asistenţă socială, în colaborare cu compartimentul de contractare, obţine cel puţin următoarele rezultate:
    1. estimarea anuală a numărului persoanelor vârstnice dependente care au domiciliul/reşedinţa pe raza administrativ-teritorială ………….. şi care necesită sprijin pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice;
    2. estimarea numărului persoanelor vârstnice care au domiciliul/reşedinţa pe raza administrativ-teritorială …………. şi care nu primesc ajutor pentru îndeplinirea activităţilor instrumentale ale vieţii zilnice din partea îngrijitorilor informali şi voluntari;
    3. indicatorii de eficienţă cost/beneficiu;
    4. lista nominală a persoanelor vârstnice la risc şi a nevoilor specifice de sprijin prin servicii şi beneficii de asistenţă socială;
    5. estimarea numărului de îngrijitori informali ai persoanelor vârstnice din comunitate care necesită sprijin.


    ART. 4
    Sursele de date
    Principalele surse de date pentru evaluarea nevoilor comunităţii o reprezintă:
    1. bazele de date/registre ale serviciului public de asistenţă socială constituite în cadrul realizării atribuţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare, cum ar fi:
    a) registrul beneficiarilor de măsuri de asistenţă socială, sistemul informatic pentru domeniul asistenţei sociale în care se prelucrează cererile, declaraţiile şi documentele depuse în vederea acordării venitului minim de incluziune, registrul beneficiarilor de servicii comunitare integrate pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale;
    b) registrul unic al beneficiarilor de servicii sociale;
    c) registrul îngrijitorilor informali, prevăzut la art. 3 din Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 955/2023 pentru aprobarea modelului contractului încheiat între îngrijitorul informal al persoanei vârstnice dependente şi serviciul public de asistenţă socială, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) datele colectate din anchetele sociale realizate în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (6) din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările ulterioare;
    e) etc.;

    2. baze de date deţinute de alte servicii publice de interes local/naţional, Institutul naţional de statistică, EUROSTAT etc., cum ar fi:
    a) datele deţinute de autoritatea tutelară cu privire la actele juridice translative de proprietate având ca obiect bunuri proprii ale persoanei vârstnice, în scopul întreţinerii şi îngrijirii acesteia, în conformitate cu prevederile art. 31 din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările ulterioare;
    b) registrul contractelor de închiriere a locuinţelor sociale/de necesitate sau de sprijin;
    c) date deţinute de asistenţa medicală comunitară - informaţii privind vârstnicii vulnerabili, care locuiesc singuri şi izolaţi, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2017 privind asistenţa medicală comunitară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2017, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) populaţia după domiciliu la 1 ianuarie/1 iulie pe grupe de vârstă şi vârste, sexe, judeţe şi localităţi publicată de Institutul Naţional de Statistică, accesibilă pe http://statistici.insse.ro: 8077/tempo-online/;
    e) date publicate de EUROSTAT colectate prin Ancheta asupra veniturilor şi condiţiilor de viaţă (EU-SILC) sau prin Sondajul European de interviu asupra sănătăţii (EHIS), precum: populaţia cu limitări de lungă durată auto-percepute în activităţile obişnuite din cauza problemelor de sănătate, populaţia cu dificultăţi în realizarea activităţilor vieţii cotidiene; datele sunt accesibile de pe platforma https://ec.europa.eu/eurostat/ data/database;

    3. studii de fundamentare care au stat la baza elaborării strategiilor locale/judeţe/naţionale, cum ar fi: îngrijire de lungă durată şi îmbătrânire activă, incluziune socială, persoane fără adăpost, dezvoltare comunitară, dezvoltare servicii sociale, etc., spre exemplu:
    a) raport privind maparea persoanelor vârstnice estimate cu nevoi de îngrijire de lungă durată, accesibil la adresa:
    https://mmuncii.ro/j33/images/Documente/MMPS/Rapoarte_si_studii_MMPS/DPSS/20220928_raport-mapare-persoane-varstnice.pdf;

    b) studiu de fundamentare pentru elaborarea Strategiei de îngrijire pe termen lung 2023-2030, accesibil la adresa:
    https://mmuncii.ro/j33/images/Documente/MMPS/Rapoarte_si_studii_MMPS/DPSS/2022_Studiu_de_fundamentare_pentru_elaborarea_Strategiei_ILDIA_2023-2030_RO.pdf;


    4. analize/studii de fundamentare care au stat la baza aprobării altor documente de politică publică la nivel local/judeţean, cum ar fi: programul de acţiuni comunitare pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale, planul judeţean de incluziune socială etc.;
    5. sondaje şi anchete sociale realizate cu acest scop, în conformitate cu prevederile art. 112 alin. (2) lit. g) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    6. procese-verbale/rezultate ale întâlnirilor organizate cu reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale reprezentative ale persoanelor vârstnice, organizaţiilor de pensionari, furnizori de servicii sociale etc., în conformitate cu prevederile art. 93 alin. (2), art. 112 alin. (3) lit. a) şi b) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    7. date deţinute de comisia judeţeană de incluziune socială, în conformitate cu art. 11 alin. (1) lit. m) din Hotărârea Guvernului nr. 1.217/2006 privind constituirea mecanismului naţional pentru promovarea incluziunii sociale în România, cu modificările şi completările ulterioare;
    8. date primite de la consiliul judeţean al pensionarilor şi persoanelor vârstnice, respectiv al municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (3) din Legea nr. 16/2000 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional al Organizaţiilor de Pensionari şi al Persoanelor Vârstnice, republicată;
    9. date primite de la comitetele consultative de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice, constituite în cadrul prefecturilor în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 499/2004.


    ART. 5
    Instrumente de lucru utilizate în evaluarea nevoilor comunităţii
    Pentru estimarea statistică sau identificarea nominală a persoanelor vârstnice care necesită sprijin pentru activităţile de bază şi instrumentale ale vieţii zilnice şi care nu se află în evidenţa serviciilor sociale/nu sunt înscrise în registrul naţional unic al beneficiarilor de servicii sociale, prezenta metodologie-cadru prevede utilizarea de către serviciul public de asistenţă socială a următoarelor metode şi instrumente de lucru:
    1. Estimarea nevoii potenţiale de sprijin pe baza unor studii, fără o listă nominală de persoane vârstnice vulnerabile
    Prin această metodă se estimează nevoile de sprijin exprimate ca statistică la nivel de UAT (procent din populaţia de referinţă), fără să fie acompaniată de o listă nominală a persoanelor la risc (cu nevoi potenţiale de îngrijire). Un astfel de rezultat este util doar pentru fundamentarea unui plan de dezvoltare a serviciilor sociale pentru persoane vârstnice, fiind necesară repetarea anuală a măsurătorilor pentru a putea actualiza datele statistice.
    Metodologia de cercetare trebuie să urmărească cel puţin structura datelor şi a variabilelor din modelul estimării nevoilor pe baza valorilor de referinţă, respectiv, indicatorii de risc din fişa de identificare persoana vârstnică la risc, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta metodologie.
    Valorile de referinţă ale indicatorilor EU-SILC şi EHIS calculate la nivel naţional pentru anul 2022 sunt publicate pe site-ul MMSS (https://www.mmuncii.ro/j33/images/Documente/ MMSS/PNRR-C13-R7_Livrabil3.5.rar)
    Pentru selecţia valorilor de referinţă se pot folosi datele publicate de Institutul naţional de Statistică şi de EUROSTAT colectate prin Ancheta asupra veniturilor şi condiţiilor de viaţă (EU-SILC) sau prin Sondajul European de interviu asupra sănătăţii (EHIS).
    Ancheta EU-SILC este principalul instrument statistic de colectare a datelor pentru asigurarea informaţiilor necesare măsurării sărăciei şi excluziunii sociale, la nivel naţional şi european. Aceasta este o anchetă armonizată, toate ţările membre fiind obligate să aplice Regulamentul nr. 1.177/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului Europei referitor la venituri şi condiţii de viaţă. În România, datele sunt culese de INS.
    Datele sunt disponibile pe site-ul Eurostat, pot fi actualizate anual/multianual şi oferă o imagine globală a limitărilor funcţionale. Fiind autodeclarate arată doar posibile nevoi de sprijin şi nu nevoi determinate riguros în baza unei evaluări specifice.
    Sondajul european de interviu asupra sănătăţii (EHIS) constă din patru module privind starea de sănătate, utilizarea asistenţei medicale, determinanţii sănătăţii şi variabilele de mediu socioeconomic. EHIS vizează populaţia care are cel puţin 15 ani şi trăieşte în gospodării private ale populaţiei. Al treilea val de EHIS (2019) a fost realizat în toate ţările UE, Islanda, Norvegia, Serbia, Albania şi Turcia, în concordanţă cu Regulamentul (UE) 2018/255. În România, datele sunt culese de INS.
    Indicatorii EHIS pot fi folosiţi în completare, cu atât mai mult cu cât sunt aliniaţi cu indicatorii de risc incluşi în Fişa de identificare persoana vârstnică la risc şi aduc informaţii suplimentare cu privire valorile de referinţă pe tipurile de activităţi ABVZ şi AIVZ.

