Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile art. 16(2)(f)(iii) şi ale art. 16(2)(g)(ii) din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, la care România a aderat prin Legea nr. 6/1993, precum şi ale art. 4 al Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, la care România a aderat prin Legea nr. 269/2006, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor emite următorul ordin: ART. 1 Se publică amendamentele la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta - Amendamente la anexa VI la MARPOL (Amendamente la regulile 2 şi 13 şi la suplimentul la Certificatul IAPP), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC.258(67) a Comitetului pentru protecţia mediului marin din 17 octombrie 2014, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 1 martie 2016. p. Ministrul transporturilor, Marius Humelnicu, secretar de stat Bucureşti, 21 decembrie 2015. Nr. 1.711. ANEXĂ REZOLUŢIA MEPC. 258(67) adoptată la 17 octombrie 2014 Amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta Amendamente la anexa VI la MARPOL (Amendamente la regulile 2 şi 13 şi la Suplimentul la Certificatul IAPP) Comitetul pentru protecţia mediului marin, amintind articolul 38(a) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului pentru protecţia mediului marin conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine de către nave, luând notă de articolul 16 din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave ("Convenţia din 1973"), de articolul VI al Protocolului din 1978 privind Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave ("Protocolul din 1978") şi de articolul 4 din Protocolul din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta ("Protocolul din 1997"), care specifică împreună procedura de amendare a Protocolului din 1997 şi conferă organismului corespunzător al Organizaţiei funcţia de examinare şi adoptare a amendamentelor la Convenţia din 1973, aşa cum a fost modificată prin protocoalele din 1978 şi 1997, luând notă de asemenea, de faptul că prin Protocolul din 1997 a fost adăugată la Convenţia din 1973 anexa VI intitulată "Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave", luând notă în continuare de faptul că anexa VI revizuită, care a fost adoptată prin Rezoluţia MEPC.176(58), a intrat în vigoare la 1 iulie 2010, luând în considerare proiectul de amendamente la anexa VI revizuită referitoare la motoarele alimentate numai cu combustibili gazoşi, 1. adoptă, în conformitate cu articolul 16(2)(d) al Convenţiei din 1973, amendamentele la anexa VI, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2. stabileşte, în conformitate cu articolul 16(2)(f)(iii) al Convenţiei din 1973, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 septembrie 2015, în afara cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi comunicat Organizaţiei obiecţiile lor cu privire la amendamente; 3. invită părţile să ia notă că, în conformitate cu articolul 16(2)(g)(ii) al Convenţiei din 1973, amendamentele menţionate vor intra în vigoare la 1 martie 2016, după acceptarea acestora conform paragrafului 2 de mai sus; 4. solicită secretarului general, în conformitate cu articolul 16(2)(e) al Convenţiei din 1973, să transmită tuturor părţilor la Convenţia din 1973, aşa cum a fost modificată prin protocoalele din 1978 şi 1997, copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă; 5. solicită în plus secretarului general să transmită membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la Convenţia din 1973, aşa cum a fost modificată prin Protocoalele din 1978 şi 1997, copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale. ANEXĂ la Rezoluţia MEPC.258(67) AMENDAMENTE LA ANEXA VI LA MARPOL (Amendamente la regulile 2 şi 13 şi la apendicele I) Anexa VI la MARPOL Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave Capitolul 1 Generalităţi Regula 2 Definiţii 1. Definiţia pentru "Combustibil lichid" din paragraful 9 este înlocuită de următoarea definiţie: "Combustibil lichid înseamnă orice fel de combustibil livrat unei nave şi destinat combustiei pentru propulsia navei sau pentru operarea acesteia, incluzând combustibili gazoşi, distilaţi şi reziduali." 2. Definiţia pentru "Motor diesel naval" din paragraful 14 este înlocuită de următoarea definiţie: "Motor diesel naval înseamnă orice motor alternativ cu combustie internă, care funcţionează pe combustibil lichid sau mixt, căruia i se aplică regula 13 din prezenta anexă, inclusiv sistemele combinate şi de supraalimentare eventual utilizate. În plus, un motor care funcţionează pe gaz, instalat la bordul unei nave construite la 1 martie 2016 sau după această dată, sau un motor suplimentar care funcţionează pe gaz sau un motor de înlocuire care nu este identic, instalat la această dată sau după această dată, este, de asemenea, considerat ca un motor diesel naval." Capitolul 3 Cerinţe privind controlul emisiilor provenite de la nave Regula 13 Oxizi de azot [NO(x)] 3. Textul paragrafului 7.3 este înlocuit de următorul: "7.3. În ceea ce priveşte un motor diesel naval cu o putere de ieşire mai mare de 5.000 kW şi cu o capacitate cilindrică egală cu 90 litri sau mai mare, montat la bordul unei nave construite la 1 ianuarie 1990 