Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 1.537 din 7 decembrie 2018 privind stabilirea atribuţiilor principale ale responsabililor cu managementul calităţii din cadrul Ministerului Sănătăţii şi unităţilor aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestuia pentru implementarea şi gestionarea Sistemului de management al calităţii bazat pe standardul SR EN ISO 9001:2015
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1093 din 21 decembrie 2018
Văzând:
- Adresa nr. 64.122 din 6.12.2018 a echipei de proiect a proiectului „Consolidarea capacităţii administrative a Ministerului Sănătăţii şi a unităţilor aflate în subordonare, coordonare şi sub autoritate prin implementarea unitară a Sistemului de management al calităţii SR EN ISO 9001:2015“;
– Referatul de aprobare nr. S.P. 14.888 din 7 decembrie 2018 al Unităţii de implementare şi coordonare programe,
având în vedere:
- dispoziţiile lit. A pct. III lit. a) ale anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul, cu modificările ulterioare;
– Contractul de finanţare nr. 33 din 9 august 2017 încheiat între Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene pentru implementarea proiectului „Consolidarea capacităţii administrative a Ministerului Sănătăţii şi a unităţilor aflate în subordonare, coordonare şi sub autoritate prin implementarea unitară a Sistemului de management al calităţii SR EN ISO 9001:2015“ - Cod Sipoca 51;
– prevederile rezultatului 1 de proiect - Sisteme unitare de management al calităţii şi performanţei implementate în autorităţi şi instituţii publice centrale şi subactivitatea 2.1 - Organizarea sistemului de responsabili ai managementului calităţii atât de la nivelul Ministerului Sănătăţii, cât şi de la unităţile aflate în subordonarea, coordonarea sau sub autoritatea acestuia, prin înfiinţarea unei structuri specializate în managementul calităţii sau delegarea de atribuţii pentru fiecare entitate beneficiară în cadrul proiectului mai sus menţionat implementat de Ministerul Sănătăţii,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
ART. 1
(1) Prin ordin al ministrului sănătăţii, respectiv prin act administrativ al conducătorului unităţilor aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Sănătăţii, se numesc unul sau mai mulţi responsabili ai managementului calităţii pentru implementarea şi gestionarea Sistemului de management al calităţii SR EN ISO 9001:2015.
(2) Persoanele nominalizate conform alin. (1) sunt desemnate din cadrul unei structuri subordonate direct ministrului sănătăţii, respectiv al conducătorului unităţilor aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului.
(3) Conducătorii unităţilor prevăzute la alin. (1) au obligaţia să transmită o copie a actului administrativ, precum şi orice modificare ulterioară a acestuia Ministerului Sănătăţii, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, la adresa de e-mail iso9001@ms.ro
ART. 2
(1) Atribuţiile principale ale responsabilului managementului calităţii pentru implementarea şi gestionarea Sistemului de management al calităţii SR EN ISO 9001:2015 sunt următoarele:
a) asigură implementarea strategiilor şi obiectivelor referitoare la managementul calităţii declarate de conducerea instituţiei;
b) coordonează proiectarea, documentarea, implementarea, menţinerea, îmbunătăţirea şi raportarea Sistemului de management al calităţii, în concordanţă cu cerinţele standardului ISO 9001:2015 şi cu obiectivele stabilite de conducerea instituţiei;
c) promovează în instituţie Sistemul de management al calităţii conform cerinţelor standardului ISO 9001:2015 în vederea realizării serviciilor conforme de către personalul implicat;
d) colaborează cu toate structurile instituţiei în vederea îmbunătăţirii continue a sistemului de management al calităţii;
e) acordă consiliere specifică personalului din instituţie în probleme privind managementul calităţii;
f) asistă şi răspunde tuturor solicitărilor conducerii instituţiei în domeniul managementului calităţii;
g) raportează în permanenţă conducerii instituţiei despre funcţionarea Sistemului de management al calităţii şi face propuneri de îmbunătăţire a acestuia;
h) reprezintă instituţia în relaţiile externe în domeniul managementului calităţii;
i) coordonează şi urmăreşte întocmirea, revizuirea, distribuirea controlată, menţinerea reviziilor Manualului calităţii, procedurilor de sistem, procedurilor operaţionale, instrucţiunilor generale, instrucţiunilor de lucru specifice fiecărei activităţi, structuri, precum şi a altor documente specifice pentru asigurarea calităţii;
j) actualizează toate documentele de asigurare a calităţii, în funcţie de dinamica structurii organizatorice şi funcţionale şi a cerinţelor specifice;
k) iniţiază şi monitorizează acţiunile corective şi de prevenire pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemului de management al calităţii;
l) iniţiază şi participă la analiza anuală a Sistemului de management al calităţii, efectuată de conducerea instituţiei;
m) îşi îmbunătăţeşte în permanenţă cunoştinţele, abilităţile şi valorile în cadrul formării profesionale continue;
n) elaborează Programul anual de instruire privind calitatea şi organizează instruiri interne;
o) ţine evidenta instruirii personalului de conducere, execuţie şi a auditorilor interni pentru îmbunătăţirea sistemului de management al calităţii;
p) pregăteşte şi analizează Planul anual al managementului calităţii;
q) face propuneri de îmbunătăţire a documentelor Sistemului de management al calităţii;
r) asigură implementarea şi menţinerea conformităţii sistemului de management al calităţii cu cerinţele specifice standardului ISO 9001:2015;
s) implementează instrumente de asigurare a calităţii şi de evaluare a serviciilor oferite;
t) participă la analiza primară a posibilelor neconformităţi, a serviciilor neconforme şi reclamaţii pentru validarea sau invalidarea lor şi stabileşte modurile de tratare a neconformităţilor;
u) colaborează cu personalul din toate structurile instituţiei în vederea îmbunătăţirii continue a sistemului de management al calităţii;
v) participă la auditurile de calitate efectuate de reprezentanţii organismelor de certificare;
w) transmite, pentru implementare, în documentele specifice managementului calităţii modificările propuse în urma auditării;
x) coordonează analize efectuate de conducere cu privire la eficacitatea sistemului de management al calităţii şi modul de finalizare a acţiunilor corective rezultate ca urmare a auditurilor interne şi externe;
y) urmăreşte implementarea acţiunilor corective şi a soluţiilor rezultate din rapoartele de neconformitate şi acţiuni corective, precum şi din rapoartele de audit;
z) desfăşoară activităţi necesare în vederea certificării conformităţii Sistemului de management al calităţii cu cerinţele stabilite prin ISO 9001:2015;
aa) pregăteşte documentele specifice şi participă la analiza de management privind funcţionarea, eficacitatea şi eficienţa Sistemului de management al calităţii;
bb) centralizează sistematic informaţiile primite prin intermediul chestionarelor, referitoare la evaluarea satisfacţiei cetăţeanului/pacientului, şi identifică modalităţi eficiente de monitorizare a satisfacţiei acestuia;
cc) întocmeşte anual analiza şi evaluarea gradului de satisfacţie a cetăţenilor/pacienţilor şi le înaintează conducerii instituţiei pentru propunerea şi luarea măsurilor de îmbunătăţire a gradului de satisfacţie;
dd) asigură şi respectă confidenţialitatea datelor, a informaţiilor şi a documentelor utilizate în conformitate cu normele legale privind secretul şi confidenţialitatea datelor şi informaţiilor;
ee) întocmeşte, actualizează şi difuzează intern lista cu duratele de păstrare şi arhivare a documentelor şi înregistrărilor;
ff) asigură arhivarea atât fizică, cât şi electronică a documentelor din domeniul de activitate, conform actelor normative în vigoare;
gg) îndeplineşte alte atribuţii încredinţate de conducerea instituţiei, în domeniul de competenţă, în condiţiile şi cu respectarea cadrului legal în vigoare.
(2) În funcţie de specificul activităţilor, ministrul sănătăţii sau conducerea unităţilor aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Sănătăţii poate stabili pentru personalul desemnat şi atribuţii suplimentare faţă de cele prevăzute la alin. (1).
(3) Fişa de post a persoanei desemnate se va completa cu atribuţiile specifice responsabilului managementului calităţii pentru implementarea şi gestionarea Sistemului de management al calităţii SR EN ISO 9001:2015.
ART. 3
Structurile din cadrul Ministerului Sănătăţii, precum şi unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Sănătăţii duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prevederile prezentului ordin se aplică tuturor unităţilor cu personalitate juridică aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătăţii,
Tiberius-Marius Brădăţan,
secretar de stat
Bucureşti, 7 decembrie 2018.
Nr. 1.537.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: