Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Ministrul finanţelor, în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile ulterioare, în baza prevederilor <>art. III alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 86/1998 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 27 august 1998, emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, republicatã, cu modificãrile ulterioare. La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã aplicabilitatea Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 , republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 138 din 6 aprilie 1998, precum şi Normele metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 998/1998 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 209 din 3 iunie 1998. ART. 2 Direcţia generalã legislaţie impozite indirecte, Direcţia Generalã a Vamilor, Direcţia generalã de proceduri fiscale şi sistem informaţional pentru veniturile statului şi Regia Autonomã "Imprimeria Nationala" vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul Finanţelor, Daniel Daianu NORME METODOLOGICEde aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, republicatã, cu modificãrile ulterioare I ORDONANTA --------- ART. 1 Comercializarea pe teritoriul României a tigaretelor, a produselor din tutun şi a bãuturilor alcoolice din producţia interna şi din import se va face numai dacã acestea sunt marcate potrivit prezentei ordonanţe. NORME ----- 1. - (1) Potrivit prevederilor <>art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 23/1995 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, denumita în continuare ordonanta, comercializarea pe teritoriul României a tigaretelor, a produselor din tutun şi a bãuturilor alcoolice din producţia interna şi din import se poate face numai dacã acestea sunt marcate. (2) Începând cu data intrãrii în vigoare a prevederilor ordonanţei se interzic producerea şi introducerea pe teritoriul vamal al României a produselor nemarcate, ce intra sub incidenta prevederilor ordonanţei, cu excepţiile prevãzute de aceasta. ORDONANTA --------- ART. 2 (1) Începând cu data de 1 martie 1996 se introduce sistemul de marcare la tigarete şi produse din tutun. (2) Pentru bãuturi alcoolice, sistemul de marcare va fi introdus În mod eşalonat, prin hotãrâre a Guvernului*).----------- *) A se vedea şi Hotãrârea Guvernului nr. 582/1997, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 7 octombrie 1997. NORME ------ 2. - (1) Potrivit prevederilor art. 2 din ordonanta, începând cu data de 1 martie 1996 sunt supuse marcarii tigaretele şi produsele din tutun. (2) Pana la data de 1 mai 1996, agenţii economici producãtori, importatori şi comercianţi sunt obligaţi sa lichideze stocurile de tigarete şi de produse din tutun, nemarcate. (3) Începând cu data de 1 mai 1998 se introduce sistemul de marcare pentru urmãtoarele grupe de bãuturi alcoolice: a) alcool etilic alimentar şi bãuturi spirtoase; b) tuica şi rachiuri naturale; c) vinuri; d) bãuturi pe baza de vin. (4) Stocurile de bãuturi alcoolice nemarcate, existente la agenţii economici care desfãşoarã activitate numai în reţeaua comercialã, vor fi lichidate pana la data de 1 iulie 1998, cu excepţia prevãzutã la art. II. (5) Nu sunt supuse sistemului de marcare bãuturile alcoolice care se comercializeazã în stare vãrsatã. ORDONANTA --------- ART. 3 Marcarea produselor se efectueazã prin timbre, banderole sau etichete. Marcajul va fi fãcut la loc vizibil, pe fiecare produs provenit din producţia interna sau din import. NORME ------- 3. - (1) Marcarea tigaretelor şi a produselor din tutun se efectueazã prin timbre. (2) Marcarea bãuturilor alcoolice se efectueazã prin banderole. (3) Machetele timbrelor şi ale banderolelor sunt prezentate în anexa A1 la prezentele norme metodologice. Banderolele pentru alcool şi bãuturi alcoolice vor conţine şi denumirea agenţilor economici producãtori interni sau importatori. În situaţia în care dimensiunile banderolelor nu permit includerea în întregime a acestor denumiri, se vor inscriptiona prescurtarile sau initialele stabilite de fiecare agent economic în parte, de comun acord cu unitatea autorizata cu tipãrirea. (4) Marcajele se tiparesc de cãtre unitatea specializatã, autorizata de Ministerul Finanţelor. ORDONANTA --------- ART. 4 (1) Producãtorul intern sau importatorul este obligat sa aplice timbrul, banderola sau eticheta de marcare pe ambalajul individual al produsului, respectiv pe pachet, cutie sau sticla, astfel încât deschiderea ambalajului sa deterioreze marcajul. (2) Importatorul transmite producãtorului extern marcajele, în vederea aplicãrii efective a acestora pe produsele contractate. NORME ----- 4. - (1) Aplicarea marcajelor se face, potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) şi (2) din ordonanta, pe ambalajul individual al produsului, pe sistemul de închidere, astfel încât prin deschiderea ambalajului sa se deterioreze marcajul. (2) Banderolele pentru marcarea alcoolului şi bãuturilor alcoolice se aplica pe sistemul de închidere a buteliilor sau a cutiilor tip tetra pak, tetra brik şi altele asemenea, în forma de "U" sau "L". Sunt supuse marcarii prin banderole inclusiv buteliile şi cutiile ce depãşesc capacitatea de 1.000 ml. În acest caz, banderolele sunt identice cu cele utilizate pentru butelii cu capacitatea de 500 ml sau mai mare. (3) În cazul în care pachetele, cutiile sau sticlele sunt invelite în celofan sau sunt prevãzute cu un alt invelis de protecţie transparent, marcajele se aplica sub acest invelis. (4) Produsele de natura celor supuse marcarii - nemarcate sau cu marcaje false -, devenite proprietatea statului prin confiscare, potrivit legii, vor purta marcaje speciale, realizate de cãtre unitatea autorizata de Ministerul Finanţelor cu tipãrirea acestora. Aceste marcaje vor fi inscriptionate cu initialele Ministerului Finanţelor, cu indicativul rutier al judeţului în care se afla direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat care solicita marcajele, precum şi cu codul atribuit lotului confiscat. (5) Ministerul Finanţelor va desemna unitatea care va aplica aceste marcaje. Valorificarea produselor respective se va face potrivit prevederilor legale în vigoare. ORDONANTA --------- ART. 5 (1) Responsabilitatea marcarii produselor -în scopul comercializãrii revine agenţilor economici producãtori interni sau importatori, deţinãtori ai licenţelor de atestare a dreptului de marcare. (3) Licentele de atestare a dreptului de marcare - în cazul importatorilor - atesta şi dreptul de efectuare a importului şi se emit în baza contractelor încheiate direct cu producãtorul extern sau cu reprezentantul acestuia. NORME ------ 5. - (1) Potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) din ordonanta, responsabilitatea marcarii produselor revine agenţilor economici producãtori sau importatori care deţin licenţe pentru atestarea dreptului de marcare. Aceste licenţe pot fi acordate numai agenţilor economici - persoane fizice autorizate sau persoane juridice - înmatriculaţi în România. Marcajele se aplica efectiv pe produs de cãtre producãtorul intern sau extern. (2) Licentele de atestare a dreptului de marcare - în cazul importatorilor - atesta şi dreptul de efectuare a importului şi se emit în baza contractelor încheiate direct cu producãtorul extern sau cu reprezentantul acestuia. ORDONANTA --------- ART. 5 (5) Licentele de atestare a dreptului de marcare se elibereazã de cãtre Ministerul Finanţelor, în condiţiile stabilite prin normele metodologice emise în aplicarea prezentei ordonanţe. NORME ----- 6. A. - (1) Pentru producţia interna de produse supuse marcarii, licentele pentru atestarea dreptului de marcare se acorda de cãtre Ministerul Finanţelor în cazul tigaretelor şi al produselor din tutun şi de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti în cazul alcoolului şi al bãuturilor alcoolice. (2) Aceste licenţe se acorda în baza unei cereri-tip, conform modelului din anexa nr. 1, însoţitã de urmãtoarele documente prezentate în fotocopii, certificate de organul fiscal pentru conformitate cu originalul: a) licenta de fabricaţie eliberata de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei; b) documentele legale de constituire a societãţii comerciale, cu toate modificãrile intervenite pana la data solicitãrii licenţei (statutul şi contractul societãţii comerciale sau actul unic de constituire, hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare a acesteia, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, certificatul de înregistrare fiscalã); c) cazierele judiciare ale administratorilor şi directorilor executivi, eliberate de Ministerul de Interne din România; d) declaraţia solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spaţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfãşoarã activitatea, precum şi adresele acestora. Aceasta declaraţie va purta viza organelor fiscale teritoriale în raza cãrora se afla fiecare dintre aceste locuri de desfãşurare a activitãţii agentului economic în cauza; e) situaţia întocmitã de organele fiscale teritoriale, din care sa rezulte modul de îndeplinire a obligaţiilor fiscale fata de bugetul de stat. (3) Licenta pentru atestarea dreptului de marcare se acorda, în baza aceloraşi documente prevãzute la alin. (2), şi agenţilor economici care cumpara de la alţi agenţi economici producãtori sau importatori produse de natura celor prevãzute la pct. 2 alin. (3) din prezentele norme, în stare vãrsatã, în vederea imbutelierii şi comercializãrii în nume propriu. 6. B. - (1) Pentru importul de produse supuse marcarii, licentele de atestare a dreptului de marcare atesta şi dreptul de efectuare a importului. Aceste licenţe se acorda de cãtre Ministerul Finanţelor în cazul tigaretelor şi produselor din tutun, iar pentru alcool şi bãuturi alcoolice, de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti. (2) Aceste licenţe se acorda în baza cererii-tip, prezentatã în anexa nr. 1, însoţitã de urmãtoarele documente, prezentate în fotocopii, certificate de organul fiscal pentru conformitate cu originalul: a) documentele legale de constituire a societãţii comerciale, cu toate modificãrile intervenite pana la data solicitãrii licenţei (statutul şi contractul societãţii comerciale sau actul unic de constituire, hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare a acesteia, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, certificatul de înregistrare fiscalã); b) cazierele judiciare ale administratorilor şi directorilor executivi, eliberate de Ministerul de Interne din România; c) contractele încheiate direct între importator şi producãtorul extern sau reprezentantul acestuia. În cazul în care contractul este încheiat cu un reprezentant al producãtorului extern, se va prezenta o declaraţie a producãtorului extern, care sa ateste relaţia contractualã dintre acesta şi furnizorul extern al deţinãtorului de licenta; d) scrisoare de bonitate bancarã; e) declaraţia solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spaţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfãşoarã activitatea, precum şi adresele acestora. Aceasta declaraţie va purta viza organelor fiscale teritoriale în raza cãrora se afla fiecare dintre aceste locuri de desfãşurare a activitãţilor agentului economic în cauza; f) situaţia întocmitã de organele fiscale teritoriale, din care sa rezulte modul de îndeplinire a obligaţiilor fiscale fata de bugetul de stat. (3) Licentele pentru atestarea dreptului de marcare, în cazul produselor provenite din import, vor fi semnate astfel: - în cazul tigaretelor şi produselor din tutun, de cãtre secretarul de stat coordonator al direcţiei