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2000, Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei trebuie, pentru un motor diesel naval căruia i se aplică prevederile paragrafului 7.1 al prezentei reguli, să indice una dintre situaţiile următoare: .1 i s-a aplicat o metodă aprobată conform paragrafului 7.1.1 al prezentei reguli; .2 motorul a fost certificat în conformitate cu paragraful 7.1.2 al prezentei reguli; .3 o metodă aprobată încă nu este disponibilă în comerţ astfel cum este descris în paragraful 7.2 al prezentei reguli; sau .4 o metodă aprobată nu este aplicabilă." APENDICE I Model de Certificat internaţional de prevenire a poluării atmosferei (IAPP) (regula 8) Supliment la Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei (Certificat IAPP) 4. Nota de subsol referitoare la paragraful 1.4 este înlocuită de următoarea notă de subsol: "# Se indică numai pentru navele construite la 1 ianuarie 2016 sau după această dată, care sunt proiectate în mod special şi sunt utilizate numai pentru scopuri recreative şi la care, în conformitate cu regula 13.5.2.1 sau regula 13.5.2.3, limita emisiei de NO(x), astfel cum este specificată la regula 13.5.1.1, nu se va aplica." 5. Paragraful 2.2.1 este înlocuit de următorul paragraf: "2.2.1. Următoarele motoare diesel navale, instalate la bordul acestei nave, sunt în conformitate cu prevederile regulii 13, astfel cum este indicat:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│ Regula din anexa VI la MARPOL aplicabilă │Motor│Motor│Motor│Motor│Motor│Motor│
│ (NTC = Codul tehnic NO(x) 2008) │nr. 1│nr. 2│nr. 3│nr. 4│nr. 5│nr. 6│
│ (AM = Metodă aprobată) │ │ │ │ │ │ │
├───┬─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 1│Producător şi model │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 2│Numărul de serie │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 3│Utilizare (ciclul/urile aplicaţiei │ │ │ │ │ │ │
│ │aplicabile - NTC 3.2) │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 4│Puterea nominală (kW) (NTC 1.3.11) │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 5│Turaţia nominală (rpm) (NTC 1.3.12) │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 6│Motor identic instalat la 1/1/2000 sau după această dată, │ │ │ │ │ │ │
│ │exceptat conform regulii 13.1.1.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 7│Data instalării unui motor identic (zz/ll/aaaa) conform │ │ │ │ │ │ │
│ │regulii 13.1.1.2 │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────────────────────────┬──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 8a│Data transformării importante (zz/ll/aaaa)│13.2.1.1 şi 13.2.2│ │ │ │ │ │ │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 8b│ │13.2.1.2 şi 13.2.3│ │ │ │ │ │ │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 8c│ │13.2.1.3 şi 13.2.3│ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 9a│Nivelul I │13.3 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 9b│ │13.2.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 9c│ │13.2.3.1 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 9d│ │13.2.3.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 9e│ │13.7.1.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│10a│Nivelul II │13.4 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│10b│ │13.2.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│10c│ │13.2.2 (Nivelul │ │ │ │ │ │ │
│ │ │III imposibil) │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│10d│ │13.2.3.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│10e│ │13.5.2 (Scutiri) │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│10f│ │13.7.1.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│11a│Nivelul III (numai în ECA-NO(x)) │13.5.1.1 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│11b│ │13.2.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│11c│ │13.2.3.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│11d│ │13.7.1.2 │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┼────────┬─────────────────────────────────┴──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 12│ AM*) │Instalată │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 13│ │Nu este disponibilă în comerţ la momentul inspecţiei│ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
├───┤ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 14│ │Nu este aplicabilă. │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │ [] │
└───┴────────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
---------
*) Se referă la Liniile directoare din 2014 privind procesul metodei aprobate
[Rezoluţia MEPC.243(66)]."
6. Paragraful 2.5 este înlocuit cu următorul paragraf: "2.5. Incinerarea la bordul navei (regula 16) Nava are un incinerator:
.1 instalat la 1 ianuarie 2000 sau după această dată, care îndeplineşte
prevederile:
.1 Rezoluţiei MEPC.76(40), aşa cum a fost modificată*) []
.2 Rezoluţiei MEPC.244(66) []
.2 instalat înainte de 1 ianuarie 2000 care îndeplineşte prevederile:
.1 Rezoluţiei MEPC.59(33), aşa cum a fost modificată**) []
.2 Rezoluţiei MEPC.76(40), aşa cum a fost modificată*). []
-----------
*) Aşa cum a fost modificată de Rezoluţia MEPC.93(45).
**) Aşa cum a fost modificată de Rezoluţia MEPC.92(45)."
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.