Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În conformitate cu normele şi condiţiile tehnice privind siguranţa rutierã şi protecţia mediului, prevãzute în directivele europene şi în regulamentele CEE/ONU, precum şi în acord cu rezoluţiile Conferinţei Europene a Miniştrilor Transporturilor (CEMT), în temeiul prevederilor art. 12 lit. b) şi ale <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 5 alin. (3) lit. o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 102/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în baza <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare, ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin: ART. 1 (1) Vehiculele rutiere cu masa maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone, care efectueazã transporturi internaţionale de marfã, se clasificã în categoriile de poluare şi de siguranţã a circulaţiei prevãzute în anexa 1. (2) Clasificarea prevãzutã la alin. (1) se face conform nivelurilor maxime admise de poluare chimicã şi sonorã prevãzute în anexa nr. 2 şi prescripţiilor tehnice şi de siguranţã activã/pasivã prevãzute în anexele nr. 3, 4 şi 5. (3) Autovehiculele încadrate în categoriile de poluare "E5" - "E0", potrivit clasificãrii prevãzute în anexa nr. 1, primesc copia conformã a licenţei de transport pentru efectuarea transportului internaţional de mãrfuri. ART. 2 (1) Regia Autonomã "Registrul Auto Român", denumitã în continuare R.A.R., certificã încadrarea autovehiculelor în categoriile de poluare "E5"-"E0" şi elibereazã dovezi de certificare corespunzãtoare, având forma şi conţinutul conform modelelor prevãzute în anexele nr. 6a) - 8c). (2) Certificarea încadrãrii autovehiculelor prevãzutã la alin. (1) se face în baza certificatelor de conformitate eliberate de fabricantul autovehiculului sau de reprezentanţa acestuia pentru România, care trebuie prezentate de utilizatorul (auto)vehiculului în momentul solicitãrii eliberãrii dovezii de certificare, conform prevederilor Rezoluţiei ITF/TMB/TR/MQ (2008)/1 Final, documentelor de omologare de tip ale autovehiculului şi verificãrilor tehnice efectuate potrivit prezentului ordin. (3) Opacitatea gazelor de evacuare se va mãsura doar în cazul în care vechimea autovehiculului depãşeşte un an de la data fabricaţiei. ART. 3 (1) Dovezile de certificare pentru autovehiculele din categoriile "E5"-"E0" au valabilitate de maximum un an de la data eliberãrii. (2) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile de poluare "E5"-"E2" se elibereazã atât pentru autovehicul, cât şi pentru (semi)remorca tractatã de acesta. ART. 4 (1) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile "E5"-"E0" sunt eliberate de R.A.R. în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1). (2) Certificatele de conformitate eliberate de fabricantul autovehiculului sau de reprezentantul acestuia pentru România sunt redactate în una dintre cele 4 limbi (limba ţãrii de înmatriculare, francezã, englezã şi germanã) însoţite de copiile certificatelor necompletate în celelalte 3 limbi. ART. 5 (1) Certificatele ce atestã controlul tehnic pentru vehiculele încadrate în categoriile "E5"-"E3", conform Rezoluţiei ITF/TMB/TR/MQ (2008)/1 Final, denumite certificate CEMT de inspecţie tehnicã pentru autovehicule şi remorci, sunt eliberate de R.A.R. în limbile românã, englezã şi germanã. (2) Modelul certificatelor prevãzute la alin. (1) este prevãzut în anexele nr. 8a)-8c). ART. 6 În scopul verificãrii compatibilitãţii sistemului de frânare pentru vehiculele încadrate conform <>Ordinului ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementãrilor privind condiţiile tehnice pe care trebuie sã le îndeplineascã vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, categoria BC (autotractoare cu şa) şi DA (semiremorci), certificatele de poluare categoriile "E5"-"E2"se elibereazã doar pentru vehicule în ansamblu. ART. 7 În cazul în care vehiculele fac obiectul unui contract de închiriere sau de leasing pentru vehiculele ce circulã cu autorizaţie multiplã CEMT, este obligatorie prezentarea copiei legalizate de pe contractul de închiriere/leasing, din care sã rezulte legãtura dintre proprietarul vehiculului şi utilizatorul sãu, deţinãtorul autorizaţiei CEMT. Aceste contracte trebuie sã conţinã numele proprietarului şi al utilizatorului, data semnãrii contractului, durata contractului şi numãrul de identificare al vehiculului. ART. 8 (1) Este obligatoriu ca la utilizarea unei autorizaţii multiple CEMT aceasta sã fie însoţitã de dovezile de certificare prevãzute în prezentul ordin şi de certificatele de conformitate eliberate de cãtre fabricantul vehiculului sau de cãtre reprezentanţa fabricantului vehiculului în România. (2) Pe toatã durata valabilitãţii dovezilor de certificare este obligatorie respectarea tuturor condiţiilor tehnice iniţiale ce au stat la baza eliberãrii lor. (3) În cazul nerespectãrii dispoziţiilor alin. (1) sau (2), autorizaţia multiplã CEMT se considerã invalidã. ART. 9 La efectuarea transportului internaţional de mãrfuri este obligatorie prezentarea celorlalte documente prevãzute de legislaţia naţionalã în vigoare, respectiv pentru inspecţie tehnicã periodicã internaţionalã, Agreere ADR, ATP, Autorizaţie pentru transport agabaritic etc. ART. 10 În cazul în care un operator de transport a fost sancţionat pentru abateri repetate pentru nerespectarea condiţiilor tehnice iniţiale ce au stat la baza obţinerii dovezilor de certificare şi/sau pentru neprezentarea în trafic a dovezilor de certificare şi a celorlalte documente, conform Rezoluţiei ITF/TMB/TR/MQ (2008)/1 Final, acestuia i se va retrage dreptul de a mai obţine/utiliza autorizaţii CEMT pe o perioadã de 2 ani. ART. 11 Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile de poluare "AE4"-"F", eliberate în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.258/2005 pentru încadrarea vehiculelor rutiere care efectueazã transporturi internaţionale de mãrfuri în categorii de poluare şi de siguranţã a circulaţiei, sunt considerate valabile dacã au fost eliberate pânã la data de 31 decembrie 2008. ART. 12 Direcţia generalã infrastructurã şi transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor împreunã cu R.A.R. şi Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 13 Anexele nr. 1-8c) fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. 