Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.711 din 14 octombrie 2013  privind modificarea si completarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.870/2004    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.711 din 14 octombrie 2013 privind modificarea si completarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.870/2004

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 646 din 21 octombrie 2013
    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere prevederile art. V alin. (15) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013*) privind reglementarea unor măsuri fiscale,
------------
    *) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013 a fost aprobată prin Legea nr. 267/2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 14 octombrie 2013.

    viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emite următorul ordin:

    ART. I
    Instrucţiunile de completare a numărului de evidenţă a plăţii, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.870/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. Subpunctul 1.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.1. Cod document fiscal - se completează în funcţie de tipul documentului, cu următoarele valori:
    - 10 declaraţie fiscală sau decont, în funcţie de tipul documentului;
    - 11 declaraţie privind impozitul pe profit;
    - 20 decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare stabilite de inspecţia fiscală;
    - 21 decizie de plăţi anticipate;
    - 22 proces-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii;
    - 23 decizie de impunere pentru impozitul pe venitul global;
    - 24 decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii;
    - 25 decizie de impunere din oficiu;
    - 26 decizie privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule;
    - 27 decizie de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscale;
    - 30 înştiinţare de plată;
    - 40 titlu executoriu;
    - 50 înlesnire la plată;
    - 60 poprire;
    - 70 valorificare."

    2. Subpunctul 1.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.2. Cod obligaţie bugetară - se completează în conformitate cu nomenclatorul de obligaţii de plată prevăzut la pct. 6.
     În cazul deciziilor de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, ordonanţa procurorului, hotărâre judecătorească, precum şi alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013, codul obligaţiei bugetare se completează cu ajutorul programului de asistenţă selectând tipul de obligaţie fiscală pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal."

    3. La subpunctul 1.3, liniuţa a doua se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "- 01 debit (obligaţiile stabilite prin declaraţiile fiscale, deconturi, procese-verbale de constatare a contravenţiilor, decizii de impunere, deciziile privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, decizii de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013 etc., amendă);".

    4. Subpunctul 1.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.4. Perioada de raportare - se completează cu luna şi anul pentru care se face declaraţia: llaa. În cazul deciziilor de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, ordonanţa procurorului, hotărâre judecătorească, precum şi alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013, se înscrie 0000."

    5. Subpunctul 1.6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.6. Scadenţa obligaţiei bugetare - se completează cu ziua, luna şi anul, în formatul zzllaa. În cazul deciziilor de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, ordonanţa procurorului, hotărâre judecătorească, precum şi alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013, se completează ziua, luna şi anul emiterii acestora."

    6. În anexa B, punctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4. Numărul de evidenţă a plăţii în cazul unei obligaţii fiscale stabilite suplimentar prin decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală, în cazul unei amenzi de orice fel stabilite potrivit legii prin documentul de constatare a acesteia, în cazul sumelor înscrise în deciziile privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, precum şi în cazul unei obligaţii fiscale înscrise în deciziile de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013, se obţine de către contribuabil astfel:
    a) prin accesarea programului de asistenţă pentru formarea numărului de evidenţă a plăţii.
    În această situaţie, programul de asistenţă afişează o fereastră în care contribuabilul selectează unul dintre cele patru documente fiscale pentru care doreşte să efectueze plata, respectiv decizie de impunere, documentul prin care s-a stabilit amenda de orice fel, potrivit legii, decizie privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, decizie de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013 şi completează numărul şi data emiterii acestui document. Ulterior, alege tipul obligaţiei fiscale pe care doreşte să o achite şi apoi categoria de obligaţie fiscală, respectiv debit, dobândă sau penalitate de întârziere;
    b) prin înscrierea numărului de evidenţă a plăţii menţionat în decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare stabilite de inspecţia fiscală, în decizia privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, în decizia de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013;
    c) prin solicitarea numărului de evidenţă a plăţii la organul fiscal competent."

    7. În anexa B, după subpunctul 4.3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.4, cu următorul cuprins:
    "4.4. Modul de completare a numărului de evidenţă a plăţii pentru achitarea unei obligaţii fiscale reprezentând impozit pe profit datorat de o persoană juridică română, înscrisă în Decizia de amânare la plată a obligaţiilor fiscale principale şi accesorii nr. 123 din 30 iunie 2013, este următorul:
    Prin accesarea programului de asistenţă se afişează o fereastră în care contribuabilul selectează «decizie de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013» şi completează data acestui document, respectiv 300613.
    Se alege tipul obligaţiei fiscale care se doreşte a fi achitată, respectiv impozit pe profit datorat de o persoană juridică română şi apoi categoria de obligaţie fiscală, respectiv debit. După introducerea acestor date, programul de asistenţă formează numărul de evidenţă a plăţii, alcătuit din:
    a) La rubrica «cod document fiscal» se înscrie 27 - codul corespunzător documentului fiscal reprezentând decizie de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013.
    b) La rubrica «cod obligaţie bugetară» se înscrie codul corespunzător obligaţiei fiscale reprezentând impozit pe profit datorat de persoane juridice române, selectată de contribuabil.
    c) La rubrica «categorie fiscală» se înscrie 01 - codul corespunzător categoriei fiscale reprezentând debit. În cazul în care se doreşte achitarea dobânzii sau penalităţii de întârziere, se înscrie 03 - pentru dobândă, respectiv 11 - pentru penalitate de întârziere.
    d) La rubrica «perioada de raportare» se înscrie 0000.
    e) La rubrica «scadenţa obligaţiei bugetare» se înscrie 300613 - corespunzător datei de 30 iunie 2013, care reprezintă data emiterii deciziei de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013.
    f) La rubrica «tip document» se înscrie 0 - întrucât documentul de plată nu constituie şi declaraţie fiscală.
    g) La rubrica «secvenţa» se înscrie 000 - valoarea corespunzătoare pentru numărul de evidenţă a plăţii generat cu ajutorul programului de asistenţă.
    h) Rubrica «cifrele de control» se generează de către aplicaţia informatică potrivit algoritmului propriu.
    Numărul de evidenţă a plăţii astfel format se înscrie de către contribuabil în ordinul de plată la rubrica «Număr de evidenţă a plăţii» sau se comunică de către contribuabil unităţii Trezoreriei Statului în vederea înscrierii în chitanţa pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii la rubrica «Număr de evidenţă a plăţii», în cazul plăţilor în numerar efectuate la ghişeele unităţilor Trezoreriei Statului.
    Pentru documentele de plată, altele decât ordine de plată sau chitanţă pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii, numărul de evidenţă a plăţii se înscrie de contribuabil la rubrica «Explicaţii»."
    ART. II
    Prin excepţie de la prevederile art. II alin. (1) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 1.485/2012 privind modificarea şi completarea Instrucţiunilor de completare a numărului de evidenţă a plăţii, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.870/2004, dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.870/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi pentru contribuabilii care aleg să plătească o obligaţie fiscală cuprinsă într-o decizie de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013.
    ART. III
    Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

             p. Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
                                 Dan Manolescu,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 14 octombrie 2013.
    Nr. 1.711.

                                          ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016