Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.702 din 12 octombrie 2005  pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.702 din 12 octombrie 2005 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 942 din 21 octombrie 2005

În temeiul prevederilor art. 41 alin. (4) lit. a), ale <>art. 47 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 10 lit. p) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã tarifele suplimentare de utilizare a drumurilor de interes naţional, aplicabile transporturilor a cãror masã totalã maximã admisã, masã maximã admisã pe axe şi/sau ale cãror dimensiuni maxime admise de gabarit depãşesc limitele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa nr. 1a).
(2) Se aprobã tarifele de utilizare complementare, aplicabile vehiculelor înmatriculate în alte state, prevãzute în anexa nr. 1b).
(3) Se aprobã tarifele de utilizare pentru trecerea podului peste Dunãre în sensul Giurgiu-Ruse, aplicabile vehiculelor înmatriculate în România şi în alte state, prevãzute în anexa nr. 2.
(4) Se aprobã tarifele de utilizare pentru trecerea podului peste Dunãre de la Giurgeni-Vadu Oii, aplicabile vehiculelor înmatriculate în România şi în alte state, prevãzute în anexa nr. 3.
(5) Se aprobã tarifele de utilizare a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale şi modul de aplicare a acestora, prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 2
Tarifele prevãzute în anexele nr. 1a), 2 şi 3 se aplicã nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru vehiculele înmatriculate în România şi în alte state.
ART. 3
Tarifele prevãzute în anexa nr. 1b) se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în alte state.
ART. 4
Tarifele prevãzute în anexa nr. 4 se aplicã nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru persoanele române şi strãine.
ART. 5
Tarifele prevãzute în anexele nr. 1-4 nu conţin şi nu li se aplicã taxa pe valoarea adãugatã.
ART. 6
Tarifele prevãzute în anexele nr. 1-4 se aplicã în lei pentru persoanele fizice şi juridice române şi în valutã liber convertibilã sau în lei pentru persoanele fizice şi juridice strãine.
ART. 7
Persoanele fizice şi juridice române vor achita tariful în lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului.
ART. 8
Persoanele fizice şi juridice strãine vor achita tariful în valutã liber convertibilã, la echivalentul tarifului exprimat în euro, sau în lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului.
ART. 9
Tarifele achitate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentului ordin nu se recalculeazã.
ART. 10
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 11
Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. va duce la îndeplinire prezentul ordin.
ART. 12
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 827/2003 pentru aprobarea tarifelor suplimentare de utilizare a drumurilor naţionale, aplicabile transporturilor efectuate cu vehicule înmatriculate în România şi în alte state, care depãşesc masa totalã maximã admisã, masa maximã admisã pe osie şi/sau dimensiunile maxime de gabarit admise în circulaţie pe drumurile naţionale din România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 16 iunie 2003, cu modificãrile ulterioare.
ART. 13
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicãrii.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Bucureşti, 12 octombrie 2005.
Nr. 1.702.


ANEXA 1a)