14 Cu data prezentului ordin, <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.258/2005 pentru încadrarea vehiculelor rutiere care efectueazã transporturi internaţionale de mãrfuri în categorii de poluare şi de siguranţã a circulaţiei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2006, se abrogã. ART. 15 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor, Septimiu Buzaşu, secretar de stat Bucureşti, 15 decembrie 2008. Nr. 1.523. ANEXA 1 CLASIFICAREA AUTOVEHICULELOR T.I.R. din CATEGORIILE "N2" si "N3" în funcţie de îndeplinirea reglementãrilor europene referitoare la protecţia mediului şi siguranţa circulaţiei
┌────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│Categoria/ │ Directive europene şi regulamente CEE/ONU │Opacitate fum conform │
│ dovada de ├────────────────┬─────────────────────────┬───────────────┤Directivei nr. 1999/96│
│certificare │ │ │ │ şi Directivei │
│(vezi │Poluare CHIMICĂ │ Poluare FONICĂ │ Condiţii │ nr. 1999/52/CE sau │
│detalii │ │ │ TENICE │ R24─03/CEE/ONU │
│anexa nr. 3)│ │ │ │ (m^-1) │
├────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ │ Directiva nr. │ │ │ │
│ E5 │2001/27/CE │ │ │ │
│ │ nivel B2 │ │ │ │
│ │ sau │ │ │ │
│ │ Directiva nr. │Directiva nr. 1999/101/CE│ITF/TMB/TR/MQ │ 0,50 │
│ │2005/78/CE │R51─02 (CEE/ONU) │(2008)/1 Final │ │
│ │ nivel B2 │ │ │ │
│ │ sau │ │ │ │
│ │R49.04-nivel B2 │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ │ Directiva nr. │ │ │ │
│ │2001/27/CE │ │ │ │
│ │ nivel B1 │ │ │ │
│ │ sau │ │ │ │
│ E4 │ Directiva nr. │Directiva nr. 1999/101/CE│ITF/TMB/TR/MQ │ 0,50 │
│ │2005/78/CE │R51─02 (CEE/ONU) │(2008)/1 Final │ │
│ │ nivel B1 │ │ │ │
│ │ sau │ │ │ │
│ │R49.03-nivel B1 │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼───────────────┼──────────────────────┤
│ │ Directiva nr. │ │ │ │
│ │2001/27/CE │ │ │ │
│ │ nivel A │ │ │ │
│ │ sau │ │ │ │
│ E3 │ Directiva nr. │Directiva nr. 1999/101/CE│ITF/TMB/TR/MQ │ 0,80 │
│ │2005/55/CE │R51─02 (CEE/ONU) │(2008)/1 Final │ │
│ │ nivel A │ │ │ │
│ │ sau │ │ │ │
│ │R49.03-nivel A │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼───────────────┼───────────┬──────────┤
│ │Directiva nr. │Directiva nr. 1999/101/CE│ Conform │ │ │
│ │91/542/CEE │ │CEMT/CM(2005)/9│ A**) │ S.A***) │
│ │nivel B │ R51-02(CEE/ONU) │ Final │ │ │
│ │ sau │ sau │ │ │ │
│ E2 │R49-02 nivel B │ KDV 1967*) │ │ │ │
│ │(EURO 2) ├─────────────────────────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ - │ Conform │ │ │
│ │ │ │ R.N.T.R-1 │ 2,0 │ 2,5 │
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │Directiva nr. │Directiva nr. 92/97/CEE, │ Conform │ │ │
│ │91/542/CEE │ │CEMT/CM(2005)/9│ │ │
│ │nivel A │ R51-02(CEE/ONU) │ Final │ │ │
│ │ sau │ sau │ │ │ │
│ E1 │R49-02 nivel A │ KDV 1967*) │ │ │ │
│ │(EURO 1) ├─────────────────────────┼───────────────┤ 2,0 │ 2,5 │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ - │ Conform │ │ │
│ │ │ │ R.N.T.R -1 │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼───────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ R49-01 │ R51─01 (CEE/ONU) │ │ │ │
│ │ (EURO 0) │ sau R51-00 │ Conform │ 2,0 │ 2,5 │
│ E0 │ │ │ R.N.T.R -1 │ │ │
└────────────┴────────────────┴─────────────────────────┴───────────────┴───────────┴──────────┘
_____________ *) KDV 1967 = Decretul austriac de aplicare a legii privind autovehiculele rutiere. **) Motoare aspirate (A). ***) Motoare suprlimentate (SA). ANEXA 2 NIVELUL MAXIM ADMIS pentru poluarea chimicã la motoarele diesel de autovehicule din categoriile "N2" şi "N3", conform reglementãrilor europene
┌────┬────────────┬───────────────────┬─────────────────────┬──────────────────┐
│Nr. │Reglementãri│Directiva 88/77/CEE│Directiva 91/542/CEE │ Observaţii │
│crt.│ Parametru │ sau │ sau │ │
│ │ (g/kWh) │Reg. R49─01 CEE/ONU│ Reg. R49─02 CEE/ONU │ │
│ │ │ (EURO─0) ├────────────┬────────┼──────────────────┤
│ │ │ │Nivel A │Nivel B │* Valorile dintre │
│ │ │ │(EURO─1) │(EURO─2)│ paranteze sunt │
│ │ │ │ │ │pentru omologarea │
├────┼────────────┼───────────────────┼────────────┼────────┤de tip a │
│1. │Emisie CO │12,3 (11.2) * │ 4,9 (4,5)* │ 4,0 │motoarelor │
├────┼────────────┼───────────────────┼────────────┼────────┤ │
│2. │Emisie HC │ 2,6 (2.4) * │1,23 (1,1) *│ 1,1 │ │
├────┼────────────┼───────────────────┼────────────┼────────┤ │
│3. │Emisie NO(X)│15,8 (14.4) * │ 9,0 (8,0) *│ 7,0 │ │
├────┼────────────┼───────────────────┼────────────┼────────┼──────────────────┤
│4. │Particule │ ─ │ 0,68 (0,61)│ 0,15 │Pmax ≤ 85 kW │
│ │ │ ├────────────┤ ├──────────────────┤
│ │ │ │0,40 (0,36) │(0,25)^a│Pmax > 85kW │
├────┼────────────┼───────────────────┼────────────┼────────┼──────────────────┤
│5. │Opacitate │ ─ │ ─ │ ─ │ ─ │
└────┴────────────┴───────────────────┴────────────┴────────┴──────────────────┘
a) Derogare conform Directivei nr. 88/77/CEE, amendatã prin Directiva nr. 96/1/CE, valabilã pânã la data 30 septembrie 1998 pentru motoarele cu cilindreea unitarã < 0,7 dmc şi turaţia de putere maximã > 3.000 rpm. b) Derogare conform § 6.2.1 din Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 1999/96/CE pentru motoarele cu cilindreea unitarã < 0,75 dmc şi turaţia de putere maximã > 3.000 rpm.
