Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.640 din 29 martie 2024  pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 964/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.640 din 29 martie 2024 pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 964/2022

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 280 din 1 aprilie 2024
    Văzând Referatul de aprobare nr. AR 5.851/2024 al Direcţiei generale sănătate publică şi programe de sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile:
    - art. 51 alin. (5) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 964/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 şi 320 bis din 1 aprilie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1 punctul II „Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ titlul „Structură“, punctul 3 se abrogă.
    2. După capitolul III se introduce un nou capitol, cap. III^1 „Achiziţia serviciilor necesare pentru implementarea programelor de sănătate publică, cuprinzând articolul 13^1, cu următorul cuprins:
    "    CAP. III^1
    Achiziţia serviciilor necesare pentru implementarea programelor de sănătate publică
    ART. 13^1
    (1) Ministerul Sănătăţii, în calitatea sa de unitate de achiziţii publice centralizată, desemnată în condiţiile legii, efectuează, la nivel naţional, achiziţii centralizate pentru serviciile necesare implementării programelor naţionale de sănătate publică.
    (2) În baza acordurilor-cadru atribuite de unitatea de achiziţii publice centralizată, Ministerul Sănătăţii încheie şi derulează contracte subsecvente pentru achiziţionarea serviciilor necesare implementării programelor naţionale de sănătate publică.
    (3) Atribuirea contractelor prevăzute la alin. (2) şi derularea acestora se realizează în conformitate cu prevederile art. 13.
    (4) Până la finalizarea achiziţiilor centralizate la nivel naţional prin semnarea contractelor subsecvente cu ofertanţii desemnaţi câştigători, serviciile care fac obiectul acestor proceduri se achiziţionează de unităţile de specialitate prin care se derulează programele naţionale de sănătate publică, cu respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiei publice."

    3. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“, punctul 2 „Vaccinarea grupelor populaţionale la risc“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Vaccinarea în situaţii epidemiologice deosebite;"

    4. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Vaccinarea populaţiei la vârstele prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare“ punctul 1.1 „Activităţi derulate la nivelul INSP, prin Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT) şi structurile de specialitate de la nivel regional“, subpunctul 1.1.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.1.3. monitorizarea lunară sau ori de câte ori este nevoie a consumului, stocurilor de vaccinuri pe fiecare tip de vaccin şi a procentului de copii vaccinaţi pe tip de vaccin şi vârste prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare;"

    5. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Vaccinarea populaţiei la vârstele prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare“ punctul 1.2 „Activităţi derulate la nivelul structurilor de supraveghere şi control al bolilor transmisibile din DSP“, subpunctul 1.2.16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.2.16. monitorizarea lunară sau ori de câte ori este nevoie a consumului, stocurilor de vaccinuri pe fiecare tip de vaccin şi a procentului de copii vaccinaţi pe tip de vaccin şi vârste prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare;"

    6. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Vaccinarea populaţiei la vârstele prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare“ punctul 1.3 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul maternităţilor, din sistemul public şi privat“, subpunctul 1.3.8 se abrogă.
    7. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Vaccinarea populaţiei la vârstele prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare“ punctul 1.3 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul maternităţilor, din sistemul public şi privat“, subpunctul 1.3.9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.3.9. verificarea lunară sau ori de câte ori este nevoie, împreună cu DSP, a concordanţei privind consumurile şi stocurile de vaccinuri, detaliat pe fiecare tip de vaccin;"

    8. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Vaccinarea populaţiei la vârstele prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare“ punctul 1.4 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul asistenţei medicale primare“, subpunctul 1.4.10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.4.10. verificarea lunară sau ori de câte ori este nevoie, împreună cu DSP, a concordanţei privind consumurile şi stocurile de vaccinuri, detaliat pe fiecare tip de vaccin;"

    9. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Vaccinarea populaţiei la vârstele prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare“ punctul 1.5 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii spitaliceşti care au în structură dispensare de pneumoftiziologie“, subpunctul 1.5.6 se abrogă.
    10. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Vaccinarea populaţiei la vârstele prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare“ punctul 1.5 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii spitaliceşti care au în structură dispensare de pneumoftiziologie“, subpunctul 1.5.7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.5.7. verificarea lunară sau ori de câte ori este nevoie, împreună cu DSP, a concordanţei privind consumurile şi stocurile de vaccinuri;"

    11. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Vaccinarea populaţiei la vârstele prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare“ punctul 1.6 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii spitaliceşti în situaţiile în care sunt spitalizaţi copii abandonaţi“, subpunctul 1.6.4 se abrogă.
    12. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Vaccinarea populaţiei la vârstele prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare“ punctul 1.6 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii spitaliceşti în situaţiile în care sunt spitalizaţi copii abandonaţi, subpunctul 1.6.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.6.5. verificarea lunară sau ori de câte ori este nevoie, cu DSP, a concordanţei privind consumurile şi stocurile de vaccinuri;"

    13. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“, punctul 2 „Vaccinarea grupelor populaţionale la risc“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Vaccinarea în situaţii epidemiologice deosebite

┌────────────────┬─────────────────────┐
│Tipul de │Populaţia eligibilă │
│vaccinare │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Vaccin împotriva│La solicitare, la │
│COVID-19 │medicul de familie │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │Persoane cu │
│ │susceptibilitate │
│ │crescută, indiferent │
│Alte vaccinări │de antecedentele │
│aprobate de │vaccinale sau de │
│Ministerul │boală infecţioasă │
│Sănătăţii şi │(campanii de tip │
│aplicabile în │catch-up, mopping-up │
│situaţii │sau follow-up), │
│epidemiologice │personalul din cadrul│
│deosebite şi/sau│instituţiilor cu │
│în urgenţe de │reţele sanitare │
│sănătate publică│proprii care │
│de importanţă │desfăşoară misiuni la│
│internaţională │frontieră sau în │
│ │afara graniţelor │
│ │ţării, imigranţi, │
│ │refugiaţi, azilanţi │
└────────────────┴─────────────────────┘

"

    14. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 2 „Vaccinarea grupelor populaţionale la risc“ punctul 2.1 „Activităţi derulate la nivelul INSP, prin CNSCBT şi structurile de specialitate de la nivel regional“, subpunctul 2.1.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.1.3. monitorizarea lunară sau ori de câte ori este nevoie a consumului, stocurilor de vaccinuri şi a numărului de persoane la risc vaccinate;"

    15. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 2 „Vaccinarea grupelor populaţionale la risc“ punctul 2.2 „Activităţi derulate la nivelul serviciilor/birourilor de supraveghere şi control al bolilor transmisibile din DSP“, subpunctele 2.2.4 şi 2.2.5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "2.2.4. centralizarea necesarului de vaccinuri pentru situaţii epidemiologice deosebite la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti şi transmiterea acestuia la CNSCBT;
2.2.5. asigurarea instruirii personalului medical vaccinator şi a mediatorilor sanitari, ori de câte ori este nevoie, cu privire la modul de realizare şi raportare a vaccinărilor;"

    16. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 2 „Vaccinarea grupelor populaţionale la risc“ punctul 2.2 „Activităţi derulate la nivelul serviciilor/birourilor de supraveghere şi control al bolilor transmisibile din DSP“, subpunctele 2.2.9 şi 2.2.11 se abrogă.
    17. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 2 „Vaccinarea grupelor populaţionale la risc“ punctul 2.2 „Activităţi derulate la nivelul serviciilor/birourilor de supraveghere şi control al bolilor transmisibile din DSP“, subpunctul 2.2.14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.2.14. monitorizarea lunară sau ori de câte ori este nevoie a consumului şi stocurilor de vaccinuri pe fiecare tip de vaccin."