TARIFE SUPLIMENTARE
de utilizare a drumurilor naţionale din România


┌────┬───────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────────────┐
│Nr. │ │Unitate de│ Tarif unitar │
│crt.│ Denumire tarif │ calcul │ [Euro] │
│ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────────┤
│ 1 │Emitere aviz prealabil, traseu şi condiţii │ tarif/ │ 0,00 │
│ │de parcurs │ document │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────────┤
│ 2 │Emitere autorizaţie specialã, traseu şi │ tarif/ │ 20,00 │
│ │condiţii de parcurs │ document │ │
├────┼──────────────┬──────────────┬─────────────┼──────────┼──────────────────┤
│ 3 │Depãşirea │masa totalã │ 16,1 ≈'98 20,0 │ tarif x │ 0,20 │
│ │masei totale │de [tone] ├─────────────┤ km ├──────────────────┤
│ │maxime admise,│ │ 20,1 ≈'98 25,5 │ │ 0,25 │
│ │indiferent de │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │tipul suspen- │ │ 25,1 ≈'98 30,0 │ │ 0,30 │
│ │siilor,numãrul│ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │de osii sau de│ │ 30,1 ≈'98 35,0 │ │ 0,35 │
│ │roţi │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │ │ 35,1 ≈'98 40,0 │ │ 0,40 │
│ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │ │ 40,1 ≈'98 45,0 │ │ 0,45 │
│ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │ │ 45,1 ≈'98 50,0 │ │ 0,50 │
│ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │ │ 50,1 ≈'98 55,0 │ │ 0,55 │
│ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │ │ 55,1 ≈'98 60,0 │ │ 1,20 │
│ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ 1,20 euro + 0,10 │
│ │ │ │ peste 60,0 │ │ euro pentru │
│ │ │ │ │ │ fiecare │
│ │ │ │ │ │ 0,1 ≈'98 5,0 tone │
│ │ │ │ │ │ peste masa │
│ │ │ │ │ │ totalã maximã │
│ │ │ │ │ │ admisã │
├────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┼────────┬─────────┤
│ 4 │Depãşirea │axa simplã, cu│ │ tarif x │suspen- │alte sus-│
│ │masei maxime │[tone] │ │ km │sii pne-│pensii │
│ │admise pe axe,│ │ │ │umatice │decât │
│ │indiferent de │ │ │ │sau │pneuma- │
│ │numãrul de │ │ │ │echiva- │tice sau │
│ │osii sau de │ │ │ │lente │echiva- │
│ │roţi │ │ │ │ │lente │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┼─────────┤
│ │ │ │ 0,1 ≈'98 0,5 │ │ 0,08 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤Tarifele │
│ │ │ │ 0,6 ≈'98 1,0 │ │ 0,22 │prevãzute│
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pentru │
│ │ │ │ 1,1 ≈'98 1,5 │ │ 0,33 │suspensii│
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pneuma- │
│ │ │ │ 1,6 ≈'98 2,0 │ │ 0,78 │tice x │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤1,25 │
│ │ │ │ 2,1 ≈'98 2,5 │ │ 1,19 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ │
│ │ │ │ 2,6 ≈'98 3,0 │ │ 1,74 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ │
│ │ │ │ 3,1 ≈'98 3,5 │ │ 2,31 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │2,31 │Tarifele │
│ │ │ │ peste 3,5*) │ │euro + │prevãzute│
│ │ │ │ │ │1,0 euro│pentru │
│ │ │ │ │ │pentru │suspensii│
│ │ │ │ │ │fiecare │pneuma- │
│ │ │ │ │ │0,1≈'98 0,5│tice x │
│ │ │ │ │ │ │1,50 │
│ │ ├──────────────┼─────────────┼──────────┼────────┼─────────┤
│ │ │axa dublã, cu │ 0,1 ≈'98 0,5 │ tarif x │ 0,20 │ │
│ │ │[tone] ├─────────────┤ km ├────────┤Tarifele │
│ │ │ │ 0,6 ≈'98 1,0 │ │ 0,27 │prevãzute│