┌───┬────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬────────────────────────────┐
│Nr.│Reglementãri│Directiva │Directiva │Directiva │ │
│c │Parametru │2001/27/CE│2001/27/CE│2001/27/CE│ │
│r │(g/kWh) │nivel A │nivel B1 │nivel B2 │ │
│t. │ │ sau │ sau │ sau │ │
│ │ │Directiva │Directiva │Directiva │ Observaţii │
│ │ │2005/55/CE│2005/78/CE│2005/78/CE│ │
│ │ │nivel A │nivel B1 │nivel B2 │ │
│ │ │ sau │ sau │ sau │ │
│ │ │R49.03 ─ │R49.03 ─ │R49.04 ─ │ │
│ │ │nivel A │nivel B1 │nivel B2 │ │
├───┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────────────────────────┤
│1. │Emisie CO │ 2,1 │ 1,5 │ 1,5 │* Valorile dintre paranteze │
├───┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┤sunt pentru omologarea de │
│2. │Emisie HC │ 0,66 │ 0,46 │ 0,46 │tip a motoarelor │
├───┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┤ │
│3. │Emisie NO(X)│ 5,0 │ 3,5 │ 2,0 │ │
├───┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────────────────────────┤
│4. │Particule │ 0,10 │ │ │Pmax ≤ 85kW │
│ │ │ (0,13)^b │ 0,02 │ 0,02 ├────────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │Pmax > 85 kW │
├───┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────────────────────────┤
│5. │Opacitate │ 0,8 │ 0,5 │ 0,5 │ ─ │
└───┴────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴────────────────────────────┘
NIVELUL MAXIM ADMIS pentru poluarea sonorã la autovehiculele din categoriile "N2" şi "N3", conform reglementãrilor europene
┌────┬────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┬───────────────┐
│Nr. │Reglementãri│Directiva │ Directiva │Directiva │ Observaţii │
│crt.│Parametru │81/334 CEE │ 84/424/CEE │1999/101/CE, │ (Putere motor)│
│ │ │R51─00 CEE/ONU│ sau │R51─02 CEE/ONU│ │
│ │ │ │R51─01 CEE/ONU│ │ │
├────┼────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│1. │Zgomot │ ─ │ 81 │ 77 │Pmax < 75 kW │
│ │exterior, în├──────────────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │mers (dBA) │ 86*1) │ 83 │ 78 │75 kW ≤ Pmax < │
│ │ │ │ │ │150 kW │
│ │ ├──────────────┼──────────────┼──────────────┼───────────────┤
│ │ │ 88*2) │ 84 │ 80 │Pma x 150 ≥ kW │
└────┴────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┴───────────────┘
_________ *1) Pentru autovehicule de transport mãrfuri cu masa maximã autorizatã > 3.500kg. *2) Pentru autovehicule de transport mãrfuri având puterea motorului egalã sau mai mare de 147 kW şi cele cu masa maximã autorizatã > 12 tone. ANEXA 3 CONDIŢIILE TEHNICE de siguranţã activã şi pasivã pentru autovehicule încadrate în categoria "E2" Autovehiculul trebuie sã fie echipat cu urmãtoarele dispozitive: 1. protecţie antiîmpãnare spate*), conform Regulamentului CEE ─ ONU R58.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 70/221/CEE, modificatã prin Directiva 2000/8/CE, cu amendamentele ulterioare; 2. protecţie lateralã*), conform Regulamentului CEE ─ ONU R73.00, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 89/297/CEE, cu amendamentele ulterioare; 3. oglindã retrovizoare, conform Regulamentului CEE ─ ONU R46.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 71/127/CEE, modificatã prin Directiva 88/321/CEE, sau Directivei 2003/97/CEE sau Directivei 2003/97/CE, cu amendamentele ulterioare; 4. farurile şi dispozitivele de semnalizare luminoasã montate conform Regulamentului CEE ─ ONU R48.01 cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 76/756/CEE, modificatã prin Directiva 97/28/CE, cu amendamentele ulterioare; 5. tahograf, conform Acordului AETR al CEE ─ ONU, cu amendamentele ulterioare, sau Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, modificat prin Regulamentul (CE) nr. 2.135/98, cu amendamentele ulterioare, precum şi regulamentele Comisiei (CE) nr. 1.360/2002 şi nr. 432/2004, cu amendamentele ulterioare; 6. limitator de vitezã, conform Regulamentului CEE ─ ONU R89.00, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 92/24/CEE, modificatã prin Directiva 2004/11/CE, cu amendamentele ulterioare; 7. plãcuţe de identificare în partea din spate (retroreflectorizante) pentru vehiculele grele şi lungi, conform Regulamentului CEE ─ ONU R70.01, cu amendamentele ulterioare; 8. sistem de frânare cu dispozitiv antiblocare, conform Regulamentului CEE ─ ONU R13.09, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 71/320/CEE, modificatã prin Directiva 98/12/CE, cu amendamentele ulterioare; 9. sistem de direcţie, conform Regulamentului CEE ─ ONU R79.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 70/311/CEE, modificatã prin Directiva 1999/7/CE, cu amendamentele ulterioare.________ *) Cu excepţia tractoarelor de semiremorci. ANEXA 4 CONDIŢIILE TEHNICE de siguranţã activã şi pasivã pentru autovehicule încadrate în categoria "E3"─"E4" Autovehiculul trebuie sã fie echipat cu urmãtoarele dispozitive: 1. protecţie antiîmpãnare spate*), conform Regulamentului CEE ─ ONU R58.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 70/221/CEE, modificatã prin Directiva 2000/8/CE, cu amendamentele ulterioare; 2. protecţie lateralã*), conform Regulamentului CEE ─ ONU R73.00, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 89/297/CEE, cu amendamentele ulterioare; 3. oglindã retrovizoare, conform Regulamentului CEE ─ ONU R46.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 71/127/CEE, modificatã prin Directiva 88/321/CEE, sau Directivei 2003/97/CEE sau Directivei 2003/97/CE, cu amendamentele ulterioare; 4. farurile şi dispozitivele de semnalizare luminoasã montate conform Regulamentului CEE ─ ONU R48.