    2. Fişa de identificare persoana vârstnică la risc
    În cadrul activităţii serviciului public de asistenţă socială de asigurare a pachetului minim de asistenţă socială, în activitatea de identificare a nevoilor comunităţii, de asigurare a telefonului vârstnicului, de asigurare a serviciilor comunitare integrate pentru combaterea sărăciei şi excluziunii sociale, de evaluare în vederea asigurării accesului la beneficii de asistenţă socială etc., serviciul public de asistenţă socială completează o fişă de identificare a persoanei vârstnice la risc, al cărei model este prevăzut în anexa la prezenta metodologie.
    Fişa de identificare persoana vârstnică la risc reprezintă un instrument de identificare a vulnerabilităţilor la nivel individual şi comunitar şi de identificare a priorităţilor de intervenţie în situaţii de urgenţă, pentru categoria persoane vârstnice, şi are doar rolul de a evidenţia existenţa unor factori de risc, care pot fi infirmate sau confirmate în următorul pas al analizei nevoilor, cel de evaluare a nevoilor.
    Serviciul public de asistenţă socială stabileşte formatul şi conţinutul instrumentului pe care îl utilizează, cu respectarea prevederilor minime prevăzute de prezenta metodologie.
    Dacă este înregistrată cererea de asistenţă socială se întocmeşte direct fişa de evaluare iniţială.
    Este suficient ca un singur indicator din Fişa de identificare persoana vârstnică la risc să fie completat cu „Da“ pentru ca persoana respectivă să fie clasificată a fi la risc/cu nevoi potenţiale de sprijin. Spre exemplu, pentru o persoană beneficiară de venit minim de incluziune, SPAS va completa „Da“ la riscurile legate de situaţia economică, respectiva persoană fiind considerată persoană vârstnică la risc, indiferent de răspunsurile la ceilalţi indicatori.
    Pentru consemnarea datelor în fişa de identificare persoana vârstnică la risc este necesar acordul persoanei, pentru respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.
    Estimarea nevoilor de sprijin ale persoanelor vârstnice la nivelul unităţii administrativ-teritoriale se obţine prin agregarea/centralizarea datelor obţinute prin verificarea indicatorilor de risc şi înregistrate în lista nominală a persoanelor vârstnice la risc. Aceste date vor fi comparate cu cele rezultate din cercetări naţionale/europene prezentate la pct. 1, care vor fi actualizate cu cele mai recente date disponibile la data utilizării acestora, publicate de EUROSTAT.
    Spre exemplificare:

┌──────────────────────┬───────────┬────────┐
│ │Valorile de│Valori │
│ │referinţă │maxime │
│ │limitări │Unele │
│ │severe/ │limitări│
│ │totale │ │
│ ├───────────┴────────┤
│ │(% din grupa de │
│ │vârstă) │
├──────────────┬───────┼─────┬─────┬────────┤
│Limitări de │ │65-74│ │ │
│lungă durată │ │ani │7,4% │59,7% │
│(6+ luni) │EU-SILC│ │ │ │
│auto-percepute│(2022) ├─────┼─────┼────────┤
│în │ │75-84│ │ │
│activităţile │ │ani │21,8%│64,2% │
│obişnuite din │ │ │ │ │
│cauza ├───────┼─────┼─────┼────────┤
│problemelor de│ │85+ │ │ │
│sănătate │ │ani │44,2%│49,3% │
│ │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼─────┼─────┼────────┤
│ │ │65-74│3,2% │48,6% │
│Dificultăţi în│EHIS3 │ani │ │ │
│realizarea │(2019) ├─────┼─────┼────────┤
│activităţilor │ │75+ │17,0%│67,0% │
│vieţii │ │ani │ │ │
│cotidiene ├───────┼─────┼─────┼────────┤
│(ABVZ şi AIVZ)│ │65+ │9,2% │56,5% │
│ │ │ani │ │ │
└──────────────┴───────┴─────┴─────┴────────┘



    Sursa: Eurostat, EU-SILC (2022) indicator [HLTH_SILC_06__custom_6645137]; EHIS3 (2019) Coloana Limitări severe/totale - indicator [HLTH_EHIS_TADLE custom_6660606] care arată ponderea populaţiei cu dificultăţi severe/totale în realizarea atât a ABVZ, cât şi AIVZ; Coloana Unele limitări - indicator [HLTH_EHIS_TAU custom_6660762] care arată ponderea populaţiei cu dificultăţi severe/totale în realizarea a cel puţin uneia dintre activităţile ABVZ sau AIVZ. Notă: Valorile de referinţă sunt calculate la nivel naţional şi nu sunt disponibile pe medii de rezidenţă.
    Cu alte cuvinte, la nivel naţional este de aşteptat ca cel puţin 7,4% din populaţia cu vârste de 65-74 de ani să raporteze limitări funcţionale severe/totale de lungă durată (6 luni sau mai mult), din cauza problemelor de sănătate. Ponderea poate fi ceva mai redusă, dar nu mai mică de 3,2% din populaţia de 65-74 de ani, care conform EHIS3 arată procentul de populaţie cu pierdere totală sau parţială a autonomiei, căci au dificultăţi severe/totale cu desfăşurarea activităţilor de zi cu zi atât referitor la ABVZ, cât şi la AIVZ.