    18. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera C „Activităţi“ punctul 2 „Vaccinarea grupelor populaţionale la risc“ punctul 2.3 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul asistenţei medicale primare“, subpunctele 2.3.1, 2.3.2 şi 2.3.8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "2.3.1. realizarea catagrafiei şi estimarea cantităţilor de vaccinuri necesare pentru persoanele la risc;
2.3.2. administrarea vaccinurilor beneficiarilor prevăzuţi la lit. D pct. 2. Medicii de familie au obligativitatea efectuării vaccinării beneficiarilor înscrişi pe lista proprie de asiguraţi şi a beneficiarilor înscrişi pe lista de asiguraţi a altui medic de familie pe care îl înlocuiesc, în toate situaţiile de înlocuire a unui medic prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv: convenţie de înlocuire şi convenţie de reciprocitate. Pentru vaccinarea împotriva COVID-19, administrarea vaccinului se va face de către medicii de familie atât persoanelor înscrise pe lista proprie, cât şi la solicitarea celor care nu au un medic de familie sau pentru care medicul de familie nu asigură aceste servicii. Vaccinarea va fi validată ca serviciu de vaccinare în Registrul electronic naţional de vaccinare, în condiţiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, cu modificările şi completările ulterioare.
    Efectuarea vaccinării se realizează după acordarea unei consultaţii medicale prin care se confirmă starea de sănătate. Efectuarea vaccinării şi consultaţia medicală acordată constituie serviciul de vaccinare. În cadrul unui serviciu de vaccinare se administrează unul sau mai multe tipuri de vaccinuri conform schemelor recomandate. Consultaţia medicală acordată în cadrul serviciului de vaccinare urmăreşte obiective distincte de consultaţiile din cadrul serviciilor medicale de prevenţie şi profilaxie decontate de către casele de asigurări de sănătate, după cum urmează:
    2.3.2.1. excluderea situaţiilor medicale care contraindică temporar sau definitiv vaccinarea;
    2.3.2.2. evaluarea contextului epidemiologic, după caz;
    2.3.2.3. examenul clinic;
    2.3.2.4. consilierea referitor la reacţiile postvaccinale şi atitudinea terapeutică în cazul apariţiei lor;
    2.3.2.5. înregistrarea în RENV;
    2.3.2.6. urmărirea apariţiei RAPI şi raportarea lor.
    Serviciul medical de vaccinare se consemnează în evidenţele primare ale cabinetelor medicale de asistenţă medicală primară;
    ..................................................................................................
2.3.8. verificarea lunară sau ori de câte ori este nevoie, împreună cu DSP, a concordanţei privind consumul şi stocurile de vaccinuri;"

    19. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“, litera D „Beneficiarii programului“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "D. Beneficiarii programului:
    1. pentru activitatea prevăzută la lit. C pct. 1:
    a) copiii cu cetăţenie română dobândită conform prevederilor Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) copiii persoanelor care au domiciliul în România şi au calitatea de asigurat în conformitate cu prevederile art. 222 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    2. pentru activitatea prevăzută la lit. C pct. 2: persoanele care îndeplinesc una dintre următoarele cerinţe:
    2.1. au domiciliul în România şi au calitatea de asigurat în conformitate cu prevederile art. 222 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    2.2. au domiciliul în România şi nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte surse;
    2.3. sunt în tranzit pe teritoriul României şi prezintă un risc epidemiologic."

    20. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“, litera F „Indicatori de evaluare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "F. Indicatori de evaluare:
    1. indicatori fizici:
    1.1. număr de vaccinări: 1.700.000 vaccinări/an;
    1.2. număr de vaccinări pentru grupele populaţionale care beneficiază de prescrierea, eliberarea şi decontarea în regim de compensare a medicamentelor imunologice: 2.000.000 vaccinări/an;
    1.3. număr de carnete de vaccinări tipărite de INSP/an: 170.000;
    1.4. număr de activităţi desfăşurate de către INSP/an: 450;
    2. indicatori de eficienţă:
    2.1. cost mediu estimat/vaccinare din Calendarul naţional de vaccinare^1): 145 lei;
    2.2. cost mediu estimat/carnet tipărit de către INSP: 1 leu;
    2.3. cost mediu estimat/activitate desfăşurată de către INSP: 1.560 lei;
    3. indicatori de rezultat: acoperirea vaccinală cu antigenele din Calendarul naţional de vaccinare la vârsta de 12 luni: 95%
    ^1) Costul mediu estimat/vaccinare se calculează drept raportul dintre cheltuielile efectiv realizate exprimate şi numărul de vaccinări efectuate. Cheltuielile efectiv realizate reprezintă cheltuielile aferente dozelor de vaccin şi seringilor utilizate şi prestării de servicii de vaccinare, la care se adaugă cheltuielile generale care cuprind valoarea bunurilor utilizate în scopuri administrative, cheltuielile care ţin de transportul vaccinurilor şi întreţinerea, mentenanţa, metrologizarea spaţiilor frigorifice, cheltuielile privind pierderile de produse, precum şi cheltuieli rezultate din întreţinerea sistemului informaţional şi informatic necesar derulării programului."

    21. La anexa nr. 1 punctul I „Programul naţional de vaccinare“ litera G „Natura cheltuielilor eligibile“ punctul 3 „prestări de servicii pentru:“ punctul 3.1 „serviciul de vaccinare acordat de medicul de familie se decontează la un tarif de 40 lei/serviciu medical pe baza raportului generat de RENV pentru:“, subpunctul 3.1.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.1.2. vaccinurile achiziţionate de Ministerul Sănătăţii pentru situaţii epidemiologice deosebite"

    22. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ litera A „Obiectiv“ subtitlul „Structura“, punctul 3 „Subprogramul naţional de testare NAAT/RT-PCR şi de secvenţiere“ se abrogă.
    23. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.1 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul 1 „Activităţi desfăşurate la nivelul INSP prin CNSCBT şi structurile de specialitate din centrele regionale de sănătate publică (CRSP)“, subpunctul 1.16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.16. monitorizarea activităţilor de identificare a comunităţii la risc de îmbolnăvire prin boli transmisibile şi de organizare a vaccinărilor, în vederea prevenirii apariţiei focarelor şi a limitării extinderii acestora;"

    24. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.1 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul 1 „Activităţi desfăşurate la nivelul INSP prin CNSCBT şi structurile de specialitate din centrele regionale de sănătate publică (CRSP)“, subpunctul 1.17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.17. coordonarea activităţilor de evaluare de risc în teritoriul arondat şi asigurarea, prin laboratoarele proprii, a investigaţiilor de laborator necesare;"

    25. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.1 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul 1 „Activităţi desfăşurate la nivelul INSP prin CNSCBT şi structurile de specialitate din centrele regionale de sănătate publică (CRSP)“, după subpunctul 1.17 se introduce un nou subpunct, subpunctul 1.18, cu următorul cuprins:
    "1.18. secvenţierea genomică prin tehnici NGS în conformitate cu metodologiile de supraveghere specifice."

