Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.522 din 21 martie 2024  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, autorizarea, dotarea, funcţionarea şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum şi pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.522 din 21 martie 2024 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, autorizarea, dotarea, funcţionarea şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum şi pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 261 din 27 martie 2024
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţă medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii cu nr. AR 5.280 din 21.03.2024,
    având în vedere prevederile art. 1 alin. (3) şi (7), art. 11 alin. (3), art. 12 alin. (1) şi art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, autorizarea, dotarea, funcţionarea şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum şi pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 574 din 26 iunie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ORDIN
    pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin."

    3. După articolul 5 se introduc trei noi articole, articolele 5^1-5^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 5^1
    Se aprobă modelul certificatului de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale - Partea a 3-a, pentru cabinetele de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, prevăzut în anexa nr. 6.
    ART. 5^2
    Se aprobă modelul Registrului unic - Partea a 3a - Cabinete de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, prevăzut în anexa nr. 7.
    ART. 5^3
    Se aprobă modelul Referatului privind evaluarea documentaţiei în vederea emiterii autorizaţiei de liberă practică, prevăzut în anexa nr. 8."

    4. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin."

    5. Articolul 10 se abrogă.
    6. Titlul anexei nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "NORME METODOLOGICE
    de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical"

    7. În anexa nr. 1, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Serviciile publice conexe actului medical pot fi exercitate în mod independent, în cabinete de liberă practică, de către persoane autorizate să profeseze: tehnică dentară, fizioterapie, psihologie, logopedie, sociologie, optică-optometrie, protezare-ortezare, protezare auditivă, audiologie, terapie vocală, nutriţie şi dietetică.
    (2) Serviciile publice conexe actului medical de psihologie prevăzute la alin. (1) sunt:
    a) psihologie clinică;
    b) consiliere psihologică;
    c) psihoterapie;
    d) psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională;
    e) psihopedagogie specială.
    (3) Serviciile publice conexe actului medical de logopedie prevăzute la alin. (1) sunt oferite de psihologi autorizaţi pentru furnizarea acestor servicii.
    (4) Serviciile publice conexe actului medical prevăzute la alin. (2) şi (3) pot fi exercitate în cabinete de liberă practică înregistrate în Registrul unic al psihologilor cu drept de liberă practică din România, conform prevederilor art. 14 alin. (3) din Legea nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările şi completările ulterioare."

    8. În anexa nr. 1, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Prin cabinetele de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical sunt furnizate servicii preventive, curative şi de recuperare de către persoanele autorizate în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare, cu îndeplinirea, în mod cumulativ, a următoarelor condiţii:
    a) în strictă concordanţă cu prescripţia şi recomandările cu caracter medical ale medicului curant;
    b) în concordanţă cu nevoile medico-psihosociale ale beneficiarilor, în limita competenţelor profesionale atestate prin documentul de liberă practică.
    (2) Furnizarea serviciilor publice conexe actului medical se face cu respectarea prevederilor Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, cu modificările şi completările ulterioare."

    9. În anexa nr. 1, articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Formele de exercitare a serviciilor publice conexe actului medical, prin cabinete fără personalitate juridică, sunt:
    a) cabinet de practică individual;
    b) cabinete de practică grupate;
    c) cabinete de practică asociate;
    d) societate civilă de practică pentru servicii publice conexe actului medical.
    (2) Cabinetele de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de nutriţie şi dietetică pot fi organizate numai în formele autonome de exercitare a profesiei prevăzute la art. 11 alin. (2) din Legea nr. 256/2015 privind exercitarea profesiei de dietetician, precum şi înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Dieteticienilor din România.
    (3) Serviciile publice conexe actului medical prevăzute la art. 1 alin. (2) se pot exercita numai în formele prevăzute la art. 13 alin. (1) din Legea nr. 213/2004, cu modificările şi completările ulterioare."

    10. În anexa nr. 1, la articolul 8 alineatul (1), literele c), d) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) lista cu dotarea minimă necesară funcţionării cabinetului, în concordanţă cu serviciile furnizate, conform anexei nr. 2 la ordin;
d) copie de pe autorizaţia de liberă practică sau, după caz, copie de pe atestatul de liberă practică pentru persoanele care furnizează servicii publice conexe actului medical în cadrul cabinetului, eliberată/eliberat:
    (i) de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti; sau
    (ii) de organizaţia profesională legal constituită cu competenţă în emiterea documentelor care atestă pregătirea profesională şi dreptul de liberă practică pentru membrii organizaţiei;
    ..................................................................................................
f) pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională, psihopedagogie specială, logopedie, tehnică dentară, nutriţie şi dietetică se va solicita avizul organizaţiei profesionale cu menţionarea practicilor autorizate în cadrul cabinetului, precum:
    (i) Colegiul Fizioterapeuţilor din România pentru fizioterapeuţi;
    (ii) Colegiul Psihologilor din România pentru psihologi atestaţi în specialităţile: psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională, psihopedagogie specială, precum şi pentru logopezi;
    (iii) Ordinul Tehnicienilor Dentari din România pentru tehnicieni dentari;
    (iv) Colegiul Dieteticienilor din România pentru dieteticieni şi nutriţionişti;"

    11. În anexa nr. 1, la articolul 8 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:
    "g) lista personalului din cadrul cabinetului autorizat pentru practica serviciilor publice conexe actului medical."

    12. În anexa nr. 1, la articolul 16, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Serviciile publice conexe actului medical care pot fi organizate în cabinete de practică cu personalitate juridică menţionate la alin. (1) sunt:
    a) tehnică dentară;
    b) fizioterapie;
    c) sociologie;
    d) optică-optometrie;
    e) protezare-ortezare;
    f) protezare auditivă, audiologie, terapie vocală."

    13. În anexa nr. 1, la articolul 17 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) să deţină personal autorizat pentru furnizarea serviciilor conexe actului medical în cadrul cabinetului cu personalitate juridică."

    14. În anexa nr. 1, la articolul 18 alineatul (1), literele c), d) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) lista cu dotarea minimă necesară funcţionării cabinetului, în concordanţă cu serviciile furnizate, conform anexei nr. 2 la ordin;
d) copie de pe autorizaţia de liberă practică/atestatul de liberă practică pentru persoanele care furnizează servicii publice conexe actului medical în cadrul cabinetului, eliberată/eliberat:
    (i) de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti; sau
    (ii) de organizaţia profesională legal constituită cu competenţă în emiterea documentelor care atestă pregătirea profesională şi dreptul de liberă practică pentru membrii organizaţiei;
    ..................................................................................................
f) pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, logopedie şi tehnică dentară se va solicita avizul organizaţiei profesionale teritoriale, cu menţionarea practicilor autorizate în cadrul cabinetului;"

    15. În anexa nr. 1, la articolul 18 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:
    "i) lista personalului din cadrul cabinetului autorizat pentru practica serviciilor publice conexe actului medical."

    16. În anexa nr. 1, la articolul 21, partea introductivă a alineatului (1) şi alineatul (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    (1) Persoana autorizată să îşi exercite profesia în mod independent poate opta pentru una dintre următoarele forme de organizare a cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical:
    ...............................................................................................
    (2) Persoana autorizată prevăzută la alin. (1) poate schimba forma de organizare a cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical cu înştiinţarea, în scris, a direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, respectiv a structurilor de specialitate din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, după caz, şi cu solicitarea autorizării sanitare pentru noua formă de exercitare a profesiei."

    17. În anexa nr. 2, partea introductivă a articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
     În vederea autorizării sanitare, cabinetele de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de: tehnică dentară; fizioterapie; sociologie; psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională, psihopedagogie specială; logopedie; optică-optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă, audiologie, terapie vocală; nutriţie şi dietetică respectă prevederile art. 6 alin. (1) din anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la amplasarea cabinetului şi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:"

    18. În anexa nr. 2, la articolul 4, partea introductivă a alineatului (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Cabinetul de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională şi psihopedagogie specială, logopedie, terapie vocală şi sociologie medicală trebuie să îndeplinească următoarele condiţii specifice de autorizare:"

    19. În anexa nr. 2, la articolul 4 alineatul (2), litera A se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "A. Pentru formele de exercitare a profesiei de psiholog prevăzute la art. 13 alin. (1) din Legea nr. 213/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul cărora se prestează servicii publice conexe actului medical de psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională, psihopedagogie specială şi logopedie, condiţiile de dotare minimă obligatorie sunt adaptate serviciilor furnizate, conform avizului emis de organizaţia profesională."