emitente a acestor licenţe, cu avizul Direcţiei Generale a Vamilor; - în cazul alcoolului şi bãuturilor alcoolice, de cãtre directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, cu avizul direcţiei regionale vamale. (4) O fotocopie de pe licenta pentru atestarea dreptului de marcare va fi transmisã de cãtre autoritatea emitenta Direcţiei de supraveghere şi control vamal din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor. 6. C. - Pentru agenţii economici importatori de alcool şi bãuturi alcoolice, în vrac, produse care nu sunt supuse marcarii şi pentru care agenţii economici respectivi nu deţin licenţe de atestare a dreptului de marcare, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti elibereazã licenţe de import în baza unei cereri, conform modelului din anexa nr. 1 a). Eliberarea licenţelor de import în acest caz se face în baza aceleiaşi documentaţii ca cea prevãzutã la pct. 6. B. alin. (2). 6. D. - Cererile însoţite de documentele prevãzute la pct. 6. A. alin. (2) şi pct. 6. B. alin. (2) se înregistreazã la Ministerul Finanţelor sau la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, în Registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licenţelor de atestare a dreptului de marcare sau a licenţelor de import, potrivit modelului din anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice. 6. E. - Termenul de eliberare a licenţelor menţionate mai sus este de 15 zile lucrãtoare de la data depunerii documentaţiei complete de cãtre agentul economic. 6. F. - Licenta de atestare a dreptului de marcare este nominalã şi nu poate fi cedata direct sau indirect. Aceasta poate fi însã utilizata şi de cãtre sucursalele sau filialele, cu sau fãrã personalitate juridicã, ale agentului economic deţinãtor de licenta. ORDONANTA --------- ART. 5 (6) Licentele de atestare a dreptului de marcare, atât pentru agenţii economici producãtori interni, cat şi pentru importatori, au valabilitate pana la data de 31 decembrie a anului în care au fost emise. NORME ----- 7. - Cererile pentru eliberarea licenţelor de atestare a dreptului de marcare sau a licenţelor de import pentru anul urmãtor pot fi depuse la organul emitent cu începere de la data de 1 noiembrie a anului în curs. ORDONANTA --------- ART. 5 (8) Produsele marcate cu timbre, banderole sau etichete deteriorate ori marcate altfel decât s-a specificat la art. 3 şi la art. 4 alin. (1) vor fi considerate nemarcate. NORME ------ 8. - Produsele marcate cu timbre, banderole sau etichete, deteriorate ori marcate altfel decât se prevede în ordonanta, sunt considerate nemarcate, fapta sanctionandu-se potrivit prevederilor art. 15 lit. f) din ordonanta. ORDONANTA --------- ART. 7 Nu sunt supuse obligaţiei de marcare prin timbre, banderole sau etichete: - produsele din producţia interna destinate exportului; - produsele destinate testelor de laborator sau de calitate, efectuate de cãtre alte organe decât de cãtre producãtor; - produsele de natura celor supuse marcarii, provenite din import, aflate în regim de tranzit sau de import temporar; - produsele comercializate în valuta prin magazinele pentru deservirea în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi a personalului acestora, precum şi prin magazinele autorizate potrivit legii sa comercializeze mãrfuri în regim duty-free sau în sistem cambuza. NORME ------ 9. - (1) Pentru situaţiile în care nu se prevede obligativitatea marcarii, prevãzute la art. 7 din ordonanta, producãtorii şi importatorii sunt obligaţi sa conducã evidente distincte, pe baza de documente justificative (pentru producţia interna: fişa limita, raportul de producţie, nota de predare, fişa de magazie, facturile, dupã caz, iar pentru import: factura externa, declaraţia vamalã de import). (2) În cazul în care se schimba destinatiile iniţiale ale produselor prevãzute la art. 7 din ordonanta, în scopul valorificãrii la intern, producãtorii şi importatorii au obligaţia sa marcheze aceste produse conform prevederilor art. 3 şi 4 din ordonanta. ORDONANTA ---------- ART. 8 (2) Marcajele se vand la preţuri care acoperã, pentru unitatea autorizata, costurile plus profitul aferent tipãririi. NORME ------ 10. - În valoarea timbrelor, a banderolelor şi a etichetelor nu se includ accizele datorate bugetului de stat, achiziţionarea lor de cãtre agenţii economici producãtori sau importatori fãcându-se la un preţ reprezentând costul şi profitul aferent tipãririi. ORDONANTA ---------- ART. 8 (3) Unitatea specializatã, autorizata sa tipareasca marcajele, vinde timbrele, banderolele sau etichetele direct producãtorilor interni şi importatorilor. NORME ----- 11. - Unitatea specializatã, autorizata sa tipareasca marcajele, vinde timbrele, banderolele sau etichetele direct producãtorilor interni şi importatorilor, precum şi agenţilor economici prevãzuţi la pct. 23 din prezentele norme. ORDONANTA ---------- ART. 10 (1) Timbrele, banderolele sau etichetele se elibereazã de cãtre unitatea specializatã, autorizata cu tipãrirea, nominal, fiecãrui agent economic, în baza notelor de comanda aprobate. În cazul agenţilor economici importatori, eliberarea marcajelor se face sub supraveghere vamalã. NORME ------ 12. - (1) Pentru procurarea marcajelor, agenţii economici producãtori interni sau importatori, deţinãtori de licenţe pentru atestarea dreptului de marcare, completeazã nota de comanda conform modelului din anexa nr. 3, în trei exemplare, dintre care doua exemplare se depun la autoritatea emitenta a licenţei. (2) În cazul agenţilor economici importatori, eliberarea marcajelor de cãtre unitatea autorizata cu tipãrirea se face numai în prezenta reprezentanţilor Direcţiei de supraveghere şi control vamal din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor, care vor supraveghea aceste marcaje pana la expedierea lor în regim de export temporar. ORDONANTA ---------- ART. 10 (2) Fiecare comanda de timbre, banderole sau etichete de marcare se aproba de cãtre autoritatea emitenta a licenţei de atestare a dreptului de marcare. NORME ------ 13. - (1) În baza notelor de comanda aprobate se atribuie fiecãrui producãtor intern sau importator de produse supuse marcarii un cod special (bazat pe codul fiscal), care se va regasi inscripţionat pe marcajele tipãrite ce vor fi aplicate pe produsele fabricate sau importate de cãtre aceştia. În cazul în care indicativul judeţului, respectiv al tarii din care se face importul, nu conţine doua, respectiv trei caractere alfanumerice, acestea se vor completa cu cifra "Ø'4f" în fata indicativului existent. Acelaşi principiu se va aplica şi în cazul codurilor fiscale care vor fi completate cu cifra "Ø'4f", astfel încât numãrul total de caractere sa fie zece. Sistemul de codificare specialã pentru producãtorii interni sau pentru importatori este prevãzut în anexa A2. (2) În cazul importatorilor care nu au contracte încheiate direct cu producãtorul extern, ci cu un reprezentant al acestuia, marcajele vor fi expediate producãtorului extern, iar codul atribuit va conţine indicativul tarii din care se face efectiv importul. (3) Dupã aprobarea comenzii, autoritatea emitenta a licenţei va întocmi o situaţie centralizatoare în trei exemplare, conform modelului din anexa nr. 4. Exemplarul 1 al acestei situaţii, însoţit de exemplarul 1 al notei de comanda, se transmite, în termen de 5 zile de la aprobare, unitãţii specializate, autorizata cu tipãrirea marcajelor. Exemplarul 2 se va transmite, în acelaşi termen, serviciilor de prelucrare automatã a datelor din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, iar exemplarul 3 se va pãstra în arhiva proprie. Lunar, pana la data de 20 a lunii urmãtoare, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia de a transmite Direcţiei generale de tehnologia informatiei financiare din cadrul Ministerului Finanţelor, cumulat de la începutul anului, situaţia marcajelor aprobate, ridicate şi utilizate de cãtre fiecare producãtor intern şi importator de bãuturi alcoolice. Aceasta situaţie se va întocmi separat pentru fiecare grupa de produse supuse marcarii. (4) Direcţia generalã de tehnologia informatiei financiare va transmite lunar, pana la sfârşitul lunii urmãtoare, Direcţiei generale de proceduri fiscale şi sistem informaţional pentru veniturile statului situaţia centralizata, pe ţara, a tuturor marcajelor aprobate, ridicate şi utilizate, pe grupe de produse supuse marcarii. (5) Unitatea autorizata cu tipãrirea marcajelor realizeazã marcajele în baza situaţiilor centralizatoare şi este obligatã sa ţinã evidenta tipariturilor. Lunar, pana la data de 15 a lunii urmãtoare, este obligatã sa comunice Ministerului Finanţelor - Direcţia generalã de proceduri fiscale şi sistem informaţional pentru veniturile statului situaţia cantitãţilor de timbre livrate pentru tigarete şi produse din tutun, iar direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, situaţia cantitãţilor de banderole livrate pentru alcool şi bãuturi alcoolice. (6) Marcajele vor fi realizate prin emisiuni identificate printr-un cod şi o serie de emisiune, aprobate de Ministerul Finanţelor - Direcţia generalã legislaţie impozite indirecte. (7) Unitatea specializatã autorizata cu tipãrirea marcajelor realizeazã marcajele pe baza situaţiei centralizatoare a notelor de comanda şi numai dupã prezentarea de cãtre agentul economic producãtor intern sau importator a dovezii plãţii şi a extrasului de cont ce atesta virarea contravalorii marcajelor comandate În contul acesteia. (8) Dovada plãţii şi extrasul de cont vor purta obligatoriu viza bãncii la care agenţii economici producãtori interni sau importatori şi-au deschis contul. (9) Termenul de executare a comenzilor de cãtre unitatea autorizata cu tipãrirea este de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii situaţiei centralizatoare a notelor de comanda şi a prezentãrii dovezii de plata. (10) Pana la eliberarea timbrelor, a banderolelor şi a etichetelor de marcare, acestea se depoziteaza la unitatea autorizata cu tipãrirea marcajelor, în condiţii de deplina securitate. (11) Agenţii economici importatori care deţin licenta de atestare a dreptului de marcare pot utiliza marcajele aprobate numai în limita termenului de valabilitate a acestei licenţe. Marcajele neintroduse în ţara în termenul de valabilitate a licenţei nu mai pot fi utilizate pentru marcare. ORDONANTA --------- ART. 10 (3) În cazul importurilor de produse supuse marcarii, fiecare comanda de timbre, banderole sau etichete de marcare se aproba de cãtre autoritatea emitenta a licenţelor de atestare a dreptului de marcare, numai dacã importatorul prezintã dovada plãţii în contul bugetului de stat a unei sume echivalente cu valoarea accizelor, corespunzãtoare cantitãţilor de mãrfuri pentru care s-au solicitat marcaje. NORME ----- 14. - (1) Sumele privind plata anticipata a accizelor se vireazã în contul organului vamal în care se vireazã şi obligaţiile vamale la importurile efective. Dovada plãţii accizelor şi extrasul de cont vor purta obligatoriu viza bãncii la care agenţii economici şi-au deschis contul, precum şi viza organului fiscal teritorial unde aceştia sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe. (2) Pentru marcajele returnate de cãtre agenţii economici importatori la unitatea autorizata cu tipãrirea, se restituie contravaloarea accizelor aferente acestor marcaje, achitatã la aprobarea comenzilor. Restituirea sumelor respective se face de cãtre autoritatea vamalã din contul organului vamal din care s-a fãcut plata, la cererea agentului economic, în termen de pana la 10 zile lucrãtoare, în baza documentelor justificative vizate de Direcţia de supraveghere şi control vamal