Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere dispoziţiile art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emite următorul ordin: ART. I Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.696/2011 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare şi acces la informaţiile din cazierul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 756 din 27 octombrie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La anexa nr. 1, formularul 508 "Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală", cod MFP 14.13.43.15/6, se modifică şi se înlocuieşte cu formularul prevăzut în anexa la prezentul ordin. 2. La anexa nr. 3, capitolul II "Procedura de actualizare a faptelor şi situaţiilor înscrise în cazierul fiscal", după secţiunea F2 "Dispoziţii speciale privind scoaterea situaţiilor privind inactivitatea fiscală, declarată de activitatea de inspecţie fiscală în condiţiile art. 78 1 alin. (1) lit. b)-c) din Codul de procedură fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice reactivate" se introduce o nouă secţiune, secţiunea G, cu următorul cuprins: "G. Dispoziţii speciale referitoare la scoaterea din evidenţa cazierului fiscal a situaţiilor privind inactivitatea fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanţilor legali ai persoanei juridice inactive, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată 1. Situaţiile privind inactivitatea fiscală se scot din evidenţa cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată, la data împlinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice, în condiţiile art. 7 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 2. Pentru scoaterea din evidenţa cazierului fiscal a acestor situaţii, fişa de actualizare se întocmeşte de către compartimentul cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal în a cărui evidenţă a fost înregistrată persoana juridică declarată inactivă fiscal, care s-a radiat fără a fi reactivată, după primirea informaţiei/comunicarea documentului care atestă radierea persoanei juridice declarate inactivă fiscal, prin completarea formularului 508 «Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală», prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, la care se bifează căsuţa «reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivă fiscal». 3. Fişa de actualizare întocmită conform pct. 2 se transmite compartimentului pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul organului fiscal în a cărui sferă de competenţă intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat fără a fi reactivată. 4. Dispoziţiile secţiunii A pct. 6 şi 7 se aplică în mod corespunzător." ART. II Anexa face parte integrantă din prezentul ordin. ART. III Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. ART. IV Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Florin Georgescu Bucureşti, 17 decembrie 2012. Nr. 1.717. ANEXĂ
┌───────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────┐
│ 508 │ │ │
│Număr de operator │ FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR ÎN │[SIGLA]│
│de date cu caracter│ CAZIERUL FISCAL │ ANAF │
│personal - .... │ privind inactivitatea fiscală │ │
└───────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────┘
┌──────────────────────────────────────┐┌─────────────────────────────┐
│ ││Instituţia: ................ │
│Unitate teritorială competentă .......││Judeţul: ................... │
│......................................││Organul care actualizează .. │
│ ││............................ │
└──────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┐┌─────────────────────────────┐
│Înregistrat la unitatea teritorială ││ │
│competentă........................ ││ │
│Nr............. Data: _/_/_______ ││Înregistrat la Organul │
├──────────────────────────────────────┤│care actualizează .......... │
│Înregistrat la compartimentul cu ││ │
│atribuţii în gestionarea cazierului ││ │
│fiscal ││Nr........... Data: _/_/____ │
│Nr............ Data: _/_/________ ││ │
└──────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────┘
FIŞA DE ACTUALIZARE A ÎNSCRIERILOR ÎN CAZIERUL FISCAL
privind inactivitatea fiscală
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Contribuabilul: Cod de identificare fiscală: ..................................
Nume şi prenume/denumire: ..................................
Domiciliul fiscal: Judeţ: ......... Localitate: ..................
Sector: ...... Strada: ......... Număr: ..... Bloc: .... Scara: .....
Ap. ..... Telefon: ......... Fax: .......... E-mail: ..................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
se fac actualizări la fapta menţionată în prezentul document.
┌─────┬───────────┬────────────┬──────────┬─────────────────────┬────────┬────────────────┐
│ Cod │ Act │Fapta │Documentul│Menţiuni privind: │ │Documentul prin │
│faptă│ normativ │săvârşită │prin care │Data de la care │ Tip │care persoana a │
│ │ care │ │s-a │persoana juridică a │modifi- │fost reactivată/│
│ │ prevede │ │declarat │fost declarată │care* │Informaţii refe-│
│ │ fapta │ │starea de│inactivă fiscal │ │ritoare la radi-│
│ │ │ │inactivita│(pentru art. 2 alin. │ │erea persoanei │
│ │ │ │te fiscală│(2) lit. b)), │ │juridice decla- │
│ │ │ │ │Persoana juridică │ │rate inactive │
│ │ │ │ │reprezentată, decla- │ │anterior radie- │
│ │ │ │ │rată inactivă fiscal │ │ii │
│ │ │ ├────┬─────┤şi data de la care │ ├───┬──────┬─────┤
│ │ │ │Nr. │Data │aceasta a fost │ │Nr.│Data │Data │
│ │ │ │ │ │declarată inactivă │ │ │emite-│reac-│
│ │ │ │ │ │fiscal (pentru art. 2│ │ │rii │tivă-│
│ │ │ │ │ │alin. (3)) │ │ │ │rii │
├─────┼───────────┼────────────┼────┼─────┼─────────────────────┼────────┼───┼──────┼─────┤
│ │Ordonanţa │Stare de │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Guvernului │inactivitate│ │ │ │ │ │ │ │
│ │nr. 75/2001│fiscală │ │ │ │ │ │ │ │
│ │art. 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │alin. (2) │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │lit. b) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┴───────────┴────────────┴────┴─────┴─────────────────────┴────────┴───┴──────┴─────┤
│ SAU │
├─────┬───────────┬────────────┬────┬─────┬─────────────────────┬────────┬───┬──────┬─────┤
│ │Ordonanţa │Reprezentant│ │ │ │ │ │ │ │
│ │Guvernului │legal al │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nr. 75/2001│persoanei │ │ │ │ │ │ │ │
│ │art. 2 │juridice │ │ │ │ │ │ │ │
│ │alin. (3) │declarate │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │inactivă │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │fiscal │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────┴────────────┴────┴─────┴─────────────────────┴────────┴───┴──────┴─────┘
Date despre: Instituţia ..................
Fişa de înscriere iniţială/ Judeţul .....................
Fişa de actualizare înscrieri Înregistrarea fişei la compartimentul registrul
contribuabililor/inspecţie fiscală/cazier fiscal
Nr. ........... Data ....../....../......
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
* Tip modificare: I - modificarea înscrierii, A - anularea înscrierii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CONDUCĂTOR organ care actualizează
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prezentul document a fost prelucrat, în cadrul compartimentului cu atribuţii în
gestionarea cazierului fiscal, de către salariatul ......... Semnătura salariatului:
la data de: __/__/____
Cod MFP: 14.13.43.15/6
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.