    20. În anexa nr. 2, la articolul 4 alineatul (2), litera B se abrogă.
    21. În anexa nr. 2, la articolul 9, alineatul (2) se abrogă.
    22. Anexa nr. 3 „Lista documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul autorizat de Ministerul Sănătăţii, altul decât medicii şi asistenţii medicali, să exercite în mod independent servicii publice conexe actului medical“ se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    23. Anexa nr. 4 „Modelul autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical“ se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    24. Anexa nr. 5 „Modelul cererii pentru solicitarea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical“ se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
    25. După anexa nr. 5 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 6-8, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 4-6 la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    (1) În termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, cabinetele de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical înfiinţate anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se vor conforma prevederilor art. I.
    (2) În cazul cabinetelor prevăzute la alin. (1), în funcţie de specialitatea acestora, organizaţiile profesionale legal constituite vor proceda la avizarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical şi vor colabora cu direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti în scopul menţinerii unei evidenţe actualizate a acestora.
    (3) În termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, autorizaţiile de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de biologie, biochimie şi chimie; fizică medicală; sociologie; optică-optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă, audiologie, terapie vocală, emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, vor fi reînnoite şi, ulterior, avizate, conform prevederilor art. I.
    (4) Reînnoirea autorizaţiilor de liberă practică se realizează conform prevederilor art. 1 din anexa nr. 3 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezentul ordin şi în baza documentelor prevăzute la art. 11 alin. (1) din aceeaşi anexă.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Adriana Pistol,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 21 martie 2024.
    Nr. 1.522.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 1.992/2023)
    LISTA
    documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică
    pentru personalul autorizat de Ministerul Sănătăţii, altul decât medicii şi asistenţii medicali,
    să exercite în mod independent servicii publice conexe actului medical
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Pentru exercitarea în România a serviciilor publice conexe actului medical: tehnică dentară; biologie, biochimie şi chimie; fizică medicală; fizioterapie; psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională şi psihopedagogie specială; logopedie; sociologie; optică-optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă, terapie vocală, audiologie; nutriţie şi dietetică este necesară emiterea autorizaţiilor de liberă practică pentru desfăşurarea serviciilor publice conexe actului medical de către Ministerul Sănătăţii.
    (2) Cererea însoţită de documentaţia necesară pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică se depune la direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti în a cărei arie de competenţă se desfăşoară sau urmează să se desfăşoare serviciile publice conexe actului medical.
    (3) Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii, analizează documentaţia ataşată acesteia şi emite un referat de evaluare, conform modelului prevăzut la anexa nr. 8 la ordin.
    (4) Referatul de evaluare prevăzut la alin. (3), semnat de persoana responsabilă de evaluarea documentaţiei şi de către directorul executiv al direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti şi cererea de emitere a autorizaţiei de liberă practică, al cărei model este prevăzut la anexa nr. 5 la ordin, însoţită de documentaţia ataşată, se transmit electronic Ministerului Sănătăţii.
    (5) În termen de 25 de zile lucrătoare de la înregistrarea la nivelul Ministerului Sănătăţii a documentaţiei prevăzute la alin. (4), structura de specialitate din cadrul acestuia emite autorizaţia de liberă practică pe care o va transmite, prin poştă, direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti.
    (6) Autorizaţia de liberă practică se eliberează în trei exemplare, din care un exemplar se păstrează la nivelul Ministerului Sănătăţii de către structura emitentă, un exemplar se ataşează documentaţiei depuse la nivelul direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti unde această documentaţie se arhivează, iar un exemplar se predă, pe bază de semnătură, solicitantului.
    (7) În cazul în care din referatul de evaluare rezultă că solicitantul nu îndeplineşte condiţiile de eliberare a autorizaţiei de liberă practică, în termenul prevăzut la alin. (5), Ministerul Sănătăţii notifică în acest sens direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti care a înaintat referatul.
    (8) În termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea notificării prevăzute la alin. (7), direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti va comunica solicitantului, în scris, rezoluţia consemnată în notificarea Ministerului Sănătăţii.
    (9) În situaţia în care persoana care solicită avizul de liberă practică îşi desfăşoară activitatea în aria de competenţă a mai multor direcţii de sănătate publică, solicitarea de emitere a autorizaţiei de liberă practică se poate depune la nivelul oricărei direcţii de sănătate publică sau a municipiului Bucureşti în a cărei arie de competenţă desfăşoară sau urmează să desfăşoare servicii publice conexe actului medical.
    (10) Autorizaţia de liberă practică emisă de Ministerul Sănătăţii este valabilă pe întreg teritoriul ţării.

    ART. 2
    Prin excepţie de la prevederile art. 1, organizaţiile profesionale legal constituite, cu competenţă în emiterea documentelor care atestă pregătirea profesională şi dreptul de liberă practică pentru membrii organizaţiei, emit autorizaţii de liberă practică pentru membrii proprii care desfăşoară servicii publice conexe actului medical incluse în statutul şi competenţele organizaţiei.

    ART. 3
    Autorizaţia de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, emisă conform art. 1, se avizează anual de către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti la nivelul căreia a fost depusă solicitarea de emitere a autorizaţiei de liberă practică.

    ART. 4
    Emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.

    CAP. II
    Documente necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de către Ministerul Sănătăţii prin direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti
    ART. 5
    (1) Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru biolog, biochimist şi chimist în sistemul sanitar din România sunt următoarele:
    a) cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
    b) copie a documentelor de studii eliberate de o instituţie de învăţământ superior de profil biochimic, biologic sau chimic, recunoscută de lege;
    c) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    d) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    e) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    f) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate;
    g) copia avizului emis de Ordinul Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România.

    (2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b), e), f) şi g) se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti responsabilă cu evaluarea documentaţiei.

    ART. 6
    (1) Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru optician-optometrist sunt următoarele:
    a) cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
    b) copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:
    (i) diplomă/certificat de absolvire sau adeverinţă de absolvire a studiilor, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor, eliberate de o instituţie de învăţământ postliceal/superior acreditată care atestă formarea în profesia de optician-optometrist sau inginerie medicală, precum şi alte specialităţi cu studii de licenţă în optică-optometrie;
    sau
    (ii) certificat de calificare profesională, emis de o unitate de formare specifică acreditată, cu durată de minimum 2.200 de ore/nivel de calificare 5 sau 6, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
    sau
    (iii) certificat de perfecţionare/specializare de minimum 720 de ore/nivel de calificare 3, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 7 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;

    c) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    d) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    e) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    f) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.

    (2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b), e) şi f) se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti responsabilă cu evaluarea documentaţiei

    ART. 7
    (1) Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru tehnician protezare şi ortezare sunt următoarele:
    a) cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
    b) copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:
    (i) diplomă/certificat de absolvire sau adeverinţă de absolvire a studiilor, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor, eliberate de o instituţie de învăţământ mediu/postliceal/superior acreditată care atestă formarea în profesia de tehnician protezare şi ortezare/inginerie medicală, precum şi alte specialităţi cu studii de licenţă în protezare şi ortezare. În cazul studiilor medii este obligatorie diploma de bacalaureat;
    sau
    (ii) certificat de calificare profesională, emis de o unitate de formare specifică acreditată, cu durată de minimum 2.200 de ore/nivel de calificare 5 sau 6, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat sau superior;
    sau
    (iii) certificat de perfecţionare/specializare de minimum 720 de ore/nivel de calificare 3, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 7 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;

    c) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    d) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    e) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    f) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.

    (2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b), e) şi f) se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti responsabilă cu evaluarea documentaţiei.

    ART. 8
    (1) Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de audiolog sunt următoarele:
    a) cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
    b) document de studii superioare specifice de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licenţă/master) în domeniile:
    (i) specializarea de audiologie şi protezare auditivă - în cadrul universităţilor de medicină (facultatea de medicină sau facultatea de bioinginerie) - 3 ani;
    (ii) colegiul de audiologie şi protezare auditivă - în cadrul universităţilor de medicină - 3 ani;

    c) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    d) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    e) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    f) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.

    (2) Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de tehnician protezare auditivă şi tehnician acustician-audioprotezist sunt următoarele:
    a) cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
    b) copii ale documentelor de studii de formare profesională reprezentate de:
    (i) diplomă/certificat de absolvire sau adeverinţă de absolvire a studiilor, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor, eliberate de o instituţie de învăţământ mediu/postliceal acreditată care atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă şi tehnician acustician-audioprotezist/inginerie medicală, precum şi alte specialităţi cu studii de licenţă în protezare auditivă. În cazul studiilor medii este obligatorie diploma de bacalaureat;
    sau
    (ii) certificat de calificare profesională cu durată de minimum 2.200 de ore/nivel de calificare 5 sau 6, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
    sau
    (iii) certificat de perfecţionare/specializare de minimum 720 de ore/nivel de calificare 3, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 7 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;

    c) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    d) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    e) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    f) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.

    (3) Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de terapeut vocal sunt următoarele:
    a) cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
    b) copii ale documentelor de studii superioare de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licenţă), emise de:
    (i) facultatea de psihopedagogie specială;
    (ii) facultatea de medicină generală;
    (iii) facultatea de muzică - secţia pedagogie muzicală, canto;

    c) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    d) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    e) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    f) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.

    (4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1)-(3) lit. b), e) şi f) se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti responsabilă cu evaluarea documentaţiei.

    ART. 9
    (1) Documentele necesare pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical pentru fizician medical şi sociolog medical sunt următoarele:
    a) cerere pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică;
    b) copii ale documentelor de studii eliberate de o instituţie de învăţământ superior acreditată care atestă formarea în profesia fizician (licenţă în fizică) sau sociolog (licenţă în sociologie), precum diplomă de licenţă sau adeverinţă de absolvire a studiilor universitare;
    c) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    d) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    e) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    f) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.

    (2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b), e) şi f) se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti responsabilă cu evaluarea documentaţiei.

    CAP. III
    Documente necesare pentru avizarea anuală a autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical
    ART. 10
    (1) Documentele necesare pentru avizarea anuală a autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical sunt următoarele:
    a) cerere pentru avizarea autorizaţiei de liberă practică;
    b) autorizaţia de liberă practică, în original;
    c) fişa de aptitudine emisă de medicul de medicina muncii, în original, pentru confirmarea aptitudinii în exercitarea profesiei;
    d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz, a titularului autorizaţiei de liberă practică.