din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor. (3) Regimul prevãzut la alin. (2) se aplica şi în cazul marcajelor aprobate şi neridicate în termenul legal de la unitatea autorizata cu tipãrirea. ORDONANTA --------- ART. 10 (4) Timbrele, banderolele sau etichetele de marcare nu pot fi revandute de cãtre producãtorul intern sau de cãtre importator altor agenţi economici. NORME ------ 15. - (1) Marcajele nu pot fi revandute altor agenţi economici, cele neutilizate în termenele prevãzute de lege urmând a fi restituite în termen de 15 zile unitãţii autorizate cu tipãrirea marcajelor, care va proceda la distrugerea acestora. (2) În situaţia în care un agent economic producãtor intern sau importator îşi înceteazã activitatea, îşi cesioneaza parţial sau integral activitatea ori îşi modifica statutul sub orice forma, acesta are obligaţia ca, în termen de 15 zile, sa comunice autoritãţii emitente a licenţei numãrul şi codul marcajelor neutilizate la acea data, inclusiv ale celor neintroduse în ţara prin importuri efective la acel moment, şi sa le restituie unitãţii autorizate cu tipãrirea marcajelor, care va proceda la distrugerea lor. (3) În cazul în care organele de control abilitate de lege constata nerespectarea prevederilor alineatului precedent, sunt obligate sa comunice acest fapt autoritãţii emitente a licenţei, care va proceda la anularea acesteia. (4) Procentul maxim admis de marcaje distruse în procesul de producţie şi care nu pot fi recuperate pentru a fi evidentiate este de 1,5% din numãrul marcajelor utilizate. (5) Agenţii economici producãtori sau importatori vor tine o evidenta distinctã a marcajelor deteriorate, conform modelului din anexa nr. 5. (6) Toate marcajele deteriorate vor fi lipite la sfârşitul fiecãrei zile pe un formular special destinat pentru aceasta, potrivit anexei nr. 6. (7) Marcajele deteriorate la agenţii economici producãtori interni sau importatori nu vor fi utilizate, acestea urmând regimul celor neutilizate. (8) Marcajele deteriorate, evidentiate în anexa nr. 6, însoţite de un exemplar din anexa nr. 5, se depun de cãtre fiecare agent economic producãtor intern sau importator, semestrial, pana la data de 15 a lunii urmãtoare, la unitatea specializatã, autorizata cu tipãrirea, în vederea distrugerii. (9) Costul marcajelor neutilizate sau deteriorate nu se restituie, iar cheltuielile legate de distrugerea lor se suporta de cãtre agentul economic în cauza. ORDONANTA --------- ART. 11 (1) Agenţii economici producãtori interni, precum şi agenţii economici importatori sunt obligaţi sa ţinã evidenta distinctã a achiziţionãrii, utilizãrii şi returnarii timbrelor, banderolelor şi etichetelor de marcare. (2) Agenţii economici prevãzuţi la alin. (1) sunt obligaţi sa prezinte lunar, pana la data de 15 a fiecãrei luni, autoritãţii emitente a licenţei de atestare a dreptului de marcare, situaţia utilizãrii marcajelor. NORME ----- 16. - Agenţii economici producãtori interni sau importatori sunt obligaţi sa prezinte lunar, pana la data de 15 a fiecãrei luni, atât autoritãţii emitente a licenţei, cat şi Direcţiei Generale a Vamilor - în cazul importurilor -,situaţia privind utilizarea marcajelor, conform formularului din anexa nr. 7. în vederea confirmãrii realitãţii datelor înscrise în documentele de justificare a utilizãrii marcajelor pentru import, aceste documente vor fi certificate şi de Direcţia Generalã a Vamilor. ORDONANTA --------- ART. 12 (1) În vederea realizãrii importurilor de tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, timbrele, banderolele sau etichetele de marcare, dupã caz, procurate de importatori, se expediazã pe adresa producãtorului extern, care urmeazã sa le aplice pe marfa. Expedierea marcajelor se face în maximum 15 zile de la executarea comenzii de cãtre unitatea autorizata cu tipãrirea. NORME ------ 17. - În vederea realizãrii importurilor de tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, timbrele, banderolele sau etichetele de marcare, dupã caz, procurate de importatori, se expediazã de cãtre aceştia pe adresa producãtorului extern, care urmeazã sa le aplice pe marfa. Expedierea marcajelor se face în maximum 15 zile de la executarea comenzii de cãtre unitatea autorizata cu tipãrirea. ORDONANTA ---------- ART. 12 (2) Dupã expirarea acestui termen, agenţii economici importatori sunt obligaţi sa returneze unitãţii specializate, autorizate cu tipãrirea, în vederea distrugerii, marcajele neutilizate prin neexpedierea, în regim de export temporar, partenerilor externi. NORME ------ 18. - Distrugerea se va realiza sub supraveghere vamalã. ORDONANTA --------- ART. 12 (4) Cu ocazia importului, o data cu declaraţia vamalã de import se depune o declaraţie vamalã de reimport pentru marcajele aplicate, în vederea încheierii regimului acordat la scoaterea temporarã din ţara a acestora. NORME ------ 19. - Cu ocazia importului, o data cu declaraţia vamalã de import se depune o declaraţie vamalã de reimport pentru marcajele reintroduse în ţara, în vederea încheierii regimului acordat la scoaterea temporarã din ţara a acestora. ORDONANTA ----------- ART. 13 Controlul respectãrii regimului legal privind marcarea prin timbre, banderole sau etichete a produselor de natura celor prevãzute în prezenta ordonanta se exercita de cãtre organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor. NORME ------ 20. - (1) Controlul respectãrii regimului legal privind marcarea prin timbre, banderole sau etichete a produselor de natura celor prevãzute în ordonanta se exercita de cãtre organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor. (2) Unitatea autorizata cu tipãrirea marcajelor are obligaţia de a efectua expertizarea acestora, la solicitarea organelor de control. (3) Organele de control prevãzute de lege vor informa periodic autoritatea emitenta a licenţei despre constatãrile referitoare la