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pentru │
│ │ │ │ 1,1 ≈'98 2,0 │ │ 0,55 │suspensii│
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pneuma- │
│ │ │ │ 2,1 ≈'98 3,0 │ │ 0,82 │tice x │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤1,25 │
│ │ │ │ 3,1 ≈'98 4,0 │ │ 1,10 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ │
│ │ │ │ 4,1 ≈'98 5,0 │ │ 1,44 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ │
│ │ │ │ 5,1 ≈'98 6,0 │ │ 1,76 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │1,76 │Tarifele │
│ │ │ │ peste 6,0*) │ │euro + │prevãzute│
│ │ │ │ │ │1,5 euro│pentru │
│ │ │ │ │ │pentru │suspensii│
│ │ │ │ │ │fiecare │pneuma- │
│ │ │ │ │ │0,1≈'98 0,5│tice x │
│ │ │ │ │ │ │1,30 │
│ │ ├──────────────┼─────────────┼──────────┼────────┼─────────┤
│ │ │axa triplã,cu │ 0,1 ≈'98 0,5 │ tarif x │ 0,30 │ │
│ │ │[tone] ├─────────────┤ km ├────────┤Tarifele │
│ │ │ │ 0,6 ≈'98 1,0 │ │ 0,36 │prevãzute│
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pentru │
│ │ │ │ 1,1 ≈'98 2,0 │ │ 0,53 │suspensii│
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pneuma- │
│ │ │ │ 2,1 ≈'98 3,0 │ │ 0,88 │tice x │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤1,25 │
│ │ │ │ 3,1 ≈'98 4,0 │ │ 1,22 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ │
│ │ │ │ 4,1 ≈'98 5,0 │ │ 1,56 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ │
│ │ │ │ 5,1 ≈'98 6,0 │ │ 1,95 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ │
│ │ │ │ 6,1 ≈'98 7,0 │ │ 2,35 │ │
│ │ │ ├─────────────┤ ├────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │2,35 │Tarifele │
│ │ │ │ peste 7,0*) │ │euro + │prevãzute│
│ │ │ │ │ │1,0 euro│pentru │
│ │ │ │ │ │pentru │suspensii│
│ │ │ │ │ │fiecare │pneuma- │
│ │ │ │ │ │0,1≈'98 1,0│tice x │
│ │ │ │ │ │ │1,50 │
├────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┼────────┴─────────┤
│ 5 │Depãşirea │lungime, cu │ fiecare │ tarif x │0,03 euro + 0,05 │
│ │dimensiunilor │[metri] │ 0,01 ≈'98 1,0 │ km │euro pentru fiecare
│ │maxime admise │ │ │ │0,01 ≈'98 1,0 metri │
│ │ ├──────────────┼─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │lãţime, cu │ 0,01 ≈'98 2,00 │ │0,1 euro pentru │
│ │ │[metri] │ │ │fiecare 0,01 ≈'98 │
│ │ │ │ │ │0,50 metri │
│ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │ │ │ │0,40 euro + 0,5 │
│ │ │ │ peste 2,00 │ │euro pentru fiecare
│ │ │ │ │ │0,01 ≈'98 0,50 metri │
│ │ ├──────────────┼─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │înãlţime, cu │ 0,01 ≈'98 2,00 │ │0,1 euro pentru │
│ │ │[metri] │ │ │fiecare 0,01 ≈'98 │
│ │ │ │ │ │0,50 metri │
│ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │ │ │ │0,40 euro + 0,5 │
│ │ │ │ peste 2,00 │ │euro pentru fiecare
│ │ │ │ │ │0,01 ≈'98 0,50 metri │
├────┼──────────────┴──────────────┴─────────────┼──────────┼──────────────────┤
│ 6 │Recântãrire sau nemãsurare │ tarif/ │ 20,00 │
│ │ │ operaţie │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────────┤
│ 7 │Emitere tarifare pentru depãşirea limitelor│ tarif/ │ 20,00 │
│ │maxime admise │ estimare │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────────┤
│ 8 │Cântãrire la cerere │ tarif/ │ 100,00 │
│ │ │ operaţie │ │
└────┴───────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────────────┘