    3. Registrul persoanelor vârstnice la risc
    Registrul persoanelor vârstnice la risc este baza de date în care se înregistrează lista nominală de persoane vârstnice la risc (posibil cu nevoi de sprijin/îngrijire).
    Această bază de date, pe lângă utilitatea pentru estimarea nevoilor de sprijin ale persoanelor vârstnice la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, privitor la numărul, procentul şi profilul persoanelor la risc, poate fi folositoare şi pentru organizarea activităţilor SPAS în relaţie cu furnizarea şi gestionarea serviciilor de îngrijire de lungă durată din comunitate. Astfel, orice persoană vârstnică la risc, conform Fişei de identificare persoana vârstnică la risc, cel puţin un indicator de risc completat cu „Da“) înregistrată în registru, trebuie inclusă în pasul următor de analiză a nevoilor - evaluarea gradului de dependenţă şi a nevoilor de îngrijire de lungă durată.
    Registrul persoanelor vârstnice la risc trebuie completat în format Excel sau un format similar (LibreOffice Calc, Google
    sheets etc.), pentru a permite interoperabilizarea datelor deţinute cu alte baze de date. Registrul conţine informaţiile obţinute din toate Fişele de identificare persoana vârstnică la risc completate pentru persoane vârstnice cu domiciliul pe raza UAT-ului. Registrul este gestionat de serviciul public de asistenţă socială şi ar trebui actualizat lunar folosind datele privind decesele, schimbările de domiciliu, fişele noi care au fost completate în luna respectivă etc. În registru, indicatorii de risc sunt aşezaţi pe coloane, iar persoanele vârstnice la risc, din lista nominală, pe linii. Pentru fiecare persoană vârstnică, pe lângă valorile indicatorilor, sunt consemnate şi data completării Fişei şi concluzia Fişei de identificare persoana vârstnică la risc care arată paşii ce trebuie întreprinşi de serviciul public de asistenţă socială în continuare - dacă evaluarea trebuie sau nu continuată şi, dacă da, cine şi când urmează să o completeze.
    Pentru înscrierea persoanei vârstnice în Registrul persoanelor vârstnice la risc este necesar acordul persoanei, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE. Perioada de stocare a datelor despre persoana vârstnică la risc este stabilită cu respectarea principiului proporţionalităţii. Spre exemplu, dacă a fost identificată o soluţie stabilă pentru asigurarea îngrijirii - cum ar fi contract de servicii sociale pe perioadă nedeterminată, datele despre persoana vârstnică sunt şterse din registrul persoanelor vârstnice la risc.
    Din numărul estimat în registrul persoanelor vârstnice la risc se scade numărul persoanelor vârstnice care se află în evidenţa serviciilor sociale/care sunt înscrise în registrul naţional unic al beneficiarilor de servicii sociale.
    Însă, deşi Registrul persoanelor vârstnice la risc are la bază fişele de observaţie persoane vârstnice la risc şi care, implicit, nu includ persoanele vârstnice care sunt deja în evidenţa serviciilor sociale/înscrise în registrul de evidenţă a persoanelor beneficiare de servicii sociale, totuşi, este necesară o verificare suplimentară pentru evitarea suprapunerilor de evidenţă şi obţinerea unei estimări cât mai aproape de realitate.

    4. Registrul persoanelor vârstnice cu nevoi de îngrijire de lungă durată
    Registrul persoanelor vârstnice cu nevoi de îngrijire de lungă durată include persoanele vârstnice la risc pentru care s-a întocmit şi fişa de evaluare iniţială, dar pentru care nu este elaborat un plan de îngrijire şi asistenţă, nu este semnat contractul de servicii sociale şi, prin urmare, încă nu sunt în evidenţa serviciilor sociale.
    Registrul conţine informaţii din fişa de evaluare iniţială, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 la Standardele minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 2.489/2023.
    Pentru înscrierea persoanei vârstnice în Registrul persoanelor vârstnice cu nevoi de îngrijire de lungă durată este necesar acordul persoanei, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.