Încãlcarea prevederilor legale privind marcarea de cãtre agenţii economici producãtori interni sau importatori, deţinãtori de licenţe. (4) Agenţii economici producãtori sau importatori au obligaţia de a pune la dispoziţie organelor de control toate documentele necesare bunei desfasurari a acţiunilor de control, sub sancţiunile prevãzute de dispoziţiile legale. ORDONANTA ---------- ART. 15 (16) În cazul anulãrii licenţei de atestare a dreptului de marcare, autoritatea emitenta poate emite o noua licenta agentului economic producãtor sau importator, dar numai dupã un termen limita de 30 de zile de la anulare, în condiţiile stabilite prin normele metodologice emise în aplicarea ordonanţei. NORME ----- 21. - În cazul anulãrii licenţei de atestare a dreptului de marcare, autoritatea emitenta poate emite o noua licenta agentului economic producãtor sau importator, dar numai dupã un termen limita de 30 de zile de la anulare, în urmãtoarele condiţii: a) agentul economic se afla la prima abatere de la prevederile legale; b) eliminarea cauzelor care au condus la anularea licenţei de atestare a dreptului de marcare. ORDONANTA --------- ART. 16 Prevederile prezentei ordonanţe se completeazã cu dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25-27. NORME ----- 22. - Contestaţiile la sancţiunile aplicate de organele de control potrivit prevederilor art. 15 din ordonanta urmeazã regimul instituit de Legea nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25-27. <>ORDONANTA GUVERNULUI Nr. 86/1998 -------------------------------- ART. 2 (3) Agenţii economici prevãzuţi la alin. (1), care, potrivit listelor de inventariere, deţin în stoc bãuturi alcoolice peste limita cantitativã de 1.000 de sticle sau peste limita valoricã de 50.000.000 lei, pot solicita organelor fiscale teritoriale banderole pentru marcarea acestor produse. NORME ------ 23. - (1) Agenţii economici din reţeaua comercialã, inclusiv restaurante, unitãţi hoteliere şi de turism şi altele similare, care, la data intrãrii în vigoare a ordonanţei*), inregistrau în stoc cantitãţi de bãuturi alcoolice nemarcate, achiziţionate din ţara sau din import - înainte de data de 1 iulie 1998 -, peste limita cantitativã de 1.000 de sticle sau peste limita valoricã de 50.000.000 lei, vor putea solicita organelor fiscale teritoriale, pana la data de 1 noiembrie 1998, banderole pentru marcarea acestor produse. Limita valoricã de 50.000.000 lei va fi stabilitã în funcţie de preţul de achiziţie al produselor în cauza.------------ *) Textul se referã la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 86/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 27 august 1998. (2) Pentru procurarea marcajelor, titularii prevãzuţi la alin. (1) vor completa, în baza datelor înscrise în listele de inventariere, o singura nota de comanda, în trei exemplare, cãtre direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat în raza cãreia îşi desfãşoarã activitatea, conform modelului prezentat în anexa nr. 3. Doua exemplare se depun spre aprobare la organul fiscal. (3) În baza notelor de comanda aprobate, organul fiscal atribuie fiecãrui agent economic prevãzut la alin. (1) un cod special (bazat pe codul fiscal), care se va regasi inscripţionat pe marcajele tipãrite ce vor fi aplicate pe produsele din stoc. în cazul în care indicativul judeţului nu conţine doua caractere alfanumerice, acestea se vor completa cu cifra "Ø'4f" în fata indicativului existent. Acelaşi principiu se va aplica şi în cazul codurilor fiscale, care vor fi completate cu "Ø'4f", astfel încât numãrul total de caractere sa fie zece. (4) Dupã aprobarea comenzilor, organul fiscal va întocmi distinct pentru agenţii economici prevãzuţi la alin. (1) o situaţie centralizatoare în trei exemplare, conform modelului din anexa nr. 4. Exemplarul 1 al acestei situaţii, însoţit de exemplarul 1 al notelor de comanda, se transmite, în termen de 5 zile de la aprobare, unitãţii specializate, autorizata cu tipãrirea marcajelor. Exemplarul 2 se va transmite, în acelaşi termen, serviciilor de prelucrare automatã a datelor din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, iar exemplarul 3 se va pãstra în arhiva proprie. Serviciile de prelucrare automatã a datelor din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia ca, pana la data de 20 a lunii urmãtoare, sa transmitã Direcţiei generale de tehnologia informatiei financiare din cadrul Ministerului Finanţelor, cumulat de la data de 1 noiembrie 1998, situaţia marcajelor aprobate, ridicate şi utilizate de cãtre agenţii economici respectivi. Aceasta situaţie se va întocmi separat pentru fiecare grupa de produse supuse marcarii. (5) Începând cu data de 1 decembrie 1998, Direcţia generalã de tehnologia informatiei financiare va transmite lunar, pana la sfârşitul lunii urmãtoare, Direcţiei generale de proceduri fiscale şi sistem informaţional pentru veniturile statului situaţia centralizata, pe ţara, a tuturor marcajelor aprobate, ridicate şi utilizate, pe grupe de produse supuse marcarii, aferente stocurilor de alcool şi bãuturi alcoolice. (6) Unitatea autorizata cu tipãrirea marcajelor realizeazã banderolele în baza situaţiei centralizatoare a notelor de comanda şi în termen de 20 de zile lucrãtoare de la prezentarea de cãtre agentul economic a dovezii plãţii şi a extrasului de cont ce atesta virarea contravalorii banderolelor comandate în contul acestora. Dovada plãţii şi extrasul de cont vor purta obligatoriu viza bãncii la care agenţii economici şi-au deschis contul. (7) Eliberarea banderolelor pentru agenţii economici prevãzuţi la alin. (1) se va efectua direct de cãtre unitatea autorizata cu tipãrirea. (8) Aplicarea efectivã a banderolelor În acest caz se va face de cãtre agenţii economici prevãzuţi la alin. (1). (9) Banderolele vor fi realizate prin emisiuni identificate printr-un