    26. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.1 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul 2 „Activităţi implementate la nivelul serviciilor/birourilor de epidemiologie din DSP“, subpunctele 2.6, 2.7, 2.19, 2.20, 2.21 şi 2.24 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "2.6. întocmirea referatelor în vederea încheierii contractelor şi, după caz, a actelor adiţionale la acestea, prevăzute la lit. B din anexa nr. 16 la normele tehnice, pentru vaccinările efectuate în comunităţile cu risc crescut de apariţie a focarelor de boală transmisibilă, în situaţii de urgenţă provocate de calamităţi naturale, precum inundaţii, cutremure şi/sau în alte situaţii epidemiologice deosebite;
2.7. întocmirea referatelor în vederea decontării serviciilor de vaccinare pentru vaccinurile eligibile în cadrul subprogramului;
    ..................................................................................................
2.19. identificarea comunităţilor la risc de îmbolnăvire prin boli transmisibile;
2.20. organizarea vaccinărilor în vederea prevenirii apariţiei focarelor de boală transmisibilă sau a limitării extinderii acestora în funcţie de nivelul de risc identificat în urma evaluării;
2.21. întocmirea referatelor în vederea încheierii contractelor prevăzute la lit. C din anexa nr. 16 la normele tehnice, pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, derulate de către cabinetele medicale de asistenţă medicală primară, pentru medicii de familie din sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei pentru realizarea serviciilor de recoltare a probelor biologice de tipul exudatului faringian şi nazal pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare, de testare şi definiţiile de caz prevăzute în metodologia de supraveghere;
    ..................................................................................................
2.24. recoltarea probelor de mediu pentru infecţii produse de enterovirusurile polio şi nonpolio, cazuri/focare de legioneloză, focare de meningită virală."

    27. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.1 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul 2 „Activităţi implementate la nivelul serviciilor/birourilor de epidemiologie din DSP“, subpunctele 2.22 şi 2.23 se abrogă.
    28. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.1 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ punctul 3 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul asistenţei medicale primare“, subpunctele 3.4 şi 3.7 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "3.4. înregistrarea corectă şi la timp în RENV a vaccinurilor efectuate;
    ..................................................................................................
3.7. recoltarea, de către medicii de familie desemnaţi de DSP judeţeană/a municipiului Bucureşti să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei, a probelor biologice de tipul exudatului faringian şi nazal pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare, de testare şi definiţiile de caz prevăzute în metodologia de supraveghere."

    29. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ litera E „Indicatori de evaluare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "E. Indicatori de evaluare:
    1. indicatori fizici:
    1.1. pentru INSP:
    1.1.1. număr de activităţi desfăşurate la nivelul INSP: 380 activităţi/an;
    1.2. pentru DSP:
    1.2.1. număr de activităţi desfăşurate la nivelul DSP: 3.600 activităţi/an;
    1.2.2. număr de focare depistate, raportate şi investigate: 960 focare/an;
    1.2.3. număr de alerte verificate: 1.400 alerte/an;
    1.2.4. număr de alerte investigate: 1.400 alerte/an;
    2. indicatori de eficienţă:
    2.1. pentru INSP:
    2.1.1. cost mediu estimat/activitate desfăşurată la nivelul INSP: 880 lei/activitate;
    2.2. pentru DSP:
    2.2.1. cost mediu estimat/activitate desfăşurată la nivelul DSP: 1.235 lei/activitate;
    2.2.2. cost mediu estimat/focar de boală transmisibilă depistat, raportat şi investigat: 800 lei/focar;
    2.2.3. cost mediu estimat/alertă verificată: 55 lei/alertă;
    2.2.4. cost mediu estimat/alertă investigată: 140 lei/alertă;
    3. indicatori de rezultat: indice de raportare a bolilor transmisibile: 75%"

    30. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“ litera F „Natura cheltuielilor eligibile“, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. medicamente necesare chimioprofilaxiei şi vaccinuri: vaccin ROR, vaccin tifoidic, hepatitic A pediatric, tetanic, precum şi medicamentele şi vaccinurile prevăzute în rezerva antiepidemică;"

    31. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“ litera F „Natura cheltuielilor eligibile“ punctul 8 „prestări servicii pentru:“, subpunctele 8.1 şi 8.4 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "8.1. serviciul de vaccinare acordat de medicul de familie, care se decontează de către direcţiile de sănătate publică la un tarif de 40 lei/serviciu medical pe baza raportului generat de RENV, pentru vaccinările efectuate în comunităţile cu risc crescut de apariţie a focarelor de hepatită A, în focare de boală transmisibilă, în situaţii de urgenţă provocate de calamităţi naturale, precum inundaţii, cutremure şi/sau în alte situaţii epidemiologice deosebite;
    ..................................................................................................
8.4. testarea de laborator necesară pentru diagnosticul/ confirmarea bolilor transmisibile/secvenţierea genomică în laboratoarele INSP sau în alte laboratoare care îndeplinesc condiţiile minime de referinţă stabilite de ECDC, în cazul în care testarea nu se poate realiza la nivel judeţean, în conformitate cu metodologiile de supraveghere specifice;"

    32. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“ litera F „Natura cheltuielilor eligibile“, punctul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "17. Recoltarea probelor biologice de tipul exudatului faringian şi nazal pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare, de testare şi definiţiile de caz precizate în metodologia de supraveghere, se decontează la un tarif de 10 lei/caz investigat."

    33. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.2 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale şi rezistenţei microbiene, precum şi de monitorizare a utilizării antibioticelor“ litera A „Obiective specifice“, punctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4. realizarea studiului naţional privind caracterizarea rezistenţei extinse la antibiotice a Acinetobacter baumanii;"

    34. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.2 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale şi rezistenţei microbiene, precum şi de monitorizare a utilizării antibioticelor“ litera B „Activităţi“, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. Activităţi implementate la nivelul INSP prin CNSCBT şi structurile de specialitate din centrele regionale de sănătate publică;"

    35. La anexa nr. 2 punctul II. „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.2 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale şi rezistenţei microbiene, precum şi de monitorizare a utilizării antibioticelor“ litera B „Activităţi“ punctul 1, subpunctele 1.10 şi 1.12 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1.10. organizează şi coordonează studiul naţional privind caracterizarea genomică a rezistenţei extinse la antibiotice a Acinetobacter baumanii;
    ..................................................................................................
1.12. asigură, prin Laboratorul Naţional de Sănătate Publică (LNSP), diagnosticul molecular şi secvenţierea germenilor multirezistenţi, inclusiv în cadrul studiului naţional privind caracterizarea genomică a rezistenţei extinse la antibiotice a Acinetobacter baumanii;"

    36. Laanexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.2 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale şi rezistenţei microbiene, precum şi de monitorizare a utilizării antibioticelor“ litera B „Activităţi“ punctul 2 „Activităţi implementate la nivelul serviciilor/birourilor de epidemiologie din DSP“, subpunctul 2.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.5. participă la studiul naţional privind caracterizarea genomică a rezistenţei extinse la antibiotice a Acinetobacter baumanii, în conformitate cu metodologia;"

    37. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.2 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale şi rezistenţei microbiene, precum şi de monitorizare a utilizării antibioticelor“ litera B „Activităţi“ punctul 3 „Activităţi implementate la nivelul unităţilor sanitare cu paturi“, subpunctul 3.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.4. participarea la studiul naţional privind caracterizarea genomică a rezistenţei extinse la antibiotice a Acinetobacter baumanii conform cu metodologia specifică;"

    38. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“, punctul II.2 Subprogramul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale şi rezistenţei microbiene, precum şi de monitorizare a utilizării antibioticelor“, litera D „Natura cheltuielilor“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "D. Natura cheltuielilor:
    1. Pentru realizarea activităţilor programului la nivelul INSP:
    1.1. furnituri de birou: creioane, pixuri şi mine, markere, hârtie, dosare, separatoare de dosare, mape, coperţi pentru îndosariere, folii protectoare, folii pentru îndosariere, bibliorafturi, plicuri, etichete, post-it-uri, hârtie pentru xerox şi imprimantă, agrafe, capse, perforator, capsator, decapsator, cuttere, sfoară, scotch, fluid corector/bandă corectoare, calculatoare de birou, foarfece de birou, tonere/cartuşe pentru imprimantă, fax, copiator, multifuncţională, CD-uri şi DVD-uri, stickuri de memorie, radiere, separatoare de carton, alonje, clame/clipsuri, lipici, markere permanente pentru inscripţionat CD-uri, elastice, rigle, caiete, registre, blocnotesuri, ascuţitoare, cutii de carton pentru arhivare;
    1.2. reactivi pentru confirmare, diagnostic şi pentru epidemiologie moleculară - secvenţiere;
    1.3. dezinfectanţi;
    1.4. materiale de laborator;
    1.5. prestări de servicii pentru:
    1.5.1. editare şi tipărire de rapoarte, ghiduri şi buletine informative, multiplicarea şi legătoria documentelor şi diseminarea lor;
    1.5.2. alte cheltuieli pentru întreţinerea şi funcţionarea laboratorului;
    1.6. obiecte de inventar cu caracter funcţional: calculatoare, copiatoare, fax, xerox, multifuncţionale, monitoare;
    1.7. poştă: timbre, servicii de poştă şi curierat, taxe poştale;
    1.8. deplasări interne: cheltuieli cu transportul personalului propriu.
    2. Pentru realizarea activităţilor programului la nivelul direcţiilor de sănătate publică:
    2.1. deplasări interne: cheltuieli cu transportul;
    2.2. taxe pentru poştă, curierat.
    3. Pentru realizarea activităţilor programului la nivelul unităţilor sanitare santinelă:
    3.1. medii de cultură pentru izolarea tulpinilor microbiene şi reactivi necesari efectuării antibiogramelor;
    3.2. reactivi pentru confirmare de specie şi mecanisme de rezistenţă;
    3.3. materiale sanitare şi de laborator necesare desfăşurării activităţilor de izolare a tulpinilor microbiene care determină infecţii invazive şi de efectuare a antibiogramei;
    3.4. prestări de servicii pentru:
    3.4.1. transport intern pentru probe;
    3.4.2. identificarea şi confirmarea etiologiei, cu caracterizarea antibioticului."

    39. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“ punctul II.2 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al infecţiilor asociate asistenţei medicale şi rezistenţei microbiene, precum şi de monitorizare a utilizării antibioticelor“ litera E „Unităţi de specialitate care implementează programul“, după punctul 24 se introduc patru noi puncte, punctele 25-28, cu următorul cuprins:
    "25. Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti;*
26. Spitalul Clinic de Nefrologie «Dr. Carol Davila» - laboratorul de microbiologie;*
27. Spitalul Clinic de Urgenţă pentru copii «Sf. Maria» Iaşi - laboratorul de microbiologie;*
28. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov - laboratorul de microbiologie.*
    * Implementarea activităţilor subprogramului se realizează începând cu data de 1 iulie 2024."

    40. La anexa nr. 2 punctul II „Programul naţional de supraveghere a bolilor transmisibile prioritare“, punctul II.3 „Subprogramul naţional de testare NAAT/RT-PCR şi de secvenţiere“ se abrogă.
    41. La anexa nr. 4 punctul IV „Programul naţional de prevenire, supraveghere şi control al tuberculozei (PNPSCT)“ litera C „Activităţi“ punctul 1 „Activităţi efectuate la nivelul Ministerului Sănătăţii“, după subpunctul 1.3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 1.4, cu următorul cuprins:
    "1.4. repartizează medicamentele antituberculoase achiziţionate de Ministerul Sănătăţii de la Global Drug Facility în cadrul Grantului de tranziţie ROU-T-MOH 1762 «Abordarea provocărilor sistemului de sănătate privind controlul tuberculozei în România», conform metodologiei care se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii, către unităţile sanitare de specialitate TB sau care au în structura organizatorică secţii sau dispensare de pneumoftiziologie, în vederea acordării acestora bolnavilor cu tuberculoză multidrog-rezistentă."

    42. La anexa nr. 4 punctul IV „Programul naţional de prevenire, supraveghere şi control al tuberculozei (PNPSCT)“ litera F „Natura cheltuielilor eligibile“, subpunctul 9.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "9.5. întreţinerea şi exploatarea mijloacelor de transport special destinate efectuării activităţilor în cadrul programului: transportul contacţilor, suspecţilor, bolnavilor cu tuberculoză, materialelor biologice, medicilor în cadrul activităţilor programului, asigurări auto, rovinietă, revizii tehnice, reparaţii;"

    43. La anexa nr. 4 punctul IV „Programul naţional de prevenire, supraveghere şi control al tuberculozei (PNPSCT)“ litera F „Natura cheltuielilor eligibile“, după subpunctul 9.8 se introduce un nou subpunct, subpunctul 9.9, cu următorul cuprins:
    "9.9. transportul medicamentelor;"

    44. La anexa nr. 5 punctul V „Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă“ litera C „Domenii specifice“ punctul 1 „Protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc din mediul de viaţă“, subpunctul 1.2 „Indicatori de evaluare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.2. Indicatori de evaluare:
    1.2.1. indicatori fizici: număr de intervenţii specifice:
    1.2.1.1. la nivelul DSP: 820;
    1.2.1.2. la nivelul INSP: 86;
    1.2.2. indicatori de eficienţă: cost mediu estimat/intervenţie/an pentru acţiuni specifice de evaluare a factorilor de risc din mediu pentru starea de sănătate:
    1.2.2.1. la nivelul DSP: 650 lei;
    1.2.2.2. la nivelul INSP: 1.650 lei;
    1.2.3. indicatori de rezultat: 10 rapoarte specifice domeniului/an."

    45. La anexa nr. 5 punctul V „Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă“ litera C „Domenii specifice“ punctul 2 „Protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate radiaţiilor ionizante“, subpunctul 2.2 „Indicatori de evaluare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.2. Indicatori de evaluare:
    2.2.1. indicatori fizici: număr de intervenţii specifice:
    2.2.1.1. la nivelul DSP-urilor: 376;
    2.2.1.2. la nivelul INSP: 48;
    2.2.2. indicatori de eficienţă: cost mediu estimat/intervenţie/an pentru acţiuni specifice de evaluare a efectelor radiaţiilor ionizante pentru starea de sănătate:
    2.2.2.1. la nivelul DSP-urilor: 500 lei;
    2.2.2.2. la nivelul INSP: 3.100 lei;
    2.2.3. indicatori de rezultat: elaborarea unui număr de 8 rapoarte specifice domeniului/an."