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 76/756/CEE, modificatã prin Directiva 97/28/CE, cu amendamentele ulterioare; 5. tahograf conform Acordului AETR al CEE ─ ONU, cu amendamentele ulterioare, sau Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, modificat prin Regulamentul (CE) nr. 2.135/98, cu amendamentele ulterioare, precum şi Regulamentele Comisiei (CE) nr. 1.360/2002 şi nr. 432/2004, cu amendamentele ulterioare; 6. limitator de vitezã conform Regulamentului CEE ─ ONU R89.00, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 92/24/CEE, modificatã prin Directiva 2004/11/CE, cu amendamentele ulterioare; 7. plãcuţe de identificare în partea din spate (retroreflectorizante) pentru vehiculele grele şi lungi, conform Regulamentului CEE ─ ONU R70.01, cu amendamentele ulterioare; 8. sistem de frânare cu dispozitiv antiblocare conform Regulamentului CEE ─ ONU R13.09, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 71/320/CEE, modificatã prin Directiva 98/12/CE, cu amendamentele ulterioare; 9. sistem de direcţie conform Regulamentului CEE ─ ONU R79.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 70/311/CEE, modificatã prin Directiva 1999/7/CE, cu amendamentele ulterioare.________ *) Cu excepţia tractoarelor de semiremorci. ANEXA 5 CONDIŢIILE TEHNICE de siguranţã activã şi pasivã pentru autovehicule încadrate în categoria "E5" Autovehiculul trebuie sã fie echipat cu urmãtoarele dispozitive: 1. protecţie antiîmpãnare spate*), conform Regulamentului CEE ─ ONU R58.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 70/221/CEE, modificatã prin Directiva 2000/8/CE, cu amendamentele ulterioare; 2. protecţie lateralã*), conform Regulamentului CEE ─ ONU R73.00, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 89/297/CEE, cu amendamentele ulterioare; 3. oglindã retrovizoare conform Regulamentului CEE ─ ONU R46.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 71/127/CEE, modificatã prin Directiva 88/321/CEE, sau Directivei 2003/97/CEE sau Directivei 2003/97/CE, cu amendamentele ulterioare; 4. farurile şi dispozitivele de semnalizare luminoasã montate conform Regulamentului CEE ─ ONU R48.02, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 76/756/CEE, modificatã prin Directiva 97/28/CE, cu amendamentele ulterioare; 5. tahograf, conform Acordului AETR al CEE ─ ONU, cu amendamentele ulterioare, sau Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, modificat prin Regulamentul (CE) nr. 2.135/98, cu amendamentele ulterioare, precum şi regulamentele Comisiei (CE) nr. 1.360/2002 şi nr. 432/2004, cu amendamentele ulterioare; 6. limitator de vitezã, conform Regulamentului CEE ─ ONU R89.00, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 92/24/CEE, modificatã prin Directiva 2004/11/CE, cu amendamentele ulterioare; 7. plãcuţe de identificare în partea din spate (retroreflectorizante) pentru vehiculele grele şi lungi, conform Regulamentului CEE ─ ONU R70.01, cu amendamentele ulterioare; 8. sistem de frânare cu dispozitiv antiblocare, conform Regulamentului CEE ─ ONU R13.09, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 71/320/CEE, modificatã prin Directiva 98/12/CE, cu amendamentele ulterioare; 9. sistem de direcţie conform Regulamentului CEE ─ ONU R79.01, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 70/311/CEE, modificatã prin Directiva 1999/7/CE, cu amendamentele ulterioare.________ *) Cu excepţia tractoarelor de semiremorci. ANEXA 6a)
CATEGORIA "E0"
┌─────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numãr ...................│┌──────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐│
│ ││Marca şi tipul autovehiculului │ ││
│ │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤│
│ Dovadã de certificare ││Nr. identificare/Nr. înmatriculare│ ││
│ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), │├──────────────────────────────────┼───────────────┬───────────────┤│
│ privind poluarea chimicã şi fonicã - conform ││ │Cod │ ││
│ cu reglementãrile europene Dir. 88/77 ││ ├───────────────┼───────────────┤│
│ (R49-01 CEE/ONU) respectiv Dir. 70/157 ││ │Putere (kw) │ ││
│ CEE actualizatã prin Dir. 81/334 CEE ││ MOTORUL ├───────────────┼───────────────┤│
│ (R51-00 CEE/ONU) - şi a mãsurãrii opacitãţii ││ │Turatie (min^-1) ││
│ gazelor de evacuare. ││ ├───────────────┼───────────────┤│
│ ││ │Serie │ ││
│ │└──────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘│
│ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
│ Conform ordinului Ministrului Transporturilor, ││Mãsurarea opacitãţii prin metoda accelerãrii libere cf. R24-03 ││
│ nr. ...... ││CEE/ONU ││
│ Ministerul Transporturilor │├─────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────┤│
│ din România, în calitate de autoritate de ││ Valoare max. admisã │ Motor │ Valoare mãsuratã ││
│ de stat în transporturi, împuternicim ││ (m^-1) │ │ (m^-1) ││
│ Regia Autonomã "Registrul Auto │├─────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤│
│ Român" sã elibereze prezenta dovadã de ││ 2,0 │cu aspiraţie naturalã│ ││
│ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind │├─────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤│
│ protecţia mediului ││ 2,5 │ cu suprlimentare │ ││
│ │└─────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────┘│
│ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
│ ││Mãsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, amendatã cu Dir. 81/334 ││
│ ││CEE (R51-00 CEE/ONU) ││
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN │├───────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────┤│
│ ││ Valoare max. admisã │ Puterea motorului │ Valoare mãsuratã ││
│ certificã faptul cã autovehiculul descris în ││ (dB(A)) │ (kW) │ (dB(A)) ││
│ acest document corespunde Dir. 88/77 CEE │├───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤│
│ (R49-01 CEE/ONU), respectiv Dir. 70/157 CEE ││ 86 │ ≤ 147 │ ││
│ modificatã prin Dir. 81/334 CEE │├───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤│
│ (R51-00 CEE/ONU) conform ││ 88 │ > 147 │ ││
│ .................................. │├───────────────────────┴──────┬──────────────┴────────────────────┤│
│ ││Zgomot în staţionare (dB(A)): │la turaţia motorului (min^-1): ││
│ │└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘│
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip a │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
│ autovehiculului şi/sau a certificatului de ││Poluare chimicã motor: Mãsurare conform Dir. 88/77 CEE sau ││
│ conformitate emis de cãtre fabricantul ││ R49-01 CEE/ONU ││
│ autovehiculului sau reprezentantul │├───────────────────────┬───────────┬──────────────────────────────┤│
│ acestuia, certificãm corectitudinea ││ Valoare max. admisã │ Noxe │Valoare max. prevãzutã pentru ││
│ datelor din acest document ││ (g/kWh) │ │ producţia de serie (g/kwh) ││
│ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤│
│ ││ 12,3 │ CO │ ││
│ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤│
│ Mãsurarea opacitãţii s-a efectuat ││ 2,6 │ HC │ ││
│ la data de ...................... │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤│
│ Valabilitatea acestui act expirã ││ 15,8 │ NO(x) │ ││
│ la data de ...................... │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤│
│ │└───────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────┘│
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│────────────────────────────────────────────────-│ │
│ Locul Data Nume │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
_________ *) Deţinãtorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât acesta sã respecte condiţiile din prezenta dovadã. ANEXA 6b)
CATEGORIA "E1"
┌─────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │┌───────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐│
│ ││Marca şi tipul autovehiculului │ ││
│ Numãr ....................│├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│
│ ││Nr. identificare/Nr. înmatriculare │ ││
│ │├───────────────────────────────────┼───────────────┬──────────────┤│
│ ││ │Cod │ ││
│ ││ ├───────────────┼──────────────┤│
│ ││ │Putere (kw) │ ││
│ Dovadã de certificare ││ MOTORUL ├───────────────┼──────────────┤│
│ ││ │Turaţie (min^-1) ││
│ ││ ├───────────────┬──────────────┤│
│ ││ │Serie │ ││
│ │└───────────────────────────────────┴───────────────┴──────────────┘│
│ │┌───────────────────────────┐ │
│ ││AUTOVEHICUL │ │
│ Conform ordinului Ministrului Transporturilor, │├───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┐│
│ nr. ....... ││Mãsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, amendatã 92/97 CEE, ││
│ Ministerul Transporturilor, ││R51-02 CEE/ONU şi/sau KDV 1967*1) anexa 1g Larmarmes Kraftfahrzeug││
│ din Romînia, în calitate de ││nr. .......... din data .................... ││
│ autoritate de stat în transporturi, │├───────────────────────┬────────────────────┬─────────────────────┤│
│ împuternicim Regia Autonomã "Registrul ││ Valoare max. admisã │ Puterea motorului │ Valoare mãsuratã ││
│ Auto Român" sã elibereze prezenta dovadã ││ (dB(A)) │ (kW) │ (dB(A)) ││
│ de îndeplinire a condiţiilor tehnice │├───────────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┤│
│ privind protecţia mediului ││ 78 │ ≤ 150 kW │ ││
│ │├───────────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┤│
│ ││ 80 │ > 150 kW │ ││
│ │├───────────────────────┼────────────────────┴─────────────────────┤│
│ ││la data de: │în: ││
│ │├───────────────────────┴──────────────────────────────────────────┤│
│ REGISTRUL AUTO ROMÂN ││prin: ││
│ │├─────────────────────────────────────┬────────────────────────────┤│
│ certificã faptul cã autovehiculul descris ││Viteza de apropiere (km/h): │Treapta de vitezã: ││
│ în acest document corespunde condiţiilor │├─────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤│
│ tehnice pe baza ││Zgomot frânã de motor (dB(A)): ││
│ .................................. │├────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┤│
│ eliberate de cãtre fabricantul sau ││ │în punctul de mãsurare 2: ││
│ reprezentantul acestuia pentru România ││Zgomot înconjurãtor (dB(A)): ├─────────────────────────────────┤│
│ ││ │în punctul de mãsurare 6: ││
│ │├────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┤│
│ ││Zgomot aer comprimat (dB(A)): ││
│ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
│ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
│ Pe baza datelor de la omologarea de tip ││Mãsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, amendatã 92/97 CEE, ││
│ a autovehiculului şi/sau a ││R51-02 CEE/ONU şi/sau KDV 1967*1) anexa 1d ││
│ certificatului de conformitate emis de │├───────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤│
│ cãtre fabricantul autovehiculului sau ││Zgomot în staţionare (dB(A)): │la turaţia motorului (min^-1): ││
│ reprezentantul acestuia pentru România, │└───────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘│
│ certificãm corectitudinea datelor din │┌────────────────────────────┐ │
│ acest document ││Poluare chimicã motor │ │
│ │├────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┐│
│ ││Mãsurare cf. prevederilor Dir. 88/77 CEE modif. cu Dir. 91/542A ││
│ ││CEE sau R49-02/A CEE/ONU ││
│ │├───────────────────────┬───────────┬──────────────────────────────┤│
│ ││ Valoare max. admisã │ Noxe │Valoare max. prevãzutã pentru ││
│ ││ (g/kWh) │ │ producţia de serie (g/kwh) ││
│ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤│
│ ││ 4,9 │ CO │ ││
│ Valabilitatea acestui act expirã │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤│
│ la data de ..................... ││ 1,23 │ HC │ ││
│ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤│
│ ││ 9,0 │ NO(x) │ ││
│ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤│
│ ││P(max) ≤ 85 kW: 0,68 │ Particule │ ││
│ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤│
│ ││P(max) > 85 kW: 0,40 │ Particule │ ││
│ │└───────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────┘│
│─────────────────────────────────────────────────│*1) - KDV = Kraftfahrgesetz durchfuhrungs verordnung - Decretul de │
│ Locul Data Nume │aplicare a legii privind autovehiculele, în Austria │
│ │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
_________ *) Deţinãtorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încat acesta sã respecte condiţiile din prezenta dovadã. ANEXA 7a) Categoria "E2" Dovadã de certificare Numãr .......
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Marca şi tipul autovehiculului: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numãrul de identificare (VIN): │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Codul motorului/seria motorului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Conform ordinului Ministrului Transporturilor nr. ......, Ministerul Transporturilor din România, în calitate de autoritate de stat în transporturi, împuternicim Regia Autonomã "Registrul Auto Român" sã elibereze prezenta dovadã de îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului. REGISTRUL AUTO ROMÂN certificã faptul cã autovehiculul descris în acest document corespunde condiţiilor tehnice din OMT ..........., pe baza certificatului de conformitate nr. ...... şi a ................. eliberate de cãtre fabricantul sau reprezentantul acestuia pentru România.
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Puterea masuratã conform: ISO/CCE/UN R.85/Directiva 80/1269/CEE, cu ultimul amendament │
│Directiva 1999/99/CE │
│ │
│Puterea maxima [kW]: la turaţia: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
CERINŢE PENTRU NIVELUL DE ZGOMOT ŞI NIVELUL DE POLUARE CHIMICĂ
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nivelul de zgomot mãsurat conform: CEE/UN R.51/02, Dir. 70/157/CEE, amendata cu │
│Dir. 1999/101/CE │
├───────────────────────────────┬──────────────────────────────┬──────────────────────────┤
│ Valori maxime [dB(A)] │ Putere motor │ Valori mãsurate [dB(A)] │
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 78 │ ≤ 150 kW │ - │
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 80 │ > 150 kW │ 80 │
├───────────────────────────────┴──────────────────────────────┴──────────────────────────┤
│la: în: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│prin: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Viteza de apropiere [km/h]: în treapta: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot aer comprimat [dB(A)]: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot în staţionare [dB(A)]: la turaţia motorului [r/min]: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nivelul de zgomot mãsurat conform anexei 1g KDV*1)1967 │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Zgomot frânã de motor [dB(A)]: │
├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤
│Zgomot înconjurãtor [dB(A)]: │în punctul de mãsurare 2: │
│ ├──────────────────────────────────┤
│ │în punctul de mãsurare 6: │
└──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Mãsurare conform: CEE/UN R. 49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament prin │
│Directiva 1999/96/EC şi în concordanţã cu testele dupã ciclurile ESC şi ELR │
├───────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────────────────┤
│ Valori maxime │ Emisii poluante │Valori mãsurate la omologarea de tip│
├───────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 4,0 [g/kWh] │ CO │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 1,10 [g/kWh] │ HC │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 7,0 [g/kWh] │ NO(x) │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 0,15 (0,25)*2) [g/kWh] │ Particule │ │
└───────────────────────────┴────────────────────────┴────────────────────────────────────┘
Valabilitatea acestui act expirã la data de:
──────────────────────────────────────────────────────────────
Locul Data Semnãtura şi ştampila
___________
*1) KDV ("Kraftfahrgesetz-Durchfuhrungsverordnung" = Decret de aplicare a legii austriece privind circulaţia vehiculelor.
*2) Pentru motoare cu cilindreea unitarã sub 0,75 dmc şi turaţia de putere mai mare de 3000 min^-1.
ANEXA 7b)
Numãr ...................
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ATESTAT DE VERIFICARE TEHNICĂ ANUALĂ │
│ în acord cu Directiva 96/96 CE, amendatã prin Directiva 1999/52 CE, şi de │
│ certificare a îndeplinirii condiţiilor tehnice cuprinse în Ordinul │
│ ministrului transporturilor nr. .......... │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numãrul de înmatriculare: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numãrul atestatului de conformitate: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Marca şi tipul (auto)vehiculului*1): │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numãrul de identificare (VIN): │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Codul motor/serie motor*2): │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
REGISTRUL AUTO ROMÂN În calitate de organism tehnic abilitat de cãtre Ministerul Transporturilor din România sã efectueze verificãri tehnice la (auto)vehicule, atestã prin prezenta faptul cã la data precizatã mai jos (auto)vehiculul identificat în acest document îndeplineşte condiţiile tehnice prevãzute în Ordinul ministrului transporturilor nr. ...... Registrul Auto Român certificã dotarea, respectiv funcţionarea la parametrii impuşi a urmãtoarelor elemente, în conformitate cu Directiva 96/96 CE, amendatã prin Directiva 1999/52 CE: - Sistemul de frânare al (auto)vehiculului (incluzând verificarea compatibilitãţii sistemului de frânare ABS) - Sistemul de direcţie - Vizibilitatea - Luminile, echipamentul electric - Punţile, roţile, anvelopele şi suspensia (inclusiv adâncimea profilului anvelopelor) - Şasiul şi punctele de fixare la şasiu - Dispozitivul antiîncastrare lateral - Dispozitivul antiîncastrare spate - Alte echipamente, inclusiv: - Triunghi de avertizare*2) - Tahograf - Limitator de vitezã - Opacitatea - valoarea coeficientului de absorbţie: [m^-1] Locul Data Semnãtura şi ştampila ............. ........... ..................... Valabil pânã la data de*3):___________ *1) Valabil şi pentru remorci şi semiremorci. *2) Nu se completeazã pentru (semi)remorci. *3) 12 luni de la data verificãrii tehnice. ANEXA 8 ITF/TMB/TR/MQ (2008)8/FINAL Nr. certificatului ........
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CERTIFICAT DE ATESTARE │
│ a îndeplinirii normelor tehnice şi a normelor de siguraţã pentru │
│ un autovehicul │
│ [] «EURO III sigur» [] «EURO IV sigur» [] «EURO V sigur» │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Marca şi tipul autovehiculului: │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numãrul de identificare al autovehiculului (VIN): │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tipul/seria motorului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Conform Ordinului ministrului transporturilor ...... pentru încadrarea vehiculelor rutiere care efectueazã transporturi internaţionale de marfã în categorii de poluare şi de siguranţã a circulaţiei, Regia Autonomã "Registrul Auto Român" elibereazã prezenta dovadã de îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului. REGISTRUL AUTO ROMÂN Atestã prin prezenta cã vehiculul descris mai sus este declarat conform cu specificaţiile regulamentelor CEE─ONU şi/sau directivelor CE enumerate mai jos şi cã sunt exacte caracteristicile menţionate în acest certificat. Puterea motorului Mãsurãtori conform: CEE─ONU R85.00, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 80/1.269/CEE, modificatã prin Directiva 1999/101/CEE, cu amendamentele ulterioare. Exigenţe privind zgomotul şi emisiile poluante [] Zgomot mãsurat conform: CEE─ONU R51.02, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 70/157/CEE, modificatã prin Directiva 1999/101/CEE, cu amendamentele ulterioare [] EURO III: Emisii poluante mãsurate conform: CEE─ONU R49.03, rândul A, sau Directivei 88/77/CEE, modificatã prin Directiva 2001/27/CE, rândul A, sau Directivei 2005/55/CE, rândul A*1) [] EURO IV: Emisii poluante mãsurate ca urmare a ciclurilor de încercãri ESC şi ELR, conform: CEE─ONU R49.03, rândul B1, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 88/77/CEE, modificatã de Directiva 2001/27/CE, rândul B1, sau Directivei 2005/55/CE, modificatã prin Directiva 2005/78/CE, rândul B1, cu amendamentele ulterioare*2) [] EURO IV: Emisii poluante mãsurate ca urmare a ciclurilor de încercãri ETC, conform: CEE─ONU R49─03, rândul B1, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 88/77/CEE, modificatã de Directiva 2001/27/CE, rândul B1, modificatã prin Directiva 2005/78/CE, rândul B1, cu amendamentele ulterioare*2) [] EURO V: Emisii poluante mãsurate ca urmare a ciclurilor de încercãri ESC şi ELR, conform: CEE─ONU R49.04, rândul B2, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 88/77/CEE, modificatã de Directiva 2001/27/CE, rândul B2, sau Directivei 2005/55/CE, modificatã prin Directiva 2005/78/CE, rândul B2, cu amendamentele ulterioare*3) [] EURO V: Emisii poluante mãsurate ca urmare a ciclurilor de încercãri ETC, conform: CEE ─ ONU R49.04, rândul B2, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 88/77/CEE, modificatã prin Directiva 2001/27/CE, rândul B2, sau Directivei 2005/55/CE, modificatã prin Directiva 2005/78/CE, rândul B2, cu amendamentele ulterioare*3) Locul Data Semnãtura şi ştampila ............. ........... .....................____________ *1) Litera A din numãrul de omologare. *2) Litera B1, B sau C din numãrul de omologare. *3) Litera B2, D, E, F sau G din numãrul de omologare. ANEXA 8a) ITF/TMB/TR/MQ (2008) 5/FINAL Nr. certificatului: ...........
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CERTIFICAT CEMT │
│ de inspecţie tehnicã pentru autovehicule şi remorci*1) │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numãrul de înmatriculare: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numãrul certificatului de conformitate: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Marca şi tipul vehiculului*2): │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numãrul de identificare al vehiculului (VIN): │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Tipul/seria motorului*3): │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
REGISTRUL AUTO ROMÂN Calea Griviţei nr. 391A, sectorul 1, Bucureşti În calitate de organism sau instituţie desemnatã şi direct supravegheatã de statul de înmatriculare, în sensul aplicãrii Acordului din 1997 al CEE─ONU sau Rezoluţiei de ansamblu R.E.I a CEE─ONU (TRANS/SC. 1/294/Rev. 5), modificatã în anul 2001 (TRANS/WP.1/2001/25), cu amendamentele ulterioare, sau Directiva 96/96/CE, modificatã prin Directiva 2003/27/CE, cu amendamentele ulterioare, Atestã prin prezenta cã vehiculul descris mai sus este conform cu specificaţiile enunţate în textele de mai sus şi referitoare cel puţin la urmãtoarele puncte de control obligatorii: [] Dispozitivele de frânare (inclusiv sistemele antiblocare, compatibile cu remorca şi viceversa) [] Volanul*3) şi direcţia [] Farurile, dispozitivele reflectorizante şi echipamentul electric [] Axele, roţile, anvelopele şi suspensiile (inclusiv adâncimea minimã a profilului anvelopelor) [] Şasiul şi accesoriile şasiului (inclusiv dispozitivele antiîmpãnare spate şi laterale) [] Echipamente diverse, printre care: [] Triunghi de presemnalizare*3) [] Tahograf (prezenţa şi integritatea sigiliilor)*3) [] Limitator de vitezã*3) [] Coeficientul de absorbţie*3),*4) Locul Data Semnãtura şi ştampila ............. ........... ..................... NOTĂ: Urmãtoarea inspecţie tehnicã solicitatã înainte de*5):__________ *1) Semiremorci incluse. *2) Tipul de remorcã, dacã este vorba de o remorcã. *3) Nu se completeazã, dacã este vorba de o remorcã. *4) Conform Regulamentului CEE─ONU R24.03, cu amendamentele ulterioare, sau Directivei 72/306/CEE, cu amendamentele ulterioare. *5) 12 luni de la data inspecţiei şi cel târziu la sfârşitul lunii în care se împlineşte un an de la data inspecţiei. ANEXA 8b) ITF/TMB/TR/MQ(2008)5/FINAL Nr. des Nachweises: ..................
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│CEMT - Nachweis der technischen Uberwachung fur Kraftfahrzeuge und Anhanger*1)│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Zulassungsnummer: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nummer des Nachweises der Ubereinstimmung: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Fahrzeugtyp und Marke*2): │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Fahrzeugidentifizierungsnummer (FIN): │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Motortyp/Nummer*3): │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Die REGISTRUL AUTO ROMÂN Behorde oder Einrichtung, die vom Zulassungsstt im Sinne der UN-ECE Abkommen von 1997 oder der UN-ECE Resolution R.E.1 (TRANS/SC.1/294/Rev.5) in den Fassung von 2001 (TRANS/WP.1/2001/25) oder in einer spater geanderten Fassung, oder der Richtlinie 96/96/EG in der Fassung der Richtlinie 2003/27/EG oder in einer spater geanderten Fassung namhaft gemachtund direkt uberwacht wird, bestatigt hiermit, dass das genannte Fahrzeug den Bestimmungen dieser Texte entspricht einschliesslich zumindest der folgenden Punkte: ● Bremsanlagen (einschliesslich Antiblockiervorrichtung, kompatibel mit dem Anhanger und umgekehrt) ● Lenkrad*3) und Lenkanlage ● Sichtverhaltnisse ● Leuchten, Ruckstrahler und elektrische Anlagen ● Achsen, Rader, Reifen und Aufhangungen (einschliesslich minimale Reifenprofiltiefe) ● Fahrgestell und am Fahrgestell befestigte Teile (einschliesslich hinterer Unterfahrschutz und seitliche Schutzvorrichtungen) ● Sonstige Ausstattung einschliesslich: ● Warndreieck*3) ● Kontrollgerat (Vorhandensein und Unversehrtheit der Siegel)*3) ● Geschwindigkeitsbegrenzungseinrichtung*3) ● Absorptionskoeffizient*3),*4)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ort Datum Unterschrift und Stempel
Hinweis: Nachste technische Uberwachung erforderlich vor*5):
_________
*1) Einschliesslich Sattelanhanger
*2) Anhangertype, wenn Anhanger.
*3) Fur Anhanger nicht anwendbar.
*4) Gemass UN-ECE Regelung R24.03 oder in einer spater geanderten Fassung oder der Richtline 72/306/EWG oder in einer spater geanderten Fassung.
*5) 12 Monate nach dem Datum des Tests und spatestens vor dem Ende dieses gleichen Monats.
ANEXA 8c)
ITF/TMB/TR/MQ(2008)5/FINAL
Certificate No: ......
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ECMT Certificate of Roadworthiness Test for Motor Vehicles and Trailers*1) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Registration Number: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Certificate of compliance Number: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Vehicle Type and Make*2): │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Vehicle Identification Number (VIN): │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Engine Type/Number*3): │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
The REGISTRUL AUTO ROMÂN Body or Establishment designated and directly supervised by the State of Registration for the purpose of UNECE Agreement of 1997, or of the UNECE Consolidated Resolution R.E.1 (TRANS/SC.1/294/Rev.5) as amended in 2001 (TRANS/WP.1/2001/25) or as subsequently amended, or of Directive 96/96/EG as amended by Directive 2003/27/EG or as subsequently amended, hereby confirms that the said vehicle is in compliance with the provisions of the texts above, including at least the following items to be compulsory checked. ● Braking systems (including antiblocking systems, compatible with the trailer and vice-versa) ● Steering wheel*3) and steering devices ● Visibility ● Lamps, reflectors and electrical equipment ● Axles, wheels, tyres and suspension (including minimum tread depth of tyres) ● Chassis and chassis attachments (including rear and lateral protective devices) ● Other equipment, including: ● Warning triangle*3) ● Tachograph (presence of and integrity of seals)*3) ● Speed limitation device*3) ● Absorption coefficient*3),*4)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Place Date Signature and stamp
Note: Next roadworthiness test required before*5).
___________
*1) Semi-trailers included.
*2) Trailer type, if trailer.
*3) Not applicable to trailer.
*4) Acording to UNECE regulation R24.03 or as subsequently amended, or to the Directive 72/306/EEC or as subsequently amended.
*4) [Name and address of the Company or Authority].
*5) 12 months after the date of the test, and at the lates before the end of this same month.
_____________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.