cod şi o serie de emisiune, aprobate de Ministerul Finanţelor. (10) Unitatea specializatã, autorizata cu tipãrirea marcajelor, este obligatã sa ţinã evidenta tipariturilor şi, lunar, începând cu luna decembrie a anului 1998, sa comunice direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, situaţia cantitãţilor de banderole livrate pentru stocurile de alcool şi bãuturi alcoolice. (11) Prevederile art. 15 din ordonanta se aplica şi agenţilor economici prevãzuţi la alin. (1). II 24. - Marcajele eliberate în cursul anilor 1996 şi 1997 agenţilor economici care deţin licenţe de import pentru tigarete şi produse din tutun şi în anul 1998 îşi pierd valabilitatea, dacã, în termen de 90 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României a <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 998/1998 , nu sunt reintroduse în ţara fie prin importuri efective, fie pentru distrugere. III 25. - Importurile aferente comenzilor de marcaje aprobate înainte de intrarea în vigoare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 86/1998 vor fi efectuate potrivit prevederilor actelor normative în vigoare la data aprobãrii comenzilor. ANEXA 1
Nr. ........ din ...........
CERERE
de acordare a licenţei pentru atestarea dreptului de marcare
Agentul economic ..................., cu sediul în ........................,
str. .................., nr. ......., înregistrat în registrul comerţului la
nr. ........, codul fiscal ..........., telefon .............., fax ...........,
telex ......., reprezentat prin .............., domiciliat în .................,
str. ..................... nr. ......., bl. ...., sc. ..., et. ....., ap. .....,
sectorul ......, judeţul .........., posesorul buletinului/cãrţii de identitate
seria ....., nr. ........., eliberat/a de ......................, având funcţia
de ..................., pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea
licenţei pentru atestarea dreptului de marcare;
1 .....................................
2 .....................................
3 .....................................
Data .................
Semnatura
.........................
Domnului director general al Direcţiei generale ...........................
ANEXA 1a)
Nr. ........ din ...........
CERERE
pentru acordarea licenţei de import
Agentul economic ..................., cu sediul în ........................,
str. .................., nr. ......., înregistrat în registrul comerţului la
nr. ...., codul fiscal ........, telefon ......., fax ......, telex ...........,
reprezentat prin ..................., domiciliat în ...........................,
str. ..................... nr. ......., bl. ...., sc. ..., et. ....., ap. .....,
sectorul ......, judeţul .........., posesorul buletinului/cãrţii de identitate
seria ....., nr. ........., eliberat/a de ......................, având funcţia
de ..................., pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea
licenţei de import pentru:
1 .....................................
2 .....................................
3 .....................................
Data .................
Semnatura
.........................
Domnului director general al Direcţiei generale ...........................
ANEXA 2
REGISTRUL
de evidenta a cererilor pentru acordarea licenţelor de atestare a dreptului de marcare sau a licenţelor de import
______________________________________________________________________________
| Numãrul de | | Numele şi adresa | Modul de | Data eliberãrii |
| înregistrare | Data | solicitantului | rezolvare| (respingerii) |
| | | | | licenţei |
|______________|__________|____________________|___________|___________________|
|______________|__________|____________________|___________|___________________|
|______________|__________|____________________|___________|___________________|
|______________|__________|____________________|___________|___________________|
ANEXA 3
NOTA DE COMANDA Nr. .............
pentru timbre, banderole şi etichete din .......................................
(ziua) (luna) (anul)
Denumirea agentului economic .........................
Codul de înregistrare fiscalã ........................
Codul de marcare .....................................
Sediul:
localitatea .............., str. ......... nr. ...., sectorul .............,
judeţul ........., codul poştal ....., telefon ..............,
______________________________________________________________________________
| Tipul marcajului | Cantitatea | U.M. | Preţul | T.V.A. | Valoarea |
| | | | unitar | | totalã |
|___________________|_______________|________|__________|_________|____________|
|___________________|_______________|________|__________|_________|____________|
|___________________|_______________|________|__________|_________|____________|
Semnatura şi ştampila solicitantului Data aprobãrii comenzii ............
.................................... Numãrul marcajelor aprobate ........
Modalitatea de plata ...............
ANEXA 4
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a notelor de comanda
______________________________________________________________________________
| Numãrul de | Denumirea | Sediul | Codul de | Numãrul de | Numãrul de |
|înregistrare | agentului | | marcare | marcaje | marcaje |
| | economic | | | solicitate | aprobate |
|_____________|____________|_________|____________|______________|_____________|
|_____________|____________|_________|____________|______________|_____________|
|_____________|____________|_________|____________|______________|_____________|
| TOTAL : |____________|_________|____________|______________|_____________|
|_____________|____________|_________|____________|______________|_____________|
Semnatura şi ştampila
........................
ANEXA 5
EVIDENTA
marcajelor deteriorate*) în luna ................ anul ..............
