Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Văzând Referatul de aprobare nr. SP 12.956 din 9.10.2019 al Agenţiei Naţionale de Programe de Sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii, având în vedere prevederile: - art. 51 alin. (5) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 2 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 155/2017 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2017 şi 2018, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul sănătăţii emite următorul ordin: ART. I Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică pentru anii 2017 şi 2018, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 377/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 şi 223 bis din 31 martie 2017, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La anexa nr. 1, punctul 3 „Bugetul alocat programelor naţionale de sănătate publică aprobate pentru anul 2019“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "3. Bugetul alocat programelor naţionale de sănătate publică aprobate pentru anul 2019
┌───────────────────────────────────────────┐
│- mii lei - │
├───────────────────────┬───────────────────┤
│ │Buget de stat │
│PROGRAMELE NAŢIONALE DE├──────────┬────────┤
│SĂNĂTATE PUBLICĂ │Credite de│Credite │
│ │angajament│bugetare│
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│I. Programul naţional │ │ │
│de boli transmisibile, │672.849 │672.849 │
│din care: │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │340.874 │340.874 │
│vaccinare │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│supraveghere şi control│ │ │
│al bolilor │2.763 │2.763 │
│transmisibile │ │ │
│prioritare │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│supraveghere şi control│299.445 │299.445 │
│al infecţiei HIV │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│supraveghere şi control│28.412 │28.412 │
│al tuberculozei │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│supraveghere şi control│ │ │
│al infecţiilor │ │ │
│nosocomiale şi │1.355 │1.355 │
│monitorizarea │ │ │
│utilizării │ │ │
│antibioticelor şi a │ │ │
│antibiotico-rezistenţei│ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│II. Programul naţional │ │ │
│de monitorizare a │ │ │
│factorilor determinanţi│1.675 │1.675 │
│din mediul de viaţă şi │ │ │
│muncă │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│III. Programul naţional│ │ │
│de securitate │118.047 │118.047 │
│transfuzională │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│IV. Programele │ │ │
│naţionale de boli │102.891 │102.891 │
│netransmisibile, din │ │ │
│care: │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│depistare precoce │9.389 │9.389 │
│activă a cancerului de │ │ │
│col uterin │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│sănătate mintală şi │1.932 │1.932 │
│profilaxie în patologia│ │ │
│psihiatrică │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│transplant de organe, │60.367 │60.367 │
│ţesuturi şi celule de │ │ │
│origine umană │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Subprogramul de │ │ │
│transplant de celule │17.013 │17.013 │
│stem hematopoietice │ │ │
│periferice şi centrale │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Subprogramul de │ │ │
│fertilizare in vitro şi│8.592 │8.592 │
│embriotransfer │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │133 │133 │
│boli endocrine │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│evaluare a statusului │4.155 │4.155 │
│vitaminei D │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│tratament pentru boli │1.000 │1.000 │
│rare │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Programul naţional de │ │ │
│management al │310 │310 │
│registrelor naţionale │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│V. Programul naţional │ │ │
│de evaluare şi │ │ │
│promovare a sănătăţii │1.366 │1.366 │
│şi educaţie pentru │ │ │
│sănătate │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│VI. Programul naţional │ │ │
│de sănătate a femeii şi│25.052 │25.052 │
│copilului │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total buget programe │ │ │
│naţionale de sănătate │921.880 │921.880 │
│publică 2019 │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│MS - acţiuni │ │ │
│centralizate │29.120 │29.120 │
│nerepartizate │ │ │
├───────────────────────┼──────────┼────────┤
│TOTAL BUGET │951.000 │951.000 │
└───────────────────────┴──────────┴────────┘
" 2. La anexa nr. 2 capitolul I titlul I.1 litera C punctul 1 subpunctul 1.4, subpunctul 1.4.2 se modifică şi va avea următorul cuprins: "1.4.2. efectuarea vaccinării beneficiarilor prevăzuţi la titlul D punctul 1 cu tipurile de vaccinuri menţionate în Calendarul naţional de vaccinare şi la vârstele prevăzute în acesta sau, după caz, la alte vârste, în situaţia completării schemei de vaccinare. Medicii de familie au obligativitatea efectuării vaccinării beneficiarilor înscrişi pe lista proprie de asiguraţi, a beneficiarilor înscrişi pe lista de asiguraţi a altui medic de familie pe care îl înlocuieşte, în toate situaţiile de înlocuire a unui medic prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv: convenţie de înlocuire si convenţie de reciprocitate, precum şi acelora care nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie, la solicitarea DSP şi/sau a părinţilor copiilor sau a aparţinătorilor legali, cu utilizarea vaccinurilor achiziţionate de Ministerul Sănătăţii sau, după caz, achiziţionate de aparţinători în situaţii în care pot fi dovedite discontinuităţi în aprovizionare. Efectuarea vaccinării se realizează după acordarea unei consultaţii medicale prin care se confirmă starea de sănătate a copilului. Efectuarea vaccinării şi consultaţia medicală acordată constituie serviciul de vaccinare. Consultaţia medicală acordată în cadrul serviciului de vaccinare urmăreşte obiective distincte de consultaţiile din cadrul serviciilor medicale de prevenţie şi profilaxie decontate de către casele de asigurări de sănătate, după cum urmează: 1.4.2.1. excluderea situaţiilor medicale care contraindică temporar sau definitiv vaccinarea; 1.4.2.2. evaluarea contextului epidemiologic, după caz; 1.4.2.3. examenul clinic; 1.4.2.4. consilierea părinţilor copiilor sau a aparţinătorilor legali referitor la reacţiile postvaccinale şi atitudinea terapeutică în cazul apariţiei lor; 1.4.2.5. înregistrarea în RENV; 1.4.2.6. urmărirea apariţiei RAPI şi raportarea lor. Serviciul medical de vaccinare se consemnează în evidenţele primare ale cabinetelor medicale de asistenţă medicală primară." 3. La anexa nr. 2 capitolul I titlul I.1 litera C punctul 1 subpunctul 1.4, subpunctul 1.4.4 se modifică şi va avea următorul cuprins: "1.4.4. realizează înregistrarea corectă şi la timp a vaccinărilor efectuate în evidenţele medicale primare, în RENV în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.234/2011 privind instituirea metodologiei de raportare online în Registrul unic de vaccinări, precum şi în Carnetul de vaccinare, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.147/2011 privind aprobarea modelului Carnetului de vaccinări, cu modificările ulterioare; pentru situaţiile de înlocuire prevăzute de legislaţia în vigoare, serviciul medical de vaccinare se consemnează în RENV de către medicul înlocuit, cu menţionarea în rubrica «Observaţii» a faptului că serviciul de vaccinare a fost realizat de către medicul înlocuitor;" 4. La anexa nr. 2 capitolul I titlul I.1 litera C punctul 2 subpunctul 2.3, subpunctul 2.3.2 se modifică şi va avea următorul cuprins: "2.3.2. administrarea vaccinurilor opţionale beneficiarilor prevăzuţi la titlul D punctul 2. Medicii de familie au obligativitatea efectuării vaccinării beneficiarilor înscrişi pe lista proprie de asiguraţi, a beneficiarilor înscrişi pe lista de asiguraţi a altui medic de familie pe care îl înlocuieşte, în toate situaţiile de înlocuire a unui medic prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv: convenţie de înlocuire şi convenţie de reciprocitate. Efectuarea vaccinării se realizează după acordarea unei consultaţii medicale prin care se confirmă starea de sănătate a copilului. Efectuarea vaccinării şi consultaţia medicală acordată constituie serviciul de vaccinare. Consultaţia medicală acordată în cadrul serviciului de vaccinare urmăreşte obiective distincte de consultaţiile din cadrul serviciilor medicale de prevenţie şi profilaxie decontate de către casele de asigurări de sănătate, după cum urmează: 2.3.2.1. excluderea situaţiilor medicale care contraindică temporar sau definitiv vaccinarea; 2.3.2.2. evaluarea contextului epidemiologic, după caz; 2.3.2.3. examenul clinic; 2.3.2.4. consilierea părinţilor copiilor sau a aparţinătorilor legali referitor la reacţiile postvaccinale şi atitudinea terapeutică în cazul apariţiei lor; 2.3.2.5. înregistrarea în RENV; 2.3.2.6. urmărirea apariţiei RAPI şi raportarea lor. Serviciul medical de vaccinare se consemnează în evidenţele primare ale cabinetelor medicale de asistenţă medicală primară;" 5. La anexa nr. 2 capitolul I titlul I.1 litera G, punctul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins: "6. unităţi sanitare cu paturi, unităţi medicale ambulatorii de specialitate şi serviciile de ambulanţă judeţene şi serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov, pentru vaccinarea antigripală a personalului