NOTĂ:
Modul de aplicare a tarifelor suplimentare de utilizare prevãzute în prezenta anexã este urmãtorul:
Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorca ori remorca/remorcile tractatã/tractate de acesta, cu sau fãrã încãrcãturã.
Masele şi dimensiunile maxime admise sunt prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
La depãşirea maselor sau dimensiunilor maxime admise se aplicã tarifele suplimentare de utilizare prevãzute în prezenta anexã.
Tarifele se aplicã la acelaşi nivel pentru vehiculele înmatriculate în România şi în alte state.
Tarifele prevãzute la nr. crt. 3 şi 5, precum şi cele de la nr. crt. 4 marcate cu "*)" se majoreazã cu 100% pentru vehiculele la care se constatã lipsa avizului prealabil sau autorizaţiei speciale de transport, prevãzute la nr. crt. 1 şi 2. Constatarea se efectueazã pe reţeaua internã sau pe sensul de ieşire din România în agenţiile Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
Emiterea avizului prealabil
Avizul prealabil se emite la cerere, prealabil efectuãrii unui transport, şi conţine traseul de parcurs, tarifarea şi condiţiile de parcurs.
Avizul prealabil se elibereazã numai pentru transporturile în trafic internaţional. Transportul se poate efectua în baza avizului prealabil pânã la obţinerea autorizaţiei speciale de transport.
Emiterea autorizaţiilor speciale de transport
Tarifarea pentru emiterea autorizaţiilor speciale de transport se efectueazã pentru fiecare document eliberat.
Eliberarea autorizaţiilor speciale de transport
Pentru autorizaţiile speciale de transport eliberate la cerere pentru o perioadã de 6 luni consecutive, tarifele prevãzute la nr. crt. 3, 4 şi 5 se aplicã la 90% din valoarea totalã, achitatã anticipat.
Pentru autorizaţiile speciale de transport eliberate la cerere pentru o perioadã de 12 luni consecutive, tarifele prevãzute la nr. crt. 3, 4 şi 5 se aplicã la 75% din valoarea totalã, achitatã anticipat.
Pentru celelalte perioade de valabilitate pentru care se elibereazã autorizaţii speciale de transport nu se aplicã reduceri ale tarifelor.
Autorizaţia specialã de transport se elibereazã pentru fiecare transport sau pentru mai multe transporturi efectuate cu acelaşi vehicul, cu valori identice ale maselor şi dimensiunilor, pe traseele autorizate.
Tarifare pentru depãşirea masei (totalã sau pe axe)
Tarifarea pentru depãşirea masei se efectueazã prin compararea rezultatului obţinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul obţinut pentru tarifarea maselor pe axe ale aceluiaşi vehicul, luându-se în considerare valoarea rezultatã cea mai mare. Cele douã tarifãri nu se aplicã cumulativ.
Tarifarea pentru depãşirea masei totale se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor masei reale a vehiculului.
În situaţia în care cel puţin douã vehicule sunt cuplate lateral pentru efectuarea aceluiaşi transport, clasificarea axelor din punctul de vedere al distanţei dintre axe se efectueazã pentru fiecare vehicul, indiferent de numãrul de osii sau de roţi ale fiecãrui vehicul.
Tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã masa maximã admisã pe axe, în funcţie de categoria drumului pe care se circulã.
Tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axa dublã sau triplã se calculeazã şi pentru fiecare categorie de axe, simplã sau dublã, în funcţie de distanţa dintre ele.
Pentru axe multiple constituite din cel puţin douã axe consecutive ale aceluiaşi vehicul, tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã pentru fiecare categorie de axe (simplã, dublã, triplã), în funcţie de distanţa dintre axe.
În cazul depãşirii masei maxime admise pe mai multe axe sau configuraţii de axe ale aceluiaşi vehicul, tarifarea se cumuleazã.
La cântãrirea axã cu axã a vehiculelor rutiere nu se tarifeazã depãşirea masei maxime admise pe axã şi totalã, dacã depãşirea se încadreazã în urmãtoarele valori:
- pentru masa pe axa simplã: maximul dintre 3% din masa cântãritã şi 300 kg;
- pentru masa pe axa dublã: maximul dintre 2% din masa cântãritã şi 500 kg;
- pentru masa pe axa triplã: maximul dintre 2% din masa cântãritã şi 800 kg;
- pentru masa totalã: 2,0% pentru instalaţiile fixe de cântãrire
suma valorilor parţiale de la configuraţiile de axe pentru instalaţiile portabile de cântãrire.
Masele pe axe se rotunjesc la 100 kg, astfel:
- valorile cuprinse între 0 kg şi 49 kg se rotunjesc la valoarea 0 (zero);
- valorile cuprinse între 50 kg şi 100 kg se rotunjesc la valoarea 100.
Tarifarea pentru depãşirea masei totale sau pe axe nu se aplicã pentru vehiculele de transport de persoane (autoturisme, microbuze, autocare, autobuze).
Masa maximã pe axe care poate fi autorizatã peste masa maximã admisã, pânã la care este posibilã emiterea autorizaţiei speciale de transport, şi circulaţia vehiculelor, indiferent de categoria de drum:
- 3,5 tone pentru axa simplã;
- 6,0 tone pentru axa dublã;
- 7,0 tone pentru axa triplã.
Potrivit prevederilor legale în vigoare, circulaţia vehiculelor cu mase care depãşesc masa maximã pe axe ce poate fi autorizatã este interzisã, cu excepţia cazurilor în care nu existã posibilitatea tehnicã de diminuare a masei pe axe prin divizarea încãrcãturii şi/sau a înlocuirii mijlocului de transport în vederea reducerii maselor pe axe.
Tarifele prevãzute la pct. 3 se aplicã pentru toate vehiculele pânã la data de 31 decembrie 2006 inclusiv.
Începând cu data de 1 ianuarie 2007, tarifele prevãzute la pct. 3 nu se aplicã vehiculelor care sunt prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Tarifare pentru depãşirea dimensiunilor maxime admise
Tarifarea pentru depãşirea dimensiunilor maxime admise se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã dimensiunea maximã admisã.
În situaţia în care sunt depãşite cel puţin douã dintre dimensiunile maxime admise, se cumuleazã tarifarea pentru dimensiunile care sunt depãşite.
Tarifare pentru eliberarea autorizaţiilor speciale de transport
Valoarea totalã a tarifãrii în vederea eliberãrii autorizaţiei speciale de transport se aplicã prin cumularea tarifelor pentru emiterea autorizaţiei speciale de transport, pentru depãşirea masei totale sau pe axe şi pentru depãşirea dimensiunilor.
Recântãrire sau remãsurare
Recântãrirea sau remãsurarea se admite o singurã datã pentru un vehicul, numai pe sensul de intrare în România prin punctele de control şi trecere a frontierei, la solicitarea organelor vamale, ale poliţiei de frontierã sau altor organe de control şi cercetare, precum şi în cazul transferului parţial sau total de marfã. Transferul de marfã se dovedeşte prin documentele de transport.
Pe reţeaua internã şi în punctele de trecere a frontierei pe sensul de ieşire din România nu se efectueazã recântãrire sau remãsurare.
Estimare pentru tarifarea masei totale sau pe axe şi/sau a dimensiunilor maxime admise Estimarea se efectueazã la solicitarea scrisã, pentru un transport la care se cunosc masa totalã şi pe axe, dimensiunile şi punctele de origine şi de destinaţie ale transportului, declarate de solicitant pe propria rãspundere.
Tariful se aplicã individual pentru fiecare transport, prealabil efectuãrii acestuia, dupã achitarea tarifului prevãzut.
Tarifare pentru cântãrirea la cerere
Tarifarea pentru cântãrirea la cerere se efectueazã pentru fiecare operaţiune dupã achitarea tarifului, la solicitarea scrisã şi numai la punctul de origine a transportului, justificatã cu documente.
În situaţia în care se constatã depãşiri ale limitelor maxime admise, se elibereazã, la cerere, autorizaţie specialã de transport sau aviz prealabil.


ANEXA 1b)

TARIFE DE UTILIZARE COMPLEMENTARE



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Unitatea Tarif unitar
crt. tarifului de calcul [euro]
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Autorizare acces la reţeaua rutierã,
numai pe sensul de ieşire
din România tarif/cursã dus-întors 1.000,0
2. Complementar la autorizaţiile
"cu platã", stabilite prin protocol
de Ministerul Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului tarif/tone x km 0,02
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
Modul de aplicare a tarifelor prevãzute în prezenta anexã este urmãtorul:
Tarifele prevãzute în prezenta anexã se aplicã numai pentru vehiculele înmatriculate în alte state.
Tarifare pentru autorizare acces la reţeaua rutierã
Tariful se aplicã numai pe sensul de ieşire din România.
Tariful pentru autorizarea accesului la reţeaua rutierã se aplicã în punctele de trecere a frontierei pe sensul de ieşire din România, pentru vehiculele de transport marfã sau persoane, înmatriculate în alte state, care sunt supuse autorizãrii potrivit acordurilor rutiere interguvernamentale, protocoalelor comisiilor mixte rutiere sau acordurilor internaţionale la care România este parte şi nu prezintã documentul de acces la reţeaua rutierã, corespunzãtor categoriei de transport efectuatã.
Pe sensul de intrare în România nu se permite intrarea în România fãrã documentul de acces la reţeaua rutierã din România dacã transportul nu se încadreazã în una dintre gratuitãţile prevãzute prin acordurile rutiere interguvernamentale, protocoalele comisiilor mixte rutiere sau acordurile internaţionale la care România este parte.
Tariful este valabil pentru fiecare cursã, având o singurã ieşire din România.
Tariful nu se aplicã pentru vehiculele achiziţionate din afara României şi se aflã la prima cursã din ţara vânzãtorului spre ţara cumpãrãtorului.
Tarif complementar
Tariful complementar se aplicã la autorizaţiile de transport rutier internaţional de marfã "cu platã", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului cu ministerele de resort din alte state.
Tariful se aplicã în lipsa autorizaţiei de transport rutier internaţional de marfã "cu scutire de platã", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru vehiculele achiziţionate din afara României de cãtre persoane fizice sau juridice strãine şi se aflã la prima cursã din ţara vânzãtorului spre ţara cumpãrãtorului.


ANEXA 2

TARIFE
de utilizare pentru trecerea podului peste Dunãre în sensul Giurgiu-Ruse


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Unitatea Tariful Tariful Tariful
crt. Tipul vehiculului de unitar abona- abona-
calcul pentru o mentului mentului
trecere pe 6 pe 12
luni luni
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Motociclete, inclusiv cele cu ataş euro/vehicul 2,0 234 390
2. Autoturisme, inclusiv cele de teren 6,0 702 1.170
3. Microbuze, vehicule cu masa totalã
maximã autorizatã sub 12,0 tone 12,0 1.404 2.340
4. Autobuze, autocare, vehicule cu masa
totalã maximã autorizatã mai mare sau
egalã cu 12,0 tone şi cu maximum 3 axe 28,0 3.276 5.460
5. Vehicule cu masa totalã maximã
autorizatã mai mare sau egalã cu 12,0
tone şi cu minimum 4 axe 43,0 5.031 8.385
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
1. Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorca ori remorca tractatã de acesta.
2. Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
3. Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere în sensul Giurgiu-Ruse.
4. Pentru perioade de 6 luni şi de 12 luni consecutive se pot elibera abonamente personalizate, indiferent de numãrul de treceri, cu: numãrul şi ţara de înmatriculare a vehiculului motor, denumirea persoanei fizice sau juridice, tipul vehiculului, tarif, valabilitate, precum şi alte menţiuni pe care emitentul le considerã necesare.
5. Tariful cu abonament este valabil numai pentru plata integralã anticipatã.
6. Abonamentul nu poate fi comercializat cu anticipaţie mai mare de 30 de zile.
7. Sunt exceptate de la plata tarifului:
- vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
- vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
- vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de subunitãţile acesteia;
- vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
- vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate în <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite în <>Legea nr. 23/1996 pentru ratificarea Acordului dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor şi a protocolului adiţional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995;
- vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
- vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
- vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
- vehiculele escortate de poliţie ori de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
- vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului.

