Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 1.767 din 28 octombrie 2002 privind obligativitatea introducerii sistemului constructiv cu placi elastice sau rigide la trecerile la nivel cu liniile de cale ferata amplasate pe coridoarele feroviare paneuropene, pe caile ferate programate la reparatii capitale si la intersectiile cailor ferate cu drumuri publice programate la reabilitari
În temeiul art. 6 şi al <>art. 7 alin. (3) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate romane şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 89/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,
ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei emite urmãtorul ordin:
ART. 1 Trecerile la nivel cu liniile de cale feratã aparţinând coridoarelor paneuropene, cele de pe liniile ferate programate la reparaţii capitale (RK), precum şi cele situate pe drumurile publice programate a fi reabilitate se vor amenaja în mod obligatoriu cu sistemul constructiv format din plãci elastice sau rigide, omologat sau agrementat, dupã caz, de cãtre Autoritatea Feroviara Romana - AFER. ART. 2 Obligativitatea adoptãrii şi avizãrii acestui sistem constructiv va reveni Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Regiei Autonome "Administraţia Nationala a Drumurilor din România" şi unitãţilor administrative pe teritoriul cãrora se afla trecerile de nivel, conform programelor aprobate privind lucrãrile de investiţii, modernizãri, reparaţii capitale şi reabilitari ale cãilor ferate, precum şi ale drumurilor publice. ART. 3 Trecerile la nivel vor fi tratate global (cale feratã plus drum), fiind astfel proiectate şi executate încât sa permitã circulaţia auto în intersectii cu viteza maxima admisã pe drumurile publice, în condiţii de deplina siguranta a traficului feroviar şi rutier. ART. 4 Execuţia trecerilor la nivel va fi finanţatã de unitatea care are prima lucrãri programate în zona intersectiei, la platforma caii ferate sau la platforma drumului. ART. 5 Direcţiile şi unitãţile implicate care funcţioneazã în subordinea sau sub autoritatea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 6 Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, Ileana Tureanu, secretar de stat
Bucureşti, 28 octombrie 2002. Nr. 1.767.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email