    46. La anexa nr. 5 punctul V „Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă“ litera C „Domenii specifice“ punctul 3 „Domeniul privind protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc din mediul de muncă“ punctul 3.1 „Activităţi“ subpunctul 3.1.1 „Protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc ocupaţionali“, subpunctul 3.1.1.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.1.1.3. Evaluarea expunerii profesionale la cadmiu, plumb şi compuşii acestora, în România;"

    47. La anexa nr. 5 punctul V „Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă“ litera C „Domenii specifice“ punctul 3 „Domeniul privind protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc din mediul de muncă“, subpunctul 3.2 „Indicatori de evaluare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.2. Indicatori de evaluare:
    3.2.1. indicatori fizici: număr de intervenţii specifice:
    3.2.1.1. la nivelul DSP-urilor: 430;
    3.2.1.2. la nivelul INSP: 36;
    3.2.2. indicatori de eficienţă: cost mediu estimat/intervenţie/an pentru evaluarea efectelor factorilor de risc din mediu asupra stării de sănătate a celor expuşi profesional:
    3.2.2.1. la nivelul DSP-urilor: 210 lei;
    3.2.2.2. la nivelul INSP: 1.210 lei;
    3.2.3. indicatori de rezultat: 6 rapoarte specifice domeniului/an."

    48. La anexa nr. 5 punctul V „Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă“ litera C „Domenii specifice“ punctul 4 „Domeniul privind protejarea sănătăţii publice prin prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc alimentari şi de nutriţie“ subpunctul 4.1 „Activităţi“ subpunctul 4.1.2 „Monitorizarea calităţii şi valorii nutritive a alimentelor: suplimentelor alimentare, alimentelor tratate cu radiaţii ionizante, alimentelor cu adaos de vitamine, minerale şi alte substanţe, ape minerale naturale îmbuteliate, conţinutul de zaharuri şi grăsimi saturate, alimente cu destinaţie nutriţională specială, concentraţia de iod din sarea iodată pentru consumul uman“, subpunctele 4.1.2.6 şi 4.1.2.8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "4.1.2.6. evaluarea riscului chimic şi bacteriologic al alimentelor pentru grupuri specifice;
    ..................................................................................................
4.1.2.8. evaluarea şi monitorizarea cantităţii de sare în produsele de larg consum şi meniuri din România;"

    49. La anexa nr. 5 punctul V „Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă“ litera C „Domenii specifice“ punctul 4 „Domeniul privind protejarea sănătăţii publice prin prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc alimentari şi de nutriţie“, subpunctul 4.2 „Indicatori de evaluare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4.2. Indicatori de evaluare:
    4.2.1. indicatori fizici: număr de intervenţii specifice:
    4.2.1.1. la nivelul DSP-urilor: 714;
    4.2.1.2. la nivelul INSP: 72;
    4.2.2. indicatori de eficienţă: cost mediu estimat/intervenţie/an pentru evaluarea efectelor factorilor de risc alimentari pentru starea de sănătate:
    4.2.2.1. la nivelul DSP-urilor: 320 lei;
    4.2.2.2. la nivelul INSP: 4.450 lei;
    4.2.3. indicatori de rezultat: 12 rapoarte anuale."

    50. La anexa nr. 5 punctul V „Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă“ litera C „Domenii specifice“ punctul 4^1 „Domeniul privind protejarea sănătăţii copiilor şi tinerilor prin prevenirea îmbolnăvirilor asociate activităţilor desfăşurate în colectivităţi“, subpunctul 4^1.2 „Indicatori de evaluare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4^1.2. Indicatori de evaluare:
    4^1.2.1. indicatori fizici: număr de intervenţii specifice:
    4^1.2.1.1. la nivelul DSP-urilor: 390;
    4^1.2.1.2. la nivelul INSP: 14;
    4^1.2.2. indicatori de eficienţă: cost mediu estimat/intervenţie/an pentru evaluarea efectelor activităţilor desfăşurate în colectivităţi asupra copiilor şi tinerilor:
    4^1.2.2.1. la nivelul DSP-urilor: 300 lei;
    4^1.2.2.2. la nivelul INSP: 1.900 lei;
    4^1.2.3. indicatori de rezultat: 3 rapoarte specifice domeniului/an."

    51. La anexa nr. 5 punctul V „Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă“ litera C „Domenii specifice“ punctul 5 „Activităţi complementare“, subpunctul 5.2 „Indicatori de evaluare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5.2. Indicatori de evaluare:
    5.2.1. indicatori fizici:
    5.2.1.1. număr de acţiuni specifice corespunzătoare activităţilor complementare ale programului: 140;
    5.2.1.2. număr de acţiuni specifice corespunzătoare activităţii de management al programului: 12;
    5.2.2. indicatori de eficienţă:
    5.2.2.1. cost mediu estimat/acţiune/an corespunzător activităţilor complementare programului: 1.500 lei;
    5.2.2.2. cost mediu estimat/acţiune/an corespunzător activităţilor de management al programului: 10.000 lei;
    5.2.3. indicatori de rezultat:
    5.2.3.1. cel puţin o instruire/an;
    5.2.3.2. activităţi de audit în domeniul siguranţei alimentului/an - cel puţin 10 activităţi/an;
    5.2.3.3. organizarea unei conferinţe naţionale/an;
    5.2.3.4. elaborarea unui raport naţional pentru sănătate şi mediu/an;
    5.2.3.5. un raport anual pentru fiecare registru;
    5.2.3.6. rapoarte de activitate trimestriale/raport de activitate anual."

    52. Anexa nr. 8 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    53. La anexa nr. 9 punctul IX „Programul naţional de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umană“ litera H „Unităţi de specialitate care implementează subprogramul“ punctul 7, după subpunctul 7.3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 7.4, cu următorul cuprins:
    "7.4. Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie «Prof. Dr. Octavian Fodor» Cluj-Napoca:*
    7.4.1. Secţia ATI;
    7.4.2. coordonare transplant;
    * Implementarea activităţilor subprogramului se realizează începând cu data de 1 iulie 2024."