ANEXA 3

TARIFE
de utilizare pentru trecerea podului peste Dunãre la Giurgeni-Vadu Oii



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Unitatea Tariful Tariful Tariful
crt. Tipul vehiculului de unitar abona- abona-
calcul pentru o mentului mentului
trecere pe 6 pe 12
luni luni
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Motociclete, inclusiv cele cu ataş RON/vehicul 2,50 585,00 975,00
2. Autoturisme, inclusiv cele de teren 5,00 1.170,00 1.950,00
3. Microbuze, vehicule cu masa totalã
maximã autorizatã sub 12,0 tone 12,00 2.808,00 4.680,00
4. Autobuze, autocare, vehicule cu
masa totalã maximã autorizatã mai
mare sau egalã cu 12,0 tone şi cu
maximum 3 axe 20,00 4.680,00 7.800,00
5. Vehicule cu masa totalã maximã
autorizatã mai mare sau egalã
cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe 30,00 7.020,00 11.700,00
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
1. Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorca ori remorca tractatã de acesta.
2. Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
3. Tarifele de aplicã pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.
4. Pentru perioade de 6 luni şi de 12 luni consecutive se pot elibera abonamente personalizate, indiferent de numãrul de treceri, cu: numãrul şi ţara de înmatriculare a vehiculului motor, denumirea persoanei fizice sau juridice, tipul vehiculului, tarif, valabilitate, precum şi alte menţiuni pe care emitentul le considerã necesare.
5. Tariful cu abonament este valabil numai pentru plata integralã anticipatã.
6. Abonamentul nu poate fi comercializat cu anticipaţie mai mare de 30 de zile.
7. Sunt exceptate de la plata tarifului:
- vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
- vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
- vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de subunitãţile acesteia;
- vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
- vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate în <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite în <>Legea nr. 23/1996 pentru ratificarea Acordului dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor şi a protocolului adiţional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995;
- vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
- vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
- vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
- vehiculele escortate de poliţie ori de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
- vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului.


ANEXA 4

TARIFE
de utilizare a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale din România



┌───┬─────────────────────────────────────────┬───────────────┬──────────────┐
│Nr.│ │ Unitate de │ Tarif unitar │
│crt│ Denumire tarif │ calcul │ [Euro] │
├───┼─────────────────────────────────────────┴───────────────┴──────────────┤
│ A)│ACORD PREALABIL ŞI AUTORIZAŢIE DE AMPLASARE ŞI ACCES LA DRUM │
├───┼─────────────────────────────────────────┬───────────────┬──────────────┤
│ 1 │Acord prealabil de amplasare şi acces la │ tarif/ │ │
│ │drum pentru persoane fizice şi juridice │ document │ 87,00 │
├───┼─────────────────────────────────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 2 │Autorizaţie de amplasare şi acces la drum│ tarif/ │ │
│ │ │ document │ 54,00 │
├───┼─────────────────────────────────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 3 │Acord prealabil/autorizaţie pentru │ tarif/ │ │
│ │persoane fizice (construcţii de locuinţe,│ document │ 21,00 │
│ │garaje, racorduri, instalaţii de gaze, │ │ │
│ │apã, electricitate, etc.) │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────┴───────────────┴──────────────┤
│ B)│OCUPAREA SUPRAFEŢELOR DIN ZONA DRUMURILOR NAŢIONALE ŞI AUTOSTRĂZILOR │
├───┼──────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────────┤
│ 4 │Amplasare panou publicitar│drum european │ tarif/mp/lunã │ 2,21 │
│ │pe: ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │drum naţional │ │ │
│ │ │principal sau │ │ 0,54 │
│ │ │secundar │ │ │
├───┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 5 │Spaţiu cu destinaţie │drum european │ tarif/mp/lunã │ 0,54 │
│ │comercialã (chioşc, rulotã├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │masã pentru desfacere │drum naţional │ │ │
│ │produse alimentare şi │principal sau │ │ 0,32 │
│ │nealimentare), pe: │secundar │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │autostradã │ │ 1,35 │
├───┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 6 │Suprafeţele desemnate a │drum european │ tarif/mp/lunã │stabilit prin │
│ │deveni spaţii de servicii ├──────────────┤ │ licitaţie │
│ │şi spaţii de parcare, │drum naţional │ ├──────────────┤
│ │precum şi suprafeţele │principal sau │ │stabilit prin │
│ │devenite disponibile care │secundar │ │ licitaţie │
│ │aparţin administratorului ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │drumului, în zone adia- │autostradã │ │stabilit prin │
│ │cente, la: │ │ │ licitaţie │
├───┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 7 │Locuri de parcare care │drum european │ tarif/mp/lunã │ 0,59 │
│ │deservesc obiective ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │economice, pe: │drum naţional │ │ │
│ │ │principal sau │ │ 0,35 │
│ │ │secundar │ │ │
├───┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ 8 │Accese la diferite │drum european │ tarif/mp/lunã │ 0,54 │
│ │obiective (staţii de ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │distribuţie carburanţi │drum naţional │ │ │
│ │hoteluri, moteluri, │principal sau │ │ 0,32 │
│ │depozite, spaţii comerci- │secundar │ │ │
│ │ale, show-room, etc.), pe:├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │autostradã │ │ 1,35 │
├───┼──────────────────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┤
│ C)│AMPLASARI DE CABLURI ŞI CONDUCTE │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9 │Amplasare de cabluri │
│ │electrice, telefonice, TV │
│ ├──────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────────┤
│ │9.1. traversare aerianã │ │ tarif/mp/lunã │ 0,15 │
│ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │9.2. subtraversare │ │ tarif/mp/lunã │ 0,30 │
│ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │9.3. cablu subteran în │în amprizã, în│ │ │
│ │lungul drumului: │afara pãrţii │ tarif/mp/lunã │ 0,30 │
│ │ │carosabile │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │sub partea │ │ 0,40 │
│ │ │carosabilã │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │în zona de │ │ 0,15 │
│ │ │siguranţã │ │ │
│ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │9.4. stâlpi de care este │în amprizã, în│ │ │
│ │prins cablu aerian în │afara pãrţii │ tarif/buc/lunã│ 0,90 │
│ │lungul drumului │carosabile │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │în zona de │ │ 0,70 │
│ │ │siguranţã │ │ │
│ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │9.5. pe poduri şi podeţe │în canale │ │ │
│ │ │tehnice │ tarif/ml/lunã │ 1,30 │
│ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │ancorat de pod│ │ 2,30 │
│ │ │sau în altã │ │ │
│ │ │soluţie decât │ │ │
│ │ │canal tehnic │ │ │
├───┼──────────────────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┤
│10 │Amplasare conductelor de apã, canalizare, aburi şi alte produse │
│ │neimflamabile, de gaze, ţiţei şi alte produse inflamabile, benzi │
│ │transportoare care traverseazã aerian drumurile │
│ ├──────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────────┤
│ │10.1. traversare aerianã │ │ tarif/ml/lunã │ 0,87 │
│ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │10.2. subtraversare │ │ tarif/ml/lunã │ 0,60 │
│ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │10.3. amplasare subteranã │în amprizã, în│ │ │
│ │în lungul drumului: │afara pãrţii │ tarif/ml/lunã │ 0,60 │
│ │ │carosabile │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │sub partea │ │ 1,01 │
│ │ │carosabilã │ │ │
│ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │în zona de │ │ 0,47 │
│ │ │siguranţã │ │ │
│ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │10.4. amplasare aerianã │în amprizã │ │ │
│ │în lungul drumului: │ │ tarif/ml/lunã │ 2,36 │
│ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │în zona de │ │ 1,68 │
│ │ │siguranţã │ │ │
│ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │10.5. pe poduri şi podeţe │în canale │ │ │
│ │ │tehnice │ tarif/ml/lunã │ 6,07 │
│ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤
│ │ │ancorat de pod│ │ 9,44 │
│ │ │sau în altã │ │ │
│ │ │soluţie decât │ │ │
│ │ │canal tehnic │ │ │
└───┴──────────────────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┘