Numãrul licenţei ..............................
Codul de marcare ..............................
Denumirea agentului economic ..................
Sediul:
localitatea ............., str. .........., nr. ....., sectorul ...........,
judeţul .........., codul fiscal ..........
______________________________________________________________________________
| Nr. crt. | Cauzele deteriorarii | Numãrul de | Numãrul de | Numãrul de |
| | | timbre | banderole | etichete |
|__________|______________________|______________|______________|______________|
|__________|______________________|______________|______________|______________|
|__________|______________________|______________|______________|______________|
| TOTAL: | x | | | |
|__________|______________________|______________|______________|______________|
Certificatã de conducerea agentului economic
Data .....................
Semnatura ................
Organul fiscal Verificat de .................
Semnatura .............. Data ...............
-------------- *) Cantitatea de marcaje deteriorate se va încadra în limita procentului maxim admis, prevãzut la pct. 15 alin. (4) din normele metodologice, şi va fi justificatã prin: - marcajele evidentiate conform anexei nr. 6; - alte cauze. ANEXA 6
Denumirea agentului economic ...............
Data întocmirii ............................
MARCAJE DETERIORATE
______________________________________________________________________________
|____________________________|__________________________|______________________|
|____________________________|__________________________|______________________|
|____________________________|__________________________|______________________|
| | Loc pentru lipire | |
|____________________________|__________________________|______________________|
|____________________________|__________________________|______________________|
|____________________________|__________________________|______________________|
Numele şi prenumele persoanei care le-a utilizat
................................................
Semnatura şefului de secţie
...........................
Semnatura .................
ANEXA 7
EVIDENTA
achiziţionãrii, utilizãrii şi returnarii marcajelor în luna ........ anul ......
Denumirea agentului economic .....................
Data .............................................
Sediul :
localitatea ..............., str. ............ nr. ...., sectorul .........,
judeţul .............., codul fiscal ..........., codul de marcare .........
______________________________________________________________________________
| Nr. | | Numãrul | Numãrul | Numãrul |
|crt. | | de | de | de |
| | | timbre |banderole| etichete|
|_____|__________________________________________|_________|_________|_________|
| 1. | Stoc la începutul lunii | | | |
|_____|__________________________________________|_________|_________|_________|
| 2. | Cumpãrãri în cursul lunii | | | |
|_____|__________________________________________|_________|_________|_________|
| 3. | TOTAL I (rd. 1 + rd. 2) | | | |
|_____|__________________________________________|_________|_________|_________|
| 4. | Marcaje utilizate pentru produsele din | | | |
| | producţia interna | | | |
|_____|__________________________________________|_________|_________|_________|
| 5. | Marcaje expediate producãtorilor din | | | |
| | strãinãtate | | | |
|_____|__________________________________________|_________|_________|_________|
| 6. | Marcaje deteriorate | | | |
|_____|__________________________________________|_________|_________|_________|
| 7. | TOTAL MARCAJE UTILIZATE (rd.4+rd.5+rd.6) | | | |
|_____|__________________________________________|_________|_________|_________|
| 8. | Stoc la sfârşitul lunii (rd.3-rd.7) | | | |
|_____|__________________________________________|_________|_________|_________|
Certificatã de conducerea agentului economic
Data ...............
Semnatura ........................
Organul fiscal Verificat de ..............
Semnatura ................. Data .............
ANEXA A1
MACHETELE
timbrelor şi banderolelor
a) Timbre pentru tigarete şi produse din tutun
- 45 mm -
┌──────────────────┐
│ │ - 22 mm -
│ │
┴──────────────────┘
b) Banderole pentru marcarea bãuturilor alcoolice:
- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., peste sau egale cu 500 ml:
* aplicare în forma de "U"
- 160 mm -
┌─────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ - 18 mm -
│ │
┴─────────────────────────────────────────────────────┘
* aplicare în forma de "L"
- 80 mm -
┌─────────────────────────────────┐
│ │- 18 mm -
│ │
┴─────────────────────────────────┘
- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub 500 ml:
* aplicare în forma de "U"
- 120 mm -
┌───────────────────────────────────────────┐
│ │ - 18 mm -
│ │
┴───────────────────────────────────────────┘
* aplicare în forma de "L"
- 60 mm -
┌───────────────────────────┐
│ │- 18 mm -
│ │
┴───────────────────────────┘
- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub sau egale cu 50 ml:
* aplicare în forma de "U"
- 60 mm -
┌───────────────────────────┐
│ │ - 18 mm -
│ │
┴───────────────────────────┘
* aplicare în forma de "L"
- 40 mm -
┌────────────────────┐
│ │- 18 mm -
│ │
┴────────────────────┘
ANEXA A2
SISTEM DE CODIFICARE SPECIALĂ
a) Tigarete şi produse din tutun:
- pentru producãtorii interni
A RO ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐
accize └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘
cod fiscal
- pentru importatori
A ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐
accize └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘
indicativul cod fiscal
tarii
din care se
face importul
b) Bãuturi alcoolice:
- pentru producãtorii interni plãtitori de accize
A ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐
accize └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘
indicativul cod fiscal
judeţului de
resedinta al
producãtorului
- pentru producãtorii interni neplatitori de accize
X ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐
neplatitor └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘
indicativul cod fiscal
judeţului de
resedinta al
producãtorului
- pentru importatori
A ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐
accize └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘
indicativul cod fiscal
tarii
din care se
face importul
NOTA: În cazul în care indicativul judeţului, respectiv al tarii din care se face importul, nu conţine doua, respectiv trei caractere alfanumerice, acestea se vor completa cu cifra Ø'4f în fata indicativului existent. -------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.