    54. La anexa nr. 12 punctul XII „Programul naţional de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ punctul XII.1 „Subprogramul de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ litera B „Domenii specifice“ punctul 1 „Intervenţii pentru un stil de viaţă sănătos“ subpunctul 1.1 „Organizarea şi desfăşurarea campaniilor IEC destinate temelor prioritare de intervenţie conform calendarului priorităţilor naţionale“, subpunctul 1.1.3 „Indicatori de evaluare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.1.3. Indicatori de evaluare:
    1.1.3.1. indicatori fizici: număr de evenimente în cadrul campaniilor IEC: 524/an - 12/an pe judeţ;
    1.1.3.2. indicatori de eficienţă: cost mediu estimat/campanie IEC: 3.200 lei;
    1.1.3.3. indicatori de rezultat:
    1.1.3.3.1. număr de beneficiari: 1.000.000;
    1.1.3.3.2. număr de parteneri pentru evenimente IEC la nivel local: 1.008/an - 2/eveniment/judeţ;"

    55. La anexa nr. 12 punctul XII „Programul naţional de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ punctul XII.1 „Subprogramul de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ litera B „Domenii specifice“ punctul 1 „Intervenţii pentru un stil de viaţă sănătos“ subpunctul 1.1 „Organizarea şi desfăşurarea campaniilor IEC destinate temelor prioritare de intervenţie conform calendarului priorităţilor naţionale“ subpunctul 1.1.5 „Metodologia intervenţiei“, subpunctul 1.1.5.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.1.5.2. Ministerul Sănătăţii realizează: avizarea materialelor campaniei şi mobilizarea partenerilor la nivel naţional;"

    56. La anexa nr. 12 punctul XII „Programul naţional de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ punctul XII.1 „Subprogramul de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ litera B „Domenii specifice“ punctul 1 „Intervenţii pentru un stil de viaţă sănătos“ subpunctul 1.3 „Organizarea şi desfăşurarea de intervenţii IEC pentru activitate fizică şi nutriţie“, subpunctele 1.3.4 şi 1.3.5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1.3.4. Unităţi de specialitate care implementează:
    1.3.4.1. INSP prin CNSBN şi CRSP Târgu Mureş - secţia externă Sibiu;
    1.3.4.2. direcţiile de sănătate publică în parteneriat cu şcoli, grădiniţe, inspectorate şcolare, profesionişti din sănătate, asociaţiile profesionale şi societatea civilă, asistenţi medicali comunitari, medici de familie, spitale.
1.3.5. Metodologia intervenţiei:
    1.3.5.1. INSP prin CNSBN şi CRSP Târgu Mureş - secţia externă Sibiu asigură elaborarea metodologiei, monitorizarea implementării şi raportarea rezultatelor;
    1.3.5.2. Direcţiile de sănătate publică implementează şi raportează intervenţiile."

    57. La anexa nr. 12 punctul XII „Programul naţional de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ punctul XII.1 „Subprogramul de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ litera B „Domenii specifice“ punctul 1 „Intervenţii pentru un stil de viaţă sănătos“, subpunctul 1.7 „Activităţi complementare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.7. Activităţi complementare:
    1.7.1. Obiectiv specific: asigurarea organizării şi coordonării metodologice a activităţilor;
    1.7.2. Grup-ţintă: neaplicabil;
    1.7.3. Indicatori de evaluare:
    1.7.3.1. indicatori fizici:
    1.7.3.1.1. număr de acţiuni specifice corespunzătoare activităţilor complementare ale programului: maximum 20/an;
    1.7.3.1.2. număr de acţiuni specifice corespunzătoare activităţilor de management al programului: 12/an;
    1.7.3.2. indicatori de eficienţă:
    1.7.3.2.1. cost mediu estimat/acţiune/an corespunzătoare activităţilor complementare programelor: 1.000 lei;
    1.7.3.2.2. cost mediu estimat/acţiune/an corespunzătoare activităţilor de management al programului: 4.800 lei;
    1.7.3.3. indicatori de rezultat:
    1.7.3.3.1. organizarea unei conferinţe naţionale/an;
    1.7.3.3.2. rapoarte de activitate trimestriale/raport de activitate anual;
    1.7.4. Unităţi de specialitate care implementează: INSP;
    1.7.5. Metodologia intervenţiei: INSP, prin CNSBN, asigură:
    1.7.5.1. managementul programului;
    1.7.5.2. desemnarea coordonatorilor activităţilor, asistenţa tehnică şi coordonarea metodologică a realizării activităţilor;
    1.7.5.3. educaţie medicală continuă, instruirea şi formarea profesională;
    1.7.5.4. valorificarea şi diseminarea rezultatelor;
    1.7.5.5. elaborarea de proiecte de acte normative în domeniile specifice de responsabilitate şi armonizarea acestora cu legislaţia europeană din domeniu;
    1.7.5.6. instruirea personalului DSP de către specialiştii din INSP în vederea aplicării unitare a metodologiilor."

    58. La anexa nr. 12 punctul XII „Programul naţional de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ punctul XII.1 „Subprogramul de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ litera B „Domenii specifice“ punctul 1 „Intervenţii pentru un stil de viaţă sănătos“ subpunctul 2 „Evaluarea stării de sănătate a populaţiei generale“ subpunctul 2.1 „Evaluarea stării de sănătate a copiilor şi tinerilor“ subpunctul 2.1.4 „Indicatori de evaluare“, subpunctul 2.1.4.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.1.4.3. indicatori de rezultat: 1 raport anual privind sănătatea copiilor şi determinanţii acesteia."

    59. La anexa nr. 12 punctul XII „Programul naţional de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ punctul XII.1 „Subprogramul de evaluare şi promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate“ litera C „Natura cheltuielilor eligibile“, punctele 6-10 şi 12 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "6. materiale de comunicare şi materiale promoţionale;
7. prestări de servicii pentru:
    7.1. întreţinerea şi exploatarea dotărilor pentru comunicare-informare achiziţionate din fondurile programului: echipamente informatice, copiatoare, faxuri, xerox şi multifuncţionale;
    7.2. întreţinerea, mentenanţa, redevenţa, asigurarea, metrologizarea şi etalonarea echipamentelor medicale;
    7.3. organizarea evenimentelor din cadrul campaniilor de promovare a sănătăţii;
    7.4. depozitarea, conservarea, neutralizarea şi eliminarea deşeurilor medicale;
    7.5. reclamă şi publicitate;
8. materiale sanitare, reactivi şi dezinfectanţi;
9. obiecte de inventar necesare pentru realizarea activităţilor programului: aparate de diagnosticare şi accesorii aferente, laptopuri, videoproiectoare, unităţi centrale, monitoare, imprimante, scanner, xerox, fax şi multifuncţionale, tablete, ups şi obiecte de inventar necesare pentru dotarea punctelor fixe şi mobile de promovare a sănătăţii;
10. cheltuieli privind deplasările interne în interes de serviciu;
    ................................................................................................
12. echipamente de protecţie;"

    60. În tot cuprinsul anexei nr. 12, sintagma „Centrul naţional de evaluare şi promovare a stării de sănătate“ se înlocuieşte cu sintagma „Centrul Naţional de Supraveghere a Bolilor Netransmisibile“, iar abrevierea „CNEPSS“ se înlocuieşte cu abrevierea „CNSBN“.
    61. La anexa nr. 13 punctul XIII „Programul naţional de sănătate a femeii şi copilului“ punctul 1.3.3 „Tratamentul dietetic al copiilor cu fenilcetonurie şi alte boli înnăscute de metabolism“ litera C „Indicatori de evaluare“, subpunctul 1.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.2. număr de copii cu diagnostic confirmat de alte boli înnăscute de metabolism beneficiari ai tratamentului dietetic: 82;"

    62. La anexa nr. 13 punctul XIII „Programul naţional de sănătate a femeii şi copilului“ punctul 1.3.3 „Tratamentul dietetic al copiilor cu fenilcetonurie şi alte boli înnăscute de metabolism“ litera F „Unităţi de specialitate care implementează intervenţia“, după subpunctul 2.4 se introduc două noi subpuncte, subpunctele 2.5 şi 2.6, cu următorul cuprins:
    "2.5. Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca;
2.6. Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii «Louis Ţurcanu» Timişoara;"

