Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.678 din 20 noiembrie 2017  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.678 din 20 noiembrie 2017 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 996 din 15 decembrie 2017
    Având în vedere prevederile art. II alin. (2) din Legea nr. 167/2003 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinţa conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică,
    în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 din 21 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu următorul cuprins:
    "(4^1) În activitatea de inspecţie tehnică periodică, prelucrările de date cu caracter personal se fac cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare."

    2. La articolul 4, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu următorul cuprins:
    "(6^1) RAR adoptă până la 31.12.2022 proceduri privind organizarea, sarcinile şi cerinţele aplicabile personalului cu activităţi în cadrul organismului de supraveghere, inclusiv cerinţele de independenţă.
    Cerinţele aplicabile personalului cu activităţi în cadrul organismului de supraveghere trebuie să acopere următoarele domenii:
    - competenţă tehnică;
    – imparţialitate;
    – standarde de calificare şi formare.
    R.A.R. pune la dispoziţia publicului procedurile respective, prin publicare pe site-ul propriu."

    3. În anexă, la articolul 3, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alineatele (4^1) şi (4^2), cu următorul cuprins:
    "(4^1) Prelucrările de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului prevăzut la art. 1, se fac cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
(4^2) În vederea asigurării respectării prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare, RAR şi persoanele autorizate vor notifica prelucrările de date efectuate la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal şi vor obţine numere de înregistrare corespunzătoare în registrul electronic de evidenţă a prelucrării de date cu caracter personal."

    4. În anexă, la articolul 10 alineatul (1), după litera b) a punctului 1 se introduc două litere noi, literele c) şi d), cu următorul cuprins:
    "c) aparat de control al farurilor prevăzut cu nivelă;
d) dispozitiv de măsurare a adâncimii profilului anvelopelor vehiculelor, cu o precizie de ± 0,1 mm;"

    5. În anexă, la articolul 10 alineatul (1), primul paragraf al literei a) şi litera d) ale punctului 2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) canal de vizitare dotat cu o instalaţie de iluminare de 12 V sau 24 V. Canalul de vizitare al SITP pentru clasa a III-a trebuie echipat cu un dispozitiv de ridicare a vehiculului pe una dintre punţi, cu iluminare corespunzătoare şi, dacă este cazul, cu sistem de ventilaţie;
    .................................................................................................
d) platforme culisante pentru verificarea jocurilor care să permită minimum patru mişcări liniare sau minimum două mişcări liniare şi două mişcări circulare - opţional pentru clasa a II-a, obligatorii pentru clasa a III-a; platformele (cel puţin două plăci acţionate electric) trebuie să permită mişcări şi în sensuri opuse, atât pentru deplasările pe direcţia longitudinală, cât şi pentru deplasările pe direcţia transversală faţă de canalul de vizitare. Deplasarea platformelor trebuie să fie comandată de către inspectorul tehnic de la postul de inspecţie (în canalul de vizitare).
    Platformele culisante aflate în dotarea SITP de clasa a III-a trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe tehnice:
    (i) mişcare longitudinală şi transversală de cel puţin 95 mm;
    (ii) viteza mişcării longitudinale şi transversale între 5 cm/s şi 15 cm/s.
    Pentru SITP de clasa a III-a ce efectuează ITP la autobuze articulate sunt necesare platouri cu minimum opt mişcări."

    6. În anexă, la articolul 10 alineatul (2), litera b.1) a punctului 1, subpunctul 2.2 al punctului 2 şi punctul 8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b.1) standul de frânare cu role trebuie să fie dotat cu dispozitiv de sesizare a alunecării relative la o valoare de 24% a acesteia, dispozitiv pentru măsurarea efortului la pedală (recomandabil fără cablu de legătură), iar pentru clasa a III-a şi cu dispozitiv pentru măsurarea presiunii în instalaţia de frânare (0-10 atm), în conformitate cu anexa A la Standardul ISO 21069-1 privind cerinţele tehnice pentru încercarea sistemelor de frânare ale vehiculelor utilizând un stand cu role. Diametrul rolelor trebuie să fie de minimum 160 mm, iar coeficientul de frecare dintre rolă şi anvelopă trebuie să fie de minimum 0,6 în stare umedă. Standul de frânare cu role trebuie echipat cu instalaţii pentru încercarea sistemelor de frânare pneumatice, cum ar fi manometre, conectori şi furtunuri;
    .................................................................................................
2.2. Pentru staţiile care efectuează ITP la autovehiculele echipate cu mas, inclusiv la cele cu catalizator tricomponent şi sondă lambda, este necesară dotarea cu analizor cu 4 gaze conform Directivei 2014/32/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind armonizarea legislaţiei statelor membre referitoare la punerea la dispoziţie pe piaţă a mijloacelor de măsurare (reformare) sau conform cu OIML R 99 - Instrumente pentru măsurarea emisiilor de evacuare ale vehiculelor, clasa I, cu precizie de minimum:
    ± 0,06 % vol pentru CO;
    ± 0,5 % vol pentru CO_2;
    ± 0,1 % vol pentru O_2;
    ± 12 ppm vol pentru HC.
    .................................................................................................
8. Decelerometru cu compensare şi înregistrare a datelor pentru verificarea eficacităţii sistemului de frânare prin probe funcţionale în parcurs (numai pentru tractoarele, autoremorcherele, autovehiculele speciale şi autovehicule specializate care nu pot fi verificate pe standul de frânare cu role, pentru autovehiculele cu tracţiune integrală permanentă nedecuplabilă - legătură rigidă, precum şi pentru mopede cu 3 roţi, motociclete cu ataş, mototricicluri şi cvadricicluri)
    Programul decelerometrului trebuie să permită tipărirea rezultatelor măsurării. Pe buletinul de probă trebuie să fie tipărite cel puţin următoarele date:
    a) marca, tipul şi numărul de înmatriculare ale vehiculului verificat - aceste date pot fi introduse de la tastatură sau completate manual de inspectorul tehnic pe buletinul de probă;
    b) data, ora şi minutul la care a fost efectuată verificarea;
    c) sistemul de frânare verificat (serviciu sau staţionare);
    d) valoarea deceleraţiei;
    e) valoarea măsurată a forţei de acţionare la pedală;
    f) viteza la care s-a efectuat proba (viteza de la care s-a efectuat frânarea).
    Decelerometrele care nu măsoară continuu trebuie să înregistreze măsurătorile cel puţin de 10 ori pe secundă."

