Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.628 din 8 septembrie 2010  pentru aprobarea schemei de ajutor de minimis, denumita Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.628 din 8 septembrie 2010 pentru aprobarea schemei de ajutor de minimis, denumita "Ajutor de minimis pentru sprijinirea proiectelor de cercetare in parteneriat"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 20 septembrie 2010
ORDIN nr. 1.628 din 8 septembrie 2010
pentru aprobarea schemei de ajutor de minimis, denumitã "Ajutor de minimis pentru sprijinirea proiectelor de cercetare în parteneriat"
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 20 septembrie 2010


Având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,
în temeiul <>art. 9 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificãrile ulterioare,

ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã schema de ajutor de minimis, denumitã "Ajutor de minimis pentru sprijinirea proiectelor de cercetare în parteneriat", aferentã Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", axa prioritarã 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare", operaţiunea 2.1.1 "Proiecte de cercetare în parteneriat între universitãţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi", prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei, comerţului
şi mediului de afaceri,
Ion Ariton

Bucureşti, 8 septembrie 2010.
Nr. 1.628.

ANEXÃ


AJUTOR DE MINIMIS
pentru sprijinirea proiectelor de cercetare în parteneriat

I. Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Prezenta reglementare instituie o schemã de ajutor de minimis, denumitã "Ajutor de minimis pentru sprijinirea proiectelor de cercetare în parteneriat", aferentã Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", axa prioritarã 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare", operaţiunea 2.1.1 "Proiecte de cercetare în parteneriat între universitãţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi".
(2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006.
(3) Schema se aplicã pe întregul teritoriu al României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
(4) Prezenta schemã de ajutor de minimis nu intrã sub incidenţa obligaţiei de notificare cãtre Comisia Europeanã în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei.
(5) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" - reprezintã autoritatea publicã furnizoare de ajutor de minimis şi Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului - Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã - organismul intermediar pentru cercetare - reprezintã administratorul schemei de ajutor de minimis. Plãţile se fac prin Unitatea de platã din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.

II. Obiectivele schemei
ART. 2
Prezenta schemã are ca obiective:
● încurajarea parteneriatului dintre universitãţi/institute de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi pentru intensificarea activitãţilor de cercetare-dezvoltare în sprijinul întreprinderilor;
● generarea de rezultate de interes economic şi stimularea transferului rezultatelor cercetãrii şi cunoştinţelor ştiinţifice în mediul economic;
● stimularea întreprinderilor pentru obţinerea de produse, servicii, tehnologii noi prin valorificarea rezultatelor de cercetaredezvoltare, ca prim factor pentru creşterea competitivitãţii lor.

III. Baza legalã
ART. 3
Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu:
● Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei;
● Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 3.472 din 12 iulie 2007.

IV. Domeniul de aplicare
ART. 4
În cadrul prezentei scheme se acordã sprijin financiar beneficiarilor ce activeazã în toate sectoarele, cu excepţia:
a) întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectoarele pescuit şi acvaculturã, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comunã a pieţelor în sectorul produselor pescãreşti şi de acvaculturã, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în producţia primarã a produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene (Tratatul CE);
c) întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în transformarea (procesarea) şi comercializarea produselor agricole, aşa cum sunt enumerate în <>anexa nr. 1 la Tratatul CE , în urmãtoarele cazuri:
● când valoarea ajutorului este stabilitã pe baza preţului sau a cantitãţii produselor în cauzã achiziţionate de la producãtorii primari ori introduse pe piaţã de întreprinderile în cauzã;
● când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţialã sau integralã cãtre producãtorii primari;
d) activitãţilor legate de export cãtre ţãri terţe sau cãtre state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantitãţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţãrii şi funcţionãrii unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) activitãţilor care favorizeazã folosirea mãrfurilor naţionale în locul celor importate;
f) întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul cãrbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cãrbunelui;
g) achiziţiei de vehicule de transport rutier de mãrfuri de cãtre întreprinderile care efectueazã transport rutier de mãrfuri în numele terţilor;
h) întreprinderilor în dificultate, conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.

V. Definiţii
ART. 5
În sensul prezentei scheme, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) produse agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE , cu excepţia produselor pescãreşti;
b) transformarea (procesarea) produselor agricole - o operaţiune asupra produsului agricol în urma cãreia rezultã de asemenea un produs agricol, cu excepţia activitãţilor agricole necesare preparãrii unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;
c) comercializarea produselor agricole - deţinerea ori expunerea în vederea vânzãrii, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţã, cu excepţia primei vânzãri de cãtre un producãtor primar cãtre revânzãtori sau operatori, a oricãrei activitãţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzãri; o vânzare de cãtre un producãtor primar cãtre consumatorii finali este consideratã comercializare în cazul în care se desfãşoarã în localuri distincte, rezervate acestei activitãţi;
d) cercetare industrialã - cercetare sau investigaţie criticã planificatã în scopul dobândirii de cunoştinţe şi competenţe noi pentru elaborarea unor noi produse, procese ori servicii sau pentru realizarea unei îmbunãtãţiri semnificative a produselor, proceselor ori serviciilor existente; cuprinde crearea de pãrţi componente pentru sisteme complexe, care este necesarã pentru cercetarea industrialã, în special pentru validarea tehnologiilor generice, cu excepţia prototipurilor;
e) dezvoltare experimentalã - dobândirea, combinarea, modelarea şi utilizarea unor cunoştinţe şi competenţe existente de ordin ştiinţific, tehnologic, de afaceri şi din alte domenii relevante, în scopul producerii unor planuri, aranjamente sau proiecte pentru produse, procese ori servicii noi, modificate sau îmbunãtãţite. Acestea mai pot include, de exemplu, alte activitãţi care vizeazã definirea conceptualã, planificarea şi documentarea noilor produse, procese sau servicii. Activitãţile pot cuprinde elaborarea de schiţe, desene, planuri şi alte documentaţii, numai dacã acestea nu sunt destinate uzului comercial. Dezvoltarea de prototipuri şi proiecte-pilot cãrora li se poate da o utilizare comercialã este, de asemenea, inclusã, în cazul în care prototipul este în mod obligatoriu produsul comercial final şi fabricarea sa este prea costisitoare pentru ca acesta sã fie utilizat exclusiv în scopuri demonstrative şi de validare. În cazul unei utilizãri comerciale ulterioare a proiectelor demonstrative sau proiectelor-pilot, orice venit generat de o astfel de utilizare trebuie dedus din costurile eligibile. Producţia experimentalã şi testarea produselor, proceselor şi serviciilor sunt, de asemenea, eligibile, cu condiţia ca aceste produse, procese şi servicii sã nu poatã fi utilizate sau transformate pentru utilizare în aplicaţii industriale ori în activitãţi comerciale. Dezvoltarea experimentalã nu include modificãrile de rutinã sau periodice aduse produselor, liniilor de producţie, proceselor de producţie, serviciilor existente şi altor operaţiuni în desfãşurare, chiar dacã astfel de modificãri constituie îmbunãtãţiri;
f) instituţii de cercetare - instituţii de drept public sau privat care au ca obiect principal de activitate cercetarea-dezvoltarea ori care sunt instituţii de învãţãmânt superior, organizate în conformitate cu <>art. 7 sau 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) întreprinderi mici şi mijlocii sau IMM - întreprinderile care respectã criteriile prevãzute în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutor compatibile cu piaţa comunã în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare). În prezenta schemã microîntreprinderile sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici;
h) întreprinderi mari - întreprinderile care nu îndeplinesc criteriile prevãzute în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei;
i) întreprindere aflatã în dificultate - în cazul în care beneficiarul este o întreprindere micã sau mijlocie, înseamnã întreprinderea care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
1. în cazul unei societãţi cu rãspundere limitatã, atunci când mai mult de jumãtate din capitalul social a dispãrut, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau
2. în cazul unei societãţi în care cel puţin o parte din asociaţi rãspunde nelimitat pentru datoriile întreprinderii, atunci când mai mult de jumãtate din capitalul propriu a dispãrut, aşa cum reiese din contabilitatea societãţii, peste un sfert din acest capital fiind pierdut în ultimele 12 luni; sau
3. indiferent de tipul societãţii, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile prevãzute de legislaţia naţionalã privind procedura insolvenţei;
4. o IMM cu o vechime de mai puţin de 3 ani nu se considerã a fi în dificultate în aceastã perioadã în sensul prezentei scheme, cu excepţia cazului în care îndeplineşte condiţiile prevãzute la pct. 3;
j) întreprindere aflatã în dificultate - în cazul în care beneficiarul este o întreprindere mare, înseamnã întreprinderea care fie se regãseşte în una dintre situaţiile prevãzute la lit. i) pct. 1, 2 sau 3, fie prezintã simultan simptome obişnuite ale unei întreprinderi aflate în dificultate, cum ar fi: creşterea pierderilor, scãderea cifrei de afaceri, creşterea volumului stocurilor, supracapacitate, scãderea fluxului de numerar, îndatorare crescutã, creşterea sarcinilor financiare şi scãderea sau dispariţia valorii activului net.

VI. Condiţii de eligibilitate pentru activitãţi şi beneficiari
ART. 6
(1) Activitãţile eligibile în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis sunt:
● cercetare industrialã;
● dezvoltare experimentalã;
● obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate industrialã pentru beneficiarii tip "întreprinderi mici şi mijlocii."
(2) Proiectele trebuie sã vizeze activitãţi de cercetare industrialã şi/sau de dezvoltare experimentalã, efectuate de una sau mai multe instituţii de cercetare, pentru şi în numele beneficiarului prezentei scheme, în vederea realizãrii unui produs/proces/serviciu nou ori îmbunãtãţit. Proiectele nu implicã activitãţi de cercetare-dezvoltare în colaborare între beneficiarul schemei şi instituţiile de cercetare-dezvoltare.
(3) Activitãţile de cercetare-dezvoltare din cadrul proiectului vor fi achiziţionate de beneficiarul prezentei scheme în conformitate cu instrucţiunile de achiziţii pentru beneficiarii operatori economici privaţi ai POS-CCE, aprobate de cãtre Autoritatea de Management a POS-CCE.
(4) Beneficiarul prezentei scheme va avea dreptul de proprietate asupra rezultatelor proiectului şi va suporta riscul unui eventual eşec al rezultatelor proiectului.
ART. 7
Criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii prezentei scheme sunt urmãtoarele:
● beneficiarii sunt întreprinderi mari sau întreprinderi mici şi mijlocii, în conformitate cu definiţiile prevãzute la art. 5 lit. g) şi h), cu ori fãrã activitate de cercetare-dezvoltare menţionatã în statut, dar activitatea principalã nu este activitate de cercetaredezvoltare. Este consideratã întreprindere orice entitate care desfãşoarã o activitate economicã, indiferent de forma juridicã a acesteia;
● beneficiarii trebuie sã fie înregistraţi şi sã desfãşoare activitãţi în România, sã nu fie în stare de faliment ori lichidare, sã nu aibã afacerile administrate de un judecãtor-sindic sau activitãţile sale comerciale sã fie suspendate ori sã facã obiectul unui aranjament cu creditorii sau sã fie într-o situaţie similarã cu cele anterioare, reglementatã prin lege;
● beneficiarii nu sunt obiect al unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comunã sau, în cazul în care au fãcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executatã şi ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentã;
● beneficiarii nu sunt "întreprinderi aflate în dificultate" în conformitate cu definiţia prevãzutã la art. 5 lit. i) şi j);
● valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate aceleiaşi întreprinderi pe o perioadã de 3 ani consecutivi, respectiv 2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs, cumulatã cu valoarea alocãrii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depãşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (echivalentul în lei a 100.000 euro în cazul întreprinderilor care activeazã în sectorul transportului rutier);
● beneficiarii îndeplinesc şi alte condiţii specificate în cererea de propuneri de proiecte (apel) şi Ghidul solicitantului, fãrã a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de minimis.

VII. Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis
ART. 8
(1) Mãsurile de sprijin de care vor beneficia întreprinderile se acordã în baza unei cereri de finanţare, însoţitã de documentele solicitate în cererea de propuneri de proiecte şi în Ghidul solicitantului.
(2) Mãsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocãri financiare nerambursabile din fonduri structurale (Fondul European de Dezvoltare Regionalã) şi naţionale.
(3) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia.
(4) Valoarea totalã*1) a ajutorului de minimis acordat unui beneficiar în baza acestei scheme nu poate depãşi la data semnãrii contractului de finanţare echivalentul în lei a 200.000 euro.
-------
*1) Plafoanele ajutorului de minimis sunt exprimate ca subvenţie în numerar. Cifrele folosite exprimã valori brute, adicã înainte de deducerea oricãrui impozit sau a altei taxe.

(5) Valoarea totalã a ajutorului de minimis acordat în baza prezentei scheme unui beneficiar care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul transportului rutier nu poate depãşi la data semnãrii contractului de finanţare echivalentul în lei a 100.000 euro.
ART. 9
Ajutorul de minimis va reprezenta maximum 90% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului. Restul de minimum 10% din cheltuielile eligibile ale proiectului va fi susţinut din fondurile proprii ale beneficiarului.
ART. 10
În cazul în care valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate unui beneficiar pe o perioadã de 3 ani fiscali consecutivi (indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmãrit şi indiferent dacã ajutorul a fost acordat din surse naţionale ori comunitare), cumulatã cu valoarea alocãrii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depãşeşte pragul de minimis menţionat la art. 8, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depãşeşte aceste plafoane.

VIII. Cheltuieli eligibile
ART. 11
Cheltuielile eligibile în cadrul prezentei schemei sunt cele prevãzute în anexa nr. 1 la <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.345/2008 pentru aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunilor 2.1.1 "Proiecte de cercetare în parteneriat între universitãţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi", 2.1.2. "Proiecte CD de înalt nivel ştiinţific la care vor participa specialişti din strãinãtate" şi 2.3.3 "Promovarea inovãrii în cadrul întreprinderilor" ale axei prioritare 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" 2007-2013, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv:
- Cheltuieli pentru activitãţile de cercetare industrialã/ dezvoltare experimentalã;
- Cheltuieli pentru obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate industrialã (cu excepţia întreprinderilor mari).

IX. Durata schemei
ART. 12
Prezenta schemã se aplicã de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, pânã la data de 31 decembrie 2013.

X. Bugetul schemei
ART. 13
Bugetul prezentei scheme este de maximum 100 milioane lei, defalcat estimativ, dupã cum urmeazã:


┌────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬───────────┐
│ An │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ 2013 │ TOTAL │
├────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ Lei │ 20.000.000 │ 40.000.000 │ 30.000.000 │ 10.000.000 �.000.000│
└────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴───────────┘



ART. 14
Numãrul estimat de beneficiari de ajutor de minimis este de maximum 200.

XI. Modalitatea de implementare a schemei
ART. 15
(1) Fiecare solicitant care depune o cerere de finanţare în cadrul prezentei scheme trebuie obligatoriu sã se înscrie în prealabil în Registrul potenţialilor contractori, care se acceseazã pe pagina www.rpc.ancs.ro
(2) Solicitantul va da o declaraţie pe propria rãspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali, precum şi în anul fiscal în curs.
(3) Solicitantul va da o declaraţie pe propria rãspundere cã nu a beneficiat de ajutoare din alte surse publice pentru aceleaşi costuri eligibile.
(4) Administratorul schemei de minimis verificã validitatea datelor înscrise în Registrul potenţialilor contractori, concordanţa acestora cu declaraţiile date de beneficiar şi îndeplinirea tuturor condiţiilor impuse prin efectul prezentei scheme (domeniul de aplicare, eligibilitatea activitãţilor, cheltuielilor, beneficiarilor, condiţiile de acordare a ajutorului), precum şi a celorlalte criterii de eligibilitate pentru beneficiar şi proiect prevãzute în Ghidul solicitantului.
(5) Evaluarea propunerilor de proiecte se face în concordanţã cu criteriile prevãzute în cererea de propuneri de proiecte (apel). Criteriile de evaluare pentru proiectele finanţate prin prezenta schemã vizeazã: relevanţa ştiinţificã şi impactul economic al proiectului; calitatea şi maturitatea proiectului; sustenabilitatea şi capacitatea de operare.
(6) Administratorul schemei de ajutor de minimis va încheia contracte de finanţare doar cu solicitanţii care au obţinut la evaluare un punctaj peste pragul de calitate stabilit în cererea de propuneri de proiecte.
(7) Administratorul schemei de minimis va acorda ajutorul de minimis dupã ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a solicitantului, cã prin acordarea finanţãrii nerambursabile în cadrul prezentei scheme nu se depãşeşte pragul de minimis.
(8) Detalierea modalitãţii de derulare a prezentei scheme se gãseşte în Ghidul solicitantului aferent operaţiunii 2.1.1 "Proiecte de cercetare în parteneriat între universitãţi/instituţii de cercetare-dezvoltare şi întreprinderi", acesta fiind publicat pe site-ul www.ancs.ro

XII. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutorului de minimis
ART. 16
(1) Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris beneficiarii schemei cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia*2).
-------
*2) Aşa cum este prevãzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006.

(2) Schema de ajutor de minimis va fi publicatã integral pe pagina Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului - Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã Organismul intermediar pentru cercetare, la adresa www.ancs.ro, şi pe pagina Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri la adresa www.minind.ro
ART. 17
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitarã şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 .
ART. 18
Furnizorul de ajutor de minimis pãstreazã evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza prezentei scheme. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de minimis.
ART. 19
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun în cazul încãlcãrii condiţiilor impuse prin prezenta schemã ori prin legislaţia naţionalã sau europeanã aplicabilã la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzute de Regulamentul pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional.
(3) În cazul în care existã îndoieli serioase cu privire la datele transmise de cãtre furnizor, Consiliul Concurenţei poate sã solicite date şi informaţii suplimentare şi, dupã caz, sã facã verificãri la faţa locului.
(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulãri, recalculãri, recuperãri, rambursãri se raporteazã pânã la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemã în termen de 15 zile de la data adoptãrii acesteia, conform <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 20
Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrãtoare sau într-un termen mai lung stabilit în cerere, toate informaţiile pe care Comisia le considerã necesare pentru a evalua dacã au fost respectate condiţiile prevãzute în Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei, în special valoarea totalã a ajutorului de minimis primit de o întreprindere.
ART. 21
Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul şi în termenul solicitate de cãtre acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 17-20.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016