    (2) Documentaţia pentru avizarea anuală prevăzută la alin. (1) se depune la sediul direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti cu minimum 30 de zile înainte de expirarea valabilităţii autorizaţiei de liberă practică.
    (3) Termenul de soluţionare a cererii prevăzute la alin. (1) este de maximum 30 de zile de la data înregistrării acesteia.
    (4) Viza anuală/Avizul anual se acordă sub formă de ştampilă aplicată pe versoul autorizaţiei de liberă practică, în care se vor include: numărul de înregistrare a cererii, data avizării, valabilitate, semnătura directorului executiv.
    (5) Valabilitatea avizului anual este de 12 luni de la data acordării.

    ART. 11
    (1) Documentele necesare pentru reînnoirea autorizaţiilor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de biologie, biochimie şi chimie; fizică medicală; sociologie; optică -optometrie; protezare-ortezare; protezare auditivă, audiologie, terapie vocală, sunt:
    a) cerere pentru reînnoirea autorizaţiei de liberă practică;
    b) autorizaţia de liberă practică, în original;
    c) copie de pe documentul care atestă formarea profesională care a stat la baza emiterii autorizaţiei iniţiale de liberă practică, precum diplomă/certificat de absolvire/certificat de calificare;
    d) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    e) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    f) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    g) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii/formare profesională, prevăzut la lit. c), nu mai coincide cu cel din actul de identitate;
    h) adeverinţă de salariat emisă de o unitate autorizată sanitar.

    (2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. c), f) şi g) se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către persoana din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti responsabilă cu evaluarea documentaţiei.


    ANEXA 2

    (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 1.992/2023)
    Modelul autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical
    A. Biochimist, biolog şi chimist în sistemul sanitar din România
    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    DIRECŢIA ................*
    AUTORIZAŢIE DE LIBERĂ PRACTICĂ
    Nr. .................
    Ministerul Sănătăţii autorizează pe domnul/doamna ..............................................................., CNP ..........................., absolvent/absolventă cu diplomă licenţă în domeniul/profilul biologie/chimie/biochimie (conform avizului Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România), promoţia ......................., seria şi nr. diplomei de studii ............................, specializarea/programul de studii absolvită/absolvit (conform avizului Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România)...................................................., să practice profesia reglementată de: biochimist în sistemul sanitar/biolog în sistemul sanitar/chimist în sistemul sanitar (conform avizului Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România), cu funcţia/ocupaţia de biochimist medical principal/biolog medical principal/chimist medical principal/biochimist medical specialist/biolog medical specialist/chimist medical specialist/biolog/biochimist/chimist (conform avizului Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România şi a confirmării Ministerului Sănătăţii) în unităţi autorizate de Ministerul Sănătăţii, conform pregătirii profesionale, în conformitate cu Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România.
    Director,**
    Prezenta autorizaţie se avizează anual.
    NOTĂ:
    Modelul autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de biolog, biochimist şi chimist în sistemul sanitar poate fi utilizat şi pentru exercitarea profesiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România.


    B. Optician-optometrist/Tehnician de proteze şi orteze/Tehnician de proteze auditive/Audiolog/Terapeut vocal (după caz)/Fizician medical/Sociolog medical
    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    DIRECŢIA ................*
    Nr. ................ data ................
    AUTORIZAŢIE DE LIBERĂ PRACTICĂ
    Nr. ................
    Ministerul Sănătăţii autorizează pe domnul/doamna ..........................................................., CNP ..............................., absolvent/absolventă a ..............................., promoţia .........., seria şi nr. documentului de studii ....................................., specialitatea absolvită ..............................., profesia ....................................., să practice profesia/activitatea de ...................................... în unităţi autorizate de Ministerul Sănătăţii, conform pregătirii profesionale, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
    Orice dispozitiv medical utilizat la desfăşurarea activităţilor autorizate trebuie avizat de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Director,**
    Prezenta autorizaţie se avizează anual.
    * Se va menţiona numele structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii responsabile de eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical.
    ** Se vor menţiona numele şi funcţia conducătorului structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii responsabile de eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical.


    ANEXA 3

    (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 1.992/2023)
    Modelul cererii pentru solicitarea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical
    A. Modelul de cerere pentru biolog, biochimist, chimist în sistemul sanitar
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ........................................., născut(ă) la data de ......................, CNP ..........................., cu domiciliul stabil în localitatea ......................., str. ....................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ...................., tel. ......................., absolvent(ă) al/a .........................................., cu diploma ................... seria ........ nr. ....................., membru(ă) ................................, având specialitatea ..................................., confirmat(ă) specialist/principal prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. ................/......, angajat(ă)/pensionar(ă) la ................................... de la data de ......................., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea ......................................... .
    Anexez următoarele acte:
    a) copie a documentelor de studii eliberate de o instituţie de învăţământ superior de profil biochimic, biologic sau chimic, recunoscută de lege;
    b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate;
    f) avizul emis de Ordinul Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România.

    Data ........................
    Semnătura .............................

    B. Modelul de cerere pentru optician-optometrist
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), .................................., născut(ă) la data de ..........................., CNP ............................., cu domiciliul stabil în localitatea ......................., str. ....................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ...................., tel. ........................., absolvent(ă) al/a ..............................., cu diploma ............., având specialitatea ............................., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ............/......., perioada ........................., cu un nr. total de ore de pregătire ..........., angajat(ă) la ........................, vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea .................................. .
    Anexez următoarele acte:
    a) copii ale documentelor de studii de formare profesională, reprezentate de:
    (i) diplomă/certificat de absolvire sau adeverinţă de absolvire a studiilor, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor, eliberate de o instituţie de învăţământ postliceal/superior acreditată care atestă formarea în profesia de optician-optometrist sau inginerie medicală, precum şi alte specialităţi cu studii de licenţă în optică-optometrie;
    sau
    (ii) certificat de calificare profesională, emis de o unitate de formare specifică acreditată, cu durată de minimum 2.200 de ore/nivel de calificare 5 sau 6, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
    sau
    (iii) certificat de perfecţionare/specializare de minimum 720 de ore/nivel de calificare 3, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 7 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;

    b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.

    Data ........................
    Semnătura .............................

    C. Modelul de cerere pentru tehnician protezare şi ortezare
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ............................................, născut(ă) la data de ................, CNP .............................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................, str. ........................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ................., tel. ........................, absolvent(ă) al/a ......................................................., cu diploma ....................., având specialitatea .........................................., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ............/.........., perioada ..............., cu un nr. total de ore de pregătire ......................, angajat(ă) la .........................................................., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea .................................................................................................................... .
    Anexez următoarele acte:
    a) copii ale documentelor de studii de formare profesională, reprezentate de:
    (i) diplomă/certificat de absolvire sau adeverinţă de absolvire a studiilor, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor, eliberate de o instituţie de învăţământ mediu/postliceal/superior acreditată care atestă formarea în profesia de tehnician protezare şi ortezare/inginerie medicală, precum şi alte specialităţi cu studii de licenţă în protezare şi ortezare. În cazul studiilor medii este obligatorie diploma de bacalaureat;
    sau
    (ii) certificat de calificare profesională, emis de o unitate de formare specifică acreditată, cu durată de minimum 2.200 de ore/nivel de calificare 5 sau 6, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat sau superior;
    sau
    (iii) certificat de perfecţionare/specializare de minimum 720 de ore/nivel de calificare 3, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 7 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;

    b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.

    Data ........................
    Semnătura .............................

    D.1. Modelul de cerere pentru audiolog
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ..........................................., născut(ă) la data de ................, CNP ..............................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................., str. ........................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ................., tel. ........................, absolvent(ă) al/a ................................................, cu diploma ....................., având specialitatea .........................................................., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ............/..........., perioada ............................, cu un nr. total de ore de pregătire ..............., angajat(ă) la ..........................................................., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea ........................................................................................... .
    Anexez următoarele acte:
    a) document de studii superioare specifice de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licenţă/master) în domeniile:
    (i) specializarea de audiologie şi protezare auditivă - în cadrul universităţilor de medicină (facultatea de medicină sau facultatea de bioinginerie) - 3 ani;
    (ii) colegiul de audiologie şi protezare auditivă - în cadrul universităţilor de medicină - 3 ani;

    b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.


    D.2. Modelul de cerere pentru tehnician protezare auditivă/tehnician acustician-audioprotezist
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ..........................................., născut(ă) la data de ................, CNP ..............................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................., str. ........................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ................., tel. ........................, absolvent(ă) al/a ................................................, cu diploma ....................., având specialitatea .........................................................., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ............/..........., perioada ............................, cu un nr. total de ore de pregătire ................, angajat(ă) la ..........................................................., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea ........................................................................................... .
    Anexez următoarele acte:
    a) copii ale documentelor de studii de formare profesională, reprezentate de:
    (i) diplomă/certificat de absolvire sau adeverinţă de absolvire a studiilor, valabilă 12 luni de la promovarea examenului de finalizare a studiilor, eliberate de o instituţie de învăţământ mediu/postliceal acreditată care atestă formarea în profesia de tehnician protezare auditivă şi tehnician acustician-audioprotezist/inginerie medicală, precum şi alte specialităţi cu studii de licenţă în protezare auditivă. În cazul studiilor medii este obligatorie diploma de bacalaureat;
    sau
    (ii) certificat de calificare profesională cu durată de minimum 2.200 de ore/nivel de calificare 5 sau 6, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru absolvenţi de învăţământ mediu, cu diplomă de bacalaureat, sau superior;
    sau
    (iii) certificat de perfecţionare/specializare de minimum 720 de ore/nivel de calificare 3, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele cu experienţă în domeniu de minimum 7 ani, atestată prin adeverinţă de salariat;

    b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.


