Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 1.902 din 12 iulie 2018 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional "Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente", a Procedurii de evaluare a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional "Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale", precum şi a modelului-cadru al contractului de finanţare
Având în vedere: - Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 8 şi art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 8 din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare, şi Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, cu modificările şi completările ulterioare; – Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al compartimentului de asistenţă socială organizat la nivelul comunelor, prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, cu modificările ulterioare; – Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social furnizat la domiciliu şi Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social furnizat în comunitate prevăzute în anexele nr. 3 şi 4 la Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015, cu modificările şi completările ulterioare; – Grila naţională de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 886/2000; – Standardele minime de cost/an pentru serviciile sociale destinate îngrijirii la domiciliu a persoanelor vârstnice, prevăzute în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale şi a nivelului venitului lunar pe membru de familie în baza căruia se stabileşte contribuţia lunară de întreţinere datorată de către susţinătorii legali ai persoanelor vârstnice din centrele rezidenţiale; – Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, destinate persoanelor adulte, şi Standardele minime de calitate pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu pentru persoane vârstnice, prevăzute în anexele nr. 6 şi 8 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 2.126/2014 privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi pentru serviciile acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinelor sociale; – Protocolul de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei, aprobat prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale, ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 393/630/4.236/2017; – Modelul-cadru al Planului anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului judeţean/consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti aprobat prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.086/2018,
în temeiul: - art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 427/2018 pentru aprobarea programului de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“ şi a programului de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“,
ministrul muncii şi justiţiei sociale emite următorul ordin: ART. 1 (1) Se aprobă Metodologia de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Se aprobă Procedura de evaluare a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin. (3) Se aprobă modelul-cadru al contractului de finanţare prevăzut în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2 Direcţia politici servicii sociale, Direcţia politici beneficii sociale, Direcţia generală planificare bugetară şi management din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii şi justiţiei sociale, Lia-Olguţa Vasilescu
Bucureşti, 12 iulie 2018. Nr. 1.902. ANEXA 1 METODOLOGIE
ANEXA 2 PROCEDURA
ANEXA 3
Model-cadru CONTRACT DE FINANŢARE Nr. …………… din …………….. Părţile contractului Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, în calitate de autoritate finanţatoare, prin agenţia pentru plăţi şi inspecţie socială teritorială/a judeţului/municipiului Bucureşti …………., cu sediul în ……………. şi cont cu numărul ………………., deschis la Trezoreria ……………., reprezentată prin directorul executiv, pe de o parte, şi ....(numele întreg al autorităţii administraţiei publice locale, beneficiar al finanţării)....., în calitate de contractor, cu sediul în …(adresa).. şi cont cu numărul ……………, deschis la ……………. reprezentat prin ……(nume, prenume, calitate)… pe de altă parte, au convenit următoarele: ART. 1 Obiectul contractului 1.1. Obiectul contractului îl reprezintă finanţarea acordată contractorului de la bugetul de stat, prin bugetul alocat autorităţii contractante pentru asigurarea cheltuielilor pentru acordarea serviciilor de îngrijire la domiciliu/cheltuielilor de personal pentru asistentul social^1. 1.2. Valoarea contractului de finanţare a proiectului este în sumă de ……………………… lei, din care: ............................. 1.3. Costul contractului se constituie din valoarea finanţării şi contribuţia proprie, pe categorii de cheltuieli şi, respectiv, pe surse de finanţare în bugetul proiectului. 1.4. Contractorului îi va fi acordată finanţarea în termenii şi condiţiile stabilite în acest contract şi anexele lui, pe care contractorul declară că le cunoaşte şi le acceptă. 1.5. Contractorul acceptă finanţarea şi se angajează să utilizeze suma primită, exclusiv pentru realizarea activităţilor prevăzute în cererea de solicitare a finanţării şi pentru care a fost aprobată finanţarea. 1.6. Contractorul se angajează să suporte din bugetul propriu ………….., potrivit hotărârii consiliului local, şi din alte surse, potrivit bugetului proiectului. 1.7. Contractorul se angajează să implementeze activităţile prevăzute în cererea de finanţare, cu respectarea legislaţiei în vigoare. 1.8. Contractorul se angajează să asigure sustenabilitatea şi continuitatea funcţionării serviciilor care fac obiectul finanţării prin program.
ART. 2 Plata 2.1. Autoritatea contractantă, prin agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială, va asigura contractorului decontarea cheltuielilor efectuate la solicitarea acestuia şi în baza documentelor justificative prezentate. 2.2. Plăţile se vor efectua conform cap. IV şi, după caz, cap. V din procedură, respectiv metodologie. 2.3. Plăţile se vor efectua în tranşe lunare de către agenţia teritorială. 2.4. Solicitarea de plată însoţită de documentele justificative se înaintează agenţiei teritoriale de plăţi şi inspecţie socială în ziua de 5 sau 15 ale lunii. Documentaţia prezentată cuprinde acte doveditoare pentru funcţionarea unităţii de îngrijire la domiciliu (UID)/serviciului public de asistenţă socială (SPAS)/serviciului de asistenţă comunitară (SAC)^1 în luna anterioară. ^1 Potrivit cererii de finanţare.
2.5. Decontarea cheltuielilor se realizează numai în condiţiile în care documentele justificative sunt complete şi întocmite corect. 2.6. Agenţia teritorială va efectua plăţile în limita disponibilităţilor bugetare alocate cu această destinaţie. 2.7. În eventualitatea nerespectării termenelor de depunere a solicitării de plată şi a documentelor justificative, prevăzute la pct. 2.4, pentru eventualele întârzieri în efectuarea plăţilor agenţia teritorială va fi exonerată de orice răspundere. 2.8. Lunar/Cel puţin trimestrial, agenţia teritorială are obligaţia să examineze, în teren, realizarea activităţilor prevăzute în cererea de solicitare a finanţării şi pentru care a fost aprobată finanţarea. 2.9. În cazul în care controlul, prevăzut la pct. 2.8, evidenţiază deficienţe, agenţia teritorială va sista efectuarea plăţilor până la remedierea situaţiei.
ART. 3 Durata de execuţie Durata de execuţie a proiectului este de ………….. luni.
ART. 4 Obligaţiile contractorului 4.1. Contractorul are obligaţia realizării activităţilor prevăzute în cererea de solicitare a finanţării şi pentru care a fost aprobată finanţarea în vederea atingerii obiectivelor prevăzute de program, cu respectarea prevederilor legislaţiei aplicabile. 4.2. Contractorul are obligaţia de a permite reprezentanţilor autorităţii contractante, inclusiv celor ai agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială, efectuarea controlului necondiţionat al funcţionării UID/SPAS/SAC, inclusiv accesul la orice fel de documente. 4.3 Contractorul are obligaţia de a furniza reprezentanţilor autorităţii contractante orice informaţie solicitată de aceştia referitoare la funcţionarea serviciilor. 4.4. Contractorul are obligaţia să menţină performanţa funcţionării unităţii de îngrijire la domiciliu/serviciului public de asistenţă socială şi a serviciilor de asistenţă comunitară din cadrul acestuia, obţinută prin sprijinul acordat în cadrul programului. 4.5. Respectarea obligaţiei prevăzute la pct. 4.4 se verifică de către agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială prin efectuarea de către inspectorii sociali a unor vizite neanunţate.
ART. 5 Modificarea contractului 5.1. Orice modificare a prezentului contract se face în scris, cu acordul părţilor, prin încheierea unui act adiţional. 5.2. Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială, pentru încheierea actului adiţional, va solicita acordul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale. 5.3. Ca excepţie de la pct. 5.1, modificările care nu conduc la schimbarea condiţiilor contractuale în ceea ce priveşte valoarea contractului şi alte aspecte majore legate de funcţionarea serviciilor sunt doar notificate agenţiei teritoriale pentru prestaţii sociale, fără a mai fi necesară încheierea unui act adiţional.
ART. 6 Suspendarea şi rezilierea contractului 6.1. Nerespectarea prevederilor prezentului contract, altele decât cele legate de utilizarea fondurilor şi prezentarea documentelor justificative false sau neconforme cu realitatea, conduce la suspendarea finanţării până la remedierea situaţiei respective de către contractor. 6.2. Agenţia teritorială transmite contractorului notificarea cu privire la suspendarea finanţării, iar acesta este obligat să remedieze situaţia respectivă în termen de 15 zile de la primirea notificării. 6.3. În condiţiile în care, în termenul menţionat contractorul nu remediază situaţia, agenţia teritorială va desfiinţa unilateral prezentul contract, fără a mai fi necesară intervenţia instanţei judecătoreşti. În acest caz, contractorul va fi direct răspunzător şi obligat la plata eventualelor daune, conform legislaţiei în vigoare. 6.4. Rezilierea contractului se realizează în următoarele condiţii: a) utilizarea fondurilor în alte scopuri decât cele convenite sau prezentarea de documente justificative false sau neconforme cu realitatea; b) orice altă situaţie de încălcare a contractului sau a condiţiilor generale prevăzute în contract sau în anexele sale şi pentru care se pot aplica motivele de reziliere.
6.5. În condiţiile prevăzute la pct. 6.4 lit. b) contractul se constituie titlu executoriu, fără a mai fi necesară intervenţia instanţei judecătoreşti. În aceste condiţii, contractorul este obligat să returneze autorităţii finanţatoare, în termen de 30 de zile de la primirea notificării de la agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială, sumele primite până la momentul notificării.
ART. 7 Rezolvarea litigiilor 7.1. Orice diferende apărute între părţi cu privire la valabilitatea sau rezultând din interpretarea, execuţia sau rezilierea prezentului contract vor fi rezolvate de părţi pe cale amiabilă. 7.2. Dacă în termenul de 15 zile diferendele nu pot fi stinse, conform prevederilor pct. 7.1, ele vor fi rezolvate de instanţele judecătoreşti teritoriale competente de pe raza judeţului unde s-a produs diferendul.
ART. 8 Raportări Contractorul se angajează să transmită agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială raportul lunar privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare în luna anterioară.
ART. 9 Control 9.1. Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială controlează modul de acordare a serviciilor de către contractor. 9.2. Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale îşi rezervă dreptul de a controla în orice etapă acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare în cadrul serviciilor. 9.3. Curtea de Conturi exercită controlul financiar asupra activităţii serviciilor.
ART. 10 Asigurări Autoritatea contractantă nu este responsabilă pentru niciun fel de daune, interese, compensaţii plătibile prin lege în privinţa sau ca urmare a unui accident ori prejudiciu produs de contractant.
ART. 11 Cesiunea 11.1. Contractorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile asumate prin contract, fără să obţină, în prealabil, acordul scris al autorităţii contractante. 11.2. Cesiunea nu va exonera contractorul de responsabilităţile privind obligaţiile asumate prin contract.
ART. 12 Dispoziţii finale 12.1. Orice comunicare între părţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract se transmite în scris. Orice document scris este înregistrat în momentul transmiterii şi în momentul primirii. Comunicările dintre părţi se pot face şi prin alte mijloace de comunicare cu condiţia confirmării scrise a primirii comunicării. 12.2. Anexa la prezentul contract face parte integrantă din acesta şi constituie împreună un singur act juridic, obligatoriu şi legal valabil pentru ambele părţi. 12.3. Prezentul contract a fost încheiat la data de …………. în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, având aceeaşi valoare juridică. 12.4. O copie a acestui contract, vizată de către directorul executiv al agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială, se transmite Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
Anexele la prezentul contract sunt: cererea de solicitare a finanţării şi documentele prevăzute la pct. 2.2 lit. b)-d) din anexa nr. 1, după caz, cererea de solicitare a finanţării şi documentele prevăzute la pct. 2.2 lit. b)-f) din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.902/2018 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, a Procedurii de evaluare a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“, precum şi a modelului-cadru al contractului de finanţare. Pentru autoritatea administraţiei publice locale (contractor) Primar ……………… Numele Semnătura Data Pentru Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale - Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială (autoritate contractantă) ……………….. Numele persoanei(lor) oficiale autorizată(e) să semneze Semnătura Data
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email