    7. În anexă, la articolul 10 alineatul (2), după punctul 18 se introduc trei noi puncte, punctele 19-21, cu următorul cuprins:
    "19. Dispozitiv de conectare la interfaţa electronică a vehiculului, cum ar fi un instrument de scanare OBD.
20. Dispozitiv de detectare a pierderilor de GPL/GNC/GNL în cazul în care sunt inspectate vehicule echipate cu instalaţii de alimentare GPL/GNC/GNL.
21. Dispozitivele menţionate anterior la pct. 2 şi 3 pot fi combinate într-un dispozitiv compus, cu condiţia ca acesta să nu afecteze precizia fiecărui dispozitiv individual."

    8. La articolul 10, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu următorul cuprins:
    "(6^1) Cu excepţia cazului în care legislaţia UE şi legislaţia naţională aferentă conţin dispoziţii contrarii, intervalul dintre două calibrări succesive nu trebuie să depăşească:
    i) 24 de luni pentru măsurarea masei şi a presiunii;
    ii) 24 de luni pentru măsurarea forţelor;
    iii) 12 luni pentru măsurarea emisiilor de gaze."

    9. În anexă, articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Persoanele care efectuează ITP trebuie să fie atestate de RAR. Ele trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute în anexa nr. 7^1.
    (2) Inspectorul tehnic căruia i s-a anulat sau i-a fost retras permisul de conducere îşi pierde dreptul de a efectua ITP până la redobândirea unui nou permis de conducere.
    (3) În situaţia prevăzută la alin. (2), inspectorul tehnic trebuie să aducă la cunoştinţa RAR anularea sau retragerea permisului de conducere; de asemenea, acestuia îi revine obligaţia predării la RAR a ştampilei de inspector tehnic ce i-a fost anterior distribuită."

    10. În anexă, la articolul 16 alineatul (6) litera a), după al doilea paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul conţinut:
    "În vederea menţionării textelor „ITP TAXI“ şi „ITP ŞCOALĂ“ este obligatorie verificarea existenţei şi a valabilităţii Certificatului de agreare TAXI, respectiv a Certificatului de agreare ŞCOALĂ."

    11. În anexă la articolul 21, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Hala de ITP trebuie să permită accesul corespunzător al tuturor categoriilor de vehicule pentru care se solicită autorizarea şi să îndeplinească cerinţele legale privind sănătatea şi siguranţa persoanelor. Fluxul de efectuare a ITP poate să fie continuu sau discontinuu. Dacă fluxul este discontinuu, SITP nu va fi autorizată în vederea efectuării ITP pentru vehicule tractate (remorci şi semiremorci)."

    12. În anexă la articolul 21, alineatul (6) se abrogă.
    13. În anexă, articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    (1) Atestarea/Reatestarea personalului care efectuează ITP se face după absolvirea unui program de atestare/reatestare organizat de RAR, urmată de eliberarea unui certificat de atestare.
    (2) Atestarea/Reatestarea se realizează în conformitate cu anexa nr. 7^1."

    14. În anexă, articolele 25 şi 26 se abrogă.
    15. În anexă la articolul 27, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 27
    (1) După angajarea de către o persoană autorizată ce deţine o SITP, la solicitarea acesteia, persoana atestată va primi din partea RAR o ştampilă individualizată pentru SITP respectivă care va fi utilizată în activitatea ca inspector tehnic. Ştampila respectivă va fi retrasă de RAR la expirarea valabilităţii certificatului de atestare, la anularea sau suspendarea acestuia în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (2) şi (3), la încetarea activităţii inspectorului în cadrul SITP respectivă, la suspendarea autorizaţiei tehnice a SITP în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (4) sau la încetarea activităţii SITP."

    16. În anexă la articolul 29 alineatul (1), litera g) se abrogă.
    17. În anexă la articolul 29 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:
    "i) următoarele cerinţe se aplică de la data de 20 mai 2023:
    - echiparea SITP cu dispozitiv de ridicare a vehiculului pe una dintre punţi instalat la canalul de vizitare al SITP pentru clasa a III-a [art. 10 alin. (1) pct. 2 lit. a];
    – echiparea SITP de clasa a III-a cu platforme culisante care să îndeplinească următoarele cerinţe tehnice: mişcare longitudinală şi transversală de cel puţin 95 mm şi viteza mişcării longitudinale şi transversale între 5 cm/s şi 15 cm/s [art. 10 alin. (1) pct. 2 lit. d];
    – echiparea SITP cu decelerometru care trebuie să înregistreze măsurătorile cel puţin de 10 ori pe secundă în cazul în care nu măsoară continuu [art. 10 alin. (2) pct. 8];
    – echiparea SITP cu dispozitiv de conectare la interfaţa electronică a vehiculului, cum ar fi un instrument de scanare OBD [art. 10 alin. (2) pct. 19];
    – echiparea SITP în care sunt inspectate vehicule echipate cu instalaţii de alimentare GPL/GNC/GNL cu dispozitiv de detectare a pierderilor de GPL/GNC/GNL [art. 10 alin. (2) pct. 20]."

    18. La anexa nr. 1 la reglementări, litera A se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    19. La anexa nr. 2 la reglementări, literele A şi D se modifică şi vor avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    20. Anexa nr. 4 la reglementări, Planul operaţiunilor pentru inspecţia tehnică periodică la categoria L, se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin.
    21. Anexa nr. 5 la reglementări, Planul operaţiunilor pentru inspecţia tehnică periodică la categoriile M, N, O şi T, se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul ordin.
    22. În anexa nr. 5^1 la reglementări, punctele (1), (5),(6) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) numărul de identificare al vehiculului - codul VIN sau numărul de şasiu (Vehicle Identification Number - VIN number or chassis number) .......
    ..........................................................................................................................................
(5) categoria vehiculului, dacă este disponibilă (vehicle category, if available) .................................
(6) deficienţe identificate şi gradul lor de severitate (identified deficiencies and their level of severity) ......
    Cod (item) Denumire deficienţă (identified deficiency) Grad severitate (level of severity)
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
(7) rezultatul inspecţiei tehnice periodice (result of the roadworthiness test) ...................................."

    23. Anexa nr. 5^2 la reglementări se abrogă.
    24. După anexa nr. 7 la reglementări se introduce o nouă anexă, anexa nr. 7^1, al cărei cuprins este prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul ordin.
    25. Anexa nr. 11 la reglementări se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 6 la prezentul ordin.
    26. Anexa nr. 13 la reglementări se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 7 la prezentul ordin.

    ART. II
    Anexele nr. 1-7*) fac parte integrantă din prezentul ordin.──────────
    *) Anexele nr. 1-7 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 996 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial“, Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.
──────────


    ART. III
    Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică de la data de 20 mai 2018, cu excepţia prevederilor art. 11, 24-26 şi ale anexei nr. 7^1 la Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum au fost modificate prin prezentul ordin, care se aplică la 7 zile de la data publicării.

    ART. V
    Până la data de 20 mai 2018 sunt exceptate de la îndeplinirea cerinţelor prevăzute la pct. 1 din anexa nr. 7^1 la Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum au fost modificate prin prezentul ordin, personalul RAR, precum şi persoanele care au depus la RAR până la data de aplicare a anexei nr. 7^1 prevăzută la art. IV un dosar în vederea atestării ca inspector tehnic, dosar care atestă îndeplinirea tuturor condiţiilor prevăzute în Ordinul ministrului transporturilor nr. 682/2015 privind modificarea şi completarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005.

    ART. VI
    Începând cu data de 20 mai 2018 se suspendă de drept autorizaţiile tehnice emise de Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ în cazul staţiilor de inspecţie tehnică periodică ce nu îndeplinesc prevederile art. 3 alin. (4^2) şi ale art. 10 alin. (9^1) din Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum acestea au fost modificate prin prezentul ordin, până la data constatării de către Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ a îndeplinirii prevederilor respective.

    ART. VII
    Începând cu data de 20 mai 2023 se suspendă de drept autorizaţiile tehnice emise de Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ în cazul staţiilor de inspecţie tehnică periodică ce nu îndeplinesc prevederile art. 29 alin. (1) lit. i) din Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum acestea au fost modificate prin prezentul ordin, până la data constatării de către Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ a îndeplinirii prevederilor respective.

    ART. VIII
    Prezentul ordin transpune art. 22, anexele I-IV şi pct. 2 din anexa V la Directiva 2014/45/UE a Parlamentului European şi a Consiliului privind inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor şi a remorcilor acestora şi de abrogare a Directivei 2009/40/CE.



                    p. Ministrul transporturilor,
                    Mircea Florin Biban,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 20 noiembrie 2017.
    Nr. 1.678.
    ANEXA 1-7

    ANEXE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016