    D.3. Modelul de cerere pentru terapie vocală
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ..........................................., născut(ă) la data de ................, CNP ..............................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................., str. ........................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ................., tel. ........................, absolvent(ă) al/a ......................................................., cu diploma ....................., având specialitatea .........................................................., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ............/..........., perioada ............................, cu un nr. total de ore de pregătire ................, angajat(ă) la ..........................................................., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea ........................................................................................... .
    Anexez următoarele acte:
    a) copii ale documentelor de studii superioare de lungă durată (diplomă de absolvire/diplomă de licenţă) emise de:
    (i) facultatea de psihopedagogie specială;
    (ii) facultatea de medicină generală;
    (iii) facultatea de muzică - secţia pedagogie muzicală, canto;

    b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.


    E. Modelul de cerere pentru fizician medical/sociolog medical
    Doamnă/Domnule Director,
    Subsemnatul(a), ............................................., născut(ă) la data de ..................., CNP .........................., cu domiciliul stabil în localitatea .........................., str. .......................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judeţul .............., tel. ......................, absolvent(ă) al/a ................, cu diploma ....................., având specialitatea ......................................., Certificat de competenţă/Certificat de perfecţionare nr. ............/.........., perioada ......................, cu un nr. total de ore de pregătire ............., angajat(ă) la ........................................., vă rog a-mi emite autorizaţia de liberă practică în specialitatea ....................................... .
    Anexez următoarele acte:
    a) copii ale documentelor de studii eliberate de o instituţie de învăţământ superior acreditată care atestă formarea în profesia fizician (licenţă în fizică) sau sociolog (licenţă în sociologie), precum diplomă de licenţă sau adeverinţă de absolvire a studiilor universitare;
    b) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu există antecedente penale incompatibile cu profesia exercitată;
    c) certificat de sănătate fizică şi psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru şi de medicina muncii, în original;
    d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    e) copie de pe dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate.



    ANEXA 4

    *) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 1.992/2023)
    Modelul certificatului de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale (Partea a 3-a)
    pentru cabinetele de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical
    A. Modelul certificatului de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale - Partea a 3-a pentru cabinetele de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu sau fără personalitate juridică (a se vedea imaginea asociată)

    B. Modelul certificatului de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale - Partea a 3-a pentru punctul de lucru (a se vedea imaginea asociată)

    C. Modelul certificatului anexă de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale - Partea a 3-a (a se vedea imaginea asociată)


    ANEXA 5

    (Anexa nr. 7 la Ordinul nr. 1.992/2023)
    Modelul Registrului unic - Partea a 3-a
    Modelul Registrului unic - Partea a 3-a - Cabinete de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical

┌─────────────┬───────────┬──────────┬───────────┬───────────────────────────────────────────┬────────────────┬─────────────┬──────────┬──────────┬───────────┬─────────────┬───────────┬───────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │Numele şi │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │prenumele │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │altor │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │persoane │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │autorizate │ │ │ │ │
│ │ │ │ │Adresa cabinetului │ │ │ │ │pentru │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │practica │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │serviciilor│Specialitatea│ │ │ │
│ │ │ │ │ │Numele şi │ │ │ │conexe │persoanei │Competenţe │ │ │
│ │Cabinet/ │ │Data │ │prenumele │Specialitatea│Competenţe│Norma de │actului │autorizate │ale │Norma de │Observaţii│
│Specialitatea│Punct de │Forma de │înfiinţării│ │titularului/ │în care este │ale │bază a │medical │angajate sau │persoanei │bază a │/ │
│cabinetului │lucru al │organizare│(zz/ll/ ├─────┬──────────┬──────┬─────┬────┬────┬───┤reprezentantului│autorizat │persoanei │persoanei │angajate/ │aflate în │autorizate │persoanei │desfiinţat│
│ │cabinetului│ │aaaa) │ │ │ │ │ │ │ │legal al │titularul │autorizate│autorizate│contractate│contract de │angajate/ │angajate/ │/ │
│ │cu codul...│ │ │ │ │ │ │ │ │ │cabinetului │cabinetului │ │ │(se va │prestări │contractate│contractate│modificat │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │menţiona │servicii │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │câte o │contractate │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │persoană pe│ │ │ │ │
│ │ │ │ │judeţ│localitate│stradă│număr│bloc│etaj│ap.│ │ │ │ │fiecare │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │rând, cu │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │păstrarea │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │datelor │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │anterioare)│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┬─────────┼───────────┼──────────┼───────────┼─────┼──────────┼──────┼─────┼────┼────┼───┼────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│Cod│Denumire │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │13 │14 │15 │16 │17 │18 │19 │
├───┼─────────┼───────────┼──────────┼───────────┼─────┼──────────┼──────┼─────┼────┼────┼───┼────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────┼───────────┼──────────┼───────────┼─────┼──────────┼──────┼─────┼────┼────┼───┼────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────┼───────────┼──────────┼───────────┼─────┼──────────┼──────┼─────┼────┼────┼───┼────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────┴───────────┴──────────┴───────────┴─────┴──────────┴──────┴─────┴────┴────┴───┴────────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴───────────┴─────────────┴───────────┴───────────┴──────────┘


    Cod - cod unic de unitate
    Denumire - denumirea cabinetului de liberă practică în specialitatea....
    1 - se menţionează dacă este cabinet/unitate medicală principal/principală sau punct de lucru al sediului lucrativ (al cabinetului medical/unităţii medicale)
    2 - forma de organizare: fără personalitate juridică - cabinet medical individual, grupat, asociat societate civilă - sau cu personalitate juridică - societate/fundaţie/asociaţie
    3 - data înfiinţării cabinetului: de exemplu, 08/11/2023
    4 - judeţul în care funcţionează cabinetul conex actului medical
    5 - localitatea în care funcţionează cabinetul conex actului medical
    6 - strada unde funcţionează cabinetul de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical
    7 - numărul de stradă
    8 - blocul unde funcţionează cabinetul medical
    9 - etajul/parter
    10 - apartamentul
    11 - se consemnează numele şi prenumele persoanei autorizate pentru practica serviciilor conexe actului medical/titularului cabinetului
    12 - se consemnează specialitatea persoanei titulare
    13 - se consemnează eventuale competenţe ale persoanei titulare
    14 - se consemnează unitatea sanitară unde are norma de bază persoana autorizată ca titular al cabinetului (de exemplu, Spitalul Clinic de Urgenţă...)
    15 - se consemnează numele şi prenumele persoanei autorizate pentru practica serviciilor conexe actului medical, angajată/în contract de prestări servicii de către cabinet/societate/asociaţie/fundaţie/etc.
    16 - se consemnează specialitatea persoanei angajate/contractate de către cabinet/societate/asociaţie/fundaţie/etc.
    17 - se consemnează competenţele profesionale ale persoanei angajate/contractate şi pe care le exercită în cadrul cabinetului/societăţii/asociaţiei/fundaţiei/etc. (conform autorizaţiei)
    18 - se consemnează unitatea sanitară unde are norma de bază persoana angajată/aflată în contract de prestări servicii cu cabinetul, societatea, fundaţia, asociaţia
    19 - observaţii - se va menţiona data unor eventuale modificări
    NOTĂ:
    Datele se completează cu majuscule şi cu diacritice.


    ANEXA 6

    (Anexa nr. 8 la Ordinul nr. 1.992/2023)
    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    Direcţia de Sănătate Publică.........
    REFERAT
    privind evaluarea documentaţiei în vederea emiterii autorizaţiei de liberă practică
    Nr. ..../..../20..
    Subsemnatul(a), ................................, în calitate de ................., din cadrul .........(Se specifică autoritatea competentă.)......, serviciul/biroul/compartimentul .................., am efectuat la solicitarea ........(denumirea solicitantului)........, cu domiciliul în ............................, înregistrată la ......... nr. ...../..../20....., evaluarea documentaţiei pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de ............................, în vederea furnizării serviciilor de .......................... în cadrul ..........(unitatea declarată)........, cu sediul în localitatea ........................., str. ........................ nr. ..., judeţul/sectorul .........
    ..............................................................

    1. S-a evaluat documentaţia completă conform prevederilor art. 5-7, art. 8 alin. (1)-(3) şi art. 9 din anexa nr. 3 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare.
    ............................................................

    2. Documentul de studii de formare în profesie (se menţionează):
    ...........................................................

    Conform prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023, cu modificările şi completările ulterioare: DA NU
    3. Certificatul de cazier judiciar DA NU, observaţii:
    ...........................................................

    4. Certificatul de sănătate fizică şi psihică DA NU, se menţionează:
    .........................................................

    5. Copie certificată cu originalul a actului de identitate DA NU, se menţionează adresa completă:
    .........................................................

    6. Dovada de schimbare a numelui Este cazul Nu este cazul, observaţii:
    .........................................................

    Alte observaţii..................................................
    ............................................................
    ............................................................:

    Director executiv,
    Persoana responsabilă de evaluarea documentaţiei,

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016