medical (medici, cadre sanitare medii şi personal auxiliar)" 6. La anexa nr. 2 capitolul I titlul I.2 litera C punctul 2, după subpunctul 2.21 se introduc două noi subpuncte, subpunctele 2.22 şi 2.23, cu următorul cuprins: "2.22. întocmirea referatelor în vederea încheierii contractelor pentru realizarea serviciilor de recoltare a probelor biologice de tipul exudatului faringian şi nazal pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare si definiţia de caz prevăzute în metodologia de supraveghere; recoltarea probelor biologice se realizează numai de către medicii de familie selectaţi de direcţiile de sănătate publică să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei. 2.23. întocmirea referatelor în vederea încheierii contractelor prevăzute la pct. C din anexa nr. 9 la normele tehnice, pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, derulate de către cabinetele medicale de asistenţă medicală primară, pentru medicii de familie din sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei." 7. La anexa nr. 2 capitolul I titlul I.2 litera C punctul 3, după subpunctul 3.6 se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.7, cu următorul cuprins: "3.7. recoltarea de către medicii de familie desemnaţi de DSP judeţeană/a municipiului Bucureşti să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei a probelor biologice de tipul exudatului faringian şi nazal pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare şi definiţia de caz prevăzute în metodologia de supraveghere." 8. La anexa nr. 2 capitolul I titlul I.2 litera F, după punctul 16 se introduce un nou punct, punctul 17, cu următorul cuprins: "17. recoltarea probelor biologice de tipul exudatului faringian şi nazal pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare şi definiţia de caz precizate în metodologia de supraveghere, se decontează la un tarif de 10 lei/caz investigat." 9. La anexa nr. 5 capitolul IV titlul IV.3 subtitlul IV.3.1 litera H punctul 12, subpunctul 12.6 se modifică şi va avea următorul cuprins: "12.6. Institutul Regional de Oncologie Iaşi: 12.6.1. transplant de celule stem hematopoietice; 12.6.2. bancă şi utilizator celule stem hematopoietice;" 10. La anexa nr. 5 capitolul IV titlul IV.3 subtitlul IV.3.1 litera H, după subpunctul 15.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 15.3, cu următorul cuprins: "15.3. Spitalul Clinic Judeţean Mureş: 15.3.1. Clinica de ortopedie-traumatologie - utilizator os/tendon/cartilagii;" 11. La anexa nr. 5 capitolul IV titlul IV.3 subtitlul IV.3.1 litera H, după subpunctul 21.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 21.3, cu următorul cuprins: "21.3. Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii «Louis Ţurcanu» Timişoara: 21.3.1. transplant medular; 21.3.2. bancă şi utilizator celule stem hematopoietice;" 12. La anexa nr. 5 capitolul IV titlul IV.3 subtitlul IV.3.1 litera H, după subpunctul 23.11 se introduce un nou subpunct, subpunctul 23.12, cu următorul cuprins: "23.12. Spitalul Clinic de Urgenţă Bagdasar Arseni: 23.12.1. Secţia ATI; 23.12.2. coordonare transplant.;" 13. La anexa nr. 5 capitolul IV titlul IV.3 subtitlul IV.3.1 litera H, după punctul 23 se introduce un nou punct, punctul 24, cu următorul cuprins: "24. Judeţul Constanţa - Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa: 24.1. secţia ATI; 24.2. coordonare transplant." 14. La anexa nr. 5 capitolul IV titlul IV.3 subtitlul IV.3.3 litera G, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: "3. solicitările unităţilor de specialitate pentru includere în subprogram vor fi analizate de o comisie a cărei componenţă nominală va fi aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii; din componenţa comisiei vor face parte 5 membri după cum urmează: 3.1. doi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii; 3.2. un reprezentant al Agenţiei Naţionale de Transplant; 3.3. doi reprezentanţi ai Comisiei de specialitate obstetrică-ginecologie;" 15. La anexa nr. 5 capitolul IV titlul IV.4 litera E, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: "1. Indicatori fizici: număr de pacienţi la care s-a realizat determinarea nivelului seric al 25-OH vitaminei D:91.000." 16. La anexa nr. 5 capitolul IV titlul IV.4 litera H, punctul 5 se abrogă. 17. La anexa nr. 7 capitolul VI titlul VI.1 subtitlul 4 litera D punctul 1, numărul curent 13 se modifică şi va avea următorul cuprins: "
┌─────┬──────────────┬────────────┬─────────┐
│ │Alimente cu │ │ │
│ │destinaţie │ │ │
│Nr. │medicală │Conţinut (la│Cantitate│
│crt. │specială │100 gr) │ │
│ │pentru │ │ │
│ │fenilcetonurie│ │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│ │Lapte cu │ │ │
