Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.908 din 14 octombrie 2020 pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare nr. 250, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.817/2005
EMITENT: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 968 din 21 octombrie 2020
Având în vedere Referatul Direcţiei transport feroviar nr. 31.756 din data de 18.08.2020,
în temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. m) pct. (i) din anexa nr. 1 „Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română - ASFR“ la anexa nr. 1 la „Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Feroviare Române - AFER“ la Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor,
ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor emite următorul ordin:
ART. I
Instrucţiunile privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare nr. 250, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.817/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.039 şi 1.039 bis din 23 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 5, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
"(5^1) În cazul trenurilor de marfă care circulă în baza acordului ATTI - Agreement on freight Train Transfer Inspections - Acord pentru transferul inspecţiilor la trenurile de marfă, elaborat de Uniunea Internaţională a Căilor Ferate, denumit în continuare «acordul ATTI», distanţa până la prima revizie tehnică în tranzit efectuată pe teritoriul României se calculează de la ultima revizie tehnică efectuată pe teritoriul străin."
2. La articolul 6 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) în staţiile frontieră de stat, pentru trenurile de marfă, cu excepţia prevăzută la art. 8^1 din prezentele instrucţiuni;"
3. După articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1, cu următorul cuprins:
"ART. 8^1
Revizia tehnică la compunere pentru trenurile de marfă nu se execută în staţia de frontieră în cazul aplicării acordului ATTI, atunci când sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) operatorul/operatorii de transport feroviar este/sunt parte a acordului ATTI;
b) operatorii de transport feroviar implicaţi vor evalua şi aprecia riscurile schimbării efectuate, fiecare prin sistemul propriu de management al siguranţei, înainte de aplicarea acordului ATTI, conform prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 402/2013 al Comisiei din 30 aprilie 2013 privind metoda comună de siguranţă pentru evaluarea şi aprecierea riscurilor şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 352/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
c) garnitura trenului nu suferă operaţiuni de compunere sau descompunere, cu excepţia:
(i) ataşării unei locomotive în capul trenului, în faţa locomotivei de remorcare;
(ii) detaşării primei locomotive din capul trenului, în cazul trenurilor remorcate în tracţiune multiplă;
d) în compunerea trenului nu se află vagoane avizate cu defecte la revizia la formare sau la reviziile în tranzit;
e) în compunerea trenului nu se află vagoane încărcate cu mărfuri periculoase, aşa cum sunt prevăzute în cadrul Regulamentului privind transportul internaţional feroviar al mărfurilor periculoase - RID - apendicele C la Convenţia cu privire la transporturile internaţionale feroviare (COTIF), semnată la Berna la 9 mai 1980, ratificată de România prin Decretul Consiliului de Stat nr. 101/1983, cu modificările şi completările ulterioare;
f) în compunerea trenului nu se găsesc vagoane agabaritice;
g) în compunerea trenului nu se găsesc vagoane transpuse;
h) în compunerea trenului nu se găsesc vagoane cu frână nemoderabilă la strângere sau la slăbire."
4. La articolul 9 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) în staţiile frontieră de stat, pentru trenurile de marfă, cu excepţia prevăzută la art. 9^1;"
5. După articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 9^1, cu următorul cuprins:
"ART. 9^1
Revizia tehnică la sosire pentru trenurile de marfă nu se execută în staţia de frontieră în cazul aplicării acordului ATTI, atunci când sunt îndeplinite cumulativ condiţiile de la art. 8^1."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.
Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
Lucian Nicolae Bode
Bucureşti, 14 octombrie 2020.
Nr. 1.908.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: