Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.838 din 29 mai 2023 privind modificarea şi completarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de grad principal pentru asistenţi medicali generalişti, moaşe, asistenţi medicali, surori medicale şi oficianţi medicali, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.137/2018
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 510 din 11 iunie 2023
Văzând Referatul de aprobare nr. A.R. 9.594/2023 al Direcţiei politici de resurse umane în sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii,
având în vedere prevederile art. 40 alin. (1) lit. x^1) şi alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
ART. I
Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de grad principal pentru asistenţi medicali generalişti, moaşe, asistenţi medicali, surori medicale şi oficianţi medicali, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.137/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 827 din 27 septembrie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 20, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Dosarele de înscriere se înregistrează la nivelul fiecărei filiale, iar numărul de înregistrare al dosarului va fi comunicat candidatului la înscriere. Listele care vor fi făcute publice vor asigura anonimizarea numelui şi a prenumelui candidaţilor, prin publicarea numărului de înregistrare al dosarului."
2. La articolul 21 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
"c) candidaţilor care nu au participat la examen din motive medicale."
3. La articolul 21, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Suma de participare la examen se restituie în termen de 30 de zile de la data examenului."
4. La articolul 22, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Testul-grilă conţine 100 de întrebări şi se desfăşoară pe durata a două ore, pe parcursul cărora candidatul completează grila de răspuns."
5. La articolul 38, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(6) Comisia locală de examen are obligaţia afişării la sediul filialei şi pe website-ul www.oamr.ro a listei anonimizate cu rezultatele obţinute de candidaţi în termen de 24 de ore de la încheierea probei de examen. Lista va conţine următoarele informaţii: numărul de înregistrare al dosarului candidatului, specialitatea în care candidaţii au susţinut examenul de grad principal şi punctajul obţinut."
6. La articolul 39, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 39
(1) Candidaţii pot contesta rezultatul testului-grilă în termen de 24 de ore de la data afişării rezultatelor obţinute la examen. Contestaţiile se depun la secretariat, la sediul filialei."
7. Anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Alexandru Rafila
Bucureşti, 29 mai 2023.
Nr. 1.838.
ANEXA 1
(Anexa nr. 5 la metodologie)
Comisia locală de examen .............
Specialitatea ...................
Nr. de înregistrare .............
CERERE
Subsemnatul/Subsemnata, .....(numele şi prenumele, cu iniţiala tatălui)....., cu domiciliul în localitatea ......, str. ...... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul ....., legitimat/ă cu C.I/B.I. seria ... nr. ......, CNP ......., telefon ........, e-mail ......, de profesie ....., solicit înscrierea la examenul de grad principal, sesiunea ......, în specialitatea ....... .
Menţionez că am luat cunoştinţă de prevederile Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de grad principal pentru asistenţi medicali generalişti, moaşe, asistenţi medicali, surori medicale şi oficianţi medicali, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.137/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
Prin semnarea prezentei cereri declar că am fost informat/ă cu privire la prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi la scopul prelucrării datelor mele cu caracter personal furnizate cu ocazia participării la examenul de grad principal organizat de către Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (O.A.M.G.M.A.M.R.), în vederea îndeplinirii obligaţiei legale de organizare a examenului, ce îi revine acestuia, respectiv:
a) înscrierea la examenul de grad principal şi organizarea acestuia;
b) emiterea certificatelor de grad principal; şi
c) păstrarea evidenţelor organizării examenului. Datele cu caracter personal vor fi stocate şi prelucrate pe perioada necesară îndeplinirii scopurilor menţionate şi nu vor fi transmise către terţe părţi în scopuri comerciale. Datele furnizate vor fi divulgate în cadrul relaţiei O.A.M.G.M.A.M.R. cu partenerul contractual care asigură tipărirea certificatelor de grad principal şi pot fi transmise către instituţii şi/sau autorităţi publice, la solicitarea acestora, dacă solicitarea are la bază un temei legal. Înţeleg că, în lipsa furnizării datelor cu caracter personal solicitate conform art. 19 din Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de grad principal pentru asistenţi medicali generalişti, moaşe, asistenţi medicali, surori medicale şi oficianţi medicali, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.137/2018, cu modificările şi completările ulterioare, nu voi putea participa la examenul menţionat.
Data:
Semnătura:
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: