Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.785 din 13 iunie 2023  pentru modificarea şi completarea Procedurii de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale nr. 3.247/1.179/2017     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.785 din 13 iunie 2023 pentru modificarea şi completarea Procedurii de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale nr. 3.247/1.179/2017

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 568 din 23 iunie 2023
    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor şi secretarul general al Guvernului emit următorul ordin:
    ART. I
    Procedura de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale nr. 3.247/1.179/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 30 din 12 ianuarie 2018, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) copia Declaraţiei UE de conformitate referitoare la compatibilitate electromagnetică, echipamente electrice de joasă tensiune, echipamente terminale de radio şi telecomunicaţii, după caz, precum şi a Declaraţiei UE de conformitate în cazul taximetrelor;"

    2. La articolul 1, după litera i) se introduc trei noi litere, lit. j)-l), cu următorul cuprins:
    "j) documentaţia tehnică a protocolului de funcţionare utilizat de echipamentele nesupravegheate de tipul automatelor comerciale, supus testării, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice;
k) documentaţia tehnică a protocolului de comunicaţie utilizat de perifericele de plată utilizate în echipamentele nesupravegheate de tipul automatelor comerciale, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice;
l) documentaţia tehnică privind configuraţia întregului echipament nesupravegheat de tipul automatelor comerciale, format din perifericele de plată şi unitatea de control, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice."

    3. La articolul 2, după litera i) se introduce o nouă literă, lit. j), cu următorul cuprins:
    "j) corectitudinea datelor transmise către modulul fiscal de către unitatea de control şi perifericele de plată pe baza protocolului de funcţionare utilizat de echipamentele nesupravegheate de tipul automatelor comerciale."

    4. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Testarea aparatelor de marcat electronice fiscale constă în programarea parametrilor şi în tipărirea sau emiterea, după caz, a documentelor, în condiţiile prevăzute de normele metodologice."

    5. Articolul 10 se abrogă.
    6. După articolul 10 se introduce un nou articol, art. 10^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 10^1
    În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti verifică şi/sau testează cerinţele prevăzute la art. 2-9, pentru fiecare protocol de funcţionare utilizat de echipamentele nesupravegheate de tipul automatelor comerciale specificat în cererea de testare, iar testele se efectuează separat şi se evidenţiază distinct în rapoartele de testare elaborate."

    7. La articolul 11, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:
    "(5) În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice, care pot funcţiona cu mai multe protocoale şi care constructiv dispun de interfeţe diferite pentru fiecare protocol în parte, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti aplică sigiliul pe interfaţa de comunicaţie aferentă protocolului de funcţionare a echipamentului nesupravegheat de tipul automatelor comerciale pentru care nu a fost solicitată testarea de către operatorul economic."

    8. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    9. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
     Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu

    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la procedură)
    (cerere în două exemplare originale)
    ANTET FIRMA SOLICITANTĂ
    CERERE
    Către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti
    Prin prezenta, .................................................... (date firmă: denumire, adresă, cod poştal, tel., fax, e-mail, cod fiscal, nr. înregistrare la registrul comerţului, nr. cont, bancă, capital social) vă solicită emiterea avizului tehnic/suplimentului de aviz tehnic privind caracteristicile tehnice ale aparatului de marcat electronic fiscal tip ............, model ............., denumire comercială .........................., produs de firma ............................................ (nume, ţară).
    Aparatul de marcat electronic fiscal supus testării are următoarea configuraţie ...........................^1 şi are ca destinaţie ....................... .^2
    ^1 În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se specifică protocolul de funcţionare al unităţii de control al echipamentelor nesupravegheate de tipul automatelor comerciale, ce urmează a fi testat, precum şi tipurile de protocoale utilizate de către fiecare periferic de plată în parte.
    ^2 Destinaţia poate fi: comerţ, prestări servicii, alimentaţie publică, comerţ carburanţi, schimb valutar, taximetrie. Pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu destinaţia taximetrie se vor menţiona: structură închisă, Declaraţia UE de conformitate.

    Ne asumăm răspunderea că aparatul de marcat electronic fiscal supus avizării respectă prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi că toate aparatele comercializate vor fi identice cu cel avizat.
    Împuternicim pe ............................................ (date personale, telefon) ca persoană competentă tehnic să ne reprezinte interesele în procedura de avizare.
    Data
    ................................
    Semnătura autorizată
    .....................................................

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la procedură)
    ANTET ICI BUCUREŞTI
    AVIZ TEHNIC FAVORABIL
    Nr. ............ din ...............
    privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal
    În conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a fost verificat din punct de vedere tehnic aparatul de marcat electronic fiscal tip ......................................, model ......................................................., denumire comercială ..................................................., configuraţie ............................, protocol de funcţionare^1 ................, care are ca destinaţie^2..................................,
    ^1 În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^2 Destinaţia poate fi: comerţ, prestări servicii, alimentaţie publică, comerţ carburanţi, schimb valutar, taximetrie. Pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu destinaţia taximetrie se vor menţiona: structură închisă, Declaraţia UE de conformitate.

    pentru Societatea ..............................., adresa ..................................., codul fiscal/codul unic de înregistrare ....................., telefon/fax ................... .
    Aparatul verificat se avizează din punct de vedere tehnic, întrucât corespunde condiţiilor impuse prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi de normele metodologice de aplicare a acesteia.
    Director general,
    .......................................
    (semnătura şi ştampila)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016