│ │proteine şi │ │ │
│13. │fenilalanină │ │ │
│ │scăzute în │ │ │
│ │cutii de 200 │ │ │
│ │ml │ │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│13.1.│ │Proteine │ │
│ │ │0,3-0,4 g │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│13.2.│ │Fenilalanină│ │
│ │ │9-10 mg │ │
└─────┴──────────────┴────────────┴─────────┘
" 18. La anexa nr. 7 capitolul VI titlul VI.1 subtitlul 4 litera D punctul 1, după numărul curent 13 se introduce un nou număr curent, numărul curent 14, cu următorul cuprins: "
┌─────┬──────────────┬────────────┬─────────┐
│ │Alimente cu │ │ │
│ │destinaţie │ │ │
│Nr. │medicală │Conţinut (la│Cantitate│
│crt. │specială │100 gr) │ │
│ │pentru │ │ │
│ │fenilcetonurie│ │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│ │Băutură cu │ │ │
│ │conţinut │ │ │
│ │scăzut în │ │ │
│ │fenilalanină │ │ │
│14. │pentru │ │1 kg/lună│
│ │bolnavii cu │ │ │
│ │fenilcetonurie│ │ │
│ │cu vârstă de │ │ │
│ │peste 1 an │ │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│14.1.│ │Proteine = │ │
│ │ │4,5-5 g │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│14.2.│ │Lipide = │ │
│ │ │25-30 g │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│14.3.│ │Carbohidraţi│ │
│ │ │= 55-60 g │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│14.4.│ │Fenilalanină│ │
│ │ │= 0,1 g │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│14.5.│ │Tirozină = │ │
│ │ │0,08 g │ │
├─────┼──────────────┼────────────┼─────────┤
│14.6.│ │Energie = │ │
│ │ │505-515 Kcal│ │
└─────┴──────────────┴────────────┴─────────┘
" 19. La anexa nr. 7 capitolul VI titlul VI.1 subtitlul 6, litera D se modifică şi va avea următorul cuprins: "D. Natura cheltuielilor eligibile: 1. serviciile medicale de oftalmoscopie indirectă se finanţează la un tarif de 28 lei/examen prin oftalmoscopie indirectă*); 2. serviciile medicale de tratament prin fotocoagulare laser se finanţează la un tarif de 440 lei/caz tratat*). *) Din sumele finanţate pentru serviciile medicale de oftalmoscopie indirectă şi de fotocoagulare laser unitatea sanitară are obligaţia de a efectua următoarele cheltuieli: 1. medicamente; 2. materiale sanitare; 3. dezinfectanţi; 4. piese de schimb şi consumabile pentru echipamentele medicale utilizate pentru screening-ul şi tratamentul retinopatiei de prematuritate; 5. prestări de servicii pentru întreţinerea şi exploatarea echipamentelor; 6. cheltuieli de personal şi/sau cheltuieli cu bunuri şi servicii pentru contracte de prestări servicii sau contracte de antrepriză, încheiate în temeiul Codului civil, după caz, conform prevederilor art. 52 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 7. instrumentar medical utilizat pentru screening-ul şi tratamentul retinopatiei de prematuritate." 20. La anexa nr. 9, după punctul B se introduce un nou punct, punctul C, cu următorul cuprins: "C. CONTRACT pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, derulate de către cabinetele medicale de asistenţă medicală primară, pentru medicii de familie din sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei nr. ....... din data ..................... I. Părţile contractante 1. Direcţia de sănătate publică a judeţului ............................................../Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/ oraşul ......................................, str. ............................ nr. ......, judeţul/sectorul .........................., telefon/fax ..................., cont IBAN nr. ........................., deschis la Trezoreria ............................, reprezentată prin ...................................., în calitate de director executiv, şi 2. Cabinetul medical de asistenţă medicală primară ........................., organizat astfel: - cabinet individual ...................................................., – cabinet asociat sau grupat ......................................, – societate civilă medicală ........................................., – unitate medico-sanitară cu personalitate juridică, înfiinţată potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, .................................., având: - sediul cabinetului medical în municipiul/oraşul/comuna ........................................., str. ........................................ nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ......, judeţul/sectorul ..................................., telefon fix/mobil ....................., adresă e-mail .........................., şi sediul punctului secundar de lucru în localitatea .................................................., str. ................................................. nr. ......., telefon fix/mobil ....................., adresă e-mail ....................................................., – CUI ..........................................................................., – Nr. Registrul cabinetelor .........................................., – cont IBAN nr. ......................................., deschis la Banca ......................................, sucursala ......................................, – Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare servicii medicale în asistenţa medicală primară încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a Judeţului .........................../Municipiului Bucureşti nr. ................................ la data .............................., reprezentat prin ......................................., în calitate de ....................................., au convenit la încheierea prezentul contract, cu respectarea următoarelor clauze: II. Obiectul contractului ART. 1 Obiectul prezentului contract îl constituie desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică, finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, privind decontarea serviciilor de recoltare a probelor biologice, de tipul exudat faringian şi exudat nazal, pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare din sistemul de tip santinelă precizat în metodologia de supraveghere, în cadrul Programului naţional de prevenire, supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare, de către medicii de familie selectaţi de către DSP judeţeană/a municipiului Bucureşti să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei. În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 155/2017 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2017 şi 2018, cu modificările ulterioare, şi ale Normelor tehnice de realizare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 377/2017, cu modificările şi completările ulterioare. III. Durata contractului ART. 2 (1) Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2019 sau până la încetarea activităţii uneia dintre părţi. (2) Durata prezentului contract se va prelungi, cu acordul părţilor, prin act adiţional. IV. Obligaţiile părţilor ART. 3 Direcţiile de sănătate publică au următoarele obligaţii: 1. să încheie contracte cu cabinetele medicale de asistenţă primară selectate să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei; 2. să monitorizeze derularea contractelor încheiate pentru implementarea Programului naţional de prevenire, supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare; 3. să organizeze instruiri cu privire la prevenirea, depistarea, raportarea şi recoltarea probelor biologice, de tipul exudat faringian şi exudat nazal, de la cazurile suspecte de gripă conform definiţiei de caz; 4. să monitorizeze şi să evalueze modul de realizare a activităţilor prevăzute la art. 1 de către cabinetele medicale de asistenţă primară în baza contractelor încheiate şi, în situaţia constatării unor disfuncţionalităţi, să ia măsurile pentru remedierea acestora; 5. să formuleze şi să transmită cabinetelor medicale de asistenţă primară măsuri de remediere a disfuncţionalităţilor constatate cu prilejul monitorizărilor, evaluărilor sau controalelor efectuate şi să monitorizeze punerea în aplicare a acestora; 6. să verifice organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor activităţilor prevăzute la art. 1, pe bază de cod numeric personal, de către cabinetele selectate să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; 7. să pună la dispoziţia cabinetelor medicale selectate materialele sanitare necesare efectuării serviciilor de recoltare a probelor biologice, de tipul exudat faringian şi exudat nazal, prevăzute la art. 1; 8. să verifice dacă recoltarea probelor biologice pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa a fost făcută de către cabinetele selectate să participe în sistemul santinelă de supraveghere a gripei şi dacă aceasta s-a realizat în conformitate cu algoritmul de recoltare precizat în metodologia de supraveghere; 9. să preia de la medicii de familie probele recoltate de tipul exudatelor faringiene şi nazale, însoţite de „Buletinul de însoţire probe gripă“, pe care este trecut codul DSP, şi să asigure transportul acestora în condiţii de siguranţă în vederea stabilirii diagnosticului de laborator; 10. să transmită cabinetelor medicale de asistenţă primară selectate să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei buletinele de rezultat pentru probele trimise pentru testare. ART. 4 Cabinetele medicale de asistenţă primară au următoarele obligaţii: 1. să asigure respectarea prevederilor actelor normative referitoare la derularea programelor naţionale de sănătate publică prevăzute la art. 1; 2. să participe la sesiunile de instruire organizate de direcţiile de sănătate publică şi/sau INSP; 3. să asigure raportarea corectă, completă şi la termenele stabilite a datelor precizate în metodologia de supraveghere; 4. să recolteze probe biologice pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare din sistemul de tip santinelă şi conform definiţiei de caz precizate în metodologia de supraveghere a gripei; pentru fiecare caz investigat se recoltează un exudat faringian şi un exudat nazal; 5. să completeze „Buletinul de însoţire probe gripă“; 6. să anunţe telefonic DSP în vederea preluării probelor recoltate şi să comunice necesarul de materiale sanitare; 7. să informeze pacientul despre rezultatul analizei de laborator. V. Valoarea contractului ART. 5 Valoarea contractului pentru recoltarea de probe biologice de tipul exudatelor faringiene şi nazale pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare din sistemul de tip santinelă precizat în metodologia de supraveghere a gripei, este de .................... lei. VI. Modalitatea de plată ART. 6 (1) Decontarea contravalorii serviciilor de recoltare probe biologice acordate în programul naţional de sănătate publică prevăzut la art. 1 se realizează în limita valorii de contract, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru serviciile medicale realizate, raportate şi validate de către direcţiile de sănătate publică. (2) În vederea decontării contravalorii serviciilor de recoltare probe biologice, cabinetele medicale de asistenţă primară din sistemul de supraveghere tip santinelă pentru gripă prezintă, până cel târziu la data de 25 a lunii pentru care se face finanţarea, facturile reprezentând contravaloarea serviciilor de recoltare probe biologice realizate în perioada pentru care se face raportarea. (3) Pentru serviciile de recoltare probe biologice de tipul exudatelor faringiene şi nazale de către cabinetele de asistenţă medicală primară din sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei efectuate se va deconta un tarif de 10 lei/caz investigat. (4) Neprezentarea de către cabinetul medical a documentelor prevăzute la alin. (2) atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. VII. Soluţionarea litigiilor ART. 7 Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere pe cale amiabilă, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente. VIII. Condiţii încetare contract ART. 8 Contractul încetează în următoarele condiţii: 1. în cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către cabinetul medical de asistenţă primară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia; încetarea contractului nu este de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor; 2. prin ajungere la termen; 3. cu anticipaţie prin acordul părţilor, prin încetarea definitivă sau temporară a activităţii uneia dintre părţi sau pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale. Neîndeplinirea clauzelor contractuale se poate constata de comun acord pe cale amiabilă sau prin adresarea către instanţele judecătoreşti competente. IX. Clauze speciale ART. 9 Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul programelor, pe parcursul derulării acestuia. ART. 10 Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului. X. Forţa majoră ART. 11 Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo. ART. 12 Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz. ART. 13 Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen. ART. 14 În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului. XI. Dispoziţii finale ART. 15 Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional. ART. 16 În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi. Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ................, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare. Direcţia de Sănătate Publică .............................................. Director executiv, .............................................. Director adjunct executiv economic, .............................................. Avizat Biroul/Compartimentul juridic, .............................................. Cabinetul medical de asistenţă medicală primară .............................................. Reprezentant legal, .............................................." ART. II Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică, furnizorii de servicii medicale, precum şi instituţiile publice nominalizate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul sănătăţii, Tiberius-Marius Brădăţan, secretar de stat Bucureşti, 11 octombrie 2019. Nr. 1.536. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.