    ART. 6
    Recomandări în utilizarea instrumentelor de evaluare a nevoilor comunităţii
    Pentru simplificare administrativă şi eficientizarea activităţii, până la dezvoltarea sistemului informatic de asistenţă socială, serviciul public de asistenţă socială dezvoltă instrumentele de lucru pe baza/compatibil cu evidenţa electronică/registrul a persoanelor beneficiare de asistenţă socială/servicii sociale pe care o deţine deja, conform legislaţiei în vigoare.
    Spre exemplu, în situaţia în care registrul existent este un fişier Excel, instrumentele dezvoltate conform prezentei metodologii reprezintă pagini distincte în acelaşi Excel.
    Sistemul informatic de asistenţă socială al serviciului public de asistenţă socială este unic, indiferent de contextul/activitatea care a condus la înregistrarea informaţiei necesare evidenţei persoanelor beneficiare/evaluării nevoilor comunităţii etc.
    Înregistrarea datelor se realizează o singură dată şi se verifică la trecerea la o altă etapă, conform procesului de acordare a serviciilor sociale - de la identificare la evaluare, de la evaluarea iniţială la evaluarea complexă etc., conform exemplificării din tabelul de mai jos.

┌────────────┬────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │Cerere │ │ │
│Etape │de │Instrument │Registru │
│ │servicii│utilizat │ │
│ │sociale │ │ │
├────────────┼────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │Fişă de │Registrul │
│ │ │identificare │persoanelor │
│Identificare│NU │persoană │vârstnice la │
│ │ │vârstnică la │risc │
│ │ │risc │ │
├────────────┼────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │Registrul │
│ │ │Fişă de │persoanelor │
│Evaluare │DA │evaluare │vârstnice cu │
│iniţială │ │iniţială │nevoi de │
│ │ │ │îngrijire de │
│ │ │ │lungă durată │
├────────────┼────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │Fişă de │Registrul │
│Evaluare │DA │evaluare │beneficiarilor│
│complexă │ │sociomedicală*│de servicii │
│ │ │ │sociale │
└────────────┴────────┴──────────────┴──────────────┘


    * Documentul care conţine rezultatul evaluării nevoilor persoanelor vârstnice, parte din dosarul persoanei vârstnice care solicită îngrijiri la domiciliu, în centre de zi sau în centre rezidenţiale pentru persoane vârstnice, în conformitate cu prevederile HG nr. 886/2000 pentru aprobarea Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, cu modificările şi completările ulterioare.
    Din comparaţia datelor din Registrul persoanelor vârstnice cu nevoi de îngrijire de lungă durată şi Registrul beneficiarilor de servicii sociale, rezultă nevoia de servicii sociale, fie că este vorba de eventuale liste de aşteptare, fie că sunt necesare servicii sociale noi, după cum urmează**:
    ** Este necesară corelarea cu prevederile capitolului I - Administrarea, înfiinţarea şi finanţarea serviciilor sociale din Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul unităţii administrativ-teritoriale.

    ANEXA 1

    la metodologie
    FIŞĂ
    de identificare persoana vârstnică la risc

┌──────────────────────────────────────┐
│Nr. unic: │
│Număr unic de înregistrare (poziţie) │
│în Registrul persoanelor vârstnice la │
│risc │
├───────────────────────────┬──────────┤
│Data completării Fişei de │ │
│identificare persoana │ │
│vârstnică │ │
│la risc (zi/lună/an): │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Persoana vârstnică: │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│a) Nume şi prenume: │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│b) Sex: 1. M 2. F │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│c) Adresa: │ │
├───────────────────────────┴──────────┤
│Reprezentantul SPAS care a completat │
│Fişa de identificare persoana │
│vârstnică la risc şi a înregistrat în │
│Registrul persoanelor vârstnice la │
│risc: │
├───────────────────────────┬──────────┤
│a) nume şi prenume │c) │
│ │telefon: │
├───────────────────────────┼──────────┤
│b) profesia │d) e-mail:│
├───────────────────────────┼──────────┤
│c) funcţia în cadrul SPAS/ │ │
│primăriei │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│Sursa informaţiilor, după │ │
│caz: │ │
├───────────────────────────┼──┬──┬────┤
│Indicatorii de risc care │ │ │Nu │
│arată nevoi potenţiale de │Da│Nu│ştiu│
│sprijin │ │ │ │
├───────────────────────────┴──┴──┴────┤
│1. Reţeaua de sprijin │
│Criteriul 1: Persoana vârstnică fără │
│sprijin din partea familiei sau a unei│
│reţele de sprijin │
├───────────────────────────┬──┬──┬────┤
│a) Persoană vârstnică care │ │ │ │
│trăieşte singură şi nu are │ │ │ │
│rude în proximitate - în │ │ │ │
│localitate sau în alte │ │ │ │
│localităţi învecinate, şi │1 │0 │ │
│nici prieteni, vecini, alte│ │ │ │
│persoane cu care să │ │ │ │
│interacţioneze regulat şi │ │ │ │
│care să o sprijine │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│b) Persoană vârstnică care │ │ │ │
│trăieşte în context │1 │0 │ │
│familial, dar este la risc │ │ │ │
│de abuz sau neglijare* │ │ │ │
├───────────────────────────┴──┴──┴────┤
│2. Starea de sănătate │
│Criteriul 2: Persoana vârstnică cu │
│afecţiuni ce necesită îngrijire │
│specializată sau care se află în │
│imposibilitatea de a-şi asigura │
│nevoile sociomedicale, din cauza bolii│
│ori stării fizice sau psihice │
├───────────────────────────┬──┬──┬────┤
│a) Persoană vârstnică care │ │ │ │
│nu este luată în evidenţa │1 │0 │ │
│unui medic de familie │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│b) Persoană vârstnică cu │ │ │ │
│dificultăţi în realizarea │ │ │ │
│activităţilor vieţii │1 │0 │ │
│cotidiene din cauza unor │ │ │ │
│probleme grave de sănătate │ │ │ │
│legate de vedere │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│c) Persoană vârstnică cu │ │ │ │
│dificultăţi în realizarea │ │ │ │
│activităţilor vieţii │1 │0 │ │
│cotidiene din cauza unor │ │ │ │
│probleme grave de sănătate │ │ │ │
│legate de auz │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│d) Persoană vârstnică cu │ │ │ │
│dificultăţi în realizarea │ │ │ │
│activităţilor vieţii │ │ │ │
│cotidiene din cauza unor │1 │0 │ │
│probleme grave de sănătate │ │ │ │
│legate de mobilitate - │ │ │ │
│mers, urcat scări etc. │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│e) Persoană vârstnică cu │ │ │ │
│dificultăţi în realizarea │ │ │ │
│activităţilor vieţii │ │ │ │
│cotidiene din cauza unor │1 │0 │ │
│probleme grave de sănătate │ │ │ │
│legate de memorie, │ │ │ │
│concentrare sau cogniţie │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│f) Persoană vârstnică cu │ │ │ │
│dificultăţi în realizarea │ │ │ │
│activităţilor vieţii │1 │0 │ │
│cotidiene din cauza unor │ │ │ │
│probleme grave de sănătate │ │ │ │
│legate de comunicare │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│g) Persoană vârstnică cu │ │ │ │
│probleme de sănătate │ │ │ │
│mintală care nu este │ │ │ │
│diagnosticată de un medic │1 │0 │ │
│de specialitate/nu │ │ │ │
│beneficiază de tratament │ │ │ │
│adecvat │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│h) Persoană vârstnică cu │ │ │ │
│risc suicidal, comportament│ │ │ │
│autodistructiv, inclusiv │ │ │ │
│consumul abuziv de alcool │1 │0 │ │
│şi/sau substanţe interzise,│ │ │ │
│sau care reprezintă un risc│ │ │ │
│pentru alte persoane │ │ │ │
├───────────────────────────┴──┴──┴────┤
│3. Autonomie │
│Criteriul 3: Persoana vârstnică nu are│
│capacitatea de a se gospodări şi de a │
│îndeplini cerinţele fireşti ale vieţii│
│cotidiene. │
├───────────────────────────┬──┬──┬────┤
│a) Persoană vârstnică care │ │ │ │
│necesită sprijin pentru │ │ │ │
│activităţile de bază ale │ │ │ │
│vieţii cotidiene - hrănire │ │ │ │
│şi hidratare, transfer şi │ │ │ │
│mobilizare - urcare/ │1 │0 │ │
│coborâre din pat/scaun, │ │ │ │
│deplasare în interior, │ │ │ │
│îmbrăcare şi dezbrăcare, │ │ │ │
│folosirea toaletei, │ │ │ │
│asigurarea igienei │ │ │ │
│corporale, comunicare; │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│b) Persoană vârstnică care │ │ │ │
│nu primeşte ajutor deşi ar │ │ │ │
│avea nevoie pentru │ │ │ │
│îndeplinirea activităţilor │ │ │ │
│instrumentale ale vieţii │ │ │ │
│cotidiene - prepararea │ │ │ │
│hranei, efectuarea de │ │ │ │
│cumpărături, activităţi de │1 │0 │ │
│menaj şi spălătorie, │ │ │ │
│administrarea │ │ │ │
│medicamentelor, facilitarea│ │ │ │
│deplasării în exterior şi │ │ │ │
│însoţire, activităţi de │ │ │ │
│administrare şi gestionare │ │ │ │
│a bunurilor, acompaniere şi│ │ │ │
│socializare │ │ │ │
├───────────────────────────┴──┴──┴────┤
│4. Condiţiile de locuit │
│Criteriul 4: Persoana vârstnică nu are│
│locuinţă şi nici posibilitatea de a-şi│
│asigura condiţiile de locuit pe baza │
│resurselor proprii. │
├───────────────────────────┬──┬──┬────┤
│a) Persoană vârstnică fără │ │ │ │
│locuinţă sau care locuieşte│ │ │ │
│fără drept de şedere, în │1 │0 │ │
│anumite spaţii de locuit, │ │ │ │
│inclusiv spaţii construite │ │ │ │
│ilegal │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│b) Persoană vârstnică care │ │ │ │
│stă într-o locuinţă │ │ │ │
│improvizată, în spaţii care│ │ │ │
│nu sunt destinate acestui │ │ │ │
│scop - magazii, case de │1 │0 │ │
│apă, elemente de │ │ │ │
│canalizare, construcţii în │ │ │ │
│stare avansată de │ │ │ │
│degradare, grote, cocioabe │ │ │ │
│etc. │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│c) Persoana vârstnică │ │ │ │
│locuieşte în condiţii │ │ │ │
│improprii/întâmpină │ │ │ │
│probleme privind siguranţa │ │ │ │
│locuinţei, spre exemplu, │1 │0 │ │
│scurgeri prin acoperiş, │ │ │ │
│pereţi umezi, ferestre/ │ │ │ │
│duşumele putrede sau │ │ │ │
│deteriorate │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│d) Persoana vârstnică nu │ │ │ │
│are acces la utilităţi, în │1 │0 │ │
│mod special la sursă de apă│ │ │ │
│şi electricitate │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│e) Persoana vârstnică nu │ │ │ │
│dispune de dotări minime │ │ │ │
│necesare pregătirii hranei,│1 │0 │ │
│asigurării încălzirii şi de│ │ │ │
│mobilier de strictă │ │ │ │
│necesitate │ │ │ │
├───────────────────────────┼──┼──┼────┤
│f) Persoana vârstnică care │ │ │ │
│trăieşte într-o locuinţă │ │ │ │
│care nu este adaptată │ │ │ │
│nevoilor specifice │1 │0 │ │
│persoanei vârstnice şi pot │ │ │ │
│exista riscuri de cădere, │ │ │ │
│de accidentare a persoanei,│ │ │ │
│de incendiu etc. │ │ │ │
├───────────────────────────┴──┴──┴────┤
│5. Situaţia economică │
│Criteriul 5: Persoana vârstnică nu │
│realizează venituri proprii sau │
│acestea nu sunt suficiente pentru │
│asigurarea satisfacerii nevoilor │
│curente ale vieţii (inclusiv a │
│îngrijirii necesare). │
├────────────────────────────┬─┬──┬────┤
│a) Persoana vârstnică nu │1│0 │ │
│realizează venituri proprii │ │ │ │
├────────────────────────────┼─┼──┼────┤
│b) Persoană vârstnică la │ │ │ │
│risc de sărăcie monetară: │ │ │ │
│venitul persoanei vârstnice │1│0 │ │
│pe membru de familie este │ │ │ │
│maximum 400 lei │ │ │ │
├────────────────────────────┼─┼──┼────┤
│c) Persoană vârstnică la │ │ │ │
│risc de sărăcie extremă: cu │ │ │ │
│regularitate, nu a putut │1│0 │ │
│încălzi locuinţa sau nu a │ │ │ │
│putut asigura hrana zilnică │ │ │ │
├────────────────────────────┼─┼──┼────┤
│d) Persoană vârstnică cu │ │ │ │
│venituri reduse care s-ar │ │ │ │
│încadra pentru beneficii │ │ │ │
│sociale pentru combaterea │ │ │ │
│sărăciei - venit minim de │1│0 │ │
│incluziune, ajutor │ │ │ │
│încălzirea locuinţei, ajutor│ │ │ │
│de urgenţă, cantină socială │ │ │ │
│etc., dar nu le primeşte, │ │ │ │
│din diferite motive │ │ │ │
└────────────────────────────┴─┴──┴────┘