    63. La anexa nr. 14, după titlul „Bugetul alocat programelor naţionale de sănătate publică aprobate pentru anul 2023“ se introduce un nou titlu, titlul „Bugetul alocat programelor naţionale de sănătate publică aprobate pentru anul 2024“, cu următorul cuprins:
    " Bugetul alocat programelor naţionale de sănătate publică aprobate pentru anul 2024*)

┌──────────────────────────────────────┐
│Mii lei │
├──────────────────┬───────────────────┤
│ │Buget de stat │
│Programele ├──────────┬────────┤
│naţionale de │Credite de│Credite │
│sănătate publică │angajament│bugetare│
│ │2024 │2024 │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│I. Programul │ │ │
│naţional de │178.109 │178.109 │
│vaccinare │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│II. Programul │ │ │
│naţional de │ │ │
│supraveghere si │ │ │
│control al bolilor│7.091 │7.091 │
│transmisibile │ │ │
│prioritare, din │ │ │
│care │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│II.l. Subprogramul│ │ │
│naţional de │ │ │
│supraveghere şi │1.493 │1.493 │
│control al bolilor│ │ │
│transmisibile │ │ │
│prioritare: │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│II.2. Subprogramul│ │ │
│naţional de │ │ │
│supraveghere şi │ │ │
│control al │ │ │
│infecţiilor │ │ │
│asociate │ │ │
│asistenţei │407 │407 │
│medicale şi │ │ │
│rezistenţei │ │ │
│microbiene, precum│ │ │
│şi de monitorizare│ │ │
│a utilizării │ │ │
│antibioticelor │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│II.3. Subprogramul│ │ │
│naţional de │ │ │
│testare NAAT/ │5.191 │5.191 │
│RT-PCR şi de │ │ │
│secvenţiere │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│III. Programul │ │ │
│naţional de │ │ │
│prevenire, │245.757 │245.757 │
│supraveghere si │ │ │
│control al │ │ │
│infecţiei HIV/SIDA│ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│IV. Programul │ │ │
│naţional de │ │ │
│prevenire, │11.659 │11.659 │
│supraveghere si │ │ │
│control al │ │ │
│tuberculozei │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│V. Programul │ │ │
│naţional de │ │ │
│monitorizare a │ │ │
│factorilor │877 │877 │
│determinanţi din │ │ │
│mediul de viaţă si│ │ │
│muncă │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│VI. Programul │ │ │
│naţional de │88.780 │88.780 │
│securitate │ │ │
│transfuzională │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│VII. Subprogramul │ │ │
│de screening │ │ │
│organizat pe baze │1.443 │1.443 │
│populaţionale │ │ │
│pentru cancerul de│ │ │
│col uterin │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│VIII. Programul │ │ │
│naţional de │ │ │
│sănătate mintală │447 │447 │
│si profilaxie în │ │ │
│patologia │ │ │
│psihiatrică │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│IX. Programul │ │ │
│naţional de │ │ │
│transplant de │ │ │
│organe, ţesuturi │71.243 │71.243 │
│si celule de │ │ │
│origine umană, din│ │ │
│care: │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│IX.l. Subprogramul│ │ │
│naţional de │ │ │
│transplant de │58.742 │58.742 │
│organe, ţesuturi │ │ │
│şi celule de │ │ │
│origine umană │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│IX.2. Subprogramul│ │ │
│de transplant de │ │ │
│celule stem │10.721 │10.721 │
│hematopoietice de │ │ │
│la donatori │ │ │
│neînrudiţi │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│IX.3. Subprogramul│ │ │
│de fertilizare in │1.780 │1.780 │
│vitro şi │ │ │
│embriotransfer │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│X. Programul │ │ │
│naţional de │ │ │
│evaluare a │ │ │
│statusului │ │ │
│vitaminei D prin │553 │553 │
│determinarea │ │ │
│nivelului seric al│ │ │
│25-OH vitaminei D │ │ │
│la persoanele din │ │ │
│grupele de risc │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│XI.Programul │ │ │
│naţional de │1.011 │1.011 │
│tratament dietetic│ │ │
│pentru boli rare │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│XII. Programul │ │ │
│naţional de │ │ │
│evaluare si │ │ │
│promovare a │500 │500 │
│sănătăţii si │ │ │
│educaţie pentru │ │ │
│sănătate, din │ │ │
│care: │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│XII.l. │ │ │
│Subprogramul de │ │ │
│evaluare şi │ │ │
│promovare a │330 │330 │
│sănătăţii şi │ │ │
│educaţie pentru │ │ │
│sănătate │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│XII.2. │ │ │
│Subprogramul de │ │ │
│prevenire şi │170 │170 │
│combatere a │ │ │
│consumului de │ │ │
│tutun │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│XIII. Programul │ │ │
│naţional de │ │ │
│sănătate a femeii │13.279 │13.279 │
│si copilului, din │ │ │
│care: │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│XIII.l. │ │ │
│Subprogramul de │ │ │
│nutriţie şi │10.185 │10.185 │
│sănătate a │ │ │
│copilului │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│XIII.2. │ │ │
│Subprogramul de │3.094 │3.094 │
│sănătate a femeii │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│MS - acţiuni │ │ │
│centralizate │239.251 │239.251 │
│nerepartizate │ │ │
├──────────────────┼──────────┼────────┤
│Total programe │ │ │
│naţionale de │860.000 │860.000 │
│sănătate publică │ │ │
│2024 │ │ │
└──────────────────┴──────────┴────────┘

    *) Bugetul este reprodus în facsimil."



    ART. II
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică, furnizorii de servicii medicale, precum şi instituţiile publice nominalizate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Adriana Pistol,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 29 martie 2024.
    Nr. 1.640.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 8 la normele tehnice)
    VIII. Programul naţional de sănătate mintală şi profilaxie în patologia psihiatrică
    A. Obiective:
    a) realizarea activităţilor de terapie ocupaţională în vederea favorizării măsurilor de reinserţie socială şi profesională a persoanelor cu tulburări de sănătate mintală;
    b) creşterea conştientizării şi informării populaţiei generale şi a profesioniştilor din sănătate prin îmbunătăţirea înţelegerii patologiei tulburărilor adictive, depresive şi anxioase.

    B. Unitatea naţională de asistenţă tehnică şi management: Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog
    C. Activităţi:
    1. activităţi implementate pentru promovarea sănătăţii mintale prin terapie ocupaţională de care beneficiază persoanele cu tulburări de sănătate mintală aflate sub observaţie şi tratament specific:
    1.1. organizarea de ateliere de terapie ocupaţională pentru dezvoltarea abilităţilor practice şi creative ale persoanelor cu tulburări de sănătate mintală;
    1.2. îmbunătăţirea competenţelor profesionale pentru specialişti;*
    1.3. evaluarea eficienţei terapiei ocupaţionale pentru îmbunătăţirea stării de sănătate mintală a pacientului;*

    2. activităţi implementate pentru creşterea informării şi conştientizării populaţiei generale şi a profesioniştilor din sănătate, prin îmbunătăţirea înţelegerii patologiei tulburărilor adictive, depresive şi anxioase:
    2.1. organizarea de campanii de informare şi conştientizare la nivel naţional asupra domeniului tulburărilor adictive, depresive şi anxioase, adresate populaţiei generale;
    2.2. organizarea de seminare sau, după caz, ateliere de formare în domeniul tulburărilor adictive, depresive şi anxioase, adresate profesioniştilor din sănătate.


    D. Indicatori de evaluare:
    1. indicatori fizici:
    1.1. activitatea 1:
    1.1.1. număr de persoane cu tulburări de sănătate mintală incluse în programe intraspitaliceşti de reabilitare: 8.500 de persoane;
    1.1.2. număr de specialişti în terapie ocupaţională instruiţi: 100 de specialişti;
    1.1.3. număr de studii de evaluare a eficienţei terapiei ocupaţionale în sprijinul reinserţiei sociale şi profesionale: 1 studiu;

    1.2. activitatea 2:
    1.2.1. număr de evenimente desfăşurate/campanie de informare şi conştientizare: 6 evenimente;
    1.2.2. număr de profesionişti din sănătate participanţi la instruire: 250;


    2. indicatori de eficienţă:
    2.1. activitatea 1:
    2.1.1. cost mediu estimat/persoană inclusă în programele intraspitaliceşti de reabilitare: 150 lei;
    2.1.2. cost mediu estimat/specialist în terapie ocupaţională instruit: 1.500 lei/specialist instruit;
    2.1.3. cost mediu estimat/studiu realizat: 50.000 lei;

    2.2. activitatea 2:
    2.2.1. cost mediu estimat/campanie de informare şi conştientizare a tulburărilor adictive, depresive şi anxioase: 117.035 lei/an/campanie;
    2.2.2. cost mediu estimat/profesionist în sănătate instruit: 400 lei/persoană;


    3. indicatori de rezultat:
    3.1. ponderea bolnavilor beneficiari ai activităţilor de terapie ocupaţională din totalul bolnavilor internaţi în structurile de psihiatrie care implementează activităţile programului: minimum 5% în cazul structurilor de psihiatrie pediatrică şi minimum 5% în cazul structurilor de psihiatrie pentru adulţi;
    3.2. ponderea beneficiarilor campaniei de informare şi conştientizare a tulburărilor adictive, depresive şi anxioase/an: 90% din totalul numărului de beneficiari estimat/an;
    3.3. ponderea beneficiarilor activităţii de formare în domeniul tulburărilor adictive, depresive şi anxioase/an: 90% din totalul numărului de beneficiari estimat/an.


    E. Unităţi de specialitate care implementează programul:
    1. activitatea 1:
    1.1. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea;
    1.2. Spitalul de Psihiatrie „Sf. Pantelimon“ Brăila;
    1.3. Spitalul Clinic de Neuropsihiatrie Craiova, judeţul Dolj;
    1.4. Spitalul de Psihiatrie Cronici Schitu Greci, judeţul Olt;
    1.5. Spitalul de Psihiatrie „Dr. Gh. Preda“ Sibiu;
    1.6. Spitalul de Psihiatrie Cronici Siret, judeţul Suceava;
    1.7. Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Alexandru Obregia“ Bucureşti;
    1.8. Spitalul de Psihiatrie Titan „Dr. Constantin Gorgos“ Bucureşti;
    1.9. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Ştei, judeţul Bihor;
    1.10. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Săpoca, judeţul Buzău;
    1.11. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare, judeţul Dolj;
    1.12. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Pădureni Grajduri, judeţul Iaşi;
    1.13. Institutul de Psihiatrie „Socola“ Iaşi;
    1.14. Spitalul de Psihiatrie Gătaia, judeţul Timiş;
    1.15. Spitalul de Psihiatrie Cronici Dumbrăveni, judeţul Vrancea;
    1.16. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă Jebel, judeţul Timiş;
    1.17. Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti - CSM adulţi, judeţul Prahova;
    1.18. Spitalul de Psihiatrie Murgeni, judeţul Vaslui;
    1.19. Spitalul Judeţean de Urgenţă „Sf. Pantelimon“ Focşani, judeţul Vrancea;
    1.20. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei“ Constanţa;
    1.21. Spitalul de Psihiatrie Voila, Câmpina, judeţul Prahova;
    1.22. Spitalul de Psihiatrie Săpunari, judeţul Călăraşi;
    1.23. Spitalul Judeţean de Urgenţă Tulcea;
    1.24. Spitalul Judeţean de Urgenţă „Dr. Constantin Opriş“ Baia Mare - CSM copii, judeţul Maramureş;
    1.25. Spitalul Judeţean de Urgenţe „Dr. Fogolyán Kristóf Kórház“ Sfântu Gheorghe - CSM, judeţul Covasna;
    * Activitatea se implementează începând cu anul 2025.

    1.26. Spitalul de Pediatrie Ploieşti - CSM copii, judeţul Prahova;
    1.27. Institutul Naţional pentru Sănătatea Mamei şi Copilului „Alessandrescu-Rusescu“ Bucureşti;
    1.28. Spitalul Clinic de Copii Braşov - secţia de psihiatrie pediatrică;
    1.29. Spitalul Judeţean de Urgenţă Satu Mare - CSM;
    1.30. Spitalul de psihiatrie „Sf. Maria“ Vedea, judeţul Argeş;
    1.31. Spitalul de Psihiatrie Nucet, Bihor;
    1.32. Spitalul Judeţean de Urgenţă Piteşti;

    2. activitatea 2: Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog.

    F. Natura cheltuielilor eligibile:
    1. echipamente şi mobilier pentru dotarea spaţiilor de terapie ocupaţională:
    1.1. echipamente şi materiale pentru activităţi de croitorie şi tricotaj;
    1.2. echipamente pentru dotarea unui spaţiu pentru activităţi gospodăreşti destinat bolnavilor;
    1.3. echipamente şi materiale pentru activităţi de grădinărit;
    1.4. echipamente pentru dotarea spaţiilor destinate activităţilor sportive;
    1.5. echipamente de tehnică de calcul pentru dotarea spaţiilor destinate bolnavilor;
    1.6. jocuri interactive pentru adulţi, cărţi de colorat pentru adulţi, cărţi educative;
    1.7. materiale şi echipamente pentru terapia prin artă;
    1.8. materiale şi echipamente pentru modelare în lut;
    1.9. echipamente pentru activităţile de meloterapie;

    2. furnituri de birou: papetărie, consumabile: cartuşe, toner xerox, toner imprimante, hârtie, dosare;
    3. cheltuieli privind tipărirea şi diseminarea materialelor informative;
    4. cheltuieli pentru organizarea evenimentelor în cadrul campaniei de informare şi conştientizare: cheltuieli pentru realizarea conceptului creativ, strategiei şi planului de campanie, cheltuieli de realizare a conţinutului materialelor informative şi de conştientizare, cheltuieli pentru realizare vizuală, editare şi machetare print şi online, cheltuieli pentru publicare vizuală online, cheltuieli pentru organizarea evenimentului de informare şi conştientizare: speaker, deplasare, diurnă, cazare, cheltuieli de închiriere a spaţiilor;
    5. cheltuieli pentru organizarea seminarelor şi/sau atelierelor de formare: formatori, conţinutul programelor de formare, acreditarea programelor de formare;
    6. cheltuieli de personal şi/sau cheltuieli cu bunuri şi servicii pentru contracte de prestări servicii sau convenţii civile, încheiate în temeiul Codului civil, după caz, conform prevederilor art. 52 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016