NOTĂ:
Modul de aplicare a tarifelor de utilizare a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale prevãzute în prezenta anexã este urmãtorul:
1. Administratorul drumului poate accepta amplasarea unor construcţii sau instalaţii în zona drumului, cu condiţia ca acestea sã nu aducã prejudicii drumului şi siguranţei traficului rutier.
2. Realizarea sau amplasarea în zona drumurilor a construcţiilor, instalaţiilor, acceselor, refugiilor auto, platformelor carosabile şi panourilor publicitare se face cu respectarea condiţiilor impuse prin autorizaţia de amplasare şi acces la drum şi prin încheierea, dacã este cazul, a contractului aferent utilizãrii suprafeţei ocupate din ampriza şi zona de siguranţã.
În cazul în care nu sunt respectate condiţiile impuse în acordul prealabil, respectiv în autorizaţia de amplasare şi acces la drumul naţional, precum şi în cazul în care nu se achitã tariful aferent ocupãrii amprizei şi zonei de siguranţã, proprietarul este obligat sã desfiinţeze sau sã mute pe cheltuiala sa obiectivul avizat, în termenul stabilit de administratorul drumului.
În cazul nerespectãrii termenului fixat de administratorul drumului, acesta va proceda la dezafectarea/mutarea/demolarea obiectivului pe cheltuiala proprietarului.
3. Acordul şi autorizaţia de amplasare şi acces la drum se emit pentru o anumitã funcţiune a obiectivului. La schimbarea funcţiei sau a destinaţiei, beneficiarul este obligat sã obţinã aprobarea administratorului drumului pentru noua situaţie.
4. Tarifele se percep persoanelor fizice şi juridice care au obligaţia de a solicita autorizaţie.
5. Tarifele se aplicã şi în cazul în care obiectivele nu funcţioneazã sau în cazurile în care lucrãrile la acestea au fost sistate sau nu au fost finalizate.
6. Tarifele se aplicã şi în cazul în care obiectivele se vor amplasa în afara zonei de protecţie a drumurilor naţionale, însã numai dacã se realizeazã şi drum de acces la drumurile naţionale sau alte lucrãri în ampriza şi în zona de siguranţã.
7. Tarifele prevãzute la lit. A) din tabelul de mai sus se percep şi în cazul în care se solicitã prelungirea acordului sau autorizaţiei.
8. Persoanelor fizice care solicitã avizul administratorului drumului pentru construcţii de locuinţe, garaje, racorduri la instalaţiile de gaze, apã, telefonie, tv, electricitate, canalizare etc. li se încaseazã o singurã datã suma de 21 euro, respectiv fie la eliberarea acordului, fie la eliberarea autorizaţiei.
9. Pentru panourile publicitare, suprafaţa minimã supusã tarifãrii va fi suprafaţa rezultatã din încadrarea proiecţiei orizontale a panoului, la care se adaugã 1,00 m de jur împrejur.
10. Pentru spaţiile prevãzute la lit. B) poziţia 5, suprafaţa minimã tarifatã va fi suprafaţa obiectivului amplasat, plus 1,00 m de jur împrejur, la care se adaugã suprafaţa aferentã staţionãrii autovehiculelor în afara pãrţii carosabile.
11. Pentru accesele la diferite obiective prevãzute la lit. B) poziţia 8, suprafaţa supusã tarifãrii reprezintã terenul ocupat din zona drumului, respectiv din ampriza şi zona de siguranţã, prin realizarea accesului cu racordare simplã (dacã amplasamentul este situat în localitate), a benzilor de accelerare şi decelerare (dacã amplasamentul este în afara localitãţii), respectiv a benzii de stocaj pentru virare la stânga. În afara localitãţii, amenajarea accesului la drumul naţional se realizeazã conform Normativului C 173/1986 privind amenajarea la acelaşi nivel a intersecţiilor drumurilor publice din afara localitãţilor.
Amplasamentul este în localitate atunci când este situat între indicatoarele rutiere de intrare şi ieşire în/din localitate.
12. Pentru benzile transportatoare se percep numai tarifele de la traversare aerianã.
13. Persoanele fizice şi juridice care monteazã pe stâlpi electrici cabluri telefonice, televiziune sau altele asemenea având altã destinaţie decât transportul energiei electrice sunt obligate sã urmeze procedura legalã de avizare/autorizare, urmatã de încheierea contractului de utilizare a zonei drumului, dupã caz.
● Tariful de utilizare a zonei drumului conform lit. B) şi C) nu se aplicã persoanelor fizice care realizeazã accese la locuinţe, case de vacanţã sau garaje, precum şi pentru instalaţiile care asigurã utilitãţile necesare consumului casnic (apã, gaze, energie electricã, canalizare). Aceastã scutire nu este valabilã însã în cazul în care se schimbã destinaţia locuinţei sau a garajului (de exemplu, transformarea în spaţiu comercial etc.) sau se amplaseazã în incintã construcţii cu caracter comercial.
● Tariful de utilizare a zonei drumurilor naţionale nu se aplicã pentru unitãţile bugetare de asistenţã socialã şi de educaţie (spitale, creşe, aziluri de bãtrâni, şcoli, grãdiniţe).

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016