    * Semne ale unui posibil abuz, conform secţiunii aferente din anexa nr. 1 la Standardele minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 2.489/2023.

    Concluzii
    Dacă persoana vârstnică se află în cel puţin una dintre situaţiile de mai sus care ar putea indica o nevoie de sprijin, se notează „Da=1“ în dreptul criteriului prevăzut de cadrul legal pentru activarea dreptului la asistenţă socială.

┌────────────────────────────────┬──┬──┐
│ │Da│Nu│
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│1. Reţea de sprijin │ │ │
│Criteriul 1: Persoana vârstnică │ │ │
│nu are familie sau nu se află în│ │ │
│întreţinerea unei sau unor │ │ │
│persoane obligate la aceasta, │1 │0 │
│potrivit dispoziţiilor legale în│ │ │
│vigoare. │ │ │
│Se completează „Da=1“ dacă măcar│ │ │
│unul (oricare) dintre lit. a) │ │ │
│sau b) este completat cu „Da=1“.│ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│2. Starea de Sănătate │ │ │
│Criteriul 2: Persoană vârstnică │ │ │
│cu afecţiuni ce necesită │ │ │
│îngrijire specializată sau care │ │ │
│se află în imposibilitatea de │ │ │
│a-şi asigura nevoile │1 │0 │
│sociomedicale, din cauza bolii │ │ │
│ori stării fizice sau psihice. │ │ │
│Se completează „Da=1“ dacă măcar│ │ │
│unul (oricare) dintre lit. a)-h)│ │ │
│este completat cu „Da=1“. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│3. Autonomie │ │ │
│Criteriul 3: Persoana vârstnică │ │ │
│nu are capacitatea de a se │ │ │
│gospodări şi de a îndeplini │ │ │
│cerinţele fireşti ale vieţii │1 │0 │
│cotidiene. │ │ │
│Se completează „Da=1“ dacă măcar│ │ │
│unul (oricare) dintre lit. a) │ │ │
│sau b) este completat cu „Da=1“.│ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│4. Condiţiile de locuit │ │ │
│Criteriul 4: Persoana vârstnică │ │ │
│nu are locuinţă şi nici │ │ │
│posibilitatea de a-şi asigura │ │ │
│condiţiile de locuit pe baza │1 │0 │
│resurselor proprii. │ │ │
│Se completează „Da=1“ dacă măcar│ │ │
│unul (oricare) dintre lit. a)-f)│ │ │
│este completat cu „Da=1“. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│5. Situaţia economică │ │ │
│Criteriul 5: Persoana vârstnică │ │ │
│nu realizează venituri proprii │ │ │
│sau acestea nu sunt suficiente │ │ │
│pentru asigurarea satisfacerii │ │ │
│nevoilor curente ale vieţii │1 │0 │
│(inclusiv a îngrijirii │ │ │
│necesare). │ │ │
│Se completează „Da=1“ dacă măcar│ │ │
│unul (oricare) dintre lit. a)-d)│ │ │
│este completat cu „Da=1“. │ │ │
├────────────────────────────────┼──┼──┤
│Concluzia fişei de identificare │ │ │
│a persoanei vârstnice la risc │ │ │
│Persoana este înregistrată ca │ │ │
│„persoană vârstnică la risc“ │Da│Nu│
│Se completează „Da=1“ dacă măcar│ │ │
│unul dintre criteriile 1-5 este │ │ │
│completat cu „Da=1“ sau dacă │ │ │
├────────┬───────────────────────┴──┴──┤
│Dacă │Cine va informa/a informat, │
│„Da“ │va consilia/a consiliat │
│ │persoana cu privire la │
├────────┤măsurile de sprijin existente│
│AS1. │şi la oportunitatea │
│ │evaluării? │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │a) Nume şi prenume: │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │b) Funcţia: │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │c) La data (zi/lună/an): │
├────────┼───────────────────────┬──┬──┤
│ │Persoana/reprezentantul│ │ │
│AS2. │legal/familia a fost │Da│Nu│
│ │informată │ │ │
├────────┼───────────────────────┼──┼──┤
│ │a) Persoana a acceptat │ │ │
│ │să fie evaluată de SPAS│ │ │
│ │cu privire la gradul de│Da│Nu│
│ │dependenţă şi nevoile │ │ │
│ │specifice de ÎLD │ │ │
├────────┼───────────────────────┼──┼──┤
│ │b) Persoana a refuzat │ │ │
│ │să fie evaluată de SPAS│ │ │
│ │cu privire la gradul de│Da│Nu│
│ │dependenţă şi nevoile │ │ │
│ │specifice de ÎLD │ │ │
├────────┼───────────────────────┴──┴──┤
│Dacă a │Cine va realiza evaluarea │
│acceptat│nevoilor, conform │
├────────┤reglementărilor? │
│AS3. │ │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │a) Nume şi prenume: │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │b) Funcţia: │
├────────┼─────────────────────────────┤
│ │c) La data (zi/lună/an): │
└────────┴─────────────────────────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016