Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.541 din 7 iunie 2022  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 78/14/2018 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare şi ale art. 34 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.541 din 7 iunie 2022 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 78/14/2018 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare şi ale art. 34 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 584 din 16 iunie 2022
    Având în vedere:
    - art. XII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2022 privind stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de sănătate, precum şi pentru interpretarea, modificarea şi completarea unor acte normative;
    – Referatul de aprobare nr. AR 9.297 din 7.06.2022 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 1.618 din 25.05.2022 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 78/14/2018 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare şi ale art. 34 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 25 ianuarie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Documentele justificative care însoţesc factura şi care stau la baza decontării sumelor solicitate reprezentând influenţele financiare ce decurg din punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. a)-c) şi alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017, precum şi ale art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018, cu modificările şi completările ulterioare, sunt:
    a) situaţia sumelor care urmează a fi decontate pentru luna respectivă corelate cu statul de plată, detaliată pe categoriile de acte normative care determină creşterile salariale;
    b) statele de plată a salariilor însoţite de situaţia recapitulativă privind plata salariilor pentru luna respectivă, în format electronic, asumate prin semnătura electronică extinsă/ calificată a reprezentantului legal;
    c) situaţia privind sumele reprezentând influenţele financiare determinate de creşterile salariale defalcate nominal, calculate pentru fiecare salariat, prin raportare la cuantumul brut al salariilor aferente funcţiilor, pe grade profesionale, din luna de referinţă stabilită potrivit actelor normative;
    d) situaţia nominală privind dinamica de personal (angajări, promovări în grad profesional etc.) faţă de luna de referinţă stabilită potrivit actelor normative;
    e) nota de fundamentare care să conţină atât corelarea sumelor declarate şi solicitate pentru luna respectivă cu statul de plată şi situaţia recapitulativă, cât şi declaraţia pe propria răspundere a managerului unităţii sanitare din care să rezulte faptul că în sumele solicitate sunt incluse numai cheltuieli de natură salarială determinate de creşterile salariale, în conformitate cu actele normative în vigoare."

    2. La articolul 3, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu următorul cuprins:
    "(3) Solicitarea, formulată în condiţiile alin. (1), însoţită de documentele justificative prevăzute la alin. (2), se înaintează la casa de asigurări de sănătate cu care unitatea sanitară publică/unitatea sanitară care are ca asociat unic o unitate administrativ-teritorială se află în relaţie contractuală în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
(4) Termenele de depunere la casele de asigurări de sănătate a solicitării şi a documentelor justificative prevăzute la alin. (2) şi (3) se stabilesc prin contractul încheiat de acestea cu unităţile sanitare publice, precum şi cu cele care au ca asociat unic o unitate administrativ-teritorială, pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. a)-c) şi alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017, precum şi ale art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018, cu modificările şi completările ulterioare."

    3. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 3^1
    Pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. 1 alin. (1), influenţele financiare determinate de creşterile salariale acordate în condiţiile art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare au înţelesul prevăzut la art. XII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2022 privind stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de sănătate, precum şi pentru interpretarea, modificarea şi completarea unor acte normative."

    4. În anexă, la articolul 4, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) să recupereze sumele solicitate de ordonatorul de credite al unităţii sanitare pe propria răspundere, în mod nejustificat, şi acordate de casa de asigurări de sănătate, faţă de cele rezultate prin punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017, precum şi ale art. 34 alin. (4) şi (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018, cu modificările şi completările ulterioare."

    5. În anexă, la articolul 5 alineatul (1), după litera b) se introduc două noi litere, literele c) şi d), cu următorul cuprins:
    "c) să depună factura însoţită de următoarele documente justificative:
    (i) situaţia sumelor care urmează a fi decontate pentru luna respectivă corelate cu statul de plată, detaliată pe categoriile de acte normative care determină creşterile salariale;
    (ii) statele de plată a salariilor însoţite de situaţia recapitulativă privind plata salariilor pentru luna respectivă, în format electronic, asumate prin semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal;
    (iii) situaţia privind sumele reprezentând influenţele financiare determinate de creşterile salariale defalcate nominal, calculate pentru fiecare salariat, prin raportare la cuantumul brut al salariilor aferente funcţiilor, pe grade profesionale, din luna de referinţă stabilită potrivit actelor normative;
    (iv) situaţia nominală privind dinamica de personal (angajări, promovări în grad profesional etc.) faţă de luna de referinţă stabilită potrivit actelor normative;
    (v) nota de fundamentare care să conţină atât corelarea sumelor declarate şi solicitate pentru luna respectivă cu statul de plată şi situaţia recapitulativă, cât şi declaraţia pe propria răspundere a managerului unităţii sanitare din care să rezulte faptul că în sumele solicitate sunt incluse numai cheltuieli de natură salarială determinate de creşterile salariale, în conformitate cu actele normative în vigoare.
d) să pună la dispoziţia organelor de control ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi ale caselor de asigurări de sănătate, ca urmare a solicitării în scris, documentele privind actele de evidenţă tehnic-operativă şi financiar-contabilă a sumelor care fac obiectul contractelor încheiate între unităţile sanitare publice şi casele de asigurări de sănătate, precum şi documentele administrative existente la nivelul entităţii controlate şi necesare actului de control."

    6. În anexă, la articolul 5, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Documentele justificative prevăzute la alin. (1) lit. c) se depun atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, conform solicitării; pentru furnizorii care au semnătură electronică extinsă, factura se transmite numai în format electronic."

    7. În anexă, la articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Valoarea contractată pentru realizarea obiectului contractului, potrivit prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017, precum şi ale art. 34 alin. (4) şi (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018, cu modificările şi completările ulterioare, este de ........ lei şi se defalcă pe luni astfel:
    ..............................................................
    Valoarea contractată se determină şi este responsabilitatea ordonatorului de credite al unităţii sanitare, iar casa de asigurări de sănătate verifică documentele justificative depuse de unitatea sanitară şi întocmeşte acte adiţionale lunar, după solicitarea şi alocarea de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a creditelor de angajament şi bugetare, în vederea efectuării plăţii.
    Suma lunară contractată nu poate depăşi suma corespunzătoare influenţelor financiare determinate de punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. a)-c) şi alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017, precum şi ale art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018, cu modificările şi completările ulterioare."

    8. În tot cuprinsul anexei, sintagma „preşedinte-director general“ se înlocuieşte cu sintagma „director general